PDA

View Full Version : BMW vs Boom.. Boom wint! met foto's



rtbrouwer
26-09-2004, 15:13
Gister na een lekker avondje stappen met een vriend van me onderweg naar huis. Weg was nat en we komen bij een rotonde waar we rechtdoor moeten, dus hij stuur in naar rechts, stuurt links, en stuur weer naar rechts om de rotonde te verlaten. Op dat moment geeft hij gas om op te trekken en er steekt een kat o.i.d. over. Hij schrikt en gooit het stuur naar links om uit te wijken en de auto raakt in een spin. IPV tegen te sturen en het gas erop te houden (was een achterwiel aangedreven bmw) stuurt hij tegen en trapt op de rem.

Toen was het hek van de dam en schoven we op de berm af waar we frontaal in boom terecht kwamen. Resultaat is een kapotte BMW 320d, een erg geschrokken bestuurder (mijn maatje) die bovendien overal spierpijn heeft. En een bijrijder die weer een ervaring rijker is (ik). Ik heb verder alleen een klein beetje last van me nek omdat ik tegen het plafond werd aangesmeten maar verder is alles prima.

Maar damn, wat een klap zeg.

Op de onderstaande foto zie je op de achtergrond de rotonde waar we afkwamen. Het grote slipspoor dat je ziet is van de voorwielen, dat geeft al wel aan hoe dwars de auto stond op dat moment. Het "kleine" spoor wat je rechts ziet zijn de achterwielen die later pas de berm in kwamen.
http://www.demening.nl/ron/ongeluk2.jpg


Hier zie je hetzelfde plaatje van de andere kant. Zoals je kunt zien hebben we de boom goed geraakt en hebben we al geluk gehad dat we de lantaarn paal niet geraakt hebben want dat scheelde ook maar een haartje!
http://www.demening.nl/ron/ongeluk3.jpg


Hier een close-up van de boom en de sporen. Je ziet dus dat we aan komen glijden, de boom raken, een draai maken en nog een stukje doorglijden. Dat geeft aan dat het een beste klap is geweest. De boom is trouwens ook best beschadigd.
http://www.demening.nl/ron/ongeluk4.jpg

Heeft iemand enig idee hoe hard dit gegaan is?
Ik dacht zelf eerst met een kilometertje of 40. Maar als ik zelf op die rotonde rij en normaal rij dan rij ik vaak al met 50 deze grote rotonde over. Ik weet nog dat we best doorreden en bij het uitaccelereren van de bocht pas gingen slippen, dus ik denk dat het best een met 70km/ph gegaan kan zijn. Ik ben benieuwd wat jullie denken.

redjuh
26-09-2004, 15:31
voor de kosten van die boom gaan jullie waarschijnlijk ook nog opdraaien hehehe

gelukkig dat het verder goed met jullie is.

Jeru
26-09-2004, 15:34
dat doen jullie lekker :roll:

Jeroen
26-09-2004, 20:42
Hé Ron ben je er nog? Als je ontmaagd wordt, verwacht ik daarvan ook verslag en foto's hier op het forum!

Daniel
26-09-2004, 20:44
heb je ook foto's van de auto, vind ik wel interresant eigelijk :wink:

rtbrouwer
26-09-2004, 21:05
heb je ook foto's van de auto, vind ik wel interresant eigelijk :wink:

Nope ben wel langs het schade bedrijf gegaan maar mocht de auto niet bekijken aangezien die gasten ook politie werk doen. Dus er mogen geen burgers in de loods.

ashi76
26-09-2004, 21:42
Haha..

Dat verhaal van die kat oid geloof ik dus geen fuck van he . ;)

Dennis
27-09-2004, 08:00
Volgens mij is deze topic alleen maar sluipreclame voor Nieuwland en Flevo motors :mrgreen:

Ronald
27-09-2004, 10:22
Altijd goed om een camera bij je te hebben hé :wink: .

rtbrouwer
27-09-2004, 16:52
Altijd goed om een camera bij je te hebben hé :wink: .

Die had ik dus die nacht niet bij me, anders had ik ook nog ff foto's van de auto kunnen maken. Maarja, ben de volgende dag even terug gegaan.

Gulo gulo
27-09-2004, 18:35
Ach ja als jullie zelf maar heel zijn...............

GoDsPeeD
27-09-2004, 21:34
Dit is dus de reden waarom ik echt niet voor een kat o.i.d. aan mijn stuur ga trekken.

Duur grapje, maar gelukkig hebben jullie niks :thumbs:

Dennis
28-09-2004, 00:15
Dit is dus de reden waarom ik echt niet voor een kat o.i.d. aan mijn stuur ga trekken.


Volgens mij is dat gewoon een reactie, op dat moment denk je niet na

rtbrouwer
28-09-2004, 08:45
Dit is dus de reden waarom ik echt niet voor een kat o.i.d. aan mijn stuur ga trekken.


Volgens mij is dat gewoon een reactie, op dat moment denk je niet na

In dit geval was het puur een combinatie van dingen. Ik reed (helaas) zelf niet. Ik heb zelf ook wel eens met 140 op de klok een meeuw richting me voorruit gehad. Ik hou dan gewoon mijn stuur vast en wacht op de klap. Vaak is het met vogels zo dat ze vlak voor "impact" door de luchtverplaatsing nog bij je auto worden weggeblazen.

Maar in dit geval was het donker, een onervaren bestuurder, en een achterwielaangedreven auto met veel vermogen. De reden dat hij schrok was omdat je in het donker niets kan zien in de berm, als er dan ineens iets in je koplampen verschijnt schrik je gewoon. Hij kwam net de bocht uit en gaf best aardig gas. Als je goed gas geeft en ineens je stuur omgooit ga je gewoon slippen, als je dan niet weet wat je moet doen en je gaat remmen ipv gasgeven dan ben je dus gewoon zuur.