PDA

View Full Version : kabel breedband of adsl ?



Anonymous
27-12-2004, 13:06
ik heb nu breedband via de kabel van wanadoo en heb het premium abbonement. nu wil ik sneller gaan interneten en dacht daarom aan het adsl basic abbonement heeft iemand hier ook die over stap gemaakt en zo ja is het veschil merkbaar? want er is namelijk ook nog een optie om het breedband power te pakken en die heeft als specificatie's Snelheid: 6144/768 Kbit/s terwijl mn huidige nu Snelheid: 3072/576 Kbit/s is
die van dat adsl abbonement is Snelheid: 2240/416 Kbit/s
heeft er iemand wat nuttige tips?

redjuh
27-12-2004, 13:08
voor 60 euri heb je adsl van tiscali en kun je met meer dan 600 kbs dllen.
je kan het ook heel simpel delen met een buur ofzo. echt te gruwelijk

Biiyen
27-12-2004, 13:14
Weet je.... Je moet kijken waarvoor je het gebruikt. ALs je tv streams wilt gaan kijken heb je aan 300kb sec meer dan genoeg.... Downloaden bij de verschillende diensten doe je vaak maar met 100 kb/sce..... Vieze filmpjes kijken heb je aan 300kb/sec zat.

Er is ook nog een grote vieze truuck van de kabelaars en adhdsl aanbieders... ze zeggen wel "wij bieden maximaal" ... oke maar dat maximaal moet je wel delen met alle mensen die op dat zelfde kastje zitten. Ze zouden eigenlijk een minimale garantie moeten geven.

Persoonlijk keuze van mij is adsl van kpn... dan kom je op het ATM netwerk van KPN en dat is gegarandeerd kwaliteit en snel.

Anonymous
27-12-2004, 13:33
Weet je.... Je moet kijken waarvoor je het gebruikt. ALs je tv streams wilt gaan kijken heb je aan 300kb sec meer dan genoeg.... Downloaden bij de verschillende diensten doe je vaak maar met 100 kb/sce..... Vieze filmpjes kijken heb je aan 300kb/sec zat.

Er is ook nog een grote vieze truuck van de kabelaars en adhdsl aanbieders... ze zeggen wel "wij bieden maximaal" ... oke maar dat maximaal moet je wel delen met alle mensen die op dat zelfde kastje zitten. Ze zouden eigenlijk een minimale garantie moeten geven.

Persoonlijk keuze van mij is adsl van kpn... dan kom je op het ATM netwerk van KPN en dat is gegarandeerd kwaliteit en snel.

mijn bedoeling is eigenlijk om via nieuwsgroepen te gaan downloaden dus dan zou ik genoeg hebben aan het gene wat ik nu heb ?

Biiyen
27-12-2004, 13:39
Weet je.... Je moet kijken waarvoor je het gebruikt. ALs je tv streams wilt gaan kijken heb je aan 300kb sec meer dan genoeg.... Downloaden bij de verschillende diensten doe je vaak maar met 100 kb/sce..... Vieze filmpjes kijken heb je aan 300kb/sec zat.

Er is ook nog een grote vieze truuck van de kabelaars en adhdsl aanbieders... ze zeggen wel "wij bieden maximaal" ... oke maar dat maximaal moet je wel delen met alle mensen die op dat zelfde kastje zitten. Ze zouden eigenlijk een minimale garantie moeten geven.

Persoonlijk keuze van mij is adsl van kpn... dan kom je op het ATM netwerk van KPN en dat is gegarandeerd kwaliteit en snel.

mijn bedoeling is eigenlijk om via nieuwsgroepen te gaan downloaden dus dan zou ik genoeg hebben aan het gene wat ik nu heb ?

Nieuwgroepen is een ander verhaal. Daar kun je alles er tegen aangooien wat je hebt. Maar je kunt toch niet meer downloaden dan er te downloaden valt :wink:

En tevens kleeft er nog een nadeeltje aan extreem veel downloaden bij nieuwsgroepen. De providert die je gaat kiezen heeft dan wel een nieuwsserver maar daar ontbrekeekt vaak het een en ander. Je bent dus min of meer gedwongen een betaal server er naast te nemen om de missende files op te halen. Hoe meer je download hoe meer files je mist hoe duurder die betaalserver wordt.

Bij nieuwsgroepen mot je dus iig al niet bij Tiscali wezen, dat is grootste kut provider qua nieuwsgroepen. Ze zeggen het zelf ook "Nieuwsgroepen is slechts een dienst"

NTT-FX
27-12-2004, 13:53
Als je per se via newsgroups wil gaan leechen ; xs4all !
Die hebben van alle isp's de beste nieuwsvoorziening!

Over het algemeen heb ik dsl sneller ervaren dan kabel , met name in de
randstad zit de kabel overvol waardoor de overboeking nogal
klote uitvalt.
Bij adsl gebeurt dat soms ook ( vooral bij kpn ) maar meestal is het goed voor elkaar :)

Anonymous
27-12-2004, 14:23
bedankt voor de info ben nu met xs4all bezig, een jongen die ik ken zit daar ook bij en gaat het me nu uitleggen.

phranq
27-12-2004, 14:24
Weet je.... Je moet kijken waarvoor je het gebruikt. ALs je tv streams wilt gaan kijken heb je aan 300kb sec meer dan genoeg.... Downloaden bij de verschillende diensten doe je vaak maar met 100 kb/sce..... Vieze filmpjes kijken heb je aan 300kb/sec zat.

Er is ook nog een grote vieze truuck van de kabelaars en adhdsl aanbieders... ze zeggen wel "wij bieden maximaal" ... oke maar dat maximaal moet je wel delen met alle mensen die op dat zelfde kastje zitten. Ze zouden eigenlijk een minimale garantie moeten geven.

Persoonlijk keuze van mij is adsl van kpn... dan kom je op het ATM netwerk van KPN en dat is gegarandeerd kwaliteit en snel.

mijn bedoeling is eigenlijk om via nieuwsgroepen te gaan downloaden dus dan zou ik genoeg hebben aan het gene wat ik nu heb ?

Je moet ff goed uitzoeken of je via je gekozen provider toegang hebt tot de binaries op de nieuwsservers.....ik heb een 8mbit verbinding bij Cistron, haal bijna 800kb, maar ik kom niet bij de binaries....dus ff goed tjekken.

NTT-FX
27-12-2004, 15:01
Phranq ; Check dan even die brief die je van cistron hebt gehad , je mag sinds de recap namelijk ook op de newsbin van xs4all slurpen 8)

Erg relaxed als dat je ding is ;)

Mensen ; die 8mbit dsl lijntjes van bbned roeleren HARD! :mrgreen:

phranq
27-12-2004, 15:26
Phranq ; Check dan even die brief die je van cistron hebt gehad , je mag sinds de recap namelijk ook op de newsbin van xs4all slurpen 8)

Erg relaxed als dat je ding is ;)

Mensen ; die 8mbit dsl lijntjes van bbned roeleren HARD! :mrgreen:

Krijg nou tieten!!!! Moet toch eens vaker m'n post lezen...haha....

Ik down gemiddeld zo'n 80-100gb per maand......700mb in 16 minuten... 8)

payap
27-12-2004, 19:05
Ik down gemiddeld zo'n 80-100gb per maand

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

NTT-FX
27-12-2004, 20:16
offtopic:

http://img57.exs.cx/img57/6306/dsltraf9zs.jpg

Amateur :twisted: