PDA

View Full Version : VVD LONKT NAAR GEERT WILDERS



Wheelie
22-11-2004, 16:39
Van onze parlementaire redactie


DEN HAAG, maandag
De VVD lonkt naar Geert Wilders, maar die is absoluut niet van plan in te gaan op de avances. De liberale fractievoorzitter Jozias van Aartsen zei gisteren dat Wilders „elk uur van de dag weer welkom is� bij de VVD als hij zelf het initiatief neemt.
Wilders reageerde meteen: „Ik zal nooit terugkeren bij de VVD. Het verschil tussen mij en die partij over zaken als terrorisme en buitenlands beleid is alleen maar groter geworden.� Hij zegt de afgelopen weken te zijn benaderd door VVD-ministers, liberale Kamerleden en partijbaronnen in het land. „Maar toen ik in de opiniepeilingen op één zetel stond, hoorde ik niets�, aldus Wilders.
Volgens de laatste peiling van Maurice de Hond staat Wilders op 26 virtuele zetels.
Van Aartsen wuift weg dat de toenadering is ingegeven door de peilingen. „Daar word ik niet zenuwachtig van. Wilders koestert zich in het zonnetje van een paar zetels.� In de peiling van De Hond staat de VVD op 15 zetels. In twee andere recente peilingen krijgt Wilders 24 en 10 zetels.
Van Aartsen vindt dat Wilders in september onnodig uit de partij is gestapt. „Als hij over een terugkeer wil praten ben ik de eerste die zegt: heel goed idee.� Wilders: „Ik ga door met mijn nieuwe politiek beweging, die wél naar de mensen luistert.�
Van Aartsen kondigde op Radio 1 ook aan dat hij deze week een gesprek zal hebben met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali over wanneer ze zal terugkeren in de Tweede Kamer. Hirsi Ali is sinds de moord op Theo van Gogh ondergedoken. Voor Van Aartsen, die in het weekeinde nog sprak met de „optimistische� Hirsi Ali, staat niet ter discussie dat ze terugkeert in het parlement. Van opzettelijk weren van Hirsi Ali om veiligheidsredenen is volgens hem absoluut geen sprake.

Thomas
22-11-2004, 16:40
zou ik ook doen met de geschatte 15 zetels voor VVD. Wilders staat in de peilingen op 24. :roll:

Mike
22-11-2004, 16:41
whahaha fuck de vvd

wilders gaat echt niet terug

hahahahaha wat een stunt dit , de vvd laat zich echt kennen. Ze zeggen dat wilders op eigen initiatief moet komen en dat ze hem niet gaan uitnodigen.

terwijl ze zelf zeggen dat ie ieder moment van de dag welkom is haha als dat geen uitnodiging is.

ashi76
22-11-2004, 16:41
Beetje slap van de VVD.

Gulo gulo
22-11-2004, 18:03
Hij gaat toch niet terug, waarom zou hij?

micha
22-11-2004, 18:04
nu komt de ware aard naar boven :twak:

max mulder shihan
22-11-2004, 18:14
Ben nog steeds benieuwd naar het programma van Wilders.

redjuh
22-11-2004, 19:21
ik ben meer benieuwd naar zijn 'groep'

adhdavy
22-11-2004, 19:23
ja, ook ik ben heel erg benieuwd naar komplete programma dat de wilders groep gaat bieden om kiezers te trekken. Misschien is dit dan toch wel de frisse wind die onze vaderlandse politiek nodig heeft. Laten we in het ieder geval hopen dat er geen Balkenende III gaat komen. De puinhoop die Harry Potter nu al uit zijn grote hoed heeft getoverd is meer dan groot genoeg.

Bij de VVD laten ze zich natuurlijk wel heel erg kennen. Eerst schoppen ze hem de laan uit en nu hij een bedreiging begint te vormen voor onder andere hun aantal zegels mag hij terug komen. Echt man, de VVD zuigt grote tijd.

max mulder shihan
22-11-2004, 19:28
ik ben meer benieuwd naar zijn 'groep'

Yep, dat is ook een goede, als hij met het zelfde zooitje ongeregeld aankomt, dan laat maar.

redjuh
22-11-2004, 19:29
precies. ik zit echt niet te wachten op die herman heinsbroekjes

max mulder shihan
22-11-2004, 19:36
Denk dat een groot deel van Wilders stemmen verloren gaat als hij niet met de juiste mensen aankomt .

Guru
22-11-2004, 20:21
De ware aard komt boven.
Zo zie je maar de hypocrisie van de politieke macht.

Ik hoef het partij programma niet te zien omdat ik stellig overtuigd ben, dat er amper andere alternatieven zijn.
Wilders gaat goed en zou mooi zijn als we nu de verkiezingen konden uitschrijven!

harry
22-11-2004, 20:53
De puinhoop die Harry Potter nu al uit zijn grote hoed heeft getoverd is meer dan groot genoeg.


Zucht weer een politiek kenner, ik ben het ook niet maar jij ook niet zo te zien...

Guru jij hebt toch VVd gestemd...

Guru
22-11-2004, 23:35
De puinhoop die Harry Potter nu al uit zijn grote hoed heeft getoverd is meer dan groot genoeg.


Zucht weer een politiek kenner, ik ben het ook niet maar jij ook niet zo te zien...

Guru jij hebt toch VVd gestemd...

Nee hoor, Ik had de volmacht aan mijn broer gegeven aangezien ik op vakantie was om LPF te stemmen en hij ook.
Maar toen Pim neer werd geschoten tijdens mijn vakantie, en vond hij het geen zin meer hebben om LPF te stemmen. dus heeft mij stem aan de VVD verkwanseld.
Luldebehanger...dat tie is.

en de tweede keer na het vallen van kabinet Leefbaar Nederland.

someone
23-11-2004, 08:00
tjeetje wat laag van de vvd!! Dit is toch echt een pure uitnodiging aan Wilders. Maar Wilders komt never nooit meer terug bij de vvd!

harry
23-11-2004, 08:23
Nee hoor, Ik had de volmacht aan mijn broer gegeven aangezien ik op vakantie was om LPF te stemmen en hij ook.
Maar toen Pim neer werd geschoten tijdens mijn vakantie, en vond hij het geen zin meer hebben om LPF te stemmen. dus heeft mij stem aan de VVD verkwanseld.
Luldebehanger...dat tie is.

en de tweede keer na het vallen van kabinet Leefbaar Nederland.

Haha ok ok :wink:
Maar laten we eerlijk zijn tis nu bezien toch ook maar goed dat die stemmen niet naar de Lpf gegaan zijn :roll:

ashihara
23-11-2004, 09:40
De VVD laat zich weer goed kennen zeg. Wilders zal hier in de verste verte niet op in gaan, ben zeer benieuwd hoe zijn nieuwe partij er uit gaat zien.

harry
23-11-2004, 11:31
Ik ben het dus totaal niet met jullie eens.
Iedereen is ter allemaal zo falikant op tegen, maar wat is nu het probleem?
Er is het afgelopen half jaar heel wat gebeurt, zodat ook de VVD bij kan draaien.
Ik zie het juist als een goeie zet voor iedereen, en ik denk zeker ook voor Wilders!
Want wat denk je wat voor mensen hij om zich heen krijgt verzamelt?
Enkele die Wilders heeft gepaait, hebben al bij voorbaat afgehaakt, nou dat voorspeld niet veel goeds...