PDA

View Full Version : Eurobiljet met Hitler-afbeelding opgedoken



Nicky
05-10-2004, 18:07
In het Brabantse Den Bosch is afgelopen weekend een biljet van vijf euro met daarop een afbeelding van Hitler opgedoken. Hoofdredacteur J. Kriek van de regionale zender Omroep Brabant kreeg het geldbriefje in handen, waarop het portret van Hitler was gestempeld.

"Ik weet niet in welke winkel ik het biljet heb gekregen. Ik kwam er pas achter toen ik na het boodschappen doen mijn geld nakeek", zo zei Kriek na het aantreffen van het biljet De politie in Den Bosch en de Nederlandsche Bank zeggen niet te weten of er meerdere biljetten met de afbeelding in omloop zijn.

Het CIDI (Centrum Informatie Documentatie Israƫl) meldt eveneens geen eerdere gevallen te kennen van biljetten met afbeeldingen van Hitler erop. Het CIDI is wel van mening dat mensen die een dergelijk briefje aantreffen zelf actie moeten ondernemen en aangifte doen.

http://images.fok.nl/upload/hitlervijfje.jpg

Sjeanef
05-10-2004, 18:22
:shock: WTF, welke sick bastard maakt dit en durft dit vervolgens in de omloop te brengen! :twak: En dat er nog achterlijke cassiƩres zijn die niet eens goed opletten en het gewoon aannemen!! :evil:

lady in red
05-10-2004, 18:40
echt triest! :twisted:

Gulo gulo
05-10-2004, 20:56
:twak:

Maar de cassiere kan er vaak ook niets aan doen, die gaat niet eerst alle biljetten van beide kanten bekijken.