PDA

View Full Version : Wouter Bos vind dat er moskeeen bijgebouwd moeten worden



Guru
03-01-2005, 23:59
"Ik vind dat er moskeeën bijgebouwd moeten worden".
Wouter Bos in HP/De Tijd van 31 dec 04, pag 35

-------------------------------------------------------------------------------------

Wouter Bos is een landverrader.
Hij mag ze zelf eigenhandig gaan bouwen als hij dat zonodig wil. Ik vraag me af wat zijn achterliggende motief is voor het uitkramen van zulke wartaal.
Ons is verteld dat Turkije pas over 10-15 jaar EU-lid wordt.
Houdt Wouter soms rekening met een veel eerdere toetreding en de daarmee gepaard gaande massale hereniging van neven, nichten en andere dorpsgenoten?

The_Rock
04-01-2005, 00:03
:shock:

B3 lik3 M3
04-01-2005, 07:32
:?

Justinian
04-01-2005, 07:37
In het betreffende stukje zal vast meer hebben gestaan dan alleen dat kopje :roll:

Leon
04-01-2005, 08:10
ja waarom zou je niet meer moskeën bouwen? mag toch?

harry
04-01-2005, 08:37
Wouter Bos was door de meeste parlementsleden verkozen tot slechtste parlementslid (hij waait met alle winden mee):mrgreen:

Btw Balkie werd 2e of 1e geloof ik als één van de beste en meest standvastigste (precies die staat teminste voor wat tie zegt en laat zich niet gek maken) :mrgreen:

Anonymous
04-01-2005, 08:39
"Ik vind dat er moskeeën bijgebouwd moeten worden".
Wouter Bos in HP/De Tijd van 31 dec 04, pag 35

-------------------------------------------------------------------------------------

Wouter Bos is een landverrader.
Hij mag ze zelf eigenhandig gaan bouwen als hij dat zonodig wil. Ik vraag me af wat zijn achterliggende motief is voor het uitkramen van zulke wartaal.
Ons is verteld dat Turkije pas over 10-15 jaar EU-lid wordt.
Houdt Wouter soms rekening met een veel eerdere toetreding en de daarmee gepaard gaande massale hereniging van neven, nichten en andere dorpsgenoten?

whahahahahahahaha.....landverrader.... hoor je wel wat je zelf zegt??!!! volgens mij heb je hier op het forum wat verkeerde woorden geleerd...
En idd volgens mij stond er meer tekst als dat.
Met dit lapje tekst heb je laten zien hoe dom en stom iemand iets kan posten..... :twak:

Mickey
04-01-2005, 09:39
Landsverraad = Heulen met de vijand!
Oftewel jij ziet bezoekers van moskeen als vijanden van Nederland?
Niet de meest genuanceerde uitspraak ooit, chef.. ;)

Guru
04-01-2005, 09:50
Dit stukje tekst, staat op zichzelf en het maakt niet uit wat voor context er om heen zit.
Lijkt me duidelijk dat Wouter geen man is waar we op moeten stemmen.
Duidelijk dat Wouter nooit van z'n leven premier moet worden, want dan wordt het echt tijd voor een machtsovername.

Het gaat niet om wie er een vijand is, het gaat er duidelijk om dat er NIET meer moskeen moeten komen in Nederland.
HEEL SIMPEL!
Als iemand een geloof wil aanhangen moet die betreffende persoon dat maar voor de openhaard in de huiskamer doen.
Welk geloof dat ook is, het maakt me geen donder uit.

Guru
04-01-2005, 09:56
als er geen subsidies voor aangesproken hoeven te worden ofzo, mag iedereen zoalng ie een vergunning krijgt bouwen wat hij wil.

Desnoods ergens tegen jouw achtertuin aan wellicht?

Anonymous
04-01-2005, 09:59
als er geen subsidies voor aangesproken hoeven te worden ofzo, mag iedereen zoalng ie een vergunning krijgt bouwen wat hij wil.

Desnoods ergens tegen jouw achtertuin aan wellicht?

Ey Guru.... ga ff ergens anders over jouw rechtse bevindingen praten..... je posts slaan nergens op en iedereen die een beetje nadenkt zal zo tegen deze post van jou kijken.

Guru
04-01-2005, 10:12
Inderdaad, rappe rik!
En uiteindelijk is het toch een ver van mijn bed show aangezien ik in een wijk woon waar nederlanders wonen en geintegreerde allochtonen zonder een moskee.

Goh, ik ken zelfs turkse mensen, die het belachelijk vinden dat er moskeeen zijn in Nederland.
Maar er zullen vast een aantal mensen hier zijn die dat niet geloven...

Ey Guest, ik post met een bedoeling, ik hou de boel nog een beetje wakker hier. :wink:

Anonymous
04-01-2005, 10:15
Inderdaad, rappe rik!
En uiteindelijk is het toch een ver van mijn bed show aangezien ik in een wijk woon waar nederlanders wonen en geintegreerde allochtonen zonder een moskee.

Goh, ik ken zelfs turkse mensen, die het belachelijk vinden dat er moskeeen zijn in Nederland.
Maar er zullen vast een aantal mensen hier zijn die dat niet geloven...

Ey Guest, ik post met een bedoeling, ik hou de boel nog een beetje wakker hier. :wink:

Dude...je roept dingen als landverrader....
Tuurlijk mag Guru zeggen wat ie wil.... maar praat geen onzin, kom met argumenten waarom die dat dan niet wil.... Maar hij roept gelijk de makkelijke dingen..... en dan komt ie niet eeeehhhmmm al te slim over...
Ik ben zelf geen moslim maar sta soms echt te kijken van uitspraken hierzo....

Mickey
04-01-2005, 10:15
Meningen mogen hier ongecensureerd worden verkondigd!
Zolang ze maar onderbouwd zijn.

Anonymous
04-01-2005, 10:16
Meningen mogen hier ongecensureerd worden verkondigd!
Zolang ze maar onderbouwd zijn.

that's my point, en dat gebeurt dus niet....



Inderdaad, rappe rik!
En uiteindelijk is het toch een ver van mijn bed show aangezien ik in een wijk woon waar nederlanders wonen en geintegreerde allochtonen zonder een moskee.

Goh, ik ken zelfs turkse mensen, die het belachelijk vinden dat er moskeeen zijn in Nederland.
Maar er zullen vast een aantal mensen hier zijn die dat niet geloven...

Ey Guest, ik post met een bedoeling, ik hou de boel nog een beetje wakker hier. :wink:

Dude...je roept dingen als landverrader....
Tuurlijk mag Guru zeggen wat ie wil.... maar praat geen onzin, kom met argumenten waarom die dat dan niet wil.... Maar hij roept gelijk de makkelijke dingen..... en dan komt ie niet eeeehhhmmm al te slim over...
Ik ben zelf geen moslim maar sta soms echt te kijken van uitspraken hierzo....

Mickey
04-01-2005, 10:18
[quote=Mickey]Meningen mogen hier ongecensureerd worden verkondigd!
Zolang ze maar onderbouwd zijn.

that's my point, en dat gebeurt dus niet....

Niet helemaal waar. Hoewel ik zelf ook al aangeef dat het genuanceerder
mag. Desondanks zul je ook merken dat zodra mensen richting extreem
rechts neigen er hier op het forum een aantal mensen (waaronder ikzelf)
flink tegengas beginnen te geven..


It aint all bad! ;)

migyur
04-01-2005, 11:27
Weet iemand hier ook WAAROM wouter bos meer moskeen wilt?

Octavius
04-01-2005, 11:43
Wouter Bos was door de meeste parlementsleden verkozen tot slechtste parlementslid (hij waait met alle winden mee)

Hij was ook gekozen als beste.


Als iemand een geloof wil aanhangen moet die betreffende persoon dat maar voor de openhaard in de huiskamer doen.
Welk geloof dat ook is, het maakt me geen donder uit.

Vooral wegsteken dan heb je helemaal geen controle.
Luister goed wat je zegt. Door zulke dingen te zeggen ga je net zo situatie krijgen als de jaren 30 in Duitsland. Wat is je volgende stap dat ze allemaal een halve maan moeten dragen op hun jas?


ik ben blij voor je dat je turkse mensen kent die het belachelijk vinden dat er moskeeen zijn in Nederland.
Alleen vraag ik me af of diezelfde turkse mensen het ook belachelijk vinden dat er in Turkije ook Kerken en Synagoges zijn. Want die zijn er wel degelijk en zo belachelijk is dat dus allemaal niet.

Ga maar eens in Instabul kijken, leven Joden, Moslims, Christenen naast elkaar zonder problemen. Het mooiste voorbeeld is Suriname. Staat de kerk. moskee, hindu temel enz gewoon naast elkaar.

Anonymous
04-01-2005, 11:47
Wouter Bos was door de meeste parlementsleden verkozen tot slechtste parlementslid (hij waait met alle winden mee)

Hij was ook gekozen als beste.


Als iemand een geloof wil aanhangen moet die betreffende persoon dat maar voor de openhaard in de huiskamer doen.
Welk geloof dat ook is, het maakt me geen donder uit.

Vooral wegsteken dan heb je helemaal geen controle.
Luister goed wat je zegt. Door zulke dingen te zeggen ga je net zo situatie krijgen als de jaren 30 in Duitsland. Wat is je volgende stap dat ze allemaal een halve maan moeten dragen op hun jas?


ik ben blij voor je dat je turkse mensen kent die het belachelijk vinden dat er moskeeen zijn in Nederland.
Alleen vraag ik me af of diezelfde turkse mensen het ook belachelijk vinden dat er in Turkije ook Kerken en Synagoges zijn. Want die zijn er wel degelijk en zo belachelijk is dat dus allemaal niet.

Ga maar eens in Instabul kijken, leven Joden, Moslims, Christenen naast elkaar zonder problemen. Het mooiste voorbeeld is Suriname. Staat de kerk. moskee, hindu temel enz gewoon naast elkaar.

thank you very much...that sums it all about up.....
Goeie post!

harry
04-01-2005, 11:57
Het mooiste voorbeeld is Suriname. Staat de kerk. moskee, hindu temel enz gewoon naast elkaar.

Geloof dat suriname iets andere nog grotere problemen heeft.

Zo'n geweldig land helemaal naar de klote geholpen da's ook knap hoor!

Nee dan zijn we met wouter Bos minder slecht af, die laat zijn tegenstanders naar wat wij weten niet afschieten, en nou geloof ik ook niet dat tie handeld in coke.

Anonymous
04-01-2005, 12:01
Het mooiste voorbeeld is Suriname. Staat de kerk. moskee, hindu temel enz gewoon naast elkaar.

Geloof dat suriname iets andere nog grotere problemen heeft.

Zo'n geweldig land helemaal naar de klote geholpen da's ook knap hoor!

Nee dan zijn we met wouter Bos minder slecht af, die laat zijn tegenstanders naar wat wij weten niet afschieten, en nou geloof ik ook niet dat tie handeld in coke.

***zucht***
Daar gaat het nu toch niet om??!! of wel soms??
Octavius heeft een goed voorbeeld..... die jij nu met argumenten die hier niks mee te maken hebben afscheept....

harry
04-01-2005, 12:14
***zucht***
Ging het niet mede over Wouter Bos, over wat een beleid hij aanhangt?
En als dan de parralel word getrokken naar suriname dat het daar zo fantastich gaat is die vergelijking natuurlijk hardstikke mank als je de situatie daar vergelijkt, da's dus appels met peren vergelijken...

Justinian
04-01-2005, 12:49
Dit stukje tekst, staat op zichzelf en het maakt niet uit wat voor context er om heen zit.
Lijkt me duidelijk dat Wouter geen man is waar we op moeten stemmen.
Duidelijk dat Wouter nooit van z'n leven premier moet worden, want dan wordt het echt tijd voor een machtsovername.

Het gaat niet om wie er een vijand is, het gaat er duidelijk om dat er NIET meer moskeen moeten komen in Nederland.
HEEL SIMPEL!
Als iemand een geloof wil aanhangen moet die betreffende persoon dat maar voor de openhaard in de huiskamer doen.
Welk geloof dat ook is, het maakt me geen donder uit.

Context is zeer belangrijk!!!
Het is gewoon een kreet die uit een hele tekst is gehaald. Misschien werd hem de volgende vraag gesteld:“Wat moet er volgens u gebeuren indien er onvoldoende plaatsen zijn in moskeeën in Turkije?�

Wouter Bos: � Ik vind dat er moskeeën bijgebouwd moeten worden�.

Beetje gechargeerd, maar het geeft wel aan dat context erg belangrijk is.

ashi76
04-01-2005, 13:12
imo zijn er in NL iig zat moskeen.

Justi = overigens zeer correct.

Sjaak
04-01-2005, 13:13
Bos is compleet de weg kwijt :evil: laten we eerst is wat goede bejaardentehuizen gaan bouwen voor onze opa's en oma's die Nederland groot hebben gemaakt.

Judas
04-01-2005, 13:15
@Guru, ik ben blij voor je dat je turkse mensen kent die het belachelijk vinden dat er moskeeen zijn in Nederland.
Alleen vraag ik me af of diezelfde turkse mensen het ook belachelijk vinden dat er in Turkije ook Kerken en Synagoges zijn. Want die zijn er wel degelijk en zo belachelijk is dat dus allemaal niet.

Die worden alleen zo nu en dan opgeblazen :(

TheSkindo
04-01-2005, 13:17
Sjaak=Correct!!!!!!

Octavius
04-01-2005, 13:21
Bos is compleet de weg kwijt :evil: laten we eerst is wat goede bejaardentehuizen gaan bouwen voor onze opa's en oma's die Nederland groot hebben gemaakt.

Hoeveel kerken worden er door de overheid betaald?
Dat over bejaardenhuizen heb je gelijk. Het is niet alleen Bos die de weg kwijt zou zijn.

Guru
04-01-2005, 13:41
Wilders mag een kapsel hebben dat je doet schuddebuiken
Hij zal heel Nederland wel een poepje laten ruiken
Omdat hij als een van de weinigen zijn hersens weet te gebruiken
En zal steeds meer van zijn plannen laten ontluiken.

Deze man zit vol plannen en goede moed
Want voor hem is het Nederland dat er wel toe doet
Voor de Nederlanders EN medelanders van vlees en bloed
En niet voor fundamentalitisch addergebroed

Linkse krachten proberen al druk te demoniseren
Want vinden: ook die Wilders moet het leren
Dat alleen links denkt het tij te kunnen keren
Ach, wat zijn het toch domme dames en heren

Hoewel die linksdraaiende hersenen dom blijven malen
Op een dag ontwaken ze uit hun zotte idealen
En zien dan Wilders zijn grote gelijk behalen
en blijkt hun eigen politiek falen.

Anonymous
04-01-2005, 14:02
Wilders mag een kapsel hebben dat je doet schuddebuiken
Hij zal heel Nederland wel een poepje laten ruiken
Omdat hij als een van de weinigen zijn hersens weet te gebruiken
En zal steeds meer van zijn plannen laten ontluiken.

