PDA

View Full Version : Cutten op de juiste manier



Rico Suave
24-10-2004, 18:55
Mijn vriendin vroeg me of ik wat op wilde zoeken over cutten. Mijn vraag is aan jullie hoe doe je dit op de juiste manier? Zijn er vaste richtlijnen of is het afhankelijk van je lengte, gewicht en sekse?

Unregistered
24-10-2004, 20:52
Tis idd heel erg afhankelijk van de persoon. De belangrijkste dingen vind ik dat je dieet / beweging combineert, en ten tweede is dat je zelf uitzoekt hoe het lichaam werkt, zodat je er altijd wat aan hebt, en het ook kan toepassen. Ik zou altijd voor de lange termijnoplossingen gaan. Niet alleen naar de weegschaal kijken, maar ook naar andere dingen, zoals een vetpercentagemeter en de spiegel. NIet heel snel grote veranderingen aanbrengen, maar gelijdelijk, dus bijv niet meteen veel minder gaan eten, maar het langzaam verminderen. Dagelijks genoeg eiwitten binnen krijgen, maar ook hier weer niet te snel mee beginnen als je er niet aan gewend bent. Verder vind ik het belangrijk dat je vaak eet, dus minimaal 5 a 6 keer per dag (voeding verspreiden dus), dit houdt de nitrogen balans goed en is van positieve invloed op je hormoonbalans (GH vooral). K zal daar maar neit tever op in gaan.

Waar zou je nog meer aan kunnen denken? Je kan een vetverbranden gaan gebruiken, maar weet je niet hoe je dit precies goed gebruikt, doe het dan niet. Andere dingen zijn juist eten na de training, meer laag calorie-dicth voedsel eten (bijv groente), wat oa helpt tegen de honger, omdat je in een negatieve caloriebalans zit. Genoeg water drinken, gezonde vetten eten, en bovenal heel belangrijk: Zorgen dat je zo min mogelijk spiermassa verliest, ookal gaat het ververlies daar wat langzamer door.

Dat zijn de grootste aandachtpunten die in me op komen. Tis voor haar eigen bestwil dat ze zelf even de details hiervan uitzoekt, en zelf ook begrijpt waarom ze deze dingen toepast, zodat je later zelf ook een dieetje in elkaar kan flansen.

Strength and Honour!!

LOCO
25-10-2004, 00:00
Belangrijk dat je in ieder geval kijkt wat je normaal gesproken nodig zou hebben aan kcal (bijv aan de hand van de berekeningen op Deze site (http://www.drsquat.com/index.cfm?action=viewarticle&articleID=12) ) , dan kijken naar wat je inderdaad per dag gemiddeld krijgt(uitrekenen dus). Aan de hand daarvan kijken wat voor jou de beste optie is om te cutten of mischien juist meer eten om af te vallen) Voor dames speelt m.i. ook een beetje de hormonale maandschommeling mee, dus daar moet ze ook naar kijken (eet ze normaal gesproken meer of juist minder in die tijd van de maand, etc) Verder wat unregistered zegt, letten op de verhoudingen eiwit/koolhydraat/vet, zorg dat je van de vetten die je eet vooral de goede vetten binnen krijgt (die helpen je juist ook weer met vetverbranding) Verder wat unregistered zegt.