PDA

View Full Version : - Forceren, hoe zit het daar mee??



Iceman#1
13-01-2005, 21:31
Het klinkt misschien raar, maar hoe zit het nou precies met forceren??

Om het wat duidelijker te maken gebruik ik even onderstaand voorbeeld:
---------------------------

In China/Thailand zie je weleens dat bij kinderen van 10/12jaar op barbaarse manier de benen helemaal uit elkaar worden getrokken...
Op deze (zéér lompe) manier word die kinderen dus de split aangeleerd.

Ik heb het vaak zat op tv gezien, dus ik weet dat het gebeurd.

---------------------------

- Ik vraag me dus af wat deze soort van trainen met je lichaam doet...
Mij lijkt dat je de spieren ongelooflijk beschadigd door het op deze manier zo te forceren.

--> Maar aan de andere kant speelt bij mij de gedachte "ookal zijn je spieren beschadigd (door het op deze manier te forceren), als je gewoon elke dag de split weer doet (die je in 1 Ã* 2dagen hebt geleerd, d.m.v. het forceren), herstellen je spieren na verloop van tijd wel weer"


Wat is nou jullie mening hierover, en heeft iemand hier ervaring mee??
(ik heb ook weleens gehoord dat je bij turnen ook word geforceerd, dus het is volgens mij toch een erkende manier van trainen)

Unregistered
13-01-2005, 21:46
Ik zal er later ff op reageren, zou ik ff wat boeken moeten nakijken, iig dit wordt wel meer toegepast, oa in Russische commando's.

Pavel Tsatsouline hanteerde de volgende stelling bij het aanleren van flexibiliteit bij mensen die opgeleid moesten worden:

If you don't know to, well show you. If you don't want to, we'll force you.

Leon
14-01-2005, 00:29
hahahaha ja zo kan het ook

Nickuraba
14-01-2005, 10:40
je kan zo natuurlijk ook spieren kapot maken, ik zou gewoon voor gewenning of conditionering gaan. Als je het vaak genoeg een beetje forceert dan kom je er ook wel. Maar wat jij zegt (iceman#1) lijkt mij niet echt goed voor je

makavelli
14-01-2005, 12:34
Forceren kan volgens mij nooit goed zijn.
Veel kans op langdurige blesures lijkt me.

The Bulldog
14-01-2005, 18:20
:twisted: valt volgens mij erg, onder " no pain , no Gain" :twisted:

Auw auw auw.... :!: :!:

PigDog
15-01-2005, 16:27
Volgens mij wordt spierweefsel, als je het scheurt, alleen maar korter. Er zal zich een litteken vormen, wat verhard is en dus minder meerekt....Dus heeft echt forceren weinig zin, lijkt me. Je kan de vezels wel rekken, en tegen het forceren aan zitten, maar dat is dus niet lomp, maar heel delicaat.

Als je wilt weten hoe forceren voelt, probeer je eigen stijve piemel eens in je kont te drukken....... Als je dat kan, kun je in de spagaat ook :mrgreen:

Leon
15-01-2005, 16:57
nah gadverdamme wat een schuine reply weer :lol: