PDA

View Full Version : meer geweld tegen inbreker



everlast
04-12-2004, 18:10
'Meer geweld tegen inbreker'
LONDEN - Britten moeten bij het beschermen van hun huis en gezin al het noodzakeljke geweld kunnen gebruiken, zelfs als dat de dood van een inbreker tot gevolg heeft. Dat zegt de korpschef van de politie in Londen, Sir John Stevens, in een interview met de krant Daily Telegraph, dat zaterdag is gepubliceerd.


Stevens vindt dat mensen die hun gezin en bezittingen beschermen alleen in " extreme omstandigheden" moeten worden vervolgd voor letsel dat ze inbrekers hebben toegebracht. Hij zei dat van vervolging pas sprake kan zijn als duidelijk is gebleken dat er geen aanleiding voor het gebruik van geweld was.

Volgens Stevens pakt de huidige wetgeving van "geweld met rede" slecht uit voor mensen die uit zelfverdediging handelen. De wet veroorzaakt verwarring onder de mensen, omdat ze niet weten welke rechten ze hebben, aldus Stevens.

De politiechef in Londen pleit daarom voor het aanpassen van de wet. Hij vindt dat politie, aanklagers en rechtbanken van de veronderstelling moeten uitgaan dat iemand die geweld tegen inbrekers gebruikt zich aan de wet houdt, tot de feiten duidelijk maken dat dat niet het geval was. Volgens Stevens is nu het omgekeerde het geval.

De politiefunctionaris sprak met de krant kort nadat in de Londense wijk Chelsea een 49-jarige man was bezweken aan de verwondingen die inbrekers hem hadden toegebracht.

ashi76
04-12-2004, 18:14
Korpschef van Londen = correct !

:thumbs:

Sjaak
04-12-2004, 19:07
Ashi is correct :thumbs:

The_Rock
04-12-2004, 19:24
sjaak =correct

Tsuki
04-12-2004, 19:28
ja ik ga toch echt niet zeggen dan The Rock correct is ;-) ...................

kyokushin
04-12-2004, 19:38
en ik ga niet zeggen dat tsuki correct is :wink: :mrgreen:

Gulo gulo
04-12-2004, 20:44
WAT, mag inbreken tegenwoordig niet eens meer, het moet niet gekker worden.

Iwan
06-12-2004, 08:38
CORRECT!

B3 lik3 M3
06-12-2004, 09:21
Iedereen is correct!

I love you guys....

Arjan
06-12-2004, 09:50
Maar ja das in Londen, voordat dit in Nederland mag ben ik al grijs en oud..

Fr3ddy
06-12-2004, 11:44
Arjan = correct

Anonymous
06-12-2004, 12:38
Morgen de kop van een engelse krant ; " Korpschef op de vingers getikt na uitspraken over geweld "
....

In de VS gaan ze nog een stapje verder geloof ik maar dat is weer een heel ander verhaal...
Een duidelijk lik op stuk beleid zou het aantal inbraken wel fors omlaag brengen lijkt me.
Een beetje inbreker neemt dan het risico niet meer , je weet dan immers maar nooit...

Sjaak
06-12-2004, 13:30
Ik wil ook graag zeggen dat ik het heerlijk met jullie allemaal eens ben..... alleen, die korpschef heeft het over uitzonderingen waarbij geen aanleiding tot geweld is???? Als er een vreemde door je huis loopt met jouw televisie in zijn handen, is die reden er toch al of ben ik nou gek???? Dus bij inbraak mi altijd aanleiding!

Ik ben het helemaal met Rik eens :lol: