PDA

View Full Version : hoe pak ik het snelst die Massa met bankdrukken?



maartenjackie
25-10-2004, 20:51
zwaar trainen???

help me, thanks

Unregistered
25-10-2004, 23:05
Je bedoelt zoveel mogelijk gewicht? Je zou een schema kunnen volgen dat puur gericht is op bankdrukken, maar denk niet dat je daar veel aan hebt bij gevechtsport.

Silat
26-10-2004, 16:26
Je kan je eigenlijk maar richten op 1 ding tegelijk. Eerst sterker worden tot je gewenste kracht, dan omzetten in snelheid. Als je tegelijkertijd veel vechtsport doet zal je krachtwinning langzamer gaan.

Ik weet niet hoelang je al krachttraining doet, hoe sterk je bent, hoeveel je aan vechtsport doet..

Vertel eens...

Wat is nou echt je doel, massa of sterker worden?

Hoe meer massa hoe trager en des te meer lucht en energie het je kost om door te gaan.

Beter heel sterk en snel worden met zo weinig mogelijk massa toename.

Anonymous
08-11-2004, 00:21
wat is een goed trainings om explosiefe kracht bij te komen? sets etc..

Silat
08-11-2004, 04:03
Je kan bv een max aantal herhalingen gaan trainen binnen een bepaalde tijd, 10 / 15 sec. 50% 1RM

Of je sets doen met acceleratie. Versnellen van langzaam tot heel snel, mits de uitvoering goed blijft.

Ook kan je op 80 - 90% 3 reps maken, zo explosief mogelijk.

Dit alleen met de compound oefeningen.

Elysium
08-11-2004, 14:58
Ik denk dat je idd goed moet opletten als je massa wil dat je niet teveel vertraagd...je kan wel uw spieren trainen zodat deze "snelle" spieren zijn, maar imo zal je dan niet zoveel massa kweken, omdat je niet echt voluit in reps kan gaan...

Biiyen
02-12-2004, 18:52
Snelst is denk ik met behulp van een flinke kuur sterioiden!

:? das de manier voor domoren.

Verdiep jezelf nu eens in hoe de menselijke fysiek werkt. Je doel is snel massa pakken en je denkt dat je dat zal bereiken met bankdrukken.....

Ik denk het niet, maar ja, wie ben ik?

Ik ben het eens dat het beter is om meer kracht te ontwikkelen, die massa komt vanzelf wel.

Elysium
03-12-2004, 20:48
Snelst is denk ik met behulp van een flinke kuur sterioiden!

:? das de manier voor domoren.

Verdiep jezelf nu eens in hoe de menselijke fysiek werkt.


Ben ik volkomen mee eens!! Imo is DE manier van massa pakken, een volledige workout, met alles erop en eraan! Of zou je willen dat je mooie tieten hebt, maar dat buikje en benen zijn noppes?? En wat betreft prikjes laten zetten..je kan verdomd veel massa kweken door alles te doen zoals het hoort : Trainen, rusten en bikken!!

maartenjackie
03-12-2004, 21:23
goeie morgen, tijdje niet gelezen hier. ik bedoelde gewoon massa door middel van zware training.

ben er al achter gekomen een tijdje geleden haha

anyway thanx enne van anabolen stroiden mot ik niks weten

Grote donkere man
20-12-2004, 10:44
Hoe meer massa hoe trager en des te meer lucht en energie het je kost om door te gaan.

Beter heel sterk en snel worden met zo weinig mogelijk massa toename.

Hoe verklaar je dan dat al die sprinters ongelovelijke bovenbenen hebben??? Behoorlijk snelle sport toch? Volgens jouw stelling zouden ze dus alleen maar langzamer en langzamer moeten worden.
Ben het dus totaal niet me je eens.
Meer massa, meer spier, meer paardekracht. Het is aan jou hoe jij die paardekracht aan het werk zet.
Meer energie? Uiteraard, een ferrari zal meer zuipen als een smart. Kwestie van cardiovasculair trainen.

Octavius
20-12-2004, 12:30
Sprinters zijn super explosief. Die lopen puut op de ATP en creatine. Doen veel krachttraining.Kijk maar eens hoe explosief speer en discuswerpers zijn. Veel massa maar zijn zeker niet traag.

Grote donkere man
20-12-2004, 12:58
dat bedoel ik dus juist. :thumbs:

Anonymous
20-12-2004, 16:07
kwiebussen!!!!
sprinters doen erg veel aan gewichtheffen (let wel niet zwaar squatten)
hierdoor combineer je kracht en snelheid anders kan je nooit onder die stang duiken

Unregistered
20-12-2004, 17:03
Idd.. hoe meer massa hoe meer kracht. Zorg er wel voor dat dit vooral myofibrilaire spiergroei is. Sarcoplasmische heb je niet veel aan sport specefiek gezien

Grote donkere man
20-12-2004, 17:20
Myofibrilaire, sarcoplasmische??? Hahahahaha volgens mij raak je de weg kwijt, tijd om die helm wat losser te zetten Cain Marko.

Octavius
20-12-2004, 18:39
Myofibrillaire spiergroei is de spiergroei mindersnel te zien maar de kracht neemt enorm toe. Dit is dus vooral voor powerlifters en gewichtheffers.

Sarcoplasmische spiergroei is groei van de vezel zelf en niet van de kracht. Dus Bodybuilding vooral.

En vergeet 1 ding vooral niet. Elk mens is anders elk mens heeft ander genetisch materiaal.
Krachttraining voor MMA en vechtsporten staat echt in de kinderschoenen nog.

Unregistered
20-12-2004, 23:07
Nee hoor grote donkere man. Raak de weg zeker niet kwijt. Kan het trouwens ook nog uitstékend toepassen op mezelf!

LOCO
21-12-2004, 01:34
kwiebussen!!!!
sprinters doen erg veel aan gewichtheffen (let wel niet zwaar squatten)


"Geachte" heer zak hooi bravo,.....

wist u dat dat de olympisch goud winnaars Valery Borsov en BEN JOHNSON een 3rm squat (oftewel een squat met een gewicht dat ze maximaal 3x konden squatten) deden 10 minuten voor hun recordbrekende sprints? Heeft te maken met post-tetanische facilitatie, zal ik je verder niet mee vermoeien.
Osu

LOCO

Octavius
21-12-2004, 12:07
Effe erbij zeggen dat ze wel medisch begeleid werden en aanvullende 'middelen' namen.

Anonymous
21-12-2004, 14:30
Dat ze er medisch bij begeleid werden en aanvullende middelen namen heeft niet echt veel te maken met de manier van trainen-wedstrijdvoorbereiding die ze deden. De rest van het deelnemerveld werd ook medisch begeleid en het lijkt me sterk dat er daar niet ook een paar bij waren die aanvullende middelen gebruikten. De manier van trainen en de uiteindelijke wedstrijdvoorbereiding zijn uiteindelijk bepalend denk ik. Dus het ging er eigenlijk om dat die 2 mensen toch wel uiterst explosief zijn, maar wel oefeningen als squat in hun (kracht)training en in dit geval ook de wedstrijdvoorbereiding hadden zitten.

Osu

LOCO

Octavius
21-12-2004, 15:01
Ik bedoel ermee dat ze juist door 'middelen' die oefeningen op die manier en intensiteit konde uitvoeren. Door het gebruik is de hersteldtijd ook veel korter.
Door de 'balco' zaak is er aan het lichtgekomen dat zeker meer dan 80% in amerika zelfs al gebruikt. Alles bijelkaar kom je tot een toptijd.

Anonymous
21-12-2004, 15:49
Over algemeen kun je door gebruik van middelen wel zeker sneller herstellen, maar de reden dat ze deze oefeningen deden voor hun wedstrijd en in hun (kracht)training heeft vooral te maken met het effect van de posttetanische facilitatie, charles poliquin schreef er een leuk artikel over.
De reden om deze oefening te doen ligt er dan ook niet in dat ze hem doen omdat ze hem KUNNEN doen (of het nou wel of niet onder gebruik van middelen is) maar omdat er een duidelijke prestatieverbetering van te verwachten is voor hun explosiviteit.

Osu

LOCO

Unregistered
21-12-2004, 16:51
BS.. heb al lang in interviews van Charlie Francis gelezen dat hij helemaal geen 3RM squat voor de wedstrijd heeft gedaan. Ik zit oa ook op dat forum van Charlie (trainer van Ben Johnson).

Anonymous
21-12-2004, 16:56
My Bad dan Unregistered, mijn nederige excuses hiervoor :wink:
Het artikel van charles poliquin blijft echter leuk en het principe spreekt me wel aan.

Grote donkere man
21-12-2004, 23:39
Myofibrillaire spiergroei is de spiergroei mindersnel te zien maar de kracht neemt enorm toe. Dit is dus vooral voor powerlifters en gewichtheffers.

Sarcoplasmische spiergroei is groei van de vezel zelf en niet van de kracht. Dus Bodybuilding vooral.


euh... we praten dus gewoon over inter- en intramusculaire kracht.
een vezel kan niet groeien en niet in kracht toenemen, die twee gaan hand in hand samen.

PigDog
29-12-2004, 21:01
DE Grote Donkere Man = CORRECT!

Je kan heeeele moeilijke woorden opzoeken in het woordenboek, maar massa=kracht.

Dwz: een vergroting/ vermeerdering van de spiercel = kracht.

Talloze bodybuilders die gewoon vreselijk sterk zijn, ik noem een Rens Vrolijk (sterkste man, en 3 x mister holland), Serge Oliva, en Robbie Robinson (biceptraining met 50 kilo-dumbels!)

De natuur is een wet, en daar kan niet aan voorbijgegaan worden......

Unregistered
29-12-2004, 23:56
Maar nooit maximaal sterk. Wanneer iemand voor kracht traint heeft ie een betere potentie om sterk te worden dan wanneer iemand voor massa traint. Overigens vind ik idd wel dat hoe meer massa je hebt, hoe sterker.

Ik zie hier steeds mensen die trainer / coach zijn. Begeleiden julie zegmaar MMA athleten? Iig cool om dit soort mensen op het forum te hebben!

Silat
30-12-2004, 01:13
Hoe meer massa hoe trager en des te meer lucht en energie het je kost om door te gaan.

Beter heel sterk en snel worden met zo weinig mogelijk massa toename.

Hoe verklaar je dan dat al die sprinters ongelovelijke bovenbenen hebben??? Behoorlijk snelle sport toch? Volgens jouw stelling zouden ze dus alleen maar langzamer en langzamer moeten worden.
Ben het dus totaal niet me je eens.
Meer massa, meer spier, meer paardekracht. Het is aan jou hoe jij die paardekracht aan het werk zet.
Meer energie? Uiteraard, een ferrari zal meer zuipen als een smart. Kwestie van cardiovasculair trainen.


Mijn excuses, maar ik doelde eigenlijk meer op Bop Sapp..
Iets te grote vergelijking :oops:
Maar wat je zegt klinkt logisch.

:edit:

Trager is idd BS, sprinters zijn idd zeer snel. Alleen dat uithoudingsvermogen wordt wel minder naar mate de massa meer wordt. Alles moet voorzien worden van zuurstof en voor een sprinter geldt dat dus ook, zij hebben maar voor 10 sec lucht nodig, een vechter voor minimaal 5 min per ronde.

Waarom al die extra ballast als je met minder netzo sterk kan zijn met meer stamina, dus train op kracht en niet op massa. zo zie ik het.

zef
08-01-2005, 04:08
Wat ik kan vertellen over massa kweken is dit:

Dagen indelen waarop je alleen fitnessed. Kan wel zwaar zijn in combi met vechtsport.
Gewoon alle spiergroepen trainen. Allemaal evenveel, doordat je bijvoorbeeld twee spiergroepenper dag doet ( drie kan ook, licht eraan hoe je je week indeelt). Bijvoorbeeld:

Dag: Borst/schouders + biceps
Dag: Rug/triceps
Dag: Benen/kuiten

Twee a drie oefeningen per spiergroep. 4 sets per oefening en dan gewoon 6 tot 8 herhalingen. Dit moet je gewoon zo zwaar mogelijk doen.(wel eerst opbouwen)en dan steeds opvoeren!
Verder genoeg eiwitten (vooral vlak na krachttraining) en koolhydraten eten. Ook is het belangrijk dat je je goed op je spier concentreerd die je trained(je moet er als het ware inzitten tijdens de oefening). Zo pak je je spieren beter aan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
:wink: Zef

Anonymous
03-02-2006, 12:57
ik ben 14 en ik wil beginnen met kickboxen hoe kan ik het beste trainen en ermee beginnen zodat ik niet te veel klappen krijg :?

Gulo gulo
03-02-2006, 14:08
ik ben 14 en ik wil beginnen met kickboxen hoe kan ik het beste trainen en ermee beginnen zodat ik niet te veel klappen krijg :?

Bij een goede sportschool gaan, die zullen je heus niet direct met een veel sterkere tegenstander laten sparren.

P.s. deze topic gaat over krachttraining en massa, het was beter geweest als je een nieuw topic had geopend om deze vraag te stellen