PDA

View Full Version : Verschil vechtsport en vechtkunst



Danny D
29-10-2004, 14:16
Wie kan mij vertellen tussen vechtsport en vechtkunst
ik moet een werstuk maken over deze onderwerpen maar kan nergens t preciese verschil vinden
alvast bedankt :thumbs:

micha
29-10-2004, 14:35
bij vechtsport draait het om het gevecht tussen 2 personen en bij vechtkunst presteer je iets waarbij je je talent laat zien bv het breken van stenen.

ja toch of niet :roll: :roll:

kyokushin
29-10-2004, 14:38
is het niet gewoon praktisch hetzelfde en is alleen het verschil in de naam, vechtkunst is de letterlijke vertaling van martial arts, en vechtsport is wat de mensen in nl meestal zeggen.

ashi76
29-10-2004, 15:35
Als ik het woord vechtkunst hoor denk ik toch meer aan sporten als Capoeira en dan Chinese gebeuren (Wushu ofzo :?)

Bij vechtsport denk ik meer aan full contact sporten als, thaiboxen, karate, MMA enz.

Jase
29-10-2004, 16:21
Vechtsport bevat een sport element (stijlvormen zoals kata's etc of wedstrijden tussen 2vechters).
Vechtkunst bevat geen sport/wedstrijd element (zoals aikido, en sommige wapen stylen).
Overigens zijn veel vechtkunsten ook vechtsporten omdat het sportelement erin zit (karate, judo).

Gulo gulo
29-10-2004, 18:19
Bij een vechtsport gaat het om het sportieve element. Het tegen elkaar opnemen staat op de voorgrond.

Bij een gevechtskunst gaat het naast het sportieve element ook nog om andere dingen zoals de geestelijke ontwikkeling en dergelijke. Wil niet zeggen dat het bij een vechtsport niet aan de orde komt, maar het is van zeer ondergeschikt belang

Danny D
30-10-2004, 16:51
:thumbs: bedankt voor jullie reactie allen !!!