PDA

View Full Version : 'Koningin moet langs bij Hirsi Ali'



Iwan
19-11-2004, 10:04
Koningin Beatrix moet niet alleen maar langsgaan bij de Marokkaanse gemeenschap, maar ook een bezoek brengen aan de met de dood bedreigde VVD-politica Ayaan Hirsi Ali. Dat stellen de schrijvers Nelleke Noordervliet en Max Pam in een brief die zij aan hare majesteit hebben verzonden.

Volgens Noordervliet en Pam verdient Hirsi Ali meer solidariteit dan de Marokkaanse gemeenschap, omdat zij het is die moet onderduiken om te voorkomen dat ze wordt geliquideerd. Het duo vindt dat Beatrix Hirsi Ali moet opzoeken en samen met haar op de foto moet. Het koningshuis heeft nog niet op de brief gereageerd.

Pam en Noordervliet vinden het prachtig dat Beatrix bij Amsterdamse Marokkanen is langs gegaan, ''maar het is wel de wereld op zijn kop. Voorzover wij weten is niemand van de Marokkaanse gemeenschap vermoord'', zo laten zij in het Parool weten. ''Er behoort een foto in de krant te staan van het staatshoofd met de vrouw voor wie het mes in de buik van Theo van Gogh eigenlijk was bedoeld. Majesteit, u bent al veel te laat, maar het kan nog'', aldus de twee.

harry
19-11-2004, 10:17
Mmm ik kan me hier wel in vinden

Iwan
19-11-2004, 10:23
Ik ook, vandaar. We zijn het eens Harry, yessss!

harry
19-11-2004, 10:24
Ik ook, vandaar. We zijn het eens Harry, yessss!

Haha, ja we komen er wel, heb ff tijd nodig hé :wink:

KO TKO
19-11-2004, 11:50
Dat zou ik belachelijk vinden, want wat heeft ayaan hirsi ali ooit eens gedaan wat goed is. Het enige wat ze doet is op de Islam zeuren. Maar dat is blijkbaar genoeg om bij de VVD te komen. Want dat vinden ze leuk een ex moslim vrouw die op de Islam zeurt.

harry
19-11-2004, 12:13
Dat zou ik belachelijk vinden, want wat heeft ayaan hirsi ali ooit eens gedaan wat goed is. Het enige wat ze doet is op de Islam zeuren. Maar dat is blijkbaar genoeg om bij de VVD te komen. Want dat vinden ze leuk een ex moslim vrouw die op de Islam zeurt.

Kijk da's pas lekker simpel

MB667
19-11-2004, 12:19
Ze heeft op sommige punten kritiek, maar kritiek hebben om de islam mag tegenwoordig niet meer, zelfs op een nette manier kritiek hebben op de islam, betekend dat je jezelf vogelvrij verklaard.

Van Gogh is niet door het schelden vermoordt. Van gogh is vermoord omdat hij kritiek had op de Islam. Erg jammer dat een paar extreem dom denkende moslims op deze manier de verstandhouding tussen gematigde moslims en de rest van de Nederlandse bevolking aan het verzieken zijn. Nergens voor nodig, als je niet tegen kritiek kunt, op een goed onderbouwde manier tegen een geloof, hoor je hier niet thuis, en dan kun je beter naar een land gaan waar kritiek tegen een geloof verboden is. Daar is ieder eensgezind. Daar mogen tegenstanders worden vermoord als ze anders praten, daar kunnen vrouwen gestenigd worden als de man vreemd gaat etc etc.

}|^-_-^|{
19-11-2004, 12:20
KO TKO = correct, afschieten die hirsi ali en die wilders erbij! :twak:

Iwan
19-11-2004, 12:23
KO TKO = correct, afschieten die hirsi ali en die wilders erbij! :twak:

Paul? WTF? :shock:

}|^-_-^|{
19-11-2004, 12:24
KO TKO = correct, afschieten die hirsi ali en die wilders erbij! :twak:

Paul? WTF? :shock:

eigenlijk vind ik dat we iedere niet islamiet die 'islam' zegt moeten afschieten...

Iwan
19-11-2004, 12:31
D'r zal me wel iets ontgaan zijn...

harry
19-11-2004, 12:34
Dom lullen is ook een vak appart,

Hier een korte kijk op Hirsi Ali, je kan het met haar eens zijn of niet haar leven verdient een groor RESPECT en zeker als je ondanks alles, gewoon door gaat met je zaak omdat je daar in gelooft :thumbs:

Een bezoek van Ayaan Hirsi Ali gaat niet ongemerkt voorbij, ook niet voor buitenstaanders. De politie inspecteert het terrein rond de Wereldomroep. Bodyguards staan in de studio en houden alles in de gaten. Zelf kan ze leven met die beveiliging. "Ik ben me niet meer zo bewust van die vreemde mannen om me heen. En: inmiddels zijn ze niet zo vreemd meer voor me."

‘Achtergebleven cultuur'
De 33-jarige Ayaan Hirsi Ali - zelf noemt ze zich ex-moslim - wordt bedreigd vanwege haar uitspraken over de islam. Ze beschouwt die religie als een 'achtergebleven cultuur', waarvan de voormannen nauwelijks bereid zijn echt in Nederland te integreren. Hirsi Ali deed in september aangifte van bedreiging bij de politie. Ze dook daarna een tijd onder in het buitenland, maar is nu weer terug in Nederland, mét beveiliging. Want ze wil haar missie voortzetten.

