Log in

View Full Version : Chirurg: 'Pas op met afsteken dynamiet'



Sjaak
31-12-2004, 18:22
Huh :shock: wat een slim advies :roll:

Chirurg Robert Kreis van het Brandwondencentrum Beverwijk waarschuwt vuurwerkliefhebbers voor het afsteken van vuurwerk in het algemeen en dynamiet in het bijzonder. Elk jaar komen er talloze slachtoffers in het centrum terecht, en de verwondingen worden steeds erger omdat de trends steeds extremer worden.

'Het is mij een raadsel hoe ze er aan komen, maar de laatste jaren duikt er vooral tussen het illegale vuurwerk steeds vaker dynamiet op', zegt Kreis. 'Spul wat in de mijnbouw gebruikt wordt. Het clandestiene spul is ook het gevaarlijkste vuurwerk. Als dat fout gaat, kun je niet meer spreken van vuurwerkverwondingen. Dan heb je het gewoon over oorlogswonden, afgerukte armen en dergelijke. Aanzetten? Bij afgerukte ledematen is dat meestal een hopeloze zaak. Nee, dan kom je toch echt uit bij prothesen.'

harry
31-12-2004, 18:44
Dus Sjaak:

kijk een beetje uit vanavond! :mrgreen:

Sjaak
31-12-2004, 19:24
Jammer, wilde net een leuk gebouwtje op gaan blazen :wink:

Mickey
31-12-2004, 19:26
"Pas op met het afsteken van dynamiet.."

No shit Sherlock! 8)

ROIDRAGE
31-12-2004, 19:29
Jammer, wilde net een leuk gebouwtje op gaan blazen :wink:

terrorist

Sjaak
31-12-2004, 19:52
Ik had het over het belastingkantoor :lol:

kyokushin
31-12-2004, 19:56
Ik had het over het belastingkantoor

had eerder het politieburo van jouw verwacht :mrgreen:

Octavius
31-12-2004, 21:14
Had toevallig wat C4 in me koffer zitten. Kwam terug uit Frankrijk. 8)

Sjaak
31-12-2004, 22:34
Ik had het over het belastingkantoor

had eerder het politieburo van jouw verwacht :mrgreen:

Dat is een hele goede tweede op me lijst :thumbs:

Leon
31-12-2004, 22:35
kon destijds wel echt aan C4 komen, welliswaar niet met kilo's tegelijk maartoch.
Een auto'tje of een paar huisjes kon je er wel mee wegkrijgen :shock:

max mulder shihan
31-12-2004, 22:56
Leon, vanaf vandaag is de AIVD je grootste vriend :mrgreen:

Leon
31-12-2004, 23:24
ja daar was ik al wel bang voor :lol:

Octavius
01-01-2005, 00:37
Binnenkort Nationale Recherche op bezoek, zet de koffie maar klaar. :thumbs:

jan sensei kyokushin
01-01-2005, 07:02
Ik had het over het belastingkantoor

had eerder het politieburo van jouw verwacht :mrgreen: :mrgreen:

jan sensei kyokushin
01-01-2005, 07:04
Leker bijdehander chirurg pas op met dynamiet :roll:

bedankt voor de tip :mrgreen:

Nickuraba
01-01-2005, 11:16
goh wist k nog niet

lady in red
01-01-2005, 11:26
:roll:

Sjaak
01-01-2005, 12:35
Ik hoor net dat ze in Strijen een lawinepijl naar binnen geschoten hebben bij het politiebureautje vannacht (toen het leeg was). Grote puinhoop daar, veel glasschade.




















It was'nt me :o

Leonardo
01-01-2005, 12:48
Sorry ik weet dat ik hier niet om mag lachen :( maar ik doe het toch :lol:

Hoe was het spreekwoord ook al weer, bootje komt om zijn loontje :thumbs:

ROIDRAGE
01-01-2005, 16:44
als er iemand bij was omgekomen gingen jullie daar dan ook om lachen?

Nickuraba
01-01-2005, 16:54
wat dacht je van die ontplofte toke met 7 doden. een man wou een rotje uitproberen :twak:

Sjaak
01-01-2005, 17:02
als er iemand bij was omgekomen gingen jullie daar dan ook om lachen?

Lezen Marb, ik schrijf toch dat het leeg was, dus dit is een ontiegelijk domme vraag want je weet het antwoord al.

Ik heb er ook smakelijk om gelachen want als je normaal de politie belt duurd het ongeveer 2 uur voordat ze tijd voor je hebben en nu waren er 6 wagens binnen 10 minuten, ik bedoel maar :roll:

Zoek goed de verschillen tussen een inbraak bij iemand thuis of bij vuurwerk afsteken op een leeg politiebureau :shock:

120 minuten vs 10 minuten, kwestie van prio's toch :o

btw : ik hoop dat alle mobiele flitsapperatuur die daar is opgeslagen helemaal uit elkaar is gespat :thumbs:

Een fijn flitsvrij 2005 voor iedereen toegewenst hier in de buurt :wink:

harry
01-01-2005, 17:12
Ik hoor net dat ze in Strijen een lawinepijl naar binnen geschoten hebben bij het politiebureautje vannacht (toen het leeg was). Grote puinhoop daar, veel glasschade.


Woow hehe cool :twisted:

ashi76
01-01-2005, 17:22
Ja erg grappig.

Dit wordt vervolgens weer gerepareerd van onze belastingcenten en die agenten slapen er geen seconde minder om hoor.

ROIDRAGE
01-01-2005, 17:26
das toch logisch, sjakie, dat ze eerder naar hun eigen politie buro terug gaan.
stel nu voor dat je huis in de fik staat. dan ga je daar toch ook eerder naar toe dan dat het huis van iemand een paar straten verder op in de hens staat.

Misschien hebben die agenten het gewoon druk, je loopt altijd wel te zeuren dat die agenten niks waard zijn.
ik ben benieuwd wat je zou zeggen als ze er niet waren.
het is zo makkelijk om te zeggen dat ze beter hun best moeten doen.er zit zeker meer achter. verder kijken dan je neus lang is sjakie.
als alles zo makkelijk is dan was et zeker opgelost

harry
01-01-2005, 17:36
Dit wordt vervolgens weer gerepareerd van onze belastingcenten en die agenten slapen er geen seconde minder om hoor.

Die paar centen, beetje baldadigheid hoor ter bij, ok grote baldadigheid dan :D

Sjaak
01-01-2005, 18:03
das toch logisch, sjakie, dat ze eerder naar hun eigen politie buro terug gaan. stel nu voor dat je huis in de fik staat. dan ga je daar toch ook eerder naar toe dan dat het huis van iemand een paar straten verder op in de hens staat.

Ik ben er net zo snel hoor Brammetje, moet totaal niks uitmaken als je iemand moet redden :o


Misschien hebben die agenten het gewoon druk,

Natuurlijk hebben ze het druk Brammetje, we weten allemaal wat hun minimaal uit te schrijven hoeveelheid bonnen is :x


je loopt altijd wel te zeuren dat die agenten niks waard zijn.
ik ben benieuwd wat je zou zeggen als ze er niet waren.

Dan hadden we een veel betere wereld Brammetje :lol:


het is zo makkelijk om te zeggen dat ze beter hun best moeten doen.er zit zeker meer achter. verder kijken dan je neus lang is sjakie.
als alles zo makkelijk is dan was et zeker opgelost.

Natuurlijk zit er meer achter, schitterende opmerking :thumbs: Ze moeten niet beter hun best doen Brammetje, want dat doen ze zeker (ik heb nog nooit van zulke gedreven personen gezien en ze doen echt alles om je een bekeuring aan te smeren :x ) maar ze moeten gewoon hun prioriteiten is grondig gaan veranderen en er zijn voor de burgers en niet voor onze schatkist :x

Probeer is aangifte te gaan doen over een diefstal of een geweldsdelict en dan kan je een "afspraak" maken en als je geluk hebt kan je bij een totaal ongeintresserd persoon op bureau komen die je na afloop van de aangifte dan ook nog is komt vertellen dat dit weinig tot geen zin heeft :shock: :shock: Je snapt toch zeker wel dat dat als iemand zo behandeld wordt door onze alom geliefde politiemacht je NOOIT meer aangifte gaat doen, stelletje hufters :x

Waarom denk je dat niemand tegewoordig meer een agent in Nederland serieus neemt, hoe zou dat toch komen :o Zet onze agenten is af tegen bv Spaanse agenten en trek is je conclusies want de Guardia Civiel wordt alom gerespecteerd door zowel burgers als door boefjes :thumbs: en onze agenten .............................

Ach laat maar :roll: praat is met echte agenten en luister is naar ze wat ze er zelf van vinden. Zou misschien voor jou wel is verrassend en verfrissend kunnen zijn :roll:

(Ik heb het in mijn verhaal niet over veldwachters in een dorpje in the midle of nowhere maar over politie in de Randstad)

Maar ik geloof dat we of-topic gaan :!:

Sjaak

Jeroen
01-01-2005, 18:46
Noem die jongen eens gewoon Bram? Of ben je zo ontzettend op hem gesteld dat je hem vertederend Brammetje gaat noemen?

RENNEN BRAM! NIET OVER JE SCHOUDER KIJKEN! ER KOMEN NIET ZO FRISSE ROTTERDAMSE JONGENS ACHTER JE AAN! REEEEEEEEEEEEN!

Sjaak
01-01-2005, 20:05
Noem die jongen eens gewoon Bram? Of ben je zo ontzettend op hem gesteld dat je hem vertederend Brammetje gaat noemen?

RENNEN BRAM! NIET OVER JE SCHOUDER KIJKEN! ER KOMEN NIET ZO FRISSE ROTTERDAMSE JONGENS ACHTER JE AAN! REEEEEEEEEEEEN!

Haha daar hebben we onze ALO sportstudiebol weer, mag je weet internetten van je moeder :o en hoe is je "relatie" afgelopen, ben je al genomen :D

En je kan wel stoer doen maar ik heb het jou wel is vaker gezegd lafbek, je moet het is in iemands gezicht durven te zeggen, maar daar heb jij in ieder geval niet de bals voor.

En btw Brammetje noemt mij Sjakie dus ik zie het probleem niet zo en het is er dus ook niet.

Ronald
01-01-2005, 21:06
Ladies en jerrycans, voor het uitwisselen van hatelijkheden verwijs ik jullie graag naar the Pit.

Sjaak
01-01-2005, 21:26
Je hebt gelijk Ronald dus verwijder me post maar, die Jeroentje is het niet waard want als die is een keer wat post is het altijd gezeik. Ik zal die DL wel negeren :roll:

On topic dan maar weer.

Jeroen
01-01-2005, 22:07
Sjaak je hebt pm

Sjaak
01-01-2005, 22:19
Jeroen jij ook.

En ............... zijn er nog mensen die dynamiet hebben afgestoken :lol:

Ronald
01-01-2005, 22:58
Top mensen :thumbs: .