PDA

View Full Version : Toch maar PvdA stemmen dan?



Justinian
19-09-2004, 09:42
In een andere topic hadden we het over de ingrijpende bezuinigingen van dit kabinet en welke gevolgen dit heeft voor de sociale voorzieningen, onderwijs etc. De PvdA heeft naar eigen zeggen een begroting gemaakt met dezelfde hoeveelheid geld. De voorgedragen alternatieven leiden volgens de PvdA tot meer banen, meer groei en betere lastenverdeling.

Dus, wordt er de volgende keer PvdA gestemd door de tegenstanders van het huidige kabinet?



PvdA komt met 'beterbegroting'
In verschillende steden verspreid over heel het land zijn vandaag kamerleden van de PvdA actief geweest om hun zogenaamde tegenbegroting, of ‘beterbegroting’ zoals de partij het noemt, toe te lichten. Leden van de grootste oppositiepartij richtten zich op voorbijgangers op straat, en spraken voor grotere groepen toehoorders.

Voorman Wouter Bos hield een toespraak in de Amsterdamse Indische Buurt, waar ongeveer 200 toehoorders op af kwamen. Volgens zijn woordvoerder Remco Dolstra waren deze het bovenal met de fractieleider eens. Als we de partij moeten geloven, leiden de voorgedragen alternatieven tot meer banen, meer groei en betere lastenverdeling. Deze grote problemen blijven in het huidige kabinetsbeleid simpelweg liggen, aldus Bos.

Onder de ten gehore gebrachte ideeën vinden we onder andere het werkbonus-plan. De politieke vereniging wil werknemers een 500 Euro tellende premie geven, in de vorm van een belastingkorting en het uitrekken van 800 miljoen Euro voor de kinderopvang. Ook wil de partij de no-claimregeling in de zorg ingrijpend beperken. En door een grens te stellen aan de opbouw van pensioenen, moeten de hogere inkomens meer bijdragen aan de collectieve voorzieningen.

Net als het kabinet zegt de Partij van de Arbeid te bezuinigen, zij het op basis van ‘sterkste schouders, zwaarste lasten.’ Volgens de leider besteedt zijn partij evenveel geld als het kabinet, maar wendt het de middelen op een andere manier aan. “De PvdA wordt door rechts Nederland vaak verweten dat ze de staatsschuld laat oplopen. Die lol gunnen we ze niet�, aldus Bos.

Ook GroenLinks en de SP zullen voor Prinsjesdag aanstaande dinsdag hun alternatieve plannen presenteren. Tijdens de politieke en financiële beschouwingen, welke door een blessure van Balkenende zijn uitgesteld, zullen de oppositiepartijen de kans krijgen hun woordje te doen. Een nieuwe datum is nog niet bekend.

Bron: www.fok.nl

redjuh
19-09-2004, 10:49
geldproblemen oplossen door er nog meer geld doorheen te jassen, wat er niet is.
de hoog-opgeleide mensen met goede banen, moeten er onder lijden...

Justinian
19-09-2004, 10:53
geldproblemen oplossen door er nog meer geld doorheen te jassen, wat er niet is.
de hoog-opgeleide mensen met goede banen, moeten er onder lijden...
Als je de PvdA mag geloven doen ze het met hetzelfde geld, dus niet met meer geld.

redjuh
19-09-2004, 10:58
wat ik me dan afvraag... de regering van nu wil ook graag aanblijven... zij zullen ook dingen doen om het volk 'tevreden' te houden. (erg moeilijk) ik denk dat ze het dus wel zouden hebben gedaan als het een reële mogelijkheid zou zijn geweest. je weet natuurlijk ook dat de oppositie waar en wanneer dan ook, altijd met zgn mooie plannen komt om stemmen te trekken...

max mulder shihan
19-09-2004, 11:20
Red ,als je de overgrote meerderheid van de Nederlandse werknemers neemt vallen die niet in de hooge lonen, maar ergens modaal tot 2x modaal,plus het zeer groteantal mensen dat tegen het minimun zit als je die op alles en nog wat kort word er niets meer uitgegeven dan het hoogs noodzakelijke ,en dan draait de economie niet, enz enz .De hoge tot zeer hoge lonen kunnen wel een stukje innleverren ten op zichte van de mansen die het al niet breed hebben .verder vind ik dat er flink bezuinigt moet worden op ontwikelingshulp en het hele gedoe met onze multiculturele samen [af ]gang ,kort gezegt aanpassen ,niet aanpassen opzouten . De wet dusdanig aanpassen dat niet NEDERLANDSE CRIMINELEN, hun eventueele verkregen Nederlandsschap afgenomen word en zij nar het land van origine teruggestuurd worden. Nederlandse criminelen zeer hard aanpakken , drugs verslaafden en dealers keihard aanpakken van de top tot de wortel, schept werk gelegenheid ,en bespaart de staat miljarden . Maar geen geld afpakken van de Nederlandse mensen die het toch al zo zwaar hebben aow'ers enz enz
En laat ik het dan maar onverbloemd zeggen .Ja stoppen met de multiculknuffelcultuur, aanpassenmaar dan ook totaal of oprotten. Kun je het hier mee eens zijn Red?

jan sensei kyokushin
19-09-2004, 11:29
Een goede morggen ik stem altijd pvd nooit anders gedaan, als je al verandert helpt ook niet nopes, als je nou door de kat of hond gebeten wordt maakt ook niet meer uit , de poen raken wij toch wel kwijd !!

mvg pretige zondag :mrgreen:

max mulder shihan
19-09-2004, 12:00
Jan, ook goede morgen, hebb vroeger ook altijd PvdA gestemd de laatste keet SP
uit protest zeg maar. Nu weet ik het niet mer ga dan ook de standpunten van de partijen goed bestuderen voor de volgende stemmingen. Om nog ff terug te komen op mijn laatste post ik heb en ik herhaal het nog maar eens een keer niets tegen anderre huidskleuren en rassen etc etc, ik heb wat tegen cultureren en religies die onze eigen cultuur bedreigen. ten overvloede nog dit voorbeeld.Als ik
bv bij Justi tuis te gast ben ,heb ik mij te conformeren aan Justi zijn wetten en normen en waarden, kan ik mij daar niet in vinden bedank ik hem hartelijk voor de genoten gastvrijheid, en ga naa mijn eigen huis , ik ga dan niet zijn meubels vernielen en zijn huis in de brand steken en zijn geld stelen, of erger.

redjuh
19-09-2004, 12:25
@ max, kijk ik ben het wat het criminele aspect en alle kosten die daaraan verbonden zijn, helemaal met je eens. ik vind alleen dat je van de hogere inkomens af moet blijven. ik vind dat iedereen procentueel gezien evenveel belasting moet betalen. degenen met een hoog inkomen moeten er ook keihard voor werken.

someone
19-09-2004, 12:40
ben benieuwd wat ze ervan waar kunnen maken. ze zeggen een boel, de helft maken ze toch niet waar, klote regering!

harry
19-09-2004, 12:50
geldproblemen oplossen door er nog meer geld doorheen te jassen, wat er niet is.

Da'st mooie van de PVDA de groote truc om nog meer geld uit te geven met als extra populaire maatregel een bonus van €500,-

someone
19-09-2004, 12:51
die bonus wil ik wel hebben hoor elke maand

Dennis
19-09-2004, 20:07
Jan, ook goede morgen, hebb vroeger ook altijd PvdA gestemd de laatste keet SP


Max, gezien je ideeen en gedachten had ik niet verwacht dat je SP zou stemmen, heb je wel een keer gekeken op www.stemwijzer.nl bij de verkiezingen? Ik had echt gedacht dat je LPF of VVD zou stemmen.

Ben een beetje verbaasd :?

max mulder shihan
19-09-2004, 20:38
Ik heb vroeger links gestemd, wat heet links. Maar ben daar zwaar in teleurgestelt. mijn ideeen over de Nederlandse politiek zowel sociaal als maatschappelijk gezien zijn mede door de linkse partijen behoorlijk veranderd,ook de zogenaamde christelijke partijen hebben mijn sympatie niet,te huigelachtig.
Ook de vvd en de lpf kunnen mij niet bekoren,heb dan ook al gezecht dat ik mij voor de volgende verkiezingen goed zal informeren.