PDA

View Full Version : Onder stroom



Silat
17-01-2005, 01:16
Vandaag was ik op de sportdag op de VES aanwezig in Broek op Lange Dijk.

Een uurtje spinning en Pilates met adtributen gedaan. Ook nog ff een paar keer over die klimwand gegaan, echt top allemaal.
Vooral al die billen en cameltoes in de Pilates les.
Maar tering wat een sportcomplex zeg!!!

Nu liep ik langs een kamertje en daar stond een man in een squadhouding en met z'n armen voor zich helemaal in in een pak zwaar te shaken onder stroom :shock:

Dat moest ik ook proberen. Ik heb eerst maar een liter water gedronken, want bij die gast voor me regende het zweet.
Ik kreeg een broekje en een t-shirt aan en werd nat gespoten. (moest even denken aan "The Green Mile") Om mijn middel, borst, schouders, rug, armen, billen en benen kreeg ik banden met met een paar draadjes en een kastje eraan aangesloten op een koffer vol knoppies en metertjes.
Are you nervous?? :wink: Yeah is that weird??? :lol:

Ik kreeg telkens een pulse van 4 sec en dan weer 6 sec rust. Dit werd steeds maar opgevoerd tot het maximale wat ik kon hebben. gedurende de pulse moest ik puffend uitblazen.
Je hebt vast wel eens zo'n tril apparaat van bv Tell Sell om je middel gehad, nou dit is the real deal.

Eerst mijn benen, billen en onderrug. Tering dat ramt in op je stuitje zeg, want daar begint je rug natuurlijk. Je bent continu aan het vechten om je onderrug recht tehouden en in in die squatstand te staan. Toen mijn buik en de rest. Je voelde meteen als er een disbalans was in je lichaam met de agonisten en de antagonisten. Ik moest allerlei houdingen aannemen om alles te bewerken. Echt bizar, hoe hard het op het laatst aan toe ging. Op een gegeven moment dacht ik kom maar dan is dat alles wat je hebt :twisted: . Meer, meer, harder. Je vecht gewoon tegen jezelf, push the limit. Maar aan het einde van de training van 12 min ben je echt gesloopt. Ik moest heel even aan Bruce Lee denken, die deed ook dit soort shit.
De promotor van het apparaat was verbaasd over het voltage en ik was in geweldige fysieke staat volgens deze Duitse man. Hij kon wel zien dat mijn linker been waar in geopereerd is iets zwakker was dan de ander en mijn biceps zijn iets sterker als mijn triceps.

Maar hoe sterk je ook bent, je gaat helemaal stuk, er is niks zwaarders wat je in zo'n korte tijd echt alles in je lichaam traint, inclusief de spieren waar je niet eens van wist dat ze bestonden.

Het apparaat kost alleen rond de 15.000 euro :roll: :Edit: 15 duizend euro's

Mocht je zoiets tegenkomen op zo'n soortgelijke sportdag ofzo dan zou ik het zeker proberen :thumbs:

Biiyen
17-01-2005, 09:40
15 minuten staan in squad positie alleen is al pittig....... Laat staan dat ze je dan ook nog eens onder stroom zetten.

Silat
17-01-2005, 11:27
je wil niet weten hoe ik me nu voel, vooral mijn heupen.

Shytown
17-01-2005, 11:36
haha dat zal best ja, klinkt wel als een cool apparaat. Neem aan dat je de folders meegenomen hebt voor aanschaf bij je sportschool? :mrgreen:

ashi76
17-01-2005, 21:40
Mooi verhaal, maar kan volgens mij nooit gezond zijn :shock:

Silat
17-01-2005, 23:44
Tussendoor heb ik nog de lunge houding gedaan om te kijken of je bekken stabiel zijn. Zoniet trek je naar de kant van je achterste been.

Ben nu wat verder op de dag, maar ik denk dat ik wel iets teveel van het goede heb gehad...

Ik heb ff info gevraagd bij de VES, misschien is het wat om die man een keer uit te nodigen bij een MMA seminar van ons? Of hebben andere mensen er interesse naar.

Hij vertelde dat ie verschillende worstelaars, triathlon athleten e.d. had getraind met dit ding...

D4.. sorry ik typte 1 nul teweinig :lol: 15.000 euro kost het.