PDA

View Full Version : Nationalistische gevoelens op dit forum.......



PigDog
31-01-2005, 11:29
Ik zal wel weer "de gebeten hond" zijn, maar aangezien niemand anders erover begint, wil ik het toch even kwijt:

Ik voel me niet OK met de racistische sfeer hier op het forum. Ik weet dat er een probleemgroep is in nederland, die het niet zo goed doet in de media, maar in veel topics hier op een vechtsportforum wordt ik hieraan gememoreerd. Ik lees ook kranten en zie ook het nieuws. Het filmpje van Justi over die geflipte tiener in de klas, is voor mij de druppel. Niet het filmpje zelf: In Amerika schieten ze de leraar gewoon voor z'n plet, maar het uitgekauwde commentaar erop. Laten we nou effe respect houden voor elkaar. Zeker in een sport waar meer dan de helft van de deelnemers allochtoon is. Mixfight.nl weerspiegelt die aantallen niet, ik heb de indruk dat het overwegend nederlanders zijn hier op dit forum. Maar in een sport waar respect hoog in het vaandel staat, moet je dat ook in een forum uitstralen, en je niet laten verleiden door die onderbuik-sentimenten.

Ik heb het al eerder gezegd: Ali B. was gewoon een tasjesrover, en heeft verdient wat hij kreeg. Dat hij Marokkaan was is niet terzake, ik zou elke Nederlandse tasjesdief niet een euro willen geven, daar kom ik salaris voor tekort.
Ga dan niet een heel volk demoniseren, want dan doe je een hoop mensen tekort.
Ik weet dat een hoop mensen zich nu aangeschoten voelen, maar een hoop vechters van allochtone afkomst doe je een plezier door je nationalistische gevoelens op een daarvoor bestemd forum te deponeren.

Ik weet wat er speelt in Nederland, en ben dankbaar dat ik nu geen Marokkaan ben hier. Je zou maar normaal en evenwichtig zijn opgegroeid en telkens horen wat voor kutjong je niet bent, omdat je bij een volk hoort.
Ik heb dit meegemaakt, geloof me.
Ik wil niemand dwingen anders te denken, maar graag om een beetje respect vragen op dit forum.

Laat nu maar komen die golf van verontwaardiging.......

Mickey
31-01-2005, 11:33
Jij vieze vuile... :x

Aah who Am I kiddin..
Je hebt een goed punt..

Aaronk
31-01-2005, 11:44
je heb gelijk. maar de mensen hier zijn niet al te slim

Kim
31-01-2005, 11:44
Nou ik ben ook een allochtoon en ik heb wat tegen bepaalde allochtonen. Het gaat niet om racistische gevoelens want ik heb geen problemen met buitenlanders in het algemeen maar met een bepaalde groep ja. En ik denk dat het meer dan terecht is.

MB667
31-01-2005, 11:46
Pigdog is correct!

NTT-FX
31-01-2005, 11:51
Dat dit topic er nu pas is...

Ik verbaasde me er al wat langer over dat dit board geen associaties had met extreem rechts ofzo.
Helaas is het wel zo dat " de gemeenschap" nu eenmaal zo rot in elkaar zit de laatste tijd dat de respons / algemene mening me niet echt verbaasd.

Ook elders hoor ik van mensen " ineens" heel andere reacties dan ik in het verleden gewend was.
Naar mijn idee zou de allochtone gemeenschap het probleem zelf gewoon keihard de kop in moeten drukken door te laten zien aan Nederland dat de goeie welwillende medelanders het gedrag van hun aso medemensen spuugzat zijn.

Het begrip 'buurtvader' is al een opstapje maar volgens mij kan dat best wel wat grootschaliger en strakker.
De problematiek is inmiddels dusdanig uit de klauwen gelopen dat de aanpak ook redelijk grof moet lijkt me.

Biiyen
31-01-2005, 11:52
hmm ik vind dat je altijd eerlijk moet zijn en zeggen waar het op staat, mits onderbouwd en niet racistisch. Als iemand zich schuldig maakt aan een misdrijf vind ik dat je dat mag veroordelen. En als het merendeel van de misdrijven wordt gepleegd door een minderheid uit de samenleving dan vind ik dat je dat mag zeggen. Het niet bespreken van problemen is er voor een groot gedeelte schuldig aan dat we nu in deze situatie beland zijn.

Als de PVDA jaren terug gewoon had gezegd waar het op stond ipv altijd maar alles door de vingers te zien en alles met de mantel der liefde te bedekken in naam der goede verstandshouding (die er toen ook al niet was) waren de problemen nu minder groot geweest.

En nu staat die zelfde koekjes partij weer op 50 zetels in de peilingen..... Kortzichtigheid troef.

mossad
31-01-2005, 11:58
Goede thread. Ik vind dat mensen wel wat beter mogen nadenken over wat ze zeggen. De reacties zijn vaak erg rechts en ongenuanceerd. Ik geloof echter niet dat als een Marokkaan zich keurig gedraagd dat hij een kut-jong genoemd wordt. Volgens mij is NL nooit overwegend racistisch geweest en heeft de rechtse praat hier ook wel wat met het gedrag van veel Marokkanen te maken. Als Marokkanen die goed willen zich nou eens zouden distantiëren van misdragingen van relschoppers zou de discussie er heel anders uit zien.

mossad
31-01-2005, 12:10
Nou ik ben ook een allochtoon en ik heb wat tegen bepaalde allochtonen. Het gaat niet om racistische gevoelens want ik heb geen problemen met buitenlanders in het algemeen maar met een bepaalde groep ja. En ik denk dat het meer dan terecht is.

Ben jij allochtoon? Wat is je achtergrond?

PigDog
31-01-2005, 12:13
Raziël wrote:
hmm ik vind dat je altijd eerlijk moet zijn en zeggen waar het op staat, mits onderbouwd en niet racistisch. .

Dus je bedoelt niet dit:

Sinterklaas die liep te denken wat hij aan de moslims zou schenken. Hij dacht ik ga ze gifgas geven, maak 'n einde aan hun leven. Ik wil ze in hun ballen trappen en hun handen af gaan kappen. Sla ze verrot en hang ze op, jaag ze 'n kogel door de kop. Ik breek persoonlijk elk een been, gooi er zoutzuur overheen. Ze om Allah laten roepen, als ik in hun bek ga poepen. Steek een mes in hun vieze lijf, met een brief waarop ik schrijf: groetjes Sint en Piet


En even op voorhand, de argumentatie dat dit een VECHTSPORT forum is telt niet, want als je goed kijkt in off-topic, gaat die vlieger hier neit op.
Volgens mij is het MIXFIGHTforum een forum voor vechtsport(ers) of (liefhebbers) . Ook buiten de vechtsport-onderwerpen kan een onderwerp besproken worden, maar het blijven vechtsporters hier. Als je dat niet zint, kun je met je gevoelens ook bij andere fora terecht.
Ik wil nogmaals ook niemand dwingen anders te denken, alleen vind ik het niet kies om je extremistische gedachtes hier te spuien. Dat heeft alles met discipline en respect te maken. En dat heeft weer alles met de vechtsporter te maken.


*** zoiets Attila,
Marieke***
Het zou nog leuker zijn als die quootjes wit zouden worden :lol:

Anonymous
31-01-2005, 12:14
Ik zal wel weer "de gebeten hond" zijn, maar aangezien niemand anders erover begint, wil ik het toch even kwijt:

Ik voel me niet OK met de racistische sfeer hier op het forum. Ik weet dat er een probleemgroep is in nederland, die het niet zo goed doet in de media, maar in veel topics hier op een vechtsportforum wordt ik hieraan gememoreerd. Ik lees ook kranten en zie ook het nieuws. Het filmpje van Justi over die geflipte tiener in de klas, is voor mij de druppel. Niet het filmpje zelf: In Amerika schieten ze de leraar gewoon voor z'n plet, maar het uitgekauwde commentaar erop. Laten we nou effe respect houden voor elkaar. Zeker in een sport waar meer dan de helft van de deelnemers allochtoon is. Mixfight.nl weerspiegelt die aantallen niet, ik heb de indruk dat het overwegend nederlanders zijn hier op dit forum. Maar in een sport waar respect hoog in het vaandel staat, moet je dat ook in een forum uitstralen, en je niet laten verleiden door die onderbuik-sentimenten.

Ik heb het al eerder gezegd: Ali B. was gewoon een tasjesrover, en heeft verdient wat hij kreeg. Dat hij Marokkaan was is niet terzake, ik zou elke Nederlandse tasjesdief niet een euro willen geven, daar kom ik salaris voor tekort.
Ga dan niet een heel volk demoniseren, want dan doe je een hoop mensen tekort.
Ik weet dat een hoop mensen zich nu aangeschoten voelen, maar een hoop vechters van allochtone afkomst doe je een plezier door je nationalistische gevoelens op een daarvoor bestemd forum te deponeren.

Ik weet wat er speelt in Nederland, en ben dankbaar dat ik nu geen Marokkaan ben hier. Je zou maar normaal en evenwichtig zijn opgegroeid en telkens horen wat voor kutjong je niet bent, omdat je bij een volk hoort.
Ik heb dit meegemaakt, geloof me.
Ik wil niemand dwingen anders te denken, maar graag om een beetje respect vragen op dit forum.

Laat nu maar komen die golf van verontwaardiging.......

Hier sin Nederland schoten ze ok een leraar overhoop een 17 jarige marrokaan wel te verstaan en degene die Van Gogh doodstook was ook een marrokaan , ook de trein aanslag in Madrid waren 11 marokanen bij betrokken, tasjesdief marrokaan, winkelcentrum in Rotterdam geterroriseerd door honderden marrokanen, zwembaden gesloten door jonge in opleiding zijnde marokaanse terroristen. Het filmpje is de druppel? dat is een wel zeer mild incident aan de orde van de dag zo bleek. Wat bedoel je nu precies met druppel. En wat is er verkeerd aan nationalitische gevoelens mag je niet trots zijn op je eigen land?

Silat
31-01-2005, 12:16
Pigdog is correct!

Ja net als Kim...

We zijn een multicultureel land en kunnen zonder alle rotte appels heel prima en gezellig in dit kleine landje wonen. Het maakt niet uit met wat voor rede je naar NL moest emigreren, je hoort je aan te passen aan het land waar je gaat wonen. Dat is een feit. Nu is het zo dat er een hoop mensen cultuur hebben die dwars staat op die van NL (het westen). Als je vind dat je cultuur hier niet past, dan moet je niet de boel hier gaan lopen verzieken met extremisme. Ga dan weer terug naar waar je vandaan kwam. Dat geld voor de Hollanders ook.

En dan he je nog stront....
Stront heb je in alle kleuren. Helaas komt er te veel stront naar boven uit bepaalde kleuren. Het is alleen aan ons allemaal om niet naar de kleur van de stront te kijken en het ook niet meer bij de kleur te noemen. Daar benadeel je een hoop mensen die net als ieder ander mens een gewoon leven wil leiden.

Dingen denken en dingen zeggen is een groot verschil.
Maak geen grote beslissingen in emotionele toestant want daar kwets je altijd mensen mee en misschien had je het heel anders kunnen brengen als je even was afgekoeld en er rattioneel over had kunnen denken.

En als je niks beters te melden hebt kun je beter je mond houden en de eer aan jezelf houden, want je haalt ook jezelf naar beneden als je van die loze, harde uitspraken doet.

naja zo kun je wel even doorgaan,

getekend een allochtoon.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 12:16
je heb gelijk. maar de mensen hier zijn niet al te slim

nuff said.... ik sta ook soms te kijken van uitspraken van een groepje hierzo.
En het grappige is dat veel van die posters die vaak op dat soort topics reageren amper in het MMA gedeelte posten... en dat is jammer.
Ik vind ook dat dit boven alles een vechtsport 'gemeenschapje' is, dus er zullen 9 van de 10 bezoekers vechtsporters zijn. Veel van die jongens en meiden zijn allochtoon / marrokaan, zijn niet geregistreerd maar lezen zeer zeker wel mee. Hoe zullen die reacties op hun aankomen??

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 12:18
Ik zal wel weer "de gebeten hond" zijn, maar aangezien niemand anders erover begint, wil ik het toch even kwijt:

Ik voel me niet OK met de racistische sfeer hier op het forum. Ik weet dat er een probleemgroep is in nederland, die het niet zo goed doet in de media, maar in veel topics hier op een vechtsportforum wordt ik hieraan gememoreerd. Ik lees ook kranten en zie ook het nieuws. Het filmpje van Justi over die geflipte tiener in de klas, is voor mij de druppel. Niet het filmpje zelf: In Amerika schieten ze de leraar gewoon voor z'n plet, maar het uitgekauwde commentaar erop. Laten we nou effe respect houden voor elkaar. Zeker in een sport waar meer dan de helft van de deelnemers allochtoon is. Mixfight.nl weerspiegelt die aantallen niet, ik heb de indruk dat het overwegend nederlanders zijn hier op dit forum. Maar in een sport waar respect hoog in het vaandel staat, moet je dat ook in een forum uitstralen, en je niet laten verleiden door die onderbuik-sentimenten.

Ik heb het al eerder gezegd: Ali B. was gewoon een tasjesrover, en heeft verdient wat hij kreeg. Dat hij Marokkaan was is niet terzake, ik zou elke Nederlandse tasjesdief niet een euro willen geven, daar kom ik salaris voor tekort.
Ga dan niet een heel volk demoniseren, want dan doe je een hoop mensen tekort.
Ik weet dat een hoop mensen zich nu aangeschoten voelen, maar een hoop vechters van allochtone afkomst doe je een plezier door je nationalistische gevoelens op een daarvoor bestemd forum te deponeren.

Ik weet wat er speelt in Nederland, en ben dankbaar dat ik nu geen Marokkaan ben hier. Je zou maar normaal en evenwichtig zijn opgegroeid en telkens horen wat voor kutjong je niet bent, omdat je bij een volk hoort.
Ik heb dit meegemaakt, geloof me.
Ik wil niemand dwingen anders te denken, maar graag om een beetje respect vragen op dit forum.

Laat nu maar komen die golf van verontwaardiging.......

Hier sin Nederland schoten ze ok een leraar overhoop een 17 jarige marrokaan wel te verstaan en degene die Van Gogh doodstook was ook een marrokaan , ook de trein aanslag in Madrid waren 11 marokanen bij betrokken, tasjesdief marrokaan, winkelcentrum in Rotterdam geterroriseerd door honderden marrokanen, zwembaden gesloten door jonge in opleiding zijnde marokaanse terroristen. Het filmpje is de druppel? dat is een wel zeer mild incident aan de orde van de dag zo bleek. Wat bedoel je nu precies met druppel. En wat is er verkeerd aan nationalitische gevoelens mag je niet trots zijn op je eigen land?

verklaar dat trots zijn op je land is.... zonder dat je andere groepen beledigd / kleineert.....
En waarom wordt racisme in verband gebracht met trots zijn op je land...
Dus omdat je trots bent op je land mag je beledigende uitspraken maken?? wie is er nu niet trots op Nederland?? come on... die groep zijn gewoon rebels. en zijn echt wel blij dat ze hier zijn ipv 'daar'...

Kim
31-01-2005, 12:22
je heb gelijk. maar de mensen hier zijn niet al te slim

nuff said.... ik sta ook soms te kijken van uitspraken van een groepje hierzo.
En het grappige is dat veel van die posters die vaak op dat soort topics reageren amper in het MMA gedeelte posten... en dat is jammer.
Ik vind ook dat dit boven alles een vechtsport 'gemeenschapje' is, dus er zullen 9 van de 10 bezoekers vechtsporters zijn. Veel van die jongens en meiden zijn allochtoon / marrokaan, zijn niet geregistreerd maar lezen zeer zeker wel mee. Hoe zullen die reacties op hun aankomen??

maakt het uit wat hun ervan denken? vast hetzelfde als wat wij denken als die 'allochtone jongens en meiden' zeggen dat wij ALLEMAAL racisten zijn enz enz. iedereen scheert iedereen over een kam dus het boeit mij niet wat anderen ervan denken.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 12:24
je heb gelijk. maar de mensen hier zijn niet al te slim

nuff said.... ik sta ook soms te kijken van uitspraken van een groepje hierzo.
En het grappige is dat veel van die posters die vaak op dat soort topics reageren amper in het MMA gedeelte posten... en dat is jammer.
Ik vind ook dat dit boven alles een vechtsport 'gemeenschapje' is, dus er zullen 9 van de 10 bezoekers vechtsporters zijn. Veel van die jongens en meiden zijn allochtoon / marrokaan, zijn niet geregistreerd maar lezen zeer zeker wel mee. Hoe zullen die reacties op hun aankomen??

maakt het uit wat hun ervan denken? vast hetzelfde als wat wij denken als die 'allochtone jongens en meiden' zeggen dat wij ALLEMAAL racisten zijn enz enz. iedereen scheert iedereen over een kam dus het boeit mij niet wat anderen ervan denken.

niet iedereen denkt zo kortzinnig als jij hoor Kim... gelukkig maar.
Want wat jij nu post heeft hier totaal niks mee te maken en is totale onzin.

Silat
31-01-2005, 12:27
Nou ik ben ook een allochtoon en ik heb wat tegen bepaalde allochtonen. Het gaat niet om racistische gevoelens want ik heb geen problemen met buitenlanders in het algemeen maar met een bepaalde groep ja. En ik denk dat het meer dan terecht is.

Ben jij allochtoon? Wat is je achtergrond?

check haar avatar :wink: Aduh Indo deze!

Biiyen
31-01-2005, 12:30
[quote=Raziël]hmm ik vind dat je altijd eerlijk moet zijn en zeggen waar het op staat, mits onderbouwd en niet racistisch. .
Dus je bedoelt niet dit:

Sinterklaas die liep te denken wat hij aan de moslims zou schenken. Hij dacht ik ga ze gifgas geven, maak 'n einde aan hun leven. Ik wil ze in hun ballen trappen en hun handen af gaan kappen. Sla ze verrot en hang ze op, jaag ze 'n kogel door de kop. Ik breek persoonlijk elk een been, gooi er zoutzuur overheen. Ze om Allah laten roepen, als ik in hun bek ga poepen. Steek een mes in hun vieze lijf, met een brief waarop ik schrijf: groetjes Sint en Piet

idd degene die dat geschreven heeft verdiend een IP ban voor het leven.... Waarschijnlijk geschreven door een 15 jarige puisten VMBO'er die het "cool" vind om provocerend te zijn, mits anoniem. Als dit grappig is bedoeld dan is het een 13jarige met het inlevingsvermogen van een 8 jarige.

PigDog
31-01-2005, 12:32
Nou ik ben ook een allochtoon en ik heb wat tegen bepaalde allochtonen. Het gaat niet om racistische gevoelens want ik heb geen problemen met buitenlanders in het algemeen maar met een bepaalde groep ja. En ik denk dat het meer dan terecht is.