Deze man zit vol plannen en goede moed
Want voor hem is het Nederland dat er wel toe doet
Voor de Nederlanders EN medelanders van vlees en bloed
En niet voor fundamentalitisch addergebroed

Linkse krachten proberen al druk te demoniseren
Want vinden: ook die Wilders moet het leren
Dat alleen links denkt het tij te kunnen keren
Ach, wat zijn het toch domme dames en heren

Hoewel die linksdraaiende hersenen dom blijven malen
Op een dag ontwaken ze uit hun zotte idealen
En zien dan Wilders zijn grote gelijk behalen
en blijkt hun eigen politiek falen.

ow ow...now he's getting dangerous..... tja Wilders... Het enige waar die opleeft is zn rechtse opvattingen.... Voor de rest heeft ie geen programma etc... dus als je alleen daarom fan van hem bent, klopt er iets niet en ben je echt gevaarlijk bezig en aan het helpen aan een 2 verdeling in deze maatschappij.... jammer....

Enne Sjaak, niet alle moskee'en worden gesubsideerd door de overheid/gemeente. Die worden vaak 'uit eigen zak' opgezet, dus om dat nu te vertelijken met bejaardehuizen is ook niet echt een goede....

Leon
04-01-2005, 14:09
Wilders kan volgens mij ook nog wel een keer een
kogel in ontvangst nemen of heb ik het nou verkeerd?

Guru
04-01-2005, 14:14
ow ow...now he's getting dangerous..... tja Wilders... Het enige waar die opleeft is zn rechtse opvattingen.... Voor de rest heeft ie geen programma etc... dus als je alleen daarom fan van hem bent, klopt er iets niet en ben je echt gevaarlijk bezig en aan het helpen aan een 2 verdeling in deze maatschappij.... jammer....

Hij hoeft ook nog geen programma te hebben, we kunnen immers pas over twee jaar stemmen.
Het is heel simpel, als hij het gedachtengoed van Pim in z'n programma zet, vind ik het prima.
Maar ja er rest mij nog een vraag voor jou...
Welke partij/richting sta jezelf voor?

Octavius
04-01-2005, 14:20
Wilders, ach ja. Wie wil er met hem een partij vormen. Er zullen er zeker zijn maar die hebben een ideologisch beeld van Wilders en geen eigen mening.
Ik kan op zijn site niet zijn plannen zien. Heeft iemand die teovallig

Anonymous
04-01-2005, 14:25
ow ow...now he's getting dangerous..... tja Wilders... Het enige waar die opleeft is zn rechtse opvattingen.... Voor de rest heeft ie geen programma etc... dus als je alleen daarom fan van hem bent, klopt er iets niet en ben je echt gevaarlijk bezig en aan het helpen aan een 2 verdeling in deze maatschappij.... jammer....

Hij hoeft ook nog geen programma te hebben, we kunnen immers pas over twee jaar stemmen.
Het is heel simpel, als hij het gedachtengoed van Pim in z'n programma zet, vind ik het prima.
Maar ja er rest mij nog een vraag voor jou...
Welke partij/richting sta jezelf voor?

Tja niet op Wilders iig..... hij maakt misbruik van het moment en heeft niks concreets op papier staan... Roept alleen dingen....
Ik zou nog niet weten op wie ik ga stemmen straks, had op vvd gestemd, dat kijk ik nog ff aan.

Octavius
04-01-2005, 14:43
Pim geilde alleen dat hij Minister-President zou zijn. En de LPF zijn zijn poppetjes aan een touw die naar zijn pijpen hoorde te dansen.

Biiyen
04-01-2005, 14:46
Wilders, ach ja. Wie wil er met hem een partij vormen. Er zullen er zeker zijn maar die hebben een ideologisch beeld van Wilders en geen eigen mening.
Ik kan op zijn site niet zijn plannen zien. Heeft iemand die teovallig

Hier heb je zijn plannen:

Gebakken lucht verkopen aan bange mensen.

micha
04-01-2005, 14:49
wilders is een idioot en een xenofoob! volgens mij is de waterstofperioxide doorgelekt in zijn hersens maar dit is mijn bescheiden mening.

Justi is correct je moet de hele tekst zien wil je kunnen oordelen

micha
04-01-2005, 14:50
wilders is een idioot en een xenofoob! volgens mij is de waterstofperioxide doorgelekt in zijn hersens maar dit is mijn bescheiden mening.

Justi is correct je moet de hele tekst zien wil je kunnen oordelen

Octavius
04-01-2005, 15:04
Idd hij roept wat mensen willen horen nu. Dat riep iemand in de jaren 30 ook.

micha
04-01-2005, 15:07
Idd hij roept wat mensen willen horen nu. Dat riep iemand in de jaren 30 ook.

correct inspelen op angsten en verdeeldheid zaaien :twak:

Guru
04-01-2005, 15:57
Hahahahaha
Ik hoor het al weer, niemand hier en het gros van de nederlandse bevolking durft kleur te bekennen.
Niemand die durft Wouter Bos,Marijnissen,Zalm openlijk te steunen en noem het zooitje schorem maar op.
Omdat al deze partijen zogenaamd "gevestigde partijen" zijn en op dit moment allemaal een twijfelachtig beleid aan het voeren zijn.

Maar men veroordeelt wel een Fortuyn en een Wilders, omdat ze voor hun mening uitkomen en hun nek uitsteken/uitstaken voor de burgers.
Let maar op mijn woorden, zoals VVD/CDA met Fortuyn in zee wilden gaan toen Fortuyn opkwam, zo gaat dat opnieuw gebeuren.
Is het Wilders niet dan zal het iemand anders zijn.
En we mogen maar blij zijn dat Fortuyn het wakker heeft geschud.
Dankzij mensen zoals Fortuyn en Wilders hebben we niet een CP'86 in onze kamer, want is dat wat jullie willen?

Mike
04-01-2005, 16:18
lekker belangrijk wat wouter bos vindt.

das toch die idioot die al zijn stemmers bedroog? Nee ik ga niet met het cda samenwerken en nee ik ga niet in de oppositie. Ik ga namelijk mn kinderen opvoeden en wil slechts halve weken werken:? Leuk en aardig maar stel je zelf niet verkiesbaar dan , dat slaat nergens op namelijk.

kortom wat wouter bos zegt, doet er niet zo veel toe, hij heeft toch geen tijd voor het land want hij moet zijn kindjes opvoeden.

Anonymous
04-01-2005, 16:30
landsveraad = heulen met de vijand

Sorry gury maar jij doet aan landsveraad.. jij doet het samen met de grootste vijand van democratie: populisme, domheid en verkeerde media...

micha
04-01-2005, 16:36
de opvattingen van wilders zijn radicaler als die van de centrum partij

Guru
04-01-2005, 16:48
Ik geef slechts een advies, wat je wel en niet moet stemmen.
Voor de rest mag iedereen zijn fantasie een vrije loop geven.
De democratie is al op 06/05/02 heen gegaan, 2,5 jaar geleden.
Ons land was zo democratisch dat we een prins hadden die lid was van de nazi partij.

Ik ben een voorstander voor een repressiever beleid, meer regels, meer eigenwaarde, goede en grondige integratie, strengere straffen en ja de doodstraf hoort daar ook bij in zware gevallen.
Kortom het gevoel terugkrijgen van veiligheid wat wij nederlanders niet meer kennen.
Kortom, ik heb het zo goed met jullie voor, alleen ik tap even uit een iets ander vaatje.

Guru
04-01-2005, 16:55
de opvattingen van wilders zijn radilaer als die van de centrum partij

Oja?
Dat is interessant.
Lijkt me heel erg sterk, maar goed als jij het zegt zal het wel waar zijn he?

Woensdag 18 november 1998 is er na 12 jaar een einde gekomen aan de geschiedenis van de CP'86. Na zes weken beraadslaagd te hebben ging de Amsterdamse rechtbank over tot een verbod van de partij. Volgens de rechtbank hadden de partij en haar bestuursleden zich schuldig gemaakt aan langdurige en systematische verstoring van de openbare orde door het uitlokken en aanzetten tot vreemdelingenhaat. Sterker nog, in de uitspraak concludeert de rechtbank dat "met de werkzaamheid van de NVP/CP'86 niet anders wordt beoogd dan het oproepen en aanzetten tot, dan wel het bevorderen van discriminatie van allochtonen."

Bron: http://kafka.antifa.net/verbod.htm

micha
04-01-2005, 17:01
dat is precies hetzelfde dan wat wilders zegt

micha
04-01-2005, 17:03
wilders heeft gezegd dat 99% van alle problemen wereldwijd direct of indirect aan de islam liggen :mrgreen:

zo iemand is lachwekkend net als abdul van der ven

Guru
04-01-2005, 17:06
Oja? Is Groep Wilders ook een partij die verboden moet worden?
Hangt Wilders ook het neo nazisme aan wat sommige lieden zoals Joop Glimmerveen aanhingen?

Lees maar eens het partijprogramma van CP'86 van 15 jaar geleden.

http://www.rug.nl/dnpp/themas/beginselProgrammas/cp86/90.pdf

Muay Thai Elite
04-01-2005, 17:07
ja waarom zou je niet meer moskeën bouwen? mag toch?

:twak:

redjuh
04-01-2005, 17:07
99% zal overdreven zijn, maar het grootste deel van de problemen op de wereld heeft absoluut met de islam te maken

micha
04-01-2005, 17:13
99% zal overdreven zijn, maar het grootste deel van de problemen op de wereld heeft absoluut met de islam te maken

hij heeft 99% gezegd ik heb het gehoord op het radio 1 journaal

Muay Thai Elite
04-01-2005, 17:14
99% zal overdreven zijn, maar het grootste deel van de problemen op de wereld heeft absoluut met de islam te maken

x 2

Bovendien, ik snap niet dat mensen nog steeds volhouden met dat linkse gelul van ze: het heeft ons al genoeg problemen bezorgd. Nederland is de dupe van haar eigen tolerantie!

redjuh
04-01-2005, 17:18
tja als ie 99 heeft gezegd, kan ik het daar uiteraard niet mee eens zijn, maar je kunt niet ontkennen dat er te veel problemen, direct en of indirect mee te maken hebben.

neem nou ff hoofddoekjes. in istanbul zie je op straat geen hoofddoeken. waarom moet dat hier dan wel overal kunnen?

micha
04-01-2005, 17:25
mij maakt het niet uit wat iemand op zijn hoofd heeft
lekker belangrijk

Guru
04-01-2005, 17:27
Over context gesproken!
Overigens is het geen nieuwe uitspraak van Bos. Op 1 mei stond er een interview met hem in het NRC:

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1083301778157.html

'Niet meteen iets zeggen is mijn stijl'


De PvdA presenteert vandaag, op de Dag van de Arbeid, een nieuw beginsel- programma voor de sociaal-democratie. Het gaat minder over de wereld en meer over Nederland dan in 1977 en is bescheiden over de maakbaarheid van de samenleving. Een gesprek met partijleider Wouter Bos: 'Ik verlang er wel eens naar om de VVD of GroenLinks te leiden. Hoef je al die keuzen niet te maken.'

Het is november 2002 als de partijleider voorstelt zijn eigen partij, de PvdA, op te heffen - een andere naam te geven, zegt hij achteraf liever. Het is januari 2004 als Wouter Bos zit te vergaderen met partijvoorzitter Ruud Koole en zes anderen over een nieuw beginselprogramma en opnieuw suggereert afscheid te nemen van de PvdA. ,,Ik heb voorgesteld om geen programma voor de sociaal-democratie te schrijven, maar voor de progressieve beweging. Dat leek mij een fantastische offensieve strategie, om tegen iedereen die zich nu door GroenLinks of anderen aangesproken voelt te zeggen: hoor eens... Maar ik stond helaas alleen in dat voorstel. De anderen zeiden: we moeten eerst onze eigen identiteit hervinden en ik heb er begrip voor.''

Sinds hij anderhalf jaar geleden aantrad als partijleider strijdt Wouter Bos (40) op verschillende fronten. In de Kamer in Den Haag en in de tv-studio's in Hilversum, in de partij en op straat. Dan moet hij weleens uitleggen waarom hij op de ene plek is en niet op de andere. Zoals een maand geleden, als voor één keer het vragenuurtje in de Kamer naar woensdagmiddag is verplaatst. De zaal is vol, alleen de stoel van Bos is leeg.

De aula van de Universiteit van Tilburg (680 plaatsen) is ook vol, achterin staan zelfs mensen. Wouter Bos houdt een college over de staatsschuld, met een power-pointpresentatie en goed-getimede grappen. Mist hij niks in Den Haag, vraagt de inleider. ,,Er wordt veel over geschreven'', zegt Bos, ,,Maar ik vind heel vaak optreden buiten Den Haag oprecht veel leuker dan in Den Haag.''

Een paar weken later moet hij zich opnieuw verontschuldigen, nu bij de leden. In Rotterdam is het Politiek Forum van de partij bijeen, een groep min of meer gewone leden die als klankbord fungeren. Ze praten onder meer over integratie. Halverwege arriveert de partijleider. ,,Ik was bij Harry Mens'', vertelt hij de zaal, ,,Je moet wát doen om zichtbaar en hoorbaar te zijn.'' Hij zegt dat Mens wilde weten hoe het voelt om slapende rijk te worden. De PvdA doet het immers geweldig in de peilingen. Maar wie de politiek via de televisie volgt, heeft het gevoel dat het vooral de VVD'ers Wilders en Hirsi Ali zijn die op dit moment oppositie voeren.

,,We gaan pijnlijke keuzes niet uit de weg'', zegt Bos tegen zijn partijgenoten, en hij noemt een paar voorbeelden. ,,We zijn de enige partij die het gedurfd heeft in dit tijdsgewricht op te schrijven dat er meer moskeeën moeten worden gebouwd.''

Wat wil de PvdA? Wat wil Wouter Bos? De partij won de verkiezingen, verloor de formatie maar de partijleider krijgt maar geen duidelijk gezicht. Hij vroeg geduld, zei dat er tijd nodig was voor het debat in de partij, dat jarenlang was verwaarloosd. Heeft hij zelf nog geen ideeën of wil hij ze nog niet vertellen?

Het is een beetje zoeken. Als je de interviews met Bos erop naleest, zie je dat hij af en toe wel een radicaal voorstel doet. Zo pleitte hij voor herinvoering van het districtenstelsel van voor 1917, voor een tweepartijenstelsel, voor de gekozen minister-president. Hij had het over een acceptatieplicht voor bijzondere scholen, waarvoor artikel 23 van de grondwet, bijna een eeuw taboe, zou moeten worden veranderd. En hij schreef over een greencard-model naar Amerikaans voorbeeld. Dat houdt in: Nederland wordt officieel een immigratieland, maar toekomstige immigranten krijgen niet meteen volledig toegang tot de verzorgingsstaat.

Deze week ontvangt Wouter Bos in zijn werkkamer in Den Haag voor een gesprek over het nieuwe beginselprogramma van de PvdA. Dat moet het oude uit 1977 vervangen en wordt vandaag, 1 mei, in concept gepresenteerd. In 2000, hij was toen net staatssecretaris van Financiën in het tweede Paarse kabinet, sprak Wouter Bos zich in Vrij Nederland uit tégen een beginselprogramma. Hij wilde zich niet vastleggen op één bindende gedachte, een ideologie. En het alternatief was een kleurloos, waterig compromis, dacht hij toen.

Nu is het er toch gekomen. Een nieuw programma, van zes A4-tjes, een abstracte mix van socialisme en liberalisme. Maar het districtenstelsel, artikel 23 en de greencard staan er niet in. 'We willen mensen kansen geven om het beste uit zichzelf naar boven te halen. Uiteraard, mensen zijn vooral zelf verantwoordelijk voor hun eigen toekomst.' 'Mensen hebben recht op zekerheid. [...] De zekerheid dat je bij pech en tegenslag niet aan je lot wordt overgelaten.'

Is dit het beginselprogramma van Wouter Bos of van de PvdA?

Wouter Bos: ,,Ik zat in een commissie met zes, zeven anderen. Er zitten van iedereen zinsneden in. Maar we hebben op een gegeven moment wel die vraag op tafel gehad. De conclusie was: het moet het beginselprogramma van de PvdA zijn, maar het zal niets waard blijken te zijn als ook Wouter Bos zich er niet goed in kan vinden.''

U heeft in het verleden gezegd: in de praktijk ben ik gematigd, maar in mijn principes ben ik radicaal. Wees eens radicaal. Hoe ziet uw ideale wereld eruit, in vijf zinnen?

,,De meest radicale zin uit ons beginselprogramma is de zin dat iedereen recht heeft op een fatsoenlijk bestaan. Dus daar heb ik maar een zin voor nodig.''

Dat is niet erg radicaal.

,,Lijkt me wel.''

Wie kan het daar nou mee oneens zijn?

,,Wie durft dat als politieke ambitie te formuleren? Of je het nu hebt over pyjamadagen in verpleegtehuizen of ouders die het schoolgeld niet kunnen betalen voor hun leerplichtige kinderen: als je een fatsoenlijk bestaan tot je ambitie rekent is er nog genoeg te bereiken.''

Het nieuwe beginselprogramma is veel dunner dan het oude. Er staan geen doemscenario's in over het milieu en de wapenwedloop, zoals in dat van 1977, dat werd geschreven na de oliecrisis. Het is bescheidener over de maakbaarheid van de samenleving. En het gaat vooral over mensen, individuen. Woorden als 'overheid' en 'bestuur' komen er nauwelijks in voor, en het woord 'staat' al helemaal niet. Het gaat minder over de wereld en meer over Nederland. En er staat, opnieuw in abstracte bewoordingen, iets in over de grenzen van dat Nederland. Bos: ,,Het grote beeld dat grenzen niet bestaan, dat we allemaal leven in dezelfde grote wereldsamenleving, dat zit er nu niet meer zo in. Wij kiezen duidelijk voor een zekere afscherming, omdat solidariteit hier dat vraagt. Geen enkel land heeft een ongelimiteerd absorptievermogen.''

In het beginselprogramma staat dat Europa er alleen is voor zaken die nationaal niet opgelost kunnen worden. Heeft de PvdA geen vertrouwen meer in Europa?

,,Je moet aantonen voor welke concrete problemen Europa nodig is. Een belangrijk deel van het landbouwbeleid kan weer op nationaal niveau geregeld worden. Ik heb grote twijfels of er noodzaak is voor een Europees cultuurbeleid. Ik betwijfel ook of op het gebied van onderwijs veel meer Europese samenwerking nodig is dan dat diploma's onderling erkend en uitgewisseld kunnen worden. Universiteiten kunnen zelf wel samenwerken, daar hebben ze Brussel niet voor nodig. Verder vind ik dat wij verantwoordelijk zijn voor Flevoland en Berlusconi voor Sicilië. Laten we, voordat we denken aan méér samenwerking, eerst eens goed doen wat strikt nodig is.''

Waar ligt de grens van de Europese Unie in het beginselprogramma?

,,In de tekst staat dat nieuwe landen welkom zijn als ze dezelfde democratische waarden delen, het Europese beschavingsideaal. Ik ben het met Frits Bolkestein eens op dit punt: als je Turkije accepteert, heb je eigenlijk geen argumenten meer om nee te zeggen tegen landen als Wit-Rusland, de Oekraïne en zelfs Rusland, als ze aan alle criteria voldoen. Maar na Turkije en Rusland houdt het geografisch wel op.''

Na de discussies over de oorlog in Irak zou je verwachten dat u juist voor een minder groot, maar hechter Europa zou kiezen, ook als tegenwicht van die ene supermacht, de VS.

,,Daar heben we veel discussie over gehad. We pleiten voor een grotere politieke en militaire eenheid van Europa, binnen een bondgenootschap met de Verenigde Staten. Maar in essentie stellen wij de VN, de internationale rechtsorde, boven de EU. De echte tegenmacht is de internationale rechtsorde. Wij kiezen er niet voor om vrijheid en democratie tegen de internationale rechtsorde in overal te vestigen. Dat is best pijnlijk, zeker voor de mensen die daar in onvrijheid leven.''

Over militair ingrijpen is het nieuwe beginselprogramma duidelijk. Dat mag alleen met een ,,volkenrechtelijk mandaat''. Stel dat in Irak alsnog een VN-mandaat komt, en de opstand van de burgers zet toch door: is het dan blijven of wegwezen?

,,De Irakezen moeten het echt willen. Als dat niet zo is, dan zal in ieder geval mijn eigen vertrouwen in de mate waarin je dit soort exercities succesvol kunt ondernemen, een forse deuk krijgen. Dat is bij mij sowieso al enorm aan het schuiven. Afghanistan was voor mensen als ik bijna het ideaaltype van internationaal militair ingrijpen op basis van een volkenrechtelijk mandaat met unanieme ondersteuning van de Veiligheidsraad en deelname van een zeer brede coalitie, inclusief de Ararabische wereld. Maar als je nu de anarchie in grote delen van Afghanistan ziet, moet je maar hopen dat de situatie daar niet verslechtert. De successen van de VN bij peacemaking zijn over het algemeen kleiner dan bij peacekeeping. Dat is een ontmoedigende conclusie.''

Wat is de nieuwe, bindende gedachte in het beginselprogramma?

,,Er is niet één bindende gedachte in de zin van één woord. Solidariteit is er één, maar het zijn er meer. Het zal altijd bij de sociaal-democratie horen dat je bijvoorbeeld vrijheid en solidariteit allebei prachtig vindt en soms moet kiezen. Ik verlang er ook wel eens naar de VVD of GroenLinks te leiden. Hoef je al die keuzen niet te maken - dan is het overheid óf markt, niet overheid én markt. Groei óf milieu, niet groei én milieu. Ik geloof ten diepste dat de kern van de PvdA zit in het proberen die spanning op een positieve manier uit te buiten. Dat is gevaarlijk, je kunt neergezet worden als een partij die nooit ergens echt voor kiest. Simpelheid lijkt altijd te suggereren dat je echt kiest, evenwicht dat je niet kiest. Het is onze uitdaging te laten zien dat evenwicht ook een keuze is.''

Belangrijke, concrete ideeën als het districtenstelsel, artikel 23 en de greencard ontbreken. Waarom?

,,Dat vonden we vaak te concreet voor beginselen. De beginselen vormen de harde kern. Het liefst zou je ze zo formuleren dat ze voor eeuwig waarde hebben.''

We doen nu een kleine honderd jaar met een stelsel van evenredige vertegenwoordiging. En over de vrijheid van onderwijs, artikel 23, is in de vorige eeuw een schoolstrijd gevoerd, een van de grootste conflicten in de geschiedenis van de parlementaire democratie. Is dat niet fundamenteel genoeg?

,,Puur omdat wij dat niet een kwestie van beginselen vinden. In het beginselprogramma staat wel een zinsnede over onderwijs. Dat moet zorgen voor samenhang in de maatschappij, voor gedeelde oriëntaties, een gemeenschappelijke geschiedenis en een gemeenschappelijke toekomst. Dat kun je zien als een aansporing om het onderwijs in ieder geval niet verder te segregeren. Je zou het ooit kunnen gebruiken om te zeggen: als het helemaal fout gaat, moet artikel 23 op de helling.''

Bij het politiek forum zei u afgelopen zaterdag: wij zijn de enige partij die het heeft aangedurfd op te schrijven dat er meer moskeeën moeten worden gebouwd in Nederland. Dat was duidelijk.

:twak: ,,Zal ik het hier herhalen? Er moeten meer moskeeën gebouwd worden in Nederland.'' :twak:

Heeft u dat wel eens op tv gezegd?

,,Euh, ik heb het in ieder geval nooit bewust vermeden. De reden dat ik het in Rotterdam zei is dat ik me eraan stoor dat mensen zeggen dat we slapend rijk worden.''

Ze bedoelen: de PvdA vindt niks omdat ze het in de peilingen heel goed doen.

,,Dan zitten ze echt niet op te letten. Wij pleiten voor meer moskeeën, voor Turkije bij Europa, wij maken ruzie met de studentenbonden omdat we selectie in het hoger onderwijs willen toestaan, wij willen de pensioenpremie- en de hypotheekrente-aftrek binden aan een maximum. Dat zijn allemaal keuzes die mijn voorgangers, zegt men, uit angst voor electoraal verlies niet aandurfden.''

Jullie integratie-rapport telt een groot aantal afgewogen stellingen. Moet je soms niet wat ongenuanceerder zijn om je boodschap over te brengen?

,,Kan zijn. Maar dat hebben we in ieder geval op dat onderwerp niet willen doen.

Als je in bijvoorbeeld Rotterdam de straat op loopt en mensen vraagt wat de PvdA van integratie vindt, dan kunnen ze dat niet vertellen.

,,Maar ik denk wel dat ze er een beter gevoel bij hebben dat twee jaar geleden. Zeker ook in Rotterdam. Ze kunnen het misschien niet onder woorden brengen. Maar als je zou vragen: hoe scoort de PvdA op integratie, dan zitten we hoger dan in 2002.''

Een oude PvdA'er waarover u het regelmatig heeft in interviews is, naast Joop den Uyl, Jan Pronk. Die zegt: polariseer, kies een radicaal standpunt, dat is goed voor het debat. Dat doet u juist niet.

,,Het is wel de kant van hem die ik bewonder. Ik heb hem ook meegemaakt als minister. Op het beledigende af nam hij af en toe afstand van z'n ambtenaren. Omdat hij vond dat iets 'politiek' was, en niet 'ambtelijk'. Ik begreep er eerst helemaal niks van, maar ik zag later ook wel dat dat dus ook een functie is van politiek: iets wat technocratisch en ambtelijk lijkt terugbrengen tot keuzes en tot moraliteit, waarden. Dat doet Jan ongelooflijk goed. Maar of hij dat in mijn positie ook zo gedaan zou hebben, is de vraag. Ik heb een hele andere verantwoordelijkheid: de partij als geheel.''

Moet er straks nog wel een verkiezingsprogramma komen? Waarom niet gewoon een lijsttrekkersprogramma?

,,Laat ik het zo zeggen: voor de volgende verkiezingen komt er eerst weer een lijsttrekkersverkiezing binnen de partij. Als ik dan kandidaat ben, maak ik daarvoor een eigen programma. Het lijkt mij onbestaanbaar dat de partij dan een verkiezingsprogramma maakt dat daar helemaal los van staat. Kan niet.''

En wat zijn voor uzelf de harde keuzes, de problemen, datgene waarop we zitten te wachten?

,,Ja, dat hoor je dán, hè? Moet ik nou al m'n strategie in dit interview prijsgeven?''

U zou kunnen zeggen: de verschillen tussen arm en rijk worden op dit moment groter, en ik wil ze kleiner maken.

,,Ja, dat kan allemaal.''

En, vindt u dat?

,,Dat is voor de volgende fase.''

U zegt nu niets. Maar wat zegt het beginselprogramma daarover?

,,Waar het om gaat, is dat verschillen en ongelijkheden niet structureel en onoverbrugbaar mogen zijn. Maar dit beginselprogramma neemt op geen enkele wijze stelling tegen een goede beloning voor mensen die zich inspannen. Wat duidelijk moet zijn is dat armoedebestrijding een hogere prioriteit voor de sociaal-democratie heeft dan inkomensnivellering. De bodem omhoog tillen is belangrijker dan het plafond omlaag halen.''

Hoe zit het nu: weet u nog niet welke harde keuzes u gaat maken, of wilt u het nog niet zeggen?

,,Ik weet dondersgoed wat ik wil. En ik heb voor mezelf een aantal van dat soort meer radicale keuzes al lang klaarliggen.''

Is dát de kern van modern politiek leiderschap, nÃ*et meteen zeggen wat je denkt, om eens iemand te citeren?

,,Sommige mensen zeggen dat ik hier een enorme inschattingsfout maak, maar volgens mij is het een stijl die bij deze tijd past. Op het moment dat ik wegging bij Shell, was er een sterke trend in de richting van coachend en dienend leiderschap. De klassiek hiërarchische leider die verordonneert en beslecht was uit. Iedere leider weet dat er momenten zijn waarop je dat moet doen, ik ook, maar dat zou niet het stempel van je leiderschap moeten zijn. Ik val mijn collega's uit de fractie nooit in het openbaar af. Ik probeer andere mensen in programma's en op podia te krijgen - ook al weet ik dat ik me daarmee de kritiek op de hals haal dat ik zelf niet zichtbaar genoeg ben. Toen ik uit het bedrijfsleven kwam, had die leiderschapsstijl de toekomst. In de politiek, in zo'n fractie, in een partij die aan het vernieuwen is, is dat ook nodig.

,,Een echt pluriforme partij krijg je pas in een ander kiesstelsel, het districtenstelsel van voor 1917. Je krijgt dan twee politieke bewegingen die zeer pluriform zijn. Dat biedt een veel duidelijker keuze voor kiezers. Het politieke debat zal zich verplaatsen. Nu wordt het politieke debat geacht plaats te vinden tussen partijen - maar de facto gebeurt dat nauwelijks omdat die gebonden zijn aan regeerakkoorden. In zo'n districtenstelsel zal het politieke debat zich verplaatsen naar de partijen zelf, zal er een heftig debat plaatsvinden binnen de partijen. Kijk naar Engeland. Waar werd het debat gevoerd over het hoger onderwijs of over Irak? Dat was niet tussen Labour en Conservatieven maar binnen Labour. En veel heftiger dan bij ons tussen de partijen.''

U bent de PvdA daar op aan het voorbereiden?

,,Er is niets mis mee als je binnen een partij verschillende facties hebt. Je zou je kunnen voorstellen dat de volgende lijsttrekkersverkiezingen veel meer op basis van eigen programma's van de verschillende kandidaat-leiders gebeuren en ook de verliezer iemand is die een groep gelijkgezinden om zich heen heeft. Dat zal dan voor de PvdA ook weer wennen zijn. Ik juich dat toe.''

migyur
04-01-2005, 17:51
99% zal overdreven zijn, maar het grootste deel van de problemen op de wereld heeft absoluut met de islam te maken

Met wereld bedoel je het westen neem ik aan want de grootste probleem veroorzaker is nog steeds armoe...

redjuh
04-01-2005, 18:16
ja daarin ben je correct idd...

Anonymous
04-01-2005, 18:16
Maar nu hoor ik nog niks over de plannen van Wilders.... alleen zn extreem rechtse opvattingen... maar hoe zou hij de staatskas omhoog krikken.... Hoe zal hij omgaan met de werklozen.... etc etc etc... Daar lees ik niks over..
Je verhaaltjes zijn allemaal heel leuk Guru maar ik las nog nergens iets over bovenstaande... Buiten zn rechtse gedachten, wat is nog meer de reden dat je op Wilders wilt gaan stemmen??

Octavius
04-01-2005, 18:30
http://www.rug.nl/dnpp/themas/beginselProgrammas/cp86/90.pdf

Zij hadden teminste nog een programma. Ik heb die van Wilders nog niet gezien.

Over prins Bernahard hebben we het al eens gehad en ik ga het niet herhalen.


neem nou ff hoofddoekjes. in istanbul zie je op straat geen hoofddoeken. waarom moet dat hier dan wel overal kunnen?

Is simpel te verklaren. De meeste mensen die hier zijn uit Marokko of Turkye zijn hier jaren geleden gekomen. Ze namen daarbij hun 'cultuur en gedrag' mee. In hun vaderland staat de tijd ook niet stil. Zo kunnen er veranderingen optreden in de cultuur daar zoals "Het niet dragen van een hoofddoek bv". De mensen die hier wonen maken die verandering niet mee omdat ze zich sterk vasthouden aan hun cultuur van toen ze hier net kwamen. Dit gebeurd met iedereen. Ga maar naar Australie en bekijk de Nederlandse gemeenschap daar maar. Lijkt wel of je terug de tijd ingegaan bent.


99% zal overdreven zijn, maar het grootste deel van de problemen op de wereld heeft absoluut met de islam te maken

Ja lekker generaliseren. Dus iedereen die moslim is maakt problemen. Dus wheelie ook dan? Je zegt het verkeerd. Problemen komen door geld en geloof en of dat geloof nu met religie te maken heeft of met idealen dat maakt niet uit. Kijk maar naar Afrika, gaat lekker nadat ze de lat op de kaart hebben gelegd.
Dus je vind dat de problemen uit Moslim landen komen. Dus Indonesie is ook z'n land dan. Waarom zou je ze dan helpen?


kortom wat wouter bos zegt, doet er niet zo veel toe, hij heeft toch geen tijd voor het land want hij moet zijn kindjes opvoeden.

Als iedereen zijn kinderen eens zou opvoeden ipv alleen voeden. Dan hadden ze misschien nog eens normen en waarden meegekregen.


Maar nu hoor ik nog niks over de plannen van Wilders.... alleen zn extreem rechtse opvattingen... maar hoe zou hij de staatskas omhoog krikken.... Hoe zal hij omgaan met de werklozen.... etc etc etc... Daar lees ik niks over..
Je verhaaltjes zijn allemaal heel leuk Guru maar ik las nog nergens iets over bovenstaande... Buiten zn rechtse gedachten, wat is nog meer de reden dat je op Wilders wilt gaan stemmen??

Hij verteld alleen over zaken die mensen nu intresseren en de rest dat komt dan wel en wat is gemakkelijker dan een iemand daar de schuld voor geven voor alle problemen.

harry
04-01-2005, 20:13
Hahahahaha
Ik hoor het al weer, niemand hier en het gros van de nederlandse bevolking durft kleur te bekennen.
Niemand die durft Wouter Bos,Marijnissen,Zalm openlijk te steunen en noem het zooitje schorem maar op.
Omdat al deze partijen zogenaamd "gevestigde partijen" zijn en op dit moment allemaal een twijfelachtig beleid aan het voeren zijn.


Hoezo niemand???
Geen probleem hoor!
Maar wat is nu allemaal zo twijfelachtig aan het beleid?
Dat Balkie zich niet gek laat maken door de waan van de dag?
Huu Balkie for president!!!... o nee dat was tie gelukkig al!
Welk ander persoon zou het op dit moment beter hebben gedaan, en dan bedoel ik niet Lubbers of iemand van de oude garde, maar iemand die het nu had kunnen zijn?
Denk dat we goed weg komen met die beste man!

Muay Thai Elite
04-01-2005, 20:34
........ :roll:

redjuh
04-01-2005, 20:53
neem nou ff hoofddoekjes. in istanbul zie je op straat geen hoofddoeken. waarom moet dat hier dan wel overal kunnen?

Is simpel te verklaren. De meeste mensen die hier zijn uit Marokko of Turkye zijn hier jaren geleden gekomen. Ze namen daarbij hun 'cultuur en gedrag' mee. In hun vaderland staat de tijd ook niet stil. Zo kunnen er veranderingen optreden in de cultuur daar zoals "Het niet dragen van een hoofddoek bv". De mensen die hier wonen maken die verandering niet mee omdat ze zich sterk vasthouden aan hun cultuur van toen ze hier net kwamen. Dit gebeurd met iedereen. Ga maar naar Australie en bekijk de Nederlandse gemeenschap daar maar. Lijkt wel of je terug de tijd ingegaan bent.


99% zal overdreven zijn, maar het grootste deel van de problemen op de wereld heeft absoluut met de islam te maken

Ja lekker generaliseren. Dus iedereen die moslim is maakt problemen. Dus wheelie ook dan? Je zegt het verkeerd. Problemen komen door geld en geloof en of dat geloof nu met religie te maken heeft of met idealen dat maakt niet uit. Kijk maar naar Afrika, gaat lekker nadat ze de lat op de kaart hebben gelegd.
Dus je vind dat de problemen uit Moslim landen komen. Dus Indonesie is ook z'n land dan. Waarom zou je ze dan helpen?


Oh dus omdat het in australie zo gaat, moet het hier ook? en geloof mij de nederlanders daar zorgen echt niet voor problemen vriend

lekker generaliseren? waar dan fokking pannenkoek???? het grootste deel dus meer dan de helft. hoeveel meer dan de helft zou ik niet weten...
het is een FEIT dat 60% van de marokkaanse jongeren tussen de 14 en 24 jaar een strafblad heeft. zegt aardig wat he?

de lat op de kaar van afrika ja... tuurlijk dus omdat de landen niet naar hun zin zijn ingedeeld, gaat het allemaal fucked? laat me niet lachen man. de problemen hebben de zelf veroorzaakt door de regenwouden te kappen.

net op tv zie je zo'n indo praten... ja allah heeft het zo gewild, dus ja het maakt me niet uit... die gast was vrouw en dochter verloren. kijk dat is dus een van de erge, extremistische en debiele dingen van de islam. allah heeft het zo gewild... zelfmoordenars terroristen etc etc. verbannen die shit, zodat mijn kinderen veilig op kunnen groeien.

Guru
04-01-2005, 21:01
Maar nu hoor ik nog niks over de plannen van Wilders.... alleen zn extreem rechtse opvattingen... maar hoe zou hij de staatskas omhoog krikken.... Hoe zal hij omgaan met de werklozen.... etc etc etc... Daar lees ik niks over..
Je verhaaltjes zijn allemaal heel leuk Guru maar ik las nog nergens iets over bovenstaande... Buiten zn rechtse gedachten, wat is nog meer de reden dat je op Wilders wilt gaan stemmen??

Zijn kapsel rules!
De rest komt wel als de tijd rijp is.
Het iseen verfrissing voor de politiek, en hij is iemand die het Fortuynisme een warm hart toedraagt.
Voor zover is er nog geen partijprogramma voor de rest.
Lijkt me ook niet iets wat je op een regenachtige zondagmiddag inelkaar flanst.

Anonymous
04-01-2005, 21:31
Maar nu hoor ik nog niks over de plannen van Wilders.... alleen zn extreem rechtse opvattingen... maar hoe zou hij de staatskas omhoog krikken.... Hoe zal hij omgaan met de werklozen.... etc etc etc... Daar lees ik niks over..
Je verhaaltjes zijn allemaal heel leuk Guru maar ik las nog nergens iets over bovenstaande... Buiten zn rechtse gedachten, wat is nog meer de reden dat je op Wilders wilt gaan stemmen??

Zijn kapsel rules!
De rest komt wel als de tijd rijp is.
Het iseen verfrissing voor de politiek, en hij is iemand die het Fortuynisme een warm hart toedraagt.
Voor zover is er nog geen partijprogramma voor de rest.
Lijkt me ook niet iets wat je op een regenachtige zondagmiddag inelkaar flanst.

gappie..nu komt je onnozel heid echt naar boven....... lees je wel wat je zelf schrijft.... die man is al jaren bezig dus het is niet iets wat op de zondag middag ff bedacht is....
***zucht*** maar goed, stem jij lekker op Wilders....

Octavius
04-01-2005, 22:48
Oh dus omdat het in australie zo gaat, moet het hier ook? en geloof mij de nederlanders daar zorgen echt niet voor problemen vriend

Je snapt het niet. Mensen houden zich eenmaal vast aan wat ze geleerd en meegekregen hebben door omgeving, ouders, vrienden enz. Ik vraag me af of je wel weet wat het woord "cultuur" inhoud. Wat ik wil zeggen is. Je bent gewent geweest dat je altijd een hoofddoek draagd in Marokko bv. Dat was dan zo 40 jaar terug. Je komt hier en je hebt en kent niemand. Het gevolg is dan dat je je erg aan je eigen 'cultuur' en gebruiken gaat vast houden en soms (meestal) strenger in word. Dat doet iedereen of je nu hier of in China, Australie, Japan, VS of waar dan ook woont. Dat ik Australie als voorbeeld nam is omdat ik zelf familie heb wonen en het dus ook zo ervaar. Nergens anders wordt koninginnedag zo gevierd als in het buitenland.
Wat heeft het maken van problemen te maken met het dragen van een hoofddoek, klompen ,kimono, peniskoker, hawaiishirt enz niks. Dat het misbruikt wordt is een ander verhaal maar dat staat los van dit.



lekker generaliseren? waar dan fokking pannenkoek???? het grootste deel dus meer dan de helft. hoeveel meer dan de helft zou ik niet weten...
het is een FEIT dat 60% van de marokkaanse jongeren tussen de 14 en 24 jaar een strafblad heeft. zegt aardig wat he?

Is zeker een hoog percentage, maar hoe komt dat zo hoog? Waarom is het aantal werkloze en school drop-outs hoger onder de allochtone bevolking? Graag zou ik het rapport, verslag, artikel willen lezen waar dat cijfer wat je zegt instaat. Heb gezocht maar kon 123 niets vinden.



de lat op de kaart van afrika ja... tuurlijk dus omdat de landen niet naar hun zin zijn ingedeeld, gaat het allemaal fucked? laat me niet lachen man. de problemen hebben de zelf veroorzaakt door de regenwouden te kappen.
[quote]
Complete stammen zijn verdeeld door die acite van de Engelsen. Laten we eens rechte grenzen gaan trekken in de Balkan of in Rusland. Gaan we wachten wat er gebeurd. Natuurlijk krijg je ruzie en oorlog.
Wat heeft regenwouden er nu mee te maken. Voor wie worden die gekapt. Voor de westerlingen toch?

[quote="redjuh"]
net op tv zie je zo'n indo praten... ja allah heeft het zo gewild, dus ja het maakt me niet uit... die gast was vrouw en dochter verloren. kijk dat is dus een van de erge, extremistische en debiele dingen van de islam. allah heeft het zo gewild... zelfmoordenars terroristen etc etc. verbannen die shit, zodat mijn kinderen veilig op kunnen groeien.

Hoe extremistisch als je zegt dat Allah/God het zo gewild heeft?
In Nederland hebben we de Gereformeerde gemeenschap. Die zijn ook zo. Gods wil als je polio krijg (inenten mag niet). Gaat er iemand dood dan heeft God dat gewild. In de VS zijn ze precies het zelfde, veel gelovige mensen die dat zeggen. Dat was zo 50 jaar geleden hier niet anders. Maar door 'cultuur' veranderingen is geloof minder geworden onder de autochtone bevolking.
Als die Indonesische man dat wil zeggen mag hij dat. Hij heeft er misschien wel steun aan in Allah.
Dat staat toch los dat er extremisten geloof gaan misbruiken. Misbruikt die man zijn geloof als hij dat zegt. Is het een bedreiging voor jouw kinderen.

Guru
04-01-2005, 23:06
Niet alles maar bedekken met andere voorbeelden.
Het punt waar het om gaat is, dat de islam zich nergens aanpast.
Het past niet in een westerse samenleving.
Ik heb geen last van hindoes, joden, chinesen, surinamers, ijslanders, gnoes, katachtigen en streng gereformeerden.
Ik heb zelf ook geen problemen met marokanen,turken of wat dan ook.
Wil niet zeggen dat ik met al deze mensen dikke vrienden ben of mee op school heb gezeten.

Het gaat hier om Moskeeen in een WESTERS land.
Heeft Spanje Moskeeen?
Heeft Marokko Kerken?
Heeft Polen Moskeeen waar 90% katholiek is?
Psies...

De dood van Gogh ben ik niet vergeten, het gaat gewoon te ver hier in dit land.
Minister Verdonk wil mensen die in Nederland geboren zijn en autochtoon zijn die te weinig scholing hebben gehad.
Om de "discriminatie" jegens allochtonen te voorkomen.
Welke fuckin discriminatie jegens allochtonen?
Ik wil Minister Verdonk wel van die stoel afschoppen en dan klaar ik het karwei zelf wel.

Nee, dat gaat lekker, nog meer moskeeen in Nederland bouwen, wat briljant, wat een oplossing voor die allochtonen met integratie problemen.
Alsjeblieft, flikker toch op met die "knuffel cultuur".
Allochtonen moeten begeleid worden bij de integratie, kerken,geloven,religies,moskeen moeten hier los van staan.

Anonymous
04-01-2005, 23:29
Wouter Bos was door de meeste parlementsleden verkozen tot slechtste parlementslid (hij waait met alle winden mee)

Hij was ook gekozen als beste.


Als iemand een geloof wil aanhangen moet die betreffende persoon dat maar voor de openhaard in de huiskamer doen.
Welk geloof dat ook is, het maakt me geen donder uit.

Vooral wegsteken dan heb je helemaal geen controle.
Luister goed wat je zegt. Door zulke dingen te zeggen ga je net zo situatie krijgen als de jaren 30 in Duitsland. Wat is je volgende stap dat ze allemaal een halve maan moeten dragen op hun jas?


ik ben blij voor je dat je turkse mensen kent die het belachelijk vinden dat er moskeeen zijn in Nederland.
Alleen vraag ik me af of diezelfde turkse mensen het ook belachelijk vinden dat er in Turkije ook Kerken en Synagoges zijn. Want die zijn er wel degelijk en zo belachelijk is dat dus allemaal niet.

Ga maar eens in Instabul kijken, leven Joden, Moslims, Christenen naast elkaar zonder problemen. Het mooiste voorbeeld is Suriname. Staat de kerk. moskee, hindu temel enz gewoon naast elkaar.

voor of na de bom aanslagen???

Octavius
04-01-2005, 23:30
Dat is juist het punt. De integratie in Nederland heeft gefaald. Nu terugdraaien is onmogelijk.

Wat je zegt over kerken en moskeen in diverse landen. Hoeveel moslims wonen er in Polen. Hoeveel christenen wonen er in Marokko.

Graag zou ik je mening hebben over het volgende:


Toen de christenen aankwamen in de Latijns Amerika - genoemd naar een landgenoot van Berlusconi de Italiaan Amerigo de Vespucci - zorgden zij dat er een begin gemaakt werd wat (G. Galeano): 'de aderlating van een continent' noemde: miljoenen en miljoenen Indianen kwamen om.

Omdat de overgebleven Indianen niet zo geschikt bleken te zijn voor werk op de plantages, gingen christenen miljoenen en miljoenen zwarte slaven uit Afrika verslepen. Christenen uit Engeland en Nederland waren de absolute toppers onder de slavenhandelaars. Op de Keizersgracht 514 in Amsterdam kun je twee zwarte hoofdjes aan weerzijde van de voordeur aan treffen die herinneren aan het beroep van de vroegere bewoner van dit pand. Er kleeft 'rood' en 'zwart' bloed aan onze grachtenhuizen. Misschien kan minister Van Boxtel voor de inburgeringscursus van autochtone Nederlanders er eens met groepen langs trekken en de uitleg laten geven door Surinaamse Amsterdammers wier voorouders wij indertijd uit de Goudkust (Ghana) wegsleepten.

Tot de laatste jaren van de twintigste eeuw toe hadden blanke christenen in Zuid Afrika de macht in handen. Werd hun blank racisme toevallig (?) aangeduid met een Nederlands woord: apartheid? Zij beriepen zich op hun Heilig Boek de Bijbel.

Maar christenen hadden het niet alleen op rode en zwarte mensen voorzien, zij hadden ook iets tegen de joden. Onderweg naar het Oosten doodden zij deze 'vijanden van het kruis' in het Rijnland en staken hun synagogen in de brand. Hun Reformatoren zoals Maarten Luther sprak over 'de joden en hun leugens', uitspraken die door de katholieke Goebbels eeuwen later dankbaar gebruik konden worden.

Christenen trokken naar het Oosten, zei ik net. Zij gingen op kruistocht, omdat de paus daartoe op riep 'God wilde het' (Deus le volt). Het kruis weliswaar symbool voor het geven van het leven voor de ander ('Niemand heeft groter liefde dan die zijn leven inzet voor zijn vrienden'), werd met gemak in zijn tegendeel omgekeerd. Je hoeft het kruis alleen maar om te draaien en je hebt een zwaard. En je kunt altijd wel teksten vinden. Heilige boeken zijn geduldig: Zegt Jezus zelf niet: 'Ik ben niet gekomen om vrede te brengen maar het zwaard?' Spreekt het Heilige boek niet van de oorlogen des Heren en over het slaan van het land met de ban? Moeten niet zowel man als vrouw, zowel jong als oud, runderen, schapen en ja tot ezels toe, met de scherpte des zwaard getroffen worden? (Jozua 6:21.) Staat er niet in de Psalm: 'Gelukkig is hij, die uw kinderen zal grijpen en tegen de rots verpletteren (Psalm 137:9).

Zijn het geen overtuigde protestanten die jaarlijks hun Oranje marsen houden en niet toelaten dat katholieke kleine meisjes door hun protestantse straten lopen.

Sinds de val van de Berlijnse muur (1989) bestaat een bijna cynische behoefte aan een nieuwe vijand. Die nieuwe vijand zou dan dé Islam zijn. Bin Laden werd onmiddellijk als zondebok aangewezen, en ras werd de schuld uitgebreid tot dé Islam en alle moslims. Het is gevaarlijk dat er een soort nieuwe kruistocht gepredikt wordt. De Taliban roepen op hun beurt op tot een heilige oorlog, daarbij misbruik makend van de Islam. Natuurlijk bestaan er afschuwelijk gevaarlijke terroristische groepen als die van Bin Laden.

Doch het gaat vandaag niet om een botsing van de beschavingen zoals Samuel Huntinghton ons wil doen geloven en dezer dagen weer velen hem naorakelen. Het woord Djihad dat de Taliban of wie dan ook verder in de mond neemt is een verloochening van de Islam, zoals de kruistocht in strijd is met het christendom. Djihad betekent heilig noch oorlog. Islam staat voor en betekent vrede, salam=shalom. Voor de overgrote meerderheid van de moslims is de Islam hun godsdienst waarin zij hun inspiratie en troost zoeken in de 'human predicament' die vrede biedt met God en met de medemens.

Paste het Christendom dan wel in Latijns-Amerika?
Heeft het Christendom zich aangepast in die landen?
Wilde de 'zwarte' bevolking in Zuid-Afrika de 'apartheid'?

Geloven in een religie mag iedereen. Maar ze zijn er niet om misbruik van te maken om zo een eigen 'voordeel' te hebben.

Bijbel/Thora/Koran alle drie hebben ze het zelfde 'oude testament'. Alle drie hebben dus de zelfde God.
Hoe komt het dan dat ze elkaar dan toch niet mogen?

Guru
04-01-2005, 23:36
Paste het Christendom dan wel in Latijns-Amerika? -nee
Heeft het Christendom zich aangepast in die landen? -blijkbaar
Wilde de 'zwarte' bevolking in Zuid-Afrika de 'apartheid'? -nee


Bijbel/Thora/Koran alle drie hebben ze het zelfde 'oude testament'. Alle drie hebben dus de zelfde God.
Hoe komt het dan dat ze elkaar dan toch niet mogen?

-Geen flauw idee maar van mij mogen ze de fik in die boeken zetten.

Ik wil graag zo min mogelijk praten over geloven, ik wordt er namelijk allergisch van.

Octavius
04-01-2005, 23:54
Je praat immers genoeg over moslims.

kyokushin
05-01-2005, 11:42
Paste het Christendom dan wel in Latijns-Amerika?
Heeft het Christendom zich aangepast in die landen?

het christendom werd daar aan de lokale bevolking opgedrongen, de mensen moesten zich daar aanpassen aan het christendom om te kunnen overleven.

Leonardo
05-01-2005, 12:38
Bos is compleet de weg kwijt :evil: laten we eerst is wat goede bejaardentehuizen gaan bouwen voor onze opa's en oma's die Nederland groot hebben gemaakt.

Yep mee eens

Muay Thai Elite
05-01-2005, 15:18
Wel veel linkse flikkers hier zeg..... *zucht*

redjuh
05-01-2005, 15:24
yup...

Anonymous
05-01-2005, 15:35
Wel veel linkse flikkers hier zeg..... *zucht*

hahahaha..... ja hoor....

max mulder shihan
05-01-2005, 15:44
Bos is compleet de weg kwijt :evil: laten we eerst is wat goede bejaardentehuizen gaan bouwen voor onze opa's en oma's die Nederland groot hebben gemaakt.

Yep mee eens


Yep ben het hier ook mee eens.

redjuh
05-01-2005, 15:49
idd geen rooie rotcent voor die lui, zolang onze eigen ouderen tekort komen en dat komen ze. dat zie ik nu zelf aan het verpleeghuis waar mijn oma van 84 zit.
gelukkig woont ze ook in heerhugowaard, zodat er zo goed als elke dag iemand langs gaat om ff te kijken hoe het gaat. maar tering. ik ga helpen aan het afbreken van die moskee als die bij ins gebouwd gaat worden. en dat zweer ik op mijn eigen ziel.

max mulder shihan
05-01-2005, 16:01
Wel veel linkse flikkers hier zeg..... *zucht*

hahahaha..... ja hoor....


Denk dat dat nog wel meevalt .

Muay Thai Elite
05-01-2005, 16:55
Als ik kreten lees als: "Balkie for president" en "Ze mogen toch meer moskeeen bouwen?" denk ik toch dat het niet meevalt.... :x

TheSkindo
05-01-2005, 17:03
wilders heeft gezegd dat 99% van alle problemen wereldwijd direct of indirect aan de islam liggen

Hmm ik lees hier net in de Panorama een artikel over Kinderen in de oorlog. Foto's van allerlei plekken op de wereld waar het nu er slecht gaat. en guess what?? bijna allemaal is er een conflict door?? Tata....moslimfundamentelisme!

harry
05-01-2005, 17:11
Als ik kreten lees als: "Balkie for president" en "Ze mogen toch meer moskeeen bouwen?" denk ik toch dat het niet meevalt.... :x

Vertel jij dan eens wie er nu aan het stuur had moeten zitten?

Ik ben daar al een half jaar mee bezig om daar een antwoord op te krijgen, veel leveren cometaar maar komen niet met een beter alternatief.

Vertellen wat er fout gaat is nie zo moeilijk, maar vertel dan maar eens met wie en hoe het dan wel moet.

Muay Thai Elite
05-01-2005, 17:16
Wat er fout gaat = Balkenende

Wat er anders moet = Balkenende weg

Politiek is niet zo moeilijk.......

harry
05-01-2005, 17:20
Wat er fout gaat = Balkenende

Wat er anders moet = Balkenende weg

Politiek is niet zo moeilijk.......

Haha precies weer geen antwoord lekker simpel, maar het valt niet op want de meeste tegenstanders hebben geen beter alternatief dus voorlopig staat tie nog met stip op 1:lol:

Muay Thai Elite
05-01-2005, 17:21
...... :roll: (met stip ook he?......)

harry
05-01-2005, 17:25
kijk met zo'n discussie kom je teminste verder dat zegt teminste genoeg :mrgreen:

Justinian
05-01-2005, 18:03
Wat er fout gaat = Balkenende

Wat er anders moet = Balkenende weg

Politiek is niet zo moeilijk.......

Haha precies weer geen antwoord lekker simpel, maar het valt niet op want de meeste tegenstanders hebben geen beter alternatief dus voorlopig staat tie nog met stip op 1:lol:
Harry = correct!
Als je zegt 'wat er fout gaat = Balkenende', dan onderbouw je je mening nou niet bepaald...

KO TKO
05-01-2005, 18:30
Wat is er mis met meer moskeeen. Als Wouter Bos had gezegt meer kerken, hindoe tempels of synagogen. Hadden jullie er dan ook een probleem van gemaakt ?

migyur
05-01-2005, 18:56
wilders heeft gezegd dat 99% van alle problemen wereldwijd direct of indirect aan de islam liggen

Hmm ik lees hier net in de Panorama een artikel over Kinderen in de oorlog. Foto's van allerlei plekken op de wereld waar het nu er slecht gaat. en guess what?? bijna allemaal is er een conflict door?? Tata....moslimfundamentelisme!

Denk je echt dat als er geen moslims waren geweest er geen oorlog was??

Nickuraba
05-01-2005, 19:04
als er geen geloof was geweest, dan ging die stelling veel beter of. Niet alleen het moslim geloof draagt daar aan bij

Octavius
05-01-2005, 20:18
Zal ik zegge dat iedereen gelooft. Geloof is niet alleen een religie maar ook idealen enz.

Het probleem is dat de media veel aandacht besteed aan moslimfundamentalisme, paar jaar terug was dat extreem-rechts. Media heeft veel macht als het gaat om 'gerichte' info verschaffen aan de bevolking.

redjuh
05-01-2005, 20:23
nee octo niet iedereeh geloofD... iedereen gelooft

en in de islam zijn geen idealen. tenzij je 7 minderjarige kinderen neuken in het hiernamaals, een ideaal vindt.
of vrouwen als minderwardig beschouwen,
christenen als honden zien,
en niet kunnen integreren

Octavius
05-01-2005, 20:34
Ik zette het verkeerd neer. Oorlog is niet alleen om geloof maar ook om idealen.

Je noemt vrouwen minderwaardig beschouwen. Hier worden ze nog steeds minder betaald als hun mannelijke collega's.

Intergreren heeft niks te maken met Religie.

max mulder shihan
05-01-2005, 20:43
Ik heb zo het idee dat de dames en heren politici allvast begonnen zijn met een stukje verkiezings retoriek. Stemmen trekken bij moslims door ''meer moskeen te beloven'' is gezien de mogenlijkheid dat er 2 nieuwe islamitische partijen bijkomen
puur verkiezings praat.

redjuh
05-01-2005, 20:46
Ik zette het verkeerd neer. Oorlog is niet alleen om geloof maar ook om idealen.

Je noemt vrouwen minderwaardig beschouwen. Hier worden ze nog steeds minder betaald als hun mannelijke collega's.

Intergreren heeft niks te maken met Religie.

dat slaat nergens op, want bij het bedrijf waar ik werk zijn er bijvoorbeeld nieuw aangenomen mensen die even hoog beginnen als dat ik nu ben na 3 jaar. en dezelfde papieren hebben. ook niet eerlijk he? trouwens er zijn heel heel weinig banen meer waar dat van vrouwen minderverdienen dan mannen op gaat.

Anonymous
05-01-2005, 21:04
Ik zette het verkeerd neer. Oorlog is niet alleen om geloof maar ook om idealen.

Je noemt vrouwen minderwaardig beschouwen. Hier worden ze nog steeds minder betaald als hun mannelijke collega's.

Intergreren heeft niks te maken met Religie.

dat slaat nergens op, want bij het bedrijf waar ik werk zijn er bijvoorbeeld nieuw aangenomen mensen die even hoog beginnen als dat ik nu ben na 3 jaar. en dezelfde papieren hebben. ook niet eerlijk he? trouwens er zijn heel heel weinig banen meer waar dat van vrouwen minderverdienen dan mannen op gaat.

kijk jij het nieuws wel is Redjuh??
Er was een week terug ofzo een verslag dat vrouwen nog steeds minder verdienen dan mannen op soort gelijke functies...dus dat is zeer zeker nog zo....
Maar ontopic.... hoe zouden alle 'rechtse' gasten het hier oplossen dan?? en kom met goeie punten aub....

redjuh
05-01-2005, 21:07
salarisverschillen zouden heel gemakkelijk door een raad van toezicht onderzocht kunnen worden.

TheSkindo
05-01-2005, 22:30
denk dat salaris verschil nog steeds iets anders is als je vrouw in elkaar slaan....

Anonymous
05-01-2005, 22:42
denk dat salaris verschil nog steeds iets anders is als je vrouw in elkaar slaan....

tering.....en zucht...
vrouw in elkaar slaan komt helaas in elke cultuur voor.... dus da's niet echt een argument...

redjuh
05-01-2005, 22:53
nee maar er is er maar 1 waarin het niet wordt verworpen

harry
05-01-2005, 22:54
tering.....en zucht...
vrouw in elkaar slaan komt helaas in elke cultuur voor.... dus da's niet echt een argument...

Waarom discuseer je als je er zo moei van wordt zucht zucht zucht

KO TKO
05-01-2005, 23:00
tering.....en zucht...
vrouw in elkaar slaan komt helaas in elke cultuur voor.... dus da's niet echt een argument...

Waarom discuseer je als je er zo moei van wordt zucht zucht zucht

Dat is goed voor zijn conditie.

KO TKO
05-01-2005, 23:05
denk dat salaris verschil nog steeds iets anders is als je vrouw in elkaar slaan....


In Nederland gaat elke week een kind dood door kindermishandeling. Dus Nederlanders zijn kinder mishandelaars ? :roll: Omdat er groep moslims zijn vrouwen mishandeld dan kan je niet net doen als of alle moslim mannen hun vrouwen mishandelt. Alle moslim mannen die ik ken, mishandelen voor zover ik weet niet hun vrouwen.
Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.

Octavius
05-01-2005, 23:47
Cultuur volgens Ferraro "brede definitie": Alles wat mensen hebben, denken en doen als leden van hun maatschappij.
Dus cultuur heeft betrekking op materiele zaken(wat mensen hebben), ideeen, waarden ,attitudes(wat mensen denken) en (normen met betrekking tot) gedrag van mensen(wat mensen doen).
Vooral normen en waarden worden gebruikt om een cultuur van een samenleving te beschrijven.

Dus niet alle christenen, moslims, joden, hindoes enz hebben de zelfde cultuur.

TheSkindo
06-01-2005, 01:32
Iedereen geeft een mening naar de hand van zijn ervaringen. Die van mij zijn dus iets anders als die van jouw. Maar om het ff duidelijk te maken, ik vind dat de Moslim-cultuur in veel gevallen loodrecht op de westersecultuur staat.

Guru
06-01-2005, 08:12
Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.

Wat voor vrouwen zijn dat dan?
Ik ken ze namelijk niet?
Nederlands of allochtoons?

Als ze nederlands zijn, zijn het geen gezellige vrouwen waar je met een glas wijn, over diepzinnige onderwerpen over de zin des levens kan praten.

It's a bloody shame, KO TKO.

Octavius
06-01-2005, 11:53
Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.

Wat voor vrouwen zijn dat dan?
Ik ken ze namelijk niet?
Nederlands of allochtoons?

Als ze nederlands zijn, zijn het geen gezellige vrouwen waar je met een glas wijn, over diepzinnige onderwerpen over de zin des levens kan praten.

It's a bloody shame, KO TKO.

Heb je er onderzoek naar gedaan. Steekproef op de populatie misschien? Straat enquete?

Anonymous
06-01-2005, 12:01
Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.

Wat voor vrouwen zijn dat dan?
Ik ken ze namelijk niet?
Nederlands of allochtoons?

Als ze nederlands zijn, zijn het geen gezellige vrouwen waar je met een glas wijn, over diepzinnige onderwerpen over de zin des levens kan praten.

It's a bloody shame, KO TKO.

Guru..... hoe meer posts ik van jou lees hoe zieliger ik je begin te vinden.... echt.... Kom nu is met argumenten ipv je 'persoonlijke' bevindingen.... want daar hebben we echt geen behoefte / niks aan..... Ik ben eigenlijk benieuwd waar Guru vandaan komt, want met zijn posts lijkt het erop dat ie ergens in een dorpje woont ver van de grote steden...

Guru
06-01-2005, 12:42
Beste Guest,

Ik woon in de Randstad dus zie het om mij heen.
Verassend niet?
Ik zal het je nog sterker vertellen, mijn vriendin is van buitenlandse afkomst!
En jij als ik vragen mag?
Ik woon echter wel in een wijk waar de mensen redelijk goed geintegreerd zijn.

Je vind het zielig?
Ach jee..
Ik heb geen hekel aan allochtonen hoor, alleen wel aan de achtergestelde cultuur die zich moeilijk aan inpassen in de westerse.
En dat moet beter begeleid worden d.m.v. integratie en de rotte appels een halt toe te roepen, want immers is niet iedereen fout bezig.
Dat horen jullie mij ook niet zeggen, laat daar geen misverstand over zijn.

Guru
06-01-2005, 13:02
Kwijlende debiel! whahaha
Weer worden er "woorden" in mijn mond gelegd.
Rik, jij weet hoe Guest het heeft geinterepteerd heeft?
Geen flauw idee, dan weet jij waarschijnlijk meer dan ik?
Als ik aan kwijlende debielen denk, denk ik aan de Tokkies en de Bauers.
Maar dat is een ander onderwerp.

Ik vraag mij af, waar het mis is gegaan als een nederlandse vrouw of man moslim is geworden.
Te weinig ouderliefde denk ik, of teveel?
Wie zal het zeggen...
Ieder staat vrij om die keuze uiteraard.
Maar geloof doe je maar lekker binnenshuis denk ik maar.
En als we bij bepaalde brieven/documentatie van de Gemeente/Instellingen ook een arabische versie daarvan in de bus krijgen, dan is het eind zoek uiteraard.

Mijn vriendin vind het belachelijk wat er hier in Nederland gebeurd, zij vind dat mensen zich moeten aanpassen en je hoeft echt niet je eigen indentiteit daardoor te verliezen, want dat zou immers geen goede zaak zijn.
Ik ben ook niet trots om nederlander te zijn.
Maar goed wat wil je?
We hebben het allemaal zien afbrokkelen.

Rik, ik woon zelfs in een redelijk grote gemeente voor jouw informatie.

Guru
06-01-2005, 13:09
Heb je er onderzoek naar gedaan. Steekproef op de populatie misschien? Straat enquete?

Ja leuk! zullen we straat enquete doen?
Dan moeten we wel onze kogelvrij vesten aan doen voor de zekerheid.

Anonymous
06-01-2005, 13:12
Jouw vriendin is een Indo, en nog een lekkere ook maar staat los van deze discussie....
Wat is er erg aan als mensen zich omzetten tot de islam.... ben je dan gelijk achtergesteld en extreem?? Mijn vriendin is ook buitenslands, surinaams, maar staat los van deze discussie..... Ik ben zelf italiaans....


Ik vraag mij af, waar het mis is gegaan als een nederlandse vrouw of man moslim is geworden.
Te weinig ouderliefde denk ik, of teveel?
Wie zal het zeggen...

Met deze zin laat je echt je onwetenheid zien.... en niet je slimste kant, tegendeel juist...... je klinkt net zoals de rednecks in achtergestelde wijkjes/trailorparks in de US... If you don't like it you can get out... (quote van southpark, seizoen 7 aflevering little bit country)
Dus Mohamed Ali had te weinig ouderliefde, of te veel?? en zo kan ik nog wel doorgaan met 'normale' mensen die bekeerd zijn tot de islam....
Dude.... je woont in de randstad, me2, en jij wilt zeggen dat elke moslim vrouw ongelukkig is? elke NL'dse vrouw die met een moslim gaat ongelukkig is??
Dude wake up and smell the coffee.... Zelfs Wilders komt met betere argumenten dan jij...

Anonymous
06-01-2005, 13:13
Ow en Rappe Rik had mij goed ingeschat mbt mijn eerdere post...

Guru
06-01-2005, 13:28
Hey Italian!

Ik wist wel dat jij het was...hehe

Cynisme, is mij niet vreemd.
Ach ja ik ben geen redneck hoor, heb alleen een wat andere kijk op rechts dan jij.
Zal er geen doekjes om winden maar ik kom uit een echt VVD nest.
VVD heeft in de loop der jaren voor mij afgedaan en Fortuyn z'n ideeen kan ik mij helemaal in vinden.
Ik heb zelfs in mijn jonge jaren op SP en D'66 gestemd, hoe fout kon ik zijn?
Jong en idealistisch he?

Fortuyn werd afgeschilderd als een Le Pen en een Haider.
Waar zijn we dan mee bezig?
Moet Wilders dezelfde demonisering krijgen als Pim?
Ik dacht het niet, we zijn allemaal wijzer geworden of niet?

Alleen kunnen we geen nederlands vrouw opnoemen die moslim is en er voor uitkomt.
Ik weet niet wie er in zijn familie/kenissen kring iemand kent, maar laat het ons even weten.
Nooit verkeerd om een dialoog te starten wellicht.


Het onderwerp gaat hier om dus laten we ontopic blijven; de uitspraak van Wouter Bos.
Ik vind dat Bos al kleur heeft bekend en hij is levende bewijs dat PVDA doorgaat met hun oude beleid/program dat dat niet de manier is om autochtonen en allochtonen tot elkaar te brengen en maatgelen te treffen.
Laat staan dat hij weet hoe de integratie moet gaan werken en dan heb ik het ook niet over het enkel toelaten van politieke vluchtelingen.

Jan MAOijnissen en Femke Halsema, zijn ook twee personen die totaal niet weten waar de klepel hangt.

En mijn vraag is voor jullie allemaal, waar Theo voor gestorven is?
Zijn we zo kort van geheugen geworden?

Anonymous
06-01-2005, 13:34
gebruik de moord van Theo aub niet voor dit soort dingen.... Ik wil de moord van Theo van Gogh niet goed praten maar als je deed wat hij deed wat dacht je dan?? Nee hoor.... Vrijheid van menings uitting is mensen / groeperingen beledigen?? (dus beide kanten) Key word is respect.... en idd een kleine groep heeft dit niet maar val daar niet een hele gemeenschap / religie over aan. Ik ken zat moslims, van de gym / werk / kennissen etc die het echt niet met de extremisten eens zijn, zich inzetten voor hun buurt en de kinderen etc en dit absoluut niet goedkeuren.... Zoals je ook merkt is een groot deel van die gemeenschap ook bezig om te laten zien dat ze juist goede bedoelingen hebben.... Geloof me ik zou ook niet op elke hoek van de straat een Moskee willen hebben, maar hetzelfde heb ik met kerken en alles wat met geloof te maken heeft..

Guru
06-01-2005, 14:01
Dit jaar zal er waarschijnlijk wel weer een publiek figuur vermoord worden of anders volgend jaar, dat zal sowieso zijn door een gek en misschien is het inderdaad een moslim. Daar kan jij geen donder aan doen, ik niet en geert wilders ook niet.


Wat jij nu zegt, is toegeven aan de algehele malaise, dat kan allerminst de bedoeling zijn.
150 man die op die AIVD lijst staan, moeten allang gepakt zijn c.q. afgevoerd en in hechtenis worden gehouden.
Zo simpel is het, en Pim had dit met of zonder de LPF kunnen klaren.
We zitten nu met een Remkes en een Donner opgescheept, als zo'n man je oom zou zijn zou je toch per direct uit je familie stappen?
Wat voor onbenullen hebben we toch in die kamer.

Theo was op en top een mens met een vrije meningsuiting.
Degene die hem vermoorde snapte hem totaal niet.

Guest, we zijn toch nog ergens mee eens, waar deze discussie vanaf het beginsel om ging...
Namelijk dat we niet staan te springen om moskeeen.
Kijk we komen al ergens!

Octavius
06-01-2005, 20:12
We roepen over moslim extremisten.

Lees deze site maar eens:
http://www.godhatesfags.com/

KO TKO
06-01-2005, 23:19
Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.

Wat voor vrouwen zijn dat dan?
Ik ken ze namelijk niet?
Nederlands of allochtoons?

Als ze nederlands zijn, zijn het geen gezellige vrouwen waar je met een glas wijn, over diepzinnige onderwerpen over de zin des levens kan praten.

It's a bloody shame, KO TKO.


Ik ken 2 Nederlandse vrouwen die met moslims getrouwd zijn. 1 van die vrouwen is moslim geworden en de andere is christelijk gebleven. Daarnaast ken ik een stuk of 10 allochtone vrouwen die met een moslim zijn getrouwd zijn.

Je kan ook gezellig over diepzinnig onderwerpen praten zonder wijn.

Richelieu
07-01-2005, 00:28
mm...er staan meer dan genoeg moskeen in ons land !!!

Mike
07-01-2005, 01:40
ik vind dat er meer flipperhallen bijgebouwd moeten worden. Vroeger kon je nog eens lekker gaan flipperen, tegenwoordig staan ze nergens meer :evil:

A-team
07-01-2005, 10:03
Het zijn vaak de simpele mensen die hierin meegaan. Je kunt niet iedereen over een kam scheren. Ik maak me wel zorgen over de algemene opinie van de mensen.

A-team
07-01-2005, 10:06
[quote="Guru"][quote=KO TKO]Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.


Misschien omdat ze niet beter weten?
:twak:

Anonymous
07-01-2005, 10:33
[quote=Guru][quote=KO TKO]Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.


Misschien omdat ze niet beter weten?
:twak:

dit is echt een domme opmerking....

Guru
07-01-2005, 12:54
Guru wrote?? pardon?

Guru
07-01-2005, 12:57
Ik ken 2 Nederlandse vrouwen die met moslims getrouwd zijn. 1 van die vrouwen is moslim geworden en de andere is christelijk gebleven. Daarnaast ken ik een stuk of 10 allochtone vrouwen die met een moslim zijn getrouwd zijn.

Je kan ook gezellig over diepzinnig onderwerpen praten zonder wijn.

Ja, dat is ook figuurlijk taalgebruik.

Maar je kent er flink wat, hoeveel procent heeft een hoofdoekje om eigenlijk?

Anonymous
07-01-2005, 13:05
Ik ken 2 Nederlandse vrouwen die met moslims getrouwd zijn. 1 van die vrouwen is moslim geworden en de andere is christelijk gebleven. Daarnaast ken ik een stuk of 10 allochtone vrouwen die met een moslim zijn getrouwd zijn.

Je kan ook gezellig over diepzinnig onderwerpen praten zonder wijn.

Ja, dat is ook figuurlijk taalgebruik.

Maar je kent er flink wat, hoeveel procent heeft een hoofdoekje om eigenlijk?

wat maakt dat hoofddoekje uit dan?

max mulder shihan
07-01-2005, 13:32
Ff terug naar de topic, WB verkondigt verkiezingspraat, als hij dat echt meent heeft hij een flink stel schroeven los :twak:

Muay Thai Elite
07-01-2005, 15:39
Ik ken 2 Nederlandse vrouwen die met moslims getrouwd zijn. 1 van die vrouwen is moslim geworden en de andere is christelijk gebleven. Daarnaast ken ik een stuk of 10 allochtone vrouwen die met een moslim zijn getrouwd zijn.

Je kan ook gezellig over diepzinnig onderwerpen praten zonder wijn.

Ja, dat is ook figuurlijk taalgebruik.

Maar je kent er flink wat, hoeveel procent heeft een hoofdoekje om eigenlijk?

wat maakt dat hoofddoekje uit dan?

Nerd........

Anonymous
07-01-2005, 16:10
Ik ken 2 Nederlandse vrouwen die met moslims getrouwd zijn. 1 van die vrouwen is moslim geworden en de andere is christelijk gebleven. Daarnaast ken ik een stuk of 10 allochtone vrouwen die met een moslim zijn getrouwd zijn.

Je kan ook gezellig over diepzinnig onderwerpen praten zonder wijn.

Ja, dat is ook figuurlijk taalgebruik.

Maar je kent er flink wat, hoeveel procent heeft een hoofdoekje om eigenlijk?

wat maakt dat hoofddoekje uit dan?

Nerd........

hoezo?? ow wacht ff.... je lonsdale zit ff te strak?? of ben je je snorretje aan het bijscheren??

Kom ff met argumenten man, ipv het mannetje uit te hangen op internet...hahaha...

KO TKO
07-01-2005, 16:16
[quote=KO TKO] Maar je kent er flink wat, hoeveel procent heeft een hoofdoekje om eigenlijk?

Ik denk iets meer als de helft. Jij zou eigenlijk ook meer moslim's moeten leren kennen, dan zou je zien dat moslims best meevallen.

KO TKO
07-01-2005, 16:20
[quote=Guru][quote=KO TKO]Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.


Misschien omdat ze niet beter weten?
:twak:

O ja, ze weten niet hoe leuk de Nederlandse vrouwen het hebben met hun dronken mannen. ( Ik zit nu heel erg te generaliseren, omdat hij het ook doet) .

Muay Thai Elite
07-01-2005, 16:22
Ik ken 2 Nederlandse vrouwen die met moslims getrouwd zijn. 1 van die vrouwen is moslim geworden en de andere is christelijk gebleven. Daarnaast ken ik een stuk of 10 allochtone vrouwen die met een moslim zijn getrouwd zijn.

Je kan ook gezellig over diepzinnig onderwerpen praten zonder wijn.

Ja, dat is ook figuurlijk taalgebruik.

Maar je kent er flink wat, hoeveel procent heeft een hoofdoekje om eigenlijk?

wat maakt dat hoofddoekje uit dan?

Nerd........

hoezo?? ow wacht ff.... je lonsdale zit ff te strak?? of ben je je snorretje aan het bijscheren??

Kom ff met argumenten man, ipv het mannetje uit te hangen op internet...hahaha...

Hoezo?? Ow wacht ff.... Je geitenwollensokken kriebelen?? Of praten alle bomen weer tegen je??

Kom jij maar s met argumenten GUEST, ipv de nerd uit te hangen op het internet... haha haha haha NERD!

En BTW: Wat de fuck is er mis met Lonsdale??? Mooie kleding, goede kwaliteit en een allom gerespecteerd en gewaardeerd boksmerk........

Anonymous
07-01-2005, 16:28
Ik ken 2 Nederlandse vrouwen die met moslims getrouwd zijn. 1 van die vrouwen is moslim geworden en de andere is christelijk gebleven. Daarnaast ken ik een stuk of 10 allochtone vrouwen die met een moslim zijn getrouwd zijn.

Je kan ook gezellig over diepzinnig onderwerpen praten zonder wijn.

Ja, dat is ook figuurlijk taalgebruik.

Maar je kent er flink wat, hoeveel procent heeft een hoofdoekje om eigenlijk?

wat maakt dat hoofddoekje uit dan?

Nerd........

hoezo?? ow wacht ff.... je lonsdale zit ff te strak?? of ben je je snorretje aan het bijscheren??

Kom ff met argumenten man, ipv het mannetje uit te hangen op internet...hahaha...

Hoezo?? Ow wacht ff.... Je geitenwollensokken kriebelen?? Of praten alle bomen weer tegen je??

Kom jij maar s met argumenten GUEST, ipv de nerd uit te hangen op het internet... haha haha haha NERD!

En BTW: Wat de fuck is er mis met Lonsdale??? Mooie kleding, goede kwaliteit en een allom gerespecteerd en gewaardeerd boksmerk........

whahahahahaha....ow ow....nu wordt ze boos...
Wat is er mis met Guest.... net of ik weet wie jij bent omdat je een accountje hebt....
Maar wijffie luister...in een discussie kom je met argumenten mbt de betreffende discussie.... en kom je niet met kreten die je alleen maar dom over laten komen....
Maar is goed hoor wijffie...ga ik ff verder kriebelen...

KO TKO
07-01-2005, 16:29
Ff terug naar de topic, WB verkondigt verkiezingspraat, als hij dat echt meent heeft hij een flink stel schroeven los :twak:

Hoezo, wat is er mis met meer moskeeen. De moskeeen worden door de moslims zelf betaald. Ze houdden in de moskee, geld inzamelings actie's om moskeeen te bouwen of voor een goed doel.

Muay Thai Elite
07-01-2005, 16:29
Ik ben je bitch niet! :twak:

KO TKO
07-01-2005, 17:08
Hier zij wat mooie plaatjes van moskeeen

http://home-1.worldonline.nl/~bvdwiel/maleisie-drijvende%20moskee.jpg

http://home.tiscali.be/f.vanlil/Marokko/images/casablanca1.jpg

http://www.vols.nl/reizen/2000turk/moskee.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/0/0b/Blauwe-moskee.jpg

http://www.e-e-t.nl/turkije/images/voetsporen/Day2IstambulBlueMosque.jpg

http://perso.wanadoo.fr/istanbul/blue%20mosque.jpg

http://www.pro-photography.net/portfoliodata/travel/0172_turkey_istanbul_blue_mosque_panorama.jpg

KO TKO
07-01-2005, 17:10
http://www.math.ucsb.edu/~garcias/travel/images/Turkey/TurkeyIstanbulBlueMosqueMe-1024.jpg

http://www.tropical-island.de/BWN%20Brunei%20Bandar%20Seri%20Begawan%20Omar%20Al i%20Saifuddien%20Mosque%20with%20stone%20boat%20an d%20lagoon%20by%20night%20b.jpg

http://www.ddde.de/Brunei/Night/06%20Omar%20Ali%20Saifuddien%20mosque.jpg

redjuh
07-01-2005, 17:22
oke hoeveel kerken staan er in marokko, afghanistan, syrie, palestina, algerije etc?

oke zijn we klaar toch?

mazzels

Muay Thai Elite
07-01-2005, 17:27
En hoeveel mooie kerken en kathedralen zijn er niet??

Het gaat niet om uiterlijk KO TKO, het gaat om de meneertjes die er in staan te preken! "... Als de vrouw niet nederig handelt jegens de man, dan mag hij haar slaan. Niet hard en niet in het gezicht, maar genoeg om te weten wie er de baas is. Zij mag geen verwondingen oplopen blablabla....." en dat soort dingen.

Anonymous
07-01-2005, 17:32
oke hoeveel kerken staan er in marokko, afghanistan, syrie, palestina, algerije etc?

oke zijn we klaar toch?

mazzels

Redjuh...come on...beetje nadenken is niet zo moeilijk toch.... Hoeveel niet moslims wonen daar??

Muay Thai Elite
07-01-2005, 17:34
oke hoeveel kerken staan er in marokko, afghanistan, syrie, palestina, algerije etc?

oke zijn we klaar toch?

mazzels

Redjuh...come on...beetje nadenken is niet zo moeilijk toch.... Hoeveel niet moslims wonen daar??

Niet genoeg... Dan zou het daar misschien wat democratischer zijn.....

KO TKO
07-01-2005, 17:35
oke hoeveel kerken staan er in marokko, afghanistan, syrie, palestina, algerije etc?

oke zijn we klaar toch?

mazzels

In Marokko staan er genoeg kerken er zijn zelfs kloosters in Marokko. Syrie heeft een christelijke minderheid en die hebben ook hun eigen kerken. In Bethlehem ( Palistina ) staat ook een kerk, want daar gaan sommige christelijke bedevaartgangers naar toe met Kerstmis. Palistina heeft een christelijke minderheid die hun eigen kerken heeft. In Algerije staan ook kerken.

Ik weet niet over in Afghanistan kerken zijn. Maar ik denk het niet, want daar heersde het achterlijke Taliban.

Anonymous
07-01-2005, 17:35
oke hoeveel kerken staan er in marokko, afghanistan, syrie, palestina, algerije etc?

oke zijn we klaar toch?

mazzels

Redjuh...come on...beetje nadenken is niet zo moeilijk toch.... Hoeveel niet moslims wonen daar??

Niet genoeg... Dan zou het daar misschien wat democratischer zijn.....

Gelukkig heb jij alle oplossingen...... mijn stem heb je... you go girl...

Muay Thai Elite
07-01-2005, 17:36
:mrgreen:

KO TKO
07-01-2005, 17:38
En hoeveel mooie kerken en kathedralen zijn er niet??

Het gaat niet om uiterlijk KO TKO, het gaat om de meneertjes die er in staan te preken! "... Als de vrouw niet nederig handelt jegens de man, dan mag hij haar slaan. Niet hard en niet in het gezicht, maar genoeg om te weten wie er de baas is. Zij mag geen verwondingen oplopen blablabla....." en dat soort dingen.

Er word ook in kerken gezegt dat de man baas is in het gezin. Dus ook de baas over de vrouw.
En dat vrouwen geen leiding gevende positie mag hebben.

Sjaak
07-01-2005, 17:54
Niet in mijn kerk, bij mij thuis is me vrouw de baas net als in de meeste huizen :lol:

Muay Thai Elite
07-01-2005, 18:46
En hoeveel mooie kerken en kathedralen zijn er niet??

Het gaat niet om uiterlijk KO TKO, het gaat om de meneertjes die er in staan te preken! "... Als de vrouw niet nederig handelt jegens de man, dan mag hij haar slaan. Niet hard en niet in het gezicht, maar genoeg om te weten wie er de baas is. Zij mag geen verwondingen oplopen blablabla....." en dat soort dingen.

Er word ook in kerken gezegt dat de man baas is in het gezin. Dus ook de baas over de vrouw.
En dat vrouwen geen leiding gevende positie mag hebben.

WOOWWWW RADICAAL man!!! Wat een terroristen!




*Psych* :twak:

KO TKO
07-01-2005, 19:03
Er word ook in kerken gezegt dat de man baas is in het gezin. Dus ook de baas over de vrouw.
En dat vrouwen geen leiding gevende positie mag hebben.

WOOWWWW RADICAAL man!!! Wat een terroristen!




*Psych* :twak: [/quote]

Ja als een moslim dat had gezegt, dan zou er overdreven gereageert worden. Zoals jij het nu doet.

Octavius
07-01-2005, 19:08
Hier zij wat mooie plaatjes van moskeeen

http://www.e-e-t.nl/turkije/images/voetsporen/Day2IstambulBlueMosque.jpg

http://perso.wanadoo.fr/istanbul/blue%20mosque.jpg

http://www.pro-photography.net/portfoliodata/travel/0172_turkey_istanbul_blue_mosque_panorama.jpg

3x de de Haya Sofia

Weetje wat dat vroeger was?


De Haya Sofia is een indrukwekkend bouwwerk. Het werd gebouwd van 532 tot 537 in de regeringsperiode van keizer Justinianus. Van 537 - 1453 was het een christelijke kerk, daarna tot 1935 een moskee, waarna museum. De 4 minaretten, sultansloge, zangerstribune zijn na 1453 gebouwd.

KO TKO
07-01-2005, 19:44
3x de de Haya Sofia

Weetje wat dat vroeger was?


De Haya Sofia is een indrukwekkend bouwwerk. Het werd gebouwd van 532 tot 537 in de regeringsperiode van keizer Justinianus. Van 537 - 1453 was het een christelijke kerk, daarna tot 1935 een moskee, waarna museum. De 4 minaretten, sultansloge, zangerstribune zijn na 1453 gebouwd.

Nee dat is niet de Haya Sofia. het is de Blauwe Moskee

De Haya Sofia ziet er zo uit

http://home.hccnet.nl/h.hagenbeuk/turkije/turkhayasofia.jpg

mark
07-01-2005, 21:12
"Ik vind dat er moskeeën bijgebouwd moeten worden".
Wouter Bos in HP/De Tijd van 31 dec 04, pag 35

-------------------------------------------------------------------------------------

Wouter Bos is een landverrader.
Hij mag ze zelf eigenhandig gaan bouwen als hij dat zonodig wil. Ik vraag me af wat zijn achterliggende motief is voor het uitkramen van zulke wartaal.
Ons is verteld dat Turkije pas over 10-15 jaar EU-lid wordt.
Houdt Wouter soms rekening met een veel eerdere toetreding en de daarmee gepaard gaande massale hereniging van neven, nichten en andere dorpsgenoten?


Wat mij betreft mogen deze moskeeen worden platgebombardeerd.
Ik stel voor om B52 bommenwerpers te laten opstijgen om deze poelen des verderfs te laten verdwijnen van deze aardbodem.
Opdat deze wereld er een stukje beter uitziet.

Inderdaad mooie pandjes, maar poelen des verderfs.
Dus platbombarderen met bommentapijten, deze tempels van Osama Bin Laden fanaten.

En Wouter Jan Bos is wat mij betreft absoluut een verrader des vaderlands.
Deze "verdient" het niet om ooit nog een bestuurlijke functie te krijgen.
Het moge toch iedereen duidelijk zijn wat voor een terroristische bolwerken deze "gebedshuizen" zijn.
Het is wachten op de eerste opengereten treinen en bloedende slachtoffers, tot men in dit land eindelijk eens wakker wordt.
WALGELIJK !!!
Met vreedzame groet,
Mark

mark
07-01-2005, 21:24
"Ik vind dat er moskeeën bijgebouwd moeten worden".
Wouter Bos in HP/De Tijd van 31 dec 04, pag 35

-------------------------------------------------------------------------------------

Wouter Bos is een landverrader.
Hij mag ze zelf eigenhandig gaan bouwen als hij dat zonodig wil. Ik vraag me af wat zijn achterliggende motief is voor het uitkramen van zulke wartaal.
Ons is verteld dat Turkije pas over 10-15 jaar EU-lid wordt.
Houdt Wouter soms rekening met een veel eerdere toetreding en de daarmee gepaard gaande massale hereniging van neven, nichten en andere dorpsgenoten?

De smeerlap W J Bos denkt alleen aan zijn eigen stemmen.
Dat daarbij het land naar de klote wordt geholpen zal hem aan zij R... roesten.
Daarom kan ik hem gerust een landverrader noemen.
Hij verpatst Europa voor een paar rottige stemmen, en heeft daarom afgedaan.
Als hij zich zo graag populair wil maken onder moslims, stel ik voor dat hij gewoon naar Irak vertrekt, en daar zijn moslimbroeders aanspreekt om op hem te stemmen.
Dan zal hij hun ware aard leren kennen.

mark
07-01-2005, 21:28
"Ik vind dat er moskeeën bijgebouwd moeten worden".
Wouter Bos in HP/De Tijd van 31 dec 04, pag 35

-------------------------------------------------------------------------------------

Wouter Bos is een landverrader.
Hij mag ze zelf eigenhandig gaan bouwen als hij dat zonodig wil. Ik vraag me af wat zijn achterliggende motief is voor het uitkramen van zulke wartaal.
Ons is verteld dat Turkije pas over 10-15 jaar EU-lid wordt.
Houdt Wouter soms rekening met een veel eerdere toetreding en de daarmee gepaard gaande massale hereniging van neven, nichten en andere dorpsgenoten?

whahahahahahahaha.....landverrader.... hoor je wel wat je zelf zegt??!!! volgens mij heb je hier op het forum wat verkeerde woorden geleerd...
En idd volgens mij stond er meer tekst als dat.
Met dit lapje tekst heb je laten zien hoe dom en stom iemand iets kan posten..... :twak:

Helemaal niet, juist Guru ziet wat er aan de hand is in dit land.
De islam is gewoon de vijand van de vrije wereld.
Die kun je niet hard genoeg bestrijden.
LANG LEVE BUSH !!!!
VERNIETIG DE TERRORISTEN !!!

mark
07-01-2005, 21:30
Er word ook in kerken gezegt dat de man baas is in het gezin. Dus ook de baas over de vrouw.
En dat vrouwen geen leiding gevende positie mag hebben.

WOOWWWW RADICAAL man!!! Wat een terroristen!




*Psych* :twak:

Ja als een moslim dat had gezegt, dan zou er overdreven gereageert worden. Zoals jij het nu doet.[/quote]

Ook deze kerken verdienen het om platgebombardeerd te worden.
Dit voorrecht hebben niet alleen moskeeen.

mark
07-01-2005, 21:35
de opvattingen van wilders zijn radilaer als die van de centrum partij

Oja?
Dat is interessant.
Lijkt me heel erg sterk, maar goed als jij het zegt zal het wel waar zijn he?

Woensdag 18 november 1998 is er na 12 jaar een einde gekomen aan de geschiedenis van de CP'86. Na zes weken beraadslaagd te hebben ging de Amsterdamse rechtbank over tot een verbod van de partij. Volgens de rechtbank hadden de partij en haar bestuursleden zich schuldig gemaakt aan langdurige en systematische verstoring van de openbare orde door het uitlokken en aanzetten tot vreemdelingenhaat. Sterker nog, in de uitspraak concludeert de rechtbank dat "met de werkzaamheid van de NVP/CP'86 niet anders wordt beoogd dan het oproepen en aanzetten tot, dan wel het bevorderen van discriminatie van allochtonen."

Bron: http://kafka.antifa.net/verbod.htm


Wilders is gewoon een toffe peer, een held van het vaderland.
Hij heeft het slecht voor met de klootzakken in dit land.
Vervelend voor ze, maar het moet nu eenmaal gebeuren.
Vervelend voor links nederland. Want die gaan bij de eerstvolgende verkiezingen helemaal de grond in worden geboord.
Door de vrije keuze van de nederlanders.
En dat noemen wij democratie.

Als Links Nederland het tenminste kan opbrengen om dhr Geert Wilders niet om te leggen.

mark
07-01-2005, 21:39
Jij denkt zeker dat alle vrouwen die met moslim mannen getrouwd zijn, ongelukkig zijn. Maar ik ken genoeg vrouwen die met een moslim man getrouwd zijn, die gelukkig zijn.

Wat voor vrouwen zijn dat dan?
Ik ken ze namelijk niet?
Nederlands of allochtoons?

Als ze nederlands zijn, zijn het geen gezellige vrouwen waar je met een glas wijn, over diepzinnige onderwerpen over de zin des levens kan praten.

It's a bloody shame, KO TKO.

Praten ? hahahaha allemaal onder de plak, hoe geintegreerd ze ook lijken te zijn.
De Islam is een ziekte, en die kun je niet hard genoeg bestrijden.

Justinian
07-01-2005, 21:47
3x de de Haya Sofia

Weetje wat dat vroeger was?


De Haya Sofia is een indrukwekkend bouwwerk. Het werd gebouwd van 532 tot 537 in de regeringsperiode van keizer Justinianus. Van 537 - 1453 was het een christelijke kerk, daarna tot 1935 een moskee, waarna museum. De 4 minaretten, sultansloge, zangerstribune zijn na 1453 gebouwd.

Nee dat is niet de Haya Sofia. het is de Blauwe Moskee

De Haya Sofia ziet er zo uit

http://home.hccnet.nl/h.hagenbeuk/turkije/turkhayasofia.jpg
Ik dacht ook dat het de Haya Sofia was trouwens; prachtig bouwwerk!

@Mark probeer de volgende keer a.u.b. i.p.v. 6 posts achter mekaar 1 post te maken waar je het hele verhaal in zet. Alvast bedankt :thumbs:

Octavius
07-01-2005, 22:42
Iedergeval is het een kopie van de Haya Sofia

Octavius
07-01-2005, 22:52
Echt de 6 meest zielige post die er zijn. Het woorden die een ander roept en dan nageaapt worden.
Weet je wat je moet doen. Wordt hier lid van http://www.nvu.info/

The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.

harry
07-01-2005, 23:41
Echt de 6 meest zielige post die er zijn. Het woorden die een ander roept en dan nageaapt worden.
Weet je wat je moet doen. Wordt hier lid van http://www.nvu.info/

The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.

Gewoon laten gaan, dat heeft iedereen wel door .

Biiyen
08-01-2005, 01:07
mongolenfilter...........

mark
08-01-2005, 11:16
Echt de 6 meest zielige post die er zijn. Het woorden die een ander roept en dan nageaapt worden.
Weet je wat je moet doen. Wordt hier lid van http://www.nvu.info/

The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.

Zielig ? Wat is zielig ? Een dood hondje is zielig. De overleden vrouw van Dhr Wiegel is zielig.
Maar mijn posts zijn de waarheid.
Mensen die daar niet tegen kunnen begin dan de ander proberen te kleineren door hen "zielig" te verklaren. Anderen doen dit door de verkondigers van het vrije woord in de rechtse hoek te drukken.

Het zal me allemaal wat hahaha ! Ik zie dit als het grootste compliment wat ik kan krijgen, en geeft mij het gevoel dat mijn woorden zijn aangekomen.

Dus hoe meer van deze positieve reacties, des te beter !

mark
08-01-2005, 11:29
Echt de 6 meest zielige post die er zijn. Het woorden die een ander roept en dan nageaapt worden.
Weet je wat je moet doen. Wordt hier lid van http://www.nvu.info/

The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.


Wellicht dat een administrator jou er eens op kan aanspreken om mensen
op deze site niet op te roepen om lid te worden van de NVU.

Nogal twijfelachtige site die jij in je favorieten hebt staan.....
Is Joop Glimmerveen je favoriet ?
Misschien zou je beter deze sites eens kunnen bekijken.
Dan kun je zien waar dit toe kan leiden:
http://www.ushmm.org/
http://www.holocaust-history.org/
http://www.historyplace.com/worldwar2/holocaust/timeline.html

Vooral deze is aangrijpend:
http://www.holocaustsurvivors.org/

Hopelijk roep je na het aanschouwen van deze horror-beelden geen mensen meer op om lid te worden van de NVU.
Dank je.

Octavius
08-01-2005, 11:41
De islam is gewoon de vijand van de vrije wereld.
Die kun je niet hard genoeg bestrijden.


hoe geintegreerd ze ook lijken te zijn.
De Islam is een ziekte, en die kun je niet hard genoeg bestrijden.


Wat mij betreft mogen deze moskeeen worden platgebombardeerd.
Ik stel voor om B52 bommenwerpers te laten opstijgen om deze poelen des verderfs te laten verdwijnen van deze aardbodem.
Opdat deze wereld er een stukje beter uitziet.

Inderdaad mooie pandjes, maar poelen des verderfs.
Dus platbombarderen met bommentapijten, deze tempels van Osama Bin Laden fanaten.


Het moge toch iedereen duidelijk zijn wat voor een terroristische bolwerken deze "gebedshuizen" zijn.
Het is wachten op de eerste opengereten treinen en bloedende slachtoffers, tot men in dit land eindelijk eens wakker wordt.


'Jouw' woorden allemaal.

Als je goed had gelezen dan zei ik:


Weet je wat je moet doen. Wordt hier lid van http://www.nvu.info/


Daar bedoelde ik jouw mee. Dus niet iemand anders.

De uitspraken die jij deed deden ze in de jaren '30 ook.

D22ntjuh
08-01-2005, 12:33
dude das wel erg kortzichtig he, verkondigen dat de Islam een ziekte is etc. etc. maar.. als iemand een sarcastische opmerking maakt om lid te worden van zo'n partij dat je hem gelijk op sites wijst hoe erg het was voor bepaalde groepen maar dit soort dingen zijn dan weer wel erg omdat die mensen een andere geloofsovertuiging hebben?
je doet nu zo: voor de ene groep is het erg dat, dat soort dingen gedaan zijn maar je wenst in feite de Islam hetzelfde toe...
het is een groep die erg is en in het nieuws is die moeten ze aanpakken niet al die andere die hier gewoon proberen te leven en niemand tot last zijn...
weet je wel btw wat de islamd inhoud of kijk je alleen naar de slechte kanten??

Anonymous
08-01-2005, 12:42
Mark = een inteelt product....dus eigenlijk gewoon negeren... wel gevaarlijk dat er nu dit soort figuren rond lopen die die dingen roepen..... 2de wereld oorlog voor niks geweest, daar komt het dan heel erg hard op neer......

redjuh
08-01-2005, 12:50
de islam is een geloof nou niet als ieder ander, maar ik denk dat je als je alle geloven gaat vergelijken, dat de islam nog het dichtst bij het christendom in de buurt komt. dit qua geloofsboeken en de inhoud ervan en eigenlijk ook de beleiding van de geloven hebben veel raakvlakken.

hoe verder je terug gaat in de tijd, hoe meer barbaarse zaken kom je tegen vanuit het geloof. heksenverbranding, inquisitie, verkettering etc etc. maar goed dat was toen. in de jaren 60 kwam hier in nederland een eind aan de verzuiling. geloof werd van staat gescheiden enzo.
we kunnen geloof relativeren en zelf bepalen hoe we het invullen.

nu loopt de islam hier gewoon een heel aantal decennia op achter. en in de huidige tijdsgeest loopt dit geloof en haar aanhangers simpelweg achter. de term achterlijk zou hier best eens mee samen kunnen hangen.
doordat de islam achter loopt op de huidige tijdsgeest, springen de zaken die stroken met de maatschappij er extra uit. hierdoor plaatst de islam zichzelf dus aan de rand van de samenleving.
het is in mijn ogen dus helemaal niet gek dat er een zee van kritiek over dit geloof heenkomt. het geloof is niet flexibel en hierdoor niet tolerant. dit werkt dus niet in een tolerante samenleving als die wij hebben in Nederland. daarom vind ik dat de islam zich of aan moet passen, of verbannen moet worden uit onze maatschappij.

harry
08-01-2005, 12:52
het geloof is niet flexibel en hierdoor niet tolerant. dit werkt dus niet in een tolerante samenleving als die wij hebben in Nederland. daarom vind ik dat de islam zich of aan moet passen, of verbannen moet worden uit onze maatschappij.


Lees deze laatste zin nou nog eens goed :?

D22ntjuh
08-01-2005, 12:57
klopt als een bus redjuh maar ik vind dat zolang ze geen vlieg kwaad doen ze van mij hun gang mogen gaan al hebben ze een onflexibel geloof denk maar aan de zwartekousenkerken die zijn ook best ouderwets en niet flexibel maar die doen voor zover ik weet ook niemand kwaad..

Octavius
08-01-2005, 12:58
Hij geeft zelf al het antwoord.

redjuh
08-01-2005, 13:00
het geloof is niet flexibel en hierdoor niet tolerant. dit werkt dus niet in een tolerante samenleving als die wij hebben in Nederland. daarom vind ik dat de islam zich of aan moet passen, of verbannen moet worden uit onze maatschappij.


Lees deze laatste zin nou nog eens goed :?

wat bedoel je... dat zodra wij de islam zouden verbannen, dat nederland zelf niet meer flexiebel en tolerant is?
het moet van 2 kanten komen harry.

harry
08-01-2005, 13:00
Redjuh, jij hebt het over niet flexibel en niet tolerant dat moet verbannen worden uit onze maatschappij, maar waar gaat diezelfde post verder over :roll:

eeeh do I need to say more

Sjaak
08-01-2005, 13:52
Jongens we dwalen af, het gaat over Moskeeen bijbouwen en ik wil wel is een poll zien, ben zwaar tegen, kunnen beter andere dingen bouwen :thumbs:

En Bos is met linkse propaganda bezig om Moslim stemmen te winnen, wat een enge man zeg :roll:

En laten we aub geen links gaan plaatsen naar NVU of andere sites met extreme radicale standpunten

KO TKO
08-01-2005, 22:21
Jongens we dwalen af, het gaat over Moskeeen bijbouwen en ik wil wel is een poll zien, ben zwaar tegen, kunnen beter andere dingen bouwen :thumbs:

Wat is er mis met meer moskeeen als het door de moslims zelf wordt betaald ?

Anonymous
09-01-2005, 12:39
Met de moskeen zelf is er niets mis (zolang er een gewone Imam instaat) maar ik vind gewoon dat er genoeg zijn in Nederland en ik vind ze nou niet geweldig staan in onze Nederlandse steden en dorpen. Ik denk dat er nu prio gegeven moet worden aan andere dingen bouwen, wie ze ook zullen betalen.

Sjaak

Anonymous
09-01-2005, 15:36
Wilders mag een kapsel hebben dat je doet schuddebuiken
Hij zal heel Nederland wel een poepje laten ruiken
Omdat hij als een van de weinigen zijn hersens weet te gebruiken
En zal steeds meer van zijn plannen laten ontluiken.

Deze man zit vol plannen en goede moed
Want voor hem is het Nederland dat er wel toe doet
Voor de Nederlanders EN medelanders van vlees en bloed
En niet voor fundamentalitisch addergebroed

Linkse krachten proberen al druk te demoniseren
Want vinden: ook die Wilders moet het leren
Dat alleen links denkt het tij te kunnen keren
Ach, wat zijn het toch domme dames en heren

Hoewel die linksdraaiende hersenen dom blijven malen
Op een dag ontwaken ze uit hun zotte idealen
En zien dan Wilders zijn grote gelijk behalen
en blijkt hun eigen politiek falen.

Hé hebben we hier te doen met ene Janneke? Prachtig gedicht trouwens. Laat eens wat meer van je gefröbel lezen.

Muay Thai Elite
11-01-2005, 18:00
ttt ;)

Octavius
14-01-2005, 11:20
(cijfers zijn eind jaren '90)

Aantal moskeen in Europa:

Ierland ?
Spanje 300
Duitsland 2.200
Portugal 4
Italië 150
Finland 17
Oostenrijk 200
Groot Brittanië 1.200
Luxemburg 3
Frankrijk 1.150
België 312
Griekenland 295
Noorwegen ?
Zweden 100
Denemarken 30
Nederland 380
Totaal EU 6.371

Aantal moslims in Europa (% van de totale populatie):

Ierland 7.000 (0,2%)
Spanje 300.000
Duitsland 3.040.000 (3%)
Portugal 38.000 (0,3%)
Italië 600.000 (1%)
Finland 20.000 (0,4%)
Oostenrijk 200.000 (2,6%)
Groot Brittanië 1.400.000 (2,5%)
Luxemburg 5.000 (0,8%)
Frankrijk 4.500.000 (7%)
België 370.000 (3,8%)
Griekenland 370.000 (3,7%)
Noorwegen 23.000 (0,5%)
Zweden 300.000 (1,2%)
Denemarken 150.000
Nederland 696.000 (4,6%) 944.000 (5,8%) in 2004
Totaal EU 11.839.000 (4%)

Groei Islamieten Nederland (1990-2004):
(% = van totale populatie)
1990: 458.000 3,1%
1991: 498.000 3,3%
1992: 534.000 3,5%
1993: 566.000 3,7%
1994: 602.000 3,9%
1995: 625.000 4,1%
1996: 654.000 4,2%
1997: 687.000 4,4%
1998: 724.000 4,6%
1999: 765.000 4,9%
2000: 801.000 5,1%
2001: 844.000 5,3%
2002: 886.000 5,5%
2003: 919.000 5,7%
2004: 944.000 5,8%

harry
14-01-2005, 11:42
Aantal moskeen in Europa:

Ierland ?
Spanje 300
Duitsland 2.200
Portugal 4
Italië 150
Finland 17
Oostenrijk 200
Groot Brittanië 1.200
Luxemburg 3
Frankrijk 1.150
België 312
Griekenland 295
Noorwegen ?
Zweden 100
Denemarken 30
Nederland 380
Totaal EU 6.371

Aantal moslims in Europa:

Ierland 7.000
Spanje 300.000
Duitsland 3.040.000
Portugal 38.000
Italië 600.000
Finland 20.000
Oostenrijk 200.000
Groot Brittanië 1.400.000
Luxemburg 5.000
Frankrijk 4.500.000
België 370.000
Griekenland 370.000
Noorwegen 23.000
Zweden 300.000
Denemarken 150.000
Nederland 696.000
Totaal EU 11.839.000

Eeeh en nu nog het lijstje van het aantal inwoners :roll: zodat we een vergelijking kunnen maken :roll:

Octavius
14-01-2005, 14:07
Harry heb hem aangepast.

harry
14-01-2005, 14:57
Thanks, Octavius damn eeeh jij hebt wel heel errug veel info :thumbs:

Octavius
14-01-2005, 18:27
Lang leve het CBS. 8)

Mike
14-01-2005, 18:47
ik vind t eigenlijk wel best dat ze meer moskeen bouwen. MITS er alleen NL imams aan het woord komen. Dat moet in de regels komen te staan.

Zodra er een grotbewoner uit een achtergesteld moslimland hier onze gematigde moslims zogenaamd goede raad en advies komt geven in NL moskeeen dan mag de fik er meteen in. Daar zitten we absoluut niet op te wachten.

Dus zorg voor Nederlandse Imams die de Koran normaal interpreteren en wat mij betreft mag je dan de hele stad vol bouwen met moskeeen. :thumbs:

Anonymous
19-01-2005, 09:01
Ik vind NIET dat moskeen hier thuishoren, moslims doen hun gebeden toch meestal thuis?

Octavius
19-01-2005, 10:36
Geef dan eens aan waarom ze er niet hoeven dan. Omdat ze alleen thuis bidden. doen christenen toch ook door de week.