PDA

View Full Version : Qi,Chi, Ki hoe moet je dit trainen en wat kun je aanrichten?



Anonymous
30-01-2005, 21:19
Vraag lijkt me duidelijk..

Ronny
30-01-2005, 21:27
als je elke dag een half uur op je hoofd gaat staan en goed veel scheten laat....zul je zien dat je een soort van chi-schild ontwikkelt om je heen....

Ronny
30-01-2005, 21:28
met een hamer op je tampeloeres slaan wil ook wel eens helpen. ...........

Anonymous
30-01-2005, 21:36
Hou op, ik wil gewone antwoorden graag

redjuh
30-01-2005, 22:00
gewoon antwoord: kijk alle afleveringen van dbz en db-gt en koop dbz budokai voor de ps2 (ja alle 3). dan....... als je alles hebt gekeken en de spellen hebt uitgespeeld, heb je antwoord op je vraag.


















oh enne... stupid fucking dumb ass

Silat
31-01-2005, 02:15
:roll: ask Ray

Aaronk
31-01-2005, 02:34
je aftrekken tijdens choke

redjuh
31-01-2005, 09:13
wat is choke? i'm an ignorant mofo

:roll:

Anonymous
31-01-2005, 09:41
doe maar lekker eigenwijs, ik wil er gewoon een topic over hebben, kun je door ademhaling meditatie de beheersing van Chi beter leren? Of kan het alleen maar door Tai Chi? En wat als je het eenmaal beheerst, waarvoor kun je het gebruiken?(ijzeren hemd, sterkere vuisten enzovoorts)

Biiyen
31-01-2005, 09:45
Ga je dadelijk ook foto's posten van jezelf vastgebonden op de grond in ninja pak?

Ronny
31-01-2005, 14:04
doe maar lekker eigenwijs, ik wil er gewoon een topic over hebben,

die heb je toch.......NOOB :twak:

Leon
31-01-2005, 15:26
jongen word volwassen en zie in dat je niet door gebouwen rotsblokken gaat vliegen
en uiteindelijk ook geen kamehameha gaat doen om daarmee planeten op te blazen
en je gaat uiteraard ook geen Frieze of Perfect Cell verslaan. Blijf dromen of ga gewoon
echte (M)MA oefenen in plaats van je tijd te verdoen aan deze onzin

thrillseekah
31-01-2005, 16:44
is er een goeie reden wrom die gast zo afgezeken moet worden?
ok ik vind het ook niet er bruikbaar, maar als hij er toch iets van wil weten moet ie dat toch kunne vragen zonder ondergeflamed te worden?

als het je topic niet is, reply dan ook niet

antwoord op je vraag-->kheb geen idee hoe je chi moet traine. je kan er wel geinige dingen mee krijgen kwa incasseringsvermogen, maar je moet er echt jarenlang voor trainen

imo verspilde tijd

Anonymous
31-01-2005, 17:14
Want ik zie bijv. bij Aikido wel moeie moves en trucjes... alleen ik was best nieuwsgierig hoe dat nu gaat... Maar ja, ik dacht, dan moet je bij vechtsport forums aankloppen, maar dat is dus ook alweer verkeerd gedacht..

ExarKun
31-01-2005, 17:36
nou dat die boodschap je op vechtsporten.nl nog nog niet duidelijk was zegt meer over jouw dan over de forums.

Biiyen
31-01-2005, 17:44
Want ik zie bijv. bij Aikido wel moeie moves en trucjes... alleen ik was best nieuwsgierig hoe dat nu gaat... Maar ja, ik dacht, dan moet je bij vechtsport forums aankloppen, maar dat is dus ook alweer verkeerd gedacht..

Aikido is dat wat Steven Seagal beoefend als ik me niet vergis. Bij Aikido draait het erom dat je de tegenstander uitschakeld door hem uit balans te halen, beoefenaars doen dat door gebruik te maken van de snelheid en kracht van de tegenstander zelf. Dat heeft niets met bovenatuurlijke krachten te maken, puur zwaartekracht en techniek.

Als ik dan op de tv zie dat mensen ineens heel veel kunnen hebben door zich te concentreren, dan denk ik "fijn voor je". In de ring heb je er dus niets aan. Daar heb je geen tijd om je 2 minuten te concentreren op een enkele trap of stoot.

PigDog
31-01-2005, 18:08
Want ik zie bijv. bij Aikido wel moeie moves en trucjes... alleen ik was best nieuwsgierig hoe dat nu gaat... Maar ja, ik dacht, dan moet je bij vechtsport forums aankloppen, maar dat is dus ook alweer verkeerd gedacht..

Aikido is dat wat Steven Seagal beoefend als ik me niet vergis. Bij Aikido draait het erom dat je de tegenstander uitschakeld door hem uit balans te halen, beoefenaars doen dat door gebruik te maken van de snelheid en kracht van de tegenstander zelf. Dat heeft niets met bovenatuurlijke krachten te maken, puur zwaartekracht en techniek.

Als ik dan op de tv zie dat mensen ineens heel veel kunnen hebben door zich te concentreren, dan denk ik "fijn voor je". In de ring heb je er dus niets aan. Daar heb je geen tijd om je 2 minuten te concentreren op een enkele trap of stoot.


Bij Aikido heet het: "Ki" en is wel degelijk een onderdeel van de essentie van de sport, het heeft ook niks met concentratie tye maken, meer met de ademhaling.

thrillseekah
31-01-2005, 18:19
Want ik zie bijv. bij Aikido wel moeie moves en trucjes... alleen ik was best nieuwsgierig hoe dat nu gaat... Maar ja, ik dacht, dan moet je bij vechtsport forums aankloppen, maar dat is dus ook alweer verkeerd gedacht..

Aikido is dat wat Steven Seagal beoefend als ik me niet vergis. Bij Aikido draait het erom dat je de tegenstander uitschakeld door hem uit balans te halen, beoefenaars doen dat door gebruik te maken van de snelheid en kracht van de tegenstander zelf. Dat heeft niets met bovenatuurlijke krachten te maken, puur zwaartekracht en techniek.

Als ik dan op de tv zie dat mensen ineens heel veel kunnen hebben door zich te concentreren, dan denk ik "fijn voor je". In de ring heb je er dus niets aan. Daar heb je geen tijd om je 2 minuten te concentreren op een enkele trap of stoot.

klinkt al serieuzer :thumbs:

klopt inderdaad dat je er in de ring niks aan hebt. er is meer dan vechten in de ring.
maar dat geldt voor veel dingen, zoals de spectaculaire moves die je in capoeira en wushu leert. tis maar net waar je voor gaat, sommige mensen vinden het show elemant belangrijk, sommige willen een stuk cultuur voortzetten, sommige willen wedstrijden draaien etc

migyur
31-01-2005, 18:28
klopt wat je zegt, het is maar wat je leuk vind.
Mensen hier vinden ringsporten leuk en de meesten geen tma (traditionele ma).
En dan ga je hier topics openen over ki en dan zeuren dat je niet belachelijk wordt gemaakt....

ExarKun
31-01-2005, 18:32
met alle respect, maar waarom ga je dan niet op een ander forum lekker dromerig zitten doen?

:: w w w . M i x F i g h t . n l ::

mixfight dus, ofterwel freefight of hoe je et ook wil noemen, geen chi-ballenmaken4dummies.nl

thrillseekah
31-01-2005, 20:19
inderdaad verkeerde forum, geen twijfel mogelijk

Anonymous
31-01-2005, 20:57
Tja, het is niet echt een forum hier waar je vragen mee kunt komen..

Tabee

Leon
31-01-2005, 20:57
ik doe Judo, is dat dan geen tma???
en nee daar doe ik niets met vuurballen
etc. Daar moet je inderdaad niet mee bij
ons aankloppen :twak:

migyur
31-01-2005, 21:15
ik zei meeste :D
Meeste doen toch kickboksen maar nu weet ik niet of bjj tma is...volgens mij niet..
achjah niet boeiend verder...

ExarKun
31-01-2005, 23:07
daar gaat et ook niet om maar je kan ook te ver offtopic gaan denk ik :) niet dat het aan mij is om die lijn te trekken, maar oke...

Ronny
31-01-2005, 23:33
ja smoelen maar weer :thumbs:

Leon
01-02-2005, 14:52
was er laatst ook al niet zo'n lambal die vroeg hoe hij chi-ballen/stralen moest maken?

Anonymous
02-02-2005, 14:24
Ja, volgens mij is het zeker mogelijk. Alleen hou in gedachte dat bijv. bij Dragonball Z zelfs op zeer kleine schaal (in Dragonball) dat Krillin al 8 jaar had getraind bij de Shoalin Temple en Goku buitenaards is, dat betekend vertaald, dat zij de kracht hebben van ongeveer het 4 zoniet 10 voudige van een gewone mens.

Dus het kan best zijn, dat we weten dat Chi/Ki is en dat we gewoon simpel weg (nog) geen kennis hebben hoe we die moeten vervormen, vasthouden of die versterken.

Het is niet onmogelijk you know

king
02-02-2005, 14:30
Ja, volgens mij is het zeker mogelijk. Alleen hou in gedachte dat bijv. bij Dragonball Z zelfs op zeer kleine schaal (in Dragonball) dat Krillin al 8 jaar had getraind bij de Shoalin Temple en Goku buitenaards is, dat betekend vertaald, dat zij de kracht hebben van ongeveer het 4 zoniet 10 voudige van een gewone mens.

Dus het kan best zijn, dat we weten dat Chi/Ki is en dat we gewoon simpel weg (nog) geen kennis hebben hoe we die moeten vervormen, vasthouden of die versterken.

Het is niet onmogelijk you know

Als ik weer eens bij de Thai heb gegeten produceer ik de volgende dag meestal ook een brandende straal, maar ik denk niet dat dat is wat jij bedoeld. :lol:

Anonymous
02-02-2005, 14:47
nee, king dat is niet wat ik bedoel, ik bedoel meer de Ki/Chi/Qi te bundelen in een kleine bal en te kunnen versturen... Maar hou in gedachte bijv. bij Dragonball Z zelfs op zeer kleine schaal (in Dragonball) dat Krillin al 8 jaar had getraind bij de Shoalin Temple en Goku buitenaards is, dat betekend vertaald, dat zij de kracht hebben van ongeveer het 4 zoniet 10 voudige van een gewone mens. OK, veel dingen in Dragonball Z zijn overdreven of verzonnen, maar deze vergelijking geeft wel mooi weer dat het wel kan, omdat we denken dat alles al is bedacht en het maximum gehaald, maar mensen worden toch ook ouder, misschien neemt de hoeveel Ki (door midden van meer tijd voor training) ook wel toe..

Je weet het nooit

Biiyen
02-02-2005, 14:55
Ik had vroeger ook toverballen! Ben ze helaas tijdens het plompzakken kwijtgeraakt.....

D22ntjuh
02-02-2005, 15:05
waarom koop je niet gewoon een stuiterbal met een flikkerlichtje das ongeveer hetzelfde.... :roll:

pff om maar ff serieus erop in te gaan, we hebben genoeg meesters gehad in de tda en nu nog hmm en heel apart dat het ze nog steeds niet gelukt is mischien dat daarom de meeste mensen het zien als "onzin" (gewoon maar een ged8te hoor)

enne realiseer je je eigelijk wel dat je je vragen baseerd op een fantasie-tekenfilm
btw hoe oud ben je aangezien de groep mensen die hier meestal in geloofd rond de 8 tm 11 is

king
02-02-2005, 15:07
was DBZ niet gebaseerd op een waar gebeurd verhaal? :mrgreen:

Anonymous
02-02-2005, 15:32
Ja, Achter dragonball Z liggen zekere oostere vechtsporten achter, zoals met die Chi ook, Akira (achternaam weet ik niet) heeft het niet allemaal uit zijn vinger gezogen.

Hij had/heeft duidelijke ideen over Chi/Ki en ik kan het niet geheel ongelijk geven, want we weten simpelweg niet, wat we nog meer met Ki kunnen doen

Silat
02-02-2005, 16:09
zoek dan ook gewoon een kungfu school op en ga het niet vragen bij een stel gasten die ringssporten doen.

B3 lik3 M3
02-02-2005, 16:13
Je kan het toch ook gewoon op een normale manier zeggen..

Damn wat een trieste reacties..

Respect voor elkaar... laat me niet lachen..

Iwan
02-02-2005, 16:15
Ki en Chi train je beide doorregelmatig bij de reverse scrotum grab ademhalings techniek (pfff, da's een leuke voor galgje!) soms net even door je pijngrens heen te rekken.
De pijnprikkels die je dan ervaart brengen je zeker naar het Nirvana alwaar je dan 6 kata's (dierenstijlen) loopt met ingehouden adem en 1 duim in je licht ontspannen aars.
Als vervolgens de Dalai Lama verschijnt kijk hem dan zeker niet aan maar benader hem dan achterstevoren en inhaleer zijn positieve chakra.
Je zult zien dat binnen een aantal weken je bundeling Chi en je ijzeren hemd aanmerkelijk is verbeterd. :mrgreen:

Iwan
02-02-2005, 16:16
Je kan het toch ook gewoon op een normale manier zeggen..

Damn wat een trieste reacties..

Respect voor elkaar... laat me niet lachen..

Ooow kut, ik denk dat jij gepost hebt toen ik al aan het tikken was. Sorrie, ik kon het niet laten hahaha!

B3 lik3 M3
02-02-2005, 16:17
Ik had van jou toch beter verwacht...

Iwan
02-02-2005, 16:20
Ik had van jou toch beter verwacht...

Een keer lachen moet kunnen toch. Ik weet zeker dat deze meneer ons allemaal lekker bij de neus probeert te nemen, en ik denk dat de hele Pendekar Ray affaire heel wat wannabee's heeft geinspireerd...

Moest je trouwens niet lachen om mijn post, ikzelf lach bijna onder mijn buro toen ik het tikte.
Ja geef het maar toe...
Toch?
Een glimlachje dan...?

B3 lik3 M3
02-02-2005, 16:30
Oke.. ik heb mijn lip iets opgetrokken ;)

Maar het gaat er gewoon om dat iemand probeert iets normaal te vragen..
Oké als hij zelf gaat zwetsen dan begrijp ik het..

En inderdaad de PDK R affaire heeft wel bijgedragen aan dit soort reacties.

Iwan
02-02-2005, 16:32
Okee dan, dan beloof ik me in het vervolg wat beter te gedragen...
Echt waar!

B3 lik3 M3
02-02-2005, 16:34
Okee dan, dan beloof ik me in het vervolg wat beter te gedragen...
Echt waar!

Oke ik ook...

*gniffel gniffel*

Anonymous
02-02-2005, 16:36
Ik heb niks met die Pendekar Ray, maar het is alleen, dat Chi/Qi bestaat, ik ben geinterreseerd hoe dit tot stand komt en of het nou ook mogelijk is als je heel heel goed bent dit te kunnen gebruiken zoals min of meer bij Dragonball Z, want die tekenaar heeft het ook niet allemaal uit zijn blote hersenpan bedacht

Iwan
02-02-2005, 16:42
Ik heb niks met die Pendekar Ray, maar het is alleen, dat Chi/Qi bestaat, ik ben geinterreseerd hoe dit tot stand komt en of het nou ook mogelijk is als je heel heel goed bent dit te kunnen gebruiken zoals min of meer bij Dragonball Z, want die tekenaar heeft het ook niet allemaal uit zijn blote hersenpan bedacht

Luister beste kerel.
Er is een miljonair in de VS die al heel lang probeert te ontkrachten dat er zoiets is als het paranormale.
Hij heeft zelfs 1 miljoen Dollars uitgeloofd voor degene die voor zijn wetenschappers in een gecontroleerd experiment kan aantonen paranormaal begaafd te zijn.
En hij heeft dat miljoen nog steeds niet uit kunnen loven, dus dat idee van jou achter die tekenfilm zal ook wel loslopen.
Het is net zoiets als pasgeleden die Karateleraar die mensen KO kon slaan met z'n KI.
Dat lukte zelfs met de camera's erbij, totdat hij het bij andere leerlingen als die van zichzelf moest tonen in een andere sportschool.
Toen was z'n 'gave' plots verdwenen...
(geloof zelf trouwens WEL in het paranormale)

D22ntjuh
02-02-2005, 16:47
hej dat filmpje heb ik gezien...
mja je kan veel vertellen over dat dbz een invloeden van geschiedenis heeft maar als je over aliens e.d. gaat praten en dan de manier waarop het getekend is... dan weet ik tog wel dat daar veel fantasie achter zit maar even over chi enzo het is meer ontwikkeld om voor te mediteren e.d. en heb eigelijk nog nooit gelezen dat iemand zich erop gericht heeft om chi zichtbaar te maken maargoed als je iemand hebt gevonden die dit kan lijkt me een linkje geschikt om dat te bekijken....

Anonymous
02-02-2005, 18:22
ja, en de Shoalin Monks halen even hun armen door een pers heen wat anders ieder mens hun arm zou verbrijzelen en zonder een schrammetje, of laten anderen lui vol in hun maag of rug rammen, maar geen schrammetje ofzo. Ja dat kunnen wetenschappers ook niet verklaren, maar ze staan nog steeds overeind..

Paganstars
02-02-2005, 18:40
Kan aan mij liggen... maar ik ben er van overtuigd dat er zoiets bestaat als ki.... het menselijk lichaam is tot veel dingen instaat.... Ik zou het nog niet zo makelijk willen afschepen!! Hoe verklaar je anders dan kung tao en dim mak??

migyur
02-02-2005, 19:43
uuhhmmm...deze discussie is al gevoerd en ook je vergelijking met dbz werd daar al als belachelijk ervaren..zelfs door mensen die wel in ki geloven..

Ten 1ste jij zegt steeds dat ki al bewezen is wat dus NIET zo is.

En ten 2de als meerdere mensen het idee van het schieten met ki ballen a la dbz onzin vinden, en aangeven dat het gewoon niet kan. Waarom vraag je dan constant door??

Ojah voordat iedereen hem hard begint te dissen, volgens mij is hij 15..

@ paganstars
Net als iwan zei, over dat filmpje wel een linkje geven als je hem nog niet gezien hebt.
Dim mak werkt niet bij iedereen, terwijl iedereen lichamelijk wel het zelfde zijn..vaag toch..
Trouwens...nu ik effe na denk, dim mak werkt volgens mij niet eens met ki maar met fysieke drukpunten

Anonymous
02-02-2005, 20:46
Beste Migyur,

Hoe verklaar jij dan de taferelen zoals een Shoalin Monk zijn armen door een perser heen duwt, die ongeacht, sterkte, groote en leeftijd ieder mens zijn armen zou verbrijzelen? Of hoe verklaar jij dan het ''ijzeren hemd'' van shoalin Monks, waarbij ze zich laten slaan zonder inwendige schade laat staan buitenwendige?

Verklaar jij dat maar eens, nee inderdaad ik kan niet bewijzen dat het wel bestaat, maar volgens mij kan niemand bewijzen dat het niet bestaat...

P.S: Hoe meer discussie hoe beter, dan kan er opheldering komen, dan halen we het misterieuze laagje ervan af en kunnen we het gewoon onderzoeken.

D22ntjuh
02-02-2005, 22:28
jah maar wat jij bedoeld is de CHi/ki die in je lichaam zit en die chi is niet zichtbaar in de vorm van energieballen enz.
en dat ijzeren hemd is ook jarenlang training elke idioot die dat doet zonder oefening zal zn armen verbrijzelen :twak:

en t lijkt me vrij simpel dat het mysterieus is dat komt gewoon omdat niemand het kan verklaren en ook is het een kwestie van of je er in gelooft of niet..

Anonymous
03-02-2005, 17:24
Naja geloven.. ik zie het bewijs, het zou ongeacht wat ieder mens hun lichaam kapot maken enzovoorts maar zij hebben niks.

thrillseekah
03-02-2005, 17:37
het zou wel te volgen zijn met infrerood

dingen zoals ijzeren hemd enzo bestaan zeker (hoe bewijs je zoiets)

energiestralen enzo zoals in dbz is bs, niemand zal zoiets ooit kunnen (in theorie is het mogelijk, iets met ioniseren van cellen, blabla, vergeet het maar)

is het zo moeilijk te snappen dat dbz fictie is, puur voor vermaak?

''en t lijkt me vrij simpel dat het mysterieus is dat komt gewoon omdat niemand het kan verklaren en ook is het een kwestie van of je er in gelooft of niet..''

doet me denken aan een junk die het raam uit sprong

Unregistered
03-02-2005, 17:57
Misschien heb je hier iets aan, hier staan meerdere artikelen over Ki

http://www.dragondoor.com/articler/mode2/Tai_Chi_AND_Qigong

D22ntjuh
03-02-2005, 19:54
jah dr zijn idd dingen die je niet kunt verklaren maar die toch gebeuren
maarja dat houd het leven spannend tog?
en wat ik zei over dat je er ook in moet geloven... dat is gewoon puur omdat je dan aan zulke dingen een verband gaat brengen. bijv. ijzeren hemd komt door training en ervaring en niet door KI (vb he, k geloof wel in innerlijke chi/ki maar zeker niet in die dbz stuff)

Anonymous
03-02-2005, 20:07
Ik geloof ook niet alles hoor wat er in DBZ gebeurt of welke tekenserie dan ook, maar het is alleen dat die tekenaar Akira (achternaam weet ik niet) niet alles heeft verzonnen, ok die stralen van Chi wel, maar er zijn veel dingen die wel kunnen in het echt zoals het aanvoelen van een stoot en het voelen van aanwezigheid enzovoorts, alleen in DBZ zijn ze zeer overdreven geschetst.

Daarnaast ok, ik denk niet dat wij ooit stralen van Chi/Ki zullen maken, maar we kunnen denk ik nog veel ontdekken op het gebied hiervan, zeker naarmate we lang leven en dus een meester lang leeft en meer tijd heeft om te perfectioneren enzovoorts.

P.S: Unregistered, thanks voor de links, vind ik heel tof van jouw :thumbs: :D

Ryu
03-02-2005, 21:37
het is allang wetenschappelijk bewezen dat ki bestaat.
Met warmte sensoren in onderin de buik etc.. watch some freaking discovery once in a while. Je moet er in iedergeval lang voor trainen om het te beheersen en het heeft inderdaad met ademhaling te maken en wellicht ook wel meditatie.

De meeste mensen (net als ik doen full contact sporten) vandaar die reacties.
Je kunt het vergelijken met ''wat de boer niet kent vret ie nie'' ;)

ROIDRAGE
03-02-2005, 22:11
wel grappig als je een bamboe stok op je leuter kapot kan slaan.
wel balen dat ze d8en in de boxeropstand ze invincible waren.
tot dat de masters in Bullet Jitsu eraan kwamen

Anonymous
04-02-2005, 09:56
wel grappig als je een bamboe stok op je leuter kapot kan slaan.


de gedachte alleen al, auw... :(

B3 lik3 M3
04-02-2005, 10:12
wel grappig als je een bamboe stok op je leuter kapot kan slaan.
wel balen dat ze d8en in de boxeropstand ze invincible waren.
tot dat de masters in Bullet Jitsu eraan kwamen

Bram... Lay off the candy.. :twak:

Mickey
04-02-2005, 13:18
Nou.. Marb zit er niet al te ver van af.. Wonder boven wonder..

Anywhooo.. Dat de mens in staat is zichzelf te harden tot op het punt dat
het bijna lijkt of hij / zij onkwetsbaar is lijkt me bewezen.

Is dit paranormaal?

Neen, mijn waarde forumbroeders en zusters.
Er liggen 2 natuurkundige principes aan ten grondslag.

Allereerst, Energie. Alles is energie. Dit klinkt erg mushi-mushi maar is gewoon
een natuurkundig feit. Wij mensen zijn opgebouwd uit energie. En met de juiste
training kunnen wij onze energie sturen / manipuleren. Net als een lichaam dat we sterker en leniger maken. Hier is niets bovennatuurlijks aan.

Ten tweede heb je het principe van versnelling.
Vaak staan we verbaasd te kijken hoe zon kale knakker een speer op zn strot
zet en er dan vrolijk tegen aan gaat leunen..
Ik kan je verklappen dat als die zelfde speer met kracht naar voren zou worden
gegooid en op exact dezelfde plek zou komen het een heel ander verhaal zou
worden.. Geleidelijk opgevoerde kracht is makkelijker tegen te houden als
explosieve. Daarom trap je een plank doormidden en duw je hem niet doormidden.
Dat kost simpelweg meer energie.

En daarom heeft Marb gelijk. Kogels gaan vrij snel.. de energie die daarbij vrijkomt
is niet te stoppen door iets als menselijke huid en spieren.. Ki of niet..

Leon
04-02-2005, 15:34
Beste Migyur,

Hoe verklaar jij dan de taferelen zoals een Shoalin Monk zijn armen door een perser heen duwt, die ongeacht, sterkte, groote en leeftijd ieder mens zijn armen zou verbrijzelen? Of hoe verklaar jij dan het ''ijzeren hemd'' van shoalin Monks, waarbij ze zich laten slaan zonder inwendige schade laat staan buitenwendige?

Verklaar jij dat maar eens, nee inderdaad ik kan niet bewijzen dat het wel bestaat, maar volgens mij kan niemand bewijzen dat het niet bestaat...

P.S: Hoe meer discussie hoe beter, dan kan er opheldering komen, dan halen we het misterieuze laagje ervan af en kunnen we het gewoon onderzoeken.

Hey grappenmaker, hier in nederland werkt het zo:
Je moet eerst bewijzen dat iets er wel is voordat je je muil opentrekt,
beweren dat het bestaat is veel te gemakkelijk! Ik kan wel aantonen
dat het niet bestaat. 1, 2, 3... nou ik heb nog niets gezien en wel 3
seconden een superfocus gehad. Dus ga nog even lekker DBZ kijken
of vraag anders even aan Pikachu hoe hij met bliksem schiet, misschien
dat je dat wel kan leren! :thumbs:

Anonymous
04-02-2005, 17:13
Vaak staan we verbaasd te kijken hoe zon kale knakker een speer op zn strot
zet en er dan vrolijk tegen aan gaat leunen..
Ik kan je verklappen dat als die zelfde speer met kracht naar voren zou worden
gegooid en op exact dezelfde plek zou komen het een heel ander verhaal zou
worden..

Daarnaast zijn die dingen behoorlijk flexibel dus ze buigen mee wanneer er kracht op word gezet. Dat haalt al heel veel druk weg waardoor de punt niet door je keel gaat. Als je dat met dezelfde kracht zou proberen met een zwaard wat niet kan buigen heb je er een ventilatiegaatje bij.

Anonymous
05-02-2005, 10:48
Aangezien jullie zo graag bewijs zien heb ik het een en ander opgezocht. Zowel wetenschappelijke zowel de meer andere sites die meer filosifie in hebben, zodat jullie goed kunnen kijken.

http://www.sociaalnieuwsgierig.dds.nl/ascentie/chi.htm
http://www.ode.nl/news.php?nID=131&a=true
http://www.innerned.com/taichitao-chi.html

Maar het is moeilijk om er bewijs voor te vinden, omdat je Chi niet kunt meten of zien. Natuurlijk zullen velen meteen al zeggen, "mooi dan bestaat het niet", maar dan heb ik nog 1 vraag, hoe verklaren jullie dan hoe de monnikken zonder pijn of beschadigingen kunnen doen die ieder andere mens hun lichaam zou hebben gepijnigd of vernield, verbrijzeld, zelfs al doen ze aan sport en dergelijke.

En zoals Mickey ook al zei, alles is natuurkundig gezien energie. Kijk ik wil jullie niet bekeren ofzo hoor, ik wil alleen maar hebben voor degene die er wel in geloven, hoe het precies werkt en hoe je dit moet trainen of hoe dit naar buiten komt.

Zover ik heb begrepen zit Chi/Ki in bepaalde banen door je lichaam, dat met accupuntuur wordt schoongemaakt (banen raken verstopt -> afweer zwakker -> meer kans op ziektes enzovoorts) en zover ik weet is het mogelijk om je Chi te trainen, met je ademhaling alleen de vraag is hoe moet dat precies?

Zover ik ook weet is dat je met Chi:
- bepaalde lichaamsdelen verharden (ijzeren hemd/lichaam) waardoor er geen inwendige schade ontstaat (bijv door een object/plank ofzo of door een
stoot/schop)
- Meer kracht achter een stoot of schop kunt zetten.
- Het genezingsproces versnellen en het immuun(afweer) systeem versterken
- Meer snelheid in gevecht

En er zal vast nog wel tientallen, zo niet honderden manieren zijn om Chi te gebruiken, maar betekend dit ondanks het al 1000 en jaren uit is, dat het meteen allemaal al klaar is?

Nu denk je vast: Nee want het bestaat al voor zo lang. Maar vergis je niet, er is veel kennis verloren gegaan, er zijn beschavingen opgestaan en gevallen, duizenden jaren geleden al. Ze beschikten over methoden en technieken die we nu pas (of gedeeltelijk) kunnen nabouwen. Dus het kan best mogelijk zijn dat er met Chi/Ki nog veel toepassingen mogelijk zijn. Omdat we denken van niet, betekend simpelweg dat het niet kan.

Beste,

Jan

redjuh
05-02-2005, 11:17
dit is geen bewijs pino... er wordt verteld wat het is.
simpele ziel die je d're bent

Anonymous
05-02-2005, 11:56
Hoezo simpele ziel? We moeten toch eerst weten wat het is? En zoals ik ook al zei:
"het is moeilijk om er bewijs voor te vinden, omdat je Chi niet kunt meten of zien"

Dus daarom probeer ik het zichtbaar te maken met duidelijke voorbeelden. Zoals monnikken die met succes het ijzeren hemd toe passen, of bijv. aikidoka's die de onbuigbare arm, of heel erg zwaar maken om op te tillen.

Ik wil alleen de discussie over de (toekomstige) mogeljikheden van Chi open houden. En waarom zou dit alles zijn, alleen omdat het al duizenden jaren bestaan, we weten van geschiedenis dat er perioden geweest zijn waarin honderden jaren niet veel is veranderd. Maar er kan best in de toekomst iets gebeuren waardoor we nieuw inzicht krijgen.

Daarnaast, ok Dragonball is allemaal verzonnen, maar de mogelijkheden van Chi zijn grootst. En naar mijn idee zijn we nog lang niet tegen het plafond van de mogelijkheden. We moeten realistisch blijven dat begrijp ik. Als julie dat zijn, moeten jullie zo reallistisch zijn, dat we denken alles te begrijpen er ook nog genoeg kan zijn, waar nog veel, heel veel onderzoek voor nodig is.

Kijk jullie zullen mij uitschelden voor een dom persoon, voor iemand die Dragonball verslaaft is, maar ik zeg alleen dat er meer is dat we met Chi kunnen doen, dan dat we nu doen. Ik weet ook niet hoe het moet, maar ik weet gewoon dat (zeker in de Martial Arts) er veel ontdekt kan worden.

Beste,

Jan

Biiyen
05-02-2005, 15:27
dit is geen bewijs pino... er wordt verteld wat het is.
simpele ziel die je d're bent

LOL @ Redjuh

Paganstars
05-02-2005, 20:05
Ik ben het met mick eens.... alles is energie.... maar @migyur ik doelde niet op dbz maar meer in het algemeen... en wtb die drukpunten heb je gelijk... maar het is een onderbreking van de energiebaan in je lichaam of wel de electrische impuls (ENERGIE) wordt onderbroken waardoor dus bepaalde delen verlamd kunnen worden!

Plain_Ignorant
06-02-2005, 09:28
Maar het is moeilijk om er bewijs voor te vinden, omdat je Chi niet kunt meten of zien. Natuurlijk zullen velen meteen al zeggen, "mooi dan bestaat het niet", maar dan heb ik nog 1 vraag, hoe verklaren jullie dan hoe de monnikken zonder pijn of beschadigingen kunnen doen die ieder andere mens hun lichaam zou hebben gepijnigd of vernield, verbrijzeld, zelfs al doen ze aan sport en dergelijke.



Kijk hier ga je de mist in! Je ziet iets dat je niet direct kunt verklaren wetenschappelijk en je zegt dan dat het chi is! Das juist hetzelfde als zeggen: "hey het bliksemt, wellicht zal God boos op ons zijn en ons willen straffen".

Anonymous
06-02-2005, 10:50
Nee, dat is niet het zelfde Plain Ignorant. Dit zeg ik, omdat er veel meesters geweest zijn die hun leerlingen onderwezen in Chi en diezelfde leerlingen konden later ook het "ijzeren vest" techniek doen bijvoorbeeld. Misshien is het niet Chi, maar er moet wel iets geweest zijn, want anders konden die leerlingen het niet.

Misschien moeten we het eerst maar hebben wat Chi is en dan later erover gaan discussieren wat de mogelijkheden zijn.

Mijn beeld over Chi:
"Chi is de energie van het lichaam, denk dan niet aan iets godelijks ofzo, maar gewoon dat al in je lichaam zit (je hart (of iets daarom heen) heeft zelfs soorte met stroom nodig om te blijven functioneren"). Wanneer we deze energie voelen kunnen we het manipuleren, zo kunnen we bijvoorbeeld met accupuntuur zorgen dat de banen waar deze energie natuurlijk door heen stroomt weer schoon te maken.

Daarnaast was er een tijd geleden op Discovery Channel ook een documentaire die Chi/Ki gingen meten met warmtesensoren enzovoorts op de buik van een persoon die hier bekwaam in was/is.

Maar waarom kunnen we Chi/Ki dan niet zo goed meten? Nou dit komt omdat het in ons lichaam zit en moeilijk is te decteteren, maar ons zenuwstelsel (een van de meest verfijnde meet-apparatuur in de natuur :lol: :mrgreen: ) kan dit dus duidelijk wel voelen.

Ik heb deze tip van een site gehaald, maar probeer het maar eens, hou je handen maar eens ontspannen voor je lichaam en vingers naar voren wijzend, en beweeg je handen slechts klein beetje uit elkaar en breng ze weer naar elkaar toe, als je dit een tijdje doet en gewoon wacht, zul je een bepaald gevoel ervaren... Probeer het maar eens :thumbs: :D

Jan

Anonymous
07-02-2005, 20:23
Beste rappe rik,

sorry voor deze opmerking, maar ik bedoelde het serieus en nu ga jij gewoon de spot mee uithangen, heb je het al geprobeerd?

On-Topic...Maar het kan toch best zijn dat, wanneer men ouder wordt (en meer tijd heeft om te trainen) ook meer zal ontdekken, tenslotte je kunt wel hulp krijgen bij het leren van de basis en nog eventjes verder, maar op het eind moet je eigenlijks aan die basisprincipes van je training enzo houden en het zelf verder uitzoeken.

De grote meesters van vechtsporten zijn al heel ver, misshcien is dit wel een vreemde vraag, maar als ze nog ouder werden, had het hun dan misschien wel gelukt om iets met Chi te doen dat wij gewone mensen voorlopig niet kunnen?

Ik zal ook jouw kennis eerbied geven Taoitz, Chi ballen zijn bullshit, en vliegen waarschijnlijk ook, maar zou het niet kunnen dat er nog veel meer met Chi/Ki mogelijk is dan we nu beseffen?

Om jullie even een duidelijk beeld te geven wat we al weten over Ki... we weten wel wat je er beetje mee kan doen, we weten wel hoe het voelt, maar we weten niet precies hoe het voortkomt, waaruit het bestaat enzovoorts (wetenschappelijk dan he...

Maar dan op het eind, ik kan het ook natuurlijk fout hebben he

Fr3ddy
07-02-2005, 21:03
Trek eens aan mijn vinger..

migyur
08-02-2005, 01:36
Om jullie even een duidelijk beeld te geven wat we al weten over Ki... we weten wel wat je er beetje mee kan doen, we weten wel hoe het voelt, maar we weten niet precies hoe het voortkomt, waaruit het bestaat enzovoorts (wetenschappelijk dan he...


Wat lul je nou, het is niet eens bewezen.



Beste Migyur,

Hoe verklaar jij dan de taferelen zoals een Shoalin Monk



Dat monniken 100 kilo aan hun eikel kunnen laten hangen, wilt nog niet zeggen dat ze dat dmv ki doen.
Wij (sceptici) hoeven niks te verklaren, jullie moeten met concrete bewijzen komen.

Leon
08-02-2005, 11:43
dit is geen bewijs pino... er wordt verteld wat het is.
simpele ziel die je d're bent

OMG :lol: @ Redjuh

Anonymous
08-02-2005, 12:38
KAAAMEEEEEEEHAAAAMEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA .......nee, het lukt niet... :wink:

Leon
08-02-2005, 13:05
het is mij ooit gelukt!!! Ik blies de hele wereld op en sindsdien leven we allemaal
op Planeet Namek maar niemand heeft dat gelukkig nog door gehad! :D

Anonymous
08-02-2005, 15:20
Mij best ik stop deze Topic, maar gelukkig is Mixfight.nl alleen maar een dom forum voor spam in plaats voor serieuze topics..

Dag, veel sterkte allemaal

Jan

D22ntjuh
08-02-2005, 15:39
tabee...

redjuh
08-02-2005, 16:23
he anders gaan we een oosterse qi master tegen wanderlei laten vechten... kijken wat er gebeurt

Leon
08-02-2005, 18:17
mzzlzz he Ki Kong, bananenvreter :lol:
(je vraagt er ook om met je dikke domme kop,
als je van ons verwacht dat we serieus zijn moet
jij daar als eerst mee komen en niet zoiest doms
gaan aanknopen, dondersen dropstaaf :twak:)

ka100
26-02-2005, 17:20
Hey, best interessant Topic, maar ik betwijfel het een ander over Chi/Ki of hoe het ook mag heten, maar ik denk wel dat het enigsinds mogelijk is...

Maar ik zou het meer zoeken in verzwaarde trainingen (dus steeds zwaarder trainen en zoveel mogelijk op deze"energie" te bouwen en zo min mogelijk op spier kracht) door middel van gewichtsvesten.

Maar ik betwijfel nog steeds of met deze energie wel echte schade kan doen, ik geloof wel meer in het denken, (niet hypnose ofzo) maar dat je gewoon dingen kunt doen, als je het echt wil.. maar dás wat anders..

Zo heb voor vandaag wel even genoeg getypt :D :lol: ,
Yo,
Ka

Anonymous
26-02-2005, 18:57
LOL @ ka100. Een schizofreen is nooit alleen nietwaar?

Anonymous
26-02-2005, 19:00
Eerst onder de naam 'Qi Gong' dit monster van een topic openen, later nog eens roepen dat je dit topic stopt omdat er niet 'serieus' gereageerd word en nu weer onder je accountje 'Hey, best interessant topic, maar ik betwijfel het een ander over Chi/Ki' posten. Gestoord...

sebastiaan
02-03-2005, 15:26
Zolang ik het niet met m'n eigen ogen zie geloof ik er niet in,zelfs bruce lee zei al dat wat de shoalin monikken deden vaak gewoon trucs waren.(en ik ben geen groot B.lee fan)net als al die no touch knockouts van bijvoorbeeld die kyushojitsu grapjassen.
Zelfs de nederlandse tak houd zich bezig met die grappen,kijk maar eens op hun website. http://www.kyusho.nl/
Mensen willen altijd maar graag in de mysterisch geloven van de oosterse krijgskunst.
Accepteer de waarheid nou maar eens dat die onzin niet werkt.
En als we japanse animatie series als voorbeeld gaan nemen weet ik nog wel een waslijstje met "anime" waarin kunst en vliegwerk voorkomt.
Waarom quote al die chi volgers zovaak DBZ eigenlijk?!

Wat trouwens helemaal gruwlijk is zijn die kiai knockouts,had ooit eens voor de grap gezegd bij de training dat als ik een dojo zou beginnen in de kunst van het geluidsvechten dat er dan waarschijnlijk nog wel mensen in zouden trappen,maar iemand is me gewoon f*cking voor geweest!
en hij verkoopt er zelfs video's van:)

En ik heb de jongens van Taekwondoverreniging ohdokwan ook wel eens grote blokken steen op hun lichaam kapot zien slaan,en dat zijn echt geen shoalin monikken.

En dat chi bewezen is is nogal een overstatement,Discovery zend ook programma's uit over XMA en noemt dat de beste vechters.
Discovery is gewoon een entertainment programma,en vaak genoeg vrij incorect.

En even over die boxersopstand,als al die kungfu meesters zo sterk waren en zijn,waarom werd china dan binnen no time veroverd door de engelse(russen,jappaners etc)?

Anonymous
14-10-2005, 07:54
stelletje sjoegels zijn jullie

Muay Thai Elite
14-10-2005, 13:35
Ik ben ki geil.

ticket289
11-11-2005, 13:41
Its just too early in the morning for me to think about something like that let me get some coffee first.

Silat
11-11-2005, 15:21
Ki is om te genezen. Reiki, Universele levenskracht. Iedereen heeft het, alleen weet je niet hoe je het gebruiken moet en is het niet krachtig.
Als je geopend bent heb je continu de energie door je heen stromen dat is:
"1e graad" kun je jezelf "genezen",
"2e graad" kun je andere "genezen" ook op afstand.
"3e graad" ben je master en dus ook in staat om andere te openen.

De Chinezen noemen het Chi. Indonesie wordt er ook volop mee gewerkt.

Wij hier in het westen zijn bijna alles vergeten over de connectie van lichaam en geest. Alles draait om welvaart. In Azie is men veel bewuster vanzichzelf.

Wargon
11-11-2005, 18:15
Wat een ontzettend trieste manier waarop op zo'n onderwerp wordt gereageerd. Zoals iemand eerder al in deze topic zei: "Wat de boer nie kent, vreet ie nie". Allemaal leuk opmerkingen maken dat het bullshit is terwijl ze alleen bekend zijn met ringsporten.

Mee eens, de manier waarop ie zn idee brengt is nogal kinderachtig en de verwijzingen naar DBZ al helemaal, maar had toch niet verwacht dat ie zo afgezeken zou worden door mensen die er nog minder verstand van hebben dan dat 15-jarige jochie.

Ben het trouwens met Silat eens: de Westerse wereld is een hoop kennis kwijtgeraakt omdat het hier alleen nog maar gaat om geld (sommigen noemen het 'welvaart').

Ronny
11-11-2005, 19:59
qi...chi....WHATEVA.....is voor gays!


topic closed.

Anonymous
11-11-2005, 22:05
Denk dat elke chi-vechter wel welkom is bij de lokale
A/B-klasser/blauwe/paarse band BJJ of MMA-vechter om z'n chi-krachten uit te testen:)

Anonymous
20-11-2005, 19:54
god, emoties blabla. Geloven mensen ook, nooit tastbaar bewijs van gezien.

Iere
01-04-2009, 23:07
Het is zeker mogelijk, ik zal hieronder een kleine uitleg plaatsen wat betreft het oproepen ervan.

Ik werk zelf graag volgens het 4 stappenplan, deze moet je opbouwen, en allemaal tegelijkertijd uitvoeren. (je begint bij 1, gaat dan naar 2 maar houd 1 vast enzovoort)

1. Ontspan volledig, maak je hoofd en lichaam leeg.
2. verplaats AL je gewicht naar de grond. ik gebruik het truckje om te doen alsof aan de onderkant van mijn voeten een luik zit, waardoor ik de energie kan wegstoppen.
3. Haal rustig adem door je neus, en adem via je mond weer rustig uit. (haal adem via de buik)
4. Concentreer je energie in je buik.

Het is natuurlijk niet zo dat er dan spontaan kamehameha's uit je handen schieten, maar ik merk zelf dat het een positieve invloed heeft op me.

lopez86
01-04-2009, 23:21
Het is zeker mogelijk, ik zal hieronder een kleine uitleg plaatsen wat betreft het oproepen ervan.

Ik werk zelf graag volgens het 4 stappenplan, deze moet je opbouwen, en allemaal tegelijkertijd uitvoeren. (je begint bij 1, gaat dan naar 2 maar houd 1 vast enzovoort)

1. Ontspan volledig, maak je hoofd en lichaam leeg.
2. verplaats AL je gewicht naar de grond. ik gebruik het truckje om te doen alsof aan de onderkant van mijn voeten een luik zit, waardoor ik de energie kan wegstoppen.
3. Haal rustig adem door je neus, en adem via je mond weer rustig uit. (haal adem via de buik)
4. Concentreer je energie in je buik.

Het is natuurlijk niet zo dat er dan spontaan kamehameha's uit je handen schieten, maar ik merk zelf dat het een positieve invloed heeft op me.

Epic fail, dit topic is 4 jaar oud man :twak::twak::twak:

MB667
02-04-2009, 13:39
4. Concentreer je energie in je buik.


zoals bij een natte scheet die er op dat moment nog niet uit mag?

MilfhunterMMA
02-04-2009, 14:08
zoals bij een natte scheet die er op dat moment nog niet uit mag?

ik zou eigenlijk wel eens wat KI willen leren, ik kan die natte scheten maar moeilijk onder controle houden en voor je het weet heb je de stront in de schoenen staan met als gevolg genante situaties.

NielsN
05-04-2009, 17:16
ik zou eigenlijk wel eens wat KI willen leren, ik kan die natte scheten maar moeilijk onder controle houden en voor je het weet heb je de stront in de schoenen staan met als gevolg genante situaties.

Dat vind je niet al in zichzelf een genante situatie? :confused:

JeMalleMoer
07-04-2009, 19:41
Het is zeker mogelijk, ik zal hieronder een kleine uitleg plaatsen wat betreft het oproepen ervan.

Ik werk zelf graag volgens het 4 stappenplan, deze moet je opbouwen, en allemaal tegelijkertijd uitvoeren. (je begint bij 1, gaat dan naar 2 maar houd 1 vast enzovoort)

1. Ontspan volledig, maak je hoofd en lichaam leeg.
2. verplaats AL je gewicht naar de grond. ik gebruik het truckje om te doen alsof aan de onderkant van mijn voeten een luik zit, waardoor ik de energie kan wegstoppen.
3. Haal rustig adem door je neus, en adem via je mond weer rustig uit. (haal adem via de buik)
4. Concentreer je energie in je buik.

Het is natuurlijk niet zo dat er dan spontaan kamehameha's uit je handen schieten, maar ik merk zelf dat het een positieve invloed heeft op me.

Dit werkt trouwens ook uitstekend als je niet kan schijten.

A.F.
07-04-2009, 19:48
Dit werkt trouwens ook uitstekend als je niet kan schijten.

Vooral na het kwark eten

ICON
07-04-2009, 21:13
trap er niet in jongens dit is gewoon een marketing truc voor de nieuwe dragon ball film

chief108
07-04-2009, 21:23
YouTube - Dragonball Evolution HD Trailer (2009) ENGLISH - No Subtitles! (http://www.youtube.com/watch?v=mRWIsj1Bmxs)

Karel
08-04-2009, 13:56
dragonball Z alweer 4 jaar terug, zat iedereen zijn chi te concentreren, nu hebben we daar de Wii voor

ik kon toen trouwens wel een kienzan en taiyoken

761217186
16-04-2009, 15:01
Ik had vroeger ook toverballen! Ben ze helaas tijdens het plompzakken kwijtgeraakt.....

whoehahahahah...:thup::lol:

jimmyjmmr
16-04-2009, 21:08
wel erg simpel om te denken dat het bullshit is en ook erg simpel om te denken dat je het wel even onder de knie krijgt.

maar ja het bestaat en Reiki is een een goed voorbeeld van dit.
ook in het Aikido en Hapkido (KI) wordt veel met Ki of Chi gewerkt.
het acupuctuur en acupressuur is een goed voorbeeld van het gebruik hiervan.

maar lichtstralen en schokgolven zijn tot zover nog niet gezien!

Bagheera
16-04-2009, 23:23
GVD.. mijn kaak verrekt van et lachen... Damn bedankt he fuckers...

kut nu dat weer...

YoMarK
17-04-2009, 00:59
ook in het Aikido....wordt veel met Ki of Chi gewerkt.

Moet ook wel...met alleen een pyjama aan kom je niet ver. :D

mmerijn
31-05-2010, 20:43
ja ki of chi bestaat echt ik train er zelf in en het is niet waar dat het onzichtbaar is alleen er zijn mensen die het vanaf hun geboorte kunnen zien en mensen die ervoor moeten het derde oog openen zoals het heet.
ik kan andere mensen pijn doen met ki of chi als je wil kan ik je een site geven waarop je kunt trainen ik train zelf nog niet zo lang slechts een half jaar
EN DENK NOUW NIET DAT ALS JE ZOLANG TRAINT DAT JE METEEN GOED BENT WANT DAT DUURT WEL MEER DAN EEN JAAR!!! alleen voor degene die in ki geloven kunnen hierheen om te trainen: http://members.fortunecity.com/kisociety/undergroundsociety/id5.html
of hier: http://www.kienergy.org/starter/ voor beginnende beginners raad ik deze aan en dan vaak trainen eens of tweemaal per dag.

en degene dei er niet in geloven hierheen
deze video komt direct van nationalgeograpic je moet hem helemaal afkijken : http://www.youtube.com/watch?v=dfy2Tn52sxU

GerritTonijn
31-05-2010, 20:52
Ik train ook mn chi, ik trek iedere avond de energie uit mn core, gecombineerd met laser-focus en gecontroleerde ademhaling natuurlijk.

Bagheera
31-05-2010, 21:41
Een topic uit 2005 die nog steeds actief is.. dat is pas CHI!

lopez86
01-06-2010, 16:30
Reps voor degene die mij in de fik steekt met Chi.
Net als in die youtube clip.