PDA

View Full Version : Geen hand voor Verdonk



Wheelie
21-11-2004, 13:11
Geen hand voor Verdonk

Minister: ’Ik ben gelijk aan u’ ’Volgend jaar Nederlands’

Van onze parlementaire redactie


SOESTERBERG, zondag
Minister Verdonk kreeg gisteren een ijskoude ontvangst op een bijeenkomst met vijftig Marokkaanse imams. De VVD-bewindsvrouw van Vreemdelingenbeleid en Integratie was speciaal naar de bijeenkomst in Soesterberg gekomen om met de islamitische geestelijken te praten, maar haar uitgestoken hand werd opzichtig genegeerd.
De imam die Verdonk verwelkomde, beriep zich op de islam. „Ik mag volgens mijn geloof vrouwen geen hand geven�, zei hij.
Dat schoot de minister in het verkeerde keelgat. „Ik ben toch gelijk aan u�, liet ze de imam op niet mis te verstane wijze weten. Maar de man bleef ook na aandringen de hand van de minister negeren. „Nou, dan hebben we in ieder geval genoeg om over te praten�, beet de bewindsvrouw hem toe.
En ook dat ging niet bepaald van een leien dakje, omdat de meeste van de vijftig aanwezige imams tot irritatie van Verdonk geen woord Nederlands spraken. De toespraak van de minister en ook de gesprekken daarna moesten daarom noodgedwongen in het Arabisch worden vertaald.
Dat was voor de laatste keer, als het aan Verdonk ligt. Volgend jaar wil ze bij een nieuwe ontmoeting alleen nog maar in het Nederlands met de geestelijken spreken. Die riep ze dan ook op zich met grote spoed onze taal machtig te maken. Daarnaast dienen ze ook grondige kennis van onze samenleving op te doen, met name over de positie van vrouwen, jongeren en homoseksuelen.


Minister Verdonk is stomverbaasd wanneer een imam tijdens een bijeenkomst met islamitische geestelijken haar uitgestoken hand negeert. Zijn geloof staat de man niet toe vrouwen een hand te geven. „Ik ben toch gelijk aan u,� diende Verdonk hem van repliek.

micha
21-11-2004, 13:13
ik vind het een beetje rare reactie van de minister. Een boehdistische monnik mag ook geen vrouwen aanraken en daar hoor je niemand over. :roll:

Mike
21-11-2004, 13:23
tis toch ook te sick voor woorden dat ze weigeren vrouwen een hand te geven. Stelletje barbaren zijn het.

Pas je aan of sodemieter op hier. Zo simpel is het. Belachelijke achtergestelde mongolen zijn het, spreken geen woord nl , hebben geen enkel benul van de nl maatschappij. En juist die immans moeten hier alle moslims leiden. Te debiel voor woorden. Lekker op t vliegtuig naar huis sturen , kom maar terug als je de taal spreekt stelletje achtergestelde losers.

verdonk is een topper die die hart heeft voor de zaak. :thumbs: Daarnaast toont ze geen angst.

leer de taal , pas je aan en dan mag je hier de moslims leiden en ze te woord staan met advies. Op deze manier is al hun advies onzin omdat het slaat op moslimlanden terwijl wij in een democratie leven. Sterker nog hun "advies" zorgt ervoor dat auto en allochtonen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Zij zijn ook schuldig aan de sfeer in de matschappij. Ze prediken bijna alleen maar haat voor alles wat westers is. Smeerlappen :twak:

redjuh
21-11-2004, 13:53
i couldn't agree more Mike!

Mike
21-11-2004, 14:04
i couldn't agree more Mike!

zou het niet te hard zeggen voor je het weet worden we bedreigd of vermoord om onze mening :twisted:

harry
21-11-2004, 14:32
tis toch ook te sick voor woorden dat ze weigeren vrouwen een hand te geven. Stelletje barbaren zijn het.

Pas je aan of sodemieter op hier. Zo simpel is het. Belachelijke achtergestelde mongolen zijn het, spreken geen woord nl , hebben geen enkel benul van de nl maatschappij. En juist die immans moeten hier alle moslims leiden. Te debiel voor woorden. Lekker op t vliegtuig naar huis sturen , kom maar terug als je de taal spreekt stelletje achtergestelde losers.

verdonk is een topper die die hart heeft voor de zaak. :thumbs: Daarnaast toont ze geen angst.

leer de taal , pas je aan en dan mag je hier de moslims leiden en ze te woord staan met advies. Op deze manier is al hun advies onzin omdat het slaat op moslimlanden terwijl wij in een democratie leven. Sterker nog hun "advies" zorgt ervoor dat auto en allochtonen lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Zij zijn ook schuldig aan de sfeer in de matschappij. Ze prediken bijna alleen maar haat voor alles wat westers is. Smeerlappen :twak:

Ik heb zo'n teringhekel aan rasisme, maar dit is gdver idd te gek voor woorden fuckerdefuck we leven toch in nederland ik ben het helemaal met Mike eens.
Mmm ik merk wel dat mijn mening in een half jaar flink aan het veranderen is...

payap
21-11-2004, 14:33
Je moet je aanpassen aan het land waar je bent. In Nederland is iemand de hand weigeren erg onbeschoft. In mijn ogen doe je dat alleen bij iemand waar je absoluut niets van wilt weten.

Overigens om het weer niet alleen op de islam te laten komen. Tijdens mijn bezoek aan israel zat ik n hotel aan de rand van de Mea shearim (of zo iets) wijk. de joods orthodxe wijk. als mijn vriendin bv vroeg in het hotel hoe laat het onbijt was ofzo dan werd ze niet aangekeken en het antwoord werd tegen mij verteld!

Vreemd! maar ja je zit dan in hun land.

Justinian
21-11-2004, 14:33
ik vind het een beetje rare reactie van de minister. Een boehdistische monnik mag ook geen vrouwen aanraken en daar hoor je niemand over. :roll:
Micha = 100% correct!! Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Overigens mag een boedhistische non ook geen man aanraken. Dit hoort gewoon bij het geloof en dat moet je denk ik accepteren.

payap
21-11-2004, 14:36
Maar wat moet dan hoger worden gesteld :

de algemene omgangsnormen die in een land heersen

of

ieder zijn eigen persoonlijke omgangsnormen ?

Justinian
21-11-2004, 14:43
Ik denk dat vrijheid van Godsdienst in beginsel boven de 'algemene omgangsnormen' staat. Dit wordt slechts anders indien je met het belijden van je geloof in strijd zou zijn met de wet, regelgeving of openbare orde (=ruim begrip). Door een monnik te 'verplichten' een vrouw een hand te geven, beperk je hem aanzienlijk in zijn vrijheid zijn geloof te belijden. Zo belangrijk vind ik het schudden van een hand nou ook alweer niet.

harry
21-11-2004, 15:04
Nee het verhaal wordt omgedraaid.
Tis niet verdonk die zich aan moet passen, het zijn die Imam's die zich aan moeten passen aan de normen en waarden die hier in nederland gelden.
Tis toch te gek voor woorden dat alles weer omgedraait wordt?
Zo gedraag je je als nederlander toch ook niet in het buitenland het is gewoon associaal en dik associaal :twak:

Justinian
21-11-2004, 16:08
Zou je dan in de moskee ook bankjes neer moeten zetten in plaats van het tapijt dat er nu ligt? Hey, het is immers wel zo fatsoenlijk je bezoekers een reguliere zitplaats aan te bieden. En laten we eerlijk wezen, ik ken geen enkele christelijke kerk waar men in plaats van bankjes een tapijt heeft liggen. Aanpassen dus?

Mag een moslim, die er tijdens een diner met de minister achterkomt dat hem varkensvlees wordt geserveerd dit dan ook niet afslaan? Het is natuurlijk wel zo beleefd je bordje leeg te eten. Aanpassen dus?

Ik kan me niet zo druk maken over dit soort dingen en in het bijzonder het niet kunnen geven van een hand aan een vrouw i.v.m. je geloof. Ik denk dat we een beetje doorslaan. Misschien komt het ook wel doordat ik een boeddhistische vrouw heb, hierdoor meer weet over deze religie dan de gemiddelde Nederlander en daarom meer begrip heb voor de monnik of in dit geval de imam.

Mike
21-11-2004, 16:18
ja man je hebt gelijk , de imams moeten blijven , en ze moeten vooral steeds weer laten zien dat vrouwen in hun ogen niets waard zijn. Dat is een fijne aanvulling voor onze cultuur. Heerlijk die multiculti smeltkroes he. Overspelige vrouwen gaan we ook weer stenigen. Ook een top idee van de imam. Omarmen die prachtige vreemde cultuur! En vooral imams blijven importeren , uit niet geschoolde bergdorpjes. Laat er eens eentje uit een grote stad komen, die lullen niet zo achterlijk, die zijn met de tijd mee gegaan.

pfff :x

harry
21-11-2004, 16:32
Maar waarom moet Verdonk dan water bij de wijn doen?
In Nederland is het een belediging als je een uitgestoken hand weigert, dan is het toch niet meer dan normaal dat je je geloofsovertuiging even opzij moet zetten?Dat is toch overmacht?
Het mooie van hun (verzonen) geloof is dat je het op 1000 manieren in kan vullen, maar vooral wat jou het beste uitkomt.

Justinian
21-11-2004, 17:51
ja man je hebt gelijk , de imams moeten blijven , en ze moeten vooral steeds weer laten zien dat vrouwen in hun ogen niets waard zijn. Dat is een fijne aanvulling voor onze cultuur. Heerlijk die multiculti smeltkroes he. Overspelige vrouwen gaan we ook weer stenigen. Ook een top idee van de imam. Omarmen die prachtige vreemde cultuur! En vooral imams blijven importeren , uit niet geschoolde bergdorpjes. Laat er eens eentje uit een grote stad komen, die lullen niet zo achterlijk, die zijn met de tijd mee gegaan.

pfff :x
Voorbeeld van het stenigen slaat natuurlijk als een tang op een varken als je m'n tweede post zou hebben gelezen. Voor het gemak quote ik mezelf dan maar even:

Dit wordt slechts anders indien je met het belijden van je geloof in strijd zou zijn met de wet, regelgeving of openbare orde (=ruim begrip).

Nogmaals, ik vind het niet kunnen/willen schudden van de hand niet zo'n punt. Maar ja, dat is mijn mening ;)

redjuh
21-11-2004, 18:11
i couldn't agree more Mike!

zou het niet te hard zeggen voor je het weet worden we bedreigd of vermoord om onze mening :twisted:

mike als ik in een loop kijk vanwege mijn mening ga ik lachend heen.

Gulo gulo
21-11-2004, 18:24
Geeft aan hoe verschillend culturen over sommige dingen kunnen denken. :roll:

Justinian
21-11-2004, 18:26
Gulo Gulo = correct

Sjaak
21-11-2004, 21:07
[quote="Wheelie"]Geen hand voor Verdonk

Minister: ’Ik ben gelijk aan u’ ’Volgend jaar Nederlands’

Van onze parlementaire redactie

maar haar uitgestoken hand werd opzichtig genegeerd.
De imam die Verdonk verwelkomde, beriep zich op de islam. „Ik mag volgens mijn geloof vrouwen geen hand geven�, zei hij.

Ik ken toch zat Moslims die vrouwen wel een hand geven :thumbs: zijn die dan in overtreding met hun geloof ? Staat dat werkelijk in hun heilige boek :shock:


Dat schoot de minister in het verkeerde keelgat. „Ik ben toch gelijk aan u�, liet ze de imam op niet mis te verstane wijze weten.

Vrouwen zijn duidelijk niet gelijk voor deze "imans" echt ongelofelijk toch dat je in je eigen land zo onbeschofd behandeld kan worden :x

Ik ben er voor om die "figuren" gelijk terug te sturen want ze willen zich helemaal niet aanpassen en weigeren ook de taal te leren. Niet integreren (aanpassen) dan gelijk wegwezen :x

harry
21-11-2004, 21:45
Geeft aan hoe verschillend culturen over sommige dingen kunnen denken. :roll:

Juist, maar wat kom je hier doen dan?wat komen hun nou hier doen?Ik snap der niks van :twak:

Justinian
21-11-2004, 21:55
Ik ken toch zat Moslims die vrouwen wel een hand geven :thumbs: zijn die dan in overtreding met hun geloof ? Staat dat werkelijk in hun heilige boek :shock:
Het gaat niet om alle moslims, maar om de imam. Zelfde geldt voor boeddhistische monnikken/nonnen. Een 'gewone' boeddhist mag wel respektievelijk een vrouw of man aanraken, maar een monnik en een non mogen het niet. Je kunt het enigszins vergelijken met bepaalde figuren binnen de kaholieke kerk die celibaat moeten zijn.


Vrouwen zijn duidelijk niet gelijk voor deze "imans" echt ongelofelijk toch dat je in je eigen land zo onbeschofd behandeld kan worden :x
Ik weet niet hoe het zit met moslims, maar zoals ik hiervoor al aangaf geldt voor boeddhistische nonnen ook dat ze geen mannen mogen aanraken. Heeft niks te maken met gelijkheid.

‘Ze’ mogen wat mij betreft best moslim zijn en zich als zodanig gedragen, als het maar niet in strijd is met de Nederlandse wet- en regelgeving. Het niet kunnen schudden van de hand vind ik niet zo schokkend dat we de betreffende imam maar moeten uitzetten. Wel mogen we bijvoorbeeld van hem verwachten dat hij zich de Nederlandse taal machtig maakt.

Justinian
21-11-2004, 21:56
Geeft aan hoe verschillend culturen over sommige dingen kunnen denken. :roll:

Juist, maar wat kom je hier doen dan?wat komen hun nou hier doen?Ik snap der niks van :twak:
Zo'n imam is als ik het goed begrijp een geestelijk leider vergelijkbaar met een dominee binnen de katholieke kerk. Dus hij werkt hier als zodanig.

Sjaak
21-11-2004, 22:02
[quote=Sjaak]Ik ken toch zat Moslims die vrouwen wel een hand geven :thumbs: zijn die dan in overtreding met hun geloof ? Staat dat werkelijk in hun heilige boek :shock:

Het gaat niet om alle moslims, maar om de imam. Zelfde geldt voor boeddhistische monnikken/nonnen. Een 'gewone' boeddhist mag wel respektievelijk een vrouw of man aanraken, maar een monnik en een non mogen het niet. Je kunt het enigszins vergelijken met bepaalde figuren binnen de kaholieke kerk die celibaat moeten zijn.

Oh gaat het alleen om Imams dat was mij niet geheel duidelijk. Wat verschild een Imam dan in geloof met een normale Moslim, ze geloven toch allemaal in Allah ? Ik begreep dat iedere Moslim Imam kan worden zelfs zonder opleiding dus ik snap dit verschil in geloof niet, iemand die hier meer kennis van zaken heeft ?



Ze’ mogen wat mij betreft best moslim zijn en zich als zodanig gedragen, als het maar niet in strijd is met de Nederlandse wet- en regelgeving. Het niet kunnen schudden van de hand vind ik niet zo schokkend dat we de betreffende imam maar moeten uitzetten. Wel mogen we bijvoorbeeld van hem verwachten dat hij zich de Nederlandse taal machtig maakt.

Ben het met je eens Justi maar nogmaals waar verschild een Imam in geloof van een Moslim :? En ja ze moeten de Nederlandse taal leren en wij (de overheid) moet stoppen met alles in 80 talen te vertalen want dan werk je dit gewoon in de hand.

Sjaak
21-11-2004, 22:04
Geeft aan hoe verschillend culturen over sommige dingen kunnen denken. :roll:

Juist, maar wat kom je hier doen dan?wat komen hun nou hier doen?Ik snap der niks van :twak:
Zo'n imam is als ik het goed begrijp een geestelijk leider vergelijkbaar met een dominee binnen de katholieke kerk. Dus hij werkt hier als zodanig.

Volgens mij niet hoor, voor een dominee moet je een speciale opleiding volgen maar iedereen kan Imam worden zonder opleiding.

Corrigeer me aub als dit niet juist is.

Justinian
21-11-2004, 22:13
Een priester mag ook geen seks hebben terwijl hij net als een 'normaal' gelovige in God gelooft. Zelfde geldt denk ik voor de imam en de 'normale' moslim.

Dat je om imam te worden geen opleiding hoeft te volgen zou op zich best juist kunnen zijn, hoe dat precies zit zou ik niet weten. Misschien heeft de imam zich op een andere wijze moeten bewijzen?

harry
21-11-2004, 22:37
Wat een onzin allemaal zeg, je moet toch wel een beetje van het padje af zijn om in die flauwekul mee te gaan, je mag van "je"god geen hand schudden, met een vrouw, geen seks hebben(wel met een schaap) en ga zo maar door.
Zeg nou eerlijk dit is toch één grote grap.
Die gast die hier mee begonnen is heeft verdomd lang plezier van zijn spelletje.

Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je hier respect voor moet hebben whaaaaaaa

Mike
22-11-2004, 01:34
ja man je hebt gelijk , de imams moeten blijven , en ze moeten vooral steeds weer laten zien dat vrouwen in hun ogen niets waard zijn. Dat is een fijne aanvulling voor onze cultuur. Heerlijk die multiculti smeltkroes he. Overspelige vrouwen gaan we ook weer stenigen. Ook een top idee van de imam. Omarmen die prachtige vreemde cultuur! En vooral imams blijven importeren , uit niet geschoolde bergdorpjes. Laat er eens eentje uit een grote stad komen, die lullen niet zo achterlijk, die zijn met de tijd mee gegaan.

pfff :x
Voorbeeld van het stenigen slaat natuurlijk als een tang op een varken als je m'n tweede post zou hebben gelezen. Voor het gemak quote ik mezelf dan maar even:

Dit wordt slechts anders indien je met het belijden van je geloof in strijd zou zijn met de wet, regelgeving of openbare orde (=ruim begrip).

Nogmaals, ik vind het niet kunnen/willen schudden van de hand niet zo'n punt. Maar ja, dat is mijn mening ;)

is idd geen sterk voorbeeld :oops:

ik vind het iig wel een belangrijk punt, het is respectloos naar vrouwen toe. Bovendien komt die regeling mijns inziens voort uit het feit dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen in de moslimcultuur. Vrouwen zouden niet rein zijn of zoiets debiels. Daar ben ik ontzettend op tegen en ik vind dat alle vormen van vrouwen onderdrukking moeten worden bestreden.

Tis schofterig in onze cultuur om geen hand te geven en dus moeten ze zich daar aan aanpassen. Zo niet , dan is dat niet erg maar dan moeten ze wel verplicht oprotten naar hun eigen land. De imams hebben een voorbeeld functie en die misbruiken ze. Vrouwen beledigen en negeren en dan zeggen dat het zo moet van de koran. Dikke onzin , valt niet goed te praten ook niet als je schuilt achter een geloof met gedateerde gebruiken.

De moslims die ik ken vinden het net zo belachelijk als ik dus ik snap de ophef en de verdediging van de iman niet. Zij zeggen juist dat dit soort imams hen een slechte naam bezorgen. Ze zijn hem liever kwijt dan rijk.

De huidige imams proberen hier de tijd terug te draaien naar 1840 , waarom kan er geen NL sprekende moslim imam worden ? Iemand die weet wat er speelt en bovendien weet in welk jaartal we leven. Gewoon een normale NL sprekende moslim die normaal de islam toepast, is dat zoveel gevraagd?

Justinian
22-11-2004, 07:01
Wat een onzin allemaal zeg, je moet toch wel een beetje van het padje af zijn om in die flauwekul mee te gaan, je mag van "je"god geen hand schudden, met een vrouw, geen seks hebben(wel met een schaap) en ga zo maar door.
Zeg nou eerlijk dit is toch één grote grap.
Die gast die hier mee begonnen is heeft verdomd lang plezier van zijn spelletje.

Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je hier respect voor moet hebben whaaaaaaa
Tja, dan mag je mij uitlachen, want ik heb er wel respect voor. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar denk nou eens even goed na waar deze discussie feitelijk om gaat: het niet kunnen schudden van een hand?? Er zijn toch zat andere wijzen waarop je iemand kunt begroeten. Ik zou hier geen principekwestie van maken.


ik vind het iig wel een belangrijk punt, het is respectloos naar vrouwen toe. Bovendien komt die regeling mijns inziens voort uit het feit dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen in de moslimcultuur.
Zoals ik al aangaf mogen ook boeddhistische vrouwen geen mannen aanraken. Dat heeft niks met ondergeschiktheid te maken ten opzichte van de man. Hoe het bij de moslims zit weet ik niet, maar je zou het eens na kunnen gaan als je het zo belangrijk vindt.

redjuh
22-11-2004, 07:52
Een priester mag ook geen seks hebben terwijl hij net als een 'normaal' gelovige in God gelooft. Zelfde geldt denk ik voor de imam en de 'normale' moslim.

Dat je om imam te worden geen opleiding hoeft te volgen zou op zich best juist kunnen zijn, hoe dat precies zit zou ik niet weten. Misschien heeft de imam zich op een andere wijze moeten bewijzen?

d opleiding tot priester is een zware academische, theologische opleiding idd. imam wordt men al zowat bij aankoop van 3 korans tegelijk. er is jaren geleden trouwens al een kerkelijke verordening geweest mbt. het trouwen van priesters. dat mag gewoon. (alleen niet met kleine kinderen en mannen, of vouwen indien het een priesteres is ofzo)

Tsuki
22-11-2004, 09:58
ze stond daar wel mooi voor lul ;-) ........

Mike
22-11-2004, 11:06
ze stond daar wel mooi voor lul ;-) ........

precies

en laat dat nou net de insteek zijn van de imam. Zo van , kijk eens hoe ik dit ondergeschikt hoertje op dr plek zet. Stoer he van mij ?

tis een principe zaak en als we dit tolereren dan is het hek van de dam. Maar ja niet iedereen denkt er zo over. Helaas ,dat is ook de reden dat we het hier gaan afleggen als westerse democratie tegen de oubollige gedateerde islam.Al moet ik toegeven dat we het nog wel 15 jaar kunnen rekken. Dan zal de eerste kerk wel plat gaan omdat het een belediging is naar imams toe. We zijn met zn alleen zo tolerant dat we nu maar alles accepteren.

Blijven we dan blind tot het bittere einde?

harry
22-11-2004, 11:08
Mike, ik ben het er helemaal mee eens,

Ik was eerst heel gematigd maar het slaat gewoon door :twak:

Mike
22-11-2004, 11:14
Justinian said:Zoals ik al aangaf mogen ook boeddhistische vrouwen geen mannen aanraken. Dat heeft niks met ondergeschiktheid te maken ten opzichte van de man. Hoe het bij de moslims zit weet ik niet, maar je zou het eens na kunnen gaan als je het zo belangrijk vindt

boeddhisme en de islam zijn 2 totaal verschillende geloven. De een is groot fan van de vrede en de ander , nou ja dat is ons door de jaren heen allemaal wel bekend geworden. vergelijkingen tussen deze 2 geloven gaan mijns inziens dan ook niet op. Het is algemeen bekend dat vrouwen in de strenge islam ondergeschikt zijn.

Ronny
22-11-2004, 11:45
jullie laten je lekker gek maken....deze discussie is weer veel te veel opgeblazen. De media heeft dat weer lekker kunnen hypen....onrust in het land :? !

Blijf gewoon lekker doen wat je eerst deed en laat je niet gek maken door de zogenaamde tendens die gekweekt wordt in Nederland.

Wat er gebeurt is, is kut, maar laten we de boel niet erger maken dan het is door de actie van een enkeling (of enkelingen).

Mike
22-11-2004, 14:18
jullie laten je lekker gek maken....deze discussie is weer veel te veel opgeblazen. De media heeft dat weer lekker kunnen hypen....onrust in het land :? !

Blijf gewoon lekker doen wat je eerst deed en laat je niet gek maken door de zogenaamde tendens die gekweekt wordt in Nederland.

Wat er gebeurt is, is kut, maar laten we de boel niet erger maken dan het is door de actie van een enkeling (of enkelingen).

idd doe de oogkleppen weer voor , niet verder kijken dan onze neuzen lang zijn. En ruim baan maken voor het extremisme.

puik plan :thumbs:

laten we van gogh eren door alles te vergeten en vergeven en op de zelfde zwakke voet verder te gaan.

dat je al beweert dat het om enkelingen zou gaan geeft aan dat je er geen kijk op hebt. Het zijn er duizenden , die in ons land bereidt zijn om tot het uiterste te gaan, niet enkelen. Zolang men dat ontkent komen we geen stap verder.

Ronny
22-11-2004, 14:58
zoals ik al in een andere topic zei.....ik woon zelf in osdorp (genoeg van die gasten) en ik heb nergens last van.....en het interessert me ook geen hol... ik steek mijn energie liever in andere dingen. dan een beetje te mekkeren op internet....doe dan wat als je niet tevreden bent!

doe wat...ipv nutteloze discussies te voeren met mensen die het niet met je eens zijn.

harry
22-11-2004, 15:02
zoals ik al in een andere topic zei.....ik woon zelf in osdorp (genoeg van die gasten) en ik heb nergens last van.....en het interessert me ook geen hol... ik steek mijn energie liever in andere dingen. dan een beetje te mekkeren op internet....doe dan wat als je niet tevreden bent!

doe wat...ipv nutteloze discussies te voeren met mensen die het niet met je eens zijn.

Precies trek de stekker der uit :?
Is dan toch mooi voor jou om niet mee te hoeven discuseren :?

Mike
22-11-2004, 15:10
doe wat...ipv nutteloze discussies te voeren met mensen die het niet met je eens zijn.

erhm :roll:

discussies voer je in het algemeen met mensen die een andere mening hebben dan jezelf. Anders wordt het wel erg eentonig lijkt me.

Mike
22-11-2004, 15:29
welke "gasten" bedoel jij eigenlijk shootmaniac ? Ik heb het namelijk niet over nederlands sprekende gematigde moslims. Ik heb het over extreme imams in nederland.

Mike
22-11-2004, 15:31
Natuurlijk heb ik geen last van normale moslims , die gaan hun gang maar ik stoor me niet aan ze. Die zijn gewoon volwaardig lid van onze Nederlandse maatschappij. Ik respecteer hen en zij mij dus daar is geen probleem. maar goed als je niet wil discussieren waarom post je dan je mening?

"moest dit in 2 keer posten omdat ik anders steeds error kreeg. "

Ronny
22-11-2004, 16:08
bij mij in de buurt heb je overal van die extremisten lopen.....als ik terug kom van trainen dan ruik ik de kruitdampen al vanuit het buurtcentrum (recht tegenover mijn flat) maar dat moeten ze zelf weten... laatst hadden ze ook een bostraining....zitten de vrouwen de lamslappen te marineren en de mannen rennen door het bos. Ik vond het wel leuk, dus ik ben erbij gaan zitten....ze waren heel aardig.. Ze bedoelen er niets mee. wel lekker gegeten :thumbs:

Mike
22-11-2004, 16:14
dat zijn dus geen extremisten , dat zijn normale moslims. Ik begrijp niet wat je nou eigenlijk suggereert.......... :roll:

laat ook maar, er valt met jou hierover toch niet normaal te discussieren.

Ik maak iig duidelijk onderscheid tussen extremisten en normale gematigde moslims.

Ronny
22-11-2004, 16:24
nee, ze waren echt extreem :shock:


ik vind dat je dit soort mensen moet helpen.....laatst (toen ik dus terugkwam van trainen) zag ik ze een groot voorwerp het clubhuis binnendragen. opeens gleed het voorwerp uit de handen van een zo'n gast en lieten ze het vallen....iedereen schrok enorm en ze renden allemaal weg. uiteindelijk kwamen ze weer rustig teruglopen...ik riep namelijk dat ik wel ff zou helpen....dat vonden ze erg aardig van mij.

met z'n vieren hebben we het ding naar binnen gedragen. weer een bakkie thee verdient! :D


Ze zeiden dat het een grote antieke klok was. maar ze wilden het in de kelder bewaren omdat ie zo hard tikte......leuke mensen

Wheelie
22-11-2004, 16:32
Eerder rel in Tilburg om donderpreken

Handweigerende imam is berucht

door Martijn Koolhoven


TILBURG, maandag
De imam die afgelopen zaterdag VVD-minister Verdonk openlijk schoffeerde door haar uitgestoken hand te negeren, is de radicale Syrische geestelijke Ahmad Salam (55) van de moskee in de wijk Heikant in Tilburg-Noord.
De in het Syrische Jeiroud geboren imam kwam twee jaar geleden al in opspraak met een paar donderpreken waarin hij verkondigde dat „een man niet moet huwen met een vrouw die buitenshuis wenst te werken, omdat dat het begin is van haar ongehoorzaamheid�.
Imam Salam pleit er ook voor dat „mannen hun vrouw met fysiek geweld terecht mogen wijzen� en bovendien houdt hij zijn geloofsgenoten voor dat „een vrouw zich niet mag parfumeren�.
Twee jaar geleden veroorzaakte de radicale Syrische imam ook al een pijnlijk incident toen hij de uitgestoken hand van een vrouwelijk bestuurslid van de buurtvereniging Schanszicht in Tilburg- Noord negeerde. Naar aanleiding van zijn radicale en ophitsende uitspraken in de moskee pleitte deze bewonersvereniging toen – overigens tevergeefs – voor sluiting van dit islamitische gebedshuis.

Voedingsbodem
Onder meer over de donderpreken van deze radicale imam oordeelde de Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst (AIVD) zomer 2002 al dat „deze imams een voedingsbodem creëren voor extremisten om ook in Nederland moslims te rekruteren voor de gewapende islamitische strijd�.
Toenmalig burgemeester wijlen Johan Stekelenburg van Tilburg riep Salam destijds op het matje. Hij hield Ahmad Salam toen voor dat „er grenzen zijn aan vrijheid van meningsuiting, godsdienst en levensovertuiging�. Afgesproken werd dat zijn donderpreken regelmatig op band zouden worden opgenomen om in het Nederlands te worden vertaald voor de verontruste buurtbewoners. Daarna werd het stil rond de radicale imam, tot afgelopen zaterdag.

