PDA

View Full Version : Wie kan een rijbewijs voor me regelen?



Guru
15-12-2004, 10:22
Ik ben die zakkenvullers van het CBR helemaal zat.
Heb geen zin om met dat uitschot in een auto te zitten.
Allemaal afvoeren naar Irak en plur die lui op een oud mijnenveld.

Wel nu zal ik maar meteen to the point komen.
Wie kan een rijbewijs voor mij regelen op mijn naam geregistreerd uiteraard?
Voor de mensen die denken, waar slaat dit op, dit is een serieuze oproep.
Je kan mij uiteraard PM-en hierover. 8)

micha
15-12-2004, 10:26
schrijf je in op de antillen en na 6 maanden mag je daar je rijbewijs halen en dat is hier geldig :mrgreen:

Guru
15-12-2004, 10:43
schrijf je in op de antillen en na 6 maanden mag je daar je rijbewijs halen en dat is hier geldig :mrgreen:

Hmmm...ik dacht dat dat in jaren '90 is afgeschaft toch?
Wel heb ik gehoord dat je maar liefst 5 JAAR geregistreerd moet staan op de Antillen en dat dan wel mogelijk is...maar of dat verhaal klopt, is me ook niet duidelijk.

NTT-FX
15-12-2004, 10:51
en zelfs als dat zo is dan word het bijna nooit over geschreven... :|

Ik ben ook zo goed met dat stelletje #censuur!# bekend..
Een godsvermogen uitgegeven en 4 keer gezakt , instructeur snapte er helemaal niets van...
Daarna naar het BNOR ( Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid ) , extra lang examen ; zijn we binnen 30 minuten al weer terug bij het startpunt...

Die vent doodleuk , " Ik snap niet wat het cbr mankeert , je kunt prima rijden " :evil:
Ondertussen 5 jaar later met rijbewijs en het geld niet hebben om een auto te kunnen rijden...
hoe zuur kun je het hebben...

harry
15-12-2004, 11:06
Mmm, ga varen bij de navy ofzo. krijg je een bijzondere regeling haha, ik had eerst het rijbewijs aangevraagd ben toen een aantal weekjes gaan lessen en heb toen s'ochtends mijn motor rijbewijs gehaald en s'middag's mijn auto :mrgreen:

En idd dat van de antillen dat werkt niet meer.

Btw wat mag het kosten Guru?

B3 lik3 M3
15-12-2004, 11:23
Vraag gewoon gelijk een staats examen aan...die haalt iedereen uiteindelijk...

*noteert in agenda "niet bij guru in auto stappen"*

Tsuki
15-12-2004, 11:25
Vraag gewoon gelijk een staats examen aan...die haalt iedereen uiteindelijk...

*noteert in agenda "niet bij guru in auto stappen"*


LMFAO @ Bi like him zijn notitie ......

Guru
15-12-2004, 11:42
Vraag gewoon gelijk een staats examen aan...die haalt iedereen uiteindelijk...

*noteert in agenda "niet bij guru in auto stappen"*

Ik rij prima.. 8)

Maar om te zeggen dat een staats examen makkelijker is dan een gewoon examen, dat kan ik naar het rijk der fabelen verwijzen, want niets is minder waar!
Ik heb al twee keer staats gedaan!!!
De eerste keer net aan gezakt omdat ik op de snelweg klem zat tussen een vrachtwagen en ook niet kon inhalen.
Dan vond hij dat ik niet anticipeerde op het verkeer en gevaarlijk bezig was...
de tweede keer, reed ik 3 kwartier en kreeg ik gewoon een examenroute die ze bij een gewoon examen uit de kast halen..
Reed achteruiit langs de stoep en plotseling reed er een auto aan de andere kant van de weg, en ja dat moet je stoppen, ik was te geconcentreerd en vergat te stoppen.
Tot overmaat van ramp sloeg me motor een keer af, dat geeft in principe niet, maar ja dit was op een gelijkwaardige kruising.
Godsamme als je toch een greintje menselijkheid in je flikker hebt die ze bij het CBR niet hebben, om mij een keer voordeel van de twijfel te geven.
Maar nee hoor....ze denken die melken we even uit!!!

En vrouwen krijgen sneller hun rijbewijs omdat de heren examinatoren het wel prima vinden om naast een WIJF in de auto te zitten.
Fuck you CBR, Ik heb nog zelfs meer sympathie voor Joseph Stalin en zijn consorten dan voor die fuckin lui van het CBR.

Guru
15-12-2004, 11:43
edit, dubbele post.

B3 lik3 M3
15-12-2004, 11:45
Dan zit er maar 1 ding op....


Kelly raadplegen.. :wink:

max mulder shihan
15-12-2004, 11:53
Dan zit er maar 1 ding op....


Kelly raadplegen.. :wink:

PHOE, dat gaat wel erg ver hoor voor een rijbewijs :roll:

Thomas
15-12-2004, 12:58
Guru; Je kan gewoon niet rijden. Ze laten je niet voor niks zakken ouwe wegpiraat. Ik heb m'n rijbewijs in 1x gehaald. Scheelt je een hoop geld :thumbs:

Mike
15-12-2004, 13:04
op je examen moet je gewoon rijden als een vent van 75. Je moet er van uit gaan dat uit elke straat van rechts een vrachtwagen kan komen ,je moet naar alles 1000 keer kijken. Zeg af en toe tegen de examinator dat je even moet concentreren op de huidige verkeerssituatie en dus niet wil praten. Daarmee laat je zien dat verkeersveiligheid bij jou belangrijker is dan gezelligheid in de auto. Kortom gedraag je als een bange homo in de lesauto en je moet kunnen slagen. Zodra je je papiertje hebt kan je al die onzinnige regels vergeten en je eigen regels en rijgedrag gebruiken. Ik geef al jaren niemand voorrang meer :mrgreen:

kyokushin
15-12-2004, 13:33
idd heel overdreven braaf rijden, succes verzekerd

Aaronk
15-12-2004, 13:41
RVD, je bent niet goed bij je kop kerel.

Jay Hoov
15-12-2004, 13:41
Koop een oma fiets!!!

Octavius
15-12-2004, 14:04
Afrijden in zeeuws-vlaanderen
Heb je geen vekeer en alleen rotonde's en stoplichten.

Mickey
15-12-2004, 14:06
lol..
Ik ben idd bang, Guru dat je teveel vrouwlijke hormonen hebt.
En dat dit zich manifesteert in je onvermogen veilig deel te nemen
aan het verkeer.

NTT-FX
15-12-2004, 14:09
Te "laf" rijden is zeer zeker niet de oplossing ; dat kostte me de 1e keer de kop...
Heb dit ook van anderen gehoort , te netjes rijden is juist een hele goeie smoes voor hun om je te laten zakken.

Als je 2x bij het BNOR op de fles bent gegaan ben je wel heel zuur idd...

Guru
15-12-2004, 15:11
RVD, je bent niet goed bij je kop kerel.

Dat klopt en het enge is, dat ik mezelf ervan bewust ben.. 8)

Guru
15-12-2004, 15:15
lol..
Ik ben idd bang, Guru dat je teveel vrouwlijke hormonen hebt.
En dat dit zich manifesteert in je onvermogen veilig deel te nemen
aan het verkeer.

Hoe kom je daar nou bij? hehehe
Iedere man heeft ook vrouwelijke hormonen zoals iedere vrouw ook mannelijke hormonen zal hebben, zal misshcien 0,001% bij gros van mensen.
Maar dat is en andere discussie.

Nee, ik ben wel bij mezelf te rade gegaan, en ik ken mezelf wel redelijk goed.
Ik ben namelijk 100% theoretisch ingesteld, ben dus ook absoluut geen man van de praktijk en redelijk a-technisch ingesteld.

Ik heb een verhaal gehoord van iemand die kent een meid van mijn leeftijd, HBO niveau en die heeft het gepresteerd om er maar liefst 17 keer over te doen!!
Dat geloof je toch niet?

Guru
15-12-2004, 15:19
Tweede examen ging ik rap de bocht door en zei die examanitor;"hey Jos Verstappen"...LOL
Ga je te langzaam dan ben je te defensief, het is NOOIT goed bij de gasten.
Een voor een uitleveren aan china daar weten ze wel raad met dit soort CBR NSB-ers. 8)

B3 lik3 M3
15-12-2004, 15:22
Ik heb een verhaal gehoord van iemand die kent een meid van mijn leeftijd, HBO niveau en die heeft het gepresteerd om er maar liefst 17 keer over te doen!!
Dat geloof je toch niet?


lol :roll:

NTT-FX
15-12-2004, 15:23
Ik heb een verhaal gehoord van iemand die kent een meid van mijn leeftijd, HBO niveau en die heeft het gepresteerd om er maar liefst 17 keer over te doen!!


Leuk verhaal ; bij het cbr kun je max. 4 keer en bij het BNOR max. 8 keer op examen ; na je 12e keer ben je ongeveer failliet en kun je je rijbewijs definitief vergeten... :|

Guru
15-12-2004, 15:24
Btw wat mag het kosten Guru?

500 euro

Guru
15-12-2004, 15:34
Het CBR is het levende bewijs van klasse-justitie en het feit dat men in Nederland een OVERKILL aan regeltjes heeft.
Doordat men in jaren 80 en 90 zoveel verkeersongelukken zijn ontstaan en ons land te VOL is geworden, is men steeds meer verkeersregels aan het creeren en steeds strenger geworden.
En dat terwijl je in Belgie zelfs kan lessen bij je familie, terwijl dat hier verboden is.

Ondertussen maakt men zich wel druk over Nederlanders die "moeten" integreren?
De goede moeten leiden onder de slechte hier, er is nog geen flikker veranderd hier.
En we moeten wel een Turkije toelaten tot de EU, terwijl je daar op een skelter kan afrijden...
Nederland slaap zacht...

(Heerlijk het ventileren van m'n mening, wat lucht dat op! :) )

harry
15-12-2004, 16:54
Btw wat mag het kosten Guru?

500 euro

Da's 1 1/2 nacht stappen, nee dat word niks .

Guru
15-12-2004, 17:01
Btw wat mag het kosten Guru?

500 euro

Da's 1 1/2 nacht stappen, nee dat word niks .

Ja Yab Yum is aardig duur geworden nadat Rob Oudkerk er niet meer komt..

Dennis
15-12-2004, 17:21
Tegenwoordig met al die rondtondes, en het wijzigen van de vele situaties waarbij het verkeer van rechts voorrang heeft moet het toch makkelijk zijn om je papiertje te halen?

Vroeger, toen stelde het nog wat voor als je je rijbewijs haalde

:mrgreen:

Ronald
15-12-2004, 17:54
Guru, je kunt gewoon niet rijden als je je rijbewijs niet haalt. Als jij met je neprijbewijs ooit iemand aanrijdt waar serieus gewonden bij vallen mogen ze jouw wat mij betreft levenslang opsluiten :twak: .

ICON
15-12-2004, 17:57
Guru, je kunt gewoon niet rijden als je je rijbewijs niet haalt. Als jij met je neprijbewijs ooit iemand aanrijdt waar serieus gewonden bij vallen mogen ze jouw wat mij betreft levenslang opsluiten :twak: .

haha ja man. als je staatsexamen al 2 keer niet haalt, dan kun je maar b ter zon 45 km per uur autootje aanschaffen :lol:

ik ben trouwens wel verliefd op dat vrouwtje in je avater....

Guru
15-12-2004, 18:07
Guru, je kunt gewoon niet rijden als je je rijbewijs niet haalt. Als jij met je neprijbewijs ooit iemand aanrijdt waar serieus gewonden bij vallen mogen ze jouw wat mij betreft levenslang opsluiten :twak: .

Is het wel verantwoord dat 50,60,70 en ja zelfs 80 plussers die ergens in het jaar kruik hun rijbewijs hebben gehaald die nu als een baksteen zouden zakken, nu op de weg mogen?

Enige wat ik duidelijk probeer te maken is, dat de mensen die het nu moeten halen, moeten betalen voor de chaos die hier op de weg in Nederland is gecreerd.
Zolang je verzekerd bent met een nep rijbewijs is er toch niks aan de hand toch?
Bovendien wordt je toch een keer in de 20 jaar gecontroleerd op je rijbewijs en daar staat slechts een geld boete op.
Ik heb ondertussen al genoeg rijervaring trouwens, heb nog nooit een ongeluk gemaakt.

Ronald
15-12-2004, 18:22
Enige wat ik duidelijk probeer te maken is, dat de mensen die het nu moeten halen, moeten betalen voor de chaos die hier op de weg in Nederland is gecreerd.
Als jij je niet kunt handhaven in datgene wat jij "chaos" noemt hoor je er gewoon niet in thuis. Dan is het dus eenvoudigweg terecht dat je geen voertuig mag besturen.


Zolang je verzekerd bent met een nep rijbewijs is er toch niks aan de hand toch?
Als je onder deze omstandigheden ooit mijn zoon zou aanrijden dan interesseert het me helemaal niks of je verzekerd bent of niet.

Guru
15-12-2004, 18:29
Anyway ik ga hem wel in buitenland halen, ben dit land ook meer dan zat qua tweeslachtige regels en CBR is slechts een voorbeeld daarvan.

Sommige mensen denken als je gezakt bent dat je dan een gevaar voor de weg bent, terwijl ze zelf nog in de goeie oude tijd met 10 lessen dat vodje hebben gehaald.
Is dat niet een bekrompen/overdreven houding?

Guru
15-12-2004, 18:30
Goed, ik hoor het al, ik haal er wel eentje bij de zwarte markt. 8)

Prins Bernard heeft ons volk 50 jaar belazerd, ik belazer slechts het CBR WHAHAHAHA en dat zijn geen mensen.

Guru
15-12-2004, 18:32
Guru, je kunt gewoon niet rijden als je je rijbewijs niet haalt.

Heerlijk een gezonde discussie!

Iemand kan niet rijden als ie wel in aanmerking komt voor een examen?
Is dat niet een spraakverwarring?

Ronald
15-12-2004, 18:41
Anyway ik ga hem wel in buitenland halen, ben dit land ook meer dan zat qua tweeslachtige regels en CBR is slechts een voorbeeld daarvan.

Sommige mensen denken als je gezakt bent dat je dan een gevaar voor de weg bent, terwijl ze zelf nog in de goeie oude tijd met 10 lessen dat vodje hebben gehaald.
Is dat niet een bekrompen/overdreven houding?
Je stelt 2 onderwerpen dwars door elkaar aan de orde:

1. Hoe toetsen we mensen die aan het verkeer deel willen nemen?
2. Hoe toetsen we mensen die al een keer getoetst zijn?

Je legitimeert je handelen als probleemgeval van vraag 1 door vraag 2 aan de orde te stellen. Over tweeslachtig gesproken... :roll:

Mijn advies: ga nou ff gewoon auto leren rijden, ga daarna pas je riijbewijs proberen te halen en ga dan pas de weg op.
Btw. de meeste mensen die hun rijbewijs halen kunnen nog steeds niet autorijden. Het rijbewijs is slechts een papiertje dat verklaard dat je de basisprincipes beheerst en dat je nu het verkeer in mag om echt te leren rijden.

Guru
15-12-2004, 18:50
Ik ga binnenkort naar de Filipijnen toe, ik ga daar eens een rijbewijs halen.
Kan hem niet omzetten maar dat doet er niet toe.
Ik schat die mensen daar ook veel hoger in dan die domme nederlanders.
Ow wat schaam ik me voor me eigen nationaliteit. 8)

Guru
15-12-2004, 18:52
Je stelt 2 onderwerpen dwars door elkaar aan de orde:

1. Hoe toetsen we mensen die aan het verkeer deel willen nemen?
2. Hoe toetsen we mensen die al een keer getoetst zijn?

Je legitimeert je handelen als probleemgeval van vraag 1 door vraag 2 aan de orde te stellen. Over tweeslachtig gesproken... :roll:



Vind je het niet intelligent van me? 8)

Ronald
15-12-2004, 18:52
Iemand kan niet rijden als ie wel in aanmerking komt voor een examen?
Is dat niet een spraakverwarring?
Nope, is geen spraakverwarring. Je kunt goed genoeg rijden om getest te worden. Dat feit op zich is niet voldoende om ook daadwerkelijk zelfstandig aan het verkeer deel te kunnen nemen. Dat is nou juist hetgene wat door een onafhankelijke persoon (dus een ander dan degene die jouw opleid) getest gaat worden. Schijnbaar hebben verschillende onafhankelijke personen jou al verschillende keren niet goed genoeg bevonden om aan jouw een certificaat van bekwaamheid af te geven. Volgens mij betekend dat dan gewoon dat je niet kunt rijden.

Ronald
15-12-2004, 18:54
Vind je het niet intelligent van me? 8)
Niet intelligent genoeg want ik had het door :wink: .

lunatic
15-12-2004, 19:33
2 barcodes van blueband en je kan hem voor 5 euro aanvragen

Anonymous
15-12-2004, 19:45
Guru heeft wel een beetje gelijk. Ik ben zelf in een keer geslaagd na 18 lessen en was een vermogen kwijt. Het is vaak ook een kwestie van geld of ze je laten slagen of niet. Er moet een bepaald percentage gehaald worden en als er al veel geslaagd zijn laten ze daarna mensen zakken bij de minste aanleiding. Ik had zelf mijn instructeur meegenomen zodat de examinator niet iets kon gaan verzinnen. Maar verschillende van mijn vrienden zijn gezakt met het argument dat ze te voorzichtig reden. Of tijdens het parkeren de auto af laten slaan. Dat heeft geen fuck met verkeersveiligheid te maken. Bovendien is het veel te duur geworden en mijn ervaring tijdens de lessen is dat er vreemde types in die wereld rondlopen.
Wat ik goed vind in NL is dat er wel wat voor een rijbewijs gedaan moet worden want dat bevordert de verkeersveiligheid aanzienlijk. Wat Ronald echter zei dat je niet kunt rijden als ze je laten zakken is over het algemeen misschien waar maar zeker niet altijd. Het beleid is deels heel krom net als het systeem met boetes, waardoor Bromsnor in Amsterdam in december ineens boetes gaat uitdelen aan een fietser die 3 meter op een trottoir fietst.

mossad
15-12-2004, 19:57
Guru heeft wel een beetje gelijk. Ik ben zelf in een keer geslaagd na 18 lessen en was een vermogen kwijt. Het is vaak ook een kwestie van geld of ze je laten slagen of niet. Er moet een bepaald percentage gehaald worden en als er al veel geslaagd zijn laten ze daarna mensen zakken bij de minste aanleiding. Ik had zelf mijn instructeur meegenomen zodat de examinator niet iets kon gaan verzinnen. Maar verschillende van mijn vrienden zijn gezakt met het argument dat ze te voorzichtig reden. Of tijdens het parkeren de auto af laten slaan. Dat heeft geen fuck met verkeersveiligheid te maken. Bovendien is het veel te duur geworden en mijn ervaring tijdens de lessen is dat er vreemde types in die wereld rondlopen.
Wat ik goed vind in NL is dat er wel wat voor een rijbewijs gedaan moet worden want dat bevordert de verkeersveiligheid aanzienlijk. Wat Ronald echter zei dat je niet kunt rijden als ze je laten zakken is over het algemeen misschien waar maar zeker niet altijd. Het beleid is deels heel krom net als het systeem met boetes, waardoor Bromsnor in Amsterdam in december ineens boetes gaat uitdelen aan een fietser die 3 meter op een trottoir fietst.

Was ik. Echt afschaffen dat guests kunnen posten.

Guru
15-12-2004, 20:25
Iemand kan niet rijden als ie wel in aanmerking komt voor een examen?
Is dat niet een spraakverwarring?
Nope, is geen spraakverwarring. Je kunt goed genoeg rijden om getest te worden. Dat feit op zich is niet voldoende om ook daadwerkelijk zelfstandig aan het verkeer deel te kunnen nemen. Dat is nou juist hetgene wat door een onafhankelijke persoon (dus een ander dan degene die jouw opleid) getest gaat worden. Schijnbaar hebben verschillende onafhankelijke personen jou al verschillende keren niet goed genoeg bevonden om aan jouw een certificaat van bekwaamheid af te geven. Volgens mij betekend dat dan gewoon dat je niet kunt rijden.

Ronald, werk je bij het CBR of heb je familie of vrienden die er werken of ben je gewoon iemand die zich altijd aan de regeltjes houdt?
Ik heb in de loop der jaren geleerd dat je als goede burger meer gestraft wordt in Nederland.

Thanks Mossad! je begrijpt wat ik bedoel, en waarom ik pissed off ben.

Zat me net gewoon voor te stellen, hoe zou het zijn als ik een vriend,kennis of familielid zou hebben die bij zo'n organisatie zou werken, zou werkelijk niks meer met zo'n persoon te maken willen hebben. :evil:

redjuh
15-12-2004, 20:54
sorry hoor maar welke lil kan nou niet rijden... als je hem niet haalt na 2x, verdien je hem niet eens

Guru
15-12-2004, 21:58
sorry hoor maar welke lil kan nou niet rijden... als je hem niet haalt na 2x, verdien je hem niet eens

Ach ja, waar je die wijsheid vandaan haalt weet ik niet, maar ik ben niet op deze wereld gekomen om alles te verdienen, het is af en toe gewoon een kwestie van toe-eigenen op een eerlijke en verantwoorde manier.

Ronald
15-12-2004, 22:04
Ronald, werk je bij het CBR of heb je familie of vrienden die er werken of ben je gewoon iemand die zich altijd aan de regeltjes houdt?
Ik heb in de loop der jaren geleerd dat je als goede burger meer gestraft wordt in Nederland.

Thanks Mossad! je begrijpt wat ik bedoel, en waarom ik pissed off ben.

Zat me net gewoon voor te stellen, hoe zou het zijn als ik een vriend,kennis of familielid zou hebben die bij zo'n organisatie zou werken, zou werkelijk niks meer met zo'n persoon te maken willen hebben. :evil:
Geen CBR connectie of wat dan ook. Ik zat me gewoon voor te stellen hoe het zou zijn als ik een vriend, kennis of familielid had die zou worden aangereden door iemand die te lui is om fatsoenlijk te willen leren rijden en daar de maatschappij de schuld van geeft. Met zo'n persoon zou ik zeker nog wel wat te maken willen hebben. Ik ben op zo'n moment niet echt iemand die zich aan de regeltjes houdt.

redjuh
15-12-2004, 22:05
ik was voor 1850 gulden klaar... 20 lessen 1x afrijden

Guru
15-12-2004, 22:23
ik was voor 1850 gulden klaar... 20 lessen 1x afrijden

Heel mooi en dat komt doordat je technisch en praktisch ingesteld bent waarschijnlijk.
En de mazzel uiteraard van een relaxte pik naast je, die wel zin heeft in zo'n kutbaan als examinator.

Guru
15-12-2004, 22:27
Geen CBR connectie of wat dan ook. Ik zat me gewoon voor te stellen hoe het zou zijn als ik een vriend, kennis of familielid had die zou worden aangereden door iemand die te lui is om fatsoenlijk te willen leren rijden en daar de maatschappij de schuld van geeft. Met zo'n persoon zou ik zeker nog wel wat te maken willen hebben. Ik ben op zo'n moment niet echt iemand die zich aan de regeltjes houdt.

Tsss...he wat naar nou.
Je gaat toch mij niet bij voorbaat indentificeren als een Marco Bakker of Patrick Kluivert?
Dat zou immoreel zijn.

mossad
15-12-2004, 22:37
ik was voor 1850 gulden klaar... 20 lessen 1x afrijden

Ik was voor 1700 gulden klaar maar ik vond het een smak geld toen.

ROIDRAGE
15-12-2004, 23:09
Ronald is o zo correct.
Kijk de CBR zijn soms irri rotzakken. ik heb er 4 keer over gedaan. maar uiteindelijk toch behaald.
hoe voel je je voor et examen? zenuwachtig?
misschien moet je eerst bij jezelf kijken ipv naar et cbr uit te halen.
de prijzen zijn idd erg hoog, daar moet ik je gelijk ingeven.

Guru
15-12-2004, 23:40
Niet echt zenuwachtig, eerder onverschillig hehehe
Prijs voor een les is 40 euro, rijexamen 170 euro, BNOR Examen (Staats) 205 euro.
Is dat normaal?
Tegenwoordig is 2000 euro normaal voor een totaalpakketje.

LOCO
15-12-2004, 23:48
Heb zelf ook de 4e keer "pas" gehaald. Eerste keer was volledig terecht, ik reed als een dweil, die man moest echt zoeken om iets concreets te zeggen, maar als hij me had verteld dat ik als een dweil had gereden had ik hem ook gelijk gegeven.
2e keer reed ik super (ja, kan het niet anders zeggen ;)) Op gegeven moment staat er voor ons bij een stoplicht een motor. Achter ons niemand. Ik had tot die tijd de hele tijd met een net tempo opgetrokken. Het word groen, die motor trekt op, en ik trek op, maar duidelijk iets langzamer dan de vorige momenten. Die cbr-rat vraagt me naar het waarom, dus ik antwoord dat die motor voor ons zit, en dat maten van me motor rijden wel eens verteld hebben dat het niet fijn is als een auto vlak achter je rijd. En aangezien er niemand achter ons zit die er last van zou kunnen hebben trek ik daarom bewust wat langzamer op. Die cbr-rat is het daar helemaal mee eens, verteld dat hij dat netjes vind, dattie zelf ook motor rijd, en bla bla bla bla bla. Teruggekomen bij het cbr-gestapo-hoofdkwartier verteldie me doodleuk dat ik het niet gehaald heb. De reden: Aangekomen bij een voorrangsweg met daarnaast een fietspad moet ik rechtsaf, ver van lniks komt een auto (erg ver) en op het fietspad fietst een man die ik net ingehaald heb. Die man komt eraan, wil duidelijk rechtdoor, maar stapt af, en blijft staan (kijkend naar de auto die ver weg aankomt). Dit duurt even, en ik zie dat hij dus echt niet van plan is over te steken, en dat er nog tijd/ruimte genoeg is voor mij om rechtsaf te gaan. Dus ik ga rechtsaf (en ontneem daarmee in theorie die fietser de voorrang). Daarop dus gezakt. Ik vertel die man dat ik dus bljikbaar genaaid word. Dat moet ik niet zo zien vind hij. Ik vind van wel. "ja, maar volgens de theorieregels had je die fietser voorrang moeten verlenen" en ik: " Ja, maar volgens de praktijk zou IEDEREEN op dat moment opgetrokken hebben". "Ja maar toch kan ik je niet laten slagen".
De derde keer reed ik helaas weer als een dweil :( (noem het faalangst of zo )
De 4 e keer gehaald, helemaal geen probleem, die man was erg tevreden (was toevallig ook de zelfde die ik de 1e keer had, dus die zag duidelijk vooruitgang ;) )

Wel klote dat tegelijk een gozer bij mij in de opleiding zijn rijbewijs in 1 keer haalde omdat de cbr-bitch zijn instructeur wel leuk vond. Hij ging bij een afslag verkeerd staan (je kan daar links, link, en rechtoor/rechtsaf, oftewel 2 links-banen). Hij ging helemaal links staan en draaide toen bij het afslaan helemaal rechts in, Ontzettend veel geluk dat er dus in die andere baan niemand was gaan staan/niemand reed. Terug bij cbr was het kommentaar: Ja, je maakte daar wel een heel grote fout. Maar als je me beloofd dat je dat nooit meer zal doen dan is het goed :shock:

ROIDRAGE
15-12-2004, 23:59
he Loco
jouw verhaal lijkt echts sprekend op de mijne

LOCO
16-12-2004, 00:28
Eng he ;) (en nu ik er over nadenk, ja, eigenlijk wel echt eng, dat er een beweging in nederland is die het leven van ons vredelievende mensen zo geweldig kan verzieken en verstoren, kapot kan maken, of op zijn minst ernstig kan irriteren :( ) ;)

Guru
16-12-2004, 13:15
Psies Loco!
Jouw verhaal komt mij ook heel bekend voor.
Mensen mogen mij beschouwen als een nare onruststoker of een boeman.
So Be it.
Als mensen mij al gaan vergelijken met een iemand die potentieel mensen kan doorrijden, tja wel in z'n proporties bekijken natuurlijk.
Ik vertel mijn mening en ik zal het CBR haten tot aan m'n doodskist.
Misshcien verspilde energie, misschien niet, ja ik heb nog idealen. 8)

B3 lik3 M3
16-12-2004, 13:24
Ik ben in 1 keer geslaagd maar had ook een erg relaxede instructeur

Ik sloeg de 1e keer rechtsaf en zegt ie tegen mij:

Goh, zou je niet iets langer kijken?
En ik was elke keer net iets sneller met het maken van noodstoppen...(ik heb er wat moeten maken...redelijk wat maloten tegengekomen..)

Aan het eind deed ie zijn deur ook niet op slot...ik ff omlopen en dit voor hem gedaan (slijmbal)

Die kerel tegen me: Goed gedaan hoor

Guru
16-12-2004, 13:43
Rijinstructeuren en rijexaminatoren zijn toch wel een van de meest KANSLOZE beroepen die er zijn.
Ik wordt liever begrafenisondernemer! whahaha

Hey goed idee! gat in de markt.
Begrafenisondernemer voor rijexaminatoren!! whahahaha

Misschien moet ik eens een CV van mezelf plaatsen met die functie interesse erbij.

harry
16-12-2004, 13:45
Rijinstructeuren en rijexaminatoren zijn toch wel een van de meest KANSLOZE beroepen die er zijn.
Ik wordt liever begrafenisondernemer! whahaha

Hey goed idee! gat in de markt.
Begrafenisondernemer voor rijexaminatoren!! whahahaha

Misschien moet ik eens een CV van mezelf plaatsen met die functie interesse erbij.

Wat dacht je van parkeerwachter :?

bryan
16-12-2004, 16:34
ik had echt een super lekker wijf als rijexaminatoren :thumbs:
ik was dan ook binnen 20 minuten klaar en hoppa meteen mijn rijbewijs

zou de prijs niet eens weten was in guldens nog :?

Guru
17-03-2005, 15:58
Leuk stukje op een rijbewijsforum... :lol:


Lepson
Posted: Dec 4 2004, 07:22 PM
Joined: 4-December 04
Zo eindelijk afrijden de 1ste keer nou het ging wel lekker naar mijn idee. Alles op de snelweg ging goed het was rustig en me bijzondere verrichtingen gingen ook niet slecht.Terug bij het CBR ja om te beginnen heb ik slecht nieuws voor je je bent gezakt. Ik had echt een kut vent echt een mongool als je hem ziet ga je lachen hij zei nix en als ik een gesprek wouy beginnen kapte hij het af,hij zit bij het cbr op spijkenisse(ad boeter ofzo) de reden waarom ik gezakt was ik had een vrachtwagen rechts ingehaald terwijl ik op de uitvoeg strook zat. Nou ja kan gebeuren . 2de keer afrijden had ik gewoon weer die tyfush vent maar het is echt een klootzak niet normaal gewoon. Dus ik weer rijden hij kon me niet eens meer(volgens mij ). Dus ik reed en toen ging ie gas geven omdat een auto achter mij een ouwe tyfush lul neller als mij voorbij wou naar rechts voor het stoplicht dus ik zit op de 80 door hem terwijl je er 50 mocht. maarja me rondje gedaan bijzondere verrichtingen gingen goed. op het cbr ja om te beginnen heb ik slecht nieuws je bent gezakt zecht ie ja de reden is dat je 80 reed waar je 50 mocht. Dus ik zeg ja jij gaf gas zegt ie dat ie het niet zo was zo kwerd en begon te schelden zegt ie als ik me mond niet hield ik nooit zou slagen Stoppen door pats boven op ze bek. En vroeg hoe hard kwam die aan kk lul en liep boos weg. 3de keer afrijden niet in spijkenisse want daar was ik niet meer welkom maar in stellendam kom ik daar zie ik een bekend gezicht en ja hoor het was mij examinaor me rondje gedaan zitten praten met die man is het een man die altijd op me werk (restaurant) komt eten met ze kinderen volop praten 15 min gereden in de auto zei ie al dat ik geslaagd was Peace lang leve me werk.\

Voor iedereen die nog moet suc6 en zeg het gewoon tegen hem als je het een kk lul vind.

Deuce
17-03-2005, 16:02
JGewoon s een keer leren slome jachthond, desnoods stresspillen regelen als je moet afrijden.

Deuce

PS: die pillen kan je bij mij halen :thumbs:

Guru
17-03-2005, 16:09
JGewoon s een keer leren slome jachthond, desnoods stresspillen regelen als je moet afrijden.

Deuce

PS: die pillen kan je bij mij halen :thumbs:

Hey dat is mooi!
Heb je ook drion pillen of zware slaappillen die bij de internet-huisarts zonder recept kan bestellen?
Als ik de volgende keer zak, dan giet ik een lading pillen met een trechter in de mond van die CBR-NSB-er.
Weer een klootviool minder. LOL :lol:

BTW, rijden zonder rijbewijs bevalt me trouwens ook prima hoor, ik stop trouwens altijd voor overstekend wild.

Shytown
17-03-2005, 16:11
In 1x, rijinstructeur was een voormalig hoge piet in het leger haha. Er was dus totaal niet met hem te lachen, en ondanks dat ik twee domme fouten maakten was ik wel geslaagd
Quote:"....maar het verdiend geen schoonheidsprijs"

Deuce
17-03-2005, 16:13
Heb hier pillen waar jij je mooiste rit ooit mee gaat beleven 8)

Anonymous
17-03-2005, 16:14
guru is gewoon ene eikel

Guru
17-03-2005, 16:15
Heb hier pillen waar jij je mooiste rit ooit mee gaat beleven 8)

Hoe heten die pillen als ik vragen mag?
:lol:


Barend

Posted: Sep 16 2004, 08:39 AM
Ik had ook zoiets, 2 x gezakt bij dezelfde examinatrice, die 2 x de zelfde riedel afstak. Dat vond ik verdacht want ik had na de eerste keer al 6 extra lessen genomen. Ben weer gezakt op vaagheden als algehele rijbeeld deugt niet. `U bent nog niet aan examen toe!’ Dit terwijl ik nog nooit enge schuivers heb gemaakt op les of examen. Bij de nabespreking heb ik me vrij assertief geuit waar ze van schrok. Ik was het niet met haar eens, toen werd ze vals en pakte ze me op nog een aantal zeikdingen. Ik heb nu het idee dat ze mij persoonlijk niet objectief genoeg heeft kunnen/willen beoordelen, omdat ik 52 ben, ze plakte een stempel op mijn rijden terwijl ik al 100 lessen heb gehad. Ik vind dit soort praktijken schandálig, het is pure geldklopperij waar je geen enkel verweer tegen hebt. Over mijn instructeur ben ik trouwens zeer tevreden. Ik vind dat er concurrentie moet komen voor het CBR, er moet een diepgaand onderzoek komen naar hoe of wat CBR examinatoren worden gecontroleerd want ik heb vernomen dat mijn geval niet opzichzelf staat.



Esther
Posted: Sep 20 2004, 11:02 AM
Ik ben 2 keer gezakt voor mijn rijexamen.
de eerste keer had ik een ingreep, nou ja das duidelijk, dan ben je gewoon gezakt...
maar de 2e keer!! Ik stond helemaal perplex toen de examinator mij zei dat ik gezakt was. Ik had echt goed gereden, en was ervan overtuigd dat ik was geslaagd. Maar hij zei:"je kijkt niet VER genoeg de straten in". Hoe kan die man zien hoe VER ik kijk.

Nou had die man ook niet z'n beste dag, want voor ik examen deed, hadden we een gesprek (nou ja gesprek) waarin hij alleen zei:" nou aan het aantal lessen te zien, kan ik wel opmaken dat al eens gezakt bent. Laat maar eens zien of je het nu wel kan! ".

Das natuurlijk niet echt gunstig, zeker niet als je bij wijze van spreken in je broek schijt. Maar het is natuurlijk nog erger als ie in de auto alleen maar stug voor zich uit zit te kijken en helemaal NIKS zegt.

Deze week heb ik weer rijexamen, ik heb een andere examinator, gelukkig. misschien dat hij in een betere bui is.




Akuti
Posted: Nov 7 2004, 02:15 PM
Ik heb al die vervelende verhalen hier gelezen en dat niet alleen, hoor ze regelmatig ook zo van mensen. Het CBR heeft te veel macht punt uit! Over een paar jaar ga ik weg uit Nederland en dan ga ik maar in mijn ' beloofde land ' het rijbewijs halen!

Guru
17-03-2005, 16:19
guru is gewoon ene eikel

I don't give a chickenshit what you think... 8)

MB667
17-03-2005, 16:48
Heb je nog steeds niet het rijbewijs?

Anonymous
17-03-2005, 16:54
Heb je nog steeds niet het rijbewijs?

Ik heb hem WEL HAHA!

Guru
17-03-2005, 16:56
Heb je nog steeds niet het rijbewijs?

Ben er tijdelijk mee gestopt nadat ik voor de 6de keer genaaid was..
Heb die tegen kerel ook even m'n zegje gedaan.
Ik woon in de randstad dus echt nodig heb ik het niet.
Af en toe rij ik weleens zonder rijbewijs, geen probleem eigenlijk.
Misschien dat ik het via Solo of ANWB via een korte snelcursus doe.

Als iemand er een voor mij kan regelen, sta ik daar ook nog open voor.
Er komen hier immers genoeg mensen op het forum die wel wat contacten hebben.
Maar tot dusver valt mij het een beetje tegen qua Pm-tjes wat dat betreft. 8)

Thomas
17-03-2005, 16:58
Heb je nog steeds niet het rijbewijs?

Ben er tijdelijk mee gestopt nadat ik voor de 6de keer genaaid was..
Heb die tegen kerel ook even m'n zegje gedaan.
Ik woon in de randstad dus echt nodig heb ik het niet.
Af en toe rij ik weleens zonder rijbewijs, geen probleem eigenlijk.
Misschien dat ik het via Solo of ANWB via een korte snelcursus doe.

Als iemand er een voor mij kan regelen, sta ik daar ook nog open voor.
Er komen hier immers genoeg mensen op het forum die wel wat contacten hebben.
Maar tot dusver valt mij het een beetje tegen qua Pm-tjes wat dat betreft. 8)

Je bedoelt het zeker "lollig"?

Guru
17-03-2005, 17:01
Heb je nog steeds niet het rijbewijs?

Ben er tijdelijk mee gestopt nadat ik voor de 6de keer genaaid was..
Heb die tegen kerel ook even m'n zegje gedaan.
Ik woon in de randstad dus echt nodig heb ik het niet.
Af en toe rij ik weleens zonder rijbewijs, geen probleem eigenlijk.
Misschien dat ik het via Solo of ANWB via een korte snelcursus doe.

Als iemand er een voor mij kan regelen, sta ik daar ook nog open voor.
Er komen hier immers genoeg mensen op het forum die wel wat contacten hebben.
Maar tot dusver valt mij het een beetje tegen qua Pm-tjes wat dat betreft. 8)

Je bedoelt het zeker "lollig"?

Hangt ervan af Thomas, ik weet niet op welke zin jij doelt van mijn tekst.

Deuce
17-03-2005, 18:39
ik had echt een super lekker wijf als rijexaminatoren :thumbs:
ik was dan ook binnen 20 minuten klaar en hoppa meteen mijn rijbewijs

zou de prijs niet eens weten was in guldens nog :?

Ik zie het verband niet tussen deze zinnen. Het was een lekker wijf, ik was dan ook....

:?

Deuce
17-03-2005, 18:46
Ja wijsneus...ga partyflocke...


Heb de mijne in een keer gehaald, straatje van rechts gemist, straatje keren echt verneukt, maar door het goed kijken en niet in paniek raken was dat geen probleem. Verder nog een ding fout gedaan.....te moeilijk om uit te leggen...maar door goed kijken was dat ok.

En veel meelullen, zij had het over een boot die ze wilde huren in Friesland. Ik gelijk zeggen ow wat toevallig wij hebben zo'n zelfde boot daar in friesland liggen..

Zij: ow wat leuk etc

Kat in het bakkie...

Guru
17-03-2005, 21:57
n veel meelullen, zij had het over een boot die ze wilde huren in Friesland. Ik gelijk zeggen ow wat toevallig wij hebben zo'n zelfde boot daar in friesland liggen..

Zij: ow wat leuk etc

Kat in het bakkie...

Meelullen werkt niet, in ieder geval niet bij mij.
Maar goed, je kan nog beter tegen een boom praten dan tegen een CBR examinator.
Een belasting inspecteur is nog menselijker.

ROIDRAGE
17-03-2005, 22:19
lekker wat koeien uit de sloot halen, jottem

max mulder shihan
19-03-2005, 12:30
Schijnt dat je in polen je rijbewijs altijd haalt ,zeker als buitenlander ligt aan het bedrag denk ik binnen twee dagen heb je het ding, het is hier geldig omdat polen in de Eu zit, heb dit van horen zeggen en van een programma op de duitse tv.

Octavius
19-03-2005, 12:40
Schijnt dat je in polen je rijbewijs altijd haalt ,zeker als buitenlander ligt aan het bedrag denk ik binnen twee dagen heb je het ding, het is hier geldig omdat polen in de Eu zit, heb dit van horen zeggen en van een programma op de duitse tv.

Omdat 75% of meer vals is. Schiet je ook veel mee op.
Gewoon halen. Als een BrEeZah SLeT het kan kan hij het ook wel. Anders ben je gewoon lomp.

TommySoprano
19-03-2005, 13:20
je kan hier ook wel valse papieren krijgen maar dat gaat je kosten geloof me.......houdt maar rekening tussen de 2500 en 3000 euries :thumbs:
dan krijg je geloof ik wel een gratis nieuw Sofinummer hahahaha

ICON
19-03-2005, 20:16
maakt mij allemaal niets uit maar als je binen 6 keer je rijbewijs niet kunt halen dan zal er toch wel iets mis met je rijkunsten zijn denk je ook niet