PDA

View Full Version : Twentse zakenman ziet Thaise disco’s propvol



Justinian
30-12-2004, 13:55
Zakenman Gerard van Hal uit Goor is één van de weinige Tukkers op het Thaise vakantie-eiland Phuket. Hij kijkt zijn ogen uit. De disco’s draaien al weer op volle toeren. ‘Als0f er niets gebeurd is.’

Het is een vreemde wereld, constateert de topman van Hatrans. Gerard van Hal (58) ziet het met eigen ogen. Terwijl in Phuket tientallen lijken worden geborgen en door de straten worden gedragen, draaien volle disco’s en cafes weer op volle toeren. ‘Die lokale mensen moeten geld verdienen. Twee of drie dagen sluiting kunnen ze niet lijden’, vertelde de Twentse ondernemer gisteravond laat. ‘De mensen gaan uit als0f er niks aan de hand is. Het is bijna niet te bevatten.’

Van Hal kwam gisteren in disco’s waar zeker duizend mensen uitgingen als0f het de normaalste zaak van de wereld was. ‘Op een gegeven moment kwam een beduusd meisje binnen. Ik bood haar een drankje aan. Ze was verpleegster in het ziekenhuis hier. Ik ben met haar meegegaan. In het ziekenhuis zag ik honderden gewonden en stond ik tussen 180 lijken. Je kunt de ellende bijna niet geloven. Dit gaat nooit meer van mijn netvlies.’

De Gorenaar die een appartement op het anders zo paradijselijke eiland heeft, keert niet eerder terug. ‘Je moet je voorstellen dat bij ons Scheveningen verwoest zou zijn. Maar dan is Den Haag er nog. Zo is het hier ook. Vijfhonderd meter langs het strand is compleet verwoest, alles weg. Maar er is veel over. Ik was vandaag op het vliegveld. Nieuwe toeristen worden al weer ingevlogen. Ze gaan alleen niet naar resorts en hotels die verwoest zijn.’

Hij is door tientallen mensen uit Twente gebeld die hun steun hebben aangeboden, getroffen als ze zijn door de beelden.

www.tctubantia.nl

Leon
30-12-2004, 14:04
kijk wij uit het oosten zijn nuchter :wink:

ashi76
30-12-2004, 14:05
Bizar.....

Silat
30-12-2004, 14:07
pffff.. yep life goes on, hoopla di, hoopla da.

Justinian
30-12-2004, 14:08
Bizar, maar waar! De mensen daar zullen wel moeten en hebben geen tijd om te rouwen. Als ze dat wel zouden doen dan komt er geen geld binnen.

Anonymous
30-12-2004, 14:30
Het is ook niet echt een gebied waar mensen zo rijk zijn dat ze dagen lang geen inkomen hebben... ik bedoel vaak zijn toerisen en uitgaan enzovoorts de enigste inkomen voor veel mensen..

payap
30-12-2004, 14:33
Las dat het toerisme de bron van inkomsten is en men niets anders meer heeft om op terug te grijpen als het toerisme er niet is. En het is hoogseizoen en nu moet een groot deel van het geld binnenkomen voor de rest van het jaar.

Bizar maar harde realiteit. Denk dat de mensen daar geen keus hebben.

Richelieu
30-12-2004, 14:35
tja...leven gaat door, maar dat de mensen daar zo snel alweer kunnen feestvieren.... :shock:

payap
30-12-2004, 14:38
Denk dat vooral de tperisten feestvieren. De lokale bevolking is aan het werk. En er zal nu meer behoefte aan geld zijn dan ook.

En als men de toeristen industrie platlegd is er kans dat het hele seizoen geen geld meer komt.

Sukebe Daihyou
30-12-2004, 15:29
Party on Wayne! Party on Garth! :evil: :shock:

lady in red
30-12-2004, 17:27
bizar :shock:

Justinian
30-12-2004, 17:39
Denk dat vooral de tperisten feestvieren. De lokale bevolking is aan het werk. En er zal nu meer behoefte aan geld zijn dan ook.

En als men de toeristen industrie platlegd is er kans dat het hele seizoen geen geld meer komt.
Ik las op het forum van thailand.pagina.nl ook al dat veel leden tóch gaan om zo de bevolking te helpen. Het klinkt inderdaad bizar, maar als ze niet zouden gaan dan worden de eilandbewonders dubbel getroffen.

}|^-_-^|{
30-12-2004, 19:44
inderdaad, geen betere ontwikkelingshulp nu dan toerisme.

eylem
30-12-2004, 19:54
Denk dat vooral de tperisten feestvieren. De lokale bevolking is aan het werk. En er zal nu meer behoefte aan geld zijn dan ook.

En als men de toeristen industrie platlegd is er kans dat het hele seizoen geen geld meer komt.
Ik las op het forum van thailand.pagina.nl ook al dat veel leden tóch gaan om zo de bevolking te helpen. Het klinkt inderdaad bizar, maar als ze niet zouden gaan dan worden de eilandbewonders dubbel getroffen.

justinian = correct

een man baalde zelfs omdat hij bang was dat er nu geen toeristen meer zouden komen. moet je nagaan, zon ramp gebeurd en de mensen daar zijn bang dat er niemand meer gaat komen! ze kunnen niet eens treuren! we leven gewoon in een oneerlijke wereld!

Nickuraba
30-12-2004, 22:21
mensen zijn zeker al het een en 't ander gewend