PDA

View Full Version : Lichaamsreactie



Leon
30-12-2004, 22:19
Ik ben zelf behoorlijk fanatiek als het op trainen en voeding aankom
maar niet echt heel nauwkeurig wat dat laatste betreft (als ik maar
genoeg binnenkrijg en desnoods teveel) maar nou heb ik een vraag:
kan het... of beter gevraagd: Hoe kan het dat ik groei van elke training?
Ik ben nu geen grapje aan het maken maar elke keer nadat ik heb
getraind zie ik drastische fysieke veranderingen die blijvend zijn!
Heeft dit iets met mijn genen te maken of hoe zit dat, train momenteel
naturel en gebruik ook niets geen supplementen.

Alvast bedankt! :thumbs:

Leon

Octavius
30-12-2004, 22:25
Momenteel naturel... :roll:

Leon
30-12-2004, 22:26
hahaha ja ik bedoel er niet mee dat ik anders van Steroïden snoep
maar dat ik nou niets als creatine of iets dergelijks gebruik

bmalotaux
01-01-2005, 13:17
Hoe oud ben je, hoe lang ben je, en hoe snel groei je?

Dalgliesh
01-01-2005, 15:04
Verander je van kleur? :mrgreen:
Wordt je ook zwaarder? Want anders is het gewoon de pomp in je lichaam.

Aaronk
01-01-2005, 15:46
Elke keer als ik train en kijk in de spiegel erna zie ik de aderen, spieren groter? is dat raar?

Octavius
01-01-2005, 15:50
Ya got tha 'Pump' man...

Jochem
01-01-2005, 23:02
voor je het weet ben je jezelf in de spiegel te bekeijken als je aan het sexen bent :p

Leon
02-01-2005, 04:20
Hoe oud ben je, hoe lang ben je, en hoe snel groei je?

17 jaar, 1.87 en ben met 2 maanden van 65 naar 72 gegaan.
Mijn fysiek veranderd blijvend en nee het is niet de "pump".

Octavius
02-01-2005, 12:46
Vertel eens wat doen je dan allemaal. Eten, drinken, traininen, slikken, spuiten enz.

Leon
02-01-2005, 19:20
nee bah niet spuiten man. Gewoon niets! Eiwitten
eten en trainen (1 tot 2 uur per keer) bijna dagelijks

Octavius
02-01-2005, 19:54
Hoelang train je al.

Leon
02-01-2005, 21:01
2/3 maand waarvan de laatste maand niet vanwege blessures, dus 2 maand
voluit en de derde maand beetje aan zitten kloten met kleine gewichtjes en
vooral stilgezeten

Muay Thai Elite
03-01-2005, 17:42
Kan je wel vertellen dat er zat mensen zijn die een moord doen voor datgene waar jij het over hebt.. Dus niet vragen 'waarom' of 'hoe', maar gewoon blij zijn!

PigDog
15-01-2005, 16:37
Een steroiden gebruiker komt per jaar maar 5 kilo netto spierweefsel aan, dat is erg veel. Weet je zeker dat je wel gezond eet en niet teveel in vetten toeneemt, en of je vocht vasthoud?

Je hoeft er niet dik uit te zien om toch te vervetten, check jezelf eens een keer met een huidplooimeter.

Als het echt spiermassa is, en je komt in 3 maanden 7 kilo aan, zou je eens naar je hypofyse kunnen laten kijken, want dan is er iets mis in de hormoonhuishouding, wat zeer vervelend zou kunnen zijn........

Mocht je gewoon nooit aan sport hebben gedaan, en nu ineens elke dag, dan zou je lichaam in de eerste maanden hard groeien, maar daar zit ook een gewenningsperiode, dus stilstand aan vast. Als je dit over 3 maanden nog hebt, zou ik me zorgen maken.....

Leon
15-01-2005, 16:43
heb me hele leven aan sport gedaan, toen ik zes was begon ik met judo
tot mijn achtste daarna ging ik fietscrossen en heb nog een paar maandjes
Taekwondo gedaan, daarna heb ik van mijn 10de tot mijn 13de voetbal gedaan.
Later heb ik tot mijn vijftiende Triathlon gedaan, nu doe ik weer judo en fitness
ik erbij. En ik houd je op de hoogste als ik over 3 maanden er weer 7 kilo
bij hebt. en hormoonhuishouding? zou je daar iets dieper op willen ingaan?

Jeru
15-01-2005, 16:55
Dit is vrij normaal. Ik ben het eerste jaar dat ik ging trainen bijna 10 kilo aangekomen. Daarna is het redelijk stabiel gebleven.

Leon
15-01-2005, 16:56
maar ook 6 kilo in 2 maand?

Unregistered
16-01-2005, 02:39
Tis wel goed mogelijk vind ik, niets mis mee.

Leon
16-01-2005, 14:31
kijk op jou wachtte ik nou, eindelijk! :thumbs:

Fr3ddy
17-01-2005, 18:13
Kan het niet gewoon aan de leeftijd liggen? En met je 72 kilo en lengte van 187 vind ik niet dat je je al zorgen hoeft te maken dat je buiten je proporties begint te groeien. Ik weeg het ook en ik ben op een haar na 2 turfen hoog.. :roll:

Muay Thai Elite
19-01-2005, 16:57
Indd. misschien een late groeispurt ofzo... Je zit eigenlijk nog in de puberteit.

PigDog
20-01-2005, 01:14
Je bent ook geswitched van duursporten naar fitness en judo. Het zou kunnen zijn dat je lichaam nu spiermassa gaat opbouwen omdat je gewoon heel anders bent gaan bewegen. Ook zit je met je 17e in de allerhoogste testosteronspiegel, tezamen met de sportgeschiedenis zou dit even een tijdelijke groeispurt kunnen zijn. Je bent eigenlijk nog redelijk licht voor 1.87 m.
Maar je lichaam zou gewenning moeten gaan vertonen, geleidelijk neemt de groei af, meestal na een half jaar. Niet dat je dan niet meer groeit, alleen gaat het niet meer zo hard.

Je hypofyse is een klier in je schedel (achter je oog) die onder andere verantwoordelijk is voor de STH-spiegel in je bloed. Dit is een menselijk groeihormoon. Door dit hormoon groei je, zowel in spiermassa maar ook in lengte. Als je lichaam is uitgegroeid, dwz, je tussenwervelschijven zijn volgroeid, en je kan in lengte niet meer toenemen, kunnen met een op hol gelagen hypofyse je spieren en je lichaamsuiteinden (vingers, tenen, tong, penis) nog wel doorgroeien.
Dit lijkt gunstig :lol: , maar is het meestal niet. Er zijn ook veel nadelen en lichaamlijke ongemakken aan verbonden.

Ik wil je niet ongerust maken, doe lekker door wat je doet, blijkbaar doe je het goed. Blijf wel goed op je lichaams-signalen letten en laat je tijdig door een arts checken.....

Veel gezondheid en groei nog.....

Unregistered
20-01-2005, 02:15
Nou ik zou niet weten wat er fout is met krachttraining ivm groei. Als je krachttraining verbied aan een kind zou je dat ook moeten doen met andere explosieve sporten.

Leon
20-01-2005, 14:23
@ PigDog: Bedankt voor de info!!! :thumbs:


@ Unregistered: Gewichtraining vind ik dat ze niet in het rijtje horen van explosieve sporten, je kan de bewegingen welliswaar wel explosief uitvoeren, maar je neemt wel extra gewicht mee (dat nadelig kan zijn voor kinderen in de groei). Explosieve sport als (bijv. in mijn geval) Judo is puur met eigen lichaam en is dus veel moeilijker om je lichaam daar mee te vertillen/verpesten. Denk nu niet dat ik krachrtraining loop af te kraken want ikzelf vind het echt geweldig en heerlijk om te doen, ook kraak ik jou theorie niet af. Ik denk alleen dat ie niet helemaal goed neergezet is (of kijk ik er gewoon fout tegen aan?)

Unregistered
20-01-2005, 14:37
Denk het wel dat je er verkeerd tegen aankijkt. Alle sporten die er zijn draait het om snelheid, en snelheid kan je helpen in bijna iedere sport. Hoe sneller hoe beter. Hoe harder je kunt sprinten, hoe beter, hoe sneller je kracht kunt zetten tegen een halter, hoe beter. Het probleem is dat mensen zich blind staren op het gewicht dat op een stang ligt, die dus ook druk uitoefent op de gewrichten. Het probleem is dat een sprong dat bijv net zo hard doet. Spinten, sprongen etc zijn nog veel ballistischer qua natuur dan gewichten, wat ook heel veel druk op de gewrichten met zich meebrengt. Kinderen kunnen bijv met een sprong al 3 tot 4 keer hun eigen lichaamsgewicht druk op hun wervelkolom krijgen. Een kind die zoveel kan squatten, dat komt niet voor. En onderzoek heeft tevens bewezen dat krachttraining je gewrichten heel erg kan verstevigen, net als de pezen, ligamenten etc.

Leon
20-01-2005, 14:42
Maar ook totaal kan verwoesten! Voor de rest snap ik je nu :P