PDA

View Full Version : Voedingsschema



Anonymous
23-10-2004, 14:58
Hebben jullie misschien enkele tips voor
mijn voedingsschema?

'S ochtends( rond 8:00h) eet ik twee bruine(=1dubbele)
boterham met sandwichspread,

Tussendoor( 11:00h) een appel

'S middags(12:30h) zes bruine boterhammen( 2xlight kaas, 2xkipfilet, 2xspread) + stuk kruiden/peperkoek

Tussendoor( 15:00h) appel/ mandarijn of peer

'S avonds (17:00h) pasta/ rijst voor de training

Is het misschien beter om mijn maaltijden( vooral die van s middags met
zes bruine sneeen brood) over de dag te verdelen?

Wie kan me hier meer over vertellen?


Alvast bedankt!!

mama
23-10-2004, 14:59
heb er niet zo heel veel verstand van.
maar mis hier iets van kwark of yoghurt in.

Anonymous
23-10-2004, 15:23
Is misschien ook een optie ja, als vervanging van 1x fruit misschien?

mama
23-10-2004, 15:26
misschien samen met fruit.
of kwark na het trainen
zou niet minder fruit nemen.
maar goed dat is mijn idee

kyokushin
23-10-2004, 16:01
denk dat kwark beter is na het trainen.

Gulo gulo
23-10-2004, 16:08
Je kunt het beste de eiwitten verdeeld over de hele dag innemen, dit werkt beter dan in één keer veel eiwitten. Maar inderdaad na de training horen er wel eiwitten in je dieet

Elysium
23-10-2004, 21:55
Ik mis hier zeker en vast kwark, tonijn, kip...bereken eerst es hoeveel je dagelijkse behoefte is en start van daar..regel is dat je 1.5 Ã* 2gr eiwitten per lichaamskilo moet binnenhebben en dat zie ik hier niet gebeuren! S'ochtends zeker brinta of havermout bij het ontbijt steken, sandwichspread weg, maaltijd van 11u verschuiven naar 10u, bij de appel dan wat kwark of tonijn..middagmaal ziet er redelijk uit, misschien een hardgekookt eitje erbij (is ook altijd lekker) Kzie ook niets wat betreft uw training..wat je eet ofzo na de training.

@Gulo gulo : Volledig mee eens!

Leon
24-10-2004, 14:26
's ochtends bij opstaan: 3 bruine boterhammen
(met pindakaas, Leverpastei en Grillworst)

10.30(pauze op school): 3 bruine boterhammen
(met pindakaas, Leverpastei en Grillworst of Salami)
en een halve liter Swole V2

12.30(middagpauze op school): 3 bruine boterhammen
(met pindakaas, Leverworst en Grillworst of Salami)
en ik zuip dan de halve watervoorraad van school op

14.00: 2 bruine boterhammen
(met pindakaas en Leverpastei)
2 (hard) gekookte eieren

16.00: 3 bruine boterhammen
(met pindakaas, Leverpastei en Grillworst)

17.30: Avondeten
(meestal Vlees, Groenten en Aardappelen daarna 2 schaaltjes Yoghurt of Vla)
2 X opscheppen

20.00(in de sportschool): voordat ik begin
een bidon 750 ml vol met Swole V2 en Vendetta

22.00(klaar met trainen): veel water, verder eigenlijk
niets

22.30(weer thuis aangekomen): 3 bruine boterhammen
(met pindakaas, Leverpastei en Grillworst of Salami)

Daarna slapen en dan begint het hele gedonder weer opnieuw

Anonymous
24-10-2004, 14:30
Ik weeg 65kg en eet eigenlijk nooit na een training.
Mij is immers altijd verteld dat eten (na de training +- 22h30)
voor t slapen gaan niet goed is. Ik eet hooguit een stuk paprika
of komkommer maar eigenlijk vaker helemaal niets. Neem wel altijd
een groene AA na afloop van de training. Ik mis inderdaad ook eiwitten
ja :( . Is 1 ei per dag goed? Of juist teveel/ te weinig. Verder neem ik aan
dat de brinta wordt ingenomen met magere melk( aangezien ik toch wel op mijn
gewicht moet blijven letten). Ik train 7x in de week(4xthaiboksen, 3xfitness/ hardlopen/ spinning). Meestal zaterdag rustdag. Ik hoop dat je me hiermee een beetje verder kunt helpen. Thanks :thumbs:

