PDA

View Full Version : downloaden via nieuwsgroepen??



micha
22-11-2004, 15:25
Ik wordt genaaid door demon!! mijn downloadsnelheid via nieuwsgroepen is belachelijk laag. Ik betaal 39 euro in de maand en had 115 kbps. wie weet voor mij een alternatief?? Ik download eigenlijk alleen maar via nieuwsgroepen en wil dat blijven doen. Suggesties??

Biiyen
22-11-2004, 15:37
Ik wordt genaaid door demon!! mijn downloadsnelheid via nieuwsgroepen is belachelijk laag. Ik betaal 39 euro in de maand en had 115 kbps. wie weet voor mij een alternatief?? Ik download eigenlijk alleen maar via nieuwsgroepen en wil dat blijven doen. Suggesties??

@Homo en Planet hebben redelijke nieuwsservers, maar je ontkomt er niet aan om een betaal server te hebben voor de data die @homo en Planet niet doorgeven of te snel weg is.

B3 lik3 M3
22-11-2004, 15:52
www.virtualbox.nl

kost je 50 eurie in de 3 maanden en je download is echt super..

En heel belangrijk: @home ondersteunt geen Xpat search en virtualbox wel :thumbs:

harry
22-11-2004, 20:47
Eweka.nl 7,50 per maand zonder datalimiet :mrgreen:

micha
22-11-2004, 22:20
Eweka.nl 7,50 per maand zonder datalimiet :mrgreen:

wat is eweka?

Anonymous
22-11-2004, 22:23
yepz...dat is nu eenmaal de policy mbt nieuwsgroepen bij ISP's..... i know..hahahahha....
en het is waar..... het was oorspronkelijk niet om bestanden te delen..... maar om berichten te delen.... Razz
Daarom heeft het ook geen prio bij de ISP's..... en waarom zou het.. internet werkt toch?? dan maar via een paid server of een ander programma...

micha
22-11-2004, 22:30
yepz...dat is nu eenmaal de policy mbt nieuwsgroepen bij ISP's..... i know..hahahahha....
en het is waar..... het was oorspronkelijk niet om bestanden te delen..... maar om berichten te delen.... Razz
Daarom heeft het ook geen prio bij de ISP's..... en waarom zou het.. internet werkt toch?? dan maar via een paid server of een ander programma...

help?

B3 lik3 M3
23-11-2004, 07:58
wat guest hier probeert te zeggen is dat je ( I )nternet ( S )ervice ( P )rovider zich meer bezig houdt met het "gewone" internetten en downloaden, nieuwsgroepen vragen redelijk veel capaciteit en daarom zal je ook niet snel een ISP zijn best zien doen om hiermee eruit te springen. Het beste kun je gewoon een payserver nemen. www.virtualbox.nl en dit kost je voor een ongelimiteerde download 50,- in de 3 maanden. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe niets te klagen heb en ik heb een @home basis abo (786 kbps dus nog niet eens 1Mbit) ik haal een downloadsnelheid van ong. 100 kbps :thumbs:

harry
23-11-2004, 08:31
http://www.eweka.nl/Consument/usenet.php

is dus 22,50 in de 3 maanden ik weet niet waar het verschil in zit maar het scheelt toch meer dan de helft, en ook gewoon zonder data limiet.
Ik doe samen met iemand (krentekakker :mrgreen: ) allebij 2 lijntjes haha zijn we mooi klaar voor 3,50 per maand :mrgreen:

micha
23-11-2004, 08:32
mij snelheid is weer terug harry

harry
23-11-2004, 08:33
Zou je strijd dan toch geholpen hebben???

B3 lik3 M3
23-11-2004, 08:54
http://www.eweka.nl/Consument/usenet.php

is dus 22,50 in de 3 maanden ik weet niet waar het verschil in zit maar het scheelt toch meer dan de helft, en ook gewoon zonder data limiet.
Ik doe samen met iemand (krentekakker :mrgreen: ) allebij 2 lijntjes haha zijn we mooi klaar voor 3,50 per maand :mrgreen:

Dat ziet er ook goed uit..alleen is de retentie niet zo hoog..
Ik heb gewoon goede ervaringen met Virtualbox..dus die 17 euro per maand doet me ook niets..

micha
23-11-2004, 09:12
---

Mocht onderstaande tekst uw vraag niet beantwoorden, dan verzoeken wij
u dit kenbaar te maken door middel van een 'Reply' op dit bericht. Wij
gaan er bij de beantwoording van uit dat u onderstaande aanwijzingen
met betrekking tot uw vraag hebt opgevolgd. Wanneer wij binnen drie
dagen geen 'Reply' van u hebben ontvangen gaan wij ervan uit dat
onderstaande tekst uw probleem heeft opgelost en zullen wij verder niet
meer reageren op uw vraag.

Demon biedt bij het door u afgenomen abonnement een Usenet-service
(nieuwsgroepen) aan als extra service. Deze Usenet-service wordt
echter niet gegarandeerd. Tevens verleent Demon Internet geen
telefonische support op vragen en/of problemen met betrekking tot de
Usenet-service. Uiteraard spant Demon zich wel in om deze dienst op
een hoog niveau aan te bieden. Zie hiervoor ook de Gebruiksvoorwaarden
Usenet News:
http://www.demon.nl/support/nieuwsgroepen/voorwaarden.html

De Usenet-service wordt aangeboden in samenwerking met Supernews en
dus niet door Demon zelf. Dit betekent dat Demon een bepaalde
hoeveelheid bandbreedte voor haar klanten bij Supernews afneemt.
Klanten van Demon kunnen momenteel maximaal twee connecties van elk
512Kbit maken. Dit betekent dus dat u in totaal een maximale
theoretische downloadsnelheid van 128KByte/sec kunt behalen. Deze
(tijdelijke) beperking in bandbreedte hebben wij ingesteld om te
voorkomen dat een klein aantal grootverbruikers alle bandbreedte
verbruikt. Mocht u toch meer of sneller willen downloaden van Usenet
dan kunt u een betaald abonnement nemen bij Supernews zelf (zonder
download limiet). Voor meer informatie hierover verwijzen wij u naar
de website van Supernews:
http://www.supernews.com

Op de volgende pagina kunt u zien welke nieuwsgroepen Supernews
allemaal doorgeeft en wat de retentietijd per groep is:
http://www.supernews.com/stats/retention.cgi

Mocht bovenstaande tekst uw vraag niet hebben beantwoord verzoeken wij
u dit kenbaar te maken door middel van een 'Reply' op dit bericht. Wij
gaan er bij de beantwoording van uit dat u bovenstaande aanwijzingen
met betrekking tot uw vraag hebt opgevolgd. Wanneer wij binnen drie
dagen geen 'Reply' van u hebben ontvangen gaan wij ervan uit dat
bovenstaande tekst uw probleem heeft opgelost.

Met vriendelijke groet,
Demon Support
---

harry
23-11-2004, 11:37
Deze
(tijdelijke) beperking in bandbreedte hebben wij ingesteld om te
voorkomen dat een klein aantal grootverbruikers alle bandbreedte
verbruikt

Oftewel: geniet er nu nog maar van want steeds meer mensen raken bekend met de nieuwsgroepen zodat het verbruik alleen maar groter wordt en de tijdelijke afknijping permanent wordt ...

Anonymous
23-11-2004, 11:57
yep...paar leechers verpesten het voor de rest..... misbruik het dan ook niet..hahahahha....

Biiyen
23-11-2004, 12:31
yep...paar leechers verpesten het voor de rest.....

Dat is echt wel onzin, met al die kabels die hier in Nederland in de grond liggen benutten wij met zijn alle nog geen 10% van de capaciteit.

Anonymous
23-11-2004, 12:39
yep...paar leechers verpesten het voor de rest.....

Dat is echt wel onzin, met al die kabels die hier in Nederland in de grond liggen benutten wij met zijn alle nog geen 10% van de capaciteit.

denk jij..... het is niet zo dat de ISP's dat doen om jullie te pesten... geloof mij maar dat er wel degelijk mensen tussen zitten (warez) die continu servers hebben draaien die puur leechen/downloaden... dus dat beinvloed wel degelijk de capacitijd....

micha
23-11-2004, 12:43
Newsserver Demon.nl
« Gepost op: 13 Juli 2004, 22:37:21 »

--------------------------------------------------------------------------------
Hierbij reageer op het commentaar over de Newsserver news.demon.nl op deze Side.

Demon maakt gebruik van de Payserver supernews.

Een uitstekende Newsserver met een zeer goede retentie. Voor sommige groepen zelfs
3 maanden. Beslist geen 3 dagen zoals in deze Side wordt vermeld.

Sterker nog : er is geen ISP met een betere
newsserver als men kijkt naar de compleetheid en grootte van de Binaries Groepen

News.demon.nl is zelfs beter dan de gemiddelde commerciële Newsserver.

Bovendien heeft men onbeperkte downloads.

Er zijn echter wel 2 verbindingen beschikbaar
doch dit doet nauwelijks afbreuk aan de verbindingssnelheid bij een ADSL verbinding.

Vergeleken met de Server van XS4ALL is
news.demon.nl een klasse beter.
Meer groepen met meer binaries.

Giganews is de newsserver met de grootste
retentie en hoe groter de retentie hoe meer
binaries en des te completer de groepen.

Doch 20 of meer Gigabytes per maand downloaden van Giganews gaat flink in de papieren lopen 20 of meer Euro per maand.

That's All

Geneviève

harry
23-11-2004, 12:53
Doch 20 of meer Gigabytes per maand downloaden van Giganews gaat flink in de papieren lopen 20 of meer Euro per maand.
Geneviève

20Gb dat zijn net 5 films :roll:

Anonymous
23-11-2004, 12:56
Doch 20 of meer Gigabytes per maand downloaden van Giganews gaat flink in de papieren lopen 20 of meer Euro per maand.
Geneviève

20Gb dat zijn net 5 films :roll:

hahaha..en dat is illegaal... :P

B3 lik3 M3
23-11-2004, 13:16
nee hoor...

het downloaden is niet illegaal...alleen het aanbieden ervan..

Roy?

harry
23-11-2004, 13:17
Doch 20 of meer Gigabytes per maand downloaden van Giganews gaat flink in de papieren lopen 20 of meer Euro per maand.
Geneviève

20Gb dat zijn net 5 films :roll:

hahaha..en dat is illegaal... :P

Waar staat dat dan???

harry
23-11-2004, 13:18
nee hoor...

het downloaden is niet illegaal...alleen het aanbieden ervan..

Roy?

Precies, tis wel balanceren volgens mij maar da's genoeg :lol:

Biiyen
23-11-2004, 13:23
nee hoor...

het downloaden is niet illegaal...alleen het aanbieden ervan..

Roy?

Precies, tis wel balanceren volgens mij maar da's genoeg :lol:

Het bewust downloaden van illegale content is heel erg strafbaar. Het is alleen heel erg moelijk aantoonbaar. Er worden wel vallen gezet zodat mensen illegale content gaan downloaden op een dummy server. Met de verzamelde data gaan ze dan ook wel naar de ISP's alleen mogen ISP's geen persoonsgegevens vrijgeven waardoor de ISP de gebruiker een waarschuwing geeft.

Theoretisch zou je iemand kunnen veroordelen wegens het illegaal downloaden van gecopyrighte spul. In de praktijk is het onuitvoerbaar en onbegonnen werk..

Anonymous
23-11-2004, 13:27
nee hoor...

het downloaden is niet illegaal...alleen het aanbieden ervan..

Roy?

Precies, tis wel balanceren volgens mij maar da's genoeg :lol:

Het bewust downloaden van illegale content is heel erg strafbaar. Het is alleen heel erg moelijk aantoonbaar. Er worden wel vallen gezet zodat mensen illegale content gaan downloaden op een dummy server. Met de verzamelde data gaan ze dan ook wel naar de ISP's alleen mogen ISP's geen persoonsgegevens vrijgeven waardoor de ISP de gebruiker een waarschuwing geeft.

Theoretisch zou je iemand kunnen veroordelen wegens het illegaal downloaden van gecopyrighte spul. In de praktijk is het onuitvoerbaar en onbegonnen werk..

what he said... want je weet dat het niet mag... en toch gebeurt het.... neit dat ik het niet doe..hahahaha.. maar toch..... maar ontopic...
nieuwsgroepen zijn oorspronkelijk opgezet voor het delen van nieuwsberichten... niet van grote bestanden... dus het is een aanvulling op je internet dienst.... dus geen prio....

micha
23-11-2004, 13:35
nee hoor...

het downloaden is niet illegaal...alleen het aanbieden ervan..

Roy?

Precies, tis wel balanceren volgens mij maar da's genoeg :lol:

Het bewust downloaden van illegale content is heel erg strafbaar. Het is alleen heel erg moelijk aantoonbaar. Er worden wel vallen gezet zodat mensen illegale content gaan downloaden op een dummy server. Met de verzamelde data gaan ze dan ook wel naar de ISP's alleen mogen ISP's geen persoonsgegevens vrijgeven waardoor de ISP de gebruiker een waarschuwing geeft.

Theoretisch zou je iemand kunnen veroordelen wegens het illegaal downloaden van gecopyrighte spul. In de praktijk is het onuitvoerbaar en onbegonnen werk..

what he said... want je weet dat het niet mag... en toch gebeurt het.... neit dat ik het niet doe..hahahaha.. maar toch..... maar ontopic...
nieuwsgroepen zijn oorspronkelijk opgezet voor het delen van nieuwsberichten... niet van grote bestanden... dus het is een aanvulling op je internet dienst.... dus geen prio....


werk jij bij demon :roll:

Anonymous
23-11-2004, 13:44
hahahaha..nee niet demon.. :P

B3 lik3 M3
23-11-2004, 14:01
guest maak anders ff een accountje aan

praat wat makkelijker.. :thumbs:

Anonymous
23-11-2004, 14:13
hahaha..nee hoor..praat net zo makkelijk zo.... :mrgreen:

B3 lik3 M3
23-11-2004, 14:37
:?