PDA

View Full Version : Micro Whey



Ton
01-12-2004, 23:12
Dit heeft (http://www.perfectbody.nl/product_template.htm?product=84) de beste sint dit jaar aan mij geschonken.

Op de bijsluiter staat: 25 gram met 300cc water of melk als aanvulling op uw dagelijkse voeding.

Nu mijn vraag, is dit wel voldoende, zo direct na het trainen? Ik weet niet of het verstandig is om niet naar de bijsluiter te luisteren, dus vraag het eerst maar ff.

Leon
02-12-2004, 00:21
Na het trainen heb je eigenlijk helemaal geen eiwitten nodig,
of tenminste is dat niet het eerst wat je spieren nodig hebben.
als je hebt getraind staan de suikerspiegels van je spieren op
laag/leeg, wat is dus het meest voor de hand liggend? juist suikers!
neem na de training snelle suikers en daarna als je een keer thuis
ben aangekomen en (nogmaals) hebt gedouched kan je nog wel
een shake nemen, ook doen voor het slapen gaan :thumbs:

Ton
02-12-2004, 00:32
Ja I know, neem eerst direct naar het trainen 0.8 gram dextrose, opgelost in water, per lichaams gewicht, dan als ik thuis ben (half uurtje later) wil ik dus aan die whey poeder beginnen....

Maar de hoeveelheden, dat is dus wat ik me afvraag, op de verpakking van micro whey zelf staat dus, 25 gram opgelost in 300ml melk, per dag....

Leon
02-12-2004, 00:35
ik neem altijd het dubbele van wat er opstaat,
als er staat mix 1 schep in 300ml melk dan
neem ik 2 scheppen in 600ml melk, wat daar
staat is wel goed trouwens! ik doe dat aantal
gram (ongeveer) ook in 300ml melk, succes!

Unregistered
02-12-2004, 00:38
Waarom?

Na het trainen heb je een negatieve balans(aminozuren uit de spieren naar de pool) en door whey te nemen bereik je weer sneller een positief balans. Doordat de aminozuurpool nu meer kan opnemen zal de verhoging van de aminozuren niet te hoog worden. Er zal op dit moment dus weinig sprake zijn van oxidatie van whey.

Carbohydrate-protein complex increases the rate of muscle glycogen storage after exercise.

Zawadzki KM, Yaspelkis BB 3rd, Ivy JL.

Department of Kinesiology, University of Texas, Austin 78712.

Carbohydrate, protein, and carbohydrate-protein supplements were compared to determine their effects on muscle glycogen storage during recovery from prolonged exhaustive exercise.

Nine male subjects cycled for 2 h on three separate occasions to deplete their muscle glycogen stores. Immediately and 2 h after each exercise bout, they ingested 112.0 g carbohydrate (CHO), 40.7 g protein (PRO), or 112.0 g carbohydrate and 40.7 g protein (CHO-PRO).

Blood samples were drawn before exercise, immediately after exercise, and throughout recovery. Muscle biopsies were taken from the vastus lateralis immediately and 4 h after exercise. During recovery the plasma glucose response of the CHO treatment was significantly greater than that of the CHO-PRO treatment, but the plasma insulin response of the CHO-PRO treatment was significantly greater than that of the CHO treatment. Both the CHO and CHO-PRO treatments produced plasma glucose and insulin responses that were greater than those produced by the PRO treatment (P less than 0.05). The rate of muscle glycogen storage during the CHO-PRO treatment [35.5 +/- 3.3 (SE) mumol.g protein-1.h-1] was significantly faster than during the CHO treatment (25.6 +/- 2.3 mumol.g protein-1.h-1), which was significantly faster than during the PRO treatment (7.6 +/- 1.4 mumol.g protein-1.h-1).

Unregistered
02-12-2004, 00:41
Wat dus betekend dat een whey-koolhydraat combinatie het spierglycogeen sneller laat herstellen dan KH alleen

Unregistered
02-12-2004, 00:49
Overigens zijn er vrij veel onderzoeken waarbij koolhydraat alleen beter uit de test komt dan eiw+KH, maar dat is vooral bij duursporters.

Veel spierverlies zul je niet leiden, maar koolhydraat is absoluut niet optimaal. Absoluut gezien is de hoeveelheid glucose natuurlijk meer wanneer je eiwit door koolhydraat vervangt, maar echt ver kom je er niet mee imo. Ook omdat ewit OOK voor een insulinepiek zorgt.

Ton
02-12-2004, 00:49
Ok thanks Unreggy. Hoe weet ik de hoeveelheid Micro Whey (http://www.perfectbody.nl/product_template.htm?product=84) die ik nodig heb, en op welk(e) tijdstip(pen)...

Ik train trouwens s'avonds van rond 8 uur, half 10 thuis
:thumbs:

Unregistered
02-12-2004, 00:53
0,5 * VVM * gram whey-eiwit hou ik altijd aan qua eiwitten na de training.
1,0 * VVM * grammen dextrose

Elysium
03-12-2004, 20:54
Damn Unregi, hoe kom jij aan die kennis? Ik heb die hier ook, maar die staat op papier en in het engels :roll:
Welke nick heb jij op DBB?

Unregistered
04-12-2004, 01:16
Unregistered @ dbb.. post niet zoveel

Kennis? 15 tot 20 fora, stuk of 10 magazines, pubmed publicaties, google, boeken etc

Maar welke kennis bedoel je?

Leon
04-12-2004, 01:28
welke Magazines lees je, Flex natuurlijk en de Muscle & Fitness....
welke verder nog? (ik lees alleen de bovengenoemde :oops:)

Unregistered
04-12-2004, 02:37
Flex niet, MF niet.. staat toch vol reclame en onwaarheden. Goed voor de foto's, maar het geld niet waard omdat het vol met leugens en bullshit staat.
Probeer http://www.t-nation.com/index.do eens

Verder zijn er nog veel meer sites die vaak geupdate worden

Oa de site van avantlabs staat wel goede info tussen, Fortifiediron heeft binnekort hopelijk een nieuw magazine. www.elitefts.com staat vol goede info

En dan zijn er nog veel fora natuurlijk.

Elysium
04-12-2004, 14:11
BB kennis... ;)