Gelijk
De Vereniging van Imams in Nederland zegt dat Ahmad Salam de islamitische gemeenschap geen dienst heeft bewezen door de uitgestoken hand van de bewindsvrouw te negeren. „In onze vereniging ken ik geen imams die dit gedaan zouden hebben. In een ontmoeting zijn mannen en vrouwen gelijk, een vrouw geef je gewoon een hand�, aldus de woordvoerder van de imamvereniging.
De ontmoeting met de minister was juist bedoeld als toenadering tussen niet-moslims en moslims. „Ahmad Salam heeft dit doel geen dienst bewezen, hij heeft een schaduw over de bijeenkomst geworpenâ€?, zo verzucht Halim El Madkouri, programmaleider ’Religie’ van FORUM, het instituut voor multiculturele ontwikkeling. „Hij wÃ*st dat de minister zou komen en hij weet dat de minister een vrouw is. Dan vraag ik mij af: wat doe je dan op zo’n bijeenkomst?â€? Het incident met Verdonk toont volgens El Madkouri aan dat „er nog steeds imams zijn die niet begrijpen dat ze in Nederland wonen en werken en niet in een klein dorpje ergens in de islamitische wereld

Volgens El Madkouri is het onzin te beweren dat de radicale imam de leer uit de koran volgt. „Er staat nergens expliciet geschreven dat je een vrouw geen hand mag geven. Wel zijn er verschillende verzen en religieuze teksten in de koran die contact tussen verschillende seksen, die geen familie van elkaar zijn, ontmoedigen.�
Het negeren van de hand van minister Verdonk heeft volgens El Madkouri dan ook alleen te maken met „de wijze van interpretatie� van deze religieuze teksten door Ahmad Salam. El Madkouri benadrukt dat van de vijftig imams, die afgelopen zaterdag bijeen waren voor de ontmoeting met de bewindsvrouw, er 49 waren die de uitgestoken hand van de minister wél drukten.
Ahmad Salam was gisteren niet voor commentaar bereikbaar.

Wheelie
22-11-2004, 16:36
De Vereniging van Imams in Nederland zegt dat Ahmad Salam de islamitische gemeenschap geen dienst heeft bewezen door de uitgestoken hand van de bewindsvrouw te negeren. „In onze vereniging ken ik geen imams die dit gedaan zouden hebben. In een ontmoeting zijn mannen en vrouwen gelijk, een vrouw geef je gewoon een hand�, aldus de woordvoerder van de imamvereniging.


Volgens El Madkouri is het onzin te beweren dat de radicale imam de leer uit de koran volgt. „Er staat nergens expliciet geschreven dat je een vrouw geen hand mag geven. Wel zijn er verschillende verzen en religieuze teksten in de koran die contact tussen verschillende seksen, die geen familie van elkaar zijn, ontmoedigen.�
Het negeren van de hand van minister Verdonk heeft volgens El Madkouri dan ook alleen te maken met „de wijze van interpretatie� van deze religieuze teksten door Ahmad Salam. El Madkouri benadrukt dat van de vijftig imams, die afgelopen zaterdag bijeen waren voor de ontmoeting met de bewindsvrouw, er 49 waren die de uitgestoken hand van de minister wél drukten.


:twak:

Mike
22-11-2004, 18:29
nee, ze waren echt extreem :shock:


ik vind dat je dit soort mensen moet helpen.....laatst (toen ik dus terugkwam van trainen) zag ik ze een groot voorwerp het clubhuis binnendragen. opeens gleed het voorwerp uit de handen van een zo'n gast en lieten ze het vallen....iedereen schrok enorm en ze renden allemaal weg. uiteindelijk kwamen ze weer rustig teruglopen...ik riep namelijk dat ik wel ff zou helpen....dat vonden ze erg aardig van mij.

met z'n vieren hebben we het ding naar binnen gedragen. weer een bakkie thee verdient! :D


Ze zeiden dat het een grote antieke klok was. maar ze wilden het in de kelder bewaren omdat ie zo hard tikte......leuke mensen

:o :lol:

Mike
22-11-2004, 18:37
De Vereniging van Imams in Nederland zegt dat Ahmad Salam de islamitische gemeenschap geen dienst heeft bewezen door de uitgestoken hand van de bewindsvrouw te negeren. „In onze vereniging ken ik geen imams die dit gedaan zouden hebben. In een ontmoeting zijn mannen en vrouwen gelijk, een vrouw geef je gewoon een hand�, aldus de woordvoerder van de imamvereniging.


Volgens El Madkouri is het onzin te beweren dat de radicale imam de leer uit de koran volgt. „Er staat nergens expliciet geschreven dat je een vrouw geen hand mag geven. Wel zijn er verschillende verzen en religieuze teksten in de koran die contact tussen verschillende seksen, die geen familie van elkaar zijn, ontmoedigen.�
Het negeren van de hand van minister Verdonk heeft volgens El Madkouri dan ook alleen te maken met „de wijze van interpretatie� van deze religieuze teksten door Ahmad Salam. El Madkouri benadrukt dat van de vijftig imams, die afgelopen zaterdag bijeen waren voor de ontmoeting met de bewindsvrouw, er 49 waren die de uitgestoken hand van de minister wél drukten.


:twak:

de wijze van interpretatie

tja moeten we als nederland nu alle interpretaties tolereren?

dacht t niet. Gelukkig drukten de andere 49 haar wel de hand. Dat geeft de burger moed.

Ben benieuwd of iedereen die het eerst verdedigde en stelde dat het normaal is om als imam vrouwen geen hand te geven er nu anders over denkt. Het niet schudden van de hand kwam dus wel degelijk voort uit het ondergeschikt stellen van vrouwen. Dat moet je als maatschappij nooit tolereren. Op welke interpretatie van welk boek het dan ook is gebaseert, tis gewoon heel erg fout!

Mike
22-11-2004, 18:46
waarin hij verkondigde dat „een man niet moet huwen met een vrouw die buitenshuis wenst te werken, omdat dat het begin is van haar ongehoorzaamheid�.

een vrouw zich niet mag parfumeren�.
.

hahaha ik moet eigenlijk echt lachen om die gast zn ideeen. Jammer dat hij het ook echt meent allemaal.

max mulder shihan
22-11-2004, 18:50
ahmad salam enkele reis terug naar syrie :twak:

Justinian
22-11-2004, 20:14
De Vereniging van Imams in Nederland zegt dat Ahmad Salam de islamitische gemeenschap geen dienst heeft bewezen door de uitgestoken hand van de bewindsvrouw te negeren. „In onze vereniging ken ik geen imams die dit gedaan zouden hebben. In een ontmoeting zijn mannen en vrouwen gelijk, een vrouw geef je gewoon een hand�, aldus de woordvoerder van de imamvereniging.
Als deze vereniging de autoriteit is op dit gebied, wie ben ik dan om te zeggen dat de betreffende imam wel goed heeft gehandeld. Lijkt me een duidelijke zaak.

Mike
22-11-2004, 20:16
mooi 8)

Sjaak
22-11-2004, 22:19
De Vereniging van Imams in Nederland zegt dat Ahmad Salam de islamitische gemeenschap geen dienst heeft bewezen door de uitgestoken hand van de bewindsvrouw te negeren. „In onze vereniging ken ik geen imams die dit gedaan zouden hebben. In een ontmoeting zijn mannen en vrouwen gelijk, een vrouw geef je gewoon een hand�, aldus de woordvoerder van de imamvereniging.[/quote]
Als deze vereniging de autoriteit is op dit gebied, wie ben ik dan om te zeggen dat de betreffende imam wel goed heeft gehandeld. Lijkt me een duidelijke zaak.

[quote]Volgens El Madkouri is het onzin te beweren dat de radicale imam de leer uit de koran volgt. „Er staat nergens expliciet geschreven dat je een vrouw geen hand mag geven.

Deze post van Justi is zo klaar als een klontje, het mag dus duidelijk wel binnen het geloof en die dombo heeft dus enkel willen provoceren en heeft radicale ideeen. Moet je gelijk goed op reageren door die vent een enkeltje te geven richting evenaar. Opzouten met die mongool en vrouwenhater :x

harry
23-11-2004, 13:01
Rappe rik jij zegt het precies goed!
In Japan zijn er conservatieve waarbij de vrouwen de mannen niet aan mogen kijken, als dat hun gebruik in Japan is respecteer dat dan ook.
Bij de filepijnen is het bij veel ook gebruikelijk dat de mannen afstand houden van de vrouwen respecteer dat dan ook.
In nederland is het gebruikelijk dat je een uitgestoken hand beantwoord respecteer dat dan ook...
Nou kan je deze situatie wel zien als bijzaak, maar het geeft aan hoe er door sommige Imam's omgegaan wordt met nederlandse gebruiken, en nu heb ik het alleen maar over de gebruikelijke omgangsvormen die hier normaal zijn.
Laat staan dat ze de taal machtig zijn...
En nou hoor ik somigge zeggen dat het allemaal niet zo belangrijk is maar als het journaal hiemee nog steeds opent, halve nova uitzending etc wordt er aan besteed dan is het toch belangrijk genoeg om hierover te discuseren

Mike
23-11-2004, 13:03
harry = correct

Justinian
23-11-2004, 13:48
Als de betreffende imam vind dat hij geen hand mag geven en de autoriteit zegt dat dit onzin is, dan heeft deze imam het kennelijk bij het verkeerde eind. Ik blijf er wel bij dat ik het niet dermate schokkend vind om hem dan maar uit te zetten. Dit gaat toch werkelijk nergens over :lol:

Jase
23-11-2004, 14:15
Ja maar de media weet hier wel raad mee, ff de beeldvorming beinvloeden, stelletje :maskills: .

Aaronk
23-11-2004, 14:43
Ik werk op een beroemde helpdesk. . op een brepaald moment zochten ze niewe mensen. er komt een islamitisch iemand op sollicitatie gesprek weigerd de vrouw een hand te geven. word aangenomen. en verkondigd tijdens zijn gesprekken de islaam :shock: snelste onslag ooit lol

Tsuki
23-11-2004, 15:21
Ik werk op een beroemde helpdesk. . op een brepaald moment zochten ze niewe mensen. er komt een islamitisch iemand op sollicitatie gesprek weigerd de vrouw een hand te geven. word aangenomen. en verkondigd tijdens zijn gesprekken de islaam :shock: snelste onslag ooit lol


kinderachtig ................ ;-)

Mike
23-11-2004, 15:42
Als de betreffende imam vind dat hij geen hand mag geven en de autoriteit zegt dat dit onzin is, dan heeft deze imam het kennelijk bij het verkeerde eind. Ik blijf er wel bij dat ik het niet dermate schokkend vind om hem dan maar uit te zetten. Dit gaat toch werkelijk nergens over :lol:

als we hem niet uit het land kunnen zetten, mogen we hem dan op zn minst uit zijn functie zetten als imam??

Hij verkondigt foute onzin en is dus niet in staat onze gematigde moslims te leiden en te voorzien van advies. Hij probeert al jaren zijn radicale denkbeelden aan de man te brengen in zijn moskee. Dat draagt absoluut niet bij aan de integratie!

zie het artikel maar :

De imam die afgelopen zaterdag VVD-minister Verdonk openlijk schoffeerde door haar uitgestoken hand te negeren, is de radicale Syrische geestelijke Ahmad Salam (55) van de moskee in de wijk Heikant in Tilburg-Noord.
De in het Syrische Jeiroud geboren imam kwam twee jaar geleden al in opspraak met een paar donderpreken waarin hij verkondigde dat „een man niet moet huwen met een vrouw die buitenshuis wenst te werken, omdat dat het begin is van haar ongehoorzaamheid�.
Imam Salam pleit er ook voor dat „mannen hun vrouw met fysiek geweld terecht mogen wijzen� en bovendien houdt hij zijn geloofsgenoten voor dat „een vrouw zich niet mag parfumeren�.
Twee jaar geleden veroorzaakte de radicale Syrische imam ook al een pijnlijk incident toen hij de uitgestoken hand van een vrouwelijk bestuurslid van de buurtvereniging Schanszicht in Tilburg- Noord negeerde. Naar aanleiding van zijn radicale en ophitsende uitspraken in de moskee pleitte deze bewonersvereniging toen – overigens tevergeefs – voor sluiting van dit islamitische gebedshuis.

Hij is niet eens in nederland geboren , en geef nou toe die kerel hoort hier toch ook helemaal niet thuis. Doe in zijn plaats een normale gematigde NL sprekende Imam (het liefst zelfs hier geboren) , dat zou een positief effect hebben op de maatschappij.

Je moet niet alles willen tolereren ook niet in een democratie.

Anonymous
23-11-2004, 16:17
Waarom dan uberhaupt zo'n gesprek dan willen vraag ik me af?

Je gaat het met een minister hebben over de integratie van de islam in de Nederlandse samenleving en dan kom je doodleuk met zoiets aanzetten ?
Niet echt snugger om dat alsnog zo'n gesprek te willen lijkt me.

Als moslims zich dan niet enigzins willen aanpassen dan is dat hun goed recht , we leven tenslotte in een vrij land ( dacht ik... )
Maar ga dan niet als groepering massaal lopen janken om het feit dat er vanuit de Nederlandse samenleving tegengas word gegeven...

Naar mijn idee zijn Nederlanders tollerant genoeg maar zijn ze de halstarrigheid van de allochtonen gewoon spuugzat.
Groot gelijk , mits er normaal op gereageerd word natuurlijk.
Misschien moeten de moslims gewoon eens goed gaan nadenken of er niet wat water bij de wijn kan om elkaar wat tegemoet te komen...

Dat geeft in elk geval mogelijkheden ; halstarrig nee blijven verkopen levert hoe dan ook niets of alleen maar meer ellende op lijkt het wel.

RTR

max mulder shihan
23-11-2004, 16:54
Laten we dan maar weer een dialoog aangaan met deze ''ontwikelde heer'' helpt vast wel :twak:

Nickuraba
23-11-2004, 17:24
Ik vond dit een prima voorbeeld van hoe goed het gesteld is met ons integratie beleid. Dat mensen in een discussie een TOLK nodig hebben komop zeg. Dit vind ik nog erger dan de hand!

}|^-_-^|{
23-11-2004, 17:41
die vent had gewoon net zitten rukken en wilde derhalve geen hand geven, maarja, dat kun je natuurlijk niet live op de televisie zeggen... :twak:

max mulder shihan
23-11-2004, 19:00
Zie net op het journaal dat die syrische iman verkondigd dat hij liever dood gaat dan een vrouw een hand te geven, hij baseerd zijn mening op geschriften van zijn profeet[ dus niet de koran] die zegt dat het beter is een stalen pen door de schedel gelagen te krijgen ,dan een vrouw aan te raken die niet voor hem bestemd is hand geven, we hebben het niet over elkaar plat op de bek liggen! ,omdat de straf dan vreselijk zal zijn. Let wel dit staat niet in de koran.
Weg met dit soort uitwasen van welk geloof dan ook. en weg met die figuren die dit prediken :twak:

Ronny
23-11-2004, 19:23
weg met max :thumbs:

redjuh
23-11-2004, 19:55
vliegen er 2 balonnen door de woestijn, zegt eentje Kijk Uit een cactusssssssssss
oh zegt die ander... daarvoor ben ik niet BANG

Dennis
24-11-2004, 15:30
Vraag aan iedereen die aan vechtsporten doet.

Hoe groeten jullie elkaar voor en na de training?
Geven jullie de leraar/trainer/etc een hand?

Sjaak
24-11-2004, 15:36
Er zitten hier figuren in de thread die vinden het natuurlijk wel weer meevallen allemaal. Nou laat ik je een ding zeggen, die hufter heeft duidelijk de inburgeringscursus niet gevolgd en wordt door de linkse knuffelcultuur hier in de watten gelegd en nog verdedigd ook. Je bent hier in nederland dus dan moet je je aanpassen, doe je dat niet dan moet je fijn oppleuren :x Haal nog een paar van die leipe niet nederlands sprekende Imams binnen en dan weet je zeker dat het hier binnen niet te lange tijd totaal ontspoort :x

Sjaak
24-11-2004, 15:38
Zie net op het journaal dat die syrische iman verkondigd dat hij liever dood gaat dan een vrouw een hand te geven

Ik hoop dat een vrouw hem binnenkort ineens een hand geeft, wie weet pleegt die wel zelfmoord :roll:

Justinian
24-11-2004, 15:40
Vraag aan iedereen die aan vechtsporten doet.

Hoe groeten jullie elkaar voor en na de training?
Geven jullie de leraar/trainer/etc een hand?
:thumbs: :lol:

Sjaak
24-11-2004, 15:44
Ik kan alleen maar spreken vanuit het kyokushin karate en zowel voor en na de les groet iedere leerling altijd persoonlijk de zwarte banders. Niemand zal het in zijn hoofd halen om dit niet te doen en zou het toch een keer gebeuren dan zou deze persoon direkt worden gecorrigeerd door de bruine banders vanwege disrespect of geen kennis van de Dojo etiquette.

Bij speciale trainingen en of seminars groet men altijd voor de les de aanwezige leraren en na de les bedanken de leerlingen de aanwezige leraren altijd d.m.v. een handdruk.

Sjaak

harry
24-11-2004, 16:12
Vraag aan iedereen die aan vechtsporten doet.

Hoe groeten jullie elkaar voor en na de training?
Geven jullie de leraar/trainer/etc een hand?

Ha dat lijkt me duidelijk je houd je aan de etiketen die gelden !!!

Net zoals het gebruikelijk is om in Nederland een uitgestoken hand te begroeten!!!

Heb het nog nooit meegemaakt dat ik geen hand kreeg van een nieuw lid :roll:

Leonardo
25-11-2004, 23:04
Vraag aan iedereen die aan vechtsporten doet.

Hoe groeten jullie elkaar voor en na de training?
Geven jullie de leraar/trainer/etc een hand?

Ha dat lijkt me duidelijk je houd je aan de etiketen die gelden !!!

Net zoals het gebruikelijk is om in Nederland een uitgestoken hand te begroeten!!!

Heb het nog nooit meegemaakt dat ik geen hand kreeg van een nieuw lid :roll:

Ik ook niet.