PDA

View Full Version : Belgische politie pakt Nederlandse met burka op



Wheelie
25-11-2004, 19:54
Belgische politie pakt Nederlandse met burka op

ANTWERPEN (ANP) - De politie van Antwerpen heeft dinsdag een Nederlandse journaliste opgepakt omdat ze een burka, een mohammedaans gewaad, droeg. Ook haar begeleidster moest mee naar het politiebureau.

Op het bureau werd duidelijk dat het ging om twee radioverslaggeefsters van de Nederlandse moslimradio. Zij beweerden dat ze wilden nagaan hoe de man in de straat zou reageren op een burka in het straatbeeld.

Rond 15.00 uur merkte een agent de twee vrouwen op. Omdat ze tegen hem geen Nederlands spraken, werden ze overgebracht naar het bureau. Ze zijn na verhoor vrijgelaten.

In Antwerpen is het gemaskerd rondlopen, en dus ook het dragen van een allesverhullende burka, verboden.

max mulder shihan
25-11-2004, 20:08
Gelijk daar houden :twak:

Mike
25-11-2004, 20:09
Zou dit ook voor Dos Caras Jr gelden :wink:

Leonardo
25-11-2004, 23:02
In Antwerpen is het gemaskerd rondlopen, en dus ook het dragen van een allesverhullende burka, verboden.

Mag je in Nederland dan wel gemaskerd rondlopen :?

ashi76
26-11-2004, 01:23
In Antwerpen is het gemaskerd rondlopen, en dus ook het dragen van een allesverhullende burka, verboden.

Mag je in Nederland dan wel gemaskerd rondlopen :?Blijkbaar wel.

Wat mag hier trouwens niet ?? :?

redjuh
26-11-2004, 07:18
Gelijk daar houden :twak:

exactly!

harry
26-11-2004, 08:38
In Antwerpen is het gemaskerd rondlopen, en dus ook het dragen van een allesverhullende burka, verboden.

Mag je in Nederland dan wel gemaskerd rondlopen :?Blijkbaar wel.

Wat mag hier trouwens niet ?? :?

3 km te hard rijden :?

kyokushin
26-11-2004, 10:31
Wat mag hier trouwens niet ??

in de berm pissen!

Sjaak
26-11-2004, 11:13
In Antwerpen is het gemaskerd rondlopen, en dus ook het dragen van een allesverhullende burka, verboden.

Mag je in Nederland dan wel gemaskerd rondlopen :?Blijkbaar wel.

Wat mag hier trouwens niet ?? :?

3 km te hard rijden :?

:x :evil: :x :evil: :x :evil: grrrrrrr

Paganstars
26-11-2004, 23:33
fietsen met banden waar geen reflectie op de band zit! :twak:

Sjaak
26-11-2004, 23:47
In Antwerpen is het gemaskerd rondlopen, en dus ook het dragen van een allesverhullende burka, verboden.

Mag je in Nederland dan wel gemaskerd rondlopen :?Blijkbaar wel.



Dat zal toch niet zeker, loop jij bv maar is "gemaskerd" een bank of een winkel binnen :lol: haha wedden dat je binnen 5 minuten een probleem hebt.

max mulder shihan
27-11-2004, 15:57
Officieel ,mag je in Nederland ,niet vermomd, dus met een masker cq onherkenbaar op de openbareweg vertoeven

harry
27-11-2004, 17:44
Mmm weer wat geleerd.

kenne de wouten vanaf 5 februari hun quotum gelijk ff halen hier onder de rivier :roll:

Dennis
27-11-2004, 17:55
Officieel ,mag je in Nederland ,niet vermomd, dus met een masker cq onherkenbaar op de openbareweg vertoeven


Mmmmh, wordt dus uitkijken met carnaval

Nickuraba
27-11-2004, 18:36
Ik vind het prima, aanpakken als ze zich niet aanpassen. Ik bedoel hoe wil men dat gaan regelen als de identificatie plicht zijn intrede doet? Slaan we de dames in burka gewoon over? persoon vind ik dat die dan ook af moet!

InSiDeOuT
28-11-2004, 17:22
Ik vind het prima, aanpakken als ze zich niet aanpassen. Ik bedoel hoe wil men dat gaan regelen als de identificatie plicht zijn intrede doet? Slaan we de dames in burka gewoon over? persoon vind ik dat die dan ook af moet!
Volledig mee akkoord, de wet is er toch voor iedereen, niet?