PDA

View Full Version : Rechter begripvol voor 'drukbezette' Pa Tokkie



Anonymous
04-02-2005, 11:53
Rechter begripvol voor 'drukbezette' Pa Tokkie
door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM - De 52-jarige Gerrie Ruijmgaart, alias Pa Tokkie, hoeft van de rechter niet de cel in. De vader van de beruchtste en intussen populairste aso-familie van Nederland moest nog een werkstraf van 120 uur uitdienen.

De alternatieve straf was hij door alle commotie zoals media-aandacht, tv-optredens, de perikelen rond de verhuizing van zijn gezin en tientallen optredens in discotheken, helemaal vergeten. Ruijmgaart, die in het opsporingssysteem stond gesignaleerd en vorige maand tijdens een routinecontrole op de Spaarndammerstraat in de hoofdstad werd gearresteerd, is dolgelukkig met het besluit.

Volgens advocaat Vasco Groeneveld van Plasman Advocaten heeft de rechtbank ook rekening gehouden met het feit dat Hannah Tokkie niet zonder haar liefhebbende echtgenoot kan. "Mijn cliƫnt krijgt nu een tweede kans. Formeel zou hij nu drie maanden de cel in moeten, maar gelet op de persoonlijke omstandigheden mag hij alsnog met een alternatieve straf aan de slag."

De rechter liet Pa Tokkie weten dat hij begrip had voor de drukke periode die achter hem lag. De taakstraf kreeg hij destijds opgelegd omdat hij voor zijn dochter in de bres was gesprongen tijdens een ruzie. Volgens Pa Tokkie is hij de rechter erg dankbaar. " Kijk, achter de tralies kost ik alleen maar geld, met een werkstraf maak ik me verdienstelijk voor de maatschappij."

In overleg met de reclassering zal er naar passende arbeid worden gezocht. Deze maand vertrekt de familie Tokkie voor een 'welverdiende' vakantie naar het Spaanse Lloret de Mar. " Daar willen we even op adem komen". Na de vakantie moet het gezin op zoek naar een woning.


Da's nog eens een soepele rechter :shock:

Nickuraba
04-02-2005, 12:13
JEZUS, gelijkheid voor iedereen. En zulke zaken mag men alleen door de vingers zien voro mensen die bijv druk waren met bijv de tsunami in azie of wat dan ook. Iig als het door een goed doel komt, dan kan ik het snappen. Maar omdat hij te druk is met zakkenvullen?

gvd kutzooi! dat kan echt niet!

}|^-_-^|{
04-02-2005, 12:39
:twak:

Leonardo
04-02-2005, 16:49
Ik wordt een beetje moe van dat hele tokkiegedoe :roll:

Arjan
04-02-2005, 17:42
bah was eindelijk even rustig met die naam nu dit weer

Mike
04-02-2005, 18:14
ik haat die tyfus tokkies

belachelijke klote beslissing van de rechter zeg.

Als de tokkies marrokaan waren dan was t land te klein. Dan had iedereen geroepen eruit met dat schorem. En nu worden ze omhelst door de de NL bevolking en zelfs justitie. Ik zag laatst ene interview met hun oude buurman , nou die kerel hebben ze echt aangepakt en t gaat maar door ook. Echt schandalig die tokkies.

Van mij mogen ze t land uit , tuig is t , echt laag bij de gronds tuig. Ik haat dat volk

KO TKO
04-02-2005, 18:21
ik haat die tyfus tokkies

belachelijke klote beslissing van de rechter zeg.

Als de tokkies marrokaan waren dan was t land te klein. Dan had iedereen geroepen eruit met dat schorem.

Ja je hebt gelijk.

Gulo gulo
04-02-2005, 18:52
ik haat die tyfus tokkies

belachelijke klote beslissing van de rechter zeg.

Als de tokkies marrokaan waren dan was t land te klein. Dan had iedereen geroepen eruit met dat schorem.

Ja je hebt gelijk.

true :twak:

phranq
04-02-2005, 19:06
Freaks zijn het, vooral die Hannah..... :evil:

Leonardo
04-02-2005, 19:09
ik haat die tyfus tokkies

belachelijke klote beslissing van de rechter zeg.

Als de tokkies marrokaan waren dan was t land te klein. Dan had iedereen geroepen eruit met dat schorem. En nu worden ze omhelst door de de NL bevolking en zelfs justitie.

Niet door mij, vind tokkies 3 x niks en gewoon tering a socialen