PDA

View Full Version : [upd] Stille tocht tasjesdief wordt rouwtocht



Italian*Berlusconi*
20-01-2005, 18:26
Morgenmiddag wordt er in Amsterdam een stille tocht gehouden voor de dood gereden 19-jarige notoire tasjesdief Ali el B. Vrienden, familieleden en buurtbewoners zullen aan de tocht deelnemen. De gemeente Amsterdam maakt geen bezwaar tegen de stille tocht. Burgemeester Cohen zal zich als hoofd van de politie bezighouden met de route en de begeleiding van de tocht, liet een woordvoerster van de gemeente Amsterdam weten. Vanuit de gemeente wordt er niet deelgenomen aan de tocht.

De vrouw die door het Openbaar Ministerie (OM) verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van El B., de 43-jarige Germaine C., wordt later vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die beslist of ze langer moet blijven vastzitten.

De stille tocht begint vrijdag rond 14.00 uur bij het Centraal Station en voert naar de plek in de Derde Oosterparkstraat waar de tasjesrover de dood vond.

Update 15:53
Kamerlid Geert Wilders spreekt schande van de stille tocht die de nabestaanden van Ali el B. morgen willen houden. Helemaal ''schandalig'' vindt Wilders het dat het OM de uit Suriname afkomstige Germaine C. verdenkt van doodslag. ''De wereld op zijn kop. Ze maken van een slachtoffer een dader en andersom. Onbegrijpelijk en ongepast dat deze vrouw in het nauw nu vervolgd wordt.''

Als het aan Wilders ligt gaan alle Marokkaanse criminele jongeren linea directa het land uit. ''Ik wil alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten. Ik word hier helemaal gek van. De mensen zijn de raddraaiers in de steden en dorpen zat. Bij herhaalde straatterreur moeten we deze jongens simpelweg het land uitzetten.''

Update 17:08
Er komt géén stille tocht voor Ali el B. In goed overleg tussen de gemeente en nabestaanden is besloten tot het houden van een rouwtocht als eerbetoon aan de overledene. Die start morgen om 14.00 uur op de plek waar El B. de dood vond. Vanaf daar vertrekt de rouwstoet naar de Al-Kabir moskee aan de Weesperzijde waar een herdenkingsdienst wordt gehouden.

tering..ik dacht al... als ze echt toestemming zouden krijgen voor een stille tocht dan klopte er echt iets niet.... gelukkig hebben ze dat iig weten te wijzigen...

micha
20-01-2005, 18:38
die wilders : wil alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten!

en als ze hier geboren zijn dan?? :| :| :|

Mack
20-01-2005, 18:47
Stille tocht voor een crimineel. Het moet niet gekker worden...

redjuh
20-01-2005, 18:51
BOM EROP!!!!!

Judas
20-01-2005, 18:52
Juridisch zal het nooit lukken om die raddraaiers het land uit te schoppen. Zou het probleem wel stuk sneller oplossen :thumbs:

max mulder shihan
20-01-2005, 19:29
BOM EROP!!!!!

maak er voor de zekeheid maar 2 van.

Biiyen
20-01-2005, 19:33
ik erger me hier ook aan.... ik hoop echt met alle vezels in mijn lijf dat er morgen een groep grondig die stoet verziekt.

max mulder shihan
20-01-2005, 19:34
die wilders : wil alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten!

en als ze hier geboren zijn dan?? :| :| :|

Dan hebben ze nog altijd een dubbele nationaliteit.

payap
20-01-2005, 19:44
Hier in nederland zijn we echt zwaar gestoord !

Een stille tocht voor een crimineel. Iemand die vrouwen berooft van hun tasje. Die al eenseen medewerker van de de Xenos tijdens een overval een vuurwapen op de kop heeft gezet en gedreigd af te schieten en in Nederland rouwen er gasten om.

:?

ashi76
20-01-2005, 21:20
die wilders : wil alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten!

en als ze hier geboren zijn dan?? :| :| :|

nekschot.

Nickuraba
20-01-2005, 21:50
GVD precies. Een held? ga gauw heen, een schoft is het. Of het nou een NL of marroc was

The Bulldog
20-01-2005, 22:03
:twisted: wat een fucking dooddoeners :twisted:

Laten we toch allemaal reeeel zijn...

een stiile tocht is van de zotte.

Maar Laten we opruiende dingen als neksc :? hoten roepen ook achterwegen laten.....

Die gast had zijn poten thuis moeten houden ...is iedereen het mee eens denk ik..... De reactie van de vrouw was eigenlijk dapper ....achter de daderaan gaan....

ook iedereen eens toch????????????

Maar nog meer landelijke onrust veroorzaken lijkt mij niemand mee gebaat...

harry
20-01-2005, 22:27
Maar nog meer landelijke onrust veroorzaken lijkt mij niemand mee gebaat...

Maar waar komt dat door?

Als ik die lui op tv zie en ze verklaren die rover voor heilige, en hij was zo'n goeie jongen en die vrouw dit en dat en blablabla...

Wordt het nu niet eens tijd dat "die lui" terrug gefloten worden en niet "wij"???

Jij draait het nu een beetje om volgens mij :roll:

The Bulldog
20-01-2005, 22:30
:twisted: Ho HO HO HO :twisted:

Ben het 10000000 procent met je eens dat de Walgelijke heilig verklaring niet te geloven is...

MAAR... hoop dat wij die dat inzien niet tot andere onoverdachte dingen aanzetten als reactie......

Don`t get me wrong mate!!!!!

The Bulldog
20-01-2005, 22:31
:twisted: SCHREEF NIET VOOR NIKS..."NOG MEER".... :twisted:

harry
20-01-2005, 22:34
Okok :wink: en je hebt gelijk dat we idd niet tot onoverdachte reacties over moeten gaan , maar verdomd zeg het wordt moeilijk zo...damn.

Ik ben verbaasd over mezelf hoe ook ik veranderd ben, in nog geen jaar tijd, weet niet of dat wel positief is...

ashihara
20-01-2005, 22:34
de tocht gaat niet door, burgermeester Cohen wil het niet hebben.

The Bulldog
20-01-2005, 22:37
:twisted: Is inderdaad vreemd wat een jaar met je doet :twisted:

Op mijn werk (internaat) gewerkt met Theo van Gogh voor de film cool.

Na de gebeurtenissen rondom hem hoor ik steeds vaker een koppeling van gebeurde zaken met zijn dood.

Dit terwijl het eigenlijk geen fuck met elkaar te maken heeft.

Deze dingen kunnen erg gevaarlijk zijn...

Alle problemen moeten worden aangepakt...helemaal mee eens...maar laat ons na blijven Denken....

Shytown
20-01-2005, 22:45
Hmm..dat worden rellen

The Bulldog
20-01-2005, 22:48
:twisted: Laten we het godverdomme niet hopen zeg :( :( :(

Zo`n eikel de oorzaak van nog meer gedonder......

Anonymous
20-01-2005, 23:29
Ik kan woede begrijpen van medeburgers. Woede als er over stilletocht wordt gesproken. Stilletocht hoort inderdaad bij een zinloos geweld. De dader/slachtoffer had zn handen thuis moeten houden. Hij was zeker geen HEILIGE. Dat kan ik u wel vertellen als een Moslim. Natuurlijk zullen zijn vrienden en kennisen niet gauw roepen dat hij crimineel was, begrijpelijk.
Helaas denken mensen dat alle marokkaanen het echt zo erg vinden van deze jongen. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden. Ik heb veel mensen over gesproken en bijna iedereen zegt dat Ali El B, zn handen thuis had moeten houden, en dat die mevrouw zo reageert helemaal begrijpelijk, ze is paniek, ze wil haar tasje terug.

Wat ik wel erg vind zijn de woorden van Redjuh en Max Mulder shihan. BOM er op. Denk na voor dat je wat roept. BOM er op. Deze woorden doen mij denken aan de jaren veertig. :cry:
Mensen denk toch na voor dat je wat zegt, ook al ben je boos en kwaad, begrijpelijk dat je hekel hebt aan bepaalde groep. Maar Shihan als een wijze man weet toch wel wat hij wel en niet kan zeggen.
We hebben respect geleerd van onze senseis.

The Bulldog
21-01-2005, 00:07
:twisted: OUS!!!! :twisted:

Anonymous
21-01-2005, 00:24
Ik kan woede begrijpen van medeburgers. Woede als er over stilletocht wordt gesproken. Stilletocht hoort inderdaad bij een zinloos geweld. De dader/slachtoffer had zn handen thuis moeten houden. Hij was zeker geen HEILIGE. Dat kan ik u wel vertellen als een Moslim. Natuurlijk zullen zijn vrienden en kennisen niet gauw roepen dat hij crimineel was, begrijpelijk.
Helaas denken mensen dat alle marokkaanen het echt zo erg vinden van deze jongen. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden. Ik heb veel mensen over gesproken en bijna iedereen zegt dat Ali El B, zn handen thuis had moeten houden, en dat die mevrouw zo reageert helemaal begrijpelijk, ze is paniek, ze wil haar tasje terug.

Wat ik wel erg vind zijn de woorden van Redjuh en Max Mulder shihan. BOM er op. Denk na voor dat je wat roept. BOM er op. Deze woorden doen mij denken aan de jaren veertig. :cry:
Mensen denk toch na voor dat je wat zegt, ook al ben je boos en kwaad, begrijpelijk dat je hekel hebt aan bepaalde groep. Maar Shihan als een wijze man weet toch wel wat hij wel en niet kan zeggen.
We hebben respect geleerd van onze senseis.

Goeie post kerel. Volgens mij is het inderdaad belangrijk genuanceerd te blijven. Als je een fatsoenlijk mens bent moet je daar trots op zijn en je niet laten meeslepen in emoties. Dat er veel Marokaanse jongeren zijn die de weg kwijt zijn moet ook niet ontkend worden en daar moet echt tegen opgetreden worden. Maar dat los je niet op door zelf barbaarse dingen te gaan roepen.

mossad
21-01-2005, 00:29
Ik kan woede begrijpen van medeburgers. Woede als er over stilletocht wordt gesproken. Stilletocht hoort inderdaad bij een zinloos geweld. De dader/slachtoffer had zn handen thuis moeten houden. Hij was zeker geen HEILIGE. Dat kan ik u wel vertellen als een Moslim. Natuurlijk zullen zijn vrienden en kennisen niet gauw roepen dat hij crimineel was, begrijpelijk.
Helaas denken mensen dat alle marokkaanen het echt zo erg vinden van deze jongen. Natuurlijk is het erg voor de nabestaanden. Ik heb veel mensen over gesproken en bijna iedereen zegt dat Ali El B, zn handen thuis had moeten houden, en dat die mevrouw zo reageert helemaal begrijpelijk, ze is paniek, ze wil haar tasje terug.

Wat ik wel erg vind zijn de woorden van Redjuh en Max Mulder shihan. BOM er op. Denk na voor dat je wat roept. BOM er op. Deze woorden doen mij denken aan de jaren veertig. :cry:
Mensen denk toch na voor dat je wat zegt, ook al ben je boos en kwaad, begrijpelijk dat je hekel hebt aan bepaalde groep. Maar Shihan als een wijze man weet toch wel wat hij wel en niet kan zeggen.
We hebben respect geleerd van onze senseis.

Goeie post kerel. Volgens mij is het inderdaad belangrijk genuanceerd te blijven. Als je een fatsoenlijk mens bent moet je daar trots op zijn en je niet laten meeslepen in emoties. Dat er veel Marokaanse jongeren zijn die de weg kwijt zijn moet ook niet ontkend worden en daar moet echt tegen opgetreden worden. Maar dat los je niet op door zelf barbaarse dingen te gaan roepen.

Dat was ik. Kan er maar niet aan wennen dat je als guest kan posten.

}|^-_-^|{
21-01-2005, 09:32
ik snap je betoog, alleen die verwijzing naar de jaren '40 maakt het weer ongeloofwaardig. verwijzen naar de holocaust vind ik altijd een zwaktebod en totaal respectloos t.o.v. de slachtoffers van toen.

Iwan
21-01-2005, 09:41
die wilders : wil alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten!

en als ze hier geboren zijn dan?? :| :| :|

Heb jij wel eens een Marokkaan die hier geboren is horen zeggen dat ie Nederlander is dan?
Ik nog nooit in ieder geval, en ik ken er toch aardig wat.
Oftwel, oprotten met die gasten!

MB667
21-01-2005, 10:06
Van het Kopsforum, door Bert geplaatst:

Ben gisteravond samen met Ilona en Astrid langs de beruchte plek gereden, stonden allemaal bloemen, foto's enz. stonden ook een mannetje of 4 wacht te houden...ik stoppen en ff met ze praten over het hoe en waarom, beetje respect tonen, maar ze ook gelijk ff vetreld dat ie natuurlijk goed fout was, de jongens gaven me ergens best wel gelijk maar waren zeer aangedaan dat die jongen toch dood is...

Ze waren best wel onder de indruk dat ik me medeleven kwam tonen
en een van de jongens was zeer verheugd en zei maar Respect Bert ,
tof van je Bert Kops dat je langs bent geweest en ik denk ik ken die gozer toch...enfin ik stap weer in en nadat ik nog een paar keer bedankt werd reden we weg.

In de auto kreeg ik van Ilona en Astrid te horen dat het Ali B (de rapper) was...

8) :lol: :roll: :thumbs:

Italian*Berlusconi*
21-01-2005, 10:14
die wilders : wil alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten!

en als ze hier geboren zijn dan?? :| :| :|

Heb jij wel eens een Marokkaan die hier geboren is horen zeggen dat ie Nederlander is dan?
Ik nog nooit in ieder geval, en ik ken er toch aardig wat.
Oftwel, oprotten met die gasten!

ja hoor Iwan... lekker makkelijk.... verschuif de problemen maar ipv ze proberen op te lossen.... ow ow ow ow....

Iwan
21-01-2005, 10:27
Er word geen probleem verschoven beste Italian, want daar in Marokko durven ze dit soort wanpraktijken niet te flikken.

Wanneer hoor ik jou nou eens over de veroorzakers van deze problemen, in plaats van over de mensen die er op reageren?

Mack
21-01-2005, 10:37
Heb jij wel eens een Marokkaan die hier geboren is horen zeggen dat ie Nederlander is dan?

[devils advocate mode]Aan de andere kant. Hoe vaak hoor je een autochtone Nederlander zeggen dat diezelfde Marokkaan gewoon een Nederlander is? Zodra er iets gebeurt is het *** Marokkaan dit, *** Marokkaan dat.[/devils advocate mode]

Italian*Berlusconi*
21-01-2005, 10:42
Er word geen probleem verschoven beste Italian, want daar in Marokko durven ze dit soort wanpraktijken niet te flikken.

Wanneer hoor ik jou nou eens over de veroorzakers van deze problemen, in plaats van over de mensen die er op reageren?

geloof mij maar Iwan... ik ben zeker voor een oplossing.... wat wil je dan... dat ik met jullie gaa meeroepen dat ze dan maar het land uit moeten?? lekker met de grote groep meelullen?? Moet ik gaan roepen 'nekschot' enzo?? misschien lucht dat op maarre echt niet....
Maar we moeten wel down to earth blijven.... en zulke dingen roepen die jij doet schiet ook niks op... want dan terug sturen.... gegarandeerd dat je dan veel illegale toestroom krijgt in NL vanuit die hoek....
Als hun ouderen er niks aan willen doen ben ik bijvoorbeeld best voor bijvoorbeeld het inhouden van uitkeringen van veelplegers, eventueel die van hun ouders / begeleiders als die er niks aan willen doen....

Iwan
21-01-2005, 10:49
Okee, nu begrijpen wij elkaar.
Je zult mij ook niet horen roepen nekschot etc, maar een heel groot deel van Nederland is het beu.
Dat jij daaar misschien niet bij hoort siert je, maar wij zijn geen meelopers hoor.
Wij zijn de hardwerkende boerelulletjes die steeds kwader en kwader worden...

Italian*Berlusconi*
21-01-2005, 10:53
Okee, nu begrijpen wij elkaar.
Je zult mij ook niet horen roepen nekschot etc, maar een heel groot deel van Nederland is het beu.
Dat jij daaar misschien niet bij hoort siert je, maar wij zijn geen meelopers hoor.
Wij zijn de hardwerkende boerelulletjes die steeds kwader en kwader worden...

Ik begreep je al hoor... maar ben het niet eens met je uitspraken...
maar roep dan ook dingen die een oplossing zouden kunnen zijn.... realistisch dan....
En een groot deel van NL is het beu.... ik ga van het weekend een soort van Poll proberen te houden in de stad en de gym... kijken wat mensen op straat denken... want volgens mij valt die groep best mee in NL... valt mij op dat het voornamelijk in het oosten is waar zo gedacht word.... Mensen zijn die hangjongeren en irritante uitkering trekkers beu, die loverboys.... daar moet een oplossing voor komen... maar nogmaals... heb jij dan concrete oplossingen / id'en??

Iwan
21-01-2005, 11:00
Als ik de oplossingen had dan zou ik met een dikbetaald salaris in de politiek gaan zitten hahaha!
Wat ik sowieso zou willen zien is dat de overheid de politie-ambtenaren meer vrijheid geeft, en minder snel op de vingers tikt.
Zoals ik al eerder zei staan een hoop agenten te popelen om die ettertjes eens een goeie draai om de oren te geven. (maar dan wel zonder het risico aangeklaagd te worden en eindeloze rapporten te moeten schrijven)
Er moet weer respekt komen voor oom agent, en het uniform mag best weer ontzag inboezemen.
Tja, en als een onschuldige dan een keer een tik krijgt het zij zo.

Wat denk jij hiervan?

Italian*Berlusconi*
21-01-2005, 11:07
onschuldigen zouden nooit de dupe mogen worden.... zou hetzelfde zijn als jij toevallig in de stad loopt en ze zoeken een indo dat ze jouw gelijk neerslaan en meenemen zonder iets te checken... om maar een stom voorbeeld te noemen....
Tuurlijk moet justitie meer bevoegdheden krijgen.... juist.... als je bij ons in italie al verkeerd kijkt naar de carabinieri hebben zij al een excuus om je een pets te geven... ok ook wat te extreem maar ik bedoel maar..... dus dat zeer zeker, politie moet meer bevoegdheden krijgen.

Iwan
21-01-2005, 11:10
We komen er wel uit... :wink:

Italian*Berlusconi*
21-01-2005, 11:12
@Italian, hoewel ikzelf 'ze' als ras of wat dan ook niet beu ben, denk ik dat je een poll gaat houden in de stad, je nogal zal schrikken van de uitkomst.
EN concrete oplossingen bestaan denk ik niet.

ik denk dat dat wel meevalt... ik denk dat eerder de reacties zullen zijn dat ze die groep kut'marrokaantjes', dus de hangjongeren die al bekend zijn bij politie / justitie aangepakt moeten worden. En hard.
Ik weet, uit mijn vrienden/kennissen kring, veel NL'ds, surinaams en wat moslims, dat zij niet anti moslim zijn, zoals veel mensen hier overkomen met hun posts, maar anti kut jeugd... Tuurlijk er zijn mensen die puur uit emotie dingen roepen nu mbt moslims / marrokanen...
Het foute wat nu aan de gang is is dat bijvoorbeeld de echte gemeenschap, dus moskees / imams / ouders / verzorgers etc hier geen moer aan doet. Dit terwijl zij weten dat zij door deze jongeren deze naam krijgen, in deze situatie moeten leven, dus waarom niet de gemeente ism justitie en deze gemeenschap wat op poten zetten om dit tegen te gaan....

phranq
21-01-2005, 13:42
Geef gas voor je tas.....

Mack
21-01-2005, 13:49
LOL :lol:

redjuh
21-01-2005, 14:51
weet je wat het is... het zijn altijd die marokkanen. hoogh catherijne ook weer... het zijn nooit eens nederlandse jongens ofzo. of neger? nee man alleen wat antillianen in den helder. het zijn altijd marokkanen. ze haten nederland... lees hoor en zie je vaak genoeg. nou opkankeren dan! wie zich normaal gedraagt... blijf alsjeblieft! maar shit...

Anonymous
21-01-2005, 21:26
Wat een fucking racist zeg die redjuh...Nou maar zeuren dat ik een guest ben, ben ik ook en ik ga me hier niet aanmelden, wat een site zeg...geef mij maar fighttalk of kickboks.nl..wanneer grijpt de redactie in als er racistische leuzen worden geroepen.
Die knokploegen lijkt me trouwens goede idee, racisten tegen criminele marokkaanen, kijken wie er wint. ik denk dat ik t wel weet.

redjuh
21-01-2005, 21:31
hoezo racist? ik vind dat die criminele mofo's op moeten flikkeren.
de lui die zich 'normaal' gedragen hey no prpblem

it's the truth biatch

Anonymous
21-01-2005, 23:25
Hoe bedoel je opkankeren???
Het zijn mensen die in Nederland geboren en getogen zijn en die geen woord marokkaanse kunnen!!en niets weten van marokkaanse cultuur!! en niets weten van islam!!! Nee de schuld ligt bij de overheid.
Overheid moet zorgen voor veiligheid. overheid moet zorgen voor onderwijs voor deze jongeren. Overheid moet zorgen voor werkgelegenheid voor deze jongeren. Overheid moet zorgen dat racisme afneemt. Wat zie je tegenwoordig??Allemaal mensen die het op moslims en marokkaanen gemunt hebben, kijk maar naar Wilders en Pim Fortuyn. Kijk maar naar Van Aartsen en Hirsi Ali. Dankzij deze mensen worden deze jongeren in ZWARTE hoek geplaatst, waar je geen kansen krijgt om normaal te leven. Denk je nou dat die Ali geen normale baan wil?? denk jij dat hij liever een tasje rooft van een vrouw, waar maximaal 50 euro zit. begrijp me niet verkeerd, het is slecht wat hij gedaan heeft. Ik keur het af. Maar het moet eens ophouden. Zolang er slecht over Islamieten en marokkaanen en allochtonen gepraat wordt in de media en dat er geen gelijkheid is zullen deze problemen nooit opgelost worden.

Ik zelf beoefen vechtsport, heb respect voor iedereen, zit nog steeds op school met mijn 25 jarige leeftijd, doe niemand kwaad. Maar waarom kan ik geen baan vinden?? waarom kan ik niet normaal winkelen, waarom kan ik niet normaal met politie praten, waarom hebben ze bij C1000 geen respect voor mijn moeder met haar 57 jarige leeftijd??
Heeft dat mischien iets te maken met huidskleur?? Ik denk t wel, en dat noem ik gewoon discriminatie, en dat is verboden in Nederland, maar waarom doet de overheid niks tegen?
Je moet niet denken dat ik hekel heb aan Nederlanders of zo..is niet zo. Ik heb respect voor iedereen, voor mij is iedereen gelijk, ik heb onwijs naar mn zin op sportschool met 80% nederlanders, maar ik moest me echt bewijzen voor ze mij volledig accepteerden. Er zijn problemen in Nederland, en die moeten opgelost worden. maar waar we nu mee bezig zijn, helpt de klimaat alleen maar erger worden. Doet een nederlander iets, hoor je niks over in de media en als je wat over hoort staat nooit een nederlander bij, zodra het een marokkaan of een antiliaan is zie je meteen, marokkaan heeft dit en dit gedaan, met dubbele nationaliteit bla bla...en dan zie je op Mixfight.nl het onderwerp weer en zie je in de Metro dat iedereen zijn woordje al klaar heeft.
Een simpele voorbeeld, waarom heb ik nergens gelezen over die paar jongens die een baksteen gooiden van een viaduct waarbij ze een automobiliste raakten en zij kwam te overlijden?? Waarom is er geen topic geopend? waarom heb ik niet gelezen over die mevrouw die haar dochter heeft dood gestoken omdat ze ontmaagd was?

Mike
21-01-2005, 23:29
Een simpele voorbeeld, waarom heb ik nergens gelezen over die paar jongens die een baksteen gooiden van een viaduct waarbij ze een automobiliste raakten en zij kwam te overlijden?? Waarom is er geen topic geopend? waarom heb ik niet gelezen over die mevrouw die haar dochter heeft dood gestoken omdat ze ontmaagd was?

slecht gelezen , die topics zijn er ook geweest.

Octavius
21-01-2005, 23:57
Respect in de supermarkt krijg ik ook niet als is ze Nederlands Surinaams of Marokkaans achter de kassa. Ik zeg netjes bedankt en alsjeblieft en ze kijken me aan of ze een schaap horen blaten. Welkom in de Randstad is dat. Ieder voor zich.
Als je in Utrecht in Kanaaleiland loopt en 2 Marokkanen van 15 jaar zien je naar buiten komen en spugen op de grond en zeggen "Kutnederlander". Nee dat is respect.
Het grote probleem is dat ze niet tegen kritiek kunnen en geen zelfkritiek hebben. Image is everything voor hun. Ga je in discussie geven ze je geen gelijk en gaan over een ander onderwerp lullen.
En vertel nu niet dat ze geen Marokkaans kunnen. Kunnen ze wel.
Over scholing. Vertel me hoe het dan komt dat er zo weining hbo of hoger opgeleide mensen zijn Marokkaanse afkomst? Scholing is er. Veiligheid? Wat wil je dan?
Werkgelegenheid. Wat moeten we dan doen. Banen verzinnen?

Dit onderwerp heeft niks te maken met Islam of elk ander geloof. Ze verschuilen zich erachter. Misbruik maken ervan.

Er zijn vast Marokkanen bij die goed zijn en ik ken er zelf die dat zijn. Maar als ik door A'dam op de donderdag avond loop is het net Rabat. Vraag me af. Hebben ze geen hobbies. Ik had zat dingen te doen thuis en ik hing zeker niet op straat of in de Beijenkorf.

redjuh
22-01-2005, 01:05
guest... het probleem is eenvoudig. meer dan de helft van de delicten worden begaan door minder dan 10% van de bevolking. vind je het gek? ik wordt niet ge-eyeballed door autochtone jongens hoor... wel door marokkies. niet dat ik er van onder de indruk ben, haar het zeikt me af. jongenik train ook met een marokkaanse jongen, werk er met meerdere en met nog veel meer mensen met niet westerse nationaliteiten. ik kan echtwel onderscheid maken. denk je dat ik een stempel op het voorhoofd van de meeste marokkanen druk? Nee, dat hebben ze er zelf opgedrukt en ik lees het alleen maar af.

mossad
22-01-2005, 01:58
Hoe bedoel je opkankeren???
Het zijn mensen die in Nederland geboren en getogen zijn en die geen woord marokkaanse kunnen!!en niets weten van marokkaanse cultuur!! en niets weten van islam!!! Nee de schuld ligt bij de overheid.
Overheid moet zorgen voor veiligheid. overheid moet zorgen voor onderwijs voor deze jongeren. Overheid moet zorgen voor werkgelegenheid voor deze jongeren. Overheid moet zorgen dat racisme afneemt. Wat zie je tegenwoordig??Allemaal mensen die het op moslims en marokkaanen gemunt hebben, kijk maar naar Wilders en Pim Fortuyn. Kijk maar naar Van Aartsen en Hirsi Ali. Dankzij deze mensen worden deze jongeren in ZWARTE hoek geplaatst, waar je geen kansen krijgt om normaal te leven. Denk je nou dat die Ali geen normale baan wil?? denk jij dat hij liever een tasje rooft van een vrouw, waar maximaal 50 euro zit. begrijp me niet verkeerd, het is slecht wat hij gedaan heeft. Ik keur het af. Maar het moet eens ophouden. Zolang er slecht over Islamieten en marokkaanen en allochtonen gepraat wordt in de media en dat er geen gelijkheid is zullen deze problemen nooit opgelost worden.

Ik zelf beoefen vechtsport, heb respect voor iedereen, zit nog steeds op school met mijn 25 jarige leeftijd, doe niemand kwaad. Maar waarom kan ik geen baan vinden?? waarom kan ik niet normaal winkelen, waarom kan ik niet normaal met politie praten, waarom hebben ze bij C1000 geen respect voor mijn moeder met haar 57 jarige leeftijd??
Heeft dat mischien iets te maken met huidskleur?? Ik denk t wel, en dat noem ik gewoon discriminatie, en dat is verboden in Nederland, maar waarom doet de overheid niks tegen?
Je moet niet denken dat ik hekel heb aan Nederlanders of zo..is niet zo. Ik heb respect voor iedereen, voor mij is iedereen gelijk, ik heb onwijs naar mn zin op sportschool met 80% nederlanders, maar ik moest me echt bewijzen voor ze mij volledig accepteerden. Er zijn problemen in Nederland, en die moeten opgelost worden. maar waar we nu mee bezig zijn, helpt de klimaat alleen maar erger worden. Doet een nederlander iets, hoor je niks over in de media en als je wat over hoort staat nooit een nederlander bij, zodra het een marokkaan of een antiliaan is zie je meteen, marokkaan heeft dit en dit gedaan, met dubbele nationaliteit bla bla...en dan zie je op Mixfight.nl het onderwerp weer en zie je in de Metro dat iedereen zijn woordje al klaar heeft.
Een simpele voorbeeld, waarom heb ik nergens gelezen over die paar jongens die een baksteen gooiden van een viaduct waarbij ze een automobiliste raakten en zij kwam te overlijden?? Waarom is er geen topic geopend? waarom heb ik niet gelezen over die mevrouw die haar dochter heeft dood gestoken omdat ze ontmaagd was?

Ik word dat geklaag van moslims danwel Marokkanen zo zat. BOO fucking HOO. De media maken Marokkanen helemaal niet zwart. De media hebben al die jaren Marokkanen en moslims geprobeerd te beschermen en nu zien ze in dat dat hun taak helemaal niet is. Geef mij nou eens een paar goede voorbeelden waar je ziet dat de media moslims zwartmaken terwijl ze het volledig uit hun duim zuigen. Ik heb het al eerder gezegd op dit forum en zeg het bij herhaling, Marokkanen en moslims moet INDIVIDUEN worden. Als de media spreekt over Marokkaanse jongeren die ontspoord zijn (en sommigen zijn dat) dan voelt een gehele GEMEENSCHAP zich beledigd. Waar slaat dat nou op?
Als een stel Nederlanders die zich misdragen in de aandacht van de media zijn dan veroordeel ik hen. En dat is hoe het zou moeten. Moslims moeten eens uit die slachtofferrol stappen. Als je je hier normaal gedraagt zul je hier in dit land een prima thuis kunnen hebben afgezien van een paar idiote racisten.

De andere kant is wel dat, nu er veel moslimterrorisme is en er veel problemen zijn met Marokkaanse jongeren, sommige mensen er wat racistische ideeën op na gaan houden. Moslims komen niet meer aan het werk en worden geweigerd in discotheken. Men moet goed beseffen dat het zeer vernederend is om geweigerd te worden om wie je bent terwijl je geen slechte intenties hebt. Ook moet onze peroxide held Wilders ophouden met zijn pijlen voortdurend op moslims te richten wanneer de sfeer weer even geladen is.

Ook op dit forum mag het van mij allemaal wat genuanceerder. Dat opkankeren en bom er op en dat soort teksten vind ik ook niet zo fraai. Wanneer iemand zich als een individu goed gedraagt, vindt hij/zij waarschijnlijk veel goede reacties op zijn weg. Sommige moslims en Marokkanen moeten echter beseffen dat wanneer zij continu klagen over de Nederlanders en roepen dat zij gediscrimineerd worden dat dat ook kwaad bloed zet. Waarom gaan zoveel Marokkanen alleen met Marokkanen om. Waarom levert het problemen op als ik iets wil beginnen met een Marokkaans meisje? Is dat niet ook racisme?

Silat
22-01-2005, 09:07
Ik heb geen zin om veel en moeilijk te lullen hierover, maar octavius en mossad hebben veel goede punten.

Justinian
22-01-2005, 10:54
Hoe bedoel je opkankeren???
Het zijn mensen die in Nederland geboren en getogen zijn en die geen woord marokkaanse kunnen!!en niets weten van marokkaanse cultuur!! en niets weten van islam!!! Nee de schuld ligt bij de overheid.

Kolder!
In mijn reactie heb ik het puur over die ‘Kutmarokkaantjes’ en niet over de Marokkanen die zich wel hebben aangepast, en er wel het beste van proberen te maken.

Ten eerste kunnen de meeste van die gasten wél Marokkaans.
Ten tweede als ze niets van de marokkaanse cultuur weten, wat vinden ze dan zo geweldig aan Marokko vergeleken met dat ‘kut Nederland’?
Ten derde, als ze al niets zouden weten van de Marokkaanse cultuur, dan zou dit zeker niet als excuus mogen gelden, want van de Nederlandse cultuur weten ze evenmin (althans ze geven er geen blijk van).
Roepen dat de schuld bij de overheid ligt is nog wel het meest zwakke argument dat ik heb gelezen. Iedereen heeft z’n eigen verantwoordelijkheid om er iets van te maken. De randvoorwaarden voor een goede studie heeft ook een Marokkaanse jongen. Dat hij misschien een achterstand heeft neemt niet weg dat hij desalniettemin deze achterstand middels studie kan inhalen. Ik ken een asielzoeker van 18 uit Iran die hier 4,5 jaar geleden is gekomen. In deze periode heeft én Nederlands geleerd én ervoor gezorgd dat hij dit jaar de HAVO afmaakt! Daar heb ik respect voor en die voor die kutmarokkaantjes die alleen maar overlast veroorzaken. Dat soort gastjes zijn mijns inziens een gezwel in onze samenleving (die het ook voor jou verpesten). Toegegeven, we kunnen ze niet uitzetten naar Marokko omdat ze vaak de Nederlandse nationaliteit hebben (of een dubbele nationaliteit). Ik denk ook niet dat dit de oplossing zou zijn, want ze zijn hier geboren en daarmee zijn ze in principe net zo Nederlands als ieder ander.


Overheid moet zorgen voor veiligheid. overheid moet zorgen voor onderwijs voor deze jongeren. Overheid moet zorgen voor werkgelegenheid voor deze jongeren. Overheid moet zorgen dat racisme afneemt. Wat zie je tegenwoordig??Allemaal mensen die het op moslims en marokkaanen gemunt hebben, kijk maar naar Wilders en Pim Fortuyn. Kijk maar naar Van Aartsen en Hirsi Ali. Dankzij deze mensen worden deze jongeren in ZWARTE hoek geplaatst, waar je geen kansen krijgt om normaal te leven. Denk je nou dat die Ali geen normale baan wil?? denk jij dat hij liever een tasje rooft van een vrouw, waar maximaal 50 euro zit. begrijp me niet verkeerd, het is slecht wat hij gedaan heeft. Ik keur het af. Maar het moet eens ophouden. Zolang er slecht over Islamieten en marokkaanen en allochtonen gepraat wordt in de media en dat er geen gelijkheid is zullen deze problemen nooit opgelost worden.
Guest, dit is de omgekeerde wereld zoals jij het voorstelt. Ik ben absoluut geen racist, maar ik zie wel dat er hier in Nederland veel mensen zijn die het zat zijn met de groep Marokkanen die overlast veroorzaken. Het is een oorzaak-gevolg kwestie. Als jij van een bepaalde groep steeds maar last hebt dan ga je je daar aan ergeren met als gevolg dat je minder tolerant wordt ten aanzien van die groep. Veel Nederlanders hebben wat meer moeite met het maken van het onderscheid tussen de ‘goede’ Marokkanen en de ‘kutmarokkaantjes’. Met name mensen in de Randstad zullen hier meer moeite mee hebben omdat ze vaker geconfronteerd worden met deze jongens. Ik woon zelf in het oosten van het land en heb er gelukkig niet zoveel last van. Ik ken zelf genoeg moslims waarmee ik goed op kan schieten.


Ik zelf beoefen vechtsport, heb respect voor iedereen, zit nog steeds op school met mijn 25 jarige leeftijd, doe niemand kwaad. Maar waarom kan ik geen baan vinden?? waarom kan ik niet normaal winkelen, waarom kan ik niet normaal met politie praten, waarom hebben ze bij C1000 geen respect voor mijn moeder met haar 57 jarige leeftijd?? Heeft dat mischien iets te maken met huidskleur?? Ik denk t wel, en dat noem ik gewoon discriminatie, en dat is verboden in Nederland, maar waarom doet de overheid niks tegen?
Je moet niet denken dat ik hekel heb aan Nederlanders of zo..is niet zo. Ik heb respect voor iedereen, voor mij is iedereen gelijk, ik heb onwijs naar mn zin op sportschool met 80% nederlanders, maar ik moest me echt bewijzen voor ze mij volledig accepteerden. Er zijn problemen in Nederland, en die moeten opgelost worden. maar waar we nu mee bezig zijn, helpt de klimaat alleen maar erger worden.
Even los van dit, als jij een goedbetaalde baan zoekt dan zou je eens moeten kijken of je als tolk aan de slag kunt. Zelfde geldt voor je moeder (als ze goed Nederlands kan). Een Marokkaans meisje dat vroeger bij mij op school zat heeft dit ook gedaan en het verdient echt ontzettend goed!

Dat je geen baan kunt vinden zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de economie momenteel niet zo best draait. Ook de ‘blanke Nederlanders’ hebben hier last van kan ik je verzekeren. Een jongen die net iets na mij is afgestudeerd (Nederlands recht) heeft na zijn afstuderen nog 8 maanden in een bar gewerkt omdat hij niks kon vinden. Probeer het ook eens op deze manier te bekijken want het heeft echt niet alleen met discriminatie te maken. Sterker nog, als je de advertenties bekijkt dan zie je vaak ook dat allochtonen en vrouwen de voorkeur verdienen.



Doet een nederlander iets, hoor je niks over in de media en als je wat over hoort staat nooit een nederlander bij, zodra het een marokkaan of een antiliaan is zie je meteen, marokkaan heeft dit en dit gedaan, met dubbele nationaliteit bla bla...en dan zie je op Mixfight.nl het onderwerp weer en zie je in de Metro dat iedereen zijn woordje al klaar heeft.
Een simpele voorbeeld, waarom heb ik nergens gelezen over die paar jongens die een baksteen gooiden van een viaduct waarbij ze een automobiliste raakten en zij kwam te overlijden?? Waarom is er geen topic geopend? waarom heb ik niet gelezen over die mevrouw die haar dochter heeft dood gestoken omdat ze ontmaagd was?
Ik ben met je eens dat wanneer een Nederlander iets flikt, dat er dan niet bij staat ‘de Nederlandse bla bla’. Op zich een beetje vreemd, maar het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat een groep Marokkaanse jongeren overlast veroorzaken en dat het daarom ‘extra nieuwswaarde’ heeft wanneer de afkomst wordt vermeld. Het komt in ieder geval niet ten goede aan de beeldvorming.

Ik ben het echter niet met je eens dat er niets wordt geschreven over Nederlanders die een delict plegen, daarom zal ik even een klein lijstje geven van zaken en personen die toch héél uitgebreid in de media zijn geweest.

Moord
o Volkert van der G. En de moord op Pim Fortuijn?
o Het meisje van Nulde dat is vermoord door haar (Nederlandse) moeder en stiefvader?
o De (Nederlandse) man en vrouw die het lichaam van de dochter van de vrouw wilde dumpen in een bos bij Holten?
o De moord op de dam (eveneens door een Nederlander)?
o Bebe Paña die kennelijk door haar Nederlandse man is vermoord?
o Moord op Willem Endstra.

Drugszaken
o Sam Klepper
o Kobus Lorse
o Charles Zwolsman
o Mink Kok
o Steve Brown (werd nota bene een boek over geschreven)
o Johan Verhoek
o Klaas Bruinsma (werd nota bene een boek over geschreven en een film over gemaakt!)

redjuh
22-01-2005, 11:10
oke maar als we ff kijken hoeveel marokkanen er in nederland wonen, en als we dat dan afzetten tegen het aantal keren dat ze negatief in het nieuws komen, kun je hele grote vraagtekens zetten. er wonen per slot van rekening ongeveer nou wat zal het wezen... 14,5 miljoen autochtone nederlanders? en hoeveel marokkanen? 300.000? ratio van bijna 50... makes you wonder... makes you wonder big time

Justinian
22-01-2005, 11:16
oke maar als we ff kijken hoeveel marokkanen er in nederland wonen, en als we dat dan afzetten tegen het aantal keren dat ze negatief in het nieuws komen, kun je hele grote vraagtekens zetten. er wonen per slot van rekening ongeveer nou wat zal het wezen... 14,5 miljoen autochtone nederlanders? en hoeveel marokkanen? 300.000? ratio van bijna 50... makes you wonder... makes you wonder big time
Je mist mijn punt Redjuh (als je reageerde op mijn post in ieder geval). Guest gaf aan:

Doet een nederlander iets, hoor je niks over in de media en als je wat over hoort staat nooit een nederlander bij,
Daar reageerde ik op met de namen en zaken waarbij Nederlanders betrokken zijn (geweest).

Mickey
22-01-2005, 11:53
Wat een fucking racist zeg die redjuh...Nou maar zeuren dat ik een guest ben, ben ik ook en ik ga me hier niet aanmelden, wat een site zeg...geef mij maar fighttalk of kickboks.nl..wanneer grijpt de redactie in als er racistische leuzen worden geroepen.
Die knokploegen lijkt me trouwens goede idee, racisten tegen criminele marokkaanen, kijken wie er wint. ik denk dat ik t wel weet.

Walgelijke tentoonspreiding van opertunisme..
Jezus.. Geen enkel eergevoel what so ever? :twak:

Ik begrijp dus dat "guest" hier predikt dat we maar censuur moeten gaan
plegen? DE "onwelkome stukjes informatie" er gemakshalve maar uitfilteren?
Tering! DE dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Daar mag in NL. gelukkig
over gepraat worden! Doen we dat niet meer.. Dan is er PAS ECHT wat
aan de hand. Ziek word ik hier van.

Mickey
22-01-2005, 12:17
Goed verder nog even inhoudelijk op deze post:

Justi heeft een aantal zeer goede punten te pakken.



Overheid moet zorgen voor veiligheid. overheid moet zorgen voor onderwijs voor deze jongeren. Overheid moet zorgen voor werkgelegenheid voor deze jongeren. Overheid moet zorgen dat racisme afneemt. Wat zie je tegenwoordig??Allemaal mensen die het op moslims en marokkaanen gemunt hebben, kijk maar naar Wilders en Pim Fortuyn.


Ik denk dat je veilig kunt stellen dat dit niet uit de lucht komt vallen.
Er is hier sprake van een causaal verband. Ik neem aan dat er niet ontkent
wordt dat er een grote groep marokaanse jongeren is die voor overlast zorgt?
Ik heb er zelf vaak genoeg mee te maken gehad.

Uiteraard is het te cru te stellen dat dit geld voor alle marokaanse mensen.
Ik denk dat je het veilig kunt afkaderen tot grotendeels jonge marokaanse
mannen tussen de 17 en 28. En nee, dit betekend niet dat alle marokaanse
jongens in deze leeftijdsgroep per definitie probleemjongeren zijn.

Ook kun je niet stellen dat dit gedrag representatief is voor Moslims. Ik
denk alleen dat deze specifieke probleemgroep het geloof soms misbruikt
als rechtvaardiging van haar anti westerse opvattingen.

DE combinatie van persoonlijke ervaringen en de recente ontwikkelingen in de
maatschappij hebben ervoor gezorgd dat de gemiddelde Nederlander inderdaad
heel anders tegen deze specifieke groep is gaan aankijken..

En ik kan me reacties zoals je die hier lees dan ook levendig voorstellen.
Sterker nog: een aantal hiervan ben ik me helaas eigen gaan maken.
Mocht ik op je overkomen als een door intollerantie-gedreven-marokanen-hatende-racist, dan denk ik toch dat je wat teveel opzoek bent naar problemen..

Als ik me hier onredelijk in opstel hoor ik dat graag van je!



Dat je geen baan kunt vinden zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat de economie momenteel niet zo best draait. Ook de ‘blanke Nederlanders’ hebben hier last van kan ik je verzekeren. Een jongen die net iets na mij is afgestudeerd (Nederlands recht) heeft na zijn afstuderen nog 8 maanden in een bar gewerkt omdat hij niks kon vinden. Probeer het ook eens op deze manier te bekijken want het heeft echt niet alleen met discriminatie te maken. Sterker nog, als je de advertenties bekijkt dan zie je vaak ook dat allochtonen en vrouwen de voorkeur verdienen.



100% Correct. Het is voor iedereen lastig om een baan te vinden! Aangezien ik
zelf ook in ons eigen bedrijf betrokken ben geweest bij werving en selectie kan ik
je garanderen dat het klinkklare onzin is dat Moslims minder kans zouden hebben.
Juist omdat het slecht gaat kijken bedrijven kritischer als normaal naar werknemers omdat ze zo productief mogelijk moeten zijn.

Daarom kijkt het bedrijfsleven nu naar competenties en kunnen!
Als de keuze moet worden gemaakt tussen Jan Jansen of Hassan Khabaani
en van de 2 kandidaten is Hassan de betere boekhouder, dan wordt het Hassan!
Ik verzin dit niet.. Dit zijn gewoon praktijk voorbeelden.

Al met al denk ik dat de geluiden van ontevredenheid die opkomen uit de maatschappij niet onterrecht zijn. Het is gewoon een heet hangijzer.. En er zal
wat aan moeten gebeuren.

Dat een aantal van de hier voorgestelde oplossing behoorlijk radicaal zijn klopt als
een bus. Echter.. Er is een groot verschil tussen denken en doen.

Octavius
22-01-2005, 12:27
De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst.

Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.

Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid.

''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.
Bron:Parool

Justinian
22-01-2005, 12:54
Als de keuze moet worden gemaakt tussen Jan Jansen of Hassan Khabaani
en van de 2 kandidaten is Hassan de betere boekhouder, dan wordt het Hassan!
Ik verzin dit niet.. Dit zijn gewoon praktijk voorbeelden.
Bijna 100% correct ;)
Wat bij veel bedrijven ook een belangrijke rol speelt is of je in het team past. Ik heb een paar maanden geleden een sollicitatieprocedure doorlopen bij de op één na grootste kredietverzekeraar ter wereld. Van de 34 kandidaten bleven er uiteindelijk 2 over voor de betreffende functie. Hoewel ik op papier de betere kandidaat was, is de keuze toch op de andere kandidaat gevallen omdat deze beter binnen het team zou passen. Daarom kan ik me wel voorstellen dat men je door de vooroordelen (welke over het algemeen voor een groot deel zijn veroorzaakt door de groep raddraaiers) uiteindelijk niet zou aannemen met als reden dat je niet binnen het team past.

Justinian
22-01-2005, 13:13
De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief.

Dat kan ik me op zich wel voorstellen. Ik ken zelf ook wel criminelen en ook wel zware criminelen. Stuk voor stuk hele ‘lieve jongens’ in persoon en ik kan goed met ze opschieten en zij met mij. Maar, dat betekent niet dat het geen criminelen zijn. Als ze zouden komen te overlijden ‘tijdens hun werk’ zoals Ali, dan zou ik als vriend/kennis wel rouwen, maar ik zou niet gaan ontkennen dat ze crimineel waren. Ik zou er gewoon niet over praten, klaar.

Voor de familie van Ali zal het overigens echt wel zwaar zijn. Zij zijn immers een zoon, neef en misschien wel oom kwijt geraakt. Een jongen die zij op een andere manier kende, althans niet alleen als crimineel. Komt nog bij dat hij is overleden tijdens een criminele activiteit; iets waar je als ouders niet bepaald trots op zult zijn. Het zou alleen beter zijn wanneer ze gewoon zouden zwijgen, want hiermee maken ze zichzelf totaal ongeloofwaardig. Als je het zo bekijkt dan kan ik me de reactie van de familie op zich wel voorstellen. Wij zien als ´buitenwacht´ gewoon een crimineel en niet de persoon achter de crimineel, dus zullen wij (ik ook) minder genuanceerd denken. Daarom kan ik ook niet rouwen om zijn overlijden.

max mulder shihan
22-01-2005, 13:18
Je kunt er lang en breed overpraten, de westerse en de islamitische cultuur staan als het er op aankomt haaks op elkaar. Hoeveel water er van bijde kanten ook bij de wijn gedaan wordt het zal als het opcruciale punten aankomt altijd onvereenigbaar blijken te zijn. De culturen hebben bijde een totaal andere opvat,ting van normen en waarden die niet met elkaar vereenigbaar zijn, dit heefd in groote mate te maken met het verschil in de religie , de islam staat haaks op de door het christendom sterk beinvloede europese denken. Ik zie dan ook geen oplossing voor dit probleem , als voorbeeld haal ik aan een gesprek tussen een tv verslaggever en enkele marokanen over de ddod van ab, word er door een marokaan vol overtuiging gezegt ,stelen man ,stelen is toch normaal iedereen steelt toch, zijn aanwezige mede marokanen knikten ten teken van toestemming.
Persoonlijk heb ik van dieverse arabische mensen vernomen dat men de koran gebruikt om dit te rechtvardigen , want daar staat geschreven dat alle kafir ongelovigen dus WIJ, bedrogen mogen worden en eigenlijk gedood moeten worden dus met deze zaken achter de hand kun je je gerust uitleven in Nederland.
Als mijn shihan, overigens een indo, vind dat de zaak al jaren geleden uit de klauw gelopen is en dat men nu eigenlijk al te laat is , dan gaat het woord rascisme ook niet op zelfs mijn koerdische leerlingen willen niet voor marokaan versleten worden en hebben een pest hekel aan marokanen . vind ik toch wel tekenend.Er zijn zeer zeker ook marokanen die van goede wil zijn en zich distansieeren van de groep die de zaak verziekt , maar daar horen wij op enkele uitzonderingen daargelaten zo weinig tot niets van. Marokaanse gemeenschap steek u hand in eigen boezem en vraag u af of het niet tijd is om zelf binnen uw gemeenschap orde op zaken te stellen, of mischien tot de conclusie te komen dat u ideeen en gedragsregels niet vereenig baar zijn met de europeese ,en met name de Nederlandse, dan lijkt mij dat er dan nog maar een weg openstaat en dat is daarheengaan waar u zich wel thuis voelt, hopen dat dit niet zo ver komt en dat er binnen afzienbare tijd een goede samenleving onstaat tussen de alochtonen en de autochtone bevolkings groepen, voor zover nog niet aanwezig.

Judas
22-01-2005, 13:48
:|

Judas
22-01-2005, 13:55
Ik ken heel wat marokkanen en ze spreken allemaal marokkaans en hebben allemaal kennis van de islam. Heb veel met ze te maken en zijn vaak ook beste jongens.
Zijn ook goed geintegreerd. Hebben werk en doen daar ook hun best voor. En vonden het ook verdiende loon voor die tasjesrover en kijken niet meteen naar zijn nationaliteit en schoten niet meteen in de verdediging. Ze gaan normaal met nederlandse meisjes om en behandelen ze gewoon met respect.
Maar dat zijn jongens die wat willen bereiken en niet hun leven lang in de coffeeshop zitten rotten. En dat zijn er toch teveel.

Judas
22-01-2005, 13:57
Hoe komt het dat ik een foutmelding krijg als ik wil posten?soort van waarschuwing met ip-adres. Nu is maar een deel van mijn bericht geplaatst :?

Justinian
22-01-2005, 13:58
Als je een post maakt met als.of dan krijg je die foutmelding. Schrijf het gewoon als als0f en het is geen probleem.

Italian*Berlusconi*
22-01-2005, 14:21
Ik ken heel wat marokkanen en ze spreken allemaal marokkaans en hebben allemaal kennis van de islam. Heb veel met ze te maken en zijn vaak ook beste jongens.
Zijn ook goed geintegreerd. Hebben werk en doen daar ook hun best voor. En vonden het ook verdiende loon voor die tasjesrover en kijken niet meteen naar zijn nationaliteit en schoten niet meteen in de verdediging. Ze gaan normaal met nederlandse meisjes om en behandelen ze gewoon met respect.
Maar dat zijn jongens die wat willen bereiken en niet hun leven lang in de coffeeshop zitten rotten. En dat zijn er toch teveel.

ff op dat coffeeshop verhaal... wat is daar mis mee... ben daar zelf ook regelmatig.... er zitten niet alleen maar uitkering trekkers daarzo.. maar begrijp wel wat je bedoelt....

Judas
22-01-2005, 14:26
Ik ken heel wat marokkanen en ze spreken allemaal marokkaans en hebben allemaal kennis van de islam. Heb veel met ze te maken en zijn vaak ook beste jongens.
Zijn ook goed geintegreerd. Hebben werk en doen daar ook hun best voor. En vonden het ook verdiende loon voor die tasjesrover en kijken niet meteen naar zijn nationaliteit en schoten niet meteen in de verdediging. Ze gaan normaal met nederlandse meisjes om en behandelen ze gewoon met respect.
Maar dat zijn jongens die wat willen bereiken en niet hun leven lang in de coffeeshop zitten rotten. En dat zijn er toch teveel.

ff op dat coffeeshop verhaal... wat is daar mis mee... ben daar zelf ook regelmatig.... er zitten niet alleen maar uitkering trekkers daarzo.. maar begrijp wel wat je bedoelt....

Nee is niks mis mee, zit daar ook vaak genoeg met mijn gabbers. Als je idd maar begrijpt wat ik bedoel

Biiyen
22-01-2005, 14:27
Ik ben Limburger en wij limburgers worden ook niet geaccepteerd, ze zeggen dat wij dom zijn en maar raar praten. Het liefst zouden ze Limburg aan Duitsland geven want dat is toch wat wij zijn? reserve Duitsers? ook als er een Limburger iets doet dan is het op het journaal of nieuws altijd "De ?? jarige man uit Limburg" Waarom is zijn provincie zo belangrijk? hehe? zie je wel! pure provocatie jegens Limburgers! Overal op internet staat dat Limburgers racisten zijn, de stijve rechterarm is een Limburgs syndroom dat veel voorkomt in panningen en dus zijn alle limburgers racisten. Als er een Limburger op de televisie komt gaan ze hem ondertitelen, dat is pas racisme!... En wij eten allemaal vlaai, de hele dag overal.

Domme kut Hollanders, jullie hebben geen respect voor ons!

Italian*Berlusconi*
22-01-2005, 14:28
Ik ben Limburger en wij limburgers worden ook niet geaccepteerd, ze zeggen dat wij dom zijn en maar raar praten. Het liefst zouden ze Limburg aan Duitsland geven want dat is toch wat wij zijn? reserve Duitsers? ook als er een Limburger iets doet dan is het op het journaal of nieuws altijd "De ?? jarige man uit Limburg" Waarom is zijn provincie zo belangrijk? hehe? zie je wel! pure provocatie jegens Limburgers! Overal op internet staat dat Limburgers racisten zijn, de stijve rechterarm is een Limburgs syndroom dat veel voorkomt in panningen en dus zijn alle limburgers racisten. Als er een Limburger op de televisie komt gaan ze hem ondertitelen, dat is pas racisme!... En wij eten allemaal vlaai, de hele dag overal.

Domme kut Hollanders, jullie hebben geen respect voor ons!

wablief?? 8) :mrgreen:

Judas
22-01-2005, 14:36
Vind limburgers meer reserve-belgen, weet niet waarom :mrgreen:

Muay Thai Elite
22-01-2005, 15:12
Ben het 110 % met Justinian eens.

Mickey
22-01-2005, 15:24
Vind limburgers meer reserve-belgen, weet niet waarom :mrgreen:

Tis een soort neppe duitser variant..

kyokushin
22-01-2005, 15:25
Ik ben Limburger en wij limburgers worden ook niet geaccepteerd, ze zeggen dat wij dom zijn en maar raar praten. Het liefst zouden ze Limburg aan Duitsland geven want dat is toch wat wij zijn? reserve Duitsers? ook als er een Limburger iets doet dan is het op het journaal of nieuws altijd "De ?? jarige man uit Limburg" Waarom is zijn provincie zo belangrijk? hehe? zie je wel! pure provocatie jegens Limburgers! Overal op internet staat dat Limburgers racisten zijn, de stijve rechterarm is een Limburgs syndroom dat veel voorkomt in panningen en dus zijn alle limburgers racisten. Als er een Limburger op de televisie komt gaan ze hem ondertitelen, dat is pas racisme!... En wij eten allemaal vlaai, de hele dag overal.

Domme kut Hollanders, jullie hebben geen respect voor ons!

moet je ze eens over friesland horen :mrgreen:

redjuh
22-01-2005, 16:15
oke maar als we ff kijken hoeveel marokkanen er in nederland wonen, en als we dat dan afzetten tegen het aantal keren dat ze negatief in het nieuws komen, kun je hele grote vraagtekens zetten. er wonen per slot van rekening ongeveer nou wat zal het wezen... 14,5 miljoen autochtone nederlanders? en hoeveel marokkanen? 300.000? ratio van bijna 50... makes you wonder... makes you wonder big time
Je mist mijn punt Redjuh (als je reageerde op mijn post in ieder geval). Guest gaf aan:

Doet een nederlander iets, hoor je niks over in de media en als je wat over hoort staat nooit een nederlander bij,
Daar reageerde ik op met de namen en zaken waarbij Nederlanders betrokken zijn (geweest).

ik reageerde op de post van de gast. gebruikte in mijn opmerking oa. een lijstje van octavius en jouw lijstje. was verder meer in algemene zin bedoeld.

max mulder shihan
22-01-2005, 18:07
Limburg is 8) 8) 8) en de vlaai jummie, ik ga persoonlijk voor de rijstevlaai .

}|^-_-^|{
22-01-2005, 19:19
@ raziel, jullie zijn reservebelgen :D

Anonymous
23-01-2005, 00:43
Ben ik weer sportcollega's.
Ik heb dus echt geen zin om al die reacties te lezen, die op mij gericht zijn.
In ieder geval ben ik er achter gekomen dat je hier met bepaalde leden normaal kan discusseren ook al verschillen we van mening. Iemand die kutmarokkaantjes gaat roepen hoef op mijn posts wat mij betreft niet te reageren. met zulke mensen kan ik niet in dialoog gaan, mischien is het een zwakte van mij of mischien een zwakte van onze cultuur.
Ik ontken niet dat er problemen zijn. die moeten opgelost worden. de overheid, de marokkaanse en islamitische gemeenschap moeten allemaal hun best doen om deze problemen op te lossen. De oorzaken moeten opgelost worden. Je kan wel steeds gaan roepen dat Islam en het westen haaks met elkaar zijn, maar daar los je de problemen niet op, we leven in 2005, waar in ieder land, of het nou in Marokko of Nederland is, van alles en nog wat door elkaar woont. We moeten het hiermee doen.
Wat doen marokkaanen donderdagavond in de stad van Amsterdam? hebben ze geen hobby's?? Ik kan je vertellen dat Marokkaanen de beste sporters zijn in Nederland van de ethnische minderheden, vroeger waren het surinamers, nu zijn dat marokkaanen, kijk maar op CBS.nl..Verder zijn marokkaanse meisjes het beste kwa opleidingen, van lageronderwijs tot universiteit het beste van de ethnische minderheden. Marokkaanse jongens doen het minder maar toch wel hoog en gaat steeds hogere kant op, althans beter dan Turken en Antilianen.

Over me zelf gesproken, ik had t over mijn moeder in de supermarkt dat ze niet gerespecteerd werd, ik had tover klanten en niet over medewerkers.
En of ik als tolk kan werken?? Nee kan ik niet, ik kan geen arabisch lezen, schrijven of spreken, ik ben in Nederland opgegroeid. Ik wil een normale baan als een Nederlander. Met dezelfde diploma, en degene die beweren dat het aan de economie ligt moeten maar eens naar medlpunt discriminatie zaken bellen voor informatie. Ik begrijp best dat veel mensen niet beseffen wat allochtonen mee maken....Maar de realiteit is hard, voor de allochtonen.

Ik wil graag me aanmelden en indialoog gaan met mensen met ander mening, maar we moeten alkaar gewoon respecteren, als je begint over kutmarokkaantjes, dan heb ik er geen zin.

mossad
23-01-2005, 02:42
Ben ik weer sportcollega's.
Ik heb dus echt geen zin om al die reacties te lezen, die op mij gericht zijn.
In ieder geval ben ik er achter gekomen dat je hier met bepaalde leden normaal kan discusseren ook al verschillen we van mening. Iemand die kutmarokkaantjes gaat roepen hoef op mijn posts wat mij betreft niet te reageren. met zulke mensen kan ik niet in dialoog gaan, mischien is het een zwakte van mij of mischien een zwakte van onze cultuur.
Ik ontken niet dat er problemen zijn. die moeten opgelost worden. de overheid, de marokkaanse en islamitische gemeenschap moeten allemaal hun best doen om deze problemen op te lossen. De oorzaken moeten opgelost worden. Je kan wel steeds gaan roepen dat Islam en het westen haaks met elkaar zijn, maar daar los je de problemen niet op, we leven in 2005, waar in ieder land, of het nou in Marokko of Nederland is, van alles en nog wat door elkaar woont. We moeten het hiermee doen.
Wat doen marokkaanen donderdagavond in de stad van Amsterdam? hebben ze geen hobby's?? Ik kan je vertellen dat Marokkaanen de beste sporters zijn in Nederland van de ethnische minderheden, vroeger waren het surinamers, nu zijn dat marokkaanen, kijk maar op CBS.nl..Verder zijn marokkaanse meisjes het beste kwa opleidingen, van lageronderwijs tot universiteit het beste van de ethnische minderheden. Marokkaanse jongens doen het minder maar toch wel hoog en gaat steeds hogere kant op, althans beter dan Turken en Antilianen.

Over me zelf gesproken, ik had t over mijn moeder in de supermarkt dat ze niet gerespecteerd werd, ik had tover klanten en niet over medewerkers.
En of ik als tolk kan werken?? Nee kan ik niet, ik kan geen arabisch lezen, schrijven of spreken, ik ben in Nederland opgegroeid. Ik wil een normale baan als een Nederlander. Met dezelfde diploma, en degene die beweren dat het aan de economie ligt moeten maar eens naar medlpunt discriminatie zaken bellen voor informatie. Ik begrijp best dat veel mensen niet beseffen wat allochtonen mee maken....Maar de realiteit is hard, voor de allochtonen.

Ik wil graag me aanmelden en indialoog gaan met mensen met ander mening, maar we moeten alkaar gewoon respecteren, als je begint over kutmarokkaantjes, dan heb ik er geen zin.

Heb geen zin om op je hele post te reageren want we vallen in herhaling, maar het woord kut-Marokkaan impliceert toch dat niet alle Marokkanen kut zijn?

Justinian
23-01-2005, 09:25
Iemand die kutmarokkaantjes gaat roepen hoef op mijn posts wat mij betreft niet te reageren. met zulke mensen kan ik niet in dialoog gaan, mischien is het een zwakte van mij of mischien een zwakte van onze cultuur. (....) Ik wil graag me aanmelden en indialoog gaan met mensen met ander mening, maar we moeten alkaar gewoon respecteren, als je begint over kutmarokkaantjes, dan heb ik er geen zin.

Met alle respect guest, maar dat getuigt inderdaad van zwakte jouwerzijds. Je bent wat mij betreft te snel op je teentjes getrapt en dat maakt discussieren met jou erg lastig. Als je mijn post goed had gelezen dan had je gezien ik een duidelijk onderscheid maak tussen de ‘goede’ Marokkanen en de ‘kutmarokkaantjes’ (zie ook hieronder waar ik mezelf nog even quote). Voor de eerste groep heb ik respect, maar voor de tweede groep absoluut niet, vandaar mijn woordkeuze.

Als jij vindt dat ik respect moet hebben voor die tweede groep (“.....we moeten alkaar gewoon respecteren�) dan neem je het mijns inziens expliciet op voor die groep. Ik vraag me werkelijk af waarom? Vergeet niet:
o dat jij door deze groep moeilijk aan het werk komt,
o dat jij door deze groep niet normaal kunt winkelen,
o dat jij door deze groep niet normaal met de politie kunt praten
o dat ze door deze groep bij C1000 geen respect hebben voor je moeder van 57.
Moet ik (en moet jij) respect hebben voor een groep die hiervoor verantwoordelijk is??? Respect behoor je te verdienen, dat krijg je niet zomaar, althans niet van mij. De term Kutmarokkaantjes dekt daarom wat mij betreft de lading, dus doe a.u.b. niet voorkomen als.of ik deze term zou gebruiken om bewust mensen tegen de borst te stuiten.

Dus mijn verzoek: lees mijn post nog eens en reageer er inhoudelijk op.


In mijn reactie heb ik het puur over die ‘Kutmarokkaantjes’ en niet over de Marokkanen die zich wel hebben aangepast, en er wel het beste van proberen te maken.


Veel Nederlanders hebben wat meer moeite met het maken van het onderscheid tussen de ‘goede’ Marokkanen en de ‘kutmarokkaantjes’.

Anonymous
23-01-2005, 16:58
Als de keuze moet worden gemaakt tussen Jan Jansen of Hassan Khabaani
en van de 2 kandidaten is Hassan de betere boekhouder, dan wordt het Hassan!
Ik verzin dit niet.. Dit zijn gewoon praktijk voorbeelden.

Dit is bull....! Er stond inderdaad in advertenties (van overheidsinstellingen) regelmatig te lezen dat er bij een selectieprocedure wordt gestreefd naar een verhouding van autochtonen en allochtonen binnen de organisatie die een weerspiegeling vormt van de maatschappij of dat allochtonen worden aangemoedigd om te solliciteren. Dat komt nu echter nog maar sporadisch voor. In de private sector was dit al uitzonderlijk. Wat er dan vaak gebeurde is dat als er een afdeling te "wit" werd er een keer een allochtoon werd uitgekozen voor een middelmatig baantje. Als je op zo'n manier aan een baan moet komen als allochtoon is dat echt geen voordeel. Ik denk dat als een allochtoon voor een echt interresante functie in aanmerking wil komen hij zich dubbel en dwars moet bewijzen ten opzichte van "Jan Jansen". Wat jij nu stelt over de bevooroordeling van allochtonen bij een sollicitatieprocedure en dat bij de selectieprocedure iemand met een buitenlandse naam voorgaat, is een populair verhaal op verjaardagen maar staat erg ver van de realiteit.

Mickey
23-01-2005, 19:26
Wat jij nu stelt over de bevooroordeling van allochtonen bij een sollicitatieprocedure en dat bij de selectieprocedure iemand met een buitenlandse naam voorgaat, is een populair verhaal op verjaardagen maar staat erg ver van de realiteit.


Je hebt het over positieve discriminatie.
Daar heb ik het niet over. Goed lezen.

Het gaat hier om een sollicitant die gewoon duidelijk beter is.

Mickey
24-01-2005, 10:02
Wat jij nu stelt over de bevooroordeling van allochtonen bij een sollicitatieprocedure en dat bij de selectieprocedure iemand met een buitenlandse naam voorgaat, is een populair verhaal op verjaardagen maar staat erg ver van de realiteit.


Je hebt het over positieve discriminatie.
Daar heb ik het niet over. Goed lezen.

Het gaat hier om een sollicitant die gewoon duidelijk beter is.

Duidelijk beter? Ja, waar ligt de grens dan Mickey, ik ben het met de guests eens dat van gelijke monnikken, gelijke kappen, bij sollicitatieprocedures geen sprake is hoor. Overheid misschien nog wel, maar bij de grote bedrijven spreekt het wel degelijk in je nadeel als je een andere etnische achtergrond hebt.

Ik kan je garanderen dat dit niet voor alle bedrijven geld.
Of.. Het bedrijf waar ik werk moet een uitzondering zijn..

Anonymous
24-01-2005, 10:31
Wat jij nu stelt over de bevooroordeling van allochtonen bij een sollicitatieprocedure en dat bij de selectieprocedure iemand met een buitenlandse naam voorgaat, is een populair verhaal op verjaardagen maar staat erg ver van de realiteit.


Je hebt het over positieve discriminatie.
Daar heb ik het niet over. Goed lezen.

Het gaat hier om een sollicitant die gewoon duidelijk beter is.

Tijdens een sollicitatie gaat het meestal niet om hoe goed je bent, maar om welke indruk je maakt als sollicitant. Zolang je maar voldoet aan de minimum vereisten (opleiding, werkervaring e.d.). Uit twee of drie gesprekken is namelijk nooit af te leiden dat de ene sollicitant het werk beter kan dan de andere. Zoals Justi al zei gaat het grotendeels om de vraag of je "in het team past" en of "je gezicht" hen wel aanstaat. Een Nederlandse manager zal zich veel eerder kunnen identificeren met een Nederlander dan met een allochtoon. Dat is gewoon de realiteit. Voor de wat hogere functies is het voor een allochtoon dan ook een stuk moeilijker om aan de bak te komen dan voor een Nederlander.

Anonymous
24-01-2005, 10:37
Vind limburgers meer reserve-belgen, weet niet waarom :mrgreen:

En alle Judassen zijn verraders :roll:

Iwan
24-01-2005, 10:40
LOL@MENDO!!! :mrgreen:

Judas
24-01-2005, 12:00
Vind limburgers meer reserve-belgen, weet niet waarom :mrgreen:

En alle Judassen zijn verraders :roll:

Heb ik wel es vaker gehoord, ja. Maar dan alsnog: liever een snitch dan een pedofiel :maskills:

Anonymous
24-01-2005, 12:15
Wat heeft een limburger met een pedofiel te maken? Doe ef normaal! Je zit te ijlen.

A-team
24-01-2005, 12:18
Waarom moeten jullie altijd jezelf in de verdomdehoek zetten? Altijd hebben het andere gedaan en jullie zelf nooit! Steek je hand is in eigen boezem! Je kunt niet iedere over de zelfde kam schermen maar er is gewoon een grote groep die het voor iedereen aan het verpesten is. Oplossing???? Denk eens aan opvoeding misschien schort er daar iets aan?

@Raziël misschien is het beter om ons Limburg onafhankelijk te maken. :wink:

Biiyen
24-01-2005, 12:48
Vind limburgers meer reserve-belgen, weet niet waarom :mrgreen:

En alle Judassen zijn verraders :roll:

Heb ik wel es vaker gehoord, ja. Maar dan alsnog: liever een snitch dan een pedofiel :maskills:

?

Mongolenfilter

Anonymous
24-01-2005, 13:27
Ban? :twisted:

Judas
24-01-2005, 13:33
Wat heeft een limburger met een pedofiel te maken? Doe ef normaal! Je zit te ijlen.

Rustig nou maar, niet van die lange tenen. Was maar geintje.
Wat heeft een (reserve)belg met pedofiel te maken? Hoeft niet veek te ijlen om de link te vinden :wink:

Judas
24-01-2005, 13:33
Wat heeft een limburger met een pedofiel te maken? Doe ef normaal! Je zit te ijlen.

Rustig nou maar, niet van die lange tenen. Was maar geintje.
Wat heeft een (reserve)belg met pedofiel te maken? Hoeft niet veel te ijlen om de link te vinden :wink: