PDA

View Full Version : Atkins dieet



Chico
05-11-2004, 14:45
hoe denken mensen hier over het atkins dieet?

Octavius
05-11-2004, 16:21
Ik vind het niks.

Chico
05-11-2004, 16:25
why?

Silat
05-11-2004, 18:02
heb me er nog niet in verdiept.

Wat zeggen ze daar? geen koolhydraten? schijnt dat je zo'n heel boek moet volgen ofzo..

bquiroga
06-11-2004, 01:11
Ik kan me niet voorstellen dat je hoge sportprestaties kunt afleveren, zonder voldoende koolhydraten in je dieet.

kyokushin
06-11-2004, 10:56
wat houd dat dieet precies in?

Ufuk
06-11-2004, 12:52
Mijn idee dr van;

Bedoeld voor mensen die hun hartslag zo laag houden (weinig sporten) dat het lichaam geen beroep doet op je koolhydraten. Waardoor je dus geen koolhydraten verbrandt, waardoor je lichaam dus een beroep doet op je vetten. Dus helemaaaal geen koolhydraten, waardoor mayonaise ineens een wondermiddel blijkt te zijn...

Mijn mening? HELL NO!!!!!!! :maskills:

Je hele lichaam slibt uiteindelijk dicht van t vet: Dr. Atkins R.I.P.?!

mooi voorbeeld: Super Size Me, de film over constant Maccen. Zit enorm wienig koolhydraten in zo'n Menu....




Correct me if im wrong!!! :wink:

Gulo gulo
06-11-2004, 12:55
Toen Atkins dood omviel woog hij ook ruim over de 100 kg, de familie heeft dit willen verzwijgen omdat de geloofwaardigheid van het dieet er anders aanging.

Unregistered
06-11-2004, 14:15
Ik heb het Atkins boek gelezen, dikke bullshit is het imo.

Staat vol met onjuistheden. Een van de dingen is dat je mag eten wat je wilt, das natuurlijk niet waar omdat een cal overschot altijd zorgt voor vetopslag. Er zijn wel mensen die minder gaan eten, maar ook mensen die meer of evenveel gaan eten. Trouwens, ufuk, waarom zou je geen koolhydraten nodig hebben als je niet sport? Verder vergeet het dieet dat insuline niet de enige boosdoener is qua opslag van vetzuren, maar dat je bijv ook rekening moet houden met het hormaal ASP. ASP is het meest belangrijke hormoon voor opslag van triglecyride (3 vetzuren gebonden aan 1 glycerol). Je kunt makkelijk vet opslaan zonder dat er insuline in het spel is, vergeet dat niet. Misschien wordt het zonder insuline vertraagd, maar het eindresultaat blijft hetzelfde. Verder is er nog het probleem dat o.a. je hersenen koolhydraten nodig hebben, en daarvoor worden ketonen gebruikt, omdat er tijdens Atkins geen glucose aanwezig is. Ketose is dus een toestand waarbij het lichaam te weinig ATP kan maken uit glucose, waardoor niet alle vetzuren verbrandt kunnen worden, en deze omgezet worden in ketonen. Deze zorgen op dat moment voor het alternatief voor glucose. Ketonen hebben bijna geen voordelen, en omdat je spieren bijna carb depleted zijn zul je heel slecht presteren tijdens je trainingen.

Chico
06-11-2004, 19:32
mijn ervaring echter is dat ik juist beter presteerde tijdens trainingen...

khad veel meer energie...

(kheb nu alleen moeite om weer te beginnen met dieet.. maar das ander verhaal)

Silat
06-11-2004, 21:25
als men nou eens gewoon een gezonde balans maakte tussen inname van brandstof (lees: alles waar het lichaam op draait) en verbruik + veel water en de juiste beweging dan zou men gewoon moeten afvallen. Klaar. Dit geeft je lichaam geen rede om brandstof (opgeslagen als vet) vast te houden.

Een onbalans van de stoffen die je lichaam nodig heeft (lees gewend zijn aan bv koolhydraten) zorgt alleen maar voor problemen.

Zet maar eens een kaars van een halve kilo aan, die brand ongeveer een week.
Dus max een halve kilo per week aan vet verliezen.