PDA

View Full Version : Perfecte manier om droog te worden



Anonymous
21-02-2005, 12:54
Hi There,

Heeft iemand misschien een voedings/trainings/rust schema of website waarin je in 4 weken tijd (want die heb ik nog) zo droog mogelijk kan worden. Uiteraard zonder rare/slechte middelen!!

Alvast bedankt!
Dennis

Fr3ddy
21-02-2005, 12:58
Gewoon.. afzien!

Anonymous
21-02-2005, 14:32
4 weken? nee, gaat niet lukken tenzij je nu al op 6% zit...

bar-le-duuk
21-02-2005, 15:17
gewoon veel duur training doen en zo min mogelijk, vet tot je nemen. Dus koolhydraat rijke voeding en weinig vet en of suiker.

vet verbranden doe je vanaf 30 min arbeid.... Dus lange trainingsessie's maken met relatief lage intensiteit (hartslag 120-150). Dit kun je elke dag doen... Dan kun je in 4 weken een hoop vet verbranden...

Succes!!

Octavius
21-02-2005, 16:31
Vet verbrand je altijd al. Als je conditie goed is is dat op lage intensiteit niks. Hoge intensitiet ga je uiteindelijk meer verbranden dan op een lage. 4 weken tijd? Hoe sta je er nu bij? Dat is de vraag.
Veel koolhydraten is niet goed als je juist droog wil komen te staan.

Je 4 weken voor een wedstrijd kapot trainen is niks. Sta je straks overtraind een partij te doen.

Anonymous
21-02-2005, 17:26
Nu zit ik op 13.5% en ik wil graag naar 11 a 12 procent. Ik bedoel droger....
Bedankt voor de tips, mijn conditie is goed tot zeer goed.
Moet ik nu juist intensief of juist op lagere intensiteit en duurtraining?????

Octavius
21-02-2005, 17:39
Hoe goed is je conditie? En het verschil van 13,5 naar 11 a 12 %... Dat zie en voel je niet. Moet je maar eens 's ochtens en 's avonds meten. Dan heb je al paar % verschil.

jojo
21-02-2005, 18:30
zo min mogelijk, vet tot je nemen. dus weinig vet en of suiker.

Succes!!

http://jojorina.mypicgallery.com/brig/foto-2_large.jpg

jojo
21-02-2005, 18:35
beetje vaage foto

MB667
21-02-2005, 20:12
hehe

lekker lullig Jojo! :lol:

Zit die jongen niet lekker maken met dat ijs!

Leon
22-02-2005, 08:21
Dieëten, daar word je ook wel droog van

Elysium
22-02-2005, 12:10
zo min mogelijk, vet tot je nemen. Dus koolhydraat rijke voeding en weinig vet en of suiker.

Imo is dat bull! Ik ben van mening (mede met vele andere) dat je in de cut juist hoger in vet moet gaan, omdat je procentueel in koolhydraten daalt..onverzadigde vetten wel te verstaan! Eiwitten ook een heel stuk opdrijven en koolhydraten geleidelijk afbouwen. % verhoudingen zal ik me niet over uitspreken, want ieder heeft er zijn eigen mening over. Al de koolhydraten die je tot u neemt, moeten zich zoveel mogelijk rond de training bevinden (voor én na)

Beste is 6 low-carb dagen en 1 high-carb dag (refeed)

Eiwit-bronnen : Tonijn, zalm. Kwark heb ik me laten vertellen liever niet, omdat je blijkbaar daar vochtretentie aan overhoud..persoonlijk zou ik die er toch bijdoen!!

Carbs-bronnen : Rijst, Brinta, havermout...

Vet-bronnen : Lijnzaadolie, noten.

stefan112
22-02-2005, 16:36
zo min mogelijk, vet tot je nemen. Dus koolhydraat rijke voeding en weinig vet en of suiker.

Imo is dat bull! Ik ben van mening (mede met vele andere) dat je in de cut juist hoger in vet moet gaan, omdat je procentueel in koolhydraten daalt..onverzadigde vetten wel te verstaan! Eiwitten ook een heel stuk opdrijven en koolhydraten geleidelijk afbouwen. % verhoudingen zal ik me niet over uitspreken, want ieder heeft er zijn eigen mening over. Al de koolhydraten die je tot u neemt, moeten zich zoveel mogelijk rond de training bevinden (voor én na)

Beste is 6 low-carb dagen en 1 high-carb dag (refeed)

Eiwit-bronnen : Tonijn, zalm. Kwark heb ik me laten vertellen liever niet, omdat je blijkbaar daar vochtretentie aan overhoud..persoonlijk zou ik die er toch bijdoen!!

Carbs-bronnen : Rijst, Brinta, havermout...

Vet-bronnen : Lijnzaadolie, noten.
helemaal mee eens!

Anonymous
22-02-2005, 16:44
Hi There,

Heeft iemand misschien een voedings/trainings/rust schema of website waarin je in 4 weken tijd (want die heb ik nog) zo droog mogelijk kan worden. Uiteraard zonder rare/slechte middelen!!

Alvast bedankt!
Dennis

Reken uit wat je dagelijkse energiebehoefte (calorieen) is. Ga daar ong. 15% onder zitten en gebruik voeding die je stofwisseling stimuleren (zoals o.a. complexe koolhydraten, vlaszaadolie en CLA. Zorg verder dat je eiwitinname op peil is om zoveel mogelijk afbraak van je spieren te beperken. Maar in 4 weken zal je echter nog niet veel resultaat boeken.

Unregistered
22-02-2005, 18:38
Elysium en Octavius :thumbs:

Thomas
05-03-2005, 12:25
Hi There,

Heeft iemand misschien een voedings/trainings/rust schema of website waarin je in 4 weken tijd (want die heb ik nog) zo droog mogelijk kan worden. Uiteraard zonder rare/slechte middelen!!

Alvast bedankt!
Dennis

Jezelf met een handdoek afdrogen.

}|^-_-^|{
05-03-2005, 12:27
Hi There,

Heeft iemand misschien een voedings/trainings/rust schema of website waarin je in 4 weken tijd (want die heb ik nog) zo droog mogelijk kan worden. Uiteraard zonder rare/slechte middelen!!

Alvast bedankt!
Dennis

Jezelf met een handdoek afdrogen.

men zegt dat je op den duur vanzelf ook wel droog wordt. Plaatsnemen op een winderige plek versnelt het proces meestal

Thomas
05-03-2005, 13:23
Hi There,

Heeft iemand misschien een voedings/trainings/rust schema of website waarin je in 4 weken tijd (want die heb ik nog) zo droog mogelijk kan worden. Uiteraard zonder rare/slechte middelen!!

Alvast bedankt!
Dennis

Jezelf met een handdoek afdrogen.

men zegt dat je op den duur vanzelf ook wel droog wordt. Plaatsnemen op een winderige plek versnelt het proces meestal

Daar zeg je me wat :o

Anonymous
15-03-2005, 18:50
helpt sauna om af te vallen ?

Unregistered
15-03-2005, 20:50
Kán helpen. Het verhoogt de hitte in je lichaam wat zorgt voor extra kcal verbranding.

MadEd
16-03-2005, 10:31
Misschien werkt die sauna belt dan ook wel, is dat niks voor jou :lol: :lol:

bmalotaux
16-03-2005, 12:49
sauna werkt alleen om op korte termijn af te vallen. Het grootste gedeelte van het gewicht dat je door een sauna kwijt raakt is vocht en zodra je iets drinkt zit dat er weer aan;) Dit kan bijvoorbeeld wel nuttig zijn als je net voor de weging nog wat gewicht moet verliezen

Unregistered
16-03-2005, 13:59
LOL, die saunabelt! :D

Op de lange termijn kan het ook werken hoor, maar je moet het imo meer zien als een hulpmiddel

Zanshin
18-03-2005, 13:10
Elysium en Octavius :thumbs:
Koolhydraat-arm eten eiwitten opvoeren en bijv. lijnzaadolie tot je nemen. dat zijn namenlijk goede vetten.
Wat je zou kunnen doen is bijv. 's ochtends koolhydraten en na je training koolhydraten tot je nemen. de rest van de dag zo min mogelijk. Veel fruit en neem als je bijv. honger krijgt een salade met daarin gemengde ijsbergsla, rauwkost, een appel, een half uigeperste citroen, scheutje lijnzaad- of olijfolie.
Drink daarnaast bij elke maaltijd of tussendoortje 1 a 2 glazen water.
Let erop dat je wel voldoende eiwitten binnen krijgt, door bijv. eieren, kalkoen, kip, vis etc.
De koolhydraten (calorieen) zou ik wel op een verantwoorde manier afbouwen en dus niet in 1 keer te snel.
Daarnaast kun je op verschillende manieren cardio doen probeer eens 3 a 4 keer per week.
Ga niet op vetverbrandingmode, maar ga calorieen verbranden, dit doe je door lekker te gaan knallen bijv. Interval, 20 fietsen op steeds een ander niveau, 20 min. ouderwets knallen dus.

BIG_MAN
21-03-2005, 10:20
Doe of in de ochtend op een lege maag cardio (hardlopen/fietsen, roeien, enz).
Of na je training. Hete te maken met lage glycogeen voorraden.
Tevens raad ik je aan ongveer in deverhouding 40-40-20 te eten.
En dan 10% lager in calorieen als nu.
Dat is dan koolhydraat/eiwitten/ vetten.
Koolhydraten zo veel mogelijk voor de avond op te eten (vanaf ochtend tot 6 uur middag).
En 1 portie na je training.
Zou als koolhydraatbron zilvervliesrijst adviseren. Snelle verbranding. Ga 6 maaltijden eten. Dus wat je nu eet verdeeld over 3-4 maaltijden dan in 6-7 maaltijden.
Drink 6 liter koud water. Niet bevroren maar wel koud. Grote hoeveelheden tegelijk.
Je lichaam moet dat opwarmen dus verbrand meer calorieen plus het overtollige vocht wordt door je lichaam afgevoerd omdat het continu bevoorraad word.
1-2% eraf is niet zo heel veel. 1% per week is makkelijk te doen, mits inzet.

