PDA

View Full Version : Afvallen



dieselwoma
29-11-2004, 14:25
Hoe kan het als je 6 dagen in de week traint bijna 2 keer per dag ! en je valt als nog heel moeilijk af terwijl je op je voeding let alleen water drinkt ! wat kan je er aan doen om toch sneller aftevallen.

Unregistered
29-11-2004, 14:49
Post je voedingsschema en trainnigsschema eens. Ik zou je graag willen helpen, moet ik alleen wel zien waar de fout ligt :D

dieselwoma
29-11-2004, 16:13
Post je voedingsschema en trainnigsschema eens. Ik zou je graag willen helpen, moet ik alleen wel zien waar de fout ligt :D
ik train 6 dagen in de week 2 keer per dag alleen zaterdag 1 keer en daarna ga ik hardlopen
3 keer in de week voor school hardlopen 1 uur
na school trainen technieken kracht en conditie
en dan in de avond meestal conditie en kacht en springentoouwen

me voeding : s ochtend 2 sneen bruin brood - dan 2 stukken fruit in de middag - dan me avond eten - en dan weer 1 a2 stukken fruit
en ik drink water en soms vers geperst sinsapel sapm!

Controle
29-11-2004, 16:22
D8 dat je ziek bent/was???

mama
29-11-2004, 17:15
je moet volgens mij veel meer eten
tussen de middag ook brood
meer zuivel.
maar hoe veel weeg je en hoe zwaar ben je?
misschien moet je wel helemaal niet meer afvallen

Unregistered
29-11-2004, 20:32
Veeeeels te weinig voedsel idd. Je stofwisseling zal wel helemaal zijn ingezakt erdoor. Begin eens met 5 a 6 keer per dag kleine maaltijden te eten die gezonde vetten/ eiwitten/ groenten en een kleine hoeveelheid koolhydraten bevatten. Waarom loop je zoveel hard? Waaorm lange afstanden? Indien je voor gevechsport traint kom je daarmee niet heel ver. Misschien ben je wel aan het overtrainen, omdat je zo enorm weinig eet bij iemand die zoveel sport. Wat is je gewicht, lengte en vetpercentage op dit mooment? Hoe oud ben je?

Het gaat absoluut niet om hoe weinig je eet. Het gaat meer om de kwaliteit. Krachttraining erbij nemen ipv hardlopen kan je ook helpen spiermassa aan te maken, en het vast te houden. Tevens zorgt meer spiermassa automatisch voor een lager vet %. Deze spiervezels spreek je NIET aan bij cardio, en waarschijnlijk ook niet bij gevechtsport.

Begin eens een week lang elk uur iets te eten, ookal is het iets kleins, bijv 30 gram noten, of 50 gram mager vlees, om je stofwisseling een flinke boost te geven. Na een week overschakelen op 5 a 6 maaltijdne per dag.

Als je verder nog vragen hebt, aarzel niet!

Post je aangepaste voedingsschema maar hier, vind over het algemeen dat mensen dat zelf moeten kunnen maken zodat ze niet afhankelijk zijn van anderen qua voedingsadvies, en daar heb je zelf ook het meeste aan. Dus zoek zelf maar een beetje uit hoe dat in elkaar zit qua voeding, als je wilt slagen in afvallen zul je het uiteindelijk toch moeten weten

Deze fora bevatten wel goede info qua voeding:
www.fitnessnet.nl --> vrij basic, op de site op de link van forum klikken
www.dutchbodybuidling.com --> redelijk niveau
http://forum.body-fitness.nl/forum/ --> gezellig, gemiddeld niveau

Zou eerst voor fitnessnet gaan.

Succes!

dieselwoma
29-11-2004, 22:16
ik ben 16 jaar en weeg 68 en ben 1.70 lang !

en hardlopen doe ik voor me conditie

en controle klopt ja ik ik was ziek heb vandaag voor het eerst getraind! maar had dit al voordat ik ziek werd ! maqar was al bij de dokter geweest en heb het gevraagt in het ziekenhusi en wisten het ook niet !!
dus de oplossing zo moeten !

zijn dat ik meer moet eten ! gezonden dingen

Unregistered
29-11-2004, 23:19
Idd.. meer eten, gezondere dingen, en het liefst meer aan krachttaining doen ipv zoveel cardio. Maar wanneer je klaar bent met lezen, post je voedingsschema maar eens hoe jij het zou aanpakken. En dan gaan we vanuit daar werken

Succes!

dieselwoma
04-12-2004, 15:58
maar huist van kracht training wordt je toch zwader ! :roll:

Unregistered
04-12-2004, 17:10
Yep, maar wel spiermassa

In een keer groot worden wordt je echt niet, was het maar zo. Vrouwen kunnen toch niet groot worden zonder te gebruiken, omdat het vrouwelijke lichaam 20 tot 30 keer zo weinig testosteron aanmaakt als een mannelijk lichaam. Meer spiermassa betekent in verhouding minder vetmassa, dus een lager vet percentage. Krachttraining betekent een hogere stofwisseling, dus meer vetverbranding.