PDA

View Full Version : AEL schrikt van speech Verdonk



Wheelie
03-11-2004, 12:00
De Arabische Europese Liga (AEL) is geschrokken van de speech van minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk. Voorzitter van de Nederlandse tak van de AEL, Nabil Marmouch, veronderstelt dat Verdonk de dood van Van Gogh gebruikt voor haar eigen electorale gewin. "Zoals zij zei dat de schutter twee nationaliteiten had en vervolgens zei dat men niet moet polariseren is ongelooflijk. Het leek wel een Hitler speech, alleen het snorretje ontbrak."

Volgens Marmouch zijn individuen als Geert Wilders, Joost Eerdmans en Rita Verdonk erop uit om nog meer haat te zaaien. Deze mensen vormen volgens Marmouch de basis van nog meer ellende in Nederland. Maar: "Er is slechts één man verantwoordelijk voor datgene wat er vandaag (dinsdag red.) is gebeurd. Dat is de 26-jarige man die Van Gogh dood schoot."

Volgens Marmouch is er geen onrust onder zijn achterban. "De mensen zijn rustig. Er is geen situatie dat er iemand gekalmeerd moet worden."

De moord op Van Gogh heeft volgens Marmouch niets te maken met vrijheid van meningsuiting. "Uitspraken als 'de pooier van de profeten' en 'geitenneukers' hebben niets met vrijheid van meningsuiting te maken." Volgens de voorzitter van de AEL had Van Gogh slechts de intentie om te beledigen. "Dat was wat hij deed, daar was hij goed in."

Marmouch wil een gesprek met de 'haatzaaiers' niet uit de weg gaan maar verwacht er ook niet veel van. "Ik ben niet bang. Ik ben bereid hun denkbeelden aan te passen, maar er zijn mensen waarvan ik zeker weet dat hun intenties vals zijn."

De Unie van Marokkaanse-Nederlandse Academici en Hbo'ers (UMAH) vindt dat minister Verdonk zich op het randje begeeft met haar uitspraken over een dubbele nationaliteit. De toonzetting van haar speech was erg negatief volgens bestuurslid Saïd Bellari. Verdonk maakt volgens Bellari te veel gebruik van een 'zij-wij redenering'. "En dat is een splijtende redenering die de integratie niet ten goede komt", aldus Bellari.

Het bestuurslid van de UMAH is niet te spreken over de 'aanvallen' van Ayaan Hirsi Ali (VVD) en Geert Wilders (Groep Wilders) op de moslimgemeenschap. "We moeten ook tegen een stootje kunnen maar dit zijn loslopende projectielen."

Bellari weet niet of de beledigingen van Van Gogh aan het adres van moslims hebben gezorgd voor zijn dood, maar denkt wel dat deze hebben meegewerkt aan spanningen binnen de maatschappij. Hij pleit voor een landelijke Officier van Justitie die toeziet op racisme.

ROIDRAGE
03-11-2004, 12:09
ik heb zo mijn bedenkingen bij die ael

}|^-_-^|{
03-11-2004, 12:11
help me herinneren: Was de AEL niet de partij die pleitte voor vrijheid van meningsuiting? Was dat niet de partij die keihard pleitte tegen integratie? Hadden die niet een leider die aan de lopende band het westen liep te beledigen?

En dan schrikken van de harde opstelling van een Verdonk die gewoon duidelijk maakt dat we een keuze moeten maken.

max mulder shihan
03-11-2004, 12:14
Heb niet alleen bedenkingen ,voor mij is het een verkapte terroristiese organisatie
:twak:

Iwan
03-11-2004, 12:39
De AEL moeten ze als eerste buiten stampen, en iedereen die ermee sympathyseert nog 2 keer zo hoort.
Ik denk juist dat groeperingen als de AEL de integratie in de weg staan van de moslims die wel willen hier in NL.

AEL: Afvoeren En Lozen!

B3 lik3 M3
03-11-2004, 12:40
Toch weer typisch dat dat soort mensen ALTIJD de beelden willen verdraaien door iemand anders aan te vallen...

Er is iets ergs gebeurt en dat proberen ze in eerste instantie (niet letterlijk) goed te praten en vervolgens gaan ze er overheen schreeuwen:

Jaaahaa MAAAAAR minister Verdonck doet dit en Wilders doet dat...

Wat maakt het uit..het was gewoon 1 van de zoveel gestoorden die hier rondloopt en daar moeten strenge maatregelen tegen worden genomen...als je niets doet heb je ook niets te vrezen..

Toch vreemd waarom dit soort mensen zich ALTIJD aangesproken voelen...net of ze iets op hun geweten hebben...
En dan krijg je zo'n superarrogant wijf van een woordvoerster op tv....probeert een beertje in het correct nederlands een zin te verdraaien met de gedachten: "als ik maar zoveel mogelijk moeilijke woorden gebruik dan vinden ze me vast een goede islamiet"

vette TWAK!

Iwan
03-11-2004, 12:42
Geen TWAK alsjeblieft, dat ligt nogal gevoelig.....

B3 lik3 M3
03-11-2004, 12:47
pardon... :thumbs:

ROIDRAGE
03-11-2004, 12:56
die ael lult zich wel heel vaak tegen

Sjaak
03-11-2004, 13:18
[quote="Wheelie"]De Arabische Europese Liga (AEL) is geschrokken van de speech van minister van Vreemdelingenzaken Rita Verdonk.

Mooi zo, opzouten met die extremelingen. Die hele partij verbieden en die gasten terugsturen met abi dabi naar Libanon.


"Zoals zij zei dat de schutter twee nationaliteiten had en vervolgens zei dat men niet moet polariseren is ongelooflijk.

De Unie van Marokkaanse-Nederlandse Academici en Hbo'ers (UMAH) vindt dat minister Verdonk zich op het randje begeeft met haar uitspraken over een dubbele nationaliteit.

Ik snap effe niet waarom ze hier problemen mee hebben, dat is toch zo :!: Mis ik iets :?

Gulo gulo
03-11-2004, 17:57
Afschaffen die dubbele nationaliteit, dubbele nationaliteit moet alleen via de geboorte mogelijk zijn. Wanneer men later de NL nationaliteit aanneemt dient de andere nationaliteit te worden opgegeven.

ashi76
03-11-2004, 18:22
2 nationaliteiten slaat imo ook nergens op.

redjuh
03-11-2004, 19:31
Heb niet alleen bedenkingen ,voor mij is het een verkapte terroristiese organisatie
:twak:

volledig correct!

Octavius
03-11-2004, 20:24
AEL hahahaha lachen man 1700 stemmen gehaald bij de verkiezingen. En wat nu beledigenen. Zeggen dat elke dode amerikaan en nederlander in irak een overwinning is is dat dan normaal.
MAar maakt niet uit. Dhr Jahjah gaat binnen 5 jaar terug naar Libanon om daar weer gewoon weer bij de Hezbollah te gaan. Was ook de reden om uit libanon te vluchten. De zuiderburen hadden hem graag op de korrel genomen.

En een ding. Heel veel arabische mensen schijten op de AEL. 1700 stemmen zeggen genoeg.

redjuh
03-11-2004, 20:25
weet je meteen welke 1700 we af moeten maken

Anonymous
03-11-2004, 21:15
Al die kankerlijers zijn geschift... Stelletje radicale extremistische terroristen zijn het... Theo had gelijk:

Zie
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=40d11d0a09cd995461296d65235a2518&threadid=115698

Thomas
03-11-2004, 21:19
tja, heb het gelezen. Ik word er eerlijk gezegd heel droevig van. Onmacht.... dat is het :|

Anonymous
03-11-2004, 21:37
Ik weet ook niet wat het het is... Is het soms niet fijn om in Nederland te zijn? Ik bedoel, je bent vrij, kunt doen wat je wil, kunt ZEGGEN wat je wil, er wordt goed voor je gezorgd: je kunt je toch aanpassen en PROBEREN samen te leven?

Ik word er pisnijdig van. Die arrogantie van hen geeft me soms braakneigingen...

Thomas
03-11-2004, 21:44
Ik weet ook niet wat het het is... Is het soms niet fijn om in Nederland te zijn? Ik bedoel, je bent vrij, kunt doen wat je wil, kunt ZEGGEN wat je wil, er wordt goed voor je gezorgd: je kunt je toch aanpassen en PROBEREN samen te leven?

Ik word er pisnijdig van. Die arrogantie van hen geeft me soms braakneigingen...

Die mensen moeten niet vergeten dat ze in ons land zijn. Dit klinkt heel nationalistisch. En dat is het ook. Zij zijn hier gekomen met een reden. Ze zijn hier toegelaten en krijgen kansen en voorzieningen te over. Op het moment dat men zich dan nog niet eens aan de samenleving, zoals onze voorouders die voor ons hebben weten te realiseren, willen houden is de dialoog snel over. Wij zijn in beginsel een tolerant land war godsdienst op de achtergrond geraakt is en geen issue meer is. Op het moment dat sommige extremistisch fundamentalistische moslims denken onze samenleving te moeten veranderen omdat hier veel atheisten zijn, zou ik zeggen:"ongezien de pesttyfus, rot maar op naar je eigen land". Dit heeft niks te maken met discriminatie. Ik zie mijzelf echt niet als een racist. Dit heeft mijns inziens voornamelijk te maken met een duidelijk beleid en laten zien waar je voor staat en wat ons dierbaar is in Nederland.

Ik zou hier nog veel langer over door kunnen gaan, maar dat doe ik niet aangezien ik nog wat opdrachten moet maken. :roll: