PDA

View Full Version : Grote anti-terreuractie in Den Haag: terroristen in de val!



Anonymous
10-11-2004, 11:01
Grote anti-terreuractie in Den Haag

Uitgegeven: 10 november 2004 07:25
Laatst gewijzigd: 10 november 2004 09:34

DEN HAAG - Bij een actie van een arrestatieteam in Den Haag zijn drie agenten gewond geraakt door een ontploffing. Het incident had plaats in de Antheunisstraat. De agenten verkeren buiten levensgevaar. Het arrestatieteam kwam in actie op verzoek van de Nationale Recherche. De politie heeft de wijde omgeving rond het pand afgezet. Het is niet bekend of zij aanhoudingen heeft verricht.

De politie heeft de wijde omgeving rond het pand afgezet. Inmiddels is het luchtruim boven Den Haag iop last van de autoriteiten tot nader order afgesloten. Dat meldde een woordvoerder van de politie woensdagmorgen.

Rond 08.00 uur werd vanuit de Antheunisstraat een man afgevoerd. De man, die slechts in ondergoed was gekleed, werd door twee agenten in kogelvrije vesten naar een busje op het Lorentzplein geleid. Het is onduidelijk of het om een arrestatie gaat.

Knal

Volgens buurtbewoners begon de actie van de politie iets na half drie. "We werden wakker van een flits en een harde knal", aldus J. Trijsselaar die in een straat achter de Antheunisstraat woont. "Om 03.00 uur volgde er nog een knal en er werd geschreeuwd. Rond half vier hoorden we ook schoten."

De straat ligt in de wijk Laakkwartier. De politie heeft de wijk grotendeels afgesloten. Politieagenten in kogelvrije vesten leiden het verkeer bij de afgezette straten om. Alle tramverkeer door de wijk wordt omgeleid.

De politie wil iedereen spreken die de wijk uit wil. Volgens ooggetuigen houden agenten auto's aan die de buurt verlaten. Nadat ze de bestuurder hebben gesproken en het nummerbord hebben genoteerd, kunnen de automobilisten weer verder rijden.

Donner

Minister Donner (Justitie) is van de politieactie in Den Haag op de hoogte gesteld. Dat heeft zijn woordvoerder woensdagochtend gezegd. Ook de zogenoemde nationale driehoek is geïnformeerd en wordt op de hoogte gehouden, zo meldde een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dit is normaal als er iets gebeurt van mogelijk nationaal belang.

De nationale driehoek bestaat uit de directeur-generaal veiligheid van het ministerie van Binnenlandse Zaken, de directeur-generaal rechtshandhaving van Justitie en de Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging die onder beide ministeries valt.

Dreiging

De Nationaal Coördinator Bewaking en Beveiliging (NCBB) is de spin in het web als het gaat om dreiging op landelijk niveau, zoals de huidige dreiging van terroristische aanslagen. Een van zijn voornaamste taken is het verzamelen van informatie, het geven van advies over en het toezien op de uitvoering van eventuele maatregelen.

De nationale driehoek kan een scala aan veiligheidsmaatregelen treffen in het kader van bewaking en beveiliging. Het kan gaan om onderzoek van spoorbanen of het opwerpen van wegafzettingen tot inzet van pantservoertuigen en scherpschutters.

In geval van een crisissituatie zorgt het Nationaal Coördinatiecentrum (NCC) voor een geoliede coördinatie tussen de betrokken instanties. Het NCC is ondergebracht bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en is permanent bemand.

Mariniers

De Bijzondere Bijstands Eenheid van de Mariniers (BBE), die woensdagochtend betrokken is bij de politieactie in Den Haag, richt zich vooral op kapingen, gijzelingen en andere terroristische acties in Nederland. De militairen zijn zwaar bewapend.

De BBE'ers worden in eerste aanleg ingezet als verlengstuk van de bijzondere eenheid van de politie, het arrestatieteam. Daarnaast verleent de eenheid bijstand aan de Brigade Speciale Beveiligingen (BSB) van de Koninklijke Marechaussee.

De huidige BBE ontstond in 1973 als de Close Combat Unit. Aanleiding waren de terroristische aanslagen begin jaren zeventig met in het bijzonder het gijzelingsdrama tijdens de Olympische Spelen in 1972 in München.

Anonymous
10-11-2004, 12:36
tering..ja volgde het hierzo... tv op werk!!! :mrgreen:
tering zooitje man...me'ers gewond...granaat??!! :shock:
WTF is going on here people???

}|^-_-^|{
10-11-2004, 12:37
die gasten verschansen zich om martelaar te worden. hoop dat we ze er heelhuids uit kunnen halen...

Justinian
10-11-2004, 12:38
Update 10:15
Men is druk doende zich voor te bereiden op een bestorming van het pand. Uit de wijde omgevingen zijn er ME-busjes naar Den Haag gekomen om assistentie te verlenen. Enkele honderden agenten zijn er op de been.

Update 12:11
Het NOS journaal meldt dat deze zaak los staat van de andere lopende terreurzaken. Het heeft niets van doen met Samir A. en Mohammed B.

Inmiddels hebben scherpschutters zich in de omgeving op strategische plekken verschanst. Alles wordt met zo groot mogelijke zorgvuldigheid geprepareerd. Er wordt rekening meegehouden dat de verdachten in het pand zichzelf zullen opblazen.

Zoals het er nu naar uit ziet kan de situatie twee kanten op gaan. Of een onderhandelaar weet de verdachten het huis uit te praten of binnen niet al te lange termijn zal een (gewelddadige) bestorming volgen.

Inmiddels circuleert ook het verhaal dat de ontploffing van vannacht niet komt door een geworpen handgranaat, maar dat de ingang van het pand was voorzien van een 'booby-trap'. Dit is vooralsnog niet bevestigd door autoriteiten.

payap
10-11-2004, 12:59
:shock:

Begint een mooi zooitje te worden hier in dit land.

Highline
10-11-2004, 12:59
het gaat idd lekker met nederland :twak:

Iwan
10-11-2004, 13:01
:shock:

Begint een mooi zooitje te worden hier in dit land.

Is al heel lang geleden begonnen, maar door onze knuffelcultuur is het moedervlekje nu uitgegroeid tot een enorm kankergezwel dat nu ontploft in ons gezicht.

Sjaak
10-11-2004, 13:19
Ik denk dat Iwan gelijk heeft en overal in Nederland zitten dit soort kankergezwellen. wat er nu in Haag gebeurd is pas het topje van de ijsberg.

Er moet nu collectief opgetreden worden door alle Nederlanders en door onze regering tegen deze radicalen extremisten. gebeurd dat niet dan krijg je een COMPLETE oorlog waar vele onschuldigen het slachtoffer zullen worden :cry:

Sjaak
10-11-2004, 13:22
Zoals het er nu naar uit ziet kan de situatie twee kanten op gaan. Of een onderhandelaar weet de verdachten het huis uit te praten of binnen niet al te lange termijn zal een (gewelddadige) bestorming volgen.



Natuurlijk is er niet met deze gasten te praten en ik denk ook niet dat je moet onderhandelen met terroristen of staatgevaarlijke elementen.

Haal ze er uit met alle middelen, stel een daad en laat zien dat WIJ (alle normale Nederlanders) genoeg hebben van dat TUIG :evil:

Dit gaat een bestorming worden en het zal me ook niet verbazen als ze zichzelf opblazen want ze zijn GEK en gehersenspoeld :evil:

max mulder shihan
10-11-2004, 13:29
Denk dat we achter de feiten aanlopen ,en dat al een lange tijd,ben bang dat wanneer [en ik hoop van niet] er echt de pleuris uitbreekt hier in Nederland er dingen gaan gebeuren die wij eigenlijk niet willen weten,ik hoop echt dat het niet gebeurd, maar ik laat mijzelf en de mijnen in de breedtste zin van het woord ,ook niet terroriseren, laten we ALLE EXTREMISTEN AANPAKKEN. Miscien dat onze regering nu eindelijk eens wakker geschud is ,en blijft.

Justinian
10-11-2004, 14:38
Volgens onbevestigde berichten zijn tanks op weg naar de straat :shock:

www.telegraaf.nl
www.nu.nl

B3 lik3 M3
10-11-2004, 14:46
Dit krijgt een hele bittere nasmaak dit... :twak:

Guru
10-11-2004, 14:55
Positief blijven, het recht zal zegevieren.
It's a hell of a job...

}|^-_-^|{
10-11-2004, 14:56
Volgens onbevestigde berichten zijn tanks op weg naar de straat :shock:

www.telegraaf.nl
www.nu.nl

Ik krijg een enorm A-teamgevoel hier :maskills:

Justinian
10-11-2004, 14:57
Update 14.44
Alle eenheden staan in opperste paraatheid. De bestorming zal binnen afzienbare tijd gaan beginnen.

Update 14.50
Omwonenden zijn door de politie opgeroepen om dekking te zoeken.

Justinian
10-11-2004, 15:02
Net op de radio: berichten dat tanks op weg zijn naar de straat zijn onjuist.

Iwan
10-11-2004, 15:02
Ik voel me enorm verbonden met die mariniers. Hoop dat ze onze jongens eens lekker hun gang laten gaan, mijn zeggen hebben ze!
Kick ass mannen!

Justinian
10-11-2004, 15:04
Update 15.00
In een zijstraat in de buurt van het betreffende pand zijn zojuist vijf panterwagens gearriveerd. De eerdere geruchten van de komst van tanks blijken niet waar te zijn. In de omgeving is al het verkeer stilgelegd

www.fok.nl

Sjaak
10-11-2004, 15:06
Ik voel me enorm verbonden met die mariniers. Hoop dat ze onze jongens eens lekker hun gang laten gaan, mijn zeggen hebben ze!
Kick ass mannen!

Ik heb dezelfde band met onze mariniers en ik heb er veel goede vrienden bij zitten :!:

Veel geluk jongens, we duimen voor jullie :thumbs:

Nickuraba
10-11-2004, 15:07
afslachten die gasten

Anonymous
10-11-2004, 15:16
Politie 'in opperste paraatheid'

Uitgegeven: 10 november 2004 14:54
Laatst gewijzigd: 10 november 2004 15:06

AMSTERDAM - De politie in Den Haag kan elk moment beginnen met een inval in een pand waar zich terreurverdachten bevinden. De agenten zijn in opperste paraatheid gebracht.


Hoeveel verdachten zich in het pand hebben verschanst is onbekend


Agenten hebben posities ingenomen rondom het pand. Volgens onbevestigde berichten zijn er blauwe tanks met rupsbanden op weg naar de straat.

Buitenlandse media

Ook de internationale media wachten met spanning op ontwikkelingen in het Haagse Laakkwartier. Het Spaanse dagblad El PaÃ*s meldt op de internetuitgave dat een gewapende groep mannen het pand dat de politie er heeft omsingeld, dreigt op te blazen.

De activiteiten van politie en recherche worden omschreven als gericht tegen terroristen. Voor de Amerikaanse zender CNN was dit reden er nieuwsuitzendingen mee te beginnen nadat de Haagse autoriteiten een persconferentie hadden gegeven.


Madrid

De Spaanse media hebben mogelijk meer dan gewone belangstelling. Het land werd dit jaar opgeschrikt door uitzonderlijk bloedige aanslagen in Madrid. Bij het onderzoek naar die aanslagen van 11 maart belaagde de Spaanse politie begin april verdachten in een appartement in een buitenwijk van Madrid.


De sluiting van het luchtruim van deze stad wordt ook prominent gebracht om de ernst van de toestand te beklemtonen. Sommige buitenlandse media meldden via internet op basis van persbureaus dat de autoriteiten het luchtruim boven Den Haag als onderdeel van de operatie hebben gesloten. Waarom dat is gebeurd in een stad zonder vliegveld is nog niet duidelijk volgens mediaberichten.

Thomas
10-11-2004, 15:22
raketten los op dat huis! :thumbs:

Justinian
10-11-2004, 15:23
Update 15.22
NOS teletekst meldt dat de onderhandelingen met de aanwezige personen in het pand zijn mislukt. Op de daken staan de scherpschutters op scherp. Verder zijn brandweer, ME, ambulances en mariniers aanwezig.

Ik ben normaal gesproken niet zo radicaal, maar in dit geval zou ik me zeer goed kunnen vinden in een aanval zoals destijds in dat Russische theater!

}|^-_-^|{
10-11-2004, 15:27
raketten los op dat huis! :thumbs:

geen gevaar voor eigen personeel

payap
10-11-2004, 15:33
Veel geluk jongens, we duimen voor jullie

idd hoop dat er geen doden of gewonden valt onder hun.

}|^-_-^|{
10-11-2004, 15:35
moeten we vaker doen, zo'n terreur pbp. zet er ff SPOILER boven :mrgreen:

Justinian
10-11-2004, 15:36
Het heeft inderdaad wel wat weg van een pbp :wink: Ik hoop in ieder geval dat het toch nog enigszins goed afloopt voor de mariniers, agenten etc..

Nicky
10-11-2004, 15:38
Als het dan toch een PBP is... Hier de fotos

http://mirror.ghostfield.com:8080/fotos.zapguide.nl/index-1.html

Justinian
10-11-2004, 15:40
Nicky = niet voor niks top reporter :thumbs:

Iwan
10-11-2004, 15:43
Met z'n allen (wit, zwart, geel, moslim of christen) duimen voor onze jongens!
We hebben met z'n allen tenslotte een gemeenschappelijke factor en dat is dat we Nederlanders zijn!

Thomas
10-11-2004, 15:45
ik hoop dat ze die gasten levend pakken!

mama
10-11-2004, 15:53
ja en dan.......
een fout ergens gemaakt zijn ze weer vrij.........

Highline
10-11-2004, 15:54
ja en dan.......
een fout ergens gemaakt zijn ze weer vrij.........

tuurlijk die worden weer ontoerekeningsvatbaar verklaard en zijn over maximaal 4 jaar vrij

Thomas
10-11-2004, 15:58
ja en dan.......
een fout ergens gemaakt zijn ze weer vrij.........

tuurlijk die worden weer ontoerekeningsvatbaar verklaard en zijn over maximaal 4 jaar vrij

ontoerekeningsvatbaar? nee, reken er maar niet op. TBS zou wel kunnen.

Mike
10-11-2004, 16:01
tbs zou ook belachelijk zijn. tis tijd dat de straf en de behandelingen eens aangepast worden aan de daad en de daders.

kortom nieuwe regels en straffen voor terreur gerelateerde arrestaties.

tbs is sowieso debiel , t wertk nooit, giga geld verspilling.

}|^-_-^|{
10-11-2004, 16:02
honger ze maar gewoon uit, het is immers ramadan.

2look
10-11-2004, 16:08
zojuist op de scanner dat alle eenheden hun posities moeten innemen

er zal wel op elk moment ingegrepen gaan worden

2look
10-11-2004, 16:11
scanner via internet te horen http://www.tune-in.nl:8000/listen.pls



Je moet Winamp geinstalleerd hebben om het te horen (http://download.nullsoft.com/winamp...amp505_full.exe)


berichten die er nu te horen zijn lijken duidelijk erop dat de actie bijna gaat starten

2look
10-11-2004, 16:15
ook wel leuke link van de politieheli beelden uit adam
http://www.schellinger.org/

Dalgliesh
10-11-2004, 16:15
Wil je even een PbP geven, want ik heb geen luidsprekers.
ze moeten eigenlijk die Israelische anti-terreur eenheid inschakelen. Daar heb ik weleens wat van gezien. Die "mensen" weten echt heel goed hoe je met zulk ongedierte om moet gaan!

mama
10-11-2004, 16:16
doet ut niet bij mij

2look
10-11-2004, 16:18
hier de beschrijving van de roepnummers die je hoort op de scanner

http://home.wanadoo.nl/scannerpagina/roepnumm.HTML

onderin ME

2look
10-11-2004, 16:20
doet ut niet bij mij
WINAMP gedownload ?

mama
10-11-2004, 16:26
ja heb ik gedaan

2look
10-11-2004, 16:29
word geschoten nu volgens de scanner

2look
10-11-2004, 16:29
word geschoten nu volgens de scanner
nog een link van scanner ook enkel via winamp
http://212.129.237.28:8210/listen.pls

2look
10-11-2004, 16:31
ja heb ik gedaan
paar x even vernieuwen klikken is erg druk

Dalgliesh
10-11-2004, 16:32
2look. vertel ff wat er aan de hand is, op tv zeggen ze steeds schoten dit en dat... In Amerika was alles al lang live op tv!

Biiyen
10-11-2004, 16:34
dood of het land uit, maakt mij niet uit welke keuze de mannen maken.

2look
10-11-2004, 16:35
2look. vertel ff wat er aan de hand is, op tv zeggen ze steeds schoten dit en dat... In Amerika was alles al lang live op tv!
scanner is ook stil enkel dat er geschoten is :?

2look
10-11-2004, 16:38
2look. vertel ff wat er aan de hand is, op tv zeggen ze steeds schoten dit en dat... In Amerika was alles al lang live op tv!
scanner is ook stil enkel dat er geschoten is :?
er zijn vechtpartijtjes in de omgeving

Hidman
10-11-2004, 16:39
voetbalsupporters! Ado weer he! :shock:

2look
10-11-2004, 16:41
voetbalsupporters! Ado weer he! :shock:
marocanen tegen rechts

Hidman
10-11-2004, 16:42
Nederland 2 zeggen ze Ado!

2look
10-11-2004, 16:43
Nederland 2 zeggen ze Ado!
scanner zegt extreem rechts maar dat kan ook ado zijn ;)

Nicky
10-11-2004, 16:48
pfff supporters :s

Biiyen
10-11-2004, 16:49
wat een puinhoop in NL

2look
10-11-2004, 16:50
even tussendoor
@mama gelukt ?

2look
10-11-2004, 16:55
lijkt dat bij de schietpartij 1x gewonde in het pand gevallen is die nu aangehouden is

Highline
10-11-2004, 16:55
t is nu ook allemaal live op ned 2.

2look
10-11-2004, 16:57
iedereen zal nu ook wel de scanner online hebben dus ik groet iedereen hier verder

Hidman
10-11-2004, 16:59
iedereen zal nu ook wel de scanner online hebben dus ik groet iedereen hier verder

jammer

Highline
10-11-2004, 17:00
er zijn er 2 opgepakt

Mike
10-11-2004, 17:11
goh dat hebben wij weer. Het enige land met een homo terreurcel.

je levend overgeven is toch het ergste wat je kan doen volgens hun ideologie? Twijfelen ze nu toch ineens aan hun debiele denkbeelden. Zouden ze toch niet in de hemel komen met 37 maagden ofzo , ik dacht dat sterven als martelaar zo geweldig was in hun belevenis. Kwam zeker ineens de nuchtere hollander naar boven in die mafkezen. haha softie terroristen

Ze worden straks door alle terreurcellen van de wereld uitgelachen omdat ze zichzelf niet durfden op te blazen. Mietjes. :mrgreen:

gelukkig maar natuurlijk,hoe minder slachtoffers hoe beter, maar het is wel weer typisch dat wij zulke zielige extremisten hebben.

2look
10-11-2004, 17:13
goh dat hebben wij weer. Het enige land met een homo terreurcel.

je levend overgeven is toch het ergste wat je kan doen volgens hun ideologie? Twijfelen ze nu toch ineens aan hun debiele denkbeelden. Zouden ze toch niet in de hemel komen met 37 maagden ofzo , ik dacht dat sterven als martelaar zo geweldig was in hun belevenis. Kwam zeker ineens de nuchtere hollander naar boven in die mafkezen. haha softie terroristen

Ze worden straks door alle terreurcellen van de wereld uitgelachen omdat ze zichzelf niet durfden op te blazen. Mietjes. :mrgreen:

gelukkig maar natuurlijk,hoe minder slachtoffers hoe beter, maar het is wel weer typisch dat wij zulke zielige extremisten hebben.
:D :thumbs: :wink:

Justinian
10-11-2004, 17:16
LMAO@Mike :lol: :thumbs:

Nickuraba
10-11-2004, 17:23
t gaat inderdaad de goede kant op met nederland zeg. Pffftt t begint op amerika te lijken

Thomas
10-11-2004, 17:27
Het schijnt dat het allemaal over is. naar verluidt wordt het pand nu gecheckt met een robot op explosieven.

Marco
10-11-2004, 17:29
ik ga naar huis, ik zie vanavond om 8 uur wel weer naar het journaal om te kijken of er nog wat "geoogst" is :wink:

mama
10-11-2004, 17:34
even tussendoor
@mama gelukt ?

ja maar moest boodschappen doen. Morgen 1 jarige

Maar al die poespas voor 2 arrestanten?

Nicky
10-11-2004, 17:34
Niet al die poespas voor 2 arrestanten

Maar als die poespas om rampen zoals in madrid te voorkomen

Mike
10-11-2004, 17:35
yup nicky = correct

Nickuraba
10-11-2004, 17:40
jaaah hoor, een paar van die gasten hebben zich over gegeven. Dat zijn zogenaamde martelaren>?

mama
10-11-2004, 17:46
ja dat snap ik wel dat ze willen voorkomen dat er niet een ramp gebeurt als Madrid.

Justinian
10-11-2004, 17:47
Liever zo'n enorme inzet dan een ramp zoals in Spanje inderdaad.

mossad
10-11-2004, 17:49
jaaah hoor, een paar van die gasten hebben zich over gegeven. Dat zijn zogenaamde martelaren>?

Poldermartelaren :D

mama
10-11-2004, 17:51
shit had een heel verhaal getypt. maar kom niet verder dan 2 regels.........

Ja ik snap dat wel. Maar ik kan er niet bij dat een inval met zo'n groep fout kan gaan. Je moet toch weten hoeveel mensen er in een huis zitten. Dat hou je volgens mij in de gaten.
Dan laat je je toch niet "verassen".
Ben ik nu zo naief of heb ik te veel aktie films gekeken?

Thomas
10-11-2004, 18:00
jaaah hoor, een paar van die gasten hebben zich over gegeven. Dat zijn zogenaamde martelaren>?

Poldermartelaren :D

Wel mensen die handgranaten in hun bezit hebben en bereid zijn die af te laten gaan. Daarnaast was er een constante dreiging van het af laten gaan van een bom op het moment dat de politie het huis zou betreden.

Er is mijns inziens daadkrachtig opgetreden. Ik denk dat het goed is om te laten zien dat men optreedt tegen mensen die denken de regels aan hun laars te lappen.

Nickuraba
10-11-2004, 18:28
jaaah ik zeg niet dat ze zichzelf en half Den haag op moesten blazen, maar een beetje extremist ontneemt zichzelf het leven na z'on "heldendaad" om vervolgens alle maagden in de 7e hemel een goede smeerbeurt te geven

redjuh
10-11-2004, 18:37
terwijl ze eigenlijk door 7 grote olieworstelaars keihard in hun stinkende reet worden genomen