PDA

View Full Version : Neukende en poep-etende imams in A'dam



Justinian
16-01-2005, 18:05
In het Amstelveense Cobramuseum is sinds gisteren een bijzondere, maar vooral een controversiƫle kunstexpositie te zien van kunstenaar Rachid Ben Ali. De Marokkaans-Nederlandse kunstenaar heeft veertig werken gemaakt, waarin te zien is hoe hij over de islam denkt.

De werken zijn uiterst controversieel te noemen. Zo schilderde hij neukende en uit hun mond poepende imams, naakte mannen en vrouwen met koranteksten op hun lichaam. Dit alles in een spoor van bloed en geweld.

Rachid Ben Ali maakte de werken naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh. De expositie is tot en met zes maart te bekijken in het Cobramuseum.

http://images.fok.nl/upload/050116_7128_schilderij1.jpg
http://images.fok.nl/upload/050116_7128_schilderij2.jpg

Bron: www.fok.nl

Muay Thai Elite
16-01-2005, 18:35
Zie je, ik ben dus niet de enige die er zo over denkt :mrgreen: .........

max mulder shihan
16-01-2005, 18:53
Ben bang dat deze man zich voorlopig niet in het openbaar kan vertonen , lopen vast en zeker al een of meerdere gekken naar deze man te zoeken, vind het overigens wel een dapper statement :thumbs:

Nickuraba
16-01-2005, 19:06
kijken hoe snel hij op de zwarte lijst staat

ashi76
16-01-2005, 20:43
schilderijen zien er niet uit trouwens.

leks
16-01-2005, 21:03
Als je zelfmoord wilt plegen spring dan van een gebouw, val anderen er niet mee lastig.

Anonymous
16-01-2005, 23:33
Ik begrijp de bedoelingen van deze schilder eigenlijk niet.
Wat probeer deze schilder te bereiken?
Nu we leven in harde maatschappij, waar van alles en nog wat gebeurt, moeten we juist minstens proberen elkaar te respecteren, wat deze schilder helemaal niet doet.
Ik vind het jammer dat mensen aan deze schilder steun betuigen. Steun aan beledigende bedoelingen. Steun aan haat. haat wegens geloof, kortom racisme, wat hebben we toch geleerd van de gevolgen van de racisme? miljoenen doden.
Het doet enorm pijn om onder ogen te zien hoe deze maatschappij steeds weg zakt, in ellende. :cry:

Italian*Berlusconi*
16-01-2005, 23:35
Ik begrijp de bedoelingen van deze schilder eigenlijk niet.
Wat probeer deze schilder te bereiken?
Nu we leven in harde maatschappij, waar van alles en nog wat gebeurt, moeten we juist minstens proberen elkaar te respecteren, wat deze schilder helemaal niet doet.
Ik vind het jammer dat mensen aan deze schilder steun betuigen. Steun aan beledigende bedoelingen. Steun aan haat. haat wegens geloof, kortom racisme, wat hebben we toch geleerd van de gevolgen van de racisme? miljoenen doden.
Het doet enorm pijn om onder ogen te zien hoe deze maatschappij steeds weg zakt, in ellende. :cry:

ben het redelijk met je eens.... vrijheid van mening uitting tuurlijk.... maar beledigen gaat er bij mij niet in..... dit is pure provocatie.... en jammer...

Hollandpride
17-01-2005, 00:11
Niet echt slim om te doen idd van die schilder.

redjuh
17-01-2005, 00:26
ik zag die knakker op tv, en hij kwam niet helemaal jovel over iig...

Sjaak
17-01-2005, 00:33
Dit is een provocatie die mijn inzien totaal onnodig is maar goed het is nu gebeurd, helaas en heel dom. Denk alleen dat deze man de konsekwenties heel snel zal ervaren gezien het aantal zeer fanatieke figuren die hier rondlopen.

redjuh
17-01-2005, 00:38
ja en lees je post nu es goed sjaak...
wat denk je dan zelf...
dit is geen kritiek hoor, ik ben het met je eens.
maar dat jij en veel anderen met jou (ook ik) zo redeneren, dat zegt veel over de tijd waarin we nu leven. het wordt verkloot.

Sjaak
17-01-2005, 00:47
Yep en door een paar gare randdebielen die denken dat alles kan in Nederland :evil:

Italian*Berlusconi*
17-01-2005, 00:47
ja en lees je post nu es goed sjaak...
wat denk je dan zelf...
dit is geen kritiek hoor, ik ben het met je eens.
maar dat jij en veel anderen met jou (ook ik) zo redeneren, dat zegt veel over de tijd waarin we nu leven. het wordt verkloot.

vind je het gek.... als dit over negers zou gaan zou je een zelfde reactie krijgen...... alleen word dit nu gedaan omdat afgelopen tijd extreme moslims centraal staan.... dit zou in geen een groepering 'gewaardeerd' worden.... dit is pure provocatie en best kwetsend voor bepaalde mensen....

Bert Kops
18-01-2005, 09:59
Ik wist niet wat ik zag toen ik deze kunstenaar Rachid op tv zag...

Toen wij tijdens onze verbouwing in een sporthal trainden gaf ik 1 keer per week les aan een groep gestoorden, Rachid deed daar ook aan mee...

Deze jongen is totaal gestoord maar tekend wel goed, wist ik niet...
Beetje dom alleen van de mensen om hem heen dat ze dit toelaten :twak:

max mulder shihan
18-01-2005, 10:06
Als dit echt zo is dien de man inderdaat tegen zichzelf beschermt te worden.

Bert Kops
18-01-2005, 10:06
100% zeker een geestelijk en ook nog een beetje lichamelijk gehandicapt!

Als ik les ging geven was hij zo dol, liep ie te springen enz. op een gegeven moment was hij zo druk dat hij een epilepsieaanval kreeg en zeker 10 minuten op de grond heeft liggen te stuiteren...

Bert Kops
18-01-2005, 10:07
Hij beseft ook totaal niet wat ie aan kan halen!

max mulder shihan
18-01-2005, 10:10
Tja dat verandert de zaak, nu gaat het er om de verandwoordelijke figuren te benaderrren en eens uit te zoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren , voordat er slachtoffers vallen , mooie taak voor zich vervelende ambtenaren ,hebben we er genoeg van in Nederland

Boem Boem
18-01-2005, 10:45
gaat nergens over; alleen weer een mediastunt lijkt me........

Remco
19-01-2005, 11:51
Ik geloof Bert helemaal. Ik zag de jongen op AT5 en hij is niet voor rede vatbaar. Op de vraag waarom hij zoveel geweld toont zei hij iets van: dat is goed toch!

Kortom, er is totaal geen boodschap, behalve dan wat licht homo-erotische frustratie misschien. Veel rukkende en kontneukende moslims!

Het viel al meteen op, het woord Imam was al fout geschreven (Iman). Dit is echt totaal geen kunst. Ik snap niet dat een serieus museum als het Cobra museum in Amstelveen dit tentoonstelt. Schandalig en inderdaad, ze zouden deze jongen tegen zichzelf in bescherming moeten nemen!

Marco
19-01-2005, 16:22
damn, als hier escalaties uit voort komen dan heb je een mooi filmscript !
wel triest natuurlijk dat ze deze gast niet tegen zichzelf beschermen....

cactusdre
19-01-2005, 16:33
Zou hij familie zijn van Pendekar Ray!?

Anonymous
19-01-2005, 16:36
hij wil volgens mij op het nieuws komen...

Biiyen
19-01-2005, 16:41
Ik geloof Bert helemaal. Ik zag de jongen op AT5 en hij is niet voor rede vatbaar. Op de vraag waarom hij zoveel geweld toont zei hij iets van: dat is goed toch!

Kortom, er is totaal geen boodschap, behalve dan wat licht homo-erotische frustratie misschien. Veel rukkende en kontneukende moslims!

Het viel al meteen op, het woord Imam was al fout geschreven (Iman). Dit is echt totaal geen kunst. Ik snap niet dat een serieus museum als het Cobra museum in Amstelveen dit tentoonstelt. Schandalig en inderdaad, ze zouden deze jongen tegen zichzelf in bescherming moeten nemen!

:shock: triest hoor van dat museum.....

Anonymous
20-01-2005, 12:08
Er staat een groot artikel over hem in de VN van deze week.