PDA

View Full Version : meer blauw op straat



Jarno
10-09-2004, 18:02
Werkloosheid dreigt voor nieuwe agenten

LEUSDEN - Voor nieuwe jonge politiemensen die de korpsen op last van het kabinet met veel moeite hebben geworven, dreigt door de bezuinigingen van datzelfde kabinet werkloosheid. Extra wrang daarbij is dat ze ook nog eens hun WW-uitkering lijken mis te lopen. Een ander groot nadeel van de voorgenomen bezuinigingen is dat de korpsen in Nederland zullen vergrijzen.

Dit scenario voorziet voorzitter Gerrit van de Kamp van de politievakorganisatie ACP, als 7000 tot 8000 politiemensen door bezuinigingen niet met prepensioen kunnen gaan. "Vergrijzing bij de politie komt de organisatie niet ten goede", concludeerde de voorman van de ACP gisteren. Ook kunnen de nieuwe agenten door een andere maatregel van de regering fluiten naar een WW-uitkering. Van de Kamp: "Werknemers die korter dan vier jaar hebben gewerkt, krijgen van Balkenende II helemaal geen WW."

De laatste jaren was het credo van overheid en politiek 'meer blauw op straat'. Kosten noch moeite werden gespaard om juist nieuwe agenten te werven en op te leiden.

Nu door het regeringsbeleid veel politiemensen waarschijnlijk niet met prepensioen kunnen gaan, blijkt er voor veel nieuw opgeleide agenten voorlopig geen plaats in de korpsen.

De korpsen zijn al bezig met de opleiding van vervangers voor de oudere politiemensen die eerder zouden uittreden.

(ANP)

max mulder shihan
10-09-2004, 18:15
Lekkere regering hebben wij toch, Nederland,ja ik blijf erbij word door deze zeeuwse mosselboer en zijn vriendjes naar de klote geholpen :evil: Ze willen er hier een soort amerika van maken , zeker jptje die kruipt toch al voor bush. Ik blijf graag Nederlander als het u het niet erg vind. :!:

jan sensei kyokushin
10-09-2004, 18:31
Volkomen met je eens max, peterjan balkie heeft voor 80procent schuldt hier aan ,this geen volkslijder en wordt het ook nooit!!! this en hielelikker mee prater met alles sukkel :x :maskills:

Gulo gulo
10-09-2004, 18:33
Duidelijk geen fans van JP hier, maar ik moet jullie volmondig gelijk geven

Dr. O ja joh?
11-09-2004, 10:48
Meer blauw op straat? En meer bekeuringen uitdelen zeker :s. Laat ze maar lekker op het bureau zitten de echte zaken oplossen :twak:

redjuh
11-09-2004, 10:53
als je geen bekeuring wil, moet je je maar aan de regels houden! regels zijn er om de zaken op orde te houden, en verkeers-technisch zit dat redelijk in mekaar. dat is uiteraard niet de verdienste van JPB.

God heeft ons zijn 2de zoon gestuurd. die is net als de eerste door domme, bange en ongelovige mensen vermoord. 06-05-'02 I.M. Pim Fortuyn

harry
11-09-2004, 12:11
Da's idd geen bijster goeie actie van deze regering :?


Maar mischien heeft Jan het antwoord van waar we beter mee af zouden zijn en waarom dan wel?
Ik bedoel overal tegen aan schoppen en dingen opsommen die fout gaan is niet zo heel moeilijk...
Ik sta nog steeds open voor betere alternatieven :roll:


Eeh een goeie uitsraling en een vlotte babbel is iets anders dan een land regeren, en alleen wastem dat ook niet gelukt met al die mislukkelingen om hem heen(LPF)btw is nu ook geen optie meer...

redjuh
11-09-2004, 12:18
kijk als iedereen zo zou zijn geweest als Jan Peter, hadden we een saaie, maar wel rustige, veilige en vreedzame samenleving. echter... we zijn te verschillend. waar verschillen zijn, is jaloezie en hebzucht. zolang dat er is, bestaat criminaliteit. dat zal dus altijd blijven bestaan. dus oplossen kan niet, maar verminderen wel

max mulder shihan
11-09-2004, 13:17
Maar de wereld is nou eenmaal niet van marsepein, en figuren als jp maken met hun maatregelingen Nederland nou niet echt veiliger.

payap
11-09-2004, 13:19
Meningen verschillen !

Maar neem toch aan dat iedereen een veilig land wil waar oude bejaarden rustig met een tasje over straat kunnen en kleine kinderen geen prooi voor vrijgelaten pedo's zijn en elke kleine middenstander zwetend achter zijn kassa staat van angst weer te worden overvallen.

Meer politie op straat die zich bezig houdt met het VEILIG maken en houden van de samenleving!

En niet van die uitgezakte grijze muizen die alleen bekeuringen moeten scoren !

20 Centimeter
11-09-2004, 13:22
Ze moeten automatische wapens gaan dragen, net als in oostbloklanden. Dan denk je wel 2x na voordat je zo'n pet uit gaat schelden. Zoiets dwingt respect af... tenminste wel bij mij. :mrgreen:

max mulder shihan
11-09-2004, 13:23
Mijn idee ,maar jp denkt daar anders over :x

payap
11-09-2004, 13:28
verleden jaar was ik in praag naar tjechie - nederland.

wel daar stond ook oproer politie in stadion. allemaal kaliber en uiterlijk "Crocop" helemaal in zwarte para militaire outfit.

De uitstraling was al genoeg om je gemak te houden !

20 Centimeter
11-09-2004, 13:34
Vorig jaar zat ik 's avonds met een paar mensen op een terras in Servie (don't ask). Ineens kwamen er 10 politieagenten (waaronder 1 agente, wow) uit het niets die het hele terras en alle mensen even kwamen inspecteren. Iedereen moest ausweiss tonen en vrouwen moesten de inhoud van hun tasjes laten zien. En zo hoort dat! Een paar brede coppers met norse gezichten, automatische wapens en gemillimeterd haar... respect! :thumbs: Heb daar 2 en een halve week elke avond gestapt maar geen negatieve sfeer meegemaakt... da's hier in NL wel anders! :?

Hier in Nederland zie je 2 iele metrosexuele agenten met oorbellen in een zuurstokauto toeren door het centrum op een zaterdagavond (met een Gatso radar achter in de kofferbak en een Walter klappertjespistooltje aan de riem).

max mulder shihan
11-09-2004, 13:35
Juist Payap waar kunnen we ons aanmelden ,denk dat er hier genoeg goed getrainde mannen en vrouwen rondlopen die dit werk met liefde en plezier zouden doen, wil ik mijn oude lijf ook nog met plezier voor inzetten.

Hollandpride
11-09-2004, 13:38
Vorig jaar zat ik 's avonds met een paar mensen op een terras in Servie (don't ask). Ineens kwamen er 10 politieagenten (waaronder 1 agente, wow) uit het niets die het hele terras en alle mensen even kwamen inspecteren. Iedereen moest ausweiss tonen en vrouwen moesten de inhoud van hun tasjes laten zien. En zo hoort dat! Een paar brede coppers met norse gezichten, automatische wapens en gemillimeterd haar... respect! :thumbs: Heb daar 2 en een halve week elke avond gestapt maar geen negatieve sfeer meegemaakt... da's hier in NL wel anders! :?

Hier in Nederland zie je 2 iele metrosexuele agenten met oorbellen in een zuurstokauto toeren door het centrum op een zaterdagavond (met een Gatso radar achter in de kofferbak en een Walter klappertjespistooltje aan de riem).

Mooi verhaal :mrgreen:

max mulder shihan
11-09-2004, 13:42
Vorig jaar zat ik 's avonds met een paar mensen op een terras in Servie (don't ask). Ineens kwamen er 10 politieagenten (waaronder 1 agente, wow) uit het niets die het hele terras en alle mensen even kwamen inspecteren. Iedereen moest ausweiss tonen en vrouwen moesten de inhoud van hun tasjes laten zien. En zo hoort dat! Een paar brede coppers met norse gezichten, automatische wapens en gemillimeterd haar... respect! :thumbs: Heb daar 2 en een halve week elke avond gestapt maar geen negatieve sfeer meegemaakt... da's hier in NL wel anders! :?

Hier in Nederland zie je 2 iele metrosexuele agenten met oorbellen in een zuurstokauto toeren door het centrum op een zaterdagavond (met een Gatso radar achter in de kofferbak en een Walter klappertjespistooltje aan de riem).

Mooi verhaal :mrgreen:


Maar jammer genoeg voor Nederland heeft hij wel gelijk.

harry
11-09-2004, 13:46
Ze moeten automatische wapens gaan dragen, net als in oostbloklanden. Dan denk je wel 2x na voordat je zo'n pet uit gaat schelden. Zoiets dwingt respect af... tenminste wel bij mij. :mrgreen:

Da's ff gezellig, maar t wordt een stuk minder als je een keer de lul bent, of je kop staat hun gewoon niet aan.
We hebben allemaal weleens een akefietje, knokpartijtje of wat dan ook(ikke toevallig nooit natuurlijk :shock: )maar als je dan pas na 2 jaar weer terug bij moeder de vrouw komt wor je ook niet vrolijk volgens mij :?

harry
11-09-2004, 13:48
Ja of je had toch al altijd ruzie met haar, dan valt het idd wel mee :wink:

Gulo gulo
11-09-2004, 15:16
Ze moeten automatische wapens gaan dragen, net als in oostbloklanden. Dan denk je wel 2x na voordat je zo'n pet uit gaat schelden. Zoiets dwingt respect af... tenminste wel bij mij. :mrgreen:

Hahahahaha ze kunnen niet eens goed met hun half-automaatjes schieten laat staan met vol-autmaten. Nee dat wordt niks

Biiyen
11-09-2004, 15:34
Ik begrijp het probleem niet?

Schreeuwt de pliesie niet al jaren dat ze te weinig mensen hebben met al dat papierwerk? Schreeuwen ze niet om extra mensen?

Nou zet de 60+ agenten dan in om tussen 09.00 en 17.00 uur het papier weg te werken en de jongelingen in 3 diensten op straat. Dat kan toch niet moeilijk zijn?

Nee het is gewoon weer de DWARSLIG MENTALTITEIT. kut ambtenaren. :twak: