PDA

View Full Version : Beweging Abdul-Jabbar heeft banden met familie Bin Laden



Wheelie
25-11-2004, 20:39
Beweging Abdul-Jabbar heeft banden met familie Bin Laden

door Joan van den Dungen en Joost de Haas


AMSTERDAM/DEN BOSCH, donderdag
De omstreden ’jongerenimam’ Abdul-Jabbar van de Ven is verbonden aan een islamitische propagandabeweging die gefinancierd is door de familie van Al Qaeda-leider Osama bin Laden.
Van de Ven dook gisteren onder nadat hij dinsdagavond op tv zijn doodsverwensing aan het adres van Tweede-Kamerlid Geert Wilders had uitgesproken. De 27- jarige student Arabische taal en cultuur aan de Nijmeegse Radboud-universiteit runt de Nederlandse vestiging van het zogeheten Islamic Propagation Centre International (IPCI). Deze stichting staat sinds 1994 ingeschreven op zijn ouderlijk adres aan de Deken van der Cammenweg in het Brabantse Heesch.
Van de Ven is sinds 2000 voorzitter van de Nederlandse afdeling van de hoofdbeweging in Durban, Zuid-Afrika. Het IPCI is in het leven geroepen door de in 2000 overleden radicale sjeik Ahmed Deedat. Van de Ven liet gisteren weten zich nog steeds verwant te voelen aan Ahmed Deedat.
Sjeik Deedat en zijn familie hebben sinds de jaren tachtig nauwe banden met de Bin Laden- familie in Saoedi-Arabië. De Bin Ladens hebben meer dan drie miljoen dollar aan de propagandabeweging geschonken. De financiële banden zijn in 2001 bevestigd door de zoon van de sjeik.
Abdul-Jabbar van de Ven herhaalde gisteren dat hij niet om de dood van Wilders zou treuren en voegde daaraan toe dat „een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden�.


De ’jongerenimam’ komt uit een schatrijke familie. Volgens buurtbewoners vinden zijn ouders, die eveneens zijn ondergedoken, het vreselijk dat hun zoon is bekeerd tot de islam. Ook betreuren zij zijn uitspraken over Wilders.
De Radboud Universiteit zegt Van de Ven per brief te zullen laten weten dat zijn uitspraken onacceptabel zijn.

Wheelie
25-11-2004, 20:40
http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2004/11/25/TE/TE_2S_20041125_3/articles/TE_2S_20041125_3_240_1_thumb.jpg

*
De ouders van imam Abdul- Jabbar, Peter en José van de Ven, zijn gisteren eveneens ondergedoken. Hun riante vrijstaande villa met inpandige garage staat inmiddels te koop voor 675.000 euro. „Ik kan u zeggen dat wij als ouders zeer ongelukkig zijn met de uitspraken van onze zoon�, zegt vader Peter vanaf zijn onderduikadres.

Mike
25-11-2004, 21:13
Abdul-Jabbar van de Ven herhaalde gisteren dat hij niet om de dood van Wilders zou treuren en voegde daaraan toe dat „een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden�.




hahaha mooi verhaal weer, hij is gewoon vriendjes met de bin ladens :lol:

maar wat heeft wilders toch gedaan dat hij met osama bin laden wordt vergeleken door die malloot abdul van de ven. Wilders heeft toch nooit iemand vermoord ofzo.

harry
25-11-2004, 22:18
hahaha mooi verhaal weer, hij is gewoon vriendjes met de bin ladens


Dat was de familie Bush ook tot 11 september, heeeele dikke vrienden...
Niemand mocht het land verlaten alleen de familie Ladens... eeeeh maar dat vergeten we maar ff :?

Mike
25-11-2004, 23:01
hahaha mooi verhaal weer, hij is gewoon vriendjes met de bin ladens


Dat was de familie Bush ook tot 11 september, heeeele dikke vrienden...
Niemand mocht het land verlaten alleen de familie Ladens... eeeeh maar dat vergeten we maar ff :?

nee hoor , ik was dat niet vergeten

toen ik mijn post deed wist ik zelfs dat iemand daar over zou beginnen.

Dat vind ik ook een bizar verhaal , dat alle bin ladens de vs uit geholpen zijn door de overheid ofzo. Maar ja wat t betekende , ik weet t niet?

Bovendien weet ik zeker dat amerika nu geen vriendjes is met bin laden terwijl die malloot van de ven dat wel is of wil het zijn.

micha
26-11-2004, 07:48
ik vind het vreemd dat ze zo een idioot aan het woord laten op tv dit is gewoon een doorgedraaide mafkees die in zijn puberteit is ontspoord :twak:
Vind het wel raar dat de telegraaf het huis van zijn ouders in de krant zet :roll:

Anonymous
26-11-2004, 08:29
Opfucken met dat rijkeluiszoon terroristje.

ashihara
26-11-2004, 09:34
Die van der ven spoord voor geen meter het is gewoon een puber die verlegen zit om aandacht.
wat mij betreft mogten ze dit stuk ongeregeld wel ff een heropvoeding curcus geven.

Anonymous
26-11-2004, 15:51
hahaha mooi verhaal weer, hij is gewoon vriendjes met de bin ladens


Dat was de familie Bush ook tot 11 september, heeeele dikke vrienden...
Niemand mocht het land verlaten alleen de familie Ladens... eeeeh maar dat vergeten we maar ff :?

nee hoor , ik was dat niet vergeten

toen ik mijn post deed wist ik zelfs dat iemand daar over zou beginnen.

Dat vind ik ook een bizar verhaal , dat alle bin ladens de vs uit geholpen zijn door de overheid ofzo. Maar ja wat t betekende , ik weet t niet?

Bovendien weet ik zeker dat amerika nu geen vriendjes is met bin laden terwijl die malloot van de ven dat wel is of wil het zijn.

Misschien niet met osama maar wel met de rest van de famillie...
vind het trouwens wel zielig voor de ouders van de Ven...

Anonymous
26-11-2004, 15:52
was ik hierboven :oops: