PDA

View Full Version : Vraagje over voeding bij overgewicht



Rico Suave
10-02-2005, 13:43
Hey mensen Rico hier,
ik heb een vraagje. Ik help een vriend van me die lijd aan overgewicht. Hij dacht dat hij om gewicht te verliezen maar drie keer per dag een maaltijd moest nemen, maar ik adviseerde hem om de twee uur iets lichts te eten, zodat zijn spijsvertering goed blijft lopen. Hebben jullie ook tips mbt wat hij het beste kan nemen en op welk tijdstip van de dag?

Alvast bedankt,

Rico

}|^-_-^|{
10-02-2005, 14:26
veel fruit, sinaasappels en ananas doen het goed...

Anonymous
10-02-2005, 14:36
Volgens mij is het verstandig om gewoon een evenwichtig plan aan te houden, gewoon genoeg fruit, en groente is gezond. Dat is wat je echt nodig hebt en verder gewoon het zoete spul zo weinig aanraken

Mickey
10-02-2005, 16:16
Met alleen je etenspatroon veranderen kom je er volgens mij ook niet.
Je wil vet verbranden. Dat doe je mijn inziens door weinig vetten in te nemen en meer te bewegen.

Mij is verteld dat je pas na 20 minuten sporten begint met vet verbranden.

mama
10-02-2005, 16:27
ik denk dat het verstandig is om idd 6x te eten.
smorgens
tussendoor
smiddags
tussendoor
savonds
tussendoor.............

wat is altijd deed is smorgens een bak yoghurt met zemelen en lijnzaadolie en meestal een sinasappel
tussendoor cracker met kipfilet oid....
lunch 2 broodjes met licht beleg
iets van boulion
avond eten groenten, vlees en weinig aardappelen/pasta/rijst en rauwkost
en rond een uur of half 9 / 9 uur nog iets van yogurt

en probeer 3 x in de week een uur te trainen

dit werkte bij mij heel goed...... maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te werken

Ton
10-02-2005, 17:02
Ik heb ook wel is gelezen dat groene thee je metabolisme versnel... Is dit trouwens waar? Zoja, drink ipv kofie groene thee ?!

Ralph
10-02-2005, 17:23
Jep, groene thee is erg goed! Verder naast regelmatig eten en trainen flink vaak de sauna in.

Shytown
10-02-2005, 19:08
Ralph, wat is het voordeel van de sauna?

Ralph
10-02-2005, 19:24
Naast dat je veel zweet als je een tijdje in de sauna zit verbrand je veel caloriën. Volgens mij iets van 300-400 in een half uur. Is prima om naast het sporten te doen; je relaxed en toch verbrand je caloriën.

Ronny
10-02-2005, 21:19
ben je te dik rico?

Aaronk
10-02-2005, 21:41
lol goodjob ronny.

ROIDRAGE
10-02-2005, 22:21
Rico is niet te dik, et is zijn weenie

Silat
11-02-2005, 02:10
Met alleen je etenspatroon veranderen kom je er volgens mij ook niet.
Je wil vet verbranden. Dat doe je mijn inziens door weinig vetten in te nemen en meer te bewegen.

Mij is verteld dat je pas na 20 minuten sporten begint met vet verbranden.

Sinds wanneer hou jij je bezig met vetverbranden??

je wordt dik he :twak:

Rico Suave
11-02-2005, 09:49
Met alleen je etenspatroon veranderen kom je er volgens mij ook niet.
Je wil vet verbranden. Dat doe je mijn inziens door weinig vetten in te nemen en meer te bewegen.

Mij is verteld dat je pas na 20 minuten sporten begint met vet verbranden.

Volgens mij geld dit niet voor Olijfolie, dit zou toch juist vet verbrandend werken als je het voor een training neemt?

Silat
11-02-2005, 12:44
nooit van gehoord Rico... mosterd verhoogd iig wel iets je verbranding.

Anonymous
11-02-2005, 13:28
Veel fruit is eigenlijk niet verstandig nu daar veel suikers inzitten. Deze suikers zorgen voor grote wisselingen in je insulinespiegel. waardoor je alleen maar meer zin krijgt in zoetigheid en je je slap en futloos voelt.

Als je wilt afvallen kun je beter proberen je stofwisseling omhoog te krijgen en je insulinespiegel zo stabiel mogelijk te houden. Dit kan je bereiken door om de twee uur een portie complexe koolhydraten en eiwitten tot je te nemen. Bijvoorbeeld een bruin broodje met kipfilet of pasta met vis.

Als je te weinig vetten tot je neemt zal je lichaam hierop reageren door extra vet aan te maken. Je kunt dan ook beter niet al het vet uitbannen maar zorgen dat je zo veel mogelijk onverzadigde vetten binnenkrijgt, zoals olijfolie (en zo min mogelijk verzadigde, zoals boter).

Unregistered
12-02-2005, 00:25
King, fruit bevat vrij veel fructose wat omgezet wordt in leverglycogeen, waardoor de GI niet echt van toepassing is. En idd goede gezonde vetten innemen, en ABSOLUUT niet de vetten eruit halen. Eerder wat lager gaan zitten in je KH, maar eerst natuurlijk ff je onderhoud berekenen. Zo min mogelijk verzadigde ben ik het absoluut niet mee eens, verzadigde vetten hebben ook veel voordelen (wat ik volgens mij in een andere thread al eens een keer gepost had).

Iig succes!!

PigDog
12-02-2005, 03:21
HMV - HMT

(helft minder vreten, helft meer trainen)

Of laat je amandelen eruit rukken: 6 kilo in één week!

:evil: