PDA

View Full Version : Familie vermoord Palestijns meisje naar hof



Anonymous
24-01-2005, 13:52
Familie vermoord Palestijns meisje naar hof
JERUZALEM - De nabestaanden van een 13-jarig Palestijns meisje dat in oktober eerst door een Israƫlische soldaat werd neergeschoten en vervolgens door een officier werd doorzeefd, heeft het leger aangeklaagd. In een procedure die de nabestaanden bij het Israƫlische hooggerechtshof hebben aangespannen, eisen ze dat de zaak niet langer door een militair hof, maar door een civiele rechtbank wordt behandeld. Ook eisen ze vrijgave van het onderzoeksrapport over het incident, heeft hun advocaat zondag verklaard.


De dood van het meisje, Iyman Hams, leidde internationaal tot grote ophef. Soldaten openden het vuur op haar toen ze een Israƫlische legerpost vlakbij het vluchtelingenkamp Rafah in de Gazastrook naderde. De soldaten verklaarden later dat ze dachten dat het meisje een bom bij zich had. Volgens de nabestaanden was ze op weg naar school.

Nadat het meisje was geraakt, viel ze neer. Een officier vuurde vervolgens van dichtbij nog eens naar eigen zeggen twee kogels op haar af, om er zeker van te zijn dat ze dood was. Volgens Palestijnse artsen was het meisje minstens vijftien keer geraakt.


Terecht?

harry
24-01-2005, 13:56
Ik had het filmpje tijdje terrug op het nieuws gezien, echt ongeloofelijk het was gewoon een meisje, dat ze is neergeschoten kan, maar ze is daarna gewoon vermoord!niet meer en niet minder wat een teringhonden...

Judas
24-01-2005, 14:08
In oorlogssituaties kunnen die dingen gebeuren. Als je in zo'n grenspost zit en iemand negeert stopsignalen, dan schiet je uiteraard. Het is heel wreed, maar al is het zelfs een kind, je schiet. Het is al vaker voorgekomen dat ook kinderen explosieven bij zich hadden(zelfs verstandelijk gehandicapt jochie). Dan kan het gebeuren, maar als je dan nog es effe van dichtbij een meisje kapotschiet, ben je idd een teringhond

TommySoprano
24-01-2005, 23:13
yep Judas zo is ut de spanning is daar de hele dag te snijden, die jongens staan onder grote druk(geen praktijkervaring hoor) en juist kinderen en vrouwen worden daar ook vaak gebruikt om laat maar zeggen "bommen af te leveren"

leks
24-01-2005, 23:25
Die officier knalde er van dichtbij lekker op los. Ik denk dat je er van verzekerd kunt zijn dat hij het explosiegevaar op dat moment nihil achtte.

TommySoprano
24-01-2005, 23:32
ooggetuige? of NOS/andere nieuwszender propoganda?
ja geloof me daar wordt nog veel aan gedaan.........maar ok t kan ook een psychisch gevalletje zijn die officier :(

leks
24-01-2005, 23:55
Lol ja inderdaad laten we gaan opsommen wie er bij dit conflict de meeste positieve propaganda heeft gekregen en wie er het meest zwartgemaakt is :roll:

Maarja misschien heb je gewoon gelijk en was het in scene gezet door een aantal Palestijnen en hebben ze voor het goede doel een klein meisje afgeschoten. Nou mij heb je om hoor :thumbs:

TommySoprano
25-01-2005, 08:57
nou ja doe maar rustig, ik ben in ieder geval al zover dat ze t maar lekker uit moeten zoeken!!! want voor rede vatbaar zijn ze nog nooit geweest......
ben wel blij dat je om bent , was niet veel voor nodig zeg sjeeeeesh :mrgreen: