PDA

View Full Version : Mensenhandelaren slaan hun slag in Atjeh



payap
04-01-2005, 09:57
Mensenhandelaren slaan hun slag in Atjeh

Uitgegeven: 3 januari 2005 23:26
Laatst gewijzigd: 4 januari 2005 07:43

BANDA ATJEH/STOCKHOLM - Door de aardbeving en vloedgolven van vorige week zondag zijn ongeveer 35.000 kinderen in Atjeh wees geworden of hun ouders kwijtgeraakt. Mensenhandelaren jagen op deze kinderen en proberen ze naar het buitenland te smokkelen, aldus Indonesische functionarissen maandag.

Woordvoerder Masriza van een stichting die voor de rechten voor kinderen opkomt, stelt in de dinsdageditie (plaatselijke tijd) van de krant The Jakarta Post dat hij is geïnformeerd dat twintig weeskinderen uit Atjeh naar Bandung op West-Java en naar Maleisië zijn gesmokkeld. Volgens Masriza worden kinderen door "onverantwoordelijke mensen" uit vluchtelingenkampen gehaald.

Adoptie per SMS

Vooral kinderen onder de vijftien zouden het doelwit van de smokkelaars zijn. The Jakarta Post schrijft dat zeker één organisatie via sms-berichten wezen van Atjeh aan potentiële adoptieouders aanbiedt.

Om kinderhandel te voorkomen heeft de regering in Jakarta maandag verboden dat kinderen jonger dan zestien, die door het natuurgeweld zijn getroffen, Indonesië verlaten. Minister van Justitie en Mensenrechten Awaluddin liet weten dat in havens en vliegvelden op Sumatra strenger zal worden gecontroleerd op het smokkelen van kinderen.

Ontvoering

In Thailand lijkt ondertussen een eerste geval van ontvoering aan het licht te zijn gekomen. Een westerse man zou de twaalfjarige Zweedse jongen Kristian Walker uit een ziekenhuis in Khao Lak hebben meegenomen. Agenten uit Zweden zijn naar Thailand gereisd om daar de politie te helpen in de zaak, meldden Zweedse media.

Biiyen
04-01-2005, 10:06
Hier was ik al bang voor...... Eigenlijk zou er een grote knokploeg heen moeten die gaat jagen op dat soort gasten.

Octavius
04-01-2005, 11:33
Was toch te verwachten. Indonesische regering heeft een verbod ingesteld. Alle kinderen onder de 16 mogen het land niet verlaten. Maar hoe streng is de toezicht, hoe corrupt zijn de militairen?

ashi76
04-01-2005, 13:06
ziek....

Sjaak
04-01-2005, 13:10
Ik heb maar een ding voor die mensenhandelaren :

Nekschot :evil:

Silat
04-01-2005, 13:39
:evil: triest zeg...

a.s.c.
04-01-2005, 14:15
Ik heb maar een ding voor die mensenhandelaren :

Nekschot :evil:

en voor de verkrachters eveneens :evil: al vind ik een nekschot nog wat aan de lieve kant. eerst in de knieschijfjes en dan de rotterdamse marathon kruipen terwijl duizenden vrijwilligers ze bespugen en vervolgens een nekschot :wink:

micha
04-01-2005, 14:56
ongelooflijk :shock:

Anonymous
04-01-2005, 15:53
Pedofielen zullen er nu wel nog meer vrijspel hebben als voorheen. Nu hoeven ze niet meer voor die kinderen te betalen. :twak:

Biiyen
04-01-2005, 16:40
Ik heb maar een ding voor die mensenhandelaren :

Nekschot :evil:

en voor de verkrachters eveneens :evil: al vind ik een nekschot nog wat aan de lieve kant. eerst in de knieschijfjes en dan de rotterdamse marathon kruipen terwijl duizenden vrijwilligers ze bespugen en vervolgens een nekschot :wink:

Iemand Passion of the christ gezien?

The_Rock
04-01-2005, 16:41
tell me that this issn't true :twak:
freaking ziek!

max mulder shihan
04-01-2005, 16:43
Dat dit soort ratten hun smerige bezighedenkunnen uitvoeren is onbegrijpelijk ,wat loopt er op deze wereld tog een tuig rond :evil: :maskills:

Kimberly
04-01-2005, 17:27
Echt belachelijk :twisted:

The Satan
04-01-2005, 18:23
dit gaat te ver!!!!! :twisted: :twisted:

Judas
04-01-2005, 19:17
opknopen!!!

Tuigenke
04-01-2005, 19:50
toch vreemd, dat heel het land is weggespoeld maar dat ze nog wel mobiele telefoons hebben.

Lex
04-01-2005, 23:37
Ik heb maar een ding voor die mensenhandelaren :

Nekschot :evil:

nadat ze hun eigen voeten hebben afgezaagd met een botte zaag 8)