PDA

View Full Version : A'damse moskeeƫn sluiten contract met samenleving



Anonymous
23-11-2004, 23:13
In Amsterdam gaan twee grote moskeeƫn deze week samen met het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes een contract ondertekenen waarin men afspreekt dat onder meer signalen van 'extreem gedrag' in de gaten worden gehouden en aan elkaar zullen worden gemeld. Het zogenoemde 'contract met de samenleving' is opgesteld na de moord op Theo van Gogh. Het gaat om de Pakistaanse 'Moka Ghousia Masjid'- en de Turkse 'Aya Sofia'-moskee. De Marokkaanse Nour-moskee wil ook wel meedoen, maar moet eerst overleggen met de achterban.

Met het 'contract met de samenleving' hoopt men te beogen dat het voortaan afgelopen zal zijn met de vrijblijvendheid. De moskeeƫn werken al lange tijd samen met het stadsdeel en na de moord op Van Gogh vonden ze het tijd nog een stap verder te gaan.

De overeenkomst bestaat uit drie onderdelen:

-> Het zich inzetten voor de vrijheid van meningsuiting en het bestrijden van meningen die indruisen tegen de rechtsstaat en de westerse samenleving. Bij beledigingen en het aanzetten tot strafbare handelingen wordt aangifte gedaan bij de politie.
-> Het volgen van neigingen tot extreem gedrag. Personen die zij kennen, en die zij daartoe verdenken, aanspreken op dergelijk gedrag.
-> Zich inzetten om meerdere partners bij het contract te betrekken.

dit van Fok.nl
goed initiatief......
ik wil benadrukken dat ik geen moslim ben...... maar wil wel de postitieve dingen van hun even delen met jullie......zo kan het ook...... en nu maar hopen dat het echt oprecht is...en ik ben van mening dat dat zo is....

max mulder shihan
23-11-2004, 23:17
Het is een begin, beetje laat maar goed. ben overigens niet zo optimistisch als guest :|

Anonymous
23-11-2004, 23:19
Het is een begin, beetje laat maar goed. ben overigens niet zo optimistisch als guest :|

nee dat kunnen we lezen van bijna elk bericht wat je offtopic post....
maar ben wel blij dat je dit als een begin ziet.... ik denk dat het wel degelijk goed kan gaan..... als overal alle 'rotte appels' uit worden geplukt.....

max mulder shihan
23-11-2004, 23:26
Nee ,heb ook geen reden om optimistisch te zijn ,zeker gezien de daden en woorden die er uit de extreme islamitische hoek komen. Ben blij dat guest er wat simpeler tegenaan kijkt.

Anonymous
23-11-2004, 23:29
nou simpeler niet.....kom op nou.... we hebben de nodige discussies gehad..... maar geef toe...dit is een 'goed' teken...... een gebaar, zie het zo......de meeste bedoelen het echt goed.....
Kijk naar de topic van D4deleon (sp?? weet ik veel)...hahaha... die jongen is niet eens moslim/marrokaan en wordt aangesproken..... zo'n situatie wil jij toch ook niet??
Ik ken dat...zie er ook zo uit maar ben het niet...hahahaha...geen moslim en geen extremist.... daarom is dit gewoon een kut situatie en hoop echt dat iedereen 2x nadenkt.......