Ben jij allochtoon? Wat is je achtergrond?

Ze komt uit Rilland, dat is een achtergesteld plaatsje in zeeland (of net in Brabant)

:D

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 12:36
Wat Kim zegt is geen onzin hoor Italian. Ik vind ook niet dat mensen hun posts zouden moeten aanpassen omdat iemand die niet geregistreerd is toevallig mee kan lezen.
'T is misschien vervelend voor de mods als deze site hierdoor een rare naam krijgt door de welbekende posts, maar dat is dan ook aan hun om in te grijpen of niet (en die discussie is er al geweest).

tuurlijk is het wel onzin.... zoek voor de grap is een paar posts van haar op... en kijk wat je te zien krijgt mbt dit onderwerp. Als het goed onderbouwde posts zijn en niet alleen maar beledigend ok. Gaat het over de groep kut marrokanen bijvoorbeeld ok. Maar het is niet goed als een hele bevolking daar door beledigd word met gewoon domme redneck uitspraken waar niemand wat aan heeft.
Door zulke types ga je juist 2 deling krijgen straks, en is dat wat jullie willen dan?? (om even kort door de bocht te zijn).

En dit is nu niet een forum waar iedereen toevallig op komt om te praten... Hier komen meerendeels vechtsporters en in dat wereldje zitten, helaas voor een paar, toch buitenlanders die ook meelezen hier.

NTT-FX
31-01-2005, 12:38
rappe_rik ; op zich heb je een goed punt maar ik kan me goed voorstellen dat mensen geen zin hebben om zich te gaan mengen in een topic wat door mensen word volgeblaat met bepaalde reply's waar de honden geen brood van lusten.
Die vlieger gaat iig voor mij op maar ik kan me goed voorstellen dat er meerdere mensen die al snel afhaken bij een bepaalde "toonzetting" in een topic.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 12:45
Jij en ik verschillen van mening over hoe zwaar dit in de samenleving weegt, dat weet ik, maar als een marokaan dit leest, zal dit toch niet bepaald als een verassing bij hem of haar aankomen.

en dat rechtvaardigd sommige 'racistische' posts??
Nogmaals als het om die groep kut kindjes gaat okeeh, ben ik het helemaal mee eens....

Iwan
31-01-2005, 12:46
Ik denk dat als je een OFF-TOPIC forum runt op een vechtsport forum, dat zo'n OFF-TOPIC forum vanzelf de gevoelens die op dat moment leven in de maatschappij gaat refelcteren.
En Italian, ik weet niet of dat jij manier is van discussieren maar jij bestempelt nogal vaak posts van forum-leden als onzin.
Misschien moet je eens proberen te lezen wat ze BEDOELEN te zeggen in plaats van wat er letterlijk staat.
En net als Kim en Silat ben ik ook een allochtoon hehehe! :mrgreen:

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 12:50
En Italian, ik weet niet of dat jij manier is van discussieren maar jij bestempelt nogal vaak posts van forum-leden als onzin.Misschien moet je eens proberen te lezen wat ze BEDOELEN te zeggen in plaats van wat er letterlijk staat.

Dus bij domme uitspraken, dus niet onderbouwde beledigende uitspraken, moet ik maar denken wat ze ermee bedoelen te zeggen?? come on Iwan, zo laten mensen alleen een beetje hun domme kant zien.



En net als Kim en Silat ben ik ook een allochtoon heheh :mrgreen: e!

Ja en?? dus dat maakt het wel goed als je dan wat zegt...?
Nogmaals als het onderbouwt is met goede/leuke argumenten dan hoor je mij niet klagen, en zie je mij niemand quoten op zijn woorden, maar bij domme uitspraken waar niet over na gedacht wordt en puur even op emotie afgaan schiet je niks mee op.

PigDog
31-01-2005, 12:51
Zijn indo's allochtonen? Ik bedoel het woord allochtoon verwijst naar een afkomst anders dan Nederlands. Maar toen de stroom indische mensen hier kwam, was Indië toch nog Nederlands? (Nederlands-Indië) Of ben je allochtoon als je verre voorouders hebt, die ooit in een ander land zijn geboren? Dan kun je als zeelander wel inpakken, want daar zijn onder het spaanse juk veel kindertjes geboren :mrgreen:

Iwan
31-01-2005, 12:51
tuurlijk is het wel onzin.... zoek voor de grap is een paar posts van haar op... en kijk wat je te zien krijgt mbt dit onderwerp. Als het goed onderbouwde posts zijn en niet alleen maar beledigend ok. Gaat het over de groep kut marrokanen bijvoorbeeld ok. Maar het is niet goed als een hele bevolking daar door beledigd word met gewoon domme redneck uitspraken waar niemand wat aan heeft.
Door zulke types ga je juist 2 deling krijgen straks, en is dat wat jullie willen dan?? (om even kort door de bocht te zijn).



Ik heb je advies opgevolgd en wat zie ik nu? Buiten deze topic gaan haar posts helemaal niet over allochtonen.
NU wil ik dus heel duidelijk van jou horen waar jij je stelling op baseert.
Laat me de posts maar eens zien waar jij het over hebt.
Dit kan echt niet Italian!

Kim

Replies: 27
Views: 129
Forum: OffTopic Posted: Mon Jan 31, 2005 1:22 pm Subject: Nationalistische gevoelens op dit forum.......
je heb gelijk. maar de mensen hier zijn niet al te slim

nuff said.... ik sta ook soms te kijken van uitspraken van een groepje hierzo.
En het grappige is dat veel van die posters die vaak op dat ...
Topic: Nationalistische gevoelens op dit forum.......
Kim

Replies: 27
Views: 129
Forum: OffTopic Posted: Mon Jan 31, 2005 12:44 pm Subject: Nationalistische gevoelens op dit forum.......
Nou ik ben ook een allochtoon en ik heb wat tegen bepaalde allochtonen. Het gaat niet om racistische gevoelens want ik heb geen problemen met buitenlanders in het algemeen maar met een bepaalde groep ...
Topic: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
Kim

Replies: 100
Views: 359
Forum: OffTopic Posted: Mon Jan 31, 2005 12:33 pm Subject: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
samenwonen is echt relaxed, inderdaad lekker een plekje voor jullie samen! respect voor mensen die lang bij elkaar zijn man, dat gaan Iwan en ik ook voor elkaar krijgen hahaha!
Topic: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
Kim

Replies: 100
Views: 359
Forum: OffTopic Posted: Mon Jan 31, 2005 12:05 pm Subject: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
als je je hart WEER van de grond kan oppakken doe je duidelijk iets fout...ben je niet gewoon te makkelijk?
Topic: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
Kim

Replies: 100
Views: 359
Forum: OffTopic Posted: Mon Jan 31, 2005 11:55 am Subject: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
oh het is carnaval, dat verklaart alles. Bij ons gaat 80% van de relaties rond carnaval kapot. wat ze dus wilt zeggen, sorry scheet maar ik heb zin om de hoer uit te hangen en ik heb nog net genoeg ge ...
Topic: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
Kim

Replies: 100
Views: 359
Forum: OffTopic Posted: Mon Jan 31, 2005 11:45 am Subject: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
vrouwen kunnen inderdaad makkelijk spelletjes spelen en weten precies wat ze moeten doen om een man gek te maken en aan het lijntje te houden. Maarja het kan ook zijn dat ze echt niet weet wat ze aanm ...
Topic: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
Kim

Replies: 100
Views: 359
Forum: OffTopic Posted: Mon Jan 31, 2005 11:41 am Subject: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
rappe rik is correct = I've been there done that en een
volle agenda helpt zeker! eerst afkappen, een week janken
en dan lekker los en nergens rekening mee houden!
Topic: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
Kim

Replies: 100
Views: 359
Forum: OffTopic Posted: Mon Jan 31, 2005 9:13 am Subject: Wie weet er iets tegen liefdesverdriet??
Neem het maar aan van een meid, als een vrouwtje
zegt ik hou wel van je maar...zit ze gewoon een spelletje
met je te spelen. Je moet je gewoon niet zo laten gebruiken
joh! Zorg dat je er toppie ...
Topic: RIMMEN, The Sequal
Kim

Replies: 39
Views: 270
Forum: OffTopic Posted: Sat Jan 29, 2005 8:07 pm Subject: RIMMEN, The Sequal
ik vind het wel leuk!
Topic: Vertel hier je grootste sexblunder...
Kim

Replies: 78
Views: 675
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 4:16 pm Subject: Vertel hier je grootste sexblunder...
hou je adem er maar niet op in...
Topic: Vertel hier je grootste sexblunder...
Kim

Replies: 78
Views: 675
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 4:11 pm Subject: Vertel hier je grootste sexblunder...
ok hier een van Iwan dan:






hahaha nee echt niet! Wij hebben allebei nog geen
blunders gemaakt volgens mij hahaha!
Topic: Vertel hier je grootste sexblunder...
Kim

Replies: 78
Views: 675
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 3:32 pm Subject: Vertel hier je grootste sexblunder...
ik heb er geen gelukkig hahaha!
Topic: RIMMEN, The Sequal
Kim

Replies: 39
Views: 270
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 3:10 pm Subject: RIMMEN, The Sequal
mee eens! @phranq klisma is weer een beetje drastisch ej!
Topic: RIMMEN, The Sequal
Kim

Replies: 39
Views: 270
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 2:59 pm Subject: RIMMEN, The Sequal
Ik rim er wel op los hoor.. als ik maar genoeg drank op heb.. dan is alles lekker hahaha

Geen drank voor nodig.....alleen ff goed douchen....

Zelfs dan kan er nog een "bruine jongen" a ...
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 2:32 pm Subject: Rimmen
ik ben ook een indo en zo te zien op dit forum zijn de indo's in de meerderheid als het om geen taboe's hebben gaat! hahaha!
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 2:21 pm Subject: Rimmen
het maakt me allemaal niks uit, baffen rimmen, allemaal goed!
Topic: RIMMEN, The Sequal
Kim

Replies: 39
Views: 270
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:52 pm Subject: RIMMEN, The Sequal

Topic: RIMMEN, The Sequal
Kim

Replies: 39
Views: 270
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:47 pm Subject: RIMMEN, The Sequal
had m dan over baffen gedaan!
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:20 pm Subject: Rimmen
rappe rik, zijn we het eens over de omschrijving van rimmen en baffen? dan moet de poll overnieuw!
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:15 pm Subject: Rimmen
ja want rim is randje en grens geloof ik in het engels en dat is het ook..
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:13 pm Subject: Rimmen
, nee maar serieus? ik denk echt dat baffen het likken van de anus is en rimmen van het tussenstukje...
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:10 pm Subject: Rimmen
lees het nu ook op sekswoordenboek.nl maar ik
dacht echt dat daar twee namen voor waren. hoe heet
het dan als je aan dat tussenstukje likt?
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:09 pm Subject: Rimmen
tenminste ik dacht van niet...
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:08 pm Subject: Rimmen
nope...
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:06 pm Subject: Rimmen
baffen is dus aarslikken hahaha dat snap je toch wel?
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:05 pm Subject: Rimmen
Baffen is wat anders dan rimmen.
rimmen bij mannen, stukje tussen je zak en je aars
rimmen bij vrouwen, stukje tussen ingangetje en aars
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:03 pm Subject: Rimmen
Eh.....NEE!
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 1:01 pm Subject: Rimmen
ok dan nieuwe vraag, wat vinden de mannen van BAFFEN?
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 12:01 pm Subject: Rimmen
Wij kunnen elkaar niet delen dus dat zit goed!
Topic: Rimmen
Kim

Replies: 108
Views: 663
Forum: OffTopic Posted: Fri Jan 28, 2005 11:57 am Subject: Rimmen
Een triootje moet ik zowiezo niet maar geloof me Micky, aan Iwan heb ik méér dan genoeg!

Wheelie
31-01-2005, 12:54
dat zijn niet al haar posts ;)

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 12:54
1 voorbeeld in 1 topic... weet niet meer precies waar het over ging... oh ja met shootomaniac...
Het ging over iets van Kim en zij replyde met 'Moslim zeker??"...
En ik ga echt niet alles aflezen maar i get you're point.. en ik hoop jij de mijne...

PigDog
31-01-2005, 12:55
Er staat nergens dat ze een hekel heeft aan rimmen bij een marokkaan :oops:

ashi76
31-01-2005, 12:56
Ik ben van mening dat eenieder voor zijn mening uit mag komen, mits op een fatsoenlijke en onderbouwde wijze.

Dat hierboven gequote sinterklaas gedichtje slaat imo nergens op, al moet ik bekennen dat ik niet weet in welke context het gepost is.

De nekschot quote (waar ik mezelf ook schuldig aan maak) heeft imo niets te maken met religie of afkomst, maar met de daden van de betrokken persoon.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 12:58
Dat hierboven gequote sinterklaas gedichtje slaat imo nergens op, al moet ik bekennen dat ik niet weet in welke context het gepost is.

Wat maakt het uit in welke context het gepost is?? (topic over vlag van schoolspullen)
Zulke posts mogen van mij gelijk weg gehaald worden!!

Iwan
31-01-2005, 12:59
1 voorbeeld in 1 topic... weet niet meer precies waar het over ging... oh ja met shootomaniac...
Het ging over iets van Kim en zij replyde met 'Moslim zeker??"...
En ik ga echt niet alles aflezen maar i get you're point.. en ik hoop jij de mijne...

Nee beste Italian ik vat jouw point niet. Jij beweert te pas en te onpas dat wij niet iedereen over een kam moeten scheren en wat doe jij bij Kim?

tuurlijk is het wel onzin.... zoek voor de grap is een paar posts van haar op... en kijk wat je te zien krijgt mbt dit onderwerp.

Dus nogmaals ik heb gedaan wat jij zei, en je liegt dat je barst.
Dus jij scheert haar ook over 1 kam, je oordeelt over iemand als of ze bij de massa hoort. Jij bent nog veel erger als de mensen waar jij continu op afgeeft, bah!

Wheelie
31-01-2005, 13:00
Er staat nergens dat ze een hekel heeft aan rimmen bij een marokkaan :oops:

ik heb wel een hekel aan het rimmen vaN een marokaanse (of ze moet haar poepgaatje gebleekt hebben ;) )

Silat
31-01-2005, 13:02
Iwan jij allochtoon??? maar je bent blank en kaal en hebt 2 belts om je nek hangen :lol:

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 13:03
@Iwan.

Ok my bad. Maar dan nog zijn er opmerkingen gemaakt zonder onderbouwing van haar kant af. Maar nogmaals my bad.

Maar snap je hoe dat dan overkomt, en dat jij nu voor je vriendinnetje opkomt dat probeer ik een beetje voor de goeie marokkanen bijv in de sportschool..... omdat het je vriendinnetje is ben ik erger dan de mensen waar ik me continu op afgeef?? denk ff na man!!
.
En snap je nu hoe ik soms over bepaalde posts van jullie hier denk??

ashi76
31-01-2005, 13:06
Dat hierboven gequote sinterklaas gedichtje slaat imo nergens op, al moet ik bekennen dat ik niet weet in welke context het gepost is.

Wat maakt het uit in welke context het gepost is?? (topic over vlag van schoolspullen)
Zulke posts mogen van mij gelijk weg gehaald worden!!

Het maakt zeker uit in welke context dit gepost is.

Stel dat het een topic zou zijn waarin te lezen staat dat iemand veroordeeld is wegens het publiceren van dit gedicht in een lokale krant.

De context is dus zeker wel van belang !

Ik zal de topic naar aanleiding hiervan (nl vlag) nu zelf ook even gaan lezen...

Kim
31-01-2005, 13:06
gezellig dat we allemaal ontopic blijven not. Italian misschien kun je beter een topic openen in de pit over mij kun je lekker je frustraties in kwijt. reageer als het betrekking heeft op het onderwerp, en zeik mij niet de hele tijd af jongen.

Oh en allochtoon ben je ook als een of allebei je ouders in het buitenland is/zijn geboren.

En Iwan...Thanks!

En ik kom niet uit Rilland, gadverdamme, ik woon er alleen maar :lol: !

Iwan
31-01-2005, 13:07
Iwan jij allochtoon??? maar je bent blank en kaal en hebt 2 belts om je nek hangen :lol:

Hahaha, ik ben de ultieme smeltkroes der culturen.
Half indonesisch, half nederlands, kale kop, en supertrots op mijn land.
Hehehe!

Silat
31-01-2005, 13:09
Sorry maar die negers die hier lopen van de antillen en suriname worden zeker niet voor allochtoon aangezien :?

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 13:09
gezellig dat we allemaal ontopic blijven not. Italian misschien kun je beter een topic openen in de pit over mij kun je lekker je frustraties in kwijt. reageer als het betrekking heeft op het onderwerp, en zeik mij niet de hele tijd af jongen. !


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kim
31-01-2005, 13:12
Wat Kim zegt is geen onzin hoor Italian. Ik vind ook niet dat mensen hun posts zouden moeten aanpassen omdat iemand die niet geregistreerd is toevallig mee kan lezen.
'T is misschien vervelend voor de mods als deze site hierdoor een rare naam krijgt door de welbekende posts, maar dat is dan ook aan hun om in te grijpen of niet (en die discussie is er al geweest).

tuurlijk is het wel onzin.... zoek voor de grap is een paar posts van haar op... en kijk wat je te zien krijgt mbt dit onderwerp. Als het goed onderbouwde posts zijn en niet alleen maar beledigend ok. Gaat het over de groep kut marrokanen bijvoorbeeld ok. Maar het is niet goed als een hele bevolking daar door beledigd word met gewoon domme redneck uitspraken waar niemand wat aan heeft.Door zulke types ga je juist 2 deling krijgen straks, en is dat wat jullie willen dan?? (om even kort door de bocht te zijn).

En dit is nu niet een forum waar iedereen toevallig op komt om te praten... Hier komen meerendeels vechtsporters en in dat wereldje zitten, helaas voor een paar, toch buitenlanders die ook meelezen hier.

Is dit niet beledigend voor mensen die gewoon hun mening over bepaalde buitenlanders hebben. Dus die mensen mogen buitenlanders niet afzeiken maar jij je mede forumleden wel? beetje hypocriet!

Shytown
31-01-2005, 13:13
OFF-TOPIC
Die Italian is toch wel een verrijking voor het forum...eerst posten als anonieme guest maar hij gaat 22 dagen de 300 posts halen! :thumbs:
Dit is trouwens geen beoordeling van de inhoudelijke waarde van zijn posts :mrgreen:

Kim
31-01-2005, 13:14
gezellig dat we allemaal ontopic blijven not. Italian misschien kun je beter een topic openen in de pit over mij kun je lekker je frustraties in kwijt. reageer als het betrekking heeft op het onderwerp, en zeik mij niet de hele tijd af jongen. !


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

heel intelligent ja

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 13:14
Wat Kim zegt is geen onzin hoor Italian. Ik vind ook niet dat mensen hun posts zouden moeten aanpassen omdat iemand die niet geregistreerd is toevallig mee kan lezen.
'T is misschien vervelend voor de mods als deze site hierdoor een rare naam krijgt door de welbekende posts, maar dat is dan ook aan hun om in te grijpen of niet (en die discussie is er al geweest).

tuurlijk is het wel onzin.... zoek voor de grap is een paar posts van haar op... en kijk wat je te zien krijgt mbt dit onderwerp. Als het goed onderbouwde posts zijn en niet alleen maar beledigend ok. Gaat het over de groep kut marrokanen bijvoorbeeld ok. Maar het is niet goed als een hele bevolking daar door beledigd word met gewoon domme redneck uitspraken waar niemand wat aan heeft.Door zulke types ga je juist 2 deling krijgen straks, en is dat wat jullie willen dan?? (om even kort door de bocht te zijn).

En dit is nu niet een forum waar iedereen toevallig op komt om te praten... Hier komen meerendeels vechtsporters en in dat wereldje zitten, helaas voor een paar, toch buitenlanders die ook meelezen hier.

Is dit niet beledigend voor mensen die gewoon hun mening over bepaalde buitenlanders hebben. Dus die mensen mogen buitenlanders niet afzeiken maar jij je mede forumleden wel? beetje hypocriet!

hahahahaha...ok vooruit dan...
Mening ok, maar dat hoeft toch niet beledigend te zijn voor een hele bevolking (in jouw geval moslims)??
Ik jou afzeiken?? waarom voel je je aangevallen?? omdat ik je quote?
Open jij anders ff dat topic in de pit.... :lol: :lol:

Iwan
31-01-2005, 13:15
@Iwan.

Ok my bad. Maar dan nog zijn er opmerkingen gemaakt zonder onderbouwing van haar kant af. Maar nogmaals my bad.

Maar snap je hoe dat dan overkomt, en dat jij nu voor je vriendinnetje opkomt dat probeer ik een beetje voor de goeie marokkanen bijv in de sportschool..... omdat het je vriendinnetje is ben ik erger dan de mensen waar ik me continu op afgeef?? denk ff na man!!
.
En snap je nu hoe ik soms over bepaalde posts van jullie hier denk??

Italian, ik heb ook een sportschool met goeie Marokanen, Turken, Indo's, Surinamers en Antilianen. Stuk voor stuk fanastische knullen.
Ik denk dat wij het allemaal ondanks onze boude uitspraken er wel over eens zijn dat het niet om die mensen gaat.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 13:16
@Iwan.

Ok my bad. Maar dan nog zijn er opmerkingen gemaakt zonder onderbouwing van haar kant af. Maar nogmaals my bad.

Maar snap je hoe dat dan overkomt, en dat jij nu voor je vriendinnetje opkomt dat probeer ik een beetje voor de goeie marokkanen bijv in de sportschool..... omdat het je vriendinnetje is ben ik erger dan de mensen waar ik me continu op afgeef?? denk ff na man!!
.
En snap je nu hoe ik soms over bepaalde posts van jullie hier denk??

Italian, ik heb ook een sportschool met goeie Marokanen, Turken, Indo's, Surinamers en Antilianen. Stuk voor stuk fanastische knullen.
Ik denk dat wij het allemaal ondanks onze boude uitspraken er wel over eens zijn dat het niet om die mensen gaat.

mee eens... maar dan nog kan je op je woorden/uitspraken letten want gelukkig kunnen de meeste van ons nog goed nadenken en dus goed je gevoelens in woorden uitdrukken.

Mike
31-01-2005, 13:18
Ik ga maar weer even ontopic om het goede voorbeeld te geven.
Ik vind de discussies hierover op een vechtsportforum juist wel interessant, omdat de meeste hier geen weerloze slachtoffers zijn en in de meeste gevallen dus geen reactie roepen uit angst of zelfbescherming of wat dan ook.
Ik zit ook in die luxe situatie, mensen zoeken op straat geen ruzie met mij,
In ieder geval, iedereen generaliseert, dat is feitelijk waar. Mensen moeten gevoelens en angsten altijd kunnen uiten, of dat nu onderbouwt of kortzichtig is in iemand anders zijn ogen, zo zij het, maar daarmee kan je die gevoelens niet ontkennen.

helemaal mee eens :thumbs:

max mulder shihan
31-01-2005, 13:20
Denk dat het te maken heeft met de tijdgeest waarin wij momenteel leven ,er word over en weer zeer krachtige taal gebruikt, dat mensen gefrustreert raken door het gedrag van bepaalde delen van onze bevolking vind ik niet zo vreemd, mede door het feit dat het gros van deze groep zeer slecht is in het zich zelf corigeren, daar komt dan ook nog bij dat er groote delen van deze groep zelf zwaar discriminerende taal gebruikt denk hierbij bv aan kankerkazen kankerkafir en zo zijn er nog veel meer van dit soort termen , vele hiervan in het arabisch. dit word niet alleen gezegt maar ook daadwerkelijk beleden maw men heeft een hekel aan Nederlanders. Dat hiervoor niet de hele bevolkings groep verandwoordelijk is moge duidelijk zijn toch zou het niet onverstandig zijn als deze mensen de hand in eigen boezem staken en binnen hun eigen groep de zaken eens zouden opschonen , nu krijgt men de indruk dat het gros de misdragingen van een deel van deze groep oogluikend toestaat, uitzonderingen daargelaten . om nog even terug te komen op het zogenoemde nationalistische gevoel hier op dit forum, ik heb daar geen problemen mee , ik persoonlijk ben er trots op om Nederlander te zijn , zijn er niet duizende bv marokanen die ondanks dat ze hier in Nederland geboren zijn zichzelf nog steeds marokaan noemen en trots op hun afkomst zijn . Ik persoonlijk heb met veel verschillende mensen te maken dus ook met veel mensen van buitenlandse afkomst , ik heb nog nooit echte moeilijkheden gehad met , noem er voor de vuist weg een aantal ,surinamers ,koerden turken afghanen, irakezen , somaliers, enz , de eenige groep waar ik altijd problemen mee had waren jammer genoeg marokanen
en ik was niet de eenige ook mijn koerdische dandrager en mede leeraar en vriend bas heefd hetzelfde probleem dit geld ook voor een andere leeraar bij mij in de dojo overigens een indo, altijd de zelfde problemen met de zelfde groep mensen. Dan onstaat er langsamerhand een houding van afkeer, graag zou ik het anders willen zien maar dan moet het ook wel van 2 kanten komen en dat is tot nu aan toe door mij en vele met mij nog niet zo ervaren eerder het tegen overgestelde. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik een hekel aan marokanen heb als ras of groep , maar wel aan het gedrag en de cultuur die volgens eigen zeggen dit allemaal tolerreert, omdat ,en nu komt er een cruciaal punt wij geen moslims zijn en daarom in de ogen van vele in deze groep als een soort tweede rangs mensen behandelt mogen worden , dit is mij persoonlijk al diverse keren te verstaan gegeven.Dit soort moeilijkheden heb ik NIET met andere islamieten bv turken of koerden ,waar de staat gescheiden is van de religie, dit in tegenstelling tot maroko waar dit niet het geval is. En ter afsluiting nog even dit alle gevoelens ook de zogenaamde onderbuikgevoelens hebben ergens hun oorsprong ,het is mij wat al te makkelijk om dit als 'rechts extremistisch' af te doen, moet je eens met wat oudere mensen gaan praten die doods bang zijn voor groepen jongens van alochtone afkomst die s'avonds door hun wijk zwerven .O ja er zijn in Nederland natuurlijk ook een groot aantal klootzakken van Nederlandse afkomst ,ook die verdienen de zelfde aanpak , namenlijk kijhard straffen, en dit geld voor iedereen ongeacht afkomst ras geloof enz enz.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 13:20
Dat hierboven gequote sinterklaas gedichtje slaat imo nergens op, al moet ik bekennen dat ik niet weet in welke context het gepost is.

Wat maakt het uit in welke context het gepost is?? (topic over vlag van schoolspullen)
Zulke posts mogen van mij gelijk weg gehaald worden!!

Het maakt zeker uit in welke context dit gepost is.

Stel dat het een topic zou zijn waarin te lezen staat dat iemand veroordeeld is wegens het publiceren van dit gedicht in een lokale krant.

De context is dus zeker wel van belang !

Ik zal de topic naar aanleiding hiervan (nl vlag) nu zelf ook even gaan lezen...

je hebt het topic gelocked.... maar had je niet beter gewoon dat berichie kunnen verwijderen... slaat totaal nergens op en is puur uit op stemmingsmakerij....

PigDog
31-01-2005, 13:22
In ieder geval, iedereen generaliseert, dat is feitelijk waar. Mensen moeten gevoelens en angsten altijd kunnen uiten, of dat nu onderbouwt of kortzichtig is in iemand anders zijn ogen, zo zij het, maar daarmee kan je die gevoelens niet ontkennen.

Dat is ook niet de point, RR.
iedereen moet alles kunnen zeggen wat hij wil, maar probeer dan een ander niet in verlegenheid te brengen, dat is een beetje de boodschap.

Kim
31-01-2005, 13:24
zeker, iedereen moet rekening houden met wat hij/zij zegt en mag dus geen on-onderbouwde uitspraken doen. En inderdaad, in 350 posts heb ik één keer een on-onderbouwde uitspraak gedaan, nou nou. Italian, kijk eerst naar jezelf voordat je afgeeft op andere mensen. Bij jou zie ik bijvoorbeeld in 2 reacties al vier beledigende en on-onderbouwde uitspraken....

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 13:28
zeker, iedereen moet rekening houden met wat hij/zij zegt en mag dus geen on-onderbouwde uitspraken doen. En inderdaad, in 350 posts heb ik één keer een on-onderbouwde uitspraak gedaan, nou nou. Italian, kijk eerst naar jezelf voordat je afgeeft op andere mensen. Bij jou zie ik bijvoorbeeld in 2 reacties al vier beledigende en on-onderbouwde uitspraken....

kimmetje, kimmetje, kimmetje... Ik heb mijn fout al toegegeven mbt jouw posts... open anders gewoon ff dat idee topic van je in de pit als je met mij verder wilt babbelen...

Kim
31-01-2005, 13:31
ik ga alleen maar in op wat je hiervoor zei, no offense.

Silat
31-01-2005, 13:42
is daT ZO?????

ashi76
31-01-2005, 13:48
Dat hierboven gequote sinterklaas gedichtje slaat imo nergens op, al moet ik bekennen dat ik niet weet in welke context het gepost is.

Wat maakt het uit in welke context het gepost is?? (topic over vlag van schoolspullen)
Zulke posts mogen van mij gelijk weg gehaald worden!!

Het maakt zeker uit in welke context dit gepost is.

Stel dat het een topic zou zijn waarin te lezen staat dat iemand veroordeeld is wegens het publiceren van dit gedicht in een lokale krant.

De context is dus zeker wel van belang !

Ik zal de topic naar aanleiding hiervan (nl vlag) nu zelf ook even gaan lezen...

je hebt het topic gelocked.... maar had je niet beter gewoon dat berichie kunnen verwijderen... slaat totaal nergens op en is puur uit op stemmingsmakerij....

Het editten van posts kost tijd Italian. ;)
Aangezien ik officieel gewoon aan het werk ben was dat een tijdelijke oplossing (stond er ook bij trouwens). Ik heb de topic gelezen en dat gedicht idd verwijderd.

Muay Thai Elite
31-01-2005, 13:53
Er bestaat een mooi woord voor mensen als Italian: BETWETER!! Altijd maar het slimme bijdehandje uithangen werkt op een gegeven moment echt op ieders zenuwen....


En ik heb niets tegen buitenlanders, maar wel tegen kutmarokkanen..... Oh en trouwens: ik ben blank: B - L - A - N - C !!! :mrgreen: :thumbs:

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 14:01
Er bestaat een mooi woord voor mensen als Italian: BETWETER!! Altijd maar het slimme bijdehandje uithangen werkt op een gegeven moment echt op ieders zenuwen....

hahahahahahahaha.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
het leuke is gewoon dat ik jullie eigen woorden gebruik... (op Kim na, daar liep ik ff te hard van stapel 8) )
En je hoeft niet te reageren hoor. :roll:

mossad
31-01-2005, 14:03
Dat hierboven gequote sinterklaas gedichtje slaat imo nergens op, al moet ik bekennen dat ik niet weet in welke context het gepost is.

Wat maakt het uit in welke context het gepost is?? (topic over vlag van schoolspullen)
Zulke posts mogen van mij gelijk weg gehaald worden!!

Wat mij betreft niet. Ik haat censuur en het is veel beter om in discussie te gaan over zaken. Bovendien geef je dan ook een forum de kans om te laten zien dat ze er niet mee eens zijn.

Je hebt het ook steeds over belediging van groepen, maar hoe ongenuanceerd sommigen ook zijn, gaan de meeste posts toch gewoon over mensen die zich misdragen. Dat een hele groep zich dan aangesproken voelt is heel vreemd. Slachtofferrol heet dat. Wanneer iemand die idioten in een voetbalstadion veroordeelt om hun agressieve gedrag, voel ik me toch ook niet aangesproken? Wanneer een blonde Nederlander zich schuldig maakt aan geweld op straat en dat wordt veroordeeld voel ik me toch ook niet aangesproken? Er zouden meer Aboutalebs moeten zijn dan zou de discussie niet zo'n wij-zij karakter hebben.

Muay Thai Elite
31-01-2005, 14:05
Er bestaat een mooi woord voor mensen als Italian: BETWETER!! Altijd maar het slimme bijdehandje uithangen werkt op een gegeven moment echt op ieders zenuwen....

hahahahahahahaha.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
het leuke is gewoon dat ik jullie eigen woorden gebruik... (op Kim na, daar liep ik ff te hard van stapel 8) )
En je hoeft niet te reageren hoor. :roll:

Damn.... :roll: Need I say more..... Hij zegt 'jullie'.... Dat betekent jij versus de rest: Je voelt je echt boven iedereen staan he?

Anonymous
31-01-2005, 14:09
[quote=Raziël]hmm ik vind dat je altijd eerlijk moet zijn en zeggen waar het op staat, mits onderbouwd en niet racistisch. .
Dus je bedoelt niet dit:

Sinterklaas die liep te denken wat hij aan de moslims zou schenken. Hij dacht ik ga ze gifgas geven, maak 'n einde aan hun leven. Ik wil ze in hun ballen trappen en hun handen af gaan kappen. Sla ze verrot en hang ze op, jaag ze 'n kogel door de kop. Ik breek persoonlijk elk een been, gooi er zoutzuur overheen. Ze om Allah laten roepen, als ik in hun bek ga poepen. Steek een mes in hun vieze lijf, met een brief waarop ik schrijf: groetjes Sint en Piet

idd degene die dat geschreven heeft verdiend een IP ban voor het leven.... Waarschijnlijk geschreven door een 15 jarige puisten VMBO'er die het "cool" vind om provocerend te zijn, mits anoniem. Als dit grappig is bedoeld dan is het een 13jarige met het inlevingsvermogen van een 8 jarige.

Warom het is toch een vrij land zodra ik niet als die achtelijke Mohammed B dat briefje in een marokaan steek met een mes mag ik zegge wat ik wil! Alleen die vrijheid nemen steeds minder mensen omdat ze bang zijn in hun eigen land?

Anonymous
31-01-2005, 14:14
Ik raad je ook aan Raziel, om eens te kijken op maroc.nl en maghreb.nl, vooral daar kijken over hoe vrij ze over ons discussieren en wat zij vinden!

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 14:15
Er bestaat een mooi woord voor mensen als Italian: BETWETER!! Altijd maar het slimme bijdehandje uithangen werkt op een gegeven moment echt op ieders zenuwen....

hahahahahahahaha.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
het leuke is gewoon dat ik jullie eigen woorden gebruik... (op Kim na, daar liep ik ff te hard van stapel 8) )
En je hoeft niet te reageren hoor. :roll:

Damn.... :roll: Need I say more..... Hij zegt 'jullie'.... Dat betekent jij versus de rest: Je voelt je echt boven iedereen staan he?

hahahahahahahaha... ja echt man.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Biiyen
31-01-2005, 14:37
Ik raad je ook aan Raziel, om eens te kijken op maroc.nl en maghreb.nl, vooral daar kijken over hoe vrij ze over ons discussieren en wat zij vinden!

Als hun van de flat afspringen, spring jij dan ook?

Blijf kritisch! Klim eens uit die kuil waarin je jezelf hebt ingegraven. Dat is wat je hebt gedaan. Je zet je hakken in het zand en alles wat je leest van een ander kaats je direct terug. Je denkt niet na maar gooit gewoon met zand terug omdat je tegenstander(?) ook met zand gooit. Als je ouder(?) wordt zul je toch echt moeten leren om zelf na te denken en dingen van meerdere kanten te bekijken anders eindig je op een eenzijdig LBO baantje (uitzonderingen daargelaten), mekkerend met je collega's over die kanker buituhlanduhs.

Anonymous
31-01-2005, 14:48
Ik raad je ook aan Raziel, om eens te kijken op maroc.nl en maghreb.nl, vooral daar kijken over hoe vrij ze over ons discussieren en wat zij vinden!

Dat is nou PRECIES wat ik bedoel!!!!

Ga lekker daar op ze zitten schelden en doe in het mixfight forum gewoon wat gedisciplineerder. Je kunt je zegje toch wel doen, zonder jezelf te verlagen op het zelfde niveau, als op andere fora?

Leon
31-01-2005, 14:49
Tering waar hebben we het over, ik bedoel... FUCK RACISME!!!
en what the fuck lult iedereen over 'rassen'(onderscheid)???
houd je muil dicht stelletje apen denk na!!! Er zijn geen meerdere
rassen!!! Naar mijn weten bestaat er maar 1 ras en dat is de mens,
verder heeft er weleens iemand een ander kleurtje dan jij ja maar
wat dan nog? ik heb ook wel maten die groter, kleiner, donkerder
of helemaal pikzwart zijn, die uit Marokko of Sicilië of Turkije komen!
WHAT THE FUCK MAAKT HET ALLEMAAL UIT!!!??? Ik word hier zo
schijtziek van al dat gezeur over 'die of dat is slecht'. Acceptatie
mensen en uiteraard (wederzijds)respect is de sleutel!!!

Kim
31-01-2005, 14:51
laat iedereen zijn mening uiten zonder er telkens bovenop te springen!

Shytown
31-01-2005, 14:56
N.a.v. de tip ben ik eens op Maroc.nl gaan kijken, en daar doen zich dezelfde discussies voor, zie:

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=146366cb840fc065e4f3acefbfe8e4c1&threadid=127995

Snap niet dat mensen zo moeilijk doen, geef gewoon je eigen meing. Tis tenslotte een vrij land.

In aansluiting hieopr een quote van een Marokkaan gisteren bij Prem Time die zegt : "Vrijheid van meningsuiting mag, maar er zijn wel grenzen" :twak:

mossad
31-01-2005, 15:09
Tering waar hebben we het over, ik bedoel... FUCK RACISME!!!
en what the fuck lult iedereen over 'rassen'(onderscheid)???
houd je muil dicht stelletje apen denk na!!! Er zijn geen meerdere
rassen!!! Naar mijn weten bestaat er maar 1 ras en dat is de mens,
verder heeft er weleens iemand een ander kleurtje dan jij ja maar
wat dan nog? ik heb ook wel maten die groter, kleiner, donkerder
of helemaal pikzwart zijn, die uit Marokko of Sicilië of Turkije komen!
WHAT THE FUCK MAAKT HET ALLEMAAL UIT!!!??? Ik word hier zo
schijtziek van al dat gezeur over 'die of dat is slecht'. Acceptatie
mensen en uiteraard (wederzijds)respect is de sleutel!!!

Er zijn wel verschillende rassen, maar dat is geen reden voor discriminatie. En het maakt blijkbaar wel uit. Trek maar wat geschiedenisboekjes open.

Kim
31-01-2005, 15:24
Het ras (in normale worden: de bevolkingsgroep, honden deel je in in rassen) is niet belangrijk, de mentaliteit wel. En de mentaliteit gaat gepaard met de godsdienst, geschiedenis, cultuur, conjunctuur enz enz van de bevolkingsgroep. Déze verschillen zorgen voor onderlinge frustratie.

migyur
31-01-2005, 15:54
Offtopic..


Zijn indo's allochtonen? Ik bedoel het woord allochtoon verwijst naar een afkomst anders dan Nederlands. Maar toen de stroom indische mensen hier kwam, was Indië toch nog Nederlands? (Nederlands-Indië) Of ben je allochtoon als je verre voorouders hebt, die ooit in een ander land zijn geboren? Dan kun je als zeelander wel inpakken, want daar zijn onder het spaanse juk veel kindertjes geboren :mrgreen:

allochtoon ben je als jij zelf of 1 van je ouders in het buitenland is geboren.
Hoewel veel indo`s ouders hebben die in indonesie zijn geboren zijn hun geen allochtoon. Dit had nederland toen speciaal voor gezorgd. Zou het wel opzoeken..

Muay Thai Elite
31-01-2005, 15:58
Leuke dialoog op Maroc.nl inderdaad. Lees en huiver, en dan mag je meteen raden welke van de 2 hier niets te zoeken heeft.


Ik ben gewoon een Nederlander.

Hoef ik me tenminste niet steeds te verantwoorden wat buitenlanders alleemaal fout doen.

Reply

Overloper dus...


Ja en een verrader!

So what, ik heb al een aantal vermeende straatterroristen aangemeld bij de politie via de speciale kliklijn. Laat ze maar in de gevangenis voor overlast zorgen, dan zijn we van dat tuig van richel af! Zulke kanailles dienen de rechtstaat te respecten, zoniet dan moeten ze hard aangepakt worden en indien mogelijk terug naar land van herkomst worden gestuurd.

Reply

Gefrustreerd of sensatiezoeker?


Ik voel me gewoon machteloos, vooral als je weet dat je tegen die lui niks kan doen. En de pliesie doet geen ene moer. Laat Den Haag maar met strenge regels komen. Dan maar de grondrechten van die schorem afpakken. Alleen zo kun je ze de nek omdraaien.

Reply

gefrustreerd dus...

Maare terugsturen kan niet. Want Marokkanen die hier geboren zijn hebben geen land om naar toe teruggestuurd te worden...

Damn ik haat dat soort gesprekken, ze laten me altijd weer zien waarom ik de mening heb die ik heb, en dat maakt me niet vrolijk.

Justinian
31-01-2005, 17:11
Het filmpje van Justi over die geflipte tiener in de klas, is voor mij de druppel. Niet het filmpje zelf: In Amerika schieten ze de leraar gewoon voor z'n plet, maar het uitgekauwde commentaar erop.
Of die kerel in dat filmpje nou een Marokkaan is.... ik zou het niet weten, het zou ook heel goed een Spanjaard, Turk, Portugees of Albanees kunen zijn. Het kan mij werkelijk geen moer schelen of het nou een Marokkaan is of een Nederlander*"is die het flikt. Als het om een Nederlander gaat dan is hij net zo fout als zijn Marokkaanse broeder in het kwaad.

Heel vaak geef ik hier op het forum aan dat het mijns inziens een kleinere groep Marokkanen is die het voor de grotere groep verpesten. Ik heb er geen moeite mee die kleine groep dan te bestempelen als 'Kutmarokkanen'. Als je de term 'Kutmarokkanen' uit z’n context haalt dan zou je daar inderdaad je twijfels bij kunnen hebben. In dit geval, nu ik het duidelijk over een bepaalde groep heb, denk ik daar anders over. Vergis je niet, deze groep is voor een groot deel verantwoordelijk voor het feit dat er steeds meer Nederlanders een hekel krijgen aan de gehele Marokkaanse gemeenschap (en zelfs de moslimgemeenschap!) waarvan deze jongens slechts een klein deel uitmaken!

Persoonlijk ken ik genoeg moslims waarmee ik het erg goed kan vinden. Sterker nog, bijna alle moslims die ik ken zijn prima figuren. Ik train momenteel met een jongen uit Irak die zich binnen 4 jaar de Nederlandse taal machtig heeft gemaakt en dit jaar de HAVO afrondt. Dáár heb ik veel respect voor. Maar, voor een figuur als Ali B. (of een willekeurige Nederlandse tasjesdief) kan ik absoluut geen respect hebben. Ali B. is (gelet op bovenstaande) voor mij dan ook een ‘Kutmarokkaan’. Ik denk dat het onderscheid dat ik maak nu wel duidelijk is :thumbs:




* ik laat de problematiek van de dubbele paspoorten even voor wat het is en bedoel hier met Marokkaan dus iemand waarvan zijn ouders van oorsprong Marokkaans zijn.

sportfan
31-01-2005, 17:12
Goede topic Pigdog. Inderdaad het valt me ook op dat de uitspraken over allochtonen met de dag extremer worden.

Daarnaast vind ik het altijd weer grappig dat indo's zichzelf als allochtonen zien. Dit is namelijk niet waar... Personen uit Japan en uit voormalig Ned-Indie zijn geen allochtoon. Dit geldt geloof ik ook voor personen uit de VS en Canada. Mensen uit Suriname zijn bijvoorbeeld dus wel allochtoon.

Ik snuffel persoonlijk niet rond in de andere forums dan over de sport zelf maar kwam deze topic even tegen bij een 'mislukte' zoekactie.

Laten we met z'n allen meer respect voor elkaar hebben. Juist onze sporten, waar een hoog percentage allochtonen aan meedoet, lenen zich bij uitstek voor het laten zien dat we wel samen in 1 land kunnen leven. Toch?

Kim
31-01-2005, 17:20
ik zie mezelf niet als een allochtoon ik zie mezelf als een nederlander. ik dacht dat ik oorspronkelijk gezien een allochtoon was maar dat blijkt nu dus van niet. het interesseert me geen ene moer, ik ben gewoon een nederlander. leuke topic inderdaad, iedereen verschilt gigantisch van mening.

redjuh
31-01-2005, 17:25
er is hier op het forum helemaal geen anti-allochtone of nationalistische tendens. alleen wat mij betreft, tegen het grootste gedeelte van de marokkanen in ons land. zij beschouwen zichzelf in 9 van de 10 gevallen niet eens als nederlander, dus ze plaatsen zichzelf tegenover de nederlanders. ik bedoel hey... volgens de definitie ben ik zelf een allochtoon, dus wat dat betreft...

maar goed ik vind dit topic suggestief.

TommySoprano
31-01-2005, 17:34
nou geen van de "racistische" reakties staan op zich of zijn een geopend topic erover, t zijn alleen maar reakties op een filmpje of een verhaal wat in een topic gezet wordt!!!
en deze reaktie vindt ik dan ook echt niet raar, "ze" roepen t over zichzelf af, ook mede door de anonieme tegen reakties :!:
ik woon midden in een volkswijk dus heb genoeg ervaring,maar ik wordt door de gebeurtenissen en reakties van de betrokkenen steeds iets meer naar rechts getrokken en ben hier niet de enige in.
kortom tis jammer dat t zover moet komen maar zal nu eenmaal de kant van mn roots kiezen zoals iedereen zal doen :!:

Kim
31-01-2005, 17:38
helemaal mee eens! wij zetten ons niet af tegen hun maar zij tegen ons. in onze samenleving worden genoeg kansen gecreeerd voor minderheden maar je krijgt stank voor dank. de frustraties van nederlanders tegen de groep foute marrokanen is meer dan begrijpelijk!

migyur
31-01-2005, 17:42
wij zetten ons niet af tegen hun maar zij tegen ons.


Door zo te denken zet jezelf ook tegen over hun, en maakt de problemen erger door 2deling.
Waar niemand bij gebaat is...

Kim
31-01-2005, 17:44
ik zet mezelf ook tegen hun af want ik moet niks van zulke onruststokers hebben, en nu ben ik vast weer een racist of wat dan ook, maar ik noem het liever REALIST!

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 17:45
Wij, hun, ons... come on....
In the words of genki sudo... WE ARE ALL ONE!!!
@ Redjuh... grootste gedeelte van de marrokanen zelf die fout zijn?? ***zucht***
@ TommySoprano... de kant van je roots kiezen?? wat heeft dit te maken met deze discussie???

TommySoprano
31-01-2005, 17:51
Wij, hun, ons... come on....
In the words of genki sudo... WE ARE ALL ONE!!!
@ Redjuh... grootste gedeelte van de marrokanen zelf die fout zijn?? ***zucht***
@ TommySoprano... de kant van je roots kiezen?? wat heeft dit te maken met deze discussie???

veel want wiens meisjes zetten ze in de prostitutie en wiens oma pakken ze t tasje?????? :wink:

Kim
31-01-2005, 17:53
laten we realistisch blijven, we aren't all one! in tegendeel. we kunnen eindeloos discussieren over wat je wel en niet mag zeggen en wat er wel en niet moet gebeuren maar haat en afzetting tussen bevolkingsgroepen is er altijd geweest en zal er altijd blijven. of je het met woorden uit of elkaar gewoon afslacht het maakt niet uit het is er en het blijft er.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 17:53
Wij, hun, ons... come on....
In the words of genki sudo... WE ARE ALL ONE!!!
@ Redjuh... grootste gedeelte van de marrokanen zelf die fout zijn?? ***zucht***
@ TommySoprano... de kant van je roots kiezen?? wat heeft dit te maken met deze discussie???

veel want wiens meisjes zetten ze in de prostitutie en wiens oma pakken ze t tasje?????? :wink:

hahahahaha.... ja dat doen alleen marrokanen he??
Om je even uit je droom te helpen... De hoertjes in NL worden 'beheerd' door joegoslaven / russen / en wat hells angels... MIsschien een paar van die kleine jochies wannabe pooiers...
In alkmaar 3 x een beroving geweest en alle 3 de keer door een 'blanke'. (tuurlijk wel meerdere, maar in de afgelopen tijd)
Verkrachtingen geweest in alkmaar... door blanke...
Dus jouw voorbeeldjes helpen niet echt...
En wat heeft dit met je roots kiezen te maken??

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 17:55
laten we realistisch blijven, we aren't all one! in tegendeel. we kunnen eindeloos discussieren over wat je wel en niet mag zeggen en wat er wel en niet moet gebeuren maar haat en afzetting tussen bevolkingsgroepen is er altijd geweest en zal er altijd blijven. of je het met woorden uit of elkaar gewoon afslacht het maakt niet uit het is er en het blijft er.

en dat maakt het goed....? ben je WO 1 en 2 vergeten??? om maar een stom voorbeeld te noemen.
Beetje nadenken over wat er gezegd word kan geen kwaad. En nogmaals wil je echt zo'n 2 deling in NL dan??

Kim
31-01-2005, 17:55
TommySoprano neemt nergens het woord marrokanen in zijn mond...LÉZEN italian.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 17:56
TommySoprano neemt nergens het woord marrokanen in zijn mond...LÉZEN italian.

Nee dat maakte ik ervan... Maar waar praten we voornamelijk over in dit topic, kimmetje??

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 17:57
Maarre screw you guys.. i'm going home!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tijd vliegt zo..hahahaha... tot straks!!

TommySoprano
31-01-2005, 17:58
TommySoprano neemt nergens het woord marrokanen in zijn mond...LÉZEN italian.

Nee dat maakte ik ervan... Maar waar praten we voornamelijk over in dit topic, kimmetje??

over nationalistische gevoelens in t forum :wink:

Kim
31-01-2005, 17:59
je bent niet in de positie om mensen woorden in de mond te leggen en ze er vervolgens over aan te spreken. hou t een beetje sportief. als je geen discussie kunt volgen hou dan je mond.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 18:01
je bent niet in de positie om mensen woorden in de mond te leggen en ze er vervolgens over aan te spreken. hou t een beetje sportief. als je geen discussie kunt volgen hou dan je mond.

Als je goed leest dan zie je dat ik niemand woorden in hun mond leg, kimmetje.... maar gewoon doorga over waar deze discussie de laatste posts over gaan. En dat tasje pakken opmerking dan?? kom op kimmetje.. als je graag wilt dat ik mn mond houd, wat niet gebeurt, open dan zo'n topic in de pit... kan je puur op mij reageren...

Kim
31-01-2005, 18:03
ga nou maar naar huis hahahahaha!

Kim
31-01-2005, 18:03
TommySoprano neemt nergens het woord marrokanen in zijn mond...LÉZEN italian.

Nee dat maakte ik ervan... Maar waar praten we voornamelijk over in dit topic, kimmetje??

uhum!

TommySoprano
31-01-2005, 18:10
whahah dit is een gebed(naar mekka) zonder eind!!!jihoeeeeee :P

redjuh
31-01-2005, 18:14
Wij, hun, ons... come on....
In the words of genki sudo... WE ARE ALL ONE!!!
@ Redjuh... grootste gedeelte van de marrokanen zelf die fout zijn?? ***zucht***
@ TommySoprano... de kant van je roots kiezen?? wat heeft dit te maken met deze discussie???

we are NOT all one... ik ben niet 1 met de groep die ik vaak bekritiseer. al zou ik hun levens kunnen redden door in hun bekken te schijten zou ik het nog niet doen!

Kim
31-01-2005, 18:15
hahahahaha @redjuh LMAO!

Virus
31-01-2005, 19:05
...een groepje mensen is kortzichtig...

je heb gelijk. maar de mensen hier zijn niet al te slim

Over nuance gesproken... :?

Lekker bijdehand man... :lol:



Mijns inziens is het een kleine groep Marokkanen die het voor de grotere groep verpest. Ik heb er geen moeite mee die kleine groep dan te bestempelen als 'Kutmarokkanen'. Als je de term 'Kutmarokkanen' uit z’n context haalt dan zou je daar inderdaad je twijfels bij kunnen hebben. In dit geval, nu ik het duidelijk over een bepaalde groep heb, denk ik daar anders over. Vergis je niet, deze groep is voor een groot deel verantwoordelijk voor het feit dat er steeds meer Nederlanders een hekel krijgen aan de gehele Marokkaanse gemeenschap (en zelfs de moslimgemeenschap!) waarvan deze jongens slechts een klein deel uitmaken!

Hoe je het ook went of keert, zo simpel liggen de zaken gewoon!

Geen spelt tussen te krijgen wat mij betreft... :maskills:

TommySoprano
31-01-2005, 19:42
en als t zo doorgaat zullen we wel zien wat de meerderheid voelt en doet :twisted:

migyur
31-01-2005, 19:48
denk je..Nederlanders zijn niet aggresief en das iets wat je trots op moet zijn!
Dat hele we "laten ze wel voelen" mentaliteit is precies het soort mentaliteit waar het "merendeel" zich aan ergert.

Kim
31-01-2005, 19:53
ik erger me juist aan de sub-assertieve toon die over nederland heen hangt!

TommySoprano
31-01-2005, 20:01
denk je..Nederlanders zijn niet aggresief en das iets wat je trots op moet zijn!
Dat hele we "laten ze wel voelen" mentaliteit is precies het soort mentaliteit waar het "merendeel" zich aan ergert.

uhuh de tijd zal t leren , maar iedereen heeft zn grens!! en ik denk dat die bij velen een heel eind is bereikt!
en dan erbij,je hoeft ook niet agressief te zijn om voor jezelf op te komen.......

migyur
31-01-2005, 20:06
je hoeft ook niet agressief te zijn om voor jezelf op te komen.......


Wat bedoel je dan precies met

zullen we wel zien wat de meerderheid voelt en doet
?

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 20:07
Wij, hun, ons... come on....
In the words of genki sudo... WE ARE ALL ONE!!!
@ Redjuh... grootste gedeelte van de marrokanen zelf die fout zijn?? ***zucht***
@ TommySoprano... de kant van je roots kiezen?? wat heeft dit te maken met deze discussie???

we are NOT all one... ik ben niet 1 met de groep die ik vaak bekritiseer. al zou ik hun levens kunnen redden door in hun bekken te schijten zou ik het nog niet doen!

whahahahahahahaha... jezus man...
Ik ben echt benieuwd naar wie onze Red nu is.. Ik hoop je ff te ontmoeten in de hoornsevaart..... de man achter de uitspraken 8) (voordat je dat weer krijgt, gewoon een normale ontmoeting)
Door types zoals jij krijg je straks allemaal bullshit in dit kleine landje wat helemaal niet nodig is. Het klinkt wel stoer hoor zulke uitspraken maar wat schiet je er mee op??

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 20:08
je hoeft ook niet agressief te zijn om voor jezelf op te komen.......


Wat bedoel je dan precies met

zullen we wel zien wat de meerderheid voelt en doet
?

dat wou ik net vragen...

Leon
31-01-2005, 20:13
fuck dit, er zijn geen rassen voor mensen! en fuck degene die wel onderscheid maakt,
zoals hier al eerder werd genoemd... we are all one! vergeet dat niet, we moeten het
met elkaar het beste van maken zolang we allemaal elkaar lucht in en uitademen

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 20:20
fuck dit, er zijn geen rassen voor mensen! en fuck degene die wel onderscheid maakt,
zoals hier al eerder werd genoemd... we are all one! vergeet dat niet, we moeten het
met elkaar het beste van maken zolang we allemaal elkaar lucht in en uitademen

:thumbs:

redjuh
31-01-2005, 20:21
Wij, hun, ons... come on....
In the words of genki sudo... WE ARE ALL ONE!!!
@ Redjuh... grootste gedeelte van de marrokanen zelf die fout zijn?? ***zucht***
@ TommySoprano... de kant van je roots kiezen?? wat heeft dit te maken met deze discussie???

we are NOT all one... ik ben niet 1 met de groep die ik vaak bekritiseer. al zou ik hun levens kunnen redden door in hun bekken te schijten zou ik het nog niet doen!

whahahahahahahaha... jezus man...
Ik ben echt benieuwd naar wie onze Red nu is.. Ik hoop je ff te ontmoeten in de hoornsevaart..... de man achter de uitspraken 8) (voordat je dat weer krijgt, gewoon een normale ontmoeting)
Door types zoals jij krijg je straks allemaal bullshit in dit kleine landje wat helemaal niet nodig is. Het klinkt wel stoer hoor zulke uitspraken maar wat schiet je er mee op??

wat ik er mee opschiet... ach weinig. dat weet ik ook wel. ik predik het verder niet. alleen kijk... het enige wat ik hoor is marokkanen die zich geen nederlander voelen, marokkanen die van alles flikken marokkanen dit marokkanen dat. elk programma op tv gaat zowat over marokkanen. nou daar ben ik helemaal klaar mee. en ja dan zeg ik dit soort dingen regelmatig. ja ook een beetje onder het mom van zij doen hetzelfde etc etc... het punt van samen dit en samen dat hoeft van mij niet. wie wil doet mee, wie nie wil kan doodvallen wat mij betreft.
en uiteraard zul je me daar wel zien verschijnen. ik val vrij makkelijk op

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 20:54
het enige wat je hoort.... dat zegt al genoeg....
Zie jij in HHW dit soort dingen gebeuren dan?? Kom jij ermee in aanraking??
Het is leuk dat je die stomme uitspraken doet, en gelijk alle marrokanen over 1 kam scheert, maar daar schiet je niks mee op..
Je traind toch?? trainen daar buitenlanders en dan marrokanen?? praat je er met hun ook zo over?? Of is dat puur hier??

redjuh
31-01-2005, 20:57
ja train ook met marokkaanse jongens. ik druk me dan iets genuanceerder uit dat wel. maar steek mijn mening niet onder stoelen of banken. zelf zeggen ze ook van ja tering door die mofo's krijgen wij ook problemen. ja dat is zo idd. hier in hhw ach ik niet direct maar kom in alkmaar en daar ben ik elke dag... en daar heb je het wel.

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 20:58
ja train ook met marokkaanse jongens. ik druk me dan iets genuanceerder uit dat wel. maar steek mijn mening niet onder stoelen of banken. zelf zeggen ze ook van ja tering door die mofo's krijgen wij ook problemen. ja dat is zo idd. hier in hhw ach ik niet direct maar kom in alkmaar en daar ben ik elke dag... en daar heb je het wel.

waar dan?? ik ben er ook dagelijks??
ALs ik af en toe op het waagplein sta zijn het echt niet de marrokanen die moeilijk doen hoor???

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 21:01
ja train ook met marokkaanse jongens. ik druk me dan iets genuanceerder uit dat wel. maar steek mijn mening niet onder stoelen of banken. zelf zeggen ze ook van ja tering door die mofo's krijgen wij ook problemen. ja dat is zo idd. hier in hhw ach ik niet direct maar kom in alkmaar en daar ben ik elke dag... en daar heb je het wel.

en je zegt het zelf al dat die marrokanen dit zeggen : "ja tering door die mofo's krijgen wij ook problemen"
Hoe kun jij dan in gods naam die hele bevolking weg willen hebben?? zoals je in een ander topic noemt?? zeg je dan ook van "ja maar de goeie moeten maar lijden onder de kwaaie??"

redjuh
31-01-2005, 21:13
ja train ook met marokkaanse jongens. ik druk me dan iets genuanceerder uit dat wel. maar steek mijn mening niet onder stoelen of banken. zelf zeggen ze ook van ja tering door die mofo's krijgen wij ook problemen. ja dat is zo idd. hier in hhw ach ik niet direct maar kom in alkmaar en daar ben ik elke dag... en daar heb je het wel.

waar dan?? ik ben er ook dagelijks??
ALs ik af en toe op het waagplein sta zijn het echt niet de marrokanen die moeilijk doen hoor???

(ik werk in alkmaar)... buiten het waagplein zeg maar tussen het waag en de extase in die straten daar zorgen ze altijd voor problemen. that's a fact.


en idd de goeden lijden onder de slechten, maar dat hoeft niet meer als het aan mij ligt. want de goeden nemen de nederlandse nationaliteit en dragen die met trots, en de slechten behouden de marokkaanse nationaliteit en spugen op de onze

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 21:18
ja train ook met marokkaanse jongens. ik druk me dan iets genuanceerder uit dat wel. maar steek mijn mening niet onder stoelen of banken. zelf zeggen ze ook van ja tering door die mofo's krijgen wij ook problemen. ja dat is zo idd. hier in hhw ach ik niet direct maar kom in alkmaar en daar ben ik elke dag... en daar heb je het wel.

waar dan?? ik ben er ook dagelijks??
ALs ik af en toe op het waagplein sta zijn het echt niet de marrokanen die moeilijk doen hoor???

(ik werk in alkmaar)... buiten het waagplein zeg maar tussen het waag en de extase in die straten daar zorgen ze altijd voor problemen. that's a fact.

Ik heb daar ook als beveiliging gewerkt, ook ff bij extase... .en moet je echt eerlijk zeggen dat marrokanen echt niet het grote probleem zijn in alkmaar......


en idd de goeden lijden onder de slechten, maar dat hoeft niet meer als het aan mij ligt. want de goeden nemen de nederlandse nationaliteit en dragen die met trots, en de slechten behouden de marokkaanse nationaliteit en spugen op de onze

Dat is echt de grootste onzin die er is... denk je echt dat ze allemaal zo denken...?? Vraag dat is aan je trainings 'marrokaantjes' die daar ook trainen...

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 21:18
en je zegt het zelf al dat die marrokanen dit zeggen : "ja tering door die mofo's krijgen wij ook problemen"
Hoe kun jij dan in gods naam die hele bevolking weg willen hebben?? zoals je in een ander topic noemt?? zeg je dan ook van "ja maar de goeie moeten maar lijden onder de kwaaie??"

en??

redjuh
31-01-2005, 21:24
ja oke dat zal ik niet zeggen...
meen ik ook eigenlijk niet, maar ik zit me hier nogal eens op te winden achter mijn pc en dan tja... flap ik er vaak dingen uit.

maar goed weet je het is ook door jou niet te ontkennen dat de marokkanen voor de meeste problemen zorgen. dankzij het is het niet meer "het zijn de allochtonen" zoals dat 5/6 jaar geleden was...dus wat dat aan gaat mag je ze wel bedanken...

dit zijn verder discussies die ik op de sportschool helemaal niet aan ga, omdat we het daar over gewone, leuke dingen hebben, want dat is waarvoor we de sporten doen... dat is leuk. dus ook alles eromheen is leuk

Italian*Berlusconi*
31-01-2005, 21:31
iig niet in alkmaar en hhw lijkt me dus ook niet.
Ik ben blij dat je niet echt achter die opmerkingen staat die je soms post, scheelt echt wel wat.
Ik weet echt wel dat die groep kut marrokanen voor problemen zorgen, maar pak dat dan aan.
Stel evt een tijdsklok in in de bekende buurten waar zij overheersen. Een samenscholings verbod zoals bijv in engeland dat werkt perfect in de probleem wijken.
En de irritante kut kindjes hard aanpakken. Maar met leuzen als terug sturen, de bom erop, nek schot schiet je niks op en geef je die kut groep maar ammunutie om daar weer op te reageren... dat bedoel ik te zeggen.

Anonymous
31-01-2005, 22:00
iig niet in alkmaar en hhw lijkt me dus ook niet.
Ik ben blij dat je niet echt achter die opmerkingen staat die je soms post, scheelt echt wel wat.
Ik weet echt wel dat die groep kut marrokanen voor problemen zorgen, maar pak dat dan aan.
Stel evt een tijdsklok in in de bekende buurten waar zij overheersen. Een samenscholings verbod zoals bijv in engeland dat werkt perfect in de probleem wijken.
En de irritante kut kindjes hard aanpakken. Maar met leuzen als terug sturen, de bom erop, nek schot schiet je niks op en geef je die kut groep maar ammunutie om daar weer op te reageren... dat bedoel ik te zeggen.

Nee hoor, as ie is opgerot kan ie helemaal niet reageren en die praatjes en rellen in eigen land worden zwaar afgestraft!

PigDog
31-01-2005, 22:39
dit zijn verder discussies die ik op de sportschool helemaal niet aan ga, omdat we het daar over gewone, leuke dingen hebben, want dat is waarvoor we de sporten doen... dat is leuk. dus ook alles eromheen is leuk

Wat ik wilde zeggen dus, Redjuh: Dit forum is ook leuk, en alles eromheen (de sport) is ook leuk, dus probeer dan discussies als deze te vermijden, dat was eigenlijk initieel wat ik bedoelde toen ik deze topic startte.

We waren met z'n allen zo trots als een aap met 7 lullen dat we met de IQ-quiz een afvaardiging hadden die derde werd, temeer omdat heel NL ons als vreselijke dombo's neerzet. Da's ook zo'n vooroordeel, waar we mee om moeten gaan. Dan helpt het niet als men op het eigen forum gewoon soms vreselijke kortzichtige dingen zegt. Dat staat gewoon dom. Toen "fighting Nordin" kapot ging werd er een aparte topic geopend, en de R.I.P's waren niet van de lucht, en 2 topics later zie je mensen posten dat alle kutmarokkanen weer naar hun eigen land kunnen (als ze die nog hebben) Dat staat gewoon dom.
Nogmaals: ik vraag niemand zijn mening te veranderen, ik vraag alleen of er nu mensen, vechters, die deze forums lezen, onnodig gekwetst moeten worden. Dat gaat gewoon nergens over.

Sjaak
31-01-2005, 23:00
Goede topic en je kan je nu is afvragen waarom er zo negatieve tendens hangt om de Marokanen en waarom niet om Surinamers, Turken, Italianen, Spanjolen, Chinesen of weet ik wat voor bevolkingsgroep. Volg het nieuws en alles wordt duidelijk :roll:

Er zijn een aantal mogelijkheden, en ik zal even 2 uitersten schetsen :

1) Het ligt niet aan de Marokanen en het ligt aan de rest van de bevolkingsgroepen in Nederland want die zijn racistisch zoals iemand het hier steld :?

2) Het ligt wel aan de Marokanen want alle Marokanen zijn slecht :?

Onzin natuurlijk !

De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden en mijn inziens is er binnen de Marokaanse gemeenschap een hele grote groep jongeren die compleet ontspoord zijn en daarvoor zullen uiteraard vele redenen voor te bedenken zijn.

Natuurlijk kan je zoals velen hier op het forum ook al luid en duidelijk vermelden niet alle Marokanen over een kam scheren want dat is klipklare onzin. Maar je kan de zeer jeugdige groep die heel vaak negatief in beeld verschijnd er wel over aanspreken en daar is niks mis mee en daar is ook niks racistisch aan.

Iedereen die crimineel is moet op zijn gedrag aangesproken kunnen worden of dat nu een autochtone of allachtone is. Niemand kan ontkennen dat er in de grote steden een heel groot probleem is met een hele grote groep jeugdige Marokaanse jongeren in de leeftijd van 15 t/m 25 jaar die niets van de Nederlandse normen en waarden moet hebben en die zich compleet afzetten tegen het systeem hier in het Westen.

Waarom ...... zeg het maar :( Wellicht heeft met iets te doen met opvoeding, misschien wel met religie of met cultuur, wie het weet mag het zeggen.

Wat ik wel weet is dat dit a-sociale gedrag door Marokaanse probleemjongeren en soms zelfs crimineel gedrag keihard aangepakt moet worden en wel met alle middelen en "gedogen" heeft een averechts effect want dat voelen die "crimineeltjes" zich nog gesterkt ook.

Criminelen waar ze ook vandaan komen en hoe ze er ook uitzien moeten worden aangepakt en dat heeft geen ene ruk te maken met racisme mijn inziens.

Wat mij wel altijd opvalt is dat er vanuit de Marokaanse gemeenschap weinig of geen corrigerend optreden valt te zien tegen dit soort uitwassen, waarom niet .........

Het is toch te triest voor woorden dat er zoveel goede Marokaanse jongeren en ouderen een stempel opgedrukt krijgen door een grote groep TUIG binnen die zelfde gemeenschap.

Ik spreek de hoop uit dat de eigen Marokaanse gemeenschap dit TUIG is keihard zal gaan aanpakken want de grenzen van het acceptatievermogen van (alle) NEDERLANDERS zijn inmiddels al ver overschreden :(

OPZOUTEN MET ALLE TUIG :evil:

Anonymous
01-02-2005, 00:29
Het is voornamelijk de wetgeving die het in Nederland volledig heeft verziekt denk ik.
De gemiddelde Nederlander heeft misschien onbewust juist daar frustraties over.

Ik zit voor mijn werk een aantal weken in Iran en ik heb hier al een aantal mensen gesproken over hoe het land hier nu een beetje in elkaar zit.
Goed ; 'men loopt wat achter' maar ik ben er ondertussen achter gekomen dat een zeer strikte regelgeving wel degelijk effect heeft!

Angst voor de politiestaat ?
Als dat het offer is... ik teken er voor!

PigDog
01-02-2005, 02:38
Ik zit voor mijn werk een aantal weken in Iran en ik heb hier al een aantal mensen gesproken over hoe het land hier nu een beetje in elkaar zit.
Goed ; 'men loopt wat achter' maar ik ben er ondertussen achter gekomen dat een zeer strikte regelgeving wel degelijk effect heeft!



Nou, Leo: Ik heb voor mijn werk een paar weken in Irak gezeten en daar zie je dus het tegenovergestelde: Men loopt wat voor (de amerikaan althans) maar de strikte regelgeving werkt alleen maar averechts....
Had je trouwens al vernomen dat Iran een dictatuur is, zoals Saddam dat was in de 90's??

MadEd
01-02-2005, 08:38
ja train ook met marokkaanse jongens. ik druk me dan iets genuanceerder uit dat wel. maar steek mijn mening niet onder stoelen of banken. zelf zeggen ze ook van ja tering door die mofo's krijgen wij ook problemen. ja dat is zo idd. hier in hhw ach ik niet direct maar kom in alkmaar en daar ben ik elke dag... en daar heb je het wel.

Ik kan je vertellen dat ik ook niet echt gecharmeerd ben van die criminele Marokkaantjes, maar verhoudingsgewijs zijn de Antilianen nog veel crimineler. Ik had een tijdje gelezen dat verhoudingsgewijs de cijfers zo lagen:

Antilianen: 21x zo vaak betrokken bij misdrijven als autochtonen
Surinamers: 14x
Marokkanen: 14x
Turken: 7x

Kim
01-02-2005, 08:52
Het gaat er ook weer om wat voor misdrijven het zijn, hebben we het over diefstallen, geweldsdelicten?

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 08:55
Het gaat er ook weer om wat voor misdrijven het zijn, hebben we het over diefstallen, geweldsdelicten?

een misdrijf is en blijft een misdrijf hoor.... hoe je het wend of keert....

Kim
01-02-2005, 09:12
ja maar het hangt van het misdrijf af of het in de aandacht komt of niet...

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 09:43
Die avond klok geld natuurlijk enkel voor hangjongeren.... en niet als jij ff je vriendin gaat opzoeken natuurlijk in de ghetto van hhw. In Engeland werkt dit goed in 1 van die rotbuurten, was laatst een docu over. Opa en oma durven weer over straat, een echte wijk agent en de straatroven en vernielingen zijn met 60% gedaald volgens die cijfers daar.

Kim
01-02-2005, 09:49
I'd like to know that too Italian...

Anonymous
01-02-2005, 09:50
Ik zal wel weer "de gebeten hond" zijn, maar aangezien niemand anders erover begint, wil ik het toch even kwijt:

Ik voel me niet OK met de racistische sfeer hier op het forum. Ik weet dat er een probleemgroep is in nederland, die het niet zo goed doet in de media, maar in veel topics hier op een vechtsportforum wordt ik hieraan gememoreerd. Ik lees ook kranten en zie ook het nieuws. Het filmpje van Justi over die geflipte tiener in de klas, is voor mij de druppel. Niet het filmpje zelf: In Amerika schieten ze de leraar gewoon voor z'n plet, maar het uitgekauwde commentaar erop. Laten we nou effe respect houden voor elkaar. Zeker in een sport waar meer dan de helft van de deelnemers allochtoon is. Mixfight.nl weerspiegelt die aantallen niet, ik heb de indruk dat het overwegend nederlanders zijn hier op dit forum. Maar in een sport waar respect hoog in het vaandel staat, moet je dat ook in een forum uitstralen, en je niet laten verleiden door die onderbuik-sentimenten.

Ik heb het al eerder gezegd: Ali B. was gewoon een tasjesrover, en heeft verdient wat hij kreeg. Dat hij Marokkaan was is niet terzake, ik zou elke Nederlandse tasjesdief niet een euro willen geven, daar kom ik salaris voor tekort.
Ga dan niet een heel volk demoniseren, want dan doe je een hoop mensen tekort.
Ik weet dat een hoop mensen zich nu aangeschoten voelen, maar een hoop vechters van allochtone afkomst doe je een plezier door je nationalistische gevoelens op een daarvoor bestemd forum te deponeren.

Ik weet wat er speelt in Nederland, en ben dankbaar dat ik nu geen Marokkaan ben hier. Je zou maar normaal en evenwichtig zijn opgegroeid en telkens horen wat voor kutjong je niet bent, omdat je bij een volk hoort.
Ik heb dit meegemaakt, geloof me.
Ik wil niemand dwingen anders te denken, maar graag om een beetje respect vragen op dit forum.

Laat nu maar komen die golf van verontwaardiging.......

Ik ben het volledig met je eens!

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 09:51
Ok, dat klinkt wel aantrekkelijk, als het daar werkt, maar wanneer word je dan gedefinieerd als hangjongere?

Groepjes jongeren waarvan bekend is dat ze rottigheid uithalen, 9 van de 10 zijn natuurlijk al in aanraking geweest met justitie dus vaak weten zij wel wie daar niet thuis hoort. De buurt moet ook meewerken natuurlijk.

Kim
01-02-2005, 09:55
en hoe controleren ze dat dan? patrouilleren ze heel de nacht of wat?

Sjaak
01-02-2005, 09:58
Sla ik vanochtend de Telegraaf open lees ik daar het ongelofelijke bericht dat 2 leerlingen gevraagd is om de Nederlandse vlag van hun schooltas te halen omdat dit provocerend kan overkomen aan vooral Marokaanse leerlingen :shock:

So what :x het moet nu echt niet gekker gaan worden want dit slaat alles :x

Laten we Koningendag en ons leger dan ook maar gelijk afschaffen want dat zal dan ook wel provocerend werken bij onze Marokaanse gemeenschap. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar het is echt waar :shock:

Oh ja en dit is omgekeerd racisme :evil: en nog wel in je eigen land zeg. En voor iedereen die problemen heeft met de Nederlandse vlag heb ik maar een advies ; OPZOUTEN en wel zo snel mogelijk :evil:

Die school gelijk ter verantwoording roepen en het hoofd vervangen door een echte vent die weet wat er speelt in onze samenleving :x

Sjaak
01-02-2005, 10:07
En daar zit het hem nou juist in. De buurt werkt over het algemeen nooit mee.
Net wat Sjaak zegt in zijn post. Alleen is het in de werkelijkheid nog triester wat dat betreft. Marokanen worden niet aangesproken door marokanen, dat is triest maar waar.

Natuurlijk is dat waar en dat is juist het probleem in de Marokaanse gemeenschap :roll:

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:11
Sla ik vanochtend de Telegraaf open lees ik daar het ongelofelijke bericht dat 2 leerlingen gevraagd is om de Nederlandse vlag van hun schooltas te halen omdat dit provocerend kan overkomen aan vooral Marokaanse leerlingen :shock:

So what :x het moet nu echt niet gekker gaan worden want dit slaat alles :x

Laten we Koningendag en ons leger dan ook maar gelijk afschaffen want dat zal dan ook wel provocerend werken bij onze Marokaanse gemeenschap. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar het is echt waar :shock:

Oh ja en dit is omgekeerd racisme :evil: en nog wel in je eigen land zeg. En voor iedereen die problemen heeft met de Nederlandse vlag heb ik maar een advies ; OPZOUTEN en wel zo snel mogelijk :evil:

Die school gelijk ter verantwoording roepen en het hoofd vervangen door een echte vent die weet wat er speelt in onze samenleving :x

Sjaak sorry hoor maar dat zijn domme vergelijkingen.....
Het gaat hier om lonsdale jongeren die op die school zitten... ze hebben niet toevallig een kale kop, legerkleding aan etc. Dus wel degelijk provocerend hoe stom het ook is helaas, die groep heeft dit nu verpest. Alleen lijkt mij een betere oplossing om gewoon een soort van kleding voorschrift te hebben.
Maar daar gaat een ander topic al over... http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7619

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:15
En daar zit het hem nou juist in. De buurt werkt over het algemeen nooit mee.
Net wat Sjaak zegt in zijn post. Alleen is het in de werkelijkheid nog triester wat dat betreft. Marokanen worden niet aangesproken door marokanen, dat is triest maar waar. Maar dat geldt voor zo goed als alle gemeenschapjes. Voor Antilianen geldt dit ook en ook voor Nederlanders. Als de groep maar groot genoeg is, durft een buurt of gemeenschap niet meer in te grijpen.


en hoe controleren ze dat dan? patrouilleren ze heel de nacht of wat?

ow ow ow... alleen maar zeiken over de problemen maar niet willen meedenken aan een oplossing.....
Tuurlijk wil zo'n buurt wel meewerken, mits ze zeker weten dat ze backup hebben van in dit geval justitie. (zoals daar in engeland gedaan was).
En idd Kim, ze patrouilleren veel door de probleem wijken, gebeurt heel regelmatig en er wordt ook zichtbaar streng tegen opgetreden.
Jongeren tot 17 geloof ik hebben daar een avond klok, en houden ze zich daar niet aan worden ze netjes thuis gebracht door oom agent.

MadEd
01-02-2005, 10:15
Sjaak sorry hoor maar dat zijn domme vergelijkingen.....
Het gaat hier om lonsdale jongeren die op die school zitten... ze hebben niet toevallig een kale kop, legerkleding aan etc. Dus wel degelijk provocerend hoe stom het ook is helaas, die groep heeft dit nu verpest. Alleen lijkt mij een betere oplossing om gewoon een soort van kleding voorschrift te hebben.
Maar daar gaat een ander topic al over... http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7619

Leuk gezegd; praktijk werkt anders. De 2 knullen waren gisteravond op tv en het waren hele normale jongens. Ze hadden een legertas en ze legden uit waarom ze die vlag erop geplakt hadden. Bovendien werden er meerdere Marokkanen geinterviewd die er absoluut geen problemen mee hadden dat deze jongens die vlag droegen. Oftewel, die directeur mag wel ff zijn excuses gaan aanbieden :maskills:

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:19
Sjaak sorry hoor maar dat zijn domme vergelijkingen.....
Het gaat hier om lonsdale jongeren die op die school zitten... ze hebben niet toevallig een kale kop, legerkleding aan etc. Dus wel degelijk provocerend hoe stom het ook is helaas, die groep heeft dit nu verpest. Alleen lijkt mij een betere oplossing om gewoon een soort van kleding voorschrift te hebben.
Maar daar gaat een ander topic al over... http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7619

Leuk gezegd; praktijk werkt anders. De 2 knullen waren gisteravond op tv en het waren hele normale jongens. Ze hadden een legertas en ze legden uit waarom ze die vlag erop geplakt hadden. Bovendien werden er meerdere Marokkanen geinterviewd die er absoluut geen problemen mee hadden dat deze jongens die vlag droegen. Oftewel, die directeur mag wel ff zijn excuses gaan aanbieden :maskills:

het probleem zit hem in die buurt waar die school zit. Daar is van bekend dat daar hangjongeren (lonsdale, rednecks, skinheads, 'kut'marrokanen whateva) zijn.
Die hebben dat helaas verpest. Ik vind het ook ver gaan, heel ver zelfs, maar in deze context kan ik het begrijpen.
Als ik directeur was zou ik ook willen dat mijn school er over 10 jaar nog netjes bij staat en niet door een 'gang oorlog' aan de ondergang geholpen is. Verbied dan alles met vlaggen.
Maar het lijkt mij gewoon beter als er kleding voorschriften komen, geen pakjes aan natuurlijk.

Kim
01-02-2005, 10:20
Rappe Rik heeft gelijk vind ik. De buurt werkt er niet aan mee in Nederland. Hoe het in Engeland zit weet ik niet, jij hebt die documentaire gezien. Maar Engeland is wel een stukje erger als Nederland, was er met school en op de eerste avond werd er al een groep van ons met een mes bedreigd daar in Londen dus daar zal het beleid wel strenger moéten. Hier vormen hangjongeren geen gevaar, ten minste niet naar mijn ervaring.

Sjaak
01-02-2005, 10:22
Sla ik vanochtend de Telegraaf open lees ik daar het ongelofelijke bericht dat 2 leerlingen gevraagd is om de Nederlandse vlag van hun schooltas te halen omdat dit provocerend kan overkomen aan vooral Marokaanse leerlingen :shock:

So what :x het moet nu echt niet gekker gaan worden want dit slaat alles :x

Laten we Koningendag en ons leger dan ook maar gelijk afschaffen want dat zal dan ook wel provocerend werken bij onze Marokaanse gemeenschap. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar het is echt waar :shock:

Oh ja en dit is omgekeerd racisme :evil: en nog wel in je eigen land zeg. En voor iedereen die problemen heeft met de Nederlandse vlag heb ik maar een advies ; OPZOUTEN en wel zo snel mogelijk :evil:

Die school gelijk ter verantwoording roepen en het hoofd vervangen door een echte vent die weet wat er speelt in onze samenleving :x

Sjaak sorry hoor maar dat zijn domme vergelijkingen.....
Het gaat hier om lonsdale jongeren die op die school zitten... ze hebben niet toevallig een kale kop, legerkleding aan etc. Dus wel degelijk provocerend hoe stom het ook is helaas, die groep heeft dit nu verpest. Alleen lijkt mij een betere oplossing om gewoon een soort van kleding voorschrift te hebben.
Maar daar gaat een ander topic al over... http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7619

Ik snap effe niet wat je bedoeld Italian :? het is voor mij heel simpel, ik, jij, hun en wij allemaal leven in Nederland en de Nederlandse vlag is ons nationale symbool en als dat provocerend werkt bij een beplaalde groep dan heeft die groep een probleem en niet de rest van Nederland.

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:24
Sla ik vanochtend de Telegraaf open lees ik daar het ongelofelijke bericht dat 2 leerlingen gevraagd is om de Nederlandse vlag van hun schooltas te halen omdat dit provocerend kan overkomen aan vooral Marokaanse leerlingen :shock:

So what :x het moet nu echt niet gekker gaan worden want dit slaat alles :x

Laten we Koningendag en ons leger dan ook maar gelijk afschaffen want dat zal dan ook wel provocerend werken bij onze Marokaanse gemeenschap. Ik dacht eerst dat het een grapje was maar het is echt waar :shock:

Oh ja en dit is omgekeerd racisme :evil: en nog wel in je eigen land zeg. En voor iedereen die problemen heeft met de Nederlandse vlag heb ik maar een advies ; OPZOUTEN en wel zo snel mogelijk :evil:

Die school gelijk ter verantwoording roepen en het hoofd vervangen door een echte vent die weet wat er speelt in onze samenleving :x

Sjaak sorry hoor maar dat zijn domme vergelijkingen.....
Het gaat hier om lonsdale jongeren die op die school zitten... ze hebben niet toevallig een kale kop, legerkleding aan etc. Dus wel degelijk provocerend hoe stom het ook is helaas, die groep heeft dit nu verpest. Alleen lijkt mij een betere oplossing om gewoon een soort van kleding voorschrift te hebben.
Maar daar gaat een ander topic al over... http://www.ma-skills.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7619

Ik snap effe niet wat je bedoeld Italian :? het is voor mij heel simpel, ik, jij, hun en wij allemaal leven in Nederland en de Nederlandse vlag is ons nationale symbool en als dat provocerend werkt bij een beplaalde groep dan heeft die groep een probleem en niet de rest van Nederland.

Ok ik zal het proberen uit te leggen.
Er is een groep 'kut'marrokanen die zich overal aan ergert. Er is een groep lonsdale skinheads rednecks die die vlag misbruiken om er extreem rasistische dingen mee te doen en dat uit naam van 'onze' vlag.
Daar gaat het nu fout, dat botst.. Heeft verder niks met NL te maken maar met de gedachte achter die vlag bij bepaalde groeperingen...

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:26
Rappe Rik heeft gelijk vind ik. De buurt werkt er niet aan mee in Nederland. Hoe het in Engeland zit weet ik niet, jij hebt die documentaire gezien. Maar Engeland is wel een stukje erger als Nederland, was er met school en op de eerste avond werd er al een groep van ons met een mes bedreigd daar in Londen dus daar zal het beleid wel strenger moéten. Hier vormen hangjongeren geen gevaar, ten minste niet naar mijn ervaring.

hoe weet jij nou of een buurt niet mee wil werken???!!!???
Ik weet uit ervaring in amsterdam oost, een wijk daar dat die mensen echt wel zo'n oplossing willen maar nu nog ff niks durven omdat politie er gewoon geen moer aan doet, en dat is nu het grote probleem. Geen steun van lokale politie want die heeft het te druk met zwervers wegsturen van het CS.

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:28
Ik ben best bereid mee te werken aan de oplossingen hoor Italian, maar ik heb de dubieuze eer zelf vroeger deel uitgemaakt te hebben van een groep probleemjongeren en we werden zelden of nooit gecorigeerd. Dat zal in een nog hechtere gemeenschap (zoals de marokaanse) m.i. nog moeilijker zijn.
Kijk ouder en wijzer als ik nu ben :wink: , spreek ik tuig ( hier in HHW, hahahahahaha) tegenwoordig wel aan op het feit dat ze tuig zijn, maar mijn ervaringen tot nu toe zijn dat dat geen donder uitmaakt.

hahaha... same here... kuch de mare kuch.. hahahaha...
Het maakt niks uit voor ze (en bij ons vroegah hahahah) omdat de straffen die je kan krijgen gewoon niks zijn. Een taakstrafje lachte ik om vroeger en nu is dat nog hetzelfde.

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:29
Die oranje band is erg gay trouwens.....

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:32
Waar de prioriteiten liggen van de politie en waar die zouden moeten liggen is weer een andere discussie denk ik en ik snap ook wel dat alle buurten theoretisch graag hun bijdrage leveren maar ook met jutitionele back-up zal dat praktisch allemaal veel moeilijker liggen. De politie kan nooit en te nimmer alle bewoners 24/7 gaan beschermen.

mee eens.... maar dat is ook niet nodig.. maar als je aan zoiets begint, een soort van razzia op de hangjongeren (om het maar een naam te geven), zal het even een probleempje zijn. Maar geloof me dat daarna de schrik er goed in zit, heb dat 1 keer mogen mee maken in Napoli toen ze met zoiets bezig waren. Mag wat mij betreft best met de harde hand als men tegenwerkt om maar een message te sturen van nu is het over.

Kim
01-02-2005, 10:33
Rappe Rik heeft gelijk vind ik. De buurt werkt er niet aan mee in Nederland. Hoe het in Engeland zit weet ik niet, jij hebt die documentaire gezien. Maar Engeland is wel een stukje erger als Nederland, was er met school en op de eerste avond werd er al een groep van ons met een mes bedreigd daar in Londen dus daar zal het beleid wel strenger moéten. Hier vormen hangjongeren geen gevaar, ten minste niet naar mijn ervaring.

hoe weet jij nou of een buurt niet mee wil werken???!!!???
Ik weet uit ervaring in amsterdam oost, een wijk daar dat die mensen echt wel zo'n oplossing willen maar nu nog ff niks durven omdat politie er gewoon geen moer aan doet, en dat is nu het grote probleem. Geen steun van lokale politie want die heeft het te druk met zwervers wegsturen van het CS.

ik geloof dat je je eigen vraag beantwoord hebt

Sjaak
01-02-2005, 10:35
Goede topic en je kan je nu is afvragen waarom er zo negatieve tendens hangt om de Marokanen en waarom niet om Surinamers, Turken, Italianen, Spanjolen, Chinesen of weet ik wat voor bevolkingsgroep. Volg het nieuws en alles wordt duidelijk :roll:

Er zijn een aantal mogelijkheden, en ik zal even 2 uitersten schetsen :

1) Het ligt niet aan de Marokanen en het ligt aan de rest van de bevolkingsgroepen in Nederland want die zijn racistisch zoals iemand het hier steld :?

2) Het ligt wel aan de Marokanen want alle Marokanen zijn slecht :?

Onzin natuurlijk !

De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden en mijn inziens is er binnen de Marokaanse gemeenschap een hele grote groep jongeren die compleet ontspoord zijn en daarvoor zullen uiteraard vele redenen voor te bedenken zijn.

Natuurlijk kan je zoals velen hier op het forum ook al luid en duidelijk vermelden niet alle Marokanen over een kam scheren want dat is klipklare onzin. Maar je kan de zeer jeugdige groep die heel vaak negatief in beeld verschijnd er wel over aanspreken en daar is niks mis mee en daar is ook niks racistisch aan.

Iedereen die crimineel is moet op zijn gedrag aangesproken kunnen worden of dat nu een autochtone of allachtone is. Niemand kan ontkennen dat er in de grote steden een heel groot probleem is met een hele grote groep jeugdige Marokaanse jongeren in de leeftijd van 15 t/m 25 jaar die niets van de Nederlandse normen en waarden moet hebben en die zich compleet afzetten tegen het systeem hier in het Westen.

Waarom ...... zeg het maar :( Wellicht heeft met iets te doen met opvoeding, misschien wel met religie of met cultuur, wie het weet mag het zeggen.

Wat ik wel weet is dat dit a-sociale gedrag door Marokaanse probleemjongeren en soms zelfs crimineel gedrag keihard aangepakt moet worden en wel met alle middelen en "gedogen" heeft een averechts effect want dat voelen die "crimineeltjes" zich nog gesterkt ook.

Criminelen waar ze ook vandaan komen en hoe ze er ook uitzien moeten worden aangepakt en dat heeft geen ene ruk te maken met racisme mijn inziens.

Wat mij wel altijd opvalt is dat er vanuit de Marokaanse gemeenschap weinig of geen corrigerend optreden valt te zien tegen dit soort uitwassen, waarom niet .........

Het is toch te triest voor woorden dat er zoveel goede Marokaanse jongeren en ouderen een stempel opgedrukt krijgen door een grote groep TUIG binnen die zelfde gemeenschap.

Ik spreek de hoop uit dat de eigen Marokaanse gemeenschap dit TUIG is keihard zal gaan aanpakken want de grenzen van het acceptatievermogen van (alle) NEDERLANDERS zijn inmiddels al ver overschreden :(

OPZOUTEN MET ALLE TUIG :evil:

Niemand commentaar op mijn inzending :?

Huh :shock: zelfs geen anonieme guest die me in een hoek wil duwen vanwege mijn "opvattingen" :wink:

Kim
01-02-2005, 10:37
ik lees die superlange post nooit anders had ik indien nodig wel ff commentaar geleverd, sorry :lol: !

Kim
01-02-2005, 10:39
Italian waar blijft die grote mond nu als je uitgeluld bent? wel consequent blijven jongen!

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:40
Rappe Rik heeft gelijk vind ik. De buurt werkt er niet aan mee in Nederland. Hoe het in Engeland zit weet ik niet, jij hebt die documentaire gezien. Maar Engeland is wel een stukje erger als Nederland, was er met school en op de eerste avond werd er al een groep van ons met een mes bedreigd daar in Londen dus daar zal het beleid wel strenger moéten. Hier vormen hangjongeren geen gevaar, ten minste niet naar mijn ervaring.

hoe weet jij nou of een buurt niet mee wil werken???!!!???
Ik weet uit ervaring in amsterdam oost, een wijk daar dat die mensen echt wel zo'n oplossing willen maar nu nog ff niks durven omdat politie er gewoon geen moer aan doet, en dat is nu het grote probleem. Geen steun van lokale politie want die heeft het te druk met zwervers wegsturen van het CS.

ik geloof dat je je eigen vraag beantwoord hebt

onzin.. niet durven is iets anders als iets niet willen wat jij postte....maar ik snap wat je bedoelde.
Als er maatregelen komen denk ik dat die buurten gelijk meewerken... en dat is nu totaal niet zo en daar gaat het nu fout in die wijken.

Kim
01-02-2005, 10:42
L-E-Z-E-N ik zeg, de buurt werkt niet mee, ik zeg N-I-E-T de buurt W-I-L-T niet meewerken!

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:43
L-E-Z-E-N ik zeg, de buurt werkt niet mee, ik zeg N-I-E-T de buurt W-I-L-T niet meewerken!

als je stringetje in de knoop zit hoef je dat hier niet te laten merken hoor....

Kim
01-02-2005, 10:43
sorry maar je zet jezelf echt voor schut

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:46
sorry maar je zet jezelf echt voor schut

8)


Maar verder ontopic...
Wat denken ervan, zoiets als in engeland??

Kim
01-02-2005, 10:50
Iwan zei een tijdje geleden (ik hoop dat ik het me nog goed herinner) dat er weer respect (of angst lijkt me in dit geval wat toepasselijker) voor een politiepet/uniform moest komen. Ik denk dat dat inderdaad in ieder geval het begin moet zijn.
Als dat er weer is dan zullen acties als die van Italian misschien bijval vinden en durven buurtbewoners weer wat meer voor zichzelf op te komen.

Hoe zou dat dan gerealiseerd moeten worden, wat is een manier om het respect weer terug te krijgen?

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:52
Iwan zei een tijdje geleden (ik hoop dat ik het me nog goed herinner) dat er weer respect (of angst lijkt me in dit geval wat toepasselijker) voor een politiepet/uniform moest komen. Ik denk dat dat inderdaad in ieder geval het begin moet zijn.
Als dat er weer is dan zullen acties als die van Italian misschien bijval vinden en durven buurtbewoners weer wat meer voor zichzelf op te komen.

Hoe zou dat dan gerealiseerd moeten worden, wat is een manier om het respect weer terug te krijgen?

heel hard optreden.... voorbeeld in italie als je daar verkeerd kijkt naar een carabinieri dan heb je al een knuppel in je nek bij wijze van....niet dat het zo extreem moet maar toch.
Ik liep van de zomer door de stad met een paar neefjes, hadden wat negers mot met politie... En ze stonden echt van "waarom doet die politie niks???".
Hier kan je nog een grote bek hebben, wat natuurlijk al verkeerd is.
Daar moeten ze mee beginnen, lekker hard zichtbaar voor het publiek optreden.

Kim
01-02-2005, 10:54
Maar in Nederland kun je die politieagent aanklagen. weet niet of dat scheelt.

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 10:56
Maar in Nederland kun je die politieagent aanklagen. weet niet of dat scheelt.

dus niet als de regels aangescherpt worden. En in italie ook hoor maar de kans dat je dan wint is nihil.....

Biiyen
01-02-2005, 10:58
Iwan zei een tijdje geleden (ik hoop dat ik het me nog goed herinner) dat er weer respect (of angst lijkt me in dit geval wat toepasselijker) voor een politiepet/uniform moest komen. Ik denk dat dat inderdaad in ieder geval het begin moet zijn.
Als dat er weer is dan zullen acties als die van Italian misschien bijval vinden en durven buurtbewoners weer wat meer voor zichzelf op te komen.

Hoe zou dat dan gerealiseerd moeten worden, wat is een manier om het respect weer terug te krijgen?

heel hard optreden.... voorbeeld in italie als je daar verkeerd kijkt naar een carabinieri dan heb je al een knuppel in je nek bij wijze van....niet dat het zo extreem moet maar toch.
Ik liep van de zomer door de stad met een paar neefjes, hadden wat negers mot met politie... En ze stonden echt van "waarom doet die politie niks???".
Hier kan je nog een grote bek hebben, wat natuurlijk al verkeerd is.
Daar moeten ze mee beginnen, lekker hard zichtbaar voor het publiek optreden.

idd! Ik vind ook dat de politie bij provocatie direct mag beginnen met meppen.

Kim
01-02-2005, 11:01
yeah me too! zijn er toevallig geen politieagenten in the house die hierover wat kwijt kunnen?
Nou sletjes, I'm leaving the building...

Kim
01-02-2005, 11:02
rappe rik is right again!

Sjaak
01-02-2005, 11:09
Ik ben voor de aanpak van de Spaanse Guardia Civil en geloof me die jongens worden alom gerespecteerd op de straat :thumbs:

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 11:10
Ik ben voor de aanpak van de Spaanse Guardia Civil en geloof me die jongens worden alom gerespecteerd op de straat :thumbs:

Me 2... is net als de italiaanse carabinieri.... geen grappen maar daden!

Anonymous
01-02-2005, 11:11
Ik ben voor de aanpak van de Spaanse Guardia Civil en geloof me die jongens worden alom gerespecteerd op de straat :thumbs:

Me 2... is net als de italiaanse carabinieri.... geen grappen maar daden!

die corrupte zooi??? :lol:

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 11:12
Ik ben voor de aanpak van de Spaanse Guardia Civil en geloof me die jongens worden alom gerespecteerd op de straat :thumbs:

Me 2... is net als de italiaanse carabinieri.... geen grappen maar daden!

die corrupte zooi??? :lol:

hahahaha.... don't believe anything you read....corrupt of niet.. het werkt voor de normale man...

Sjaak
01-02-2005, 11:15
Ik ben voor de aanpak van de Spaanse Guardia Civil en geloof me die jongens worden alom gerespecteerd op de straat :thumbs:

Me 2... is net als de italiaanse carabinieri.... geen grappen maar daden!

Yep :thumbs: meer Spanjolen en Italianen bij ons korps :wink: dat zal het tuig leren :lol:

Iwan
01-02-2005, 11:16
L-E-Z-E-N ik zeg, de buurt werkt niet mee, ik zeg N-I-E-T de buurt W-I-L-T niet meewerken!

als je stringetje in de knoop zit hoef je dat hier niet te laten merken hoor....

Bij deze wil ik deze opmerking in context met de fout die je hier maakt nomineren als meest onderbouwde post tot nu toe hahaha!

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 11:17
:mrgreen: :mrgreen:

Sjaak
01-02-2005, 11:18
Ik ben voor de aanpak van de Spaanse Guardia Civil en geloof me die jongens worden alom gerespecteerd op de straat :thumbs:

Me 2... is net als de italiaanse carabinieri.... geen grappen maar daden!

Yep :thumbs: meer Spanjolen en Italianen bij ons korps :wink: dat zal het tuig leren :lol:

Nog meer buitenlanders? :wink:

Maar dit zijn wel buitenlanders waar je nooit last van hebt :thumbs:

Sjaak
01-02-2005, 11:33
Tis goed Rik :thumbs:

redjuh
01-02-2005, 11:48
het zou idd een goede aanpak kunnen zijn.

maar de belangrijkste manier van aanpakken imo is de spreiding van de bevolking. ´ghettovorming´ moet worden tegen gegaan. vaak komen allochtone mensen in de mindere delen van de steden te wonen. aangezien ze daar gaan klieken (gaat automatisch), wordt het integratieproces moeilijker. het klieken gebeurt zowel onder jongeren als volwassenen. de jongeren veroorzaken de overlast. ik denk dat als de gezinnen meer verspreid worden over de stad en over verschillende delen van het land, dat ze betere mogelijkheden hebben.
het spreiden gebeurt nu al omdat oude gebouwen veelal worde gesloopt, en hiervoor nieuwe worden neergezet. de mensen die in een slooppand wonen, worden door de gemeente herplaatst. de gemeente kan er dus voor zorgen dat er goed gemengde wijken ontstaan.
hetzelfde geldt wat mij betreft voor scholen. je kunt beter gemengde scholen dan aparte scholen hebben. je leert van elkaar. de kinderen die de taal niet beheersen, of die thuis hun moedertaal spreken vanwege de ouders, pikken de nederlandsche taal veel sneller en beter op, wanneer hun omgeving die taal ook spreekt.

nou ja we gaan het allemaal wel zien

greetz

Leon
01-02-2005, 14:01
dit is inderdaad teveel serieus gezeik, maar ik denk dat ik het goed met d4nd3l10n kan
vinden kwa mening. Onderscheid hoort hier niet te bestaan aangezien we allemaal mensen
zijn, alleen jammer dat niet iedereen het in zich heeft dat te begrijpen, sukkels!!! :twak:

Joris
01-02-2005, 14:17
:twak: :twak: :twak:

(ook ongeveer even inteligent)

harry
01-02-2005, 14:52
Me 2... is net als de italiaanse carabinieri.... geen grappen maar daden!

Da's mooi dat je daar in geloofd, wel k.t dat er binnen het afgelopen jaar meer dan 130 liquidaties waren pff...maar dat vergeten we maar ff... haha

MadEd
01-02-2005, 15:06
heel hard optreden.... voorbeeld in italie als je daar verkeerd kijkt naar een carabinieri dan heb je al een knuppel in je nek bij wijze van....niet dat het zo extreem moet maar toch.
Ik liep van de zomer door de stad met een paar neefjes, hadden wat negers mot met politie... En ze stonden echt van "waarom doet die politie niks???".
Hier kan je nog een grote bek hebben, wat natuurlijk al verkeerd is.
Daar moeten ze mee beginnen, lekker hard zichtbaar voor het publiek optreden.

De carabinieri is dan ook wel weer een ander kaliber dan tante truus achter de balie he :twak:

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 15:09
Me 2... is net als de italiaanse carabinieri.... geen grappen maar daden!

Da's mooi dat je daar in geloofd, wel k.t dat er binnen het afgelopen jaar meer dan 130 liquidaties waren pff...maar dat vergeten we maar ff... haha

whahahahaha... ow ow.. het is nooit goed bij deze kinders....
Zie jij de problemen die we hier hebben in italie of spanje??? op wat mafia afrekeningen na die je altijd blijft behouden wat voor macht je ook hebt....





heel hard optreden.... voorbeeld in italie als je daar verkeerd kijkt naar een carabinieri dan heb je al een knuppel in je nek bij wijze van....niet dat het zo extreem moet maar toch.
Ik liep van de zomer door de stad met een paar neefjes, hadden wat negers mot met politie... En ze stonden echt van "waarom doet die politie niks???".
Hier kan je nog een grote bek hebben, wat natuurlijk al verkeerd is.
Daar moeten ze mee beginnen, lekker hard zichtbaar voor het publiek optreden.

De carabinieri is dan ook wel weer een ander kaliber dan tante truus achter de balie he :twak:

huh??

harry
01-02-2005, 15:35
whahahahaha... ow ow.. het is nooit goed bij deze kinders....
Zie jij de problemen die we hier hebben in italie of spanje??? op wat mafia afrekeningen na die je altijd blijft behouden wat voor macht je ook hebt....

Wat bedoel je met kinders?
En beweer jij nou echt dat die "maar" 130 liquidaties het enigste probleem is in Italie?Het zijn der ook maar een paar natuurlijk, dat snapt iedereen... lekker simpel ha laat me nie lachuuuu
Alleen al bij een beetje sneeuwval ligt heel het land al plat...

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 15:37
whahahahaha... ow ow.. het is nooit goed bij deze kinders....
Zie jij de problemen die we hier hebben in italie of spanje??? op wat mafia afrekeningen na die je altijd blijft behouden wat voor macht je ook hebt....

Wat bedoel je met kinders?
En beweer jij nou echt dat die "maar" 130 liquidaties het enigste probleem is in Italie?Het zijn der ook maar een paar natuurlijk, dat snapt iedereen... lekker simpel ha laat me nie lachuuuu
Alleen al bij een beetje sneeuwval ligt heel het land al plat...

hahahaha... ja jij weet waar je het over hebt...
En zal ik hier is alle zinloos geweld doden van 2005 neerzetten?? dat zijn er al bijna 130 als het zo doorgaat.. hahahaha..
ow ow ow ow...

harry
01-02-2005, 15:38
whahahahaha... ow ow.. het is nooit goed bij deze kinders....
Zie jij de problemen die we hier hebben in italie of spanje??? op wat mafia afrekeningen na die je altijd blijft behouden wat voor macht je ook hebt....

Wat bedoel je met kinders?
En beweer jij nou echt dat die "maar" 130 liquidaties het enigste probleem is in Italie?Het zijn der ook maar een paar natuurlijk, dat snapt iedereen... lekker simpel ha laat me nie lachuuuu
Alleen al bij een beetje sneeuwval ligt heel het land al plat...

hahahaha... ja jij weet waar je het over hebt...

Dat denken er hier meer...

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 15:39
En zal ik hier is alle zinloos geweld doden van 2005 neerzetten?? dat zijn er al bijna 130 als het zo doorgaat.. hahahaha..
ow ow ow ow... kom alsjeblieft met goeie vergelijkingen man... :lol: :lol: :lol:

harry
01-02-2005, 15:44
Zet die van 2005 er maar zovast neer hoor :roll:
Maar als het niet in jou straatje past dan deugd de vergelijking niet begrijp ik.

Italian*Berlusconi*
01-02-2005, 15:45
Zet die van 2005 er maar zovast neer hoor :roll:
Maar als het niet in jou straatje past dan deugd de vergelijking niet begrijp ik.

goed begrepen...

harry
01-02-2005, 15:46
Da's inieders geval wel eerlijk.

TommySoprano
01-02-2005, 17:02
nog steeds bezig? met deze verhelderende discussie :lol: :lol:

Leon
01-02-2005, 22:30
kansloze discussie, accepteer elkaar punt.

max mulder shihan
01-02-2005, 22:55
Zo werkt het niet jonge man, oplossingen die moeten er komen en wel snel anders loopt het op een kwade dag gigantisch uit de klauw . Onze regering[kan dat onze nauwelijks uit mijn strot krigen ] is hier de aangewezen autoriteid voor. :evil:

PigDog
03-02-2005, 01:40
Wat ik hier mis is gewoon iemand die zegt dat hij er nooit zo over heeft gedacht, en er voortaan rekening mee zal houden. Leuk dat jullie allemaal een mening hebben, maar eigenlijk vroeg ik daar niet naar.
We zijn nu dik 1200 posts verder (toch wel een goede topic, al zeg ik het zelf..) maar echt spijkers met koppen worden er niet geslagen.

Ik zie trouwens geen enkele verontwaardigde post, over die achtelijke Nazi-vader en zoon, die vandaag moesten voorkomen omdat ze op marokkanen-jacht gingen in het park.
Moet ik hieruit opmaken dat dat wel OK is, maar als het andersom was geweest we hier weer een nieuwe topic hadden gehad??

Ik gooi maar weer effe een balletje op? :mrgreen:

Heihachi
03-02-2005, 01:51
Ik zie trouwens geen enkele verontwaardigde post, over die achtelijke Nazi-vader en zoon, die op marokkanen-jacht gingen in het park.
Moet ik hieruit opmaken dat dat wel OK is, maar als het andersom was geweest we hier weer een nieuwe topic hadden gehad??

Ik denk niet dat je dat daar uit moet opmaken
Radicale Marokkanen zijn verwerpelijk, net als die achterlijke Nazi`s

Justinian
03-02-2005, 07:22
Ik zie trouwens geen enkele verontwaardigde post, over die achtelijke Nazi-vader en zoon, die vandaag moesten voorkomen omdat ze op marokkanen-jacht gingen in het park.
Moet ik hieruit opmaken dat dat wel OK is, maar als het andersom was geweest we hier weer een nieuwe topic hadden gehad??

Ik gooi maar weer effe een balletje op? :mrgreen:
Ik zie er überhaupt geen topic over, dus wat mij betreft wordt die aangemaakt... Dit is Offtopic en daar worden ook dit soort dingen besproken. Mijns inziens niks mis mee, als het maar niet uit de hand loopt.

Heihachi = trouwens correct, die figuren zijn net zo verwerpelijk als criminele Marokkanen.

Sjaak
03-02-2005, 16:33
Alles wat zwaar crimineel en radicaal is is verwerpelijk, maakt me geen ruk uit waar ze vandaan komen en als er in bepaalde streken hier op de aarde meer van dat soort lui wonen moet je daar je conclusies uit gaan trekken want je wordt niet zwaar crimineel of radicaal doordat je te lang met een open fontenelletje in de zon hebt gelegen als baby :x

Anonymous
03-02-2005, 16:36
Alles wat zwaar crimineel en radicaal is is verwerpelijk, maakt me geen ruk uit waar ze vandaan komen en als er in bepaalde streken hier op de aarde meer van dat soort lui wonen moet je daar je conclusies uit gaan trekken want je wordt niet zwaar crimineel of radicaal doordat je te lang met een open fontenelletje in de zon hebt gelegen als baby :x

Welke conclusies bedoel je eigenlijk Sjaak?

Sjaak
03-02-2005, 16:51
Wellicht heeft het iets te maken met opvoeding of zelfs religie, ik noem maar wat :? Maar misschien heb ik het wel mis en ligt het gewoon aan het water of aan een gat in de ozonlaag :maskills:

max mulder shihan
03-02-2005, 18:08
Opvoeding! voor zover nog aanwezig. Maar het gat in de ozonlaag, wie weet. En het water is inderdaad ook niet meer wat het was. Maar dat er iets goed misgaat mag duidelijk wezen.Normen en waarden, en ja ik weet het , hoe dan ,en wat dan, zijn dan de geeikte vragen maar als je niet weet hoe je je moet gedragen en niet weet hoe je bv je evt kinderen deze bij moet brengen, of mensen op hun evt asociale gedrag kunt aanspreken, ben je mi al knap op het foute pad beland.

max mulder shihan
03-02-2005, 18:11
Nog even dit Sjaak en mijn persoontje hebben nog een ouderwetse opvoeding genoten, mischien dat we daarom soms wat streng overkomen :wink:

Gulo gulo
03-02-2005, 18:15
Met alle respect Max en Sjaak ik ben iets jonger, maar ik denk ook dat een strengere opvoeding opzich niet zoveel kwaad kan. Nu merk je dat ouders niet weten wat hun minderjarige kinderen ('s nachts) op straat uitspoken.

Door het gebrek aan opvoeding worden potentiële tijdbommen gekweekt.
Ik denk ook niet dat dit aan afkomst is gebonden, wanneer er te weinig opvoeding is, is er een grote kans op problemen.

max mulder shihan
03-02-2005, 18:28
Heb ook niet de intentie gehad om iedereen die jonger is als bv 45 jaar geen fatsoenlijke opvoeding toe te schrijven, maar zoals je al zegt , als er bv kinderen 'snachts over straat zwerven en hun ouders daar geen weet van hebben ,of erger nog er niet in geinteresseerd zijn zit er in onze maatschappij iets goed fout. Zo zijn er legio voorbeelden te geven.

Leonardo
04-02-2005, 19:14
Opvoeding is een van de allerbelangrijkste dingen in het leven en dit maakt je tot wat je bent

max mulder shihan
04-02-2005, 20:57
Klopt Michael, de gevolgen zien we dan ook dagelijks om ons heen :maskills:

Leon
04-02-2005, 22:06
en de vrienden waarmee je je hele leven doormaakt, uiteraard
ook de gebeurtenissen in je leven vormen je tot wat je nu bent

max mulder shihan
05-02-2005, 11:48
Klopt en dat kan goed of fout uitpakken , en dat licht weer aan je opvoeding ,als het goed is zorgen je ouders er voor dat je niet met foute 'vrienden ' in contact komt.

harry
05-02-2005, 12:03
als het goed is zorgen je ouders er voor dat je niet met foute 'vrienden ' in contact komt.

Daar kunnen ouders dus bar weinig aan doen!

Als je zoon of dochter in een klas komt met kinderen die (om het maar simpel te zeggen) niet deugen, dan heb je mooi een probleem hoor.
Hoe goed je ze ook opgevoed heb, of hoe je het ook afkeurd als je zoon of dochter daar in meegesleurt wordt heb je mooi een probleem.

Je kan het verbieden dit en dat, maar het gebeurt toch.

D22ntjuh
05-02-2005, 12:11
idd en een te strenge opvoeding vind is ook weer niet goed want de meeste laten we zeggen pubers gaan zich daar dan tegen verzetten

harry
05-02-2005, 12:23
Ik denk niet dat streng opvoeden het toverwoord is.niet in deze tijd.

Ik denk meer aan consequent, en eerlijk, en daar schort het tegenwoordig nogal aan.
(Als een kind tegenwoordig 6 x krijst om iets voor elkaar te krijgen wordt er bij de 7 de keer toegegeven.
De kinderen hoeven ook niks meer, nee als ze niet willen dan hoeft ut niet :? hallo jij bent opvoeder jij bepaald wat wel en wat niet goed is, jij bepaald de grens :? daar ben je opvoeder voor :? )
Pff zo kan ik nog wel ff doorgaan maar ut is weekend dus geen tijd om mijn eigen druk te maken :lol:

D22ntjuh
05-02-2005, 12:51
haha rustig aan.... :wink:
en onderhandelen met de puber dat werkt bij mij altijd (ben er zelf ook een)
maar volgens de psychologische boeken vinden pubers het vooral goed als ze ook een stukje volwassenheid krijgen en ook zo behandeld worden..
owja en dat de meeste kinderen niets meer hoeven te doen is niet altijd waar haha

max mulder shihan
05-02-2005, 16:59
als het goed is zorgen je ouders er voor dat je niet met foute 'vrienden ' in contact komt.

Daar kunnen ouders dus bar weinig aan doen!

Als je zoon of dochter in een klas komt met kinderen die (om het maar simpel te zeggen) niet deugen, dan heb je mooi een probleem hoor.
Hoe goed je ze ook opgevoed heb, of hoe je het ook afkeurd als je zoon of dochter daar in meegesleurt wordt heb je mooi een probleem.

Je kan het verbieden dit en dat, maar het gebeurt toch.

Wat dacht je van een andere school, om te beginnen.

harry
05-02-2005, 17:04
als het goed is zorgen je ouders er voor dat je niet met foute 'vrienden ' in contact komt.

Daar kunnen ouders dus bar weinig aan doen!

Als je zoon of dochter in een klas komt met kinderen die (om het maar simpel te zeggen) niet deugen, dan heb je mooi een probleem hoor.
Hoe goed je ze ook opgevoed heb, of hoe je het ook afkeurd als je zoon of dochter daar in meegesleurt wordt heb je mooi een probleem.

Je kan het verbieden dit en dat, maar het gebeurt toch.

Wat dacht je van een andere school, om te beginnen.

Dus je zou je zoon of dochter naar een andere school doen i.v.m. de klasgenoten die niet deugen?
Nou is mischien het verschil dat ik in een dorp woon, en dat de keuze meer beperkt is maar ik denk dat dat ook geen oplossing is.
Als ze gaan puberen hou je het toch niet tegen hoe goed je ze ook opgevoed hebt(althans dat denk ik).
Ik denk dat je de meeste winst haalt uit het altijd eerlijk en open te blijven tegen je kinderen, dus dat ze ook de foute dingen kunnen blijven vertellen.

Mephisto
05-02-2005, 17:36
People, why can't we all just get along... :?

hou niet van dit soort discussies, of je generaliseert (kheb een kale kop dus ik hou niet zo van dat over één kam scheren :lol: ) of je speelt het op de man. Zoveel mensen zoveel meningen, heb daar respect voor en probeer niet iemand anders je eigen mening door zijn strot te duwen.

p.s. achterlijk Zeeuws dorpje of niet, de intelligentste replies kwamen toch daar vandaan.

Groeten van de Mosselman :lol:

harry
05-02-2005, 17:42
People, why can't we all just get along... :?

hou niet van dit soort discussies, of je generaliseert (kheb een kale kop dus ik hou niet zo van dat over één kam scheren :lol: ) of je speelt het op de man. Zoveel mensen zoveel meningen, heb daar respect voor en probeer niet iemand anders je eigen mening door zijn strot te duwen.

p.s. achterlijk Zeeuws dorpje of niet, de intelligentste replies kwamen toch daar vandaan.

Groeten van de Mosselman :lol:

Huu jij doelt toch niet op mijn/ons gesprek? :?

Sjaak
05-02-2005, 19:25
People, why can't we all just get along... :?

hou niet van dit soort discussies, of je generaliseert (kheb een kale kop dus ik hou niet zo van dat over één kam scheren :lol: ) of je speelt het op de man. Zoveel mensen zoveel meningen, heb daar respect voor en probeer niet iemand anders je eigen mening door zijn strot te duwen.

p.s. achterlijk Zeeuws dorpje of niet, de intelligentste replies kwamen toch daar vandaan.

Groeten van de Mosselman :lol:

Het enige goede wat uit zeeland komt zijn mosselen en zeker geen inteligente replies :lol:

max mulder shihan
05-02-2005, 19:55
als het goed is zorgen je ouders er voor dat je niet met foute 'vrienden ' in contact komt.

Daar kunnen ouders dus bar weinig aan doen!

Als je zoon of dochter in een klas komt met kinderen die (om het maar simpel te zeggen) niet deugen, dan heb je mooi een probleem hoor.
Hoe goed je ze ook opgevoed heb, of hoe je het ook afkeurd als je zoon of dochter daar in meegesleurt wordt heb je mooi een probleem.

Je kan het verbieden dit en dat, maar het gebeurt toch.

Wat dacht je van een andere school, om te beginnen.

Dus je zou je zoon of dochter naar een andere school doen i.v.m. de klasgenoten die niet deugen?
Nou is mischien het verschil dat ik in een dorp woon, en dat de keuze meer beperkt is maar ik denk dat dat ook geen oplossing is.
Als ze gaan puberen hou je het toch niet tegen hoe goed je ze ook opgevoed hebt(althans dat denk ik).
Ik denk dat je de meeste winst haalt uit het altijd eerlijk en open te blijven tegen je kinderen, dus dat ze ook de foute dingen kunnen blijven vertellen.

Dat van die school was een voorbeelt, je hebt gelijk als je stelt dat je open en eerlijk tegen je kinderen moet zijn , dat houd mi ook in dat je ze heel duidelijk het verschil tussen goed en niet goed duidelijk moet maken . Ik denk dat het hier in ons landje wat dat aangaat nog wel eens voor het gemak vergeten wordt, hierbij neem ik onmidelijk aan dat jij dit al doet ,om misverstanden te voorkomen :wink: .Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat in Nederland er door veel opvoeders behoorlijk met de pet naar gegooit word.

harry
05-02-2005, 20:25
als het goed is zorgen je ouders er voor dat je niet met foute 'vrienden ' in contact komt.

Daar kunnen ouders dus bar weinig aan doen!

Als je zoon of dochter in een klas komt met kinderen die (om het maar simpel te zeggen) niet deugen, dan heb je mooi een probleem hoor.
Hoe goed je ze ook opgevoed heb, of hoe je het ook afkeurd als je zoon of dochter daar in meegesleurt wordt heb je mooi een probleem.

Je kan het verbieden dit en dat, maar het gebeurt toch.

Wat dacht je van een andere school, om te beginnen.

Dus je zou je zoon of dochter naar een andere school doen i.v.m. de klasgenoten die niet deugen?
Nou is mischien het verschil dat ik in een dorp woon, en dat de keuze meer beperkt is maar ik denk dat dat ook geen oplossing is.
Als ze gaan puberen hou je het toch niet tegen hoe goed je ze ook opgevoed hebt(althans dat denk ik).
Ik denk dat je de meeste winst haalt uit het altijd eerlijk en open te blijven tegen je kinderen, dus dat ze ook de foute dingen kunnen blijven vertellen.

Dat van die school was een voorbeelt, je hebt gelijk als je stelt dat je open en eerlijk tegen je kinderen moet zijn , dat houd mi ook in dat je ze heel duidelijk het verschil tussen goed en niet goed duidelijk moet maken . Ik denk dat het hier in ons landje wat dat aangaat nog wel eens voor het gemak vergeten wordt, hierbij neem ik onmidelijk aan dat jij dit al doet ,om misverstanden te voorkomen :wink: .Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat in Nederland er door veel opvoeders behoorlijk met de pet naar gegooit word.

Eeeh helemaal mee eens :wink:

Sjaak
05-02-2005, 20:30
Sommige ouders weten nog geen eens wat hun kinderen 's avonds en 's nachts uitspoken en dan lever je voor mij als ouder zijnde een wanprestatie :x

Ik snap trouwens niet wat jochies van 10 - 12 jaar s' avonds laat nog op straat te zoeken hebben :?

smaab
06-02-2005, 01:01
Ik haat racisme, ik ben twee keer beroofd, 1x na een concert van smashing pumpkins nadat ik de drie musketiers had verlaten door twee marokkanen en 1x in Zwolle door een Algerijn die hier net twee weken was, gelukkig heb ik die met behulp van wat mensen kunnen ontzetten en mn geld terug gekregen. Deze is veroordeeld las ik in de juridische correspondentie, en uitgezet maar later zag ik hem gewoon weer lopen. Ik heb hierdoor geen hekel gekregen aan een bepaald volk of ras of wat dan ook. Ik ben net een jaar in Litouwen geweest en daar zie je geen een kleur behalve wit, dat is saai joh. En daar zijn veel mensen behoorlijk nationalistisch. Ik hoop dat we het hier allemaal een beetje gezellig houden en in vechtsporland zijn erg veel nationaliteiten en ook veel marokkanen , goeie vechters, ik hoop dat ze zich net zo Nederlands als Marrokkaans gaan voelen ooit.
Wat een piece volle boodschap. Ook ik denk wel is anders,..... maar Mensen Houdt Hoop.Het leven is kort.

}|^-_-^|{
06-02-2005, 09:37
Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat in Nederland er door veel opvoeders behoorlijk met de pet naar gegooit word.

hear hear!!!

harry
06-02-2005, 15:05
, 1x na een concert van smashing pumpkins nadat ik de drie musketiers had verlaten door twee marokkanen

ff off-topic, welk concert Smaab?

smaab
07-02-2005, 11:44
Smashing Pumpkins in Ahoy, jaren geleden op de nieuwe binnenweg.......maar we hadden het door en hebben ze beetje geld gegeven en portemonne enzo terug. Mazzel gehad

max mulder shihan
07-02-2005, 13:02
We hebben het nu wel over nationalistische gevoelens maar ik heb de indruk dat er hier op het forum verschillende interpretaties zijn waarvan er volgens mij een paar verward worden met andere gedachten, graag jullie ideeen over wat nationalischme voor jullie inhoud.

redjuh
07-02-2005, 14:09
nationalisme is imo vaderlandsliefde en een eigen volk eerst idee. gezond patriottisme... vaak wordt het verbonden aan racisme, hetgeen helemaal niet zo is. heb je amerika wel es gezien?
de linkse rakkers roepen om het hardst om de sympathie van oom Imam en consorten en dan is het vrij gemakkelijk om de rechts georiënteerde mensen in de samenleving over 1 kam te scheren. ze beschuldigen rechts van iets waar ze zelf ook aan deelnemen, namelijk GENERALISEREN.

Joris
07-02-2005, 23:37
Als ze gaan puberen hou je het toch niet tegen hoe goed je ze ook opgevoed hebt(althans dat denk ik).
[/quote]

dus dan maar ophouden met opvoeden?

Sjaak
08-02-2005, 00:32
Goed idee :roll:

redjuh
08-02-2005, 10:04
tja de een heeft het wel, de ander heeft het niet.

neem nou bijv. sport...

als het nederlands elftal goed presteert,
als er iemand wereldkampioen wordt,
als iemand k1 kampioen wordt,
als er olympische plakken worden gewonnen,
als een nederlandse film bekroond wordt in het buitenland,
als nederland een internationaal compliment krijgt om het een of ander,

of geschiedenis...

nederland heeft de grootste zeevloot ter wereld gehad
nederland is het sterkste land ter wereld geweest
new york heette new amsterdam
in zuid afrika spreekt men nederlands
in indonesie zijn er nog nederlands sprekenden
in suriname en op de antillen spreekt men nederlands
de nobelprijswinnaars met een nederlandse afkomst
nederland is het land van de coffeeshops (op zich best grappig)
nederland heeft de hoofdstad met de meeste nationaliteiten ter wereld
(namelijk 166 verschillende in amsterdam)


dit zijn maar wat voorbeeldjes, maar het zijn wel dingen die mij trots maken op het land waar ik geboren ben en mijn bestaan heb opgebouwd.

max mulder shihan
08-02-2005, 12:07
Yep :thumbs:

migyur
08-02-2005, 15:36
in zuid afrika spreekt men nederlands
in indonesie zijn er nog nederlands sprekenden


Dat zijn wel overblijfselen van kolonialisme...en 100den jaren onderdukking...

chickenwing
08-02-2005, 16:43
Jullie moeten met ze allen de politiek in :mrgreen: haha

PigDog
09-02-2005, 01:05
Dus je bent trots op iets wat je met puur geluk hebt gekregen?
Voor het zelfde geld was je in Ruanda geboren, en had je trots moeten zijn op zo'n armoedig tyfusland.
Nee, je hebt het geluk om in een gespreid bedje te komen (NL is toch een luxe-landje vergeleken met arme landen) en ben je er trots op????

Da's hetzelfde als trots zijn dat je een miljoen euro hebt gewonnen bij de staatsloterij.

Met nationalisme bedoelde ik eigenlijk een vals soort trots op je eigen ras. Niet wat "we" bereikt hebben, maar puur uit denigrerende gevoelens voor al het andere wat er hier leeft. White trash, zoals ze dat in de US zeggen.
Niet trots omdat je Nederlander bent, maar uit haat jegens anderen.
Terwijl je gewoon geluk hebt gehad.
Patriotisme is meer een gevoel van trots op wat we als Nederlanders bereikt hebben, dat kan ook positief zijn, zie de bovenstaande voorbeelden....

redjuh
09-02-2005, 11:19
Dus je bent trots op iets wat je met puur geluk hebt gekregen?
Voor het zelfde geld was je in Ruanda geboren, en had je trots moeten zijn op zo'n armoedig tyfusland.
Nee, je hebt het geluk om in een gespreid bedje te komen (NL is toch een luxe-landje vergeleken met arme landen) en ben je er trots op????

Da's hetzelfde als trots zijn dat je een miljoen euro hebt gewonnen bij de staatsloterij.



ik ben er trots op dat het goed blijft gaan in nederland.
als ik een miljoen zou winnen, zou ik er niet trots op zijn, maar als ik na 5 jaar nog steeds een miljoen heb, of zelfs meer, JA dan ben ik daar trots op.
mij een beetje lopen bekritiseren omdat ik trots ben op mijn land.
en voorlopig moet iedereen gewoon keihard werken om een normaal leven te leiden.

Anonymous
09-02-2005, 11:24
Dus je bent trots op iets wat je met puur geluk hebt gekregen?
Voor het zelfde geld was je in Ruanda geboren, en had je trots moeten zijn op zo'n armoedig tyfusland.
Nee, je hebt het geluk om in een gespreid bedje te komen (NL is toch een luxe-landje vergeleken met arme landen) en ben je er trots op????

Da's hetzelfde als trots zijn dat je een miljoen euro hebt gewonnen bij de staatsloterij.


jij snapt echt helemaal geen flikker he?
donder dan zelf bij voorbaat op kerel.
ik ben er trots op dat het goed blijft gaan in nderland.
als ik een miljoen zou winnen, zou ik er niet trots op zijn, maar als ik na 5 jaar nog steeds een miljoen heb, of zelfs meer, JA dan ben ik daar trots op.
mij een beetje lopen bekritiseren omdat ik trots ben op mijn land. de tering voor je.

Lees die post van Pigdog eens een keer goed voordat je weer dom begint te zeiken...

max mulder shihan
09-02-2005, 15:40
Meld jij je eens aan voordat je komentaar hebt, luchtbelletje :twak:

Leon
09-02-2005, 19:30
Jongens jongens, wat een haat gevoelens weer. Doe eens relaxed man, is veel beter :D

Italian*Berlusconi*
09-02-2005, 19:35
Meld jij je eens aan voordat je komentaar hebt, luchtbelletje :twak:

guest zegt niks verkeerd....

PigDog
12-02-2005, 03:07
ik ben er trots op dat het goed blijft gaan in nederland.
als ik een miljoen zou winnen, zou ik er niet trots op zijn, maar als ik na 5 jaar nog steeds een miljoen heb, of zelfs meer, JA dan ben ik daar trots op.

Probeer eens een bank! :D



mij een beetje lopen bekritiseren omdat ik trots ben op mijn land.
en voorlopig moet iedereen gewoon keihard werken om een normaal leven te leiden.

Op een forum kun je mensen tegen komen met een andere mening, dus als je niet tegen kritiek kan, is het hier slecht toeven. En dat we niet zo keihard hoeven te werken om een normaal leven te leiden, is volgens mij juist de aanleiding tot ongenoegen in dit land.
In de meeste landen moet je 10 km lopen met een emmer op je hoofd om aan (besmet) drinkwater te komen, of moet je je kinderen laten prostitueren om aan het dagelijks brood te komen, of moet je met je 7e jaar al in de fabriek achter de naaimachine gaan zitten, om ONZE goedkope kleding te gaan zitten maken. Daar hebben ze niet zoveel tijd om trots te zijn, of met hun scooter bij de coffeeshop rond te hangen, of als je pijn in je linkerteen hebt, in de (doorbetaalde) ziektewet te blijven.
En zeker geen tijd om zich aan anderen te storen.

Ik wil je niet dissen, kleine Red, maar ik verschil soms wel ernstig in mening met jou!
Ik hoop dat jij dat ook kan waarderen :wink:
Ik ben daar wel trots op.

carlito
13-02-2005, 03:26
Pigdog=correct :thumbs: