PDA

View Full Version : Schumacher geeft 10 miljoen dollar voor Azië



Nicky
05-01-2005, 07:56
Het lijkt wel een strijd te worden om wie het meest geeft, maar gelukkig profiteren er een hoop mensen van. Autocoureur Michael Schumacher heeft maar liefst tien miljoen dollar (7,42 miljoen euro) geschonken ten behoeve van de slachtoffers van de zeebeving in Azië. Onlangs werd al bekend dat hij en zijn broer Ralf hadden gedoneerd, maar er was niet bekendgemaakt hoe hoog dit bedrag was.

Willi Weber, manager van de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1, meldde het vandaag alsnog. Tijdens een benefietuitzending op televisie van de ZDF verklapte hij het bedrag dat de Duitser heeft geschonken. Wat zijn broer heeft gegeven is vooralsnog onbekend, maar dit zal hoogstwaarschijnlijk ook geen laag bedrag zijn. De Schumachers staan sowieso al bekend om hun grote inzet voor goede doelen.

Hidman
05-01-2005, 08:36
:thumbs: TOP! kan niet anders zeggen! :thumbs:

B3 lik3 M3
05-01-2005, 08:55
Poeh...das een hoop geld.. :thumbs:

Biiyen
05-01-2005, 09:33
Tja je moet geven naar je inkomen he! Wij kunnen ook wel 10 miljoen schenken, alleen leef je dan de komende 250 jaar iets minder luxe.

Ralph
05-01-2005, 10:06
Ik vind Schumacher altijd arrogant overkomen (waar hij op zich ook recht op heeft omdat ie al 7-voudig wereldkampioen is, maar dit terzijde), maar dit is echt grote klasse!!!! Mooie actie.

lady in red
05-01-2005, 10:49
:thumbs:

redjuh
05-01-2005, 11:14
het lijkt erop dat mensen met veel geld haast verplicht worden gesteld om veel te moeten doneren

Lex
05-01-2005, 11:21
het lijkt erop dat mensen met veel geld haast verplicht worden gesteld om veel te moeten doneren

Daar is niks mee...is volgens mij aftrekbaar van de belasting dus indirect betaalt de gewone man ook mee. :wink:

RNLMC
05-01-2005, 11:29
c-ker top gister op tv was er te zien wat bepaalde beroemde mensen gaven en wat actrices gaven 1 miljoen ofsow, rafael v/d vaart gaf 2 ajax shirtjes :shock:

Shytown
05-01-2005, 11:33
het lijkt erop dat mensen met veel geld haast verplicht worden gesteld om veel te moeten doneren

Daar is niks mee...is volgens mij aftrekbaar van de belasting dus indirect betaalt de gewone man ook mee. :wink:

Schumacher woont in Monaco, zover mij bekend bestaat daar geen belastingaftrek mbt giften. De gewone man merkt daar dus niks van.

Jammer dat er meteen over de arrogantie van Schumacher en de "verplichting" van een gift gesproken word. Ik ben al een hele tijd fan van Schumacher (al voordat hij de champ was) maar hijzelf loopt er niet mee te koop wat hij geschonken heeft. Hij geeft ongeveer 1/3 van wat de Nederlandse regering geeft

Schumi = :thumbs:

Octavius
05-01-2005, 11:49
het lijkt erop dat mensen met veel geld haast verplicht worden gesteld om veel te moeten doneren

Daar is niks mee...is volgens mij aftrekbaar van de belasting dus indirect betaalt de gewone man ook mee. :wink:

Schumacher woont in Monaco, zover mij bekend bestaat daar geen belastingaftrek mbt giften. De gewone man merkt daar dus niks van.

Jammer dat er meteen over de arrogantie van Schumacher en de "verplichting" van een gift gesproken word. Ik ben al een hele tijd fan van Schumacher (al voordat hij de champ was) maar hijzelf loopt er niet mee te koop wat hij geschonken heeft. Hij geeft ongeveer 1/3 van wat de Nederlandse regering geeft

Schumi = :thumbs:

Schumi woont tegenwoordig in Vufflens-le-Château, Zwitserland

1/3 wat nederland geeft en 2/3 wat Amerika wilde geven. Wat heeft dat er mee te maken. Hij doneert een groot bedrag wat een goed gebaar is.
Hopelijk volgen er meerdere.

Shytown
05-01-2005, 11:55
1/3 wat nederland geeft en 2/3 wat Amerika wilde geven. Wat heeft dat er mee te maken. Hij doneert een groot bedrag wat een goed gebaar is.


Ben ik met je eens, ik probeer aan te geven hoeveel geld het is wat hij schenkt ter vergelijking met een land. Dit omdat er aangegeven word dat hij toch geld zat heeft.

En wat betreft Zwitserland, volgens mij heeft hij ook nog steeds zijn huis in Monaco (vanwege zijn voorliefde voor snelle boten) Anyway, in beide landen bestaat die aftrek niet.

Silat
05-01-2005, 11:56
Nu michael Jackson, Madonna, Bill Gates, Trump, Alfa Jet, enz... waar blijven ze met hun geld :maskills:

a.s.c.
05-01-2005, 12:09
super :thumbs:

Fr3ddy
05-01-2005, 12:20
10 miljoen is voor hem verhoudingsgewijs evenveel van zijn inkomen als die 10 Euri's die ik heb gestort. Maar evengoed :thumbs:

Highline
05-01-2005, 12:22
top :thumbs:

die kerel heeft imo wel zo'n gigantisch vermogen dat dit er wel af kon!

Ralph
05-01-2005, 12:47
Iemand trouwens die toespraak van Balkenende gezien? Sjeeeezus wat een slappe natte warme scheet. Ik was altijd wat terughoudend met kritiek op JP, maar deze toespraak was echt pure ellende. Hij kan echt zo in de kerk een preek houden waar niemand naar luistert. Over zo'n onderwerp zo slecht spreken...... knap hoor.

Nickuraba
05-01-2005, 13:06
Ik vindt het top van schumacher. Die balkenende is gewoon een domme robot. Net als die preek in irak, ging die een gedicht voorlezen over schaapjes en god. Komop als je daar zit zit je daar niet op te wachen.

Btw bill gates kan het hele probleem zo oplossen!

Octavius
05-01-2005, 14:44
JP had idd beter dominee kunnen worden. Heeft i meer het imago van.

harry
05-01-2005, 16:52
Nu michael Jackson, Madonna, Bill Gates, Trump, Alfa Jet, enz... waar blijven ze met hun geld :maskills:

Bill Gates geeft het meeste uit aan goede doelen van iedereen!

}|^-_-^|{
05-01-2005, 16:54
relatief?

harry
05-01-2005, 17:08
relatief?

Daar kom je natuurlijk noooooit achter, da's mischien wel die oude zwerver in het portiek.
Hij hoeft het niet te doen, en loopt er ook niet mee te pronken.

Gulo gulo
05-01-2005, 18:14
:thumbs: Top van Schumi

ashi76
05-01-2005, 18:47
Schiet idd lekker op.

Ik hoorde net op het nieuws dat Duitsland 500 !!!!! miljoen euri heeft gestort ! :shock:

RNLMC
05-01-2005, 18:50
Ik hoorde net op het nieuws dat Duitsland 500 !!!!! miljoen euri heeft gestort

kijk dan schier het lekker op giroi 555 heeft immedels al 26 miljoen binnengehaald en dat wordt nog veel meer donderdag met die tv actie :thumbs:

Judas
05-01-2005, 19:31
Netjes netjes, hoop dat er meer volgen

Boem Boem
05-01-2005, 20:08
Ik hoorde net op het nieuws dat Duitsland 500 !!!!! miljoen euri heeft gestort

kijk dan schier het lekker op giroi 555 heeft immedels al 26 miljoen binnengehaald en dat wordt nog veel meer donderdag met die tv actie :thumbs:

Deze actie word door ons bedrijf geregeld(callcenter). Wij verzorgen de telefoontjes; ik ga deze avond helpen met coordineren!! kan ik me op deze manier inzetten...... daarnaast natuurlijk zelf een bedrag storten:thumbs:

Osu

Chris

The_Rock
05-01-2005, 20:15
schumi s echt een goede man,respect!

redjuh
05-01-2005, 20:25
maar goed straks krijgen ze 20 miljard ofzo en dan?
de medicijnen die nu al zijn gestuurd orden verdomme per opbod verkocht. het geld verdwijnt in de zakken van de verkeerden.
ipv geld kan beter materiaal en kennis worden geschonken.

Octavius
05-01-2005, 20:36
Er is 20 miljard toegezegt. De vraag is zoals Kofi Annan als zei. Krijgen we ook het toegezegde geld?

redjuh
05-01-2005, 20:42
ze krijgen het wel, alleen de slachtoffers krijgen misschien nog niet eens 1/10

trouwens die zoon van Kofi... was dat niet 1 van de weinigen die met zijn bedrijf WEL met saddam hoessein mocht handelen? fijnen mensen allemaal.

ik kots ervan

Lex
05-01-2005, 22:41
Geachte forumbroeders, het is gewoon top dat er gedoneerd wordt ongeacht het bedrag en door wie....toch? :thumbs:

redjuh
05-01-2005, 22:54
uiteraard... maar voor wie?

Daniel
05-01-2005, 22:59
ik vind het gewoon top, maar idd voor wie?

jan sensei kyokushin
06-01-2005, 08:19
Schumi =correct :thumbs:

Het geeft niet wat je stort, ALS je maar stort je gaat uit van je eiggen vermogen !!! :thumbs: ja toch :roll:

MVG

payap
06-01-2005, 09:44
Wordt het in de media verzwegen of lijkt het misschien maar zo.

Iedereen en alle rijke landen geven. Zelfs een van de armste landen Bangladash.

Maar als er ergens geld zit is het wel in die rijke oliestaten.

Maar hier hoor je niets nu van ?

bv Bahrein want er vlak bij ligt ????

Anonymous
06-01-2005, 10:18
Er wordt veel gedoneerd, maar veel gaat naar de fiscus etc. De overheid wilt geen wetten veranderen, omdat het te veel rompeslomp oplevert. Nood breekt wetten toch?

Anonymous
06-01-2005, 10:19
Er wordt veel gedoneerd, maar veel gaat naar de fiscus etc. In een of andere wet staat gegeven dat het zo hoort. De overheid wilt die wet niet veranderen, omdat het te veel rompeslomp oplevert. Nood breekt wetten toch?

payap
06-01-2005, 11:13
payap vanmorgen 8:44



Maar als er ergens geld zit is het wel in die rijke oliestaten.

Maar hier hoor je niets nu van ?



en kijk !




Rijke oliestaten komen laat in de benen

Uitgegeven: 6 januari 2005 10:35

LONDEN - De rijke Arabische oliestaten blijven vooralsnog achter met hun donaties voor de internationale hulpverlening. Na aanvankelijke relatief geringe financiële toezeggingen voor hulp aan de slachtoffers van de zeebeving, kwamen landen als Saudi-Arabië, Koeweit en Qatar pas dezer dagen iets vrijgeviger uit de hoek.

Volgens de Britse krant The Times hebben de regeringen van de betrokken naties deze week flinke kritiek gekregen van de bevolking en van commentatoren in de media. Het Saudische koningshuis heeft intussen erkend traag te zijn geweest in zijn reactie.

Een van de oorzaken hiervoor zou zijn geweest dat nogal wat Saudische liefdadigheidsinstellingen gesloten zijn wegens vermeende banden met het internationaal terrorisme. Saudi-Arabië verhoogde de financiële steun uiteindelijk van 10 tot 30 miljoen dollar.

Andere staten als Qatar zegden soortgelijke bedragen toe. In vergelijking met de toezeggingen van landen als Australië, Duitsland en de Verenigde Staten, die honderden miljoenen op tafel leggen, is de bijdrage van de steenrijke olielanden toch weinig indrukwekkend.

De Koeweitse krant al-Qabas zette de machthebbers zo onder druk dat de bijdrage van het land binnen enkele dagen steeg van 2 miljoen tot 20 miljoen dollar.

De krant wees erop dat Koeweit veel te danken heeft aan inwoners van getroffen landen als Sri Lanka, India en Indonesië, die massaal werken in de Golfstaten als hulpen in de huishouding, chauffeurs maar ook als computerdeskundigen en artsen.

Leon
06-01-2005, 14:35
Schumi is goed bezig!!! (iedereen trouwens) :thumbs:

MadEd
06-01-2005, 14:51
@ het bericht wat Payap heeft gepost :twak: ]
Blijkt maar weer wat sommigen niet over hebben voor de getroffenen.
Maar Schumi is zeer correct :thumbs: Het geld wat hij heeft gedoneerd is relatief gezien ook nog een groot deel van zijn vermogen (volgens mij bezit hij 80 miljoen).