Anonymous
24-10-2004, 14:35
Ik wil het wel graag gezond houden,
pindakaas op zijn tijd is zeker niet slecht,
maar grilworst, salami en leverpastei
zijn naar mijn mening toch wel voorbeelden
van ongezond broodbeleg!!!! No offence :wink:

Misschien hoef je niet op je gewicht cq. vetpercentage
te letten, en dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Ligt eraan wat je doel is natuurlijk!

Elysium
24-10-2004, 15:08
Als je op je gewicht moet letten moet je zeker en vast geen salami, leverpastei of grillworst beginnen eten! Ik zou zeker en vast es kijken om met Whey-shakes te beginnen, als je niet aan je dagelijkse hoeveelheid eiwitten kom, want 1eitje per dag is noppes, absoluut niet genoeg...zeker en vast NA uw training is het nodig!! Same 2 Leon..eiwitten zijn onontbeerlijk na de training.

Wat betreft dat AA'tje, ben je beter van een oranje AA(high energy-met dextrose) dan een groene AA(isotone drank) en dan daarachter een Whey-shake..waarom? Kun je hier (http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=1036) mijn reply's es overlopen..daar staat alles in wat je moet weten van NA de training en waarom.

Anonymous
24-10-2004, 15:20
Had ik stiekem al eens gelezen,
maar heb het nu iets aandachtiger gedaan :wink:
Als ik het goed begrijp kan ik dus ook voor t slapen gaan
een bakje kwark eten( met of zonder musli?)?

Even een ander vraagje, zou jou ontbijt met magere melk,
banaan en havermout en wey ook goed zijn in mijn geval?

Maar is 600kc niet een beetje veel?

Ik moet namelijk wel op mijn gewicht letten!

Trouwens bedankt alvast voor je tips en snelle reacties.
Hier kan ik veel van leren, en hopelijk van"groeien" !!!
:D

Anonymous
24-10-2004, 15:22
En sandwichspread dus weglaten zoals
jij suggereerd. Had in Men's Health gelezen
dat het gezond was :?

Unregistered
24-10-2004, 16:46
Hebben jullie misschien enkele tips voor
mijn voedingsschema?

'S ochtends( rond 8:00h) eet ik twee bruine(=1dubbele)
boterham met sandwichspread,

Tussendoor( 11:00h) een appel

'S middags(12:30h) zes bruine boterhammen( 2xlight kaas, 2xkipfilet, 2xspread) + stuk kruiden/peperkoek

Tussendoor( 15:00h) appel/ mandarijn of peer

'S avonds (17:00h) pasta/ rijst voor de training

Is het misschien beter om mijn maaltijden( vooral die van s middags met
zes bruine sneeen brood) over de dag te verdelen?

Wie kan me hier meer over vertellen?


Alvast bedankt!!

'S ochtends( rond 8:00h)
Sandwichspread eruit, voldoende eiwitten erin

Tussendoor( 11:00h)
Zou hier toch complexe KH nemen, dus havermout/ brinta / bruinbrood etc etc.. en extra eiwit

'S middags(12:30h)
Ziet er goed uit, behalve het beleg, light kaas en spread zou ik persoonlijk vervangen.

Tussendoor( 15:00h)
Fruit is ok, maar eet er wat andere dingen bij. Verder zie ik over de dag verspreidt ook geen enkele gezonde vetten, dus die zou ik ook nog ergens toevoegen.

'S avonds (17:00h)
Pasta/ rijst is ok, alleen zou ik hier weer eiwit toevoegen.

's Avonds eet je zo te zien niets? Je eet ook niets na de training? Waarschijnlijk duurt het nog uren voordat je slapen gaat, en omdat je neits eet na je training is het alleen maar katabool(spierafbrekend) ipv anabool(spieropbouwend).

Verder zou ik nog extra groente toevoegen, en dus goede / gezonde vetten, dus vis/ lijnzaadolie/ levertraan/ visoliecapsules (voor als je lui bent en een beetje extra wil betalen, ben er zelf neit zon voorstander van)/ noten etc..

Succes!

Biiyen
24-10-2004, 17:17
Heej Unreg! Ik zie dat jij de weg naar MF ook weer hebt gevonden, top man!

Elysium
24-10-2004, 19:42
Een bakje kwark voor het slapengaan is perfect! Tonijn is ook goed. Zijn trage eiwitten en die zorgen ervoor dat je over de ganse nacht een toevoer krijgt..dus, doen! Zonder muësli wel. En wat betreft dat ontbijt : dat is perfect voor jij ook ja, 600Kcal is echt niet teveel, want het dient er gewoon voor om snel uw eiwitten en KH's aan te vullen, probeer het eens...ik doe het wel met havermout omdat het ietwat lichter verteerbaar is...

@Unregistered : Right on bro!! :thumbs:

Anonymous
24-10-2004, 19:52
Super bedankt Elysium en ook Unrgi!!
Die gezonde vetten wil ik inderdaad gaan compenseren door meer vis te eten.
Weet alleen niet of ik de light-kaas weg kan laten, ben een kaaskop en
heb mijn kaasconsumptie al drastisch verlaagd :oops:
Dat ontbijt ga ik zeker proberen en verder meer eiwitten verdeeld over de dag.
En kwark voor t slapen gaan :wink:

Last but not least: keihard trainen zodat het nog eens wat wordt met mij :mrgreen:

Goede voeding is hierbij gewoon heel erg belangrijk, ga proberen om
zo een goed evenwicht te vinden!!

Thanks :thumbs:

Anonymous
24-10-2004, 19:55
Sorry Unregistered, ik eet inderdaad niet na
de training, aangezien ik train van 20h00 tot 21h30,
voordat ik thuis ben is het half elf, dan nog even achter
de computer of iets lezen en rond elf uur lig ik dan meestal in bed.
Vandaar, maar heb geleerd dat kwark dus wel erg goed is :wink:

Leon
25-10-2004, 14:05
Oohja en ik eet elke dag minstens 3 keer fruit,
en leverpastei is zeker niet verkeerd aangezien
het echt bomvol zit met eiwitjes, en dat salami
verhaal... tja dat is gewoon lekker en je bek gaat
stinken! :mrgreen:

Unregistered
25-10-2004, 14:52
Jammergenoeg zit leverpastei ook vol met verkeerde vetten. Persoonlijk vind ik dat er veel betere alternatieven zjin. Ook salami zou ik er zeker uit gooien.

Strength and honor!

Elysium
25-10-2004, 15:25
Jammergenoeg zit leverpastei ook vol met verkeerde vetten. Persoonlijk vind ik dat er veel betere alternatieven zjin. Ook salami zou ik er zeker uit gooien.

Idem dito!

de highlander
25-10-2004, 18:40
deze topic gaat natuurlijk over voeding.
maar toch wou ik je dit effe meegeven wesley je zegt al keihard trainen.
vergeet daarom niet.
keihard trainen = keihard rusten.
dus vergeet dat voor al niet :thumbs:

Shytown
25-10-2004, 19:36
Jammergenoeg zit leverpastei ook vol met verkeerde vetten. Persoonlijk vind ik dat er veel betere alternatieven zjin. Ook salami zou ik er zeker uit gooien.


Unreggy, wat zijn die alternatieven?

Unregistered
25-10-2004, 23:07
Nou alle soorten vlees die laat in de vetten zitten, en toch hoog in de eiwitten. Andere dingen waar je voor brood aan zou kunnen denken is bijvoorbeeld huttenkase of vis. Extra groete erop bijv voor de variatie.

Shytown
25-10-2004, 23:35
ik eet enkel en alleen kipfilet op brood, dat is toch wel ok?

Unregistered
25-10-2004, 23:42
Hell yeah.. vind ik ook het fijst qua brood. Zoveel brood eet ik helemaal niet hoor, maar als het brood is, dán met kipfilet.

LOCO
25-10-2004, 23:43
Ja hoor,..... goed voor eiwit (en zit relatief veel creatine in van alle vleessoorten) en laag in vet, mager vlees. Na een tijd kan het echter zijn dat je het echt zat word. Dus dan moet je weer kijken anar de alternatieven

Shytown
26-10-2004, 00:26
Zoveel brood eet ik helemaal niet hoor


Waarom niet als ik mag vragen?

Anonymous
26-10-2004, 13:27
Vind ik niet zo fijn. Heb het meer op havermout ipv brood, complexere KH, meer vezels, meer eiwit, en brood is tegenwoorden erg slecht in het nieuws. Blijkt oa dat bruinbrood gewoon "vervalst" witbrood is.

Anonymous
26-10-2004, 14:04
Highlander: je hebt helemaal gelijk natuurlijk!

Probeer een juiste balans te vinden tussen goed/ hard trainen en rusten.
Heb vaak de neiging teveel te trainen en dat werkt inderdaad vaak averechts :oops:

Anonymous
26-10-2004, 14:08
Shytown, kipfilet is zeker ok, maar denk aan je variatie!
Anders zal het je inderdaad snel de keel uit hangen.
Probeer eens rookvlees, ei op het brood, en vis( heb ik hier geleerd :wink: )

Voor mij gaat er niks boven een heerlijke bruine boterham :D

Beste gast, heb je meer informatie over het feit dat bruinbrood volgens jou(anderen) vervalst witbrood is.

Geloof er persoonlijk niet zo in, maar misschien ben je beter ingelicht :roll:

Gulo gulo
26-10-2004, 14:23
Als Guest Unreggy is (wat ik denk) dan kun je ervan uitgaan dat hij goed is ingelicht :wink:

B3 lik3 M3
26-10-2004, 15:34
Vraagje...als je veel brood versprijdt over de dag eet met bv rookvlees en kipfilet..bijv zoals Leon..

Verlies je dan heel veel vet (kilo's) omdat je lichaam hoger gaat verbranden of wordt je omdat je veel eet gewoon zwaarder...

Ik hoor hierover namelijk heel veel verschillende dingen...

Shytown
26-10-2004, 16:35
Wesley, maak anders ff gezellig een accountje aan als waardering voor de adviezen :wink:

Unregistered
26-10-2004, 19:31
Die guest daarboven was ik.



Vraagje...als je veel brood versprijdt over de dag eet met bv rookvlees en kipfilet..bijv zoals Leon..

Verlies je dan heel veel vet (kilo's) omdat je lichaam hoger gaat verbranden of wordt je omdat je veel eet gewoon zwaarder...

Ik hoor hierover namelijk heel veel verschillende dingen...


Het feit of je vet verliest / wint of spiermassa aankomt / verliest ligt aan je calioriebalans

Bulken:
Een positieve caloriebalans (anabole omgeving van het lichaam):
- Je Kcal inname is hóger dan je onderhoud (hetgene dat je dagelijks verbrand)
- Je komt aan in spiermassa én in vetmassa

Cutten:
Een negatieve caloriebalans (katabole omgeving van het lichaam):
- Je Kcal inname is láger dan je onderhoud (hetgene dat je dagelijks verbrand)
- Je verliest vetmassa en spiermassa

Natuurlijk probeer je tijdens het cutten zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen en tijden het bulken zo weinig mogelijk in vetmassa aan te komen. Bij beginners is het overigens wel mogelijk om spiermassa te winnen en tegelijkertijd vetmassa te verliezen, bijv bij krachttraining omdat het lichaam in een soort "schok" toestand komt, omdat het er nog nooit eerder aan is blootgesteld.

Voor iedereen is het mogelijk om droger te worden tijdens het bulken (maar dit is wel heel zeldzaam). Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer:

Persoon A weegt 100 kg met een vet % van 15 %
Tijdens het bulken komt hij 9 kg spier aan en 1 kg vet.
Oude vetmassa: 15 kg
Nieuwe vetmassa : 16kg
Oud totaalgewicht: 100 kg
Nieuw totaalgewicht: 110 kg
Nieuw vetpercentage: 16 / 110 * 100 = 14,5 %

B3 lik3 M3
27-10-2004, 14:54
Bedankt voor je antwoord!

Wesley
27-10-2004, 15:10
Is geregeld Shytown :thumbs:

Ralph
27-10-2004, 15:40
Beste gast, heb je meer informatie over het feit dat bruinbrood volgens jou(anderen) vervalst witbrood is.

Geloof er persoonlijk niet zo in, maar misschien ben je beter ingelicht

Ik heb bij het programma De Keuringsdienst van Waren gezien dat men voor 90% van al het brood in Nederland hetzelfde deeg gebruikt. Dus zowel bij supermakten als bij de 'verse' bakker op de hoek. Ik dacht ook altijd gezond brood te eten door donker volkoren te pakken, maar dat is dus helemaal niet zeker.

B3 lik3 M3
27-10-2004, 15:52
Beste gast, heb je meer informatie over het feit dat bruinbrood volgens jou(anderen) vervalst witbrood is.

Geloof er persoonlijk niet zo in, maar misschien ben je beter ingelicht

Ik heb bij het programma De Keuringsdienst van Waren gezien dat men voor 90% van al het brood in Nederland hetzelfde deeg gebruikt. Dus zowel bij supermakten als bij de 'verse' bakker op de hoek. Ik dacht ook altijd gezond brood te eten door donker volkoren te pakken, maar dat is dus helemaal niet zeker.

Het is wel zo dat je meer vezels binnenkrijgt en je sneller volzit...

Elysium
27-10-2004, 17:38
Voor iedereen is het mogelijk om droger te worden tijdens het bulken (maar dit is wel heel zeldzaam). Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer:

Persoon A weegt 100 kg met een vet % van 15 %
Tijdens het bulken komt hij 9 kg spier aan en 1 kg vet.
Oude vetmassa: 15 kg
Nieuwe vetmassa : 16kg
Oud totaalgewicht: 100 kg
Nieuw totaalgewicht: 110 kg
Nieuw vetpercentage: 16 / 110 * 100 = 14,5 %

Wel unregi, ik ben zo een persoon...zelfs in de bulk kom ik weinig of geen vet aan...is leuk, dat wel, maar groeien doe ik niet spectaculair..wat niet wegneemt dat de resultaten die ik boek zeker en vast mogen gezien zijn. Ikzelf ben niet zo te vinden voor het "echt zwaar" bulken, omdat cutten verdomd moeilijk is (respect voor de hardcore bb'ers :thumbs: ) Je hebt ook zoiets als "clean bulken" hé..gaat wat trager vooruit, maar dat is een keuze die je maakt hé! btw.: zit jij toevallig niet op dbb?

@Loco : Het creatine-gehalte in vlees is echt niets om u op blind te staren ze..je zou al kilo's vlees mogen binnenwerken voordat je er effect van hebt.

@Guest : BB'ers eten al jaaaaren bruin brood e.d. ik denk niet dat het zo slecht zal zijn..ik voel me na al die tijd bruin brood nog altijd perfect :lol:

Unregistered
27-10-2004, 17:56
Ja ik zit idd op DBB. Post daar niet veel, en zit hier een beetje voor de fun. Wat is je DBB account dan?

Die guest was ik trouwens, kijk maar eens op het BF forum, staat wel een thread over het faken van bruin brood.

Wesley
27-10-2004, 18:33
IK merk zelf echter wel een duidelijk
verschil, wanneer ik bruin of witbrood eet.
Van witbrood blijf ik eten, bruinbrood daarentegen
vult wel degelijk, en heb een voldaner gevoel
( ondanks minder eten :wink: )

Shytown
27-10-2004, 18:56
Is geregeld Shytown


Top, welkom man een veel plezier!

Elysium
27-10-2004, 19:06
Ja ik zit idd op DBB. Post daar niet veel, en zit hier een beetje voor de fun. Wat is je DBB account dan?

Die guest was ik trouwens, kijk maar eens op het BF forum, staat wel een thread over het faken van bruin brood.

Mijn account is ook Elysium..die gebruik ik overal..handig voor als je op verschillende forums zit, waar ook bekende zitten. Mijn avatar is ook dezelfde, want dat ben ik : een klein mager smurfje :wink:

Elysium
27-10-2004, 19:08
IK merk zelf echter wel een duidelijk
verschil, wanneer ik bruin of witbrood eet.
Van witbrood blijf ik eten, bruinbrood daarentegen
vult wel degelijk, en heb een voldaner gevoel
( ondanks minder eten :wink: )

Aa, maar dat komt door de vezels..dat heb ik zelf ook! Haverbrood is ook héél lekker...

Gulo gulo
27-10-2004, 19:25
Vezels zijn goed voor de darmen :thumbs:

Wesley
27-10-2004, 23:26
Precies en als je eenmaal donker gewend
bent dan wil je niks anders meer!


Ik bedoel met brood natuurlijk :lol:

Paco
28-10-2004, 20:30
Lol @ wesley :lol:

Maarehh.. Ik eet bruin brood ipv wit vooral om de vezels. Wat zou er anders aan de samenstelling moeten zijn vergeleken met wit?

Unregistered
28-10-2004, 23:51
De koolhydraten zijn complexer dan die van wit brood. Lagere GI, lager op de insuline index (II)

LOCO
29-10-2004, 01:19
@ elysium, ik zal mij zeker niet blind staren op het gehalte van creatine in vlees hoor, no worries :wink:

Ik denk overigens niet dat je KILO's vlees naar binnen moet werken om er effect van te hebben. Je haalt normaal gesproken bij "normale" voeding (ff tussen tekentjes want "wat is normaal? ;) ) een deel van de creatine die je op een dag nodig hebt uit je voedsel (en een groot deel maak je zelf aan in alvleesklier, lever en nieren) en dan voornamelijk uit vlees en vis. Dit is normaal gesproken genoeg voor je dagelijkse taken en vrije tijds inspanningen, Niet genoeg voor sporters. Maar als je dan toch vlees eet, zou ik zelf het liefst kiezen voor kip omdat daar zo ongeveer het meeste creatine in zit (naast dat het ook nog eens mager is, en erg lekker :D )

Elysium
29-10-2004, 19:16
Kip moet je zeker en vast niet eten voor de crea dat erin zit, maar voor de eiwitjes dat erin zitten ;) dat is de basis van alle leven :mrgreen:
Imo ben je dan veel beter met een crea-kuurtje te doen..onder voorwaarde dat je al een tijdje goed traint en op een intensief niveau bezig bent!

Unregistered
29-10-2004, 19:50
Kip is idd vrij laag qua creatine, rundvlees heeft veel meer creatine, een beter animozuurstelsel, en meer eiwitten per 100 gram. Maarja tis ook vrij duur aan de andere kant.

Elysium
01-11-2004, 10:15
is idd vrij duur..daarom dat ik een kuurtje beter vind..en geconcentreerder voor max results :wink:

Ralph
01-11-2004, 10:26
Over cutten:

Eet je dan hetzelfde, maar gewoon minder of eet je dan heel andere dingen?
B.v.d.

Elysium
01-11-2004, 10:45
De voedingsstoffen die je tot u neemt blijven min of meer dezelfde, maar enige verschil zijn de E/KH/V verhoudingen die je opneemt..cutten is 500Kcal onder uw dagelijks behoefte gaan.