Succes!

Unregistered
21-03-2005, 19:23
Leuke tips.. behalve die over lopen op lege maag, met lege glycogeenvoorraden is het het ideale moment om spiermassa op te offeren voor het lichaam. Zou never nooit mijn keuze zijn

Octavius
21-03-2005, 20:55
Ik zou dat water opbouwen en 6 liter is nogal aan de hoge kant. 4 liter water excl. Vind ik genoeg.

BIG_MAN
21-03-2005, 23:28
Leuke tips.. behalve die over lopen op lege maag, met lege glycogeenvoorraden is het het ideale moment om spiermassa op te offeren voor het lichaam. Zou never nooit mijn keuze zijn

Maar Bartje toch. Zelfs op dit forum denken we niet hetzelfde. Ja in BB oogpunt eerst een eiwitshake, maar het doel van een vechter is niet maximale spiergroei.

Unregistered
21-03-2005, 23:58
Maar ook niet zo weinig mogelijk spiermassa. Daar wordt je alleen maar langzamer van.

Trouwens, welcome to the forum Rich!

Wix
22-03-2005, 10:57
Drink 6 liter koud water. Niet bevroren maar wel koud. Grote hoeveelheden tegelijk.

Waarom koud water? Warm water kan toch ook (thee)?

Ton
22-03-2005, 12:02
Als je koud water drinkt moet dit water op lichaamstemperatuur komen. Dit verwarmen kost energie en komt dus ook weer je vetverbranding ten goede.

Anonymous
22-03-2005, 12:05
Als je koud water drinkt moet dit water op lichaamstemperatuur komen. Dit verwarmen kost energie en komt dus ook weer je vetverbranding ten goede.

ah, dat is duidelijk. Bedankt voor je uitleg, Ton.

Kim
22-03-2005, 12:49
selderiestengel eten

BIG_MAN
23-03-2005, 16:38
Idd bleekselderij staat bekend als een groente welke vocht onttrekt uit het lichaam.

Octavius
24-03-2005, 01:11
Wat denk je zelf.

Johan
24-03-2005, 02:27
Als je er genoeg van eet dan vult het wel ja... :twak:

BIG_MAN
24-03-2005, 10:36
Smaak? Nee slecht!
Vult? Nee haast niet!
Nut: Ja om vocht te ontrekken!
Hehe, drink gewoon veel water voor elke maaltijd dan is je maag al een beetje gevuld en zul je erder het gevoel hebben dat je vol zit!

B3 lik3 M3
24-03-2005, 12:17
En hoe zit het met tomatensap?

Is dat nog een beetje verstandig om te drinken?
Ik bedoel het gewoon in het algemeen dus..

Unregistered
24-03-2005, 17:31
En hoe zit het met tomatensap?

Is dat nog een beetje verstandig om te drinken?
Ik bedoel het gewoon in het algemeen dus..

Ja super, tomatensap bevat een veel hogere concentratie van lypoleen dan normale tomaten, dus is een goed product, mits je er niet teveel van neemt.

BIG_MAN
25-03-2005, 09:51
En hoe zit het met tomatensap?

Is dat nog een beetje verstandig om te drinken?
Ik bedoel het gewoon in het algemeen dus..

Ja super, tomatensap bevat een veel hogere concentratie van lypoleen dan normale tomaten, dus is een goed product, mits je er niet teveel van neemt.

Ook veel vitamine C dus positief i.v.m. zuurstof opname.
Tevens groente wat de kans op kanker vermidnerd!

B3 lik3 M3
25-03-2005, 11:16
Ben ik ff blij dat ik verslaafd ben aan die shit ;)

Octavius
25-03-2005, 12:29
Ook veel vitamine C dus positief i.v.m. zuurstof opname.

Vit. C helpt bij de opname van ijzer en dat zorgt voor het hemoglobine dat zuurstof transporteerd.

Als je hematocrietwaarde wat omhoog wilt hebben kan je bv Vit. B-12 injecties nemen. Maar dan gaan we al een grote stap verder en je krijgt nog een vreetkick ervan ook. (Is wel goedkoper dan tabletten.)

BIG_MAN
27-03-2005, 01:11
Ook veel vitamine C dus positief i.v.m. zuurstof opname.

Vit. C helpt bij de opname van ijzer en dat zorgt voor het hemoglobine dat zuurstof transporteerd.


Dus positief effect op zuurstof opname toch?

Octavius
28-03-2005, 21:39
Ook veel vitamine C dus positief i.v.m. zuurstof opname.

Vit. C helpt bij de opname van ijzer en dat zorgt voor het hemoglobine dat zuurstof transporteerd.


Dus positief effect op zuurstof opname toch?

Klopt maar indirect. Het is niet de Vit.C die zuurstof opneemt.