Ayaan Hirsi Ali vluchtte in 1992 uit Somalië, omdat ze was uitgehuwelijkt aan een neef in Canada. Via Duitsland kwam ze naar Nederland waar ze asiel aanvroeg. Ze ging politicologie studeren en werken op het wetenschappelijk bureau van de Partij van de Arbeid. Daar zette ze zich al in voor de integratie van moslims en voor de bescherming van moslimvrouwen. "Ze zitten in opvanghuizen. Want ze worden mishandeld, soms vermoord en moeten trouwen met mannen die ze niet kennen. Omdat dat bij hun cultuur hoort."

Overstap naar liberalen
Bij de Partij van de Arbeid vond Hirsi Ali steeds minder gehoor. "Als ik het onderwerp 'moslimvrouwen in Nederland' ter sprake bracht dan was het: ja maar in Joegoslavië is het allemaal nog veel erger." Via Neelie Kroes, de oud-minister van Verkeer en Waterstaat, kwam Hirsi Ali in aanraking met de VVD. De liberalen wisten haar over te halen om op hun lijst te komen.

Wat haar aanspreekt, is de manier waarop de VVD de integratie van allochtonen wil aanpakken: door nadrukkelijk te eisen dat allochtonen de Nederlandse taal en cultuur leren kennen en zich niet meer op hun eigen eiland kunnen terugtrekken. "Tweederde van de allochtonen in Nederland is niet geïntegreerd. Ze zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit en ondervertegenwoordigd in het hoger onderwijs en op de arbeidsmarkt. Ik denk dat wij totnogtoe een beleid hebben gevoerd van integratie gericht op het behoud van de eigen identiteit en cultuur. En dat was juist heel nadelig, ook voor de mensen zelf."

Voor Nederland kiezen
Hirsi Ali is het niet eens met VVD-leider Gerrit Zalm die vindt dat Nederland ‘vol' is. "Maar met welke partij ben je het wel honderd procent eens?", vraagt ze zich af. Wel pleit ze net als Zalm voor een grotere deelname van allochtonen aan de Nederlandse samenleving. "Het integratiebeleid is pas geslaagd als individuen onafhankelijk worden van de staat, als er minder criminaliteit is en als ze echt een keuze maken voor Nederland."

Voorlopig toert Hirsi Ali nog door het land, omringd door veiligheidsmensen. De boodschap moet verteld worden. Daardoor heeft ze ook wat minder oog voor de dreigementen. "In het begin sliep ik er heel slecht van. Nu heb ik het heel druk en ben ik blij als ik thuis in bed lig."

}|^-_-^|{
19-11-2004, 12:48
D'r zal me wel iets ontgaan zijn...

cynisme houdt me in leven iwan :thumbs:

Iwan
19-11-2004, 13:16
D'r zal me wel iets ontgaan zijn...

cynisme houdt me in leven iwan :thumbs:

Hahaha, okee man. Ik nam je effe te serieus man, sorry!

Makijs
19-11-2004, 13:34
Dat zou ik belachelijk vinden, want wat heeft ayaan hirsi ali ooit eens gedaan wat goed is. Het enige wat ze doet is op de Islam zeuren. Maar dat is blijkbaar genoeg om bij de VVD te komen. Want dat vinden ze leuk een ex moslim vrouw die op de Islam zeurt.


Ieder kamerlid moet in staat zijn om zijn of haar werk als gekozen volksvertegenwoordiger uit te voeren. Waar blijven wij als kamerleden door bedreigingen hun werk niet meer kunnen doen? Dat betekent dat je doorbedreigingen en terreur invloed krijgt op het bestuur van het land.
Volgens mij doet het er dus niet toe wat je van Hirsi Ali vindt, het gaat erom dat NL laat zien dat de parlementaire democratie niet zwicht voor bedreigingen of terreur.

:oops: Volgens mij ben ik weer eens veel te serieus?

harry
19-11-2004, 14:25
Volgens mij ben ik weer eens veel te serieus?

Nee jo da's juist leuk alles door elkaar :wink:

Makijs
19-11-2004, 14:27
:thumbs: Harry

KO TKO
19-11-2004, 16:58
Dat zou ik belachelijk vinden, want wat heeft ayaan hirsi ali ooit eens gedaan wat goed is. Het enige wat ze doet is op de Islam zeuren. Maar dat is blijkbaar genoeg om bij de VVD te komen. Want dat vinden ze leuk een ex moslim vrouw die op de Islam zeurt.


Ieder kamerlid moet in staat zijn om zijn of haar werk als gekozen volksvertegenwoordiger uit te voeren. Waar blijven wij als kamerleden door bedreigingen hun werk niet meer kunnen doen? Dat betekent dat je doorbedreigingen en terreur invloed krijgt op het bestuur van het land.
Volgens mij doet het er dus niet toe wat je van Hirsi Ali vindt, het gaat erom dat NL laat zien dat de parlementaire democratie niet zwicht voor bedreigingen of terreur.



:oops: Volgens mij ben ik weer eens veel te serieus?


Maar daar hoeft de koningin toch niet bij te zijn

Makijs
19-11-2004, 17:26
De koningin hoeft er wat mij betreft inderdaad niet perse bij te zijn. Maar er moet wel een krachtig signaal gegeven worden dat dit niet kan. Het maakt volgens mij niet uit of Hirsi Ali wel of niet iets goed heeft gedaan, het gaat erom dat ze volksvertegenwoordiger is. Volksvertegenwoordigers mogen niet op deze manier monddood gemaakt worden.

Overigens zou ik het wel een mooi gebaar van Beatrix vinden.

KO TKO
19-11-2004, 17:31
[quote="Makijs"]De koningin hoeft er wat mij betreft inderdaad niet perse bij te zijn. quote]

Het is toch wel genoeg dat ze met bodygaurds naar de Tweede Kamer gaat. Geert Wilders gaat ook gewoon naar de Tweede Kamer toe met bodygaurds.

Makijs
20-11-2004, 19:36
Whatever, als ze maar naar de 2e Kamer kan.