PDA

View Full Version : Ik vind die hele AIVD amateuristisch



Sjaak
09-11-2004, 21:10
AIVD-stuk gelekt naar groep Mohammed B.

Informatie van de Nederlandse veiligheidsdienst AIVD is terechtgekomen bij de groep moslimfundamentalisten waar Mohammed B., de verdachte van de moord op Theo van Gogh, deel van uitmaakt. Dit schrijf NRC Handelsblad vandaag.

De krant schrijft dat een vriend van Mohammed B. afgelopen zomer een ongeadresseerde envelop in de brievenbus kreeg. Hierin stond informatie over een extremistisch netwerk waarvan hij, volgens de AIVD, zelf deel uitmaakt. De vriend kwam geregeld met een aantal mensen, waaronder Mohammed B., samen om te spreken over koran en politiek. Het stuk zou volgens bronnen bij vele andere vermeende moslimextremisten "in de brievenbus" terecht zijn gekomen.

NRC Handelsblad zegt te beschikken over het interne onderzoeksverslag van de AIVD, dat dateert van afgelopen zomer. Hieruit blijft dat de geheime dienst een groep rondom terreurverdachte Samir A. in de gaten houdt. De groep wordt omschreven als de 'Hofstadgroep'. In het stuk wordt vastgesteld dat het "al geruime tijd rustig is geweest rond de groep". Maar recentelijk worden weer "meer bewegingen in de groep waargenomen." Er zouden weer vaker bijeenkomsten zijn. Hierna wordt in details beschreven welke bewegingen de AIVD in binnen- en buitenland heeft waargenomen.

Er is ondertussen een onderzoek naar het lek ingesteld. Bronnen rond dit onderzoek gaan er vooralsnog van uit dat het opnieuw de medewerker betreft die in oktober werd aangehouden op verdenking van het schenden van staatsgeheimen. Hij had vertrouwelijke informatie gelekt aan verdachten in een terroristenzaak in Utrecht. De AIVD zei vorige maand nog dat dit lek slechts "beperkte schade" had opgeleverd. De medewerker, die pas kort in dienst was bij de AIVD, zou de groep hebben willen waarschuwen dat ze in de belangstelling stonden van de veiligheidsdienst.

Dutch Dynamite
09-11-2004, 21:55
Als dat zo is, ongelooflijk!

Dennis
09-11-2004, 22:36
Dit is niet het nieuws wat je wilt lezen in dagen als deze.
Juist nu waarin je een goede hoop en vertrouwen moet hebben in organisatie's als de AIVD.

LOCO
09-11-2004, 22:38
Die teringlijer moeten ze ook voor de rest van zijn leven achter de tralies gooien. Een groep die in de belangstelling staat van de veiligheidsdienst waarjij voor werkt ga je toch zeker niet waarschuwen? :shock:

Dennis
09-11-2004, 22:45
Helaas is er naast het beroep van spion de beruchte contra-spionage

Ik denk de de CIA, KGB en andere diensten hier alles vanaf weten

max mulder shihan
09-11-2004, 22:52
Fijn om weer te weten , daar gaat het laatste beetje vertrouwen in de ''overheid''

Zanshin
09-11-2004, 23:01
Vertrouwen in de overheid heb ik al lang niet meer, en die AIVD is naar mijn mening een lachertje. Tuurlijk kun je niet alles tegen houden als iemand echt iets kwaad wil, lukt hem dat toch wel, maar ik vindt dat ze te naief zijn, en te lang wachten met actie te ondernemen. Maar misschien worden ze wel kort gehouden door de hogere pieten, zoals dat eigenlijk zo vaak gebeurd.

LOCO
09-11-2004, 23:16
@ dennis, als we dit laten vallen onder contra spionage (in dit geval tegen de nederlandse staat) is dat toch reden temeer om die hond voor de rest van zijn miserabele leven op te sluiten (of ben ik nu te extreem???/ )

max mulder shihan
10-11-2004, 01:50
Volgens een van die ministers zijn wij in oorlog, dus geld er oorlogrecht en dat betekend bij landverraad en dergelijke, tegen de muur en 12 loden ballen in je lijf :P

Sukebe Daihyou
10-11-2004, 02:44
:roll:

NTT-FX
10-11-2004, 07:38
De aivd word volgens mij al langer gezien als het lachertje van organisaties als europol , interpol enz.
Ze schijnen nog personeel nodig te hebben...

micha
10-11-2004, 07:42
ik vraag me af wat voor straf hij krijgt in de USA zou dit weleens levenslang kunnen zijn wegens hoogverraad. Maar hier krijgt hij waarschijnlijk een taakstraf van :twisted: 16 uur

Tsuki
10-11-2004, 10:49
is de FBI ook een lachertje dan , denk je dat daar geen verraders rondlopen. En alle ellende van 9/11 daar wisten ze ook meer van dan ze toegeven. Israel heeft de beste veiligheidsdienst ter wereld en toch blazen mensen zich op zonder dat ze er wat tegen kunnen doen en daar lopen ook verraders rond dus ik snap dit niet goed .............................

}|^-_-^|{
10-11-2004, 11:26
over amateurisme: we krijgen een live inval op de televisie met de ME in de hoofdrol. Gaan we ze naar binnen knuppelen ofzo??? :twak:

}|^-_-^|{
10-11-2004, 12:25
"Geen acties onder tramlijn"
De pliesie in Den Haag is gehandicapt. Het fantasische C2000 systeem werkt namelijk niet onder tramlijnen. Zojuist op de scanner de opmerking dat ze geen 'acties onder tramlijnen meer mogen houden', want dan hebben ze namelijk geen ontvangst. Voor sinterklaas krijgen jullie van GeenStijl dit high-tech pakket. Werkt gegarandeerd onder leidingen, en gaat zelfs door muren heen!
Volgens geruchten zouden bepaalde personen zich in het huis behangen hebben met explosieven.

Sjaak
10-11-2004, 13:26
[quote="}|^-_-^|{"]"Geen acties onder tramlijn"
De pliesie in Den Haag is gehandicapt. Het fantasische C2000 systeem werkt namelijk niet onder tramlijnen. Zojuist op de scanner de opmerking dat ze geen 'acties onder tramlijnen meer mogen houden', want dan hebben ze namelijk geen ontvangst.

Huh :shock: gaan we een olifant aanvallen met 10 muizen :o


Voor sinterklaas krijgen jullie van GeenStijl dit high-tech pakket. Werkt gegarandeerd onder leidingen, en gaat zelfs door muren heen!

Effe wachten met de inval tot na 6 dec dus :shock:


Volgens geruchten zouden bepaalde personen zich in het huis behangen hebben met explosieven.

Waarom verbaasd me dit nu niks :cry: En met zulke mensen gaan we praten :x

Arrestatieteam en mariniers moeten gewoon naar binnen gaan die weten wel raad met die mongolen :evil:

max mulder shihan
10-11-2004, 13:31
Mannen krijg hier geen goed gevoel van , denk dat we wel eens voor een groote ommekeer zouden kunnen staan :(

Sjaak
10-11-2004, 13:33
Mannen krijg hier geen goed gevoel van , denk dat we wel eens voor een groote ommekeer zouden kunnen staan :(

Er MOET een OMMEKEER komen, het is nu of NOOIT, genoeg is genoeg :evil:

max mulder shihan
10-11-2004, 13:39
Jammer genoeg denk ik dat je gelijk hebt Sjaak ,het is te triest voor woorden dat het zover heefd moeten komen. Hoop alleen dat het geen soort van burgeroorlog word, dan is het leed niet meer te overzien, maar ik zal voor mijn land knokken als het niet anders kan :(

Sjaak
10-11-2004, 13:42
Jammer genoeg denk ik dat je gelijk hebt Sjaak ,het is te triest voor woorden dat het zover heefd moeten komen. Hoop alleen dat het geen soort van burgeroorlog word, dan is het leed niet meer te overzien, maar ik zal voor mijn land knokken als het niet anders kan :(

Max ik begrijp je reactie volkomen maar met een burgeroorlog is niemand gebaat maar bij een OORLOG tegen TERRORISME zeer zeker wel.

Genoeg gepraat, genoeg dialoog, genoeg pappen en nat houden, het is nu tijd voor aktie en er is geen weg meer terug :cry:

}|^-_-^|{
10-11-2004, 13:43
Arrestatieteam en mariniers moeten gewoon naar binnen gaan die weten wel raad met die mongolen :evil:

niet met je eens sjaak. die gasten moeten in 1 stuk en het liefst levend naar buiten gehaald worden. dan maar 40 jaar brommen ipv 40 maagden :thumbs:

Sjaak
10-11-2004, 13:44
Arrestatieteam en mariniers moeten gewoon naar binnen gaan die weten wel raad met die mongolen :evil:

niet met je eens sjaak. die gasten moeten in 1 stuk en het liefst levend naar buiten gehaald worden. dan maar 40 jaar brommen ipv 40 maagden :thumbs:

In 2 stukken zou ik ook niet erg vinden :x

}|^-_-^|{
10-11-2004, 14:34
Stafkaarten van Nederland op internet
Risicokaarten zijn voor amateurs! De echte terrorist download natuurlijk stafkaarten. Op internet gaat een omvangrijk DVD-bestand rond met daarop alle (militaire) stafkaarten van Nederland. De zeer gedetailleerde kaarten zijn op een schaal van 1:25.000 (1 centimeter op de kaart is 25 meter in het echt) Dus zo'n beetje elk huis, alle krachtcentrales, alle tunnels, waterpompstations, hoogspanningsleidingen en èlk militair strategisch object zijn terug te vinden. Handig voor wandelaars, die op zoek zijn naar geheime bospaadjes (rondom Paleis Soestdijk bijvoorbeeld), maar nog handiger voor terroristen die precies willen weten waar de afrastering van een krachtcentrale loopt...

bron: www.geenstijl.nl

max mulder shihan
10-11-2004, 19:20
Jammer genoeg denk ik dat je gelijk hebt Sjaak ,het is te triest voor woorden dat het zover heefd moeten komen. Hoop alleen dat het geen soort van burgeroorlog word, dan is het leed niet meer te overzien, maar ik zal voor mijn land knokken als het niet anders kan :(

Max ik begrijp je reactie volkomen maar met een burgeroorlog is niemand gebaat maar bij een OORLOG tegen TERRORISME zeer zeker wel.

Genoeg gepraat, genoeg dialoog, genoeg pappen en nat houden, het is nu tijd voor aktie en er is geen weg meer terug :cry:

Weet ik Sjaak, ben er ook bang voor wand het leed is dan niet te overzien, ben het volledig met je eens als het gaat om de aanpak van terroristen van welk geloof ,politieke stroming, of wat dan ook.