PDA

View Full Version : Triest weekeind



Sjaak
16-01-2005, 23:31
Rotterdam
Amsterdam
Den Haag
Culemborg

Zoek de trieste overeenkomst tussen deze 4 steden :cry:

Gewoon je kop in het zand steken en weer een stille tocht gaan lopen :x

Italian*Berlusconi*
16-01-2005, 23:33
vorige weekend 4 in alkmaar.... dus gaat lekker in 2005... goed begin....
Gaat lekker amerikaans zo.... Justitie moet echt strenger worden... regels aanpassen en straffen aanpassen....

Sjaak
17-01-2005, 00:08
vorige weekend 4 in alkmaar.... dus gaat lekker in 2005... goed begin....
Gaat lekker amerikaans zo.... Justitie moet echt strenger worden... regels aanpassen en straffen aanpassen....

100 % mee eens maar het gebeurd helaas niet :? Dit gaat steeds verder fout :cry:

Boem Boem
17-01-2005, 17:34
maatschappij is verrot!!

Anonymous
17-01-2005, 17:42
maatschappij is verrot!!

nou, nou, nou zo erg is het allemaal ook weer niet. tuurlijk dit soort dingen zijn klote. maar die gebeuren overal en in elk land. het hoort er blijkbaar bij en zijn niet te voorkomen. wat mij betreft is nederland nog steeds één van de beste landen om in te wonen.

Anonymous
17-01-2005, 17:48
Ach dit soort dingen (familiegeweld) daar is echt geen ene donder aan te doen. Dat is juist het frustrerende, er is op wat voor manier dan ook niets te controleren of in te grijpen. Als iemand in staat is zijn kinderen of zijn ouders te vermoorden, heeft de strafmaat geen enkele invloed op de daad denk ik.
Maar inderdaad, lekker weekend.

Het gaat niet alleen om de strafmaat, maar dat de strafmaat ook duidelijk bekend is bij dit soort types. Er moeten duidelijke signalen komen dat men dit niet tolereert en dan heb ik het niet over stille tochten. Maar de lafheid van ons land werd al duidelijk in een tv-spotje waarin je gevraagd werd even te bellen als je dat niet te eng vind. Het vervelende is dat er ook nog begrip is als een omgeving niet ingrijpt bij geweld. Niemand vraagt om in je eentje Rambo uit te hangen maar je kunt toch met zijn allen erop af. Dat zou de regel moeten zijn en niet ingrijpen de uitzondering. Maar mensen weten dat als ze ingrijpen, de rest zich afzijdig houdt.
Bovendien heb ik al meerdere malen gezien dat de politie erbij staat en wacht totdat het veilig is om in te grijpen. Wat mij betreft moeten politiemensen allemaal verplicht leren kickboksen en grondvechten al is het alleen maar voor hun uitstraling. Als ik ze soms zie lopen met hun dikke pens wetende dat ze na 10 seconden matten uitgeput zouden zijn stemt het mij droevig dat zij de veiligheid in dit land moeten garanderen.

mossad
17-01-2005, 18:01
Ach dit soort dingen (familiegeweld) daar is echt geen ene donder aan te doen. Dat is juist het frustrerende, er is op wat voor manier dan ook niets te controleren of in te grijpen. Als iemand in staat is zijn kinderen of zijn ouders te vermoorden, heeft de strafmaat geen enkele invloed op de daad denk ik.
Maar inderdaad, lekker weekend.

Het gaat niet alleen om de strafmaat, maar dat de strafmaat ook duidelijk bekend is bij dit soort types. Er moeten duidelijke signalen komen dat men dit niet tolereert en dan heb ik het niet over stille tochten. Maar de lafheid van ons land werd al duidelijk in een tv-spotje waarin je gevraagd werd even te bellen als je dat niet te eng vind. Het vervelende is dat er ook nog begrip is als een omgeving niet ingrijpt bij geweld. Niemand vraagt om in je eentje Rambo uit te hangen maar je kunt toch met zijn allen erop af. Dat zou de regel moeten zijn en niet ingrijpen de uitzondering. Maar mensen weten dat als ze ingrijpen, de rest zich afzijdig houdt.
Bovendien heb ik al meerdere malen gezien dat de politie erbij staat en wacht totdat het veilig is om in te grijpen. Wat mij betreft moeten politiemensen allemaal verplicht leren kickboksen en grondvechten al is het alleen maar voor hun uitstraling. Als ik ze soms zie lopen met hun dikke pens wetende dat ze na 10 seconden matten uitgeput zouden zijn stemt het mij droevig dat zij de veiligheid in dit land moeten garanderen.

Dat was ik. Kut guests altijd :lol:

Sjaak
18-01-2005, 03:20
In Rotterdam zijn de spanningen na het overlijden van een 38-jarige man door zinloos geweld flink opgelopen. Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderde hun werk te doen.

Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

Een getuige zegt 'kotsmisselijk' van het gebeuren te zijn geworden. "Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander.

Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."

Slachtoffer nam bij ruzie op voor een ander
De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol.

"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", zo vertelt een medewerkster van de broodjeszaak. "Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan."

Roob
18-01-2005, 08:46
Het zijn BEESTEN!!! ONKRUID!! Uitroeien die zooi!! Gadverdamme wordt hier kotsmisselijk van!

Anonymous
18-01-2005, 09:01
justitie heeft geen tijd om dat gedrag aan te pakken, ze moeten namelijk met z'n allen langs de weg staan om te kijken of we niet een paar kilometers te hard rijden; da's veel belangrijker; het levert geld op en weinig risico's voor onze agenten :x

Biiyen
18-01-2005, 09:10
Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen

:shock:


Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderde hun werk te doen.


:twak:


"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", zo vertelt een medewerkster van de broodjeszaak.

Zo zie je maar weer dat andere mensen helpen gevaarlijk is.

Het is iig goed fout de laatste tijd, zinloos geweld is inmiddels geen uitzondering meer of iets dat zo nu en dan gebeurt.

Mickey
18-01-2005, 09:36
In Rotterdam zijn de spanningen na het overlijden van een 38-jarige man door zinloos geweld flink opgelopen. Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderde hun werk te doen.

Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

Een getuige zegt 'kotsmisselijk' van het gebeuren te zijn geworden. "Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander.

Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."

Slachtoffer nam bij ruzie op voor een ander
De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol.

"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", zo vertelt een medewerkster van de broodjeszaak. "Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan."

Ik had het hier vannochtend nog over met een collega..
Dit soort nonsens maakt me zoo ontzettend pissig!

Alleen hierom al zou ik bij de politie gaan.. Dan mag je legitiem
zulke schooiers een lesje leren!

Iedereen die hier regelmatig leest weet dat ik helemaal ben voor
intergratie en begrip voor je medemens.. Maar dit vraagt gewoon
om een knopploeg die ze met gelijke munt terug betaalt!

Je kunt niet altijd geduldig blijven!

Voor leuzen als "ga maar dood.." getuigen van een bepaalde mentaliteit.
Ze hebben geen respect voor niemand..

bryan
18-01-2005, 09:48
ik weet dat het fout is...maar krijg steeds meer het gevoel dat het niet een kleine groep marokkanen is die het verpest voor de rest....maar de rest die het verpest voor een kleine groep... :twak:

max mulder shihan
18-01-2005, 09:49
Tja , het zovelste drama waar oa marokaanse jongeren een rol in spelen , hoe komt het tog dat je nooit iets hoort over bv chineese jongeren of jongeren uit tietjerkstradeel ?En maar blijven volhouden dat deze figuren 'ter zijner tijd zich wel zullen aanpassen'. Blijf jezelf lekker voor de gek houden , ik trap er in iedergeval niet meer in , voor mij is een tijd geleden de maat al vol geraaakt. Geen concideratie meer met dit soort figuren.

Jochem
18-01-2005, 12:18
IS er nooit serieus geprobeerd een knokploeg te vormen? Als ik in zon buurt zou wonen zou ik het zeker proberen. Ultimatum aan de politie stellen, en aan de lui die de boel verkloten. Afspreken met de buurt om ongeregeldheden op te nemen op camera enzo, of om de daders aan te wijzen. dan finaal in elkaar slaan nadat ze een "overtreding" begaan. Moet je eens zien hoe snel ze leren.

Octavius
18-01-2005, 12:37
Tja , het zovelste drama waar oa marokaanse jongeren een rol in spelen , hoe komt het tog dat je nooit iets hoort over bv chineese jongeren of jongeren uit tietjerkstradeel ?En maar blijven volhouden dat deze figuren 'ter zijner tijd zich wel zullen aanpassen'. Blijf jezelf lekker voor de gek houden , ik trap er in iedergeval niet meer in , voor mij is een tijd geleden de maat al vol geraaakt. Geen concideratie meer met dit soort figuren.

Heeft met opvoeding met maken. Nu zijn Chinezen ook niet een van de best geintergreerde bevolkingsgroepen in Nederland. Maar idd je hoort daarover weining.
3e generatie Marokkanen zijn wel van Marokkaanse afkomst maar geen echte Marokkaan. Het is de opvoeding die aangepast moet worden.

Octavius
18-01-2005, 13:12
Dan valt het toch onder de gehele opvoeding. Dan moeten ze dat aanpakken.

Anonymous
18-01-2005, 13:19
Heeft nix met opvoeding te maken als je 'ga maar dood' roept tegen iemand die op straat ligt dood te gaan. Dan ben je gewoon door en door slecht en niet meer te redden. Een Nekschot is dan de enigste remedie voor zulke mensen! Zoiets is gewoon om te walgen. Gedverdemme!

Octavius
18-01-2005, 13:23
Ja maar je wordt toch niet geboren met die gedachte. Iemand of iets moet je dat geleerd hebben. Dus valt het wel onder opvoeding. School valt ook onder opvoeding.

@rappe rik: Dat is juist de vraag. Wist je dat 60a70% van de MBO niveau 1 leerlingen voortijdig de opleiding verlaat.

p diddy
18-01-2005, 13:25
IS er nooit serieus geprobeerd een knokploeg te vormen? Als ik in zon buurt zou wonen zou ik het zeker proberen. Ultimatum aan de politie stellen, en aan de lui die de boel verkloten. Afspreken met de buurt om ongeregeldheden op te nemen op camera enzo, of om de daders aan te wijzen. dan finaal in elkaar slaan nadat ze een "overtreding" begaan. Moet je eens zien hoe snel ze leren.

gaat niet lukken die mannen lopen met guns doe je niks aan geloof me!!!
jongetjes van 16 met guns gevaarlijke shit.

Anonymous
18-01-2005, 13:39
het probleem is dat die ventjes niets te verliezen hebben.

ze hebben geen baan en geen scholing en dus geen fatsoenlijk toekomstperspectief. het maakt ze dan ook geen zak uit dat ze met justitie in aanraking komen of anderszins in de shit geraken. als ik (en de meeste hier) een paar weken of maanden moeten zitten, zijn we onze baan kwijt. voor hen is het weer extra aanzien bij hun maatjes.