PDA

View Full Version : Kuit/ scheen blessure



Wix
27-01-2005, 10:57
Oke mensen, wie heeft er advies:
Gister tijdens het trainen gaf ik een rechter lowkick met als gevolg dat de pijn in mijn kuit schiet. Daarna ga ik door met sparren en jullie kennen het vast wel......je bent eigenwijs en trapt nog een keer met hetzelfde been. Dat was geen fijn gevoel met als gevolg dat ik nu amper kan lopen om mijn rechter been. De pijn zit in mijn kuit, doorlopend over mijn scheen.

Bedankt.

Fr3ddy
27-01-2005, 12:40
Rust, warm/koud, etc.

Wix
27-01-2005, 13:09
Ja idd, rust is het best maar daar heb ik geen geduld voor :thumbs:

HUNTER
27-01-2005, 13:17
De eerste 2-3 dagen veel koelen (3-4 x per dag 10 minuten met coldpack), en dan vervolgens na elke koeling insmeren met SRL/spiroflor van VSM.

Wix
27-01-2005, 13:35
Heeft er iemand een idee wat er gebeurd is? Eerst schiet de pijn in mn kuit en de volgende dag zit het in mn scheen.

Bedankt voor de tips mensen :thumbs:
@Hunter: wat is SRL/spiroflor van VSM. Dat is niet iets dat je zo maar ff in huis hebt, denk ik :wink:

HUNTER
27-01-2005, 13:39
is een homeopathische creme die erg goed helpt bij kneuzingen en allerlei andere spierblessures. Een tube kost ongeveen 10 euro is is bij bijna iedere kruidvat/etos etc te krijgen. Ik heb standaard een tube in mn sporttas en eentje thuis.

Wix
27-01-2005, 13:44
Aha, thanx Hunter :thumbs:

Highline
27-01-2005, 14:34
is een homeopathische creme die erg goed helpt bij kneuzingen en allerlei andere spierblessures. Een tube kost ongeveen 10 euro is is bij bijna iedere kruidvat/etos etc te krijgen. Ik heb standaard een tube in mn sporttas en eentje thuis.

jep srl werkt goed. ik heb ook arniflur ook van vsm, dat is voor kneuzingen en blauwe plekken enzo. werkt ook wel goed

Ralph
27-01-2005, 14:41
Ik zweer bij arniflor. Die is echt super!

Nickuraba
27-01-2005, 23:24
wat ik doe is gewoon w8en, dan weer trainen en proberen te trappen en als die weer stuk is trap je er maar ff niet mee, dan is die de week erna wel weer goed

Highline
27-01-2005, 23:58
Ik zweer bij arniflor. Die is echt super!

jep dat bedoelde ik, goed spul :thumbs:

madmax
29-01-2005, 01:17
Ik zou er even naar laten kijken door een fysiotherapeut al ik jouw was en niet zomaar middeltjes op smeren.
Ik heb zoiets een keer gehad en toen bleek dat ik een scheurtje in mijn scheenbeen had zitten.
Normaal als je pijn hebt is het bijna nooit een breuk, maar een scheurtje kan altijd.
Dat verklaart ook dat de pijn de ene dag in de kuit zit en de andere dag in de scheen

rebecca
29-01-2005, 01:43
ik gebruik heel vaak tantum voor dit soort blessures.
werkt echt heel goed bij mij.

Wix
29-01-2005, 11:00
Ik zou er even naar laten kijken door een fysiotherapeut al ik jouw was en niet zomaar middeltjes op smeren.
Ik heb zoiets een keer gehad en toen bleek dat ik een scheurtje in mijn scheenbeen had zitten.
Normaal als je pijn hebt is het bijna nooit een breuk, maar een scheurtje kan altijd.
Dat verklaart ook dat de pijn de ene dag in de kuit zit en de andere dag in de scheen

Toevallig ben ik gister ff naar de fysiotherapeut gegaan en hij heeft er ff naar gekeken. Gelukkig is het niet te ernstig en moet het binnen een week over zijn. Advies was eigenlijk al te raden: dat been niet overbelasten en wanneer je de pijn voelt met sporten= direct stoppen. Dus eigenlijk gewoon rusten.

Nickuraba
01-02-2005, 23:34
Beste mensen, ik heb nu ook een KUT probleem met een blessure. Paar x een verkeerde lowkick of iets te hard op een scheen getrapt, en nu heb ik onderaan mijn scheen een bultje, als ik daar op druk doet het nogal pijn. Na de training begon de pijn ook al wat meer door te komen tijdens het lopen/fietsen. Nogal irritant begint het te worden. K heb wel vaker blessures gehad, maar na dat verhaal over een scheurtje in het scheenbeen werd ik nogal para! De pijn zit wel puur op de plek, en trekt niet door mijn hele kuit.

Ik ben ook geen type dat snel na een fysiotherapeut gaat, maar kan iemand me geruststellen? hoe lang rust is aan te raden met dat been? 2 weken er niet mee trappen?

instructor
14-02-2005, 13:09
op dit moment opgezadeld met een zweepslag in mijn linkerkuit...kan je vertellen dat je daar niet vrolijker van word...zweepslag is een scheur in de kuitspier en met een week of 3 is die spier geheeld en kan er met een week of 6 low impact gesport worden.....aangezien ik een high impact sporter ben kan je je misschien voorstellen hoe ik me voel op dit moment....(heb net pas 1 week achter de rug) :twak: ik behandel mijn been met hot balsum..is ook super spul..even insmeren en dan drukverband eromheen en zo blijft je doorbloeding op peil :cry: voor de rest 2x per week naar de fysio....( en een paar kilo groeien qua lichaamsgewicht grrrrrr)