PDA

View Full Version : Ribben gekneusd.



someone
21-12-2004, 08:32
Gisteravond na mijn werk (23.30 uur) ging ik naar mijn zus, en heb gestoeid met haar man, ging er vrij heftig aan toe, maar wel erg leuk zoals altijd.
op een gegeven moment duwde hij met zijn voeten mij tegen het bedrand aan, brak de rand af, was wel geinig natuurlijk, maar kon niet lachen van de pijn.
Heb volgens mij een voet op mijn ribben gehad, om 12 uur de arts op gebeld, die is 45 minuten later langs gekomen en die heeft even fijn :shock: gevoeld aan mijn ribben.
Ik heb de 10e en 11e rib zo ie zo gekneusd, en misschien is er eentje gebroken (daarvoor moet ik zo dalijk foto's laten maken), na al die jaren kickboksen en andere aanverwante sporten en wedstrijden nog nooit zo iets als dit gehad.

iemand enig idee wat ik het beste kan doen hiermee?? (behalve rust)

alvast bedankt

B3 lik3 M3
21-12-2004, 09:05
Succes in ieder geval!

mama
21-12-2004, 09:35
ik denk dat je hier betere antwoorden kan krijgen Leintje
Sterkte :thumbs:

someone
21-12-2004, 09:42
thanks mama!!!! thansk b3 lik3 m3

kyokushin
21-12-2004, 11:18
sterkte!

someone
21-12-2004, 12:14
thanks kyo.
maar niemand die echt iets weet behalve rust, want ik word nu al gek van een halve dag niksen.
heb stiekem de was al aangezet en de afwas gedaan, heb er wel erg lang over gedaan, maar tis gebeurd.....

someone
21-12-2004, 12:14
thanks kyo.
maar niemand die echt iets weet behalve rust, want ik word nu al gek van een halve dag niksen.
heb stiekem de was al aangezet en de afwas gedaan, heb er wel erg lang over gedaan, maar tis gebeurd.....

kyokushin
21-12-2004, 12:39
pak een boek, kijk een filmpje, probeer je te ontspannen, ik weet het het is moeilijk maar ik zou toch proberen wat rust te nemen.

Octavius
21-12-2004, 12:43
Wel geen film waar je om moet lachen.

Anonymous
21-12-2004, 14:33
Soms kun je d.m.v. een (minimale) taping wat ontlasting krijgen van je ribben doordat je ze er mee wat stabiliseert. De ene arts doet het wel, de andere niet. Ook kan je als je toch moet lachen of hoesten depijn wat verlichten door met je handen (of bijvoorbeeld een kussen tussen je arm en ribben te drukken) druk te houden op de gekneusde of gebroken rib op het moment dat je moet hoesten. Is wel gevoelig maar minder pijnlijk dan hoesten :wink:

Sterkte en beterschap in ieder geval,.............. En laat ff weten wat de foto liet zien,..............

Osu

LOCO

someone
21-12-2004, 17:22
thanks iedereen, en octavius, ik was er al achter dat ik niet moest lachen... :-)

en loco thanks voor het advies!!!

someone
21-12-2004, 17:23
trouwens, de foto's lieten geen breuken zien, dus heb gewoon 2 gekneusde ribben (de 10e en 11e) aan de linker kant

Leon
21-12-2004, 17:33
nouja niets aparts doen en gewoon kijken wat goed aanvoelt, als echter
helemaal niets goed aanvoelt of als je bang bent dat het erger word (wat
natuurlijk kan en helemaal niet vreemd of iets is om voor te schamen)
raad ik net als iedereen anders hier gewoon rust aan, dat helpt altijd wel :thumbs:

Gulo gulo
21-12-2004, 22:46
Niet lachen, niezen, kracht zetten en vooral rust houden :roll:

MJOKKIE
22-12-2004, 01:25
Helaas, heb het al drie keer vrij heftig gehad, een keer uit een glijbaan geklapt als klein jochie, andere twee keer met kickboksen(twee keer knie) en heb slecht nieuws. ER zit niets andersd op dan rust, eersye vier weken is gewoon echt kut, 4-6e week, gaat iets beter, na 6-8 weken over, als het echt zwaar gekneusd is en bedoel ik dat je je in je bed niet kan omdraaien zonder pijn of je bed echt niet uit kan zonder veel pijn. Anders een maand, helaas, het is niet anders, succes!

someone
22-12-2004, 09:56
hoe lang duurt het voor ik weer kan werken gemiddeld dan?? Ik word gek, begin sinds gisteren ook te hoesten, en heb astma dus word dan snel kortademig. Maar die hoestbuien doen me zo zeer, ect niet leuk :cry: , verder doet idd alles me zeer mjokkie, draaien, zitten, liggen vind ik wat prettiger, maar voordat ik lig ben je al een paar minuten verder........
heb net de arbo gebeld dat ik niet op mijn eigen adres verblijf omdat ik alleen ben nu en dat ik hulp nodig heb. maar dat had ik aan mijn werkgever moeten doorgeven, dus nu wacht leintje maar totdat de arbo is geweest vandaag, hoop niet dat dat te lang duurt, want heb heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel pijn.....

maar bedankt voor jullie tips.....

Dennis
22-12-2004, 10:45
Sterkte met je ribben!!!

Wat je kan doen is de komende feestdagen veel alcohol drinken, verlicht de pijn

MJOKKIE
22-12-2004, 11:31
Someone, doe jij fysiek werk, of zit je achter een bureau? Maakt nogal wat uit, ook mbt je herstel, maar als ik het zo hoor moet jij gewoon even niet werken als je fysiek werk doet. Bel je huisarts en meldt dat je echt pijn hebt, misschien kan hij je iets voorschrijven en zelf zou ik af en toe een Ibuprofennetje nemen, zo'n lekkere rose jetzer, 400mg, helpt wel een beetje. En Dennis z'n advies is ook goed,

Merry c-mas anyway en succes

someone
22-12-2004, 11:35
@ dennis, dat was ik toch al van plan hahahaha ;-)

@ mjokkie, ik heb van mijn zus brufen 600 mg (oplosbaar poeder) mee genomen omdat ik van mijn eigen arts dus niets mee krijg, ik moet het met een paracetamolletje doen :twak: :twak:
en ja ik doe zeker fysiek zwaar werk, werk in een slagerij dus veel en zwaar tillen, en het is megadruk vooral nu met de kerst.
ik wilde dat weten omdat waarschijnlijk de controleur vandaag komt..... dan weet ik wat ik zeggen kan tegen die vent.....

Anonymous
22-12-2004, 15:04
Gisteravond na mijn werk (23.30 uur) ging ik naar mijn zus, en heb gestoeid met haar man, ging er vrij heftig aan toe, maar wel erg leuk zoals altijd.

euh....HOMO!!! :mrgreen:

NormaR
22-12-2004, 15:13
Someone is een meisje :mrgreen:

Sterkte trouwens Someone. Het zit je niet mee wat je gezondheid betreft de laatste tijd.

Paco
22-12-2004, 15:42
whahaha, :twak:



euh....HOMO!!!


hey! je moet someone niet laten lachen. Sterkte Someone!

Anonymous
22-12-2004, 16:33
Norma, hoi mjokkie hier, kan jij misschien nog een keer die link van Hippo vs. Ryan op de multimedia forum zetten, ik zou je eeuwig dankbaar zijn!

someone
22-12-2004, 16:43
idd ik ben een meisje en euh ja idd homo dan he :P
en idd kan nog steeds niet lachen hoor, doet zeer.......

Gordon_Freeman
23-12-2004, 00:06
Misschien een goed moment om je site een beetje te updaten...?

ashihara
23-12-2004, 12:06
heb ook eens 2 ribben gekneust naar een motor ongeluk het is echt niet geweldig.
het beste wat je kunt doen is gewoon rust nemen of wat pijnstillers gebruiken, en natuurlijk zorgen dat je niet verkouden word.

NormaR
23-12-2004, 12:38
Norma, hoi mjokkie hier, kan jij misschien nog een keer die link van Hippo vs. Ryan op de multimedia forum zetten, ik zou je eeuwig dankbaar zijn!

Mjokki, sukkel, log in en kijk dan rechtsboven op je scherm. Ik heb je al een paar dagen geleden een PM gestuurd. Je hebt zeker een pop-up killer op je comp?