PDA

View Full Version : Israëliër bondscoach Palestijns nationaal voetbalelftal



Sjaak
31-12-2004, 18:19
De Palestijnse voetbalbond staat op het punt om de Israëliër Arab Azmi Nasser te benoemen tot bondscoach.

Nasser was in het begin van de jaren 90 betrokken bij de oprichting van een officiëel Palestijns elftal en bereikte in november al overeenstemming over een contract met de Palestijnse bond. De voorwaarde was wel dat Nasser toestemming kreeg van de Israëlische autoriteiten om af te reizen naar de Gazastrook. Mede op voorspraak van een aantal Israëlische politici is die toestemming inmiddels verstrekt.

Zondag hoopt Nasser zijn handtekening te kunnen zetten. De Palestijnen zijn al uitgeschakeld in de kwalificatiereeks voor het WK 2006 in Duitsland.

Ik hoop dat hij het overleefd :roll:

ROIDRAGE
31-12-2004, 18:35
ik hoop dat dit een stap naar goede samenwerking tussen beide groepen verbeterd

harry
31-12-2004, 18:43
Haha idd als ze verliezen wordt het helemaal een zooitje daar (helemaal?dan gaat het dus gewoon door, jaar in jaar uit)

kyokushin
31-12-2004, 19:49
nu maar hopen dat er een mooie samenwerking uitgroeid.

Justinian
31-12-2004, 23:06
Geweldig :thumbs:

Anonymous
01-01-2005, 15:24
even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om een jood, maar om een arabier met een israelisch paspoort!

Hidman
01-01-2005, 17:41
ben bang dat we dit soort dingen krijgen ( waarschijnlijkn nog erger! )


Huis verwoest: bondscoach Irak weg

1/1/2005 16:05

Adnan Hamd is opgestapt als bondscoach van Irak. De trainer besloot zijn ontslag in te leveren nadat zijn huis was verwoest.
'Ik ontving net een telefoontje, dat mijn huis is vernietigd. Dit is een erg moeilijke situatie voor mij', treurde Hamd. 'Ik had gehoopt dat ik verder zou kunnen gaan, maar er zijn veel veiligheidsproblemen in Irak.'

Drie weken geleden was hij nog uitgeroepen tot Aziatisch coach van het jaar. Hamd boekte kleine successen met de nationale ploeg van Irak, die hij loodste naar de halve finale op de Olympische Spelen en de laatste acht van de Azië Cup.

eylem
01-01-2005, 20:01
:?

Judas
02-01-2005, 15:19
even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om een jood, maar om een arabier met een israelisch paspoort!

Je haalt de woorden uit mijn mond

Sjaak
02-01-2005, 15:35
Maar dan blijft hij toch een Israelier :wink:

Het net zoiets als een Turkse / Marokaanse Nederlander of zie ik dat nu verkeert

Anonymous
02-01-2005, 18:32
Maar dan blijft hij toch een Israelier :wink:

Het net zoiets als een Turkse / Marokaanse Nederlander of zie ik dat nu verkeert

Nee sjaak, dat zie je helemaal verkeerd! De arabieren woonden al lang in dat gebied voordat de joden daar de macht overnamen. Als de arabieren in israel willen reizen moeten ze over een israelisch paspoort beschikken.
De turkse en marokaanse nl'ers kwamen hier in eerste instantie als gast en maakten later de keuze om een nl paspoort en nationaliteit te nemen. De arabieren in israel hadden geen keuze. Bovendien hebben de "israelische" arabieren lang niet dezelfde rechten als de "israelische" joden. Je kunt het een beetje vergelijken met de situatie zoals die was in zuid-afrika. Gelukkig is dat hier in nl beter geregeld.

Sjaak
02-01-2005, 20:17
Ik wist dat niet van dat reizen met een Israelisch paspoort, bedankt voor de uitleg guest, is dus zeker niet hetzelfde.