PDA

View Full Version : Een vraag over de Bijbel?



Nicky
22-12-2004, 20:55
Ik zit laatst de sportweek ofzo... te lezen. Daar stond een intervieuw in met NAC voetballer Boularouz.

Er werd in dat intervieuw gepraat over het slechte imago van de Marrokaanse gemeenschap.

Om een lang verhaal kort te maken.

Hij zei in dit interview dat er in de Bijbel staat dat : Homo's gestenigd moeten worden

Wie weet hier wat van?
Is dit volledige onzin of staat er wel iets in die zin in??

Hij vertelde dit omdat die imaan toen op tv was nadat hij extreme dingen had gezegd over homo's.
Hij doelde er dus op dat hij het vreemd vond dat er zulke dingen in de bijbel staan maar niet in het nieuws komen.

Cynthia
22-12-2004, 21:00
Nou daar heb ik nog nooooooooooit van gehoord! Volgens mij is dit echte BULLSHIT!!! :shock:

Anonymous
22-12-2004, 21:04
hmmmmm. misschien niet zo letterlijk. maar de bottomline is helaas wel dat die homo's dood moeten omdat ze vrij verdeferlijk zijn vergeleken met de kinderen van god( volgens de bijbel )

TheSkindo
22-12-2004, 21:05
Zoek het zelf maar ff op :wink: :

http://www.meta-religion.com/World_Religions/Christianity/christianism.htm

Cynthia
22-12-2004, 21:05
:shock: :shock: :shock: Ik vind dat echt belachelijk, maar ja...

Gouki
22-12-2004, 21:06
dat is het ook

Nicky
22-12-2004, 21:14
Zijn Nederlanders dan zo naief ??

Want in de Koran staat ook nergens dat ze dood moeten...

1 Achterlijke imaan roept het een keer en er word een hype van gemaakt... Die natuurlijk alleen maar weer voeding is voor het slechte imago van de moslims.

eylem
22-12-2004, 21:19
het is ook belachelijk, maar het is een boek van jaaaaaren terug en de mensen kenden al deze dingen toen niet, of het werd niet geaccepteerd! gelukkig zijn er nu genoeg mensen die niet alles letterlijk overnemen van wat er in een boek staat! thnk god :wink:

Dennuz
22-12-2004, 21:35
Ach ja, heb de bijbel nog nooit gelezen dus heb geen idee wat er van klopt..

Nicky
22-12-2004, 21:39
Ja als iedereen dat ook nou eens zei als er wat geroepen word over de Koran. Maar dan heeft 99% van Nederland zijn mening al klaar.

Mickey
22-12-2004, 21:41
In de Bijbel staat dit inderdaad.

Hieronder een aantal quotes over homosexualiteit uit de Bijbel:



Genesis 19:4-8: "Voordat zij zich konden neerleggen, omsingelden de mannen van de stad, de mannen van Sodom, het huis, van de knaap tot grijsaard, het hele volk in één samenscholing. (5) En zij bleven roepen tot Lot en tot hem zeggen: 'Waar zijn de mannen die vanavond bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten bij ons, opdat wij gemeenschap met hen hebben'. (6) Tenslotte ging Lot naar buiten naar hen toe, tot aan de ingang, maar hij sloot de deur achter zich. (7) Toen zei hij: 'Alstublieft, mijn broeders, handelt niet slecht. (8) Alstublieft, ziet u, ik heb twee dochters, die nooit gemeenschap met een man hebben gehad. Laat mij hen alstublieft naar buiten tot u brengen. Doet vervolgens met hen wat goed is in uw ogen. Doet deze mannen alleen niets, want juist daarom zijn zij onder de schaduw van mijn dak gekomen'."




Leviticus 18:22: "Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel.
Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."
Korinthiërs 6:9-10: "Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, (10) noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaars, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beërven."





Romeinen 1:26: "Daarom heeft God hen prijsgegeven aan onterende hartstochten. En vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke gemeenschap met vrouwen opgegeven en zijn ze in lust voor elkaar ontbrand: mannen plegen ontucht met mannen."

Nicky
22-12-2004, 21:45
"Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."


Worden nu ook de bijbels uit de schappen gehaald? :S

Mickey
22-12-2004, 21:48
Mjah.. Het gaat natuurlijk ook om de wijze waarop de geestelijkheid het uitdraagt.

Nicky
22-12-2004, 21:51
Als je dit in de schappen laat dan heb je ook kans dat mensen het uitdragen...;)

Nee ik snap je

}|^-_-^|{
22-12-2004, 22:36
Ach, zoals een groot cabaretier ooit zei:
"God is dood, nu de gelovigen nog!"

Gordon_Freeman
22-12-2004, 22:42
Deelder, toch ? Zou wel wat voor m zijn...

mossad
22-12-2004, 23:45
Het gaat niet zozeer om of en hoe het in de bijbel of koran staat maar hoe het geïnterpreteerd wordt. Als mensen dit soort teksten letterlijk nemen en als deze groep groot is, moet je maatregelen nemen. Nou is er door imams het een en ander over homo's gezegd wat je zou kunnen opvatten als oproep tot moord. Van 7 hoog en dat soort teksten. Als dat in een cultuur dreigt te sluipen moet je ingrijpen. Mensen die zich normaal gedragen moet je met rust laten.

ashi76
23-12-2004, 00:33
Misschien zijn "Nederlanders" zo ver geevolueerd ** moeilijk woord :shock: **
dat zij inzien dat dit soort kreten achterhaald zijn en niet in onze maatschappij passen.....

Leon
23-12-2004, 08:07
Ik poep sowieso op geloof, al die regels en mensen gaan er alleen aan kapot.
Een of andere hoge pief verdraait het hele verhaal uit de bijbel zo dat ze hem
wel geloven en hij zet er een moordadige draai aan (zoals dat van homo's
stenigen). Laat die lui lekker in hun bijbel of koran stikken. Mij zie je niet met
dat religeuze gedoe. Nee al die indoctrinatie ben ik niet van gediend, laat mij
maar lekker in het goede leven geloven. Dat is voor mij genoeg! :twak:

Anonymous
23-12-2004, 09:40
Vroeger stond ook in de bijbel dat de aarde plat was, toen men uiteindelijk had uitgevonden dat die rond was hebben ze even een nieuwe versie gedrukt.
We hebben het hier over boeken als Koran en Bijbel, die 100 x vertaald zijn en in het beging van mond op mond zijn gegaan met heel vee verhalen. O f denk je dat Allah, god of Jezus in eeen keer een paar miljoen bijbels of korans op aarde neersmakte en iedereen opdrong dit zijn de regeltjes, wat een zinloze discussie, je kan net zo geod in een Stephen King boek geloven, ook mooie horror verhalen!
Normen en waarde komen van je ouders en omgeving, verwissel maar een moslim kind met een christenkind bij geboorte, kijken waar die een paaar jaar later in geloof??? Hey we leven in de 20st century wakku worden!!!!!!!

payap
23-12-2004, 11:47
Warrior :


Normen en waarde komen van je ouders en omgeving, verwissel maar een moslim kind met een christenkind bij geboorte, kijken waar die een paaar jaar later in geloof

Hier zit heel veel waarheid in. Het is maar net waar je wiegje staat (in veel gevallen muv mensen die zich later bekeren).

Ik zie dat nu bij een zwagertje van me. Toffe peer maar zwaar gelovig en ouderling in een kerk. Zijn zoontje van 2 heeft nu al allemaal kinderboekjes over het geloof en op die leeftijd al bidden voor het eten. De kans is heel groot dat dat kind later ook een gelovige wordt.

payap
23-12-2004, 11:53
Het grote verschil is dat als ik hun over het onderwerp van deze topic hoor dat ze zeggen : het is zondig maar niet aan mij om daar over te oordelen maar aan god.

En dat is een heel verschil dan dat ze willen dat homo's van flats e.d gegooid moeten worden of worden vervolgd e.d.

Silat
23-12-2004, 13:29
allemaal bullshit wat de mensen zelf hebben verzonnen, weg met die boeken, op de branstapel en injezelf gaan geloven.

Ronny
23-12-2004, 15:16
[quote="worrior"]Vroeger stond ook in de bijbel dat de aarde plat was, toen men uiteindelijk had uitgevonden dat die rond was hebben ze even een nieuwe versie gedrukt.
quote]

er heeft nog nooit in de bijbel gestaan dat de aarde plat was. slap geouwehoer

Anonymous
23-12-2004, 16:35
Volgens mij moet je de bijbel of welke geschrift niet te letterlijk nemen.. Haal je inspiritie (uit goede verhalen) en wijsheid vandaan... Maar soms lijkt het net zo bij Christenen of alleen de bijbel "woord van god" het enige houdvast is.. Maar je moet het voelen, de nederigheid voor het leven, naastenliefde het gevoel als je vriendelijk wordt geholpen of iemand helpt, dat is waar om telt... Voor zij die overtuigd willen worden: Jezus had bijna nog nooit een boek gelezen, (als die dat kon) maar hij sprak wijsheid, niet uit verstand, maar uit z'n hart.. Dat moeten we ook doen, de bijbel kan voor sommige onderwerpen wat houdvast en inspiritatie bieden, maar je moet het gevoel voelen.. Vergeving, naastenliefde (elkaar helpen), vriendelijkheid, rust enz enz..

(by the way, het is ook onzin dat meteen alles duivels is, mediteren is niet duivels, net als oosterse vechtsporten ook niet. Er is maar 1 ding duivels en dat zijn de verkeerde keuzes die je maakt niks meer en minder)

KA

Sjaak
23-12-2004, 19:37
Vroeger stond ook in de bijbel dat de aarde plat was, toen men uiteindelijk had uitgevonden dat die rond was hebben ze even een nieuwe versie gedrukt.

:lol: :thumbs:


We hebben het hier over boeken als Koran en Bijbel, die 100 x vertaald zijn en in het beging van mond op mond zijn gegaan met heel vee verhalen. O f denk je dat Allah, god of Jezus in eeen keer een paar miljoen bijbels of korans op aarde neersmakte en iedereen opdrong dit zijn de regeltjes, wat een zinloze discussie, je kan net zo geod in een Stephen King boek geloven, ook mooie horror verhalen!
Normen en waarde komen van je ouders en omgeving, verwissel maar een moslim kind met een christenkind bij geboorte, kijken waar die een paaar jaar later in geloof??? Hey we leven in de 20st century wakku worden!!!!!!!

Steengoeie reactie :thumbs: :thumbs:

Muay Thai Elite
23-12-2004, 20:07
"Geloof is opium voor het volk"

mossad
23-12-2004, 20:17
"Geloof is opium voor het volk"

Religie niet geloof...

Makijs
23-12-2004, 20:41
Normen en waarde komen van je ouders en omgeving, verwissel maar een moslim kind met een christenkind bij geboorte, kijken waar die een paaar jaar later in geloof??? Hey we leven in de 20st century wakku worden!!!!!!!


Helemaal mee eens! (behalve dan dat het volgens mij al de 21e eeuw is?)

Anonymous
24-12-2004, 10:33
De doorsnee Nederlander heeft de bijbel nog nooit gelezen, ik niet tenminste, en wij nemen dan ook niet alles letterlijk over wat er in de bijbel staat! Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan was het een betere wereld....... Door religie komt er alleen maar oorlog.

Silat
24-12-2004, 12:13
Dieren eten elkaar op en mensen vermoorden elkaar, mensen doden dieren, dieren doden mensen, oorlogen, mannen worde gay, vrouwen pot, overstromingen, aardbevingen, virussen, plagen, enz, enz..

Zo blijft er een balans op aarde.
Anders had onze "hogere macht" die de een God noemt en de ander Allah of Boedha het allang gestopt daar in het midden oosten en de rest vd wereld.

Anonymous
25-12-2004, 10:16
Kijk dit vind ik nu mooi, ok ben zelf moslim en heb de koran gelezen maar in de koran staat niet dat je homos moet doden maar er staat wel dat er hun een overweldigende vuur staat te wachten in de hell en in de bijbel staat wel dat je homos moet doden.
En die kut media springt er gelijk op als er 1 imam iets roept.
Als er in de bijbel staat dat je homos moet doden dan wil ik wel eens een mening van een dominee of een pastoor horen over homos, maaar die zullen waarschijnlijk daar geen eerlijk antwoord op geven want als ze echt gelovig zijn en naar de bijbel leven dan moeten ze wel tegen homos zijn maar zoeken jullie maar op het net een online koran er staat nergens dat je homos moet doden alleeen die kanker media wil ins zwart maken.

Anonymous
25-12-2004, 10:55
dominees of pastoren prediken geen haat naar moslims toe, en als zij het zouden prediken, luistert er niemand want niemand gaat naar de kerk, terwijl andersom zo nu en dan wel het prediken van haat naar andere relegies gebeurd! En daar wordt dan wel naar geluisterd vanuit die kant.

Sjaak
25-12-2004, 11:02
dominees of pastoren prediken geen haat naar moslims toe

Precies terwijl het in een aantal gevallen andersom wel gebeurd :x

}|^-_-^|{
25-12-2004, 11:06
ik raad jullie allemaal aan om eens met een radicale rabbijn te gaan praten...

Sjaak
25-12-2004, 11:10
Wat is een radicale rabbijn ? en in wat voor opzichten is die radicaal ?

Mickey
25-12-2004, 11:13
Wat extensief google werk levert het volgende op:

Leviticus is vertaald vanuit het hebreeuws..
Het probleem met hebreeuws is dat het niet zo soepel vertaald
van Hebreeuws naar engels. Je kunt het op een boel manieren
uitleggen. Hieronder een aantal interpretaties..



This verse is very similar to Leviticus 18:22 which we discuss in greater detail in another essay. You might want to read that essay first.


Overview of Leviticus 20:13
This is almost identical to Leviticus 18:22. In transliterated Hebrew, the verse is written: "V'ish asher yishkav et zachar mishk'vei ishah to'evah asu shneihem mot yumatu d'meihem bam." However, it adds a compulsory death penalty to the participants. In various translation the passage has been translated:

ESV: (English Standard Version): "If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall surely be put to death; their blood is upon them."
KJV: (King James Version): "If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death. Their blood shall be upon them."
LB: (Living Bible): "The penalty for homosexual acts is death to both parties. They have brought it upon themselves."
Net Bible: "If a man has sexual intercourse with a male as one has sexual intercourse with a woman, the two of them have committed an abomination. They must be put to death; their blood guilt is on themselves." 1
NIV: (New International Version) "If a man lies with a man as one lies with a woman, both of them have done what is detestable. They must be put to death; their blood will be on their own heads."
NLT: (New Living Translation): "The penalty for homosexual acts is death to both parties. They have committed a detestable act, and are guilty of a capital offense."
RSV: (Revised Standard Version): "If a man lies with a male as with a woman, both of them have committed an abomination; they shall be put to death; their blood is upon them."

Death is sometimes required by the Hebrew Scriptures as the punishment for ritual transgressions. These included the worshiping of other Gods, gathering sticks on the Sabbath (Numbers 15:32-36), improper eating of ritual offerings (Numbers 18:32), ineligible persons acting as priests (Num 3:10). Over the last few centuries, most Christians and Jews have rejected Leviticus 20:13. They no longer call on the death penalty for homosexuals. Only Christian Reconstructionists and a few Christian hate groups wish to revert to mass executions of gays and lesbians today.



Click below to Visit one of our Sponsors:



Various interpretations of Leviticus 20:13:
Conservative Christians generally interpret the passage as condemning all male homosexual activity. Some would extend it to lesbians as well. A comment on the capital punishment aspect of this passage by an Evangelical authority is: T.Crater: stated that the Hebrew Scriptures (Old Testament) are a covenant between God and Israel, which also set up a civil state and decreed its laws. The Christian Scriptures (New Testament) is an agreement "between God and a multinational body called the church. It is not a state, so it doesn't engage in state functions like capital punishment." 2 Thus, the death penalty called for in Leviticus 20:13 is no longer binding for Christians.

Liberal Christians Some comments on the death penalty aspect of this passage by pastors and academics taking a liberal position are: J. Nelson: "It is grounded in the old Jewish understanding that women are less worthy than men. For a man to have sex with another man 'as with a woman' insults the other man, because women are to be treated as property." She added that this passage is not part of the 10 Commandments, but merely part of almost 600 additional rules put forth via Israel's religious leaders.
D. Bartlett: "Nobody I know, even the most conservative, is saying homosexuals should be executed. I think people who think they take the Bible literally don't take it so literally as to want to execute people."
Krister Stendahl: "If you look at the whole chapter, a lot of things come in for capital punishment that no Southern Baptist would argue that capital punishment is appropriate for. So their reading is a little selective." 2


Many religious liberals believe that this passage does not refer to all homosexual behavior, but only to a specific form of homosexual prostitution - that performed in a Pagan temple.
National Gay Pentecostal Alliance (NGPA) interpretation: They state that a word-for-word translation of this verse from the original Hebrew is:

"And a man who will lie down with a male in beds of a woman, both of them have made an abomination; dying they will die. Their blood is on them." 3

In modern English this could be translated as:

"If two men engage in homosexual sex while on a woman's bed, both have committed an abomination. They are to be put to death; their blood will be on their own heads."

This does not generally forbid homosexual behavior between two men. It only limits where the act can be done.



References:
Net Bible® is a new translation by The Biblical Studies Foundation. It is available online and in printed form. See: http://www.netbible.com/
Fred Tasker, "What does the Bible say about homosexuality?", Philadelphia Inquirer, 1997-JUL-13. The article was based on an earlier survey of religions opinion of six theologians and religious leaders covering the range from conservative to liberal thought: David Bartlett, professor at Yale Divinity School
Rev. Timothy Crater of the National Association of Evangelicals
Reuven Kimelman, professor of near Eastern and Judaic studies at Brandeis University.
R. Albert Mohler Jr., president of the Southern Baptist Seminary
The Rev. Jill Nelson, pastor of the Sunshine Cathedral Metropolitan Community Church
Krister Stendahl, ex-dean of Harvard Divinity School.


Anon, "What does Leviticus 18:22 really say?", Pamphlet, National Gay Pentecostal Alliance (NGPA), P.O. Box 20428, Ferndale, MI. 48220. Phone: 248-544-4442. They have an Internet presence at Yahoo Groups, at: http://groups.yahoo.com/group/ChristianandGay/

MB667
25-12-2004, 11:18
Denk je dat ik dat ga lezen, Mickster?

}|^-_-^|{
25-12-2004, 11:28
Wat is een radicale rabbijn ? en in wat voor opzichten is die radicaal ?

check het nos nieuws van gisteren over de joodse kolonisten die uit de gazastrook moeten verdwijnen. ze vergelijken hun verwijdering uit de gazastrook met de holocaust en er zijn radicale rabbijnen die pleiten voor een burgeroorlog in israel: de radicalen tegen de gematigden.

ziek, echt ziek...

MB667
25-12-2004, 11:34
Idd, dat verhaal ken ik ook! Net zo erg!

Sjaak
25-12-2004, 11:40
Hoe het ook moge zijn, geen enkele geestelijke "leider" behoord haat te prediken in wat voor religie dan ook. Zowel, dan per direkt uit zijn ambt zetten en "verwijderen"

MB667
25-12-2004, 11:45
Correct!

Anonymous
25-12-2004, 13:41
Ik heb per ongeluk een travestiet in zijn reet geneuk, moet ik nu ook dood?

Sjaak
25-12-2004, 13:44
Dat ligt er aan of je AIDS hebt opgelopen :roll:

Anonymous
25-12-2004, 13:46
as ik ut weet wordt ik homo

Sjaak
25-12-2004, 13:47
Haha dat was je dus nog niet, dat beloofd wat :wink:

Anonymous
25-12-2004, 15:34
ik vertrouwde ut al niet helemaal normaal moet ik er nogal wat voor doen om een wijf in ze reet te naaien dus voor de verandering maar een condoom gebruikt
(en dat ws de eerste keer dat ik supe blij was met dat stukje rubber achteraf)

Mike
25-12-2004, 15:47
aangezien grote stukken koran van de bijbel zijn overgeschreven zal het wel in beide kutboeken staan. Vind het sowieso beide domme boeken.

t enige verschil is dat de bijbel kruistochten al 500 jaar geleden zijn geweest en de moslims eigenlijk net de smaak te pakken beginnen te krijgen. Beide boeken zijn de bron van ellende op deze wereld.

Muay Thai Elite
25-12-2004, 15:51
De Bijbel en de Koran moeten onthoofd worden :shock:

max mulder shihan
25-12-2004, 17:32
Het zijn niet de boeken die slecht zijn het zijn de mensen die de boeken slecht gebruiken. En laten we aub geen boeken 'onthoofden' , voor je het weet zijn we bij de boekverbrandingen zoals in de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw ,en iedereen weet wat dat opgeleverd heeft :(

Mike
26-12-2004, 00:04
het zijn juist wel de boeken die slecht zijn. Zonder die boeken en de onzin die er in staat was de wereld een betere plek. Daarnaast zijn die boeken ook gewoon door debiele egotrippende mensen geschreven. Die mohammed bijvoorbeeld die gewoon de halve bijbel overschrijft en ipv jezus zichzelf als de aardse vertegenwoordiger van GOD neerzet. Hoe gek moet je zijn om in zo'n debiel boek te geloven en zelfs er naar te leven. Ik heb echt medelijden met moslims en christenen en iedere groepering die heilig gelooft in hun religie. Ze zijn allemaal geindoctrineerd en ze indoctrineren ook stuk voor stuk hun eigen kroost.

ashihara
26-12-2004, 09:57
Weet niet of het in de bijbel staat dat homo's gesteningd moeten worden. maar wel dat het een zonde is volgens de bijbel.

Anonymous
26-12-2004, 10:51
waar is mein KAMPF dan?

phranq
26-12-2004, 11:07
De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

Anonymous
26-12-2004, 11:08
Het zijn niet de boeken die slecht zijn het zijn de mensen die de boeken slecht gebruiken. En laten we aub geen boeken 'onthoofden' , voor je het weet zijn we bij de boekverbrandingen zoals in de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw ,en iedereen weet wat dat opgeleverd heeft :(

WAAAAAAAAAARRRR IS MEIN KAMPF ik wil dat boek wil leven toch in de 20e eeuw

max mulder shihan
26-12-2004, 11:22
Dat boek kun je lezen , en dan ben je vrij om je conclusie's te trekken. Dat geldt in princiepe voor alle boeken , dus ook voor de bijbel en de koran .

MB667
26-12-2004, 11:49
Ik ruik nu wel mein ochtend dampf uit mijn mond!

max mulder shihan
26-12-2004, 11:51
:mrgreen:

Anonymous
26-12-2004, 11:56
Het zijn niet de boeken die slecht zijn het zijn de mensen die de boeken slecht gebruiken. En laten we aub geen boeken 'onthoofden' , voor je het weet zijn we bij de boekverbrandingen zoals in de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw ,en iedereen weet wat dat opgeleverd heeft :(

WAAAAAAAAAARRRR IS MEIN KAMPF ik wil dat boek wil leven toch in de 20e eeuw

waar kan ik ut kopen dan?

MB667
26-12-2004, 11:56
MEt Kerstmis is die damp dodelijk. Jullie zouden nu niet in de schoenen van mijn vriendin willen staan. normaal ook niet hoop ikhe :lol:

max mulder shihan
26-12-2004, 12:20
Het zijn niet de boeken die slecht zijn het zijn de mensen die de boeken slecht gebruiken. En laten we aub geen boeken 'onthoofden' , voor je het weet zijn we bij de boekverbrandingen zoals in de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw ,en iedereen weet wat dat opgeleverd heeft :(

WAAAAAAAAAARRRR IS MEIN KAMPF ik wil dat boek wil leven toch in de 20e eeuw

waar kan ik ut kopen dan?

Schijnt op internet te staan .

kyokushin
26-12-2004, 13:43
Het zijn niet de boeken die slecht zijn het zijn de mensen die de boeken slecht gebruiken. En laten we aub geen boeken 'onthoofden' , voor je het weet zijn we bij de boekverbrandingen zoals in de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw ,en iedereen weet wat dat opgeleverd heeft :(

WAAAAAAAAAARRRR IS MEIN KAMPF ik wil dat boek wil leven toch in de 20e eeuw

waar kan ik ut kopen dan?

Schijnt op internet te staan .

check es een paar p2p programma's kazaa heeft em geloof ik wel.

Anonymous
26-12-2004, 14:19
Het zijn niet de boeken die slecht zijn het zijn de mensen die de boeken slecht gebruiken. En laten we aub geen boeken 'onthoofden' , voor je het weet zijn we bij de boekverbrandingen zoals in de dertiger en veertiger jaren van de vorige eeuw ,en iedereen weet wat dat opgeleverd heeft :(

WAAAAAAAAAARRRR IS MEIN KAMPF ik wil dat boek wil leven toch in de 20e eeuw

waar kan ik ut kopen dan?

Schijnt op internet te staan .

check es een paar p2p programma's kazaa heeft em geloof ik wel.

Das niet wat ik bedoel, wil een punt duidelijk maken, waarom kan ik dat boek niet in de winkels kopen? Jij nhad het over boekverbranding en onthoofding

payap
26-12-2004, 14:20
De bijbel schijnt overigens ook stukken te hebben overgenomen uit nog oudere godsdiensten. oa het scheppingsverhaal. Abraham kwam uit de oude stad Ur en het hele scheppingsverhaal en Adam en Eva was hier al in de daar bestaande godsdienst verteld.

Mack
26-12-2004, 14:26
Beide boeken zijn de bron van ellende op deze wereld.

Je vergeet geld...

}|^-_-^|{
26-12-2004, 14:32
in het hele oude testament is er niets nieuws onder de zon, het gebeurt pas in het nieuwe testament, waarin de aangekondigde verlosser ook echt op aarde komt en wonderen verricht. Dat is het werkelijke gat in de markt.

Mike
26-12-2004, 14:49
De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

De hele wereld dacht in die tijd dat de wereld plat was. Van de stratenmakers tot aan de geleerden, dus wat is je punt nou eigenlijk?

Ik vind het vrij logisch dat ze dachten dat de aarde plat was in die tijd.

edit: ben met je eens dat t een dom boek is maar ik snap je punt niet helemaal.

kyokushin
26-12-2004, 18:00
heb net het boek de davinci code gelezen, geeft ook een leuke theorie over het ontstaan van het christendom.

phranq
26-12-2004, 18:32
De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

De hele wereld dacht in die tijd dat de wereld plat was. Van de stratenmakers tot aan de geleerden, dus wat is je punt nou eigenlijk?

Ik vind het vrij logisch dat ze dachten dat de aarde plat was in die tijd.

edit: ben met je eens dat t een dom boek is maar ik snap je punt niet helemaal.

Had god de wereld zelf niet geschapen dan? Zou ie toch moeten weten dat ie rond was....

Mike
26-12-2004, 18:38
De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

De hele wereld dacht in die tijd dat de wereld plat was. Van de stratenmakers tot aan de geleerden, dus wat is je punt nou eigenlijk?

Ik vind het vrij logisch dat ze dachten dat de aarde plat was in die tijd.

edit: ben met je eens dat t een dom boek is maar ik snap je punt niet helemaal.

Had god de wereld zelf niet geschapen dan? Zou ie toch moeten weten dat ie rond was....

LoL oh zo bedoel je het. hehe maar god heeft t boek toch niet geschreven, dat beweren de christenen ook niet.

kyokushin
26-12-2004, 19:02
LoL oh zo bedoel je het. hehe maar god heeft t boek toch niet geschreven, dat beweren de christenen ook niet.

ze noemen het wel :"het woord van god"

mossad
26-12-2004, 23:41
De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

De hele wereld dacht in die tijd dat de wereld plat was. Van de stratenmakers tot aan de geleerden, dus wat is je punt nou eigenlijk?

Ik vind het vrij logisch dat ze dachten dat de aarde plat was in die tijd.

edit: ben met je eens dat t een dom boek is maar ik snap je punt niet helemaal.

Wat is er dom aan dat boek dan?

Muay Thai Elite
27-12-2004, 00:21
Wat is er dom aan die kutboekjes? Ten eerste, de verhalen... En bovendien; dat het geschreven is :roll:

Anonymous
27-12-2004, 02:01
Wat is er dom aan die kutboekjes? Ten eerste, de verhalen... En bovendien; dat het geschreven is :roll:

Goed verhaal inderdaad. Nu je het zo zegt vind ik het ook ineens domme kutboekjes.

mossad
27-12-2004, 02:07
Wat is er dom aan die kutboekjes? Ten eerste, de verhalen... En bovendien; dat het geschreven is :roll:

Goed verhaal inderdaad. Nu je het zo zegt vind ik het ook ineens domme kutboekjes.

Dat was ik.

phranq
27-12-2004, 09:00
LoL oh zo bedoel je het. hehe maar god heeft t boek toch niet geschreven, dat beweren de christenen ook niet.

Dat beweer ik ook niet, ik zeg dat god volgens de bijbel de wereld heeft geschapen....en aangezien de Bijbel Gods woord is vind ik het typisch dat God dat niemand heeft verteld....

phranq
27-12-2004, 11:43
LoL oh zo bedoel je het. hehe maar god heeft t boek toch niet geschreven, dat beweren de christenen ook niet.

Dat beweer ik ook niet, ik zeg dat god volgens de bijbel de wereld heeft geschapen....en aangezien de Bijbel Gods woord is vind ik het typisch dat God dat niemand heeft verteld....

Sluit als een bus Phranq, mijn bijbelkennis is niet over om naar huis te schrijven maar volgens mij is het allemaal overgebracht via de mond van Jezus naar zijn apostelen en van daaruit is dat boek ontstaan (correct me if i am wrong) en aangezien jezus de zoon van god is, had ie dat toch wel moeten weten. Feit blijft dat in al die heilige boeken heel veel zeer onwaarschijnlijke dingen en zelfs feitelijke onwaarheden staan, wat toch voor ieder nadenkend mens op zich reden genoeg moet zijn om je daden niet op zoiets af te stemmen.
Tijdgeest is geen issue want uiteindelijk moet het volgens dat boek toch allemaal terug te leiden zijn naar de alwetende en dan mag tijdtijn geen punt zijn me dunkt.

Ik vind het mooie altijd dat mensen die in God geloven geen enkel overtuigend argument op tafel kunnen leggen dat JC écht heeft bestaan behalve dan dat het geschreven staat(..)

Imo is er geen twijfel mogelijk, we stammen af van de apen...simpel zat...laten ze dat eerst eens weerleggen dan...

Ik zie de kerk alleen maar vertellen hoe jij je leven moet leiden...gelukkig kan ik dat zelf heel goed en heb ik daar geen kerk voor nodig.

Maar goed, als mensen zich er prettig bij voelen wanneer ze naar de kerk gaan moeten ze dat lekker doen, zo lang ze mij er niet mee lastig vallen..ik irriteer me mateloos aan mensen die een vis achter op hun auto plakken....prima als je gelooft maar hou het lekker voor jezelf....

Anonymous
27-12-2004, 11:50
ja zon vis gaat ongeloofelijk stinken na een tijd, zal je net in de file staan :D

Mack
27-12-2004, 12:08
ik irriteer me mateloos aan mensen die een vis achter op hun auto plakken.

Voor het eerst dat ik dit hoor.. :shock:

phranq
27-12-2004, 12:32
ik irriteer me mateloos aan mensen die een vis achter op hun auto plakken.

Voor het eerst dat ik dit hoor.. :shock:

ja? Weet zeker dat ik niet de enige ben...je kunt namelijk stickers van haaien kopen om er achter te plakken..... :twisted:

kyokushin
27-12-2004, 13:27
Een symbool is een zichtbaar object, dat iets onzichtbaars representeert, dat door associaties achterhaald kan worden. Bijvoorbeeld de vis was het symbool voor Christus, het kwam van het Griekse woord “Ichtus� (vis).
De vis representeert het element water. In de astrologie is het het 12e en laatste teken in de dierenriem. Het Griekse woord Ichtus werd door de vroege christenen als ideogram gebruikt en elk van de vijf Griekse letters werd als een initiaal gezien: Jezus Christus, Zoon van God, Redder : Iesu Kristos Theou Uios


en het plaatje
http://www.masjiach.nl/images/pict_ichtus.gif

phranq
27-12-2004, 14:41
In die tijd kon je er niet voor uitkomen dat je Christen was, als iemand een halve vis tekende in het zand en een ander maakte de vis compleet met de andere helft dan wisten ze van elkaar dat ze christen waren.....heb ik ooit gehoord.....

Aangezien je er nu wel voor uit mag komen is die vis een beetje overbodig achter op de auto's......snap het nut er van gewoon niet.

}|^-_-^|{
27-12-2004, 22:33
De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

De hele wereld dacht in die tijd dat de wereld plat was. Van de stratenmakers tot aan de geleerden, dus wat is je punt nou eigenlijk?

Ik vind het vrij logisch dat ze dachten dat de aarde plat was in die tijd.

edit: ben met je eens dat t een dom boek is maar ik snap je punt niet helemaal.

Had god de wereld zelf niet geschapen dan? Zou ie toch moeten weten dat ie rond was....

LoL oh zo bedoel je het. hehe maar god heeft t boek toch niet geschreven, dat beweren de christenen ook niet.

het is het woord van God. waar staat in de bijbel dat de aarde plat is? Hoe kun je derhalve weten dat de mensen die de bijbel geschreven hebben dachten dat de aarde plat was?

Anonymous
28-12-2004, 09:00
wie heb die bijbel geschreven dan?

kyokushin
28-12-2004, 10:39
wie heb die bijbel geschreven dan?

volgens het boek de davinci code is de bijbel geschreven door de romeinen, zo'n 400 jaar na christus.

phranq
28-12-2004, 11:50
De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

De hele wereld dacht in die tijd dat de wereld plat was. Van de stratenmakers tot aan de geleerden, dus wat is je punt nou eigenlijk?

Ik vind het vrij logisch dat ze dachten dat de aarde plat was in die tijd.

edit: ben met je eens dat t een dom boek is maar ik snap je punt niet helemaal.

Had god de wereld zelf niet geschapen dan? Zou ie toch moeten weten dat ie rond was....

LoL oh zo bedoel je het. hehe maar god heeft t boek toch niet geschreven, dat beweren de christenen ook niet.

het is het woord van God. waar staat in de bijbel dat de aarde plat is? Hoe kun je derhalve weten dat de mensen die de bijbel geschreven hebben dachten dat de aarde plat was?

Ik weet niet of je ooit van Columbus hebt gehoord die in 1496 Amerika ontdekte....tot die tijd werd gedacht dat de aarde plat was.....

Sjaak
28-12-2004, 12:01
De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

De hele wereld dacht in die tijd dat de wereld plat was. Van de stratenmakers tot aan de geleerden, dus wat is je punt nou eigenlijk?

Ik vind het vrij logisch dat ze dachten dat de aarde plat was in die tijd.

edit: ben met je eens dat t een dom boek is maar ik snap je punt niet helemaal.

Had god de wereld zelf niet geschapen dan? Zou ie toch moeten weten dat ie rond was....

Haha ik moet zeggen : Phranq is heel scherp en heeft een punt :thumbs:

Anonymous
28-12-2004, 12:04
[quote=phranq]De bijbel is geschreven door mensen die dachten dat de aarde plat was....do i need to say more?

De hele wereld dacht in die tijd dat de wereld plat was. Van de stratenmakers tot aan de geleerden, dus wat is je punt nou eigenlijk?

Ik vind het vrij logisch dat ze dachten dat de aarde plat was in die tijd.

edit: ben met je eens dat t een dom boek is maar ik snap je punt niet helemaal.

Had god de wereld zelf niet geschapen dan? Zou ie toch moeten weten dat ie rond was....


wist ie ook, maar hij wilde even kijken of we er zelf ook achter zouden komen... :wink:

cactusdre
28-12-2004, 12:37
Kijk ik zal het ff uitleggen. Jezus was de Emile Ratelband en Hans Klok van zijn tijd. Hij kon aardige goocheltruukjes en was erg overtuigend. aangezien er nog geen internet was werden al die truukjes van hem doorverteld en weer doorverteld. Wat krijg je als een verhaal 30x wordt doorgeluld? Het verhaal wordt dan steeds ff aangedikt en mooier gemaakt. Dus van een paar truukjes uit een hoge hoed kon hij na 30x doorvertellen ineens op water lopen. Na 60x doorvertellen kon hij zelfs uit de dood opstaan!
Je kunt beter uitgaan van dingen die je zeker weet dan uitgaan van dingen die je gelooft.

I rest my case.....

phranq
28-12-2004, 12:43
Kijk ik zal het ff uitleggen. Jezus was de Emile Ratelband en Hans Klok van zijn tijd. Hij kon aardige goocheltruukjes en was erg overtuigend. aangezien er nog geen internet was werden al die truukjes van hem doorverteld en weer doorverteld. Wat krijg je als een verhaal 30x wordt doorgeluld? Het verhaal wordt dan steeds ff aangedikt en mooier gemaakt. Dus van een paar truukjes uit een hoge hoed kon hij na 30x doorvertellen ineens op water lopen. Na 60x doorvertellen kon hij zelfs uit de dood opstaan!
Je kunt beter uitgaan van dingen die je zeker weet dan uitgaan van dingen die je gelooft.

I rest my case.....

Helemaal mee eens, zelfde dat maria onbevlekt is bevangen....God heeft z'n kwak op de muur gesprietst en de vliegen deden de rest zeker?

payap
28-12-2004, 12:47
1496 Amerika ontdekte

1492

cactusdre
28-12-2004, 12:49
Kijk ik zal het ff uitleggen. Jezus was de Emile Ratelband en Hans Klok van zijn tijd. Hij kon aardige goocheltruukjes en was erg overtuigend. aangezien er nog geen internet was werden al die truukjes van hem doorverteld en weer doorverteld. Wat krijg je als een verhaal 30x wordt doorgeluld? Het verhaal wordt dan steeds ff aangedikt en mooier gemaakt. Dus van een paar truukjes uit een hoge hoed kon hij na 30x doorvertellen ineens op water lopen. Na 60x doorvertellen kon hij zelfs uit de dood opstaan!
Je kunt beter uitgaan van dingen die je zeker weet dan uitgaan van dingen die je gelooft.

I rest my case.....

Helemaal mee eens, zelfde dat maria onbevlekt is bevangen....God heeft z'n kwak op de muur gesprietst en de vliegen deden de rest zeker?

Tja en dit is nog maar één voorbeeld van de continue onzin die in dat boek staat. Ik snap ook niet dat mensen van deze tijd dit geloven. Als ik zeg dat Randleman Crocop kapot gaat maken gelooft men dit niet. Als er in een boek staat dat een vrouw uit één rib van een man is gemaakt geloven ze het wel. :lol:

phranq
28-12-2004, 12:51
1496 Amerika ontdekte

1492

Niet mierenneuken he..;)

payap
28-12-2004, 13:01
Helemaal mee eens, zelfde dat maria onbevlekt is bevangen....God heeft z'n kwak op de muur gesprietst en de vliegen deden de rest zeker?

onlangs was er op tv een programma over de echte Mara. Dus als Maria had bestaan hoe zij er uit moet hebben gezien en geleefd hebben als ze echt heeft bestaan.

Ze leefde in Nazareth, een arm dorpje van een paar honderd mensen. Maria droeg dus geen mooie zijde blauwe mantel maar hele armzalige kleren.

Het leven was ook erg zwaar toen en vrouwen stelden niet veel voor. Maria had dan ook geen onderwijs gehad en was analfabeet zoals bijna alle vrouwen toen.

Omdat het leven erg zwaar was werden mensen niet erg oud en zeker niet de arme hard werkende mensen. Toen Jezus stierf was hij 33 en maria zat aan het kruis. Dit en de gewoontes van die tijd moet maria al ergens rond haar 13e ongeveer zwanger van Jezus zijn geworden.

Zij was niet getrouwd met Jozef en dit was erg gevaarlijk. Vrouwen die ongetrouwd zwanger waren werden vaak verbannen of zelfs gestenigd in die tijd. Jozef trouwde haar en dat was waarschijnlijk haar redding. Hoe zij zwanger werd is niet bekend maar er ging ook het gerucht dat zij verkracht zou zijn door de romeinse soldaat Panthera.

Na het 11e jaar van Jezus wordt Jozef niet meer genoemd. Mannen waren vaak ouder dan vrouwen als ze met elkaar trouwde en waarschijnlijk is Jozef rond die tijd overleden. Jezus had dieverse broers / zussen en dus hier was er ook sprake van gemeenschap tussen een heel jong meisje en oudere man. Wat nu zeker strafbaar zou zijn geweest.

phranq
28-12-2004, 13:23
Dit en de gewoontes van die tijd moet maria al ergens rond haar 13e ongeveer zwanger van Jezus zijn geworden.


OMFG, God was een pedo.....

lady in red
28-12-2004, 13:34
:lol:

}|^-_-^|{
28-12-2004, 14:52
Dit en de gewoontes van die tijd moet maria al ergens rond haar 13e ongeveer zwanger van Jezus zijn geworden.


OMFG, God was een pedo.....

iedere man was in die tijd pedo

phranq
28-12-2004, 15:34
ooooooooo, dus dat is de reden dat priesters en geestelijken op kindertjes geilen en ze misbruiken en verkrachten????

}|^-_-^|{
28-12-2004, 15:51
duh, dat is gewoon traditie

bryan
28-12-2004, 15:51
ooooooooo, dus dat is de reden dat priesters en geestelijken op kindertjes geilen en ze misbruiken en verkrachten????



:lol:

Muay Thai Elite
28-12-2004, 20:22
Dit worden Dungeon-gesprekken :)

lady in red
28-12-2004, 21:36
:roll:

Richelieu
30-12-2004, 00:54
Te triest voor woorden deze topic. Het begint met een doodnormale vraag over de bijbel, en het eindigd weer in het belachelijk maken van het christelijke geloof....Beetje jammer vind ik dit dan weer van al die vechtsportliefhebbers die RESPECT (dus ook voor elkanders geloofsopvatting) zo hoog in het vaandel hebben staan !!!

jan sensei kyokushin
30-12-2004, 08:37
Te triest voor woorden deze topic. Het begint met een doodnormale vraag over de bijbel, en het eindigd weer in het belachelijk maken van het christelijke geloof....Beetje jammer vind ik dit dan weer van al die vechtsportliefhebbers die RESPECT (dus ook voor elkanders geloofsopvatting) zo hoog in het vaandel hebben staan !!! Ben het met je eens jonge DE een gelooft de ander gelooft het wel !!!,Challenger Gym Respect loos zijn er nog velen dat zal ook altijd zo blijven Ying en Yang het goede en het kwade ,het is in evenwicht al eeuwen 50% Ying en 50%Yang en het zal altijd zo blijven zolang de aarde bestaat . osu

mvg

cactusdre
30-12-2004, 08:42
Te triest voor woorden deze topic. Het begint met een doodnormale vraag over de bijbel, en het eindigd weer in het belachelijk maken van het christelijke geloof....Beetje jammer vind ik dit dan weer van al die vechtsportliefhebbers die RESPECT (dus ook voor elkanders geloofsopvatting) zo hoog in het vaandel hebben staan !!!

Dit heet vrijheid van meningsuiting. En overigens vind ik de aangevoerde theorieen veel geloofwaardiger dan de bijbel zelf. En feit blijft dat veel godsdiensten de bron zijn van alle oorlogen. Met uitzondering van het boedisme dan.

phranq
30-12-2004, 09:09
Te triest voor woorden deze topic. Het begint met een doodnormale vraag over de bijbel, en het eindigd weer in het belachelijk maken van het christelijke geloof....Beetje jammer vind ik dit dan weer van al die vechtsportliefhebbers die RESPECT (dus ook voor elkanders geloofsopvatting) zo hoog in het vaandel hebben staan !!!

Beetje domme opmerking. Als je m'n posts goed had gelezen had je kunnen lezen dat ik mensen die geloven wel degelijk respecteer....dit heet vrijheid van meningsuiting. Ik maak het geloof niet belachelijk, dat doet het geloof zelf wel.