PDA

View Full Version : Tokkies weigeren huis in 'asociale' buurt Haarlem



Jeru
12-09-2004, 12:00
Lol :mrgreen:

Tokkies weigeren huis in 'asociale' buurt Haarlem
door Harrie Nijen-Twilhaar
AMSTERDAM - De Tokkies verhuizen definitief niet naar de Haarlemse Albert Schweitzerlaan omdat ze weigeren tussen asociale buren te wonen. Emile Ratelband, die een woning voor de omstreden Amsterdamse familie in woonwijk Schalkwijk op het oog had, spreekt van een schandelijke vertoning.

"Die huiseigenaar is een grote geldwolf en de buurtbewoners zijn tuig van de richel", briest Ratelband. Hans d'Haene, die namens de verontruste omwonenden een handtekeningenactie organiseerde, reageerde uitgelaten toen Ratelband het grote nieuws bekendmaakte. "We zijn dolgelukkig dat de Tokkies niet komen." Hij kreeg gisteren een grote bos bloemen van de buren uitgereikt. "Dat wij nu door de Tokkies en Ratelband als asociale bewoners worden aangemerkt, is het mooiste compliment dat we ooit hebben gehad. We hebben het best even benauwd gehad toen er serieus gesproken werd over een bod op de woning", zegt D'Haene. De koop ging niet door vanwege de plotselinge prijsverhoging en woedende reacties uit de buurt. Arjan en Karin Gelder, de eigenaren van de gewraakte woning, hadden met liefde hun huis aan Ratelband willen verkopen. Zij zitten inmiddels zonder makelaar en worden met de nek aangekeken. "Er wordt nogal over ons geroddeld", zegt Gelder. Vooral zijn uitlatingen om een financieel graantje mee te pikken, is niet in goede aarde gevallen. Toen bekend werd dat Ratelband de woning wilde kopen, verhoogde hij de prijs van 275.000 euro naar 350.000 euro. De makelaar wist van niets. "Toch denk ik dat onze woning snel wordt verkocht. Ik heb immers nu de beroemdste woning van Haarlem", zegt hij.

Emile Ratelband is furieus en spreekt van de meest asociale straat van Nederland. De Tokkies hebben volgens hem met afschuw gereageerd op de handtekeningenactie en weerstand in de buurt. "Tussen dat tuig willen ze niet wonen", zegt de goeroe. "Het liefst zou ik de hele buurt voor smaad en laster aanklagen. Het is ronduit bespottelijk hoe er op de mogelijke komst van de Tokkies in Nederland wordt gereageerd. Het is een alleraardigste, sociale familie." Inmiddels stroomde gisteren zijn e-mail weer vol met aanbiedingen. "We houden de moed erin. Er is ons zelfs een schip aangeboden."

Hidman
12-09-2004, 12:06
haha en zelf zijn ze zo asociaal als het maar kan :mrgreen:

harry
12-09-2004, 12:40
Wat een soap he :lol:
Eigenlijk wel triest allemaal, maar ja eigen schuld dikke bult?

Gulo gulo
12-09-2004, 13:06
Ik heb dit op tv gezien. Die buurt is helemaal niet asociaal, was een gewone buurt.

Wix
12-09-2004, 13:08
Tokkies: :thumbs:

harry
12-09-2004, 13:11
Gulo Volgens mij snap jij het niet helemaal... :wink:

Gulo gulo
12-09-2004, 13:14
Denk wel dat ik het snap, de ironie is dat alles wat niet bij iemand in zijn straatje past als asociaal wordt bestempeld.

En toch vind ik de Tokkies wel tof :twisted:

Anonymous
12-09-2004, 13:25
ok ok ok
Mischien zijn ze wel tof, maar ja (eerlijk=eerlijk) ik heb ze toch liever in Amsterdam :mrgreen:

harry
12-09-2004, 13:27
eeh dat was ikke

jan sensei kyokushin
12-09-2004, 13:46
Tokkies hebben overal schijt aan ,ook als ze naast jou wonen maar moet er altijd erg om lachen this net een soap :lol: weet en mooie plaats voor ze naast jantje- petertje balkie :wink: :mrgreen:

Hollandpride
12-09-2004, 15:08
Haha ik zou ook dolblij zijn net als die buurt.

Gulo gulo
12-09-2004, 15:15
Tokkies hebben overal schijt aan ,ook als ze naast jou wonen maar moet er altijd erg om lachen this net een soap :lol: weet en mooie plaats voor ze naast jantje- petertje balkie :wink: :mrgreen:

JP woont toch in een nieuwbouwwijk in Almere ofzo. Lijkt me wel gaaf volgens mij zou hij nog iets van de Tokkies kunnen leren.

kyokushin
12-09-2004, 16:48
is idd een goed idee :mrgreen: