PDA

View Full Version : Mijn schouder



GoDsPeeD
18-09-2004, 23:19
Sinds een paar weken heb ik last van mijn rechter schouder. Zo over het algemeen heb ik er geen last van, ik kan er gewoon alles mee doen zonder pijn, maar wanneer ik mijn arm in een bepaalde positie houd voelt het pijnlijk aan.
Iemand vertelde me dat het wel eens een ontstoken spier kon zijn, maar dat zou betekenen dat ik voorlopig niet meer voluit zou kunnen fitnessen. Ik hoop dus niet dat het dat is!
Heeft iemand van jullie hier al eens ervaring mee gehad, en zo ja wat is het en hoe kan ik het verhelpen.

Gulo gulo
18-09-2004, 23:23
Klinkt allemaal erg vaag, kun je iets specifieker zijn. In welke positie doet het pijn, is dat belast of onbelast enz.

Impulse
18-09-2004, 23:33
Ik heb regelmatig last van ontstoken spieren in mijn schouder. Als ik dat heb ga ik niet voor de volle 100% met trainen want dan forceer je alles en vooral het genezen daarvan. Je kan gewoon blijven fitnessen alleen dus niet met die zware gewichten gaan werken. Goed warm houden door bv in te smeren met tijger balsem, of met warmte pleisters van hansaplast. En vooral de spieren in beweging houden anders worden ze stijf. Hoop dat je hier wat aan hebt, want dat werkt aardig voor mij

GoDsPeeD
19-09-2004, 00:15
@ Gulo gulo: Wanneer ik mijn rechterarm op mijn rug draai en deze met mijn linker hand probeer vast te pakken doet het pijn in mijn rechter schouder. Hier heb ik normaal ook nooit last van gehad.
Voor de duidelijkheid, het gaat om deze rekoefening:
http://www.avzaanland.nl/medisch/gezond17-09.gif
Wanneer ik het met mijn andere arm doe heb ik nergens last van en lukt het gewoon. Nogmaals, zo door de dag heen heb ik nergens last van, maar er zit toch iets.

@ Impulse: Bedankt voor de informatie :thumbs:
De schouderoefeningen zal ik voorlopig maar rustig aan doen. Is het denk je ook verstandig om alle andere oefeningen, waarbij de schouders ook licht gebruikt worden, licht te trainen?

someone
19-09-2004, 10:41
je schouder moet je nu proberen zo min mogelijk te belasten dus ook de oefeningen waar je schouders licht gebruikt word......
Het is even niet anders, het is vervelend dat wel, maar probeer te luisteren naar je lichaam!!!!

Octavius
20-09-2004, 00:12
Naar een orthopeed gaan. Schouder is een zeer moeilijk en zwak gewricht. Hoe langer je er mee loopt hoe slechter het kan worden.

LOCO
20-09-2004, 00:32
Tja, verstandigste zou zijn naar je arts te gaan en/of orhtopeed en/of fysio.

Vooralsnog deels rust, oefeningen die meer last/pijn veroorzaken niet doen, je zou kunnen kijken of je door het trainen van je rotatoren manchet (rotator cuff) wat minder last krijgt (natuurlijk met (erg) licht gewicht beginnen)

Heb zelf een tijdje terug erg last gehad van mijn linker schouder, kon hem in begin zelfs niet eens gestrekt zijwaarts optillen (zonder gewicht) zonder dat het pijn deed, maar door o.a. mijn rotatoren te trainen ging het snel een stuk beter (voel je jezelf wel voor lul staan met gewichtje van 2 of 3 kilo in je handen :( , maar het hielp wel :D (ging dan ook asap weer naar zwaardere gewichten ;) ) )

GoDsPeeD
20-09-2004, 13:51
Ik had vandaag de eerste 2 uur gym (echt veel te vroeg :? ) en heb aan mijn docent gevraagd wat hij ervan denkt. Hij is tevens ook fysioterapeut en heeft me wat bewegingen laten maken. Hij raadt me aan elke dag een paar rekoefeningen te doen. Ik kan gewoon doorgaan met fitnessen, mits het niet erger wordt. Wanneer het zo blijft of verslechterd kan ik gewoon bij hem aankloppen en dan kijkt hij er wat uitgebreider naar.
Nu maar hopen dat tijgerbalsem en rekken helpen :thumbs:

Jeru
21-09-2004, 00:54
Mijn schouder is na twee weken "rust" ook nog steeds niet de oude.... :?

Elysium
03-10-2004, 23:32
De omschrijving is idd wat vaag, maar op het eerste zicht denk ik dan zo de rotator cuff...is een veel voorkomende blessure en imo is de grootste boosdoener daarvan de behind neck presses..klote klote!! Light weight schouder oefeningen doen is de boodschap en rusten bro.