PDA

View Full Version : Politie?



micha
18-01-2005, 14:25
Wat vinden jullie van de politie in dit land na al het geblunder en onopgeloste zaken.

James Bond op klompen? Of misschien vind je dat ze het wel goed doen?

ik vind ze van een pipi langkous niveau

Arjan
18-01-2005, 14:30
zitten goeie tussen ;P

maar ligt niet vaak aan de politie maar wat ze mogen of wat hun opdracht is...


ik weet er niet echt veel vanaf eigenlijk maar ik denk wel dat er serieus politie lui bestaan die niet in de bosjes zitten bij kruispunten om te kijken wie er door rood fietst maar ook de echte aanpakken... of doen ze dat vaak alleen omdat er een camera bij is voor een programma? dat ze dan de held zijn ;P:P

Octavius
18-01-2005, 14:30
Het is een probleem dat al jaren speelt. Door gedoogdbeleid, rare wetten, beperkingen, inkorten van budgetten. Maar ook dat er geen respect meer is voor een agent.

Gaat heel moeilijk worden om dit goed te krijgen.

micha
18-01-2005, 14:43
[. Maar ook dat er geen respect meer is voor een agent.

Raar he :roll:

Octavius
18-01-2005, 14:49
Is niet zo raar. Als je een agent mag uitvloeken enz en hij zegt dat je je mond moet houden en verder niks. Tja dan vraag je erom. Als je dat in Frankrijk of Belgie doe dan slaan ze je met de matrak helemaal lam.

Anonymous
18-01-2005, 14:55
ik heb laatst nog gehoord dat wanneer er bij de politie een melding binnenkomt van een matpartij in een cafe of ergens anders ze altijd eerst even tien minuten tot een kwartiertje wachten tot ze er heen gaan. ze willen namelijk niet midden in de matpartij terechtkomen... echte helden :twak:

Ton
18-01-2005, 15:00
ik heb laatst nog gehoord dat wanneer er bij de politie een melding binnenkomt van een matpartij in een cafe of ergens anders ze altijd eerst even tien minuten tot een kwartiertje wachten tot ze er heen gaan. ze willen namelijk niet midden in de matpartij terechtkomen... echte helden :twak:

Jezus wat een bullshit...

zo 'heb ik laats ook nog gehoord' dat wanneer de brandweer een brandmelding krijgt, ze eerst het varken van boer harm gaan verkrachten voordat ze er heen gaan.... :?

Het is hier in Nederland zo, dat wanneer de politie bijvoorbeeld bij een mat partij opgeroepen wordt, het wel heel extreem ver moet gaan, voordat ze hun handjes is mogen laten wapperen !

Dus de fout ligt niet zo zeer bij de politie, maar in denhaag, het rechtsysteem enz enz...

Octavius
18-01-2005, 15:02
Tja er wordt een quotem opgelgd en die moet je bereiken, maar iemand slaan, neer schieten dan gaan ze moeilijk doen de hoge mannetjes.

Biiyen
18-01-2005, 15:02
ik heb laatst nog gehoord dat wanneer er bij de politie een melding binnenkomt van een matpartij in een cafe of ergens anders ze altijd eerst even tien minuten tot een kwartiertje wachten tot ze er heen gaan. ze willen namelijk niet midden in de matpartij terechtkomen... echte helden :twak:

Geef ze eens ongelijk! Als de politie binnenkomt dan is iedereen opeens vriendjes en is de politie de gezamelijke vijand. Dat werd laatst nog eens pijnlijk duidelijk in het Centrum waar 2 vechtende groepen zich ineens samenpakte en keerde tegen de politie die de boel kwam sussen. Die arme agenten hebben ze flink ervan langs gekregen en moesten door politie honden worden ontzet.

harry
18-01-2005, 15:07
Het is hier in Nederland zo, dat wanneer de politie bijvoorbeeld bij een mat partij opgeroepen wordt, het wel heel extreem ver moet gaan, voordat ze hun handjes is mogen laten wapperen !

Dus de fout ligt niet zo zeer bij de politie, maar in denhaag, het rechtsysteem enz enz...

Daar geloof ik dus geen zak van, ligt gewoon aan de norm die ze in dat district aanhouden.
Geloof nou maar als er gemat moet worden,dat die knuppel verdomd snel op en neer gaat hoor!

ashi76
18-01-2005, 15:16
Wat vinden jullie van de politie in dit land na al het geblunder en onopgeloste zaken.

James Bond op klompen? Of misschien vind je dat ze het wel goed doen?

ik vind ze van een pipi langkous niveau

Wat is dt nou weer voor topic dan ? :?

Wat bedoel je precies met
al dat geblunder en onopgeloste zaken en met welk land wil je dat vergelijken dan ?


Ik denk trouwens dat er in NL veel te tolerant opgetreden wordt, maar dat is imo geen fout van de Politie, maar van de heren in Den Haag.
Zij zijn degenen die vanachter een buro zo'n slap beleid maken.

Anonymous
18-01-2005, 16:04
tuurlijk, dat die marokaantjes in de grote steden grotendeels ongestoord hun gang kunnen gaan ligt aan de politiek :roll: politie en justitie hebben veel beslissings- en beleidsvrijheid. het gaat erom hoe je er gebruik van maakt en waar je je prioriteiten legt. ze zouden eens kritisch naar hun eigen handelen moeten kijken ipv altijd maar de politiek de schuld te geven.

Judas
18-01-2005, 16:05
Ze blunderen veel te veel. En dat ze geen respect krijgen, is logisch als je ziet hoe ze met je omgaan.
Media is ook te schijnheilig om hierover te berichten, vind ik. Heb vaak genoeg dingen gezien of meegemaakt, waarbij de politie echt fout zat. In de krant of op teletekst lees je dan een totaal ander verhaal, waarin de politie altijd beter afgeschilderd worden. Dat wekt erg veel irritatie en agressie op. Feit is nou eenmaal dat ze vaak totaal respectloos te werk gaan. En dan lees je dan iemand zomaar door de dolle heen gaat en smeris met iets op z'n kanis mept. Hier plkaats je dan wel effe je vraagtekens bij

Octavius
18-01-2005, 16:16
Oke we hebben allemaal onze mening over de politie en hun uitvoering van un ambt.
Maar wat willen we dan veranderen?

micha
18-01-2005, 16:18
Ze blunderen veel te veel. En dat ze geen respect krijgen, is logisch als je ziet hoe ze met je omgaan.
Media is ook te schijnheilig om hierover te berichten, vind ik. Heb vaak genoeg dingen gezien of meegemaakt, waarbij de politie echt fout zat. In de krant of op teletekst lees je dan een totaal ander verhaal, waarin de politie altijd beter afgeschilderd worden. Dat wekt erg veel irritatie en agressie op. Feit is nou eenmaal dat ze vaak totaal respectloos te werk gaan. En dan lees je dan iemand zomaar door de dolle heen gaat en smeris met iets op z'n kanis mept. Hier plkaats je dan wel effe je vraagtekens bij

Judas = correct (had niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen :lol: )

jojo
18-01-2005, 16:34
sommige mensen doen zieluggggg bijv iemand bekeuren die op de stoep fietst dan kunnen ze het ook eerst zeggen en zien ze hem dan weer dan bekeuren

maar ik kan ook een boel goede en aardige die komen niet om zielug bekeuringen uit te delen maar gewoon om gasten op te pakken enzo

max mulder shihan
18-01-2005, 16:55
POLITIE :mrgreen: :mrgreen: In NEDERLAND ? :mrgreen: :mrgreen: Stelletje DRUIVEN, de zeldzame uitzondering daargelaten.

micha
18-01-2005, 16:56
POLITIE :mrgreen: :mrgreen: In NEDERLAND ? :mrgreen: :mrgreen: Stelletje DRUIVEN, de zeldzame uitzondering daargelaten.

max en ik zijn het eens!!!!!!!! :lol:

Anonymous
18-01-2005, 17:04
als je regelmatig Peter R kijkt krijg je wel sterk die indruk!

Sjaak
18-01-2005, 17:10
:evil: Ik krijg "uitslag' van politie en flitspalen :evil:

ahhhhhhhhhhh :twak:

Anonymous
18-01-2005, 17:16
ik denk dat als de politie net zo fanatiek was met die irritante marokaantjes als met het flitsen we binnen de kortste keren geen overlast meer hadden.

D22ntjuh
18-01-2005, 17:39
hmm ik ben voor het Spaanse Guardi seville beleid.. daar is meer respect voor de politie e.d.

ashi76
18-01-2005, 17:45
sommige mensen doen zieluggggg bijv iemand bekeuren die op de stoep fietst dan kunnen ze het ook eerst zeggen en zien ze hem dan weer dan bekeuren

maar ik kan ook een boel goede en aardige die komen niet om zielug bekeuringen uit te delen maar gewoon om gasten op te pakken enzo

Je kan ook gewoon niet op de stoep fietsen. :?

micha
18-01-2005, 17:50
ashi wat ben jij een miereneuker zeg :twisted:

ashi76
18-01-2005, 17:55
Niet waar.....

Begrijp me niet verkeerd.. ik ben ook niet heiliger dan de paus hoor.

Ik rij regelmatig te hard of door rood, rook soms "tax free";) sigaretten en mijn software is ook niet allemaal in de winkel gekocht.

Hiermee neem ik dus bepaalde risico's.

Als ik te hard rij en een agent zet mij langs de kant om vervolgens een prent uit te schrijven heb ik het ook niet naar mijn zin, maar ik ben er nog steeds zelf bij.

In NL zijn nou eenmaal regels en wetten, waar we ons aan dienen te houden. En ja een hoop van die wetten schijt ik ook van, maar dat wil niet zeggen dat ik ze dan maar aan mijn laars moet lappen.

Aan de ene kant zeikt iedereen over normen, waarden respect e.d., maar oh wee als het ff niet in hun straatje past.

Justinian
18-01-2005, 17:57
@Ashi76: ....mierenneuker ;)

micha
18-01-2005, 18:01
@Ashi76: ....mierenneuker ;)

Justi=correct

ashi76
18-01-2005, 18:04
Haha bite me Roy.

Ton
18-01-2005, 18:17
Ashi = correct !

kyokushin
18-01-2005, 20:26
Ashi = correct !

idd 8)

payap
18-01-2005, 20:42
ashi = gedeeltelijk correct !

probleem is dat de gewone burger voor de meest on benullige dingetje hard wordt aangepakt. paar km te hard, te laat terug bij je parkeerplaats, defect achterlicht van je fiets, geen id bij enz enz. en capaciteit heeft de politie daarvoor zat want overal hebben ze je te pakken.

dan kunnen je zeggen wet is wet en tot zover ben ik het dan met je eens.

maar hoe leg je het dan uit dat al jarenlang voetbalsupporters van alles en nog wat kunnen slopen en nog steeds lekker in dat stadion zitten ?

Dat als die mensen die net weer een bekeuring hebben gehad omdat ze 5 km te hard hebben gereden de politie bellen om een aangifte van inbraak te doen de politie dan plots weinig capaciteit heeft.

dat al jaren groepen van bepaalde afkomst in delen van het land een wild west van maken en mensen niet meer veilig over straat kunnen.

dat sommige gasten meerdere keren per dag opgepakt kunnen worden voor winkeldiefstal en even later weer vrij zijn.

enz enz enz

verwacht je dan nog respect ?

Sjaak
18-01-2005, 23:58
Payap is zeer correct, laat de politie is dingen gaan doen die ze moeten doen (boeven aanpakken, figuren die geweldsdelicten plegen aanpakken, tasjesdieven oppakken, illegalen oppakken, gasten die buurten lopen te terroriseren oppakken) Maar nee hoor, ze gaan kinderen uit de disco bekeuren omdat ze geen ID kaart bij zich hebben, burgers die 3 km te hard rijden bekeuren enz, me broek zakt er van af :evil:

Waarom heeft de politie bv van de week die gasten niet opgepakt toen die Rotterdammer lag te sterven toen ze met een grote groep "Sterf maar" riepen en de hulpverleners dwarsboomde :twisted:

Ja van onze politie moet je het hebben :evil:

Plain_Ignorant
19-01-2005, 06:22
Is niet zo raar. Als je een agent mag uitvloeken enz en hij zegt dat je je mond moet houden en verder niks. Tja dan vraag je erom. Als je dat in Frankrijk of Belgie doe dan slaan ze je met de matrak helemaal lam.

:shock: In Frankrijk misschien, maar niet in België

Biiyen
19-01-2005, 08:44
ashi = gedeeltelijk correct !

probleem is dat de gewone burger voor de meest on benullige dingetje hard wordt aangepakt. paar km te hard, te laat terug bij je parkeerplaats, defect achterlicht van je fiets, geen id bij enz enz. en capaciteit heeft de politie daarvoor zat want overal hebben ze je te pakken.

dan kunnen je zeggen wet is wet en tot zover ben ik het dan met je eens.

maar hoe leg je het dan uit dat al jarenlang voetbalsupporters van alles en nog wat kunnen slopen en nog steeds lekker in dat stadion zitten ?

Dat als die mensen die net weer een bekeuring hebben gehad omdat ze 5 km te hard hebben gereden de politie bellen om een aangifte van inbraak te doen de politie dan plots weinig capaciteit heeft.

dat al jaren groepen van bepaalde afkomst in delen van het land een wild west van maken en mensen niet meer veilig over straat kunnen.

dat sommige gasten meerdere keren per dag opgepakt kunnen worden voor winkeldiefstal en even later weer vrij zijn.

enz enz enz

verwacht je dan nog respect ?

Hier heb ik niets meer aan toe te voegen.

MadEd
19-01-2005, 09:25
Ik heb al meerdere verhalen gehoord van mensen in grote steden; in de wat mindere wijken zijn vaak nogal wat jongeren die de buurt terroriseren. Als de politie dan wordt gebeld "zijn ze onderweg". Als de politie 20 min later nog steeds wordt gebeld "zijn ze nog steeds onderweg". Als de politie 30 min later wordt gebeld dat de buurman met een mes de hangjongeren wil neersteken (dit als laatste middel om ze ernaartoe te krijgen) zijn ze er ineens in 5 minuten, en gooien ze 2 sjonnie's in de cel.

Boem Boem
19-01-2005, 10:09
Ik heb zelf in de horeca gewerkt(portier); politie komt altijd te laat en ze grijpen pas in als alles onder controle is, daarna komen ze er aan te pas met hun schrijfblokjes........maar echt ingrijpen.....NO WAY!!!!!!!
:evil:

max mulder shihan
19-01-2005, 10:14
Hebben jullie wel eens goed gekeken naar de leeftijd van veel ietsies en pietsies van de politie, jochie's en meisjes van een jaar of 18 -19 en met een beetje geluk 20 jaar.Dan zit ten er 2 van die grapjassen in een auto met hun pet volgestopt met krantenpapier anders zakt die over hun oren, een 3 maten te groot uniform ,
en als hun moeder zou weten dat ze 's avonds zo laat buiten zouden rondlopen in dat karnavals pak[ jochie je lijkt schoppenaas wel] ze aan hun oren naar binnen zouden worden getrokken en voor straf met hun blote voeten naar bed moeten :mrgreen:

MadEd
19-01-2005, 10:18
Hebben jullie wel eens goed gekeken naar de leeftijd van veel ietsies en pietsies van de politie, jochie's en meisjes van een jaar of 18 -19 en met een beetje geluk 20 jaar.Dan zit ten er 2 van die grapjassen in een auto met hun pet volgestopt met krantenpapier anders zakt die over hun oren, een 3 maten te groot uniform ,
en als hun moeder zou weten dat ze 's avonds zo laat buiten zouden rondlopen in dat karnavals pak[ jochie je lijkt schoppenaas wel] ze aan hun oren naar binnen zouden worden getrokken en voor straf met hun blote voeten naar bed moeten :mrgreen:

Een beetje meer respect mag ook wel :twak:
Ja de politie doet veel dingen verkeerd, maar door wie komt dat? Door de hoge heren in Den Haag. Als een politieman een arrestant verkoopt en die gaat janken, kan die politieagent een schorsing verwachten. Ze moeten veel en mogen niks, dat is het probleem. En dat ze op het verkeer moeten letten komt ook door de fijne heren in Den Haag.

Octavius
19-01-2005, 10:45
Is niet zo raar. Als je een agent mag uitvloeken enz en hij zegt dat je je mond moet houden en verder niks. Tja dan vraag je erom. Als je dat in Frankrijk of Belgie doe dan slaan ze je met de matrak helemaal lam.

:shock: In Frankrijk misschien, maar niet in België

Ik spreek uit ervaring.

Hoezo in Belgie niet? Heb je wel eens verkeerscontroles gezien in Belgie. Staan ze met MP5 en een Mossberg in de aanslag en dragen ze allemaal kogelwerende vesten. Nee rij dan maar niet door want ze mogen schieten dan.

max mulder shihan
19-01-2005, 10:51
Hebben jullie wel eens goed gekeken naar de leeftijd van veel ietsies en pietsies van de politie, jochie's en meisjes van een jaar of 18 -19 en met een beetje geluk 20 jaar.Dan zit ten er 2 van die grapjassen in een auto met hun pet volgestopt met krantenpapier anders zakt die over hun oren, een 3 maten te groot uniform ,
en als hun moeder zou weten dat ze 's avonds zo laat buiten zouden rondlopen in dat karnavals pak[ jochie je lijkt schoppenaas wel] ze aan hun oren naar binnen zouden worden getrokken en voor straf met hun blote voeten naar bed moeten :mrgreen:

Een beetje meer respect mag ook wel :twak:
Ja de politie doet veel dingen verkeerd, maar door wie komt dat? Door de hoge heren in Den Haag. Als een politieman een arrestant verkoopt en die gaat janken, kan die politieagent een schorsing verwachten. Ze moeten veel en mogen niks, dat is het probleem. En dat ze op het verkeer moeten letten komt ook door de fijne heren in Den Haag.


O wacht even, Ik heb zeer zeker respect voor goede integerre politiemensen. Maar niet voor mierenukende kleinzielige gefrustreerde figuren die zonder dat uniform en het vuistvuurwapen enz niets voorstellen, en dat zijn er jammer genoeg nog al wat. Dat het O.M EN DE REGERING ook grote steken laten vallen ben ik volledig met je eens.

Marco
19-01-2005, 11:28
Een van mijn beste maatjes is sinds 2 jr politieman en die heeft laatst een man opgepakt na een achtervolging van 30 km, haha net een film, hij ramde de man en bracht hem tot stilsstand en overmeesterde die gast. Die gast werd gepakt op verboden wapenbezit, geen rijbewijs, weigering en vluchten bij arrestatie geweldpleging etc. Toffe aktie want het was dus echt een mafkees....
maar je hebt ook andere politiemannen die liever niet teveel moeite doen dat is waar....

max mulder shihan
19-01-2005, 11:30
kijk voor zo'n dieder heb ik respect :thumbs:

Anonymous
19-01-2005, 11:33
Een van mijn beste maatjes is sinds 2 jr politieman en die heeft laatst een man opgepakt na een achtervolging van 30 km, haha net een film, hij ramde de man en bracht hem tot stilsstand en overmeesterde die gast. Die gast werd gepakt op verboden wapenbezit, geen rijbewijs, weigering en vluchten bij arrestatie geweldpleging etc. Toffe aktie want het was dus echt een mafkees....
maar je hebt ook andere politiemannen die liever niet teveel moeite doen dat is waar....

en nu wordt ie zeker door z'n collega's aangekeken als een soort geflipte rambo.

ik denk dat jou maat een uitzondering is want de meeste vermijden dat soort dingen als de pest. die liggen liever te slapen in een flitsauto of schrijven bonnentjes op parkeerplaatsen.

harry
19-01-2005, 12:07
De kwaaie piet wordt nu wel heel errug makelijk naar de politie of den Haag gespeeld.
Ik kan ook heel slecht tegen dat mierengeneuk van 5 km te hard rijden en het controleren op rijbewijs etc.
Er gebeurd op het moment ontzettend veel in dit land maar er zijn ook nogal wat zaken waar kei-hard aan gewerkt wordt en met resultaat.
Voorbeelden oa.:aanhoudingen van messentrekers in Alkmaar, tegelgooiers van viaduct, oprollen netwerk Hofstadgroep, aanhoudingen mbt aansteken scholen cq moskeeen, en ga zo maar door.
Vind het een beetje simpel om gelijk het hele het politie corps te bekritiseren omdat er enkele mongolen bij zitten. (en ja ik gebruik gewoon het woord mongolen)

Anonymous
19-01-2005, 12:10
ik denk dat er binnen de politie gewoon veel angst is voor de buitenwereld. het liefst komen ze de dag door zonder al te veel heisa. dat is natuurlijk begrijpelijk, maar dan moet je gvd geen agent worden.

Jay Hoov
19-01-2005, 13:27
Een van mijn beste maatjes is sinds 2 jr politieman en die heeft laatst een man opgepakt na een achtervolging van 30 km, haha net een film, hij ramde de man en bracht hem tot stilsstand en overmeesterde die gast. Die gast werd gepakt op verboden wapenbezit, geen rijbewijs, weigering en vluchten bij arrestatie geweldpleging etc. Toffe aktie want het was dus echt een mafkees....
maar je hebt ook andere politiemannen die liever niet teveel moeite doen dat is waar....

en nu wordt ie zeker door z'n collega's aangekeken als een soort geflipte rambo.

ik denk dat jou maat een uitzondering is want de meeste vermijden dat soort dingen als de pest. die liggen liever te slapen in een flitsauto of schrijven bonnentjes op parkeerplaatsen.

Klopt.......Of ze houden je aan op je fiets...kijken of ie wel van jou is..Ga boeven vangen!!

Marco
19-01-2005, 14:51
Wat ik eigenlijk onvoorstelbaar vindt is het feit dat er Agenten op straat zijn die een vette bierpens hebben en echt niet een sprintje van 100mtr volhouden, oftewel niet in conditie zijn, waardeloos, ik vindt dat ze gewoon een jaarlijkse conditie test moeten halen en fysiek in shape zijn!

Shytown
19-01-2005, 15:37
Nederland moet naar een systeem in Spanje waar je de Policia Local hebt en de Guarda Civil. Mensen die weleens een wilde nacht hebben meegemaakt in Lloret of Salou weten vast wat ik bedoel als de Guarda Civil in actie komt.
Nu is het zo dat je een paar pelotons ME hebt en die meestal op afroep beschikbaar zijn, terwijl er in de Guarda Civil vorm ze juist structureel aanwezig zijn in risico-gebieden om de orde te bewaken met verregaande bevoegdheden en middelen.
In mijn ogen is dit een betere structuur van politie en probleemgerichter werken.

Persoonlijk zou ik me ook vrijwillig aanmelden om van zoeits deel uit te maken om zo mijn bijdrage te leveren aan een betere maatschappij.

Marco
19-01-2005, 15:43
shytown is correct

Nickuraba
19-01-2005, 15:45
argee met hem jah, daar is men bang voor de agenten

Octavius
19-01-2005, 15:51
De Guardia Civil zijn militairen. Waar ik woonde in Zeeland had je Marechaussee. Zijn ook niet makkelijk. Maar Guardia Civil is speciaal in Spanje. Meestal voor orde te handhaven. Maar het schrikt ook af. In zuid-Frankrijk ook. Meeste jeugd schijt in ze broek als ze een kepi zien.

Muay Thai Elite
19-01-2005, 15:58
Valt mee.. Die Spaanse wouten zijn ook best relaxed hoor.. Best voor rede vatbaar, net als hier in NL.

cactusdre
19-01-2005, 16:28
Valt mee.. Die Spaanse wouten zijn ook best relaxed hoor.. Best voor rede vatbaar, net als hier in NL.

Ik had nooit problemen met die gasten en maakte regelmatig een praatje met ze. Als je maar normaal doet. Toen ik weer terugging naar Nederland kreeg ik als souvenir een kogel uit één guardia zijn dienstwapen! Dat was wel een beetje raar. :shock:

Muay Thai Elite
19-01-2005, 16:29
Nou, dat bedoel ik dus... :thumbs:

Marco
19-01-2005, 16:30
Valt mee.. Die Spaanse wouten zijn ook best relaxed hoor.. Best voor rede vatbaar, net als hier in NL.

Ik had nooit problemen met die gasten en maakte regelmatig een praatje met ze. Als je maar normaal doet. Toen ik weer terugging naar Nederland kreeg ik als souvenir een kogel uit één guardia zijn dienstwapen! Dat was wel een beetje raar. :shock:

beter zo'n souvenir dan een litteken zoals een kennis van me....

Octavius
19-01-2005, 16:49
Natuurlijk zijn het goede kerls wil niet zeggen dat je GC ben dat je dan een hufter bent. Zolang je maar niks flikt zijn ze relax.

Muay Thai Elite
19-01-2005, 17:12
Das toch altijd met de politie? :?

Anonymous
19-01-2005, 17:14
Das toch altijd met de politie? :?

vraag ze dat nog maar eens in de Gazastrook...

Muay Thai Elite
19-01-2005, 17:24
Ik heb het niet over het Midden Oosten, das toch een verloren zaak. Stelletje wilden daar. Laat ze elkaar lekker opblazen....

Judas
19-01-2005, 17:53
Das toch altijd met de politie? :?

vraag ze dat nog maar eens in de Gazastrook...

Ja en maar goed ook.

KO TKO
19-01-2005, 18:53
In de Marokkaanse plaats Fes waren de burgers ook zat van de criminaliteit. En toen, een tijdje terug. Werd een nieuwe politie dienst op gericht, die onder bevel staan van hun eigen baas. Ze hebben heel veel bevoegdheid. Ze rijden met moters en jeeps door de stad. Ze gaan vooral naar beruchte plekken toe en slaan daar criminelen en vervelende jeugd inelkaar. Ze hebben ook een ander uniform dan gewone politie.

Shytown
19-01-2005, 18:58
De Guardia Civil zijn militairen. Waar ik woonde in Zeeland had je Marechaussee. Zijn ook niet makkelijk. Maar Guardia Civil is speciaal in Spanje. Meestal voor orde te handhaven. Maar het schrikt ook af. In zuid-Frankrijk ook. Meeste jeugd schijt in ze broek als ze een kepi zien.

Gaat mij om een structurele scheiding van soorten politiewerk om tot een juiste prioriteitsstelling te komen. Ik wist overigens niet dat de GC enkel bestond uit militairen, in dat geval moet een dergelijke "ordedienst" ook in Nederland op te richten zijn met al die kazernes.

Octavius
19-01-2005, 20:53
GC is net zoals de Franse Gendarmerie en de Italiaanse Carabinieri. Het zijn allemaal militairen met zowel militaire als civile functies. Ze hebben diverse divisies.(kustwacht, EOD, Fiscale opsporing. enz)

http://www.guardiacivil.org/index.jsp
http://www.carabinieri.it/
http://www.defense.gouv.fr/gendarmerie/

Leon
20-01-2005, 13:33
Valt mee.. Die Spaanse wouten zijn ook best relaxed hoor.. Best voor rede vatbaar, net als hier in NL.

Spaanse Politieagenten zijn inderdaad tof, ik fietste daar tijdens
mijn vakantie op de snelweg. Kwam daar een politie auto naast
me rijden, raampje naar beneden. Nougoed wij even praten,
waar ik vandaan kwam welke camping ik stond etc. Daarna gingen
ze er met een bloedvaart vandoor, dat was best wel gaaf (voor
agenten dan tenminste :D)