PDA

View Full Version : Toerist zont weer op strand in Thailand



Sjaak
31-12-2004, 18:20
:shock: :shock: TRIEST :shock:

Terwijl de lijken nog uit zee worden gevist, het strand bezaaid ligt met ravage en de vertrekhal van het vliegveld vol ligt met brancards en gewonde mensen, wagen de eerste toeristen in het Thaise Phuket zich alweer op het strand om te zonnebaden.

'Onze vrienden denken dat we gek zijn', zegt Paul Cunliffe. De Engelsman arriveerde zojuist vanuit Maleisië in Phuket en drinkt een glas gin-tonic: 'Het enige risico dat we lopen, denk ik, is een nieuwe beving. Wij houden zo van deze plek dat we het het risico waard vonden'

Er staan nog enkele hotels in de badplaats overeind en het personeel heeft de nieuwe toeristen een schitterende vakantie beloofd. Er zijn meer toeristen die zich al weer met een handdoek naar het strand begeven. Russische toeristen annuleren hun vakantie bijvoorbeeld niet. Een taxichauffeur: 'Zij hebben zelf zo veel problemen, dat tsunami’s hun niets uitmaken.'

Het leven gaat gewoon door in Phuket. Zelfs de piloot blijft positief: 'In Phuket is het bewolkt, maar voor de rest is het weer goed.'

ROIDRAGE
31-12-2004, 18:30
weird shit

Wheelie
31-12-2004, 18:37
ik zou het niet kunnen :?

Anonymous
31-12-2004, 18:38
Waarom triest?? Life goes on toch???
Het zou lullig zijn als er helemaal niemand meer kwam daarzo...... dat gedeelte van het land leeft op tourisme..... dus gek vind ik dit niet....
Het is een tragedie wat er gebeurt was 2de kerst dag maar leven gaat door.....

harry
31-12-2004, 18:42
Zag dinsdag bij nova dat er toen al toeristen op het strand lagen damn tussen de redingswerkers door :shock:

Pff net die mensen die hun kinderen aan het begraven waren gezien op het journaal, pff maar ff geen journaal meer kijken om het oudejaar nog een beetje goed uit te vieren... niet te bevatten zeg terring...

Hoe kan je nou nog in een god of iets dergelijks geloven?
Dat laatste beetje hoop dat er nog iets is, is er wel af geloof ik :?

Nickuraba
31-12-2004, 18:44
Dayem, dan zou ik mijn vlucht toch echt na een ander oord laten boeken. Shit zeg. Je hebt toch van die travel verzekeringen.

payap
31-12-2004, 18:47
op de een of andere manier kan ik niet copy and paste doen want dan krijg ik een error bij submit :?


maar op de volgende link dan die russen ! :shock:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=461610&c=24

Mickey
31-12-2004, 19:23
op de een of andere manier kan ik niet copy and paste doen want dan krijg ik een error bij submit :?


maar op de volgende link dan die russen ! :shock:

http://www.nu.nl/news.jsp?n=461610&c=24

Staat er "als of" in (maar dan aan elkaar vast?)

Mickey
31-12-2004, 19:23
Anyway..
Ik vind het een goede zaak dat de toeristenstroom wel op gang komt.
Zoals Guest het hier al post...

Die mensen hebben het geld vanuit toerisme HARD nodig!
Nu meer als ooit.

Justinian
31-12-2004, 19:24
En toch is het beter voor de Thai dat de toeristen wél blijven, ook al is het gevoelsmatig natuurlijk bizar. Als ik er nu zou zijn zou ik overigens niet in een strandstoel gaan liggen, maar de plaatselijke bevolking meehelpen...

Sjaak
31-12-2004, 19:27
Kijk dat bedoel ik, dat zou ieder NORMAAL mens toch gaan doen !!

Je bent krankzinnig en je hebt geen gevoel in je donder als je op een strandstoel gaat liggen als de lijken om je heen liggen bij wijze van spreken :evil:

Mickey
31-12-2004, 19:27
Dat lijkt me idd een bizar beeld.
Ik neem aan dat de toeristen ook niet letterlijk naast lijken liggen zonnen?

kyokushin
31-12-2004, 19:53
de meeste toeristen zullen wel niet naast de lijken liggen te zonnen, maar er hoefd maar 1 zo'n idioot tussen te liggen en een uur later is het over de hele wereld op het nieuws, liefst nog een beetje aangedikt. Want ja men moet toch kijkers/lezers trekken.

jan sensei kyokushin
01-01-2005, 07:16
Sorry hoor maar mijn vrouw zij dadelijk wat voor mafkees is dat die nu alweer gaat liggen zonne baden op dat strand toen ze de beelden zag op tv ik vind het respect loos :cry: sorry


ik denk toch dat het merendeel van de mensheid er net zo overdenkt als ik ,mvg

lady in red
01-01-2005, 11:30
triest als je dat doet....ik zou meehelpen ofzo, maar niet gaan zonnen :shock:

Leonardo
01-01-2005, 12:50
Roy en Sjaak hebben gelijk, je bent niet goed wijs als je daar gaat liggen zonnebaden, je moet gewoon gaan helpen en niks anders

jojo
01-01-2005, 20:14
dat vond ik echt sneu

BP
01-01-2005, 21:57
Respectloze klootzakken!!!

Steek je handen uit de mouwen en help waar je maar kan.
Hoe kan je, met zulke narigheid om je heen, in godsnaam vakantie vieren.
Ik begrijp hier echt geen hol van.

payap
02-01-2005, 17:47
Staat er "als of" in (maar dan aan elkaar vast?)

idd mickey dat klopt. Veroorzaakt dit het ?

Anonymous
02-01-2005, 18:26
Leuk.. maar jullie zeggen dit allemaal wel.. maar zouden JULLIE zelf wel helpen??

Justinian
02-01-2005, 18:37
Leuk.. maar jullie zeggen dit allemaal wel.. maar zouden JULLIE zelf wel helpen??
Daar kan ik maar één antwoord op geven: JA!

robocop
02-01-2005, 19:39
Is niet normaal en echt respectloos. Mensen lopen daar nog rond om een kind of wat dan ook te zoeken en dan liggen ze al op het strand.

Ronald
02-01-2005, 20:09
Staat er "als of" in (maar dan aan elkaar vast?)

idd mickey dat klopt. Veroorzaakt dit het ?
Yep, kijk hier (http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4694) ff.

Sjaak
02-01-2005, 20:20
Leuk.. maar jullie zeggen dit allemaal wel.. maar zouden JULLIE zelf wel helpen??
Daar kan ik maar één antwoord op geven: JA!

ik sluit me hierbij aan ;

JA

Biiyen
02-01-2005, 20:25
Ja natuurlijk zou ik helpen, en als ik niet zou kunnen helpen omdat ik anders in de weg zou lopen dan zou ik naar huis gaan. Maar dus niet op het strand gaan liggen, dan ben je niet wijs.

Virus
03-01-2005, 02:13
Waarom triest?? Life goes on toch???
Het zou lullig zijn als er helemaal niemand meer kwam daarzo...... dat gedeelte van het land leeft op tourisme..... dus gek vind ik dit niet....
Het is een tragedie wat er gebeurt was 2de kerst dag maar leven gaat door.....
Een onbegrijpelijke domme mening!!



Ja natuurlijk zou ik helpen, en als ik niet zou kunnen helpen omdat ik anders in de weg zou lopen dan zou ik naar huis gaan. Maar dus niet op het strand gaan liggen, dan ben je niet wijs.
Zeer correct!!

Robson
03-01-2005, 08:42
zo slecht is dat nog niet
"Talrijke buitenlandse toeristen die hebben besloten hun vakantie op Sri Lanka niet af te breken, helpen mee hun getroffen hotels weer op te bouwen of schoon te maken. Dat hebben Srilankaanse medewerkers van deze hotels telefonisch verklaard. De toeristen helpen ook mee om in de omgeving van de hotels de plaatselijke bevolking te helpen."

Paganstars
03-01-2005, 10:11
Ik zou meehelpen.... ondanks dat ik doodsbang zou zijn!

Anonymous
03-01-2005, 11:54
iedereen wil natuurlijk meehelpen, maar ik denk dat er maar weinig zijn die dit ook daadwerkelijk zouden doen als ze daar met half ontbonden lijken worden geconfronteerd.

Mike
03-01-2005, 13:19
De hele economie daar is gebaseerd op toerisme , bovendien geven de reisbureaus geen negatief reisadvies dus zal je niks terugkrijgen van je vooruit betaalde geld. Dus tja ,waarom niet erheen gaan en aan de andere kant van zo'n eiland vakantie vieren, samen met meehelpen opbouwen en vooral flinke fooien geven? Als de toeristen nu massaal stoppen met komen dan is de ramp compleet. Dan stoort de hele economie nog verder in terwijl ze nu juist geld nodig hebben.

ik zou prima kunnen zonnen daar de ene dag en de volgende dag helpen opbouwen en schoonmaken. Als ieder zn steentje bijdraagt dan komt het daar goed. Sowieso moet je wat overmaken op 555 vind ik!

Anonymous
03-01-2005, 13:46
Ik vraag me altijd af hoeveel van het gedoneerde geld uiteindelijk bij de mensen terecht komt die het nodig hebben en hoeveel onderweg blijft "hangen".

De PvdA wil nu dat de landen van de EU de schulden aan de getroffen landen kwijtschelden. Dat betekent weer meer geld in de zakken van de corrupte ambtenaren.

Anonymous
03-01-2005, 14:29
Verwanten slachtoffers zeebeving misleid met e-mail
LONDEN - Vrienden of familieleden van Britten die mogelijk het slachtoffer zijn geworden van de zeebeving in Zuidoost-Azië hebben valse e-mail ontvangen waarin de dood van hun geliefde werd bevestigd. De mail was zogenaamd namens de Britse regering verzonden aan personen die op de website van Sky News TV oproepen voor informatie hadden geplaatst.


De Londense politie onderzoekt de zaak en heeft al een verdachte van het versturen van de berichten gearresteerd. Het gaat om een 40-jarige man uit het Midden-Engelse Lincolnshire. Hij wordt ondervraagd. De politie verklaarde de zaak hoog op te nemen.

De boodschappen waren zogenaamd afkomstig van een bureau van het Britse ministerie van buitenlandse zaken in Thailand en hadden als afzender ukgovofficeaol.com. De politie wijst er op dat de regering geen e-mail gebruikt voor het overbrengen van dergelijke jobstijdingen.


sick bastards :twak: :twak: :evil:

Anonymous
03-01-2005, 14:30
Verwanten slachtoffers zeebeving misleid met e-mail
LONDEN - Vrienden of familieleden van Britten die mogelijk het slachtoffer zijn geworden van de zeebeving in Zuidoost-Azië hebben valse e-mail ontvangen waarin de dood van hun geliefde werd bevestigd. De mail was zogenaamd namens de Britse regering verzonden aan personen die op de website van Sky News TV oproepen voor informatie hadden geplaatst.


De Londense politie onderzoekt de zaak en heeft al een verdachte van het versturen van de berichten gearresteerd. Het gaat om een 40-jarige man uit het Midden-Engelse Lincolnshire. Hij wordt ondervraagd. De politie verklaarde de zaak hoog op te nemen.

De boodschappen waren zogenaamd afkomstig van een bureau van het Britse ministerie van buitenlandse zaken in Thailand en hadden als afzender ukgovofficeaol.com. De politie wijst er op dat de regering geen e-mail gebruikt voor het overbrengen van dergelijke jobstijdingen.


sick bastards :twak: :twak: :evil:

micha
03-01-2005, 15:11
je stapt in Thailand in een minibusje en bent binnen een paar urr aan de andere kant en daar ligt Koh Samuii en dat gedeelte is is niet getroffen. Dus als je blijft helpen en anders weg wezen.

Anonymous
03-01-2005, 16:00
je stapt in Thailand in een minibusje en bent binnen een paar urr aan de andere kant en daar ligt Koh Samuii en dat gedeelte is is niet getroffen. Dus als je blijft helpen en anders weg wezen.

zo simpel ligt het helaas niet. phuket- koh samui is toch wel 3 uur vliegen. met een busje (en een veerpont) ben je zeker een dag onderweg. als er al een hotel vrij is.

Justinian
03-01-2005, 16:42
je stapt in Thailand in een minibusje en bent binnen een paar urr aan de andere kant en daar ligt Koh Samuii en dat gedeelte is is niet getroffen. Dus als je blijft helpen en anders weg wezen.

zo simpel ligt het helaas niet. phuket- koh samui is toch wel 3 uur vliegen. met een busje (en een veerpont) ben je zeker een dag onderweg. als er al een hotel vrij is.
Klopt, maar er zijn zat andere plaatsen waar je terecht kunt (HuaHin, Pattaya, Jomtien en noem het maar op). Het is inderdaad wel een eindje vliegen, maar ja, dat moet je er dan maar voor over hebben.

Anonymous
03-01-2005, 18:01
Remkes onder vuur wegens vakantie in Thailand
DEN HAAG - Minister Remkes van Binnenlandse Zaken is onder vuur komen te liggen van de PvdA en zijn eigen VVD in de Tweede Kamer omdat de minister sinds de dag van de zeebeving in Azië, tweede kerstdag, op vakantie is in Thailand, maar tot nog toe geen bezoek heeft gebracht aan Nederlandse slachtoffers.

micha
03-01-2005, 18:15
je stapt in Thailand in een minibusje en bent binnen een paar urr aan de andere kant en daar ligt Koh Samuii en dat gedeelte is is niet getroffen. Dus als je blijft helpen en anders weg wezen.

zo simpel ligt het helaas niet. phuket- koh samui is toch wel 3 uur vliegen. met een busje (en een veerpont) ben je zeker een dag onderweg. als er al een hotel vrij is.
Klopt, maar er zijn zat andere plaatsen waar je terecht kunt (HuaHin, Pattaya, Jomtien en noem het maar op). Het is inderdaad wel een eindje vliegen, maar ja, dat moet je er dan maar voor over hebben.

is nog een leuke trip ook lekker een dag door het echte Thailand ipv op pattaya in je hotel of resort zitten :twak:

Justinian
03-01-2005, 18:21
is nog een leuke trip ook lekker een dag door het echte Thailand ipv op pattaya in je hotel of resort zitten :twak:
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er niks mis is met Pattaya :wink: Maar je hebt wel gelijk; het is weer eens wat anders.

micha
03-01-2005, 18:31
ik bedoel maar te zeggen dat er meer is dan wat er in je vakantiefolder staat maar dat hoef ik jou niet uit te leggen :mrgreen:

Justinian
03-01-2005, 18:44
micha = correct ;)

The_Rock
04-01-2005, 00:20
hoe durven ze toch :shock: