PDA

View Full Version : Prediken van haat, consequenties en hoe consequent??



Nickuraba
18-12-2004, 19:11
Wat vinden jullie hiervan? Onlangs was er in duitsland terecht een Imam het land uitgezet, nadat hij haat spruide rond zijn medegelovigen. hij moest per direct terug naar Turkije. Persoonlijk vind ik dit een prima aanpak, maar nu is mijn vraag dus... Hoe consequent moet men hierin zijn? Laten we reeel wezen, Theo van Gogh predikte ook haat jegens joden en moslims, H. Ali doet doet naar mijn mening ook richting alle moslims! Wat moet men nu met dit soort mensen doen vraag ik me af? moet men hier ook eisen aan stellen? tenslotte moet men ook acht houden met het beginsel van gelijkmatigheid!

Ps dit is een post van een blanke niet tot het moslim geloof bekeerde jongere :wink:

Anonymous
19-12-2004, 08:14
Die ps zin had niet gehoeven, slaat nergens op. Moslim is niet altijd per definitie slecht of deed je dit puur om ff goed in het daglicht komen te staan bij bepaalde mensen hierzo? maar ontopic.
Maar voor de rest als aantoonbaar is dat zo iemand, iman of autochtoon, radicaal haat aan het rondzaaien is moet gelijk aangepakt worden. Dus een autochtoon (hier in NL geboren 'buitenlander' of nederlander) zou hier gewoon hard aangepakt moeten worden dmv gedwongen tbs ofzo. Mensen die hier pas een paar jaar zijn en bekend staan om het niet willen integreren/respecteren van de NL'dse wetten en radicaal haat aan het prediken zijn mogen van mij idd gelijk het 1ste vliegtuig terug gezet worden.

Plain_Ignorant
19-12-2004, 09:50
Het hangt af van hoe uitgebreid je het recht van vrije meningsuiting ziet. Is het absoluut of kan het toch beperkt worden?
Als je het absoluut acht dan mag je geen oproepen tot haat en geweld verbieden (en als je geen discriminatie wilt, dan mag iedereen het recht gebruiken, dus moslims, christenen, joden, vrijzinnigen, ...)

Ik zelf ben echter van mening dat oproepen tot haat en geweld moeten verboden worden, ongeacht van wie ze uitgaan. En dat mensen die haat en geweld prediken gestraft worden is vervolgens een logisch gevolg.

eylem
19-12-2004, 12:20
Ik denk dat je je goed moet realiseren waar de haat vandaan komt. die imam die naar turkije terug gestuurd is bijvoorbeeld, die gozer kan in turkije helemaal niets! daar luistert misschien 10% van de bevolking naar hem. terwijl dezelfde imam hier gewoon een bedreiging is. het is gewoon zo dat de mensen hier kwetsbaar zijn en daar moet wat aan gedaan worden, bij zowel de autochtonen als de allochtonen!

Dus de haatzaaiers bestraffen ben ik t wel mee eens, het land uitzetten ook. maar of dit de oplossing is....

mossad
19-12-2004, 14:00
Ik heb van Gogh nog nooit haat horen prediken tegen bevolkingsgroepen. Ik vond dat hij in sommige collumns veel te ver ging, maar haat prediken heb ik hem nog nooit horen doen. Ik was er bij toen er een discussie in de open lucht was met van Gogh, Oudkerk, Van Bommel e.a. Daar nuanceerde Van Gogh zijn standpunten en maakte duidelijk dat hij niks tegen moslims had maar tegen extremisten. Hij is ook één van de weinige regisseurs die Marokkanen rollen gaf in zijn films die niks met hun achtergrond te maken hadden. Bijvoorbeeld als advocaat. Haat prediken is echt wat anders dan wat Van Gogh deed hoor.

Nickuraba
19-12-2004, 18:19
Die ps zin had niet gehoeven, slaat nergens op. Moslim is niet altijd per definitie slecht of deed je dit puur om ff goed in het daglicht komen te staan bij bepaalde mensen hierzo? maar ontopic.
Maar voor de rest als aantoonbaar is dat zo iemand, iman of autochtoon, radicaal haat aan het rondzaaien is moet gelijk aangepakt worden. Dus een autochtoon (hier in NL geboren 'buitenlander' of nederlander) zou hier gewoon hard aangepakt moeten worden dmv gedwongen tbs ofzo. Mensen die hier pas een paar jaar zijn en bekend staan om het niet willen integreren/respecteren van de NL'dse wetten en radicaal haat aan het prediken zijn mogen van mij idd gelijk het 1ste vliegtuig terug gezet worden.

ging er meer om dat men niet dacht dat ik een moslim ben en het daarom voor ze opneem. Ik ben gewoon een nederlander die ook vind dat van gogh te ver gaat! meestal denken mensen dat alleen moslims dat vinden, vandaar mijn ps. Als je de wink had gelezen had je vast een connectie kunnen maken?

Muay Thai Elite
19-12-2004, 22:43
Laten we reeel wezen, Theo van Gogh predikte ook haat jegens joden en moslims

Verschil is dat Theo het deed IN Z'N EIGEN LAND!

That's all I got to say...



Theo R.I.P.

eylem
19-12-2004, 23:23
Laten we reeel wezen, Theo van Gogh predikte ook haat jegens joden en moslims

Verschil is dat Theo het deed IN Z'N EIGEN LAND!

That's all I got to say...



Theo R.I.P.

ow en dit is alleen t land van de BLANKE nederlanders ofzo?????????
ben ook geen autochtoon maar dit is wel MIJN LAND!! dat is alles wat ik te zeggen heb!!!!

}|^-_-^|{
19-12-2004, 23:25
als een imam geen nederlands paspoort heeft en hij predikt hier haat, predikt hij dan haat in zijn eigen land of in een land waar hij te gast is???

Muay Thai Elite
19-12-2004, 23:40
Retorische vraag, als je het mij vraagt...

Muay Thai Elite
19-12-2004, 23:42
[quote="Muay Thai Elite"][quote=Nick] Laten we reeel wezen, Theo van Gogh predikte ook haat jegens joden en moslims

ow en dit is alleen t land van de BLANKE nederlanders ofzo?????????
ben ook geen autochtoon maar dit is wel MIJN LAND!! dat is alles wat ik te zeggen heb!!!!

Nog zo'n kenmerk: vreselijk gauw op de teentjes getrapt zijn... Niet iedereen is een racist hoor. Ik ook niet.

redjuh
20-12-2004, 07:59
Die ps zin had niet gehoeven, slaat nergens op. Moslim is niet altijd per definitie slecht of deed je dit puur om ff goed in het daglicht komen te staan bij bepaalde mensen hierzo? maar ontopic.
Maar voor de rest als aantoonbaar is dat zo iemand, iman of autochtoon, radicaal haat aan het rondzaaien is moet gelijk aangepakt worden. Dus een autochtoon (hier in NL geboren 'buitenlander' of nederlander) zou hier gewoon hard aangepakt moeten worden dmv gedwongen tbs ofzo. Mensen die hier pas een paar jaar zijn en bekend staan om het niet willen integreren/respecteren van de NL'dse wetten en radicaal haat aan het prediken zijn mogen van mij idd gelijk het 1ste vliegtuig terug gezet worden.

ging er meer om dat men niet dacht dat ik een moslim ben en het daarom voor ze opneem. Ik ben gewoon een nederlander die ook vind dat van gogh te ver gaat! meestal denken mensen dat alleen moslims dat vinden, vandaar mijn ps. Als je de wink had gelezen had je vast een connectie kunnen maken?

ga ergens anders een wit voetje halen man verrader

eylem
20-12-2004, 10:34
[quote=Muay Thai Elite][quote=Nick] Laten we reeel wezen, Theo van Gogh predikte ook haat jegens joden en moslims

ow en dit is alleen t land van de BLANKE nederlanders ofzo?????????
ben ook geen autochtoon maar dit is wel MIJN LAND!! dat is alles wat ik te zeggen heb!!!!

Nog zo'n kenmerk: vreselijk gauw op de teentjes getrapt zijn... Niet iedereen is een racist hoor. Ik ook niet.

oh nee meen je dat nou! ik d8 dat iedereen een racist was, dank je voor de opmerking! je hebt mn ogen geopend :shock: !

Anonymous
20-12-2004, 12:28
Redjuh staat bekend om zn slappe uitspraken dus gewoon negeren, meelopertje.
Zoek voor de gein maar is alle posts van Redjuh en je zal zien wat een onzin hij allemaal post mbt buitenlanders etc. eigenlijk best grappig maar ook wel link.



Die ps zin had niet gehoeven, slaat nergens op. Moslim is niet altijd per definitie slecht of deed je dit puur om ff goed in het daglicht komen te staan bij bepaalde mensen hierzo? maar ontopic.
Maar voor de rest als aantoonbaar is dat zo iemand, iman of autochtoon, radicaal haat aan het rondzaaien is moet gelijk aangepakt worden. Dus een autochtoon (hier in NL geboren 'buitenlander' of nederlander) zou hier gewoon hard aangepakt moeten worden dmv gedwongen tbs ofzo. Mensen die hier pas een paar jaar zijn en bekend staan om het niet willen integreren/respecteren van de NL'dse wetten en radicaal haat aan het prediken zijn mogen van mij idd gelijk het 1ste vliegtuig terug gezet worden.

ging er meer om dat men niet dacht dat ik een moslim ben en het daarom voor ze opneem. Ik ben gewoon een nederlander die ook vind dat van gogh te ver gaat! meestal denken mensen dat alleen moslims dat vinden, vandaar mijn ps. Als je de wink had gelezen had je vast een connectie kunnen maken?

Die wink was omjezelf in te dekken toch?? hahaha 8)

Nickuraba
20-12-2004, 15:36
jaah..zoiets jah...iig niet om een goed voetje te halen, watn de gasten die buitenlands zijn en die ik ken, ga ik echt niet opschepen met deze site :mrgreen:
anders zit ik met de vooroordelen gebakken! :lol:

'ging me er meer om, om een fatsoenlijke discussie op gang te brengen' maarjah..voor sommige is dat moeilijk (niet iedereen in deze topic)

mossad
20-12-2004, 15:43
oh nee meen je dat nou! ik d8 dat iedereen een racist was, dank je voor de opmerking! je hebt mn ogen geopend :shock: !

Haha :thumbs:

}|^-_-^|{
20-12-2004, 19:02
als een imam geen nederlands paspoort heeft en hij predikt hier haat, predikt hij dan haat in zijn eigen land of in een land waar hij te gast is???

eylem... ik stelde een vraag...

eylem
20-12-2004, 19:45
ow was de vraag aan mij bedoeld? als ie geen nederlands paspoort heeft, heeft ie ook geen nederlands nationaliteit dus is ie officieel geen nederlander en predikt hij haat in een land waar hij te gast is, naar mijn mening

}|^-_-^|{
20-12-2004, 19:49
het is toch niet beleefd om ergens waar je te gast bent haat te prediken?

eylem
20-12-2004, 21:03
is deze vraag weer voor mij en zo ja hoezo?

Thomas
20-12-2004, 21:24
We kunnen twee kanten op. We kunnen het dicriminatieverbod opheffen en de vrijheid van meningsuiting ook op laten gaan voor discriminatie, zodat men niet vervolgd wordt voor disciminatie. We kunnen ook respecteren dat de grondwet ons verbiedt te discrimineren. Zo kan iemand die zich beledigd voelt door bv. Theo van Gogh of een ander die aan het publieke debat deelneemt(deelnam) naar de rechter stappen en daar zijn gelijk proberen te halen.

Ik ben van mening dat het verbod op discriminatie best geschrapt kan worden. Het is, in mijn optiek, een dode letter. We moeten juist in deze tijd discussieren en elkaar duidelijk zeggen wat het probleem is. Als Theo van Gogh moslims geitenneukers noemt en de islam een achterlijke godsdienst moet een Imam ons ongelovigen ook "ongelovige honden" kunnen noemen en homofilie een ziekte noemen. Waarom zou iemand dit niet mogen zeggen? Ik ben mij ervan bewust dat mensen zich hierdoor beledigd kunnen voelen, maar is dit voldoende grondslag om ons een groot recht te onthouden, zijnde het recht om te zeggen wat we vinden? Ik vind van niet.

Kritiek kan een basis zijn voor zelfreflectie en zelfspot. Juist door onderbouwde, duidelijke kritiek weten we wat we aan elkaar hebben, wat een hoop vooroordelen uit de wereld zal helpen en ons op de lange duur zal helpen elkander te begrijpen en te komen tot een werkelijk tolerante samenleving met respect voor andermans ideeen. Je hoeft het niet over alles eens te zijn, als we elkaar maar recht in de ogen kunnen kijken.

Sjaak
21-12-2004, 00:08
Iedereen die oproept tot HAAT (allochtonn of autochtone) mag je van mij op een scud richting zon